Kdo chce malý BMW, má poslední možnost! Až začnou lepit znáčky s modrobílou vrtulí na něco, co bude mít přední náhon a tři válce, tak už to nebude BMW. :no: ;-\
Asi jste se přehlíd. Tady jasně píšou, že jednička bude mít stále pohon na zadek. A čtyřválců bude pořád dost a šestiválce nejspíš taky budou. Jenom přibude další model, který bude předohrab. Vaše obavy jsou trochu zcestné.
... ty tří válce... to je k*a mazec. Ovšem co mě dostalo je výkon 2.0d (123d) 180kW... to je něco nemyslitelného a pak mohou jít už i R6 pryč :'-( No, já bych teda raději Ferrari na vodík a elektřinu, než BMW na dvou a tří válce :-( ;-\
BTW, mel jsem moznost se projet v Corse 1.0 Ecotec s kompresorem. Melo to cirka 140 koni, krasnej zvuk a jelo to neskutecne. Majitel to zbastlil v garazi na kolene, tak proc by to nedokazali inzenyri BMW taky a lépe?
Ono se stačí podívat jak jezdí Fiat 500 s oturbeným dvouválcem - nepochybuju o tom, že tyhle tříválce budou i s jedničkovým Bavorákem hýbat slušně - kdyť mají přes 100 kW... Náhon na zadek taky zatím zůstává...
ono ty motory s přeplnováním mají něco do sebe, ale problém je v tom že dnes se všichni snaží nacpat velký výkon do malého obsahu a pak jsou spíš problémy s životností a spotřebou. krásně je to vidět na Vw 1.4 tsi, pokud s tím člověk jede piánko tak spotřeba OK,ale jak trochu svižně tak spotřeba leze na úroven 6válce.
Tři válce s turbem v BMW je dost velký paskvil a já osobně bych si to nikdy nekoupil.Když chtějí snižovat emise tak jsou i jiné cesty,třeba LPG. Dobrá volba budou ty dvoulitry s přeplnováním, jak co se týká spotřeby tak hlavně životnosti.
Nemám nic proti nasyčeným motorům, vůbec ne. Vyhovují mi lépe než atmosféry. Po jízdě s F430 jsem pochopil, že mi to vytáčení moc neříká (myslim k 6-7-8000 ot/min (u Ferrari běžná věc), protože jinak ten motor působí strašně lenivě, nechce se mu, zvuk taky nic moc (ale to je kasická charakteristika, že...)...
Zajímavé... :yes:
BMW si podle mě nedovolí uvést něco, co by tříválec připomínalo, rozuměj zvuk bude určitě na hony vzdálený HTP. Bude to asi fungovat tak, že nezasvěcený ani nepozná, že má tříválec. Bude to asi vadit jen nám, fandům... V jedničce bych ten třívál ještě snesl, ale v 3er... Ach jo... :no:
JJ, tříválec jakéhokoli objemu a výkonu se prostě k 3er nehodí...
Ostatně jsem zvědavý, jak vyřeší právě ten zvuk motoru, protože všechny tříválce, s kterými jsem se setkal měly projev šílený ať již po zvukové stránce, tak po stránce kultury projevu. Corsa má zvuk jak vylágrovaná felda, HTP připomíná vysavač a Aygo zvuk nemá. ;-\
Fandové se holt musí smířit s tím, že nejlepší auta byla vyráběna na přelomu osmdesátek a devadesátek...Integrale EVO, E30/E36, Prelude, Safrane Biturbo, quattro... :'-(
K tej prvej vete si myslím, že je len otázkou času, kedy príde k zavrhnutiu predsudkov - napr. viď pár rokov dozadu, kedy sa tvrdilo, že diesel sa do veľkej limuzíny nehodí... a dnes napríklad skoro každý, vrátane fajnšmekrov uzná, že niet lepšej motorizácie pre A8 ako V8 TDI.
Predpokladám, že prejav trojvalcov BMW rozhodne HTP ani podobné trojvalce pripomínať nebude, to by si BMW jednoducho nedovolilo.Samozrejme, nebude to nič pre fajnšmekrov (takisto ako si dnes fanúšik nekúpi 320d), ale pre tých bude aj v jednotke k dispozícii 35i.
Samozrejme, 320d úplne stačí, ale to bude aj trojvalec 1,5 135 kW v 120i ;-) . Čo sa týka akejsi "pravovernosti", myslím že trojvalcový turbobenzín v podaní BMW bude mať k tu toľko ospevovanému klasickému petrolhead charakteru BMW(ideálne reprezentovanému klasickou 330ci) asi rovnako ďaleko ako štvorvalcová nafta. Bude pre veľkú väčšinu zákazníkov predstavovať optimum a kto chce, môže skočiť vyššie do štvor- alebo šesťvalca.
Nevim proč, ale více mi sedí V4 do S-Class než R3 ro 3er. Tohle polemizování je však už trochu pošuctví >:D Ale vyjadřuje to můj současný stav mysli :-(
K těm nejlepším autům - dle mě to bylo kolem roku 1995, kdy začali dělat tu krásnou sedmičku do roku 2005/6. Já ovšem jako nenáročný řidič na řidičské zážitky (které jsou mi fakt celkem jedno - pro mě je důležitý výkon, vzhled a spotřeba) preferuju auta spíš pohodlnější a ty, co jsi vyjmenoval mi tam moc nesedí. Každý máme v tomto svou pravdu :-)
Já bych tam býval s radostí napsal Themu, Kappu, 166 a třeba právě tu zmíněnou úchvatnou sedmičku, ale bál jsem se, že by mě někteří udupali. >:-[]
Běžně se rád vozím v co největším pohodlí, bohužel však na pořádnej víkendovej sporťák nezbývají peníze a na Integralu nemám zázemí. Takže jsem v trochu schizofrenní situaci.
Jo, tak na tom se shodneme všichni, že dobře už asi bylo... Taky mám moc rád auta, z období, o kterém píšeš. Třeba obluda Lotus Omega musí být něco neskutečného, nebo stará M5 E34, staré lehké Civiky... Jo to jsou AUTA...
Jak by pravil klasik: "Size doesn't matter, what matters is how you f*ck."
Pojede to jak vzteklý, váha půjde dolů, náhon na zadek bude dál tak co řešit? Vsadím se že ten jedeapůllitrovej tříválec (malá váha, malé odpory) s turbem rozmázne s naprostým klidem většinu současných motorizací jedničky.
A zvuk? Aftermarket kit to vyřeší ke vší spokojenosti. :-)
BMW GO-GO!
o tom že váha půjde dolů bych pochyboval, samozřejmě že ten motor bude lehčí ale zase tam bude víc příslušenství a hlavně z hlediska bezpečnosti jsou auta těžší a těžší ačkoli se nám vírobci snaží tvrdit pravý opak, takže to co ubere motor tak přibude někde jinde.
Taky mám obavu, že ten úbytek hmotnosti u tříválce nebude nijak výrazný. Předpokládám, že kvůli zvuku a kultuře chodu bude nezbytný vyvažovací hřídel, který taky něco váží (a stojí při výrobě)...
Pojede to jak vzteklá pračka která ždímá na 1200ot/min >:D ,a aby to nebylo slyšet tak tam pustí nějakej sound z radia aby to bylo IN. Otázka je jak dlouho, protože na ten výkon by ty motory musely být z titanu aby to něco vydrželo :-) a to určitě nebude nebot výrobce má přesně spočítáno kolik to vydrží do konce záruky a pak sorry, turbo s proměnou geometrii lopatek stojí 25tis, ááá aha pane, oni jsou tam dvě, tak to máme za 50tis plus nějaká ta prácička , to bude 70tis, a ještě je třeba vyměnit to a to :-):-):-)
Největší problém vidím v kabrioletu. Ani nevíš, jak jsem si zanadával u 35i. Jak jsem nadával při uvedení nové 28i. A teď do otevřeného auta snad začnou montovat rozzuřený tříválec... Do takových (1er a 3er cabrio a Z) aut patří jen atmosférické šestky. Tam teprve vynikne sametový projev motoru.
Kašlu jim na spotřebu a ekologii. K čemu mi je kabriolet, když budu muset jezdit se špunty v uších?
Trend je (bohužel) jasný a můžeme za něj poděkovat bratrstvu hlávkových salátů a socialistů, potutelně podporovaných ďáblem v rudém rouchu, to vše naneštěstí v unijním politickém rozměru.
Hledejme však na tom všem motoristická pozitiva. Tak především, schyluje se k dokonalému konkurenčnímu klání, pojede nová A3 na předku stejně jako nový předkový BMW 1? Jestli něco, pak tohle zde zajímá jistě každého.
Současně pak nemusíme mít obavy, že by snad BMW na předku rezignovalo na své geny, a konečně registrujme, že BMW nepřechází na ten předek programově nýbrž selektivně, můžeš být klidný, tvá pětka bude stále tou jednou z nejlepších (zadokolkových) voleb na světě v daném segmentu.
No... a asi to nejdůležitější pro postkomunistické běžce na překážkové dráze s názvem svobodná společnost - předokolka bude pravděpodobně levnější.
Máš s tím problém? já tedy rozhodně ne.
P.S. K těm třem tuplákům se vyjadřujme až vyjedou.
Jen bych tě poupravil. FWD bude mít MPV model jedničky, který bude naprosto konstrukčně odlišný od RWD jedničky. Takže srovnání s A3 jedině s nějakou jeho MPV verzí, o které jsem ale zatím nic nečetl. Ale to jen na okraj ;-)
tak v tomto nemáš úplnu pravdu. Pripravovaná 1 bude síce ešte zadohrab ale ďalšia už bude predohrab. Čiže na konci dekády to porovnanie bude možne. BMW sa rozhodlo pri tomto modely pre predokolku z viacerých dôvodov, ale keďže už bola prichádzajúca verzia v pokročilom štádiu vývoja presunú to až na ďalšiu generáciu ;-)
Ja len pridám k tým stálym onaniám na zadokolky od tunajších diskutérov. Keďže všetkým je tu pohon prednej nápravy tak nejak proti srsti, napadla ma jedna otázka. Koľko z tých diskutérov, ktorí tu nad tým plačú jazdia zadokolku? A koľko z nich si na svoju predokolku sťažuje? Dovolím si tvrdiť, že v zime je predokolka bezpečnejšia ako auto s pohonom zadnej nápravy a to mi myslím nevyvárti nikto. A napríklad aj také autá, ktoré sú do nebies vynášané za jazdné vlastnosti (spomeňme napríklad Focus ST, Golf GTI, Giulietta Q, atď) sú všetko predokolky. Prečo by potom BMW malo byť zlé? Nezaléží na tom či je to predokolka, alebo zadokolka. Dôležité je, ako dokážu inžinieri navrhnúť a zoptimalizovať podvozok pre každý typ auta, pohonu a motoru. A to si myslím v prípade BMW nemôže dopadnúť zle. Takže všetok plač je zbytočný...
Tak třeba já :-) Předokolka je k ničemu - zážitek za volantem je omezený, rychlost nebezpečná (pořád jezdíš rychleji a rychleji a jak to jednou přeženeš, seš v háji). Moderní zadokolka se s ESP+TCS dostane skoro všude, uznávám, že při jízdě se staršími modely bez této elektroniky nebo prvními generacemi s ní, bylo za špatných podmínek potřeba opravdu používat mozek. Dnes už to nutnost není.
Jinak FWD do městského auta, což je v zásadě i ta Giulietta nebo Golf GTI, a na takové to příměstské popojíždění - proč ne? Ale pro to, aby měl člověk z auta dobrý pocit, je přední pohon příliš přízemním kompromisem.
Já nad tím pláču, protože si myslím, že k BMW prostě poháněný zadek patří. Zadokolku mám a jsem s ni převelice spokojen. Zvykl jsem si na ní a už nechci jinak (jo k xDrive bych se přemluvit nechal ;-) ). V autě kde je fwd se naopak cítím nesvůj, hlavně v zimě si rád hraji, což s předokolkou dost dobře nejde. Nesnáším nedotáčivost, což je výsadou předokolek. Ale nikomu svůj názor nevnucuji ;-)
Jen drobnost: klidně může být přetáčivá předokolka (třeba Peugeot 205 GTI) nebo nedotáčivá zadokolka (cokoliv velkého těžkého s ne moc silným motorem, např. některé slabší staré americké "křižníky").
Jinak Ti rozumím, i když sám pro sebe to mám jinak.
ona totiž zadokolka chce "koule". Ne ty garážověplakátové, ale jezdecké. Jel jsem v silném bávu s vypnutým DTC - ono to má totiž i při zapnutém BMW vymakané - je dvoustupňové a první stage dovoluje poměrně "veselo". Ale když to vypneš a máš sedinu na ten pocit - je to super - když se ti zadek rozevlaje a začne tě předjíždět .... to se musí zažít. A hned zase za sebe dodám - já na tohle mám odvahu jenom na okruhu - na silnici bych si - jak se znám - rozbil hubu - ono to krom trošky té schopnosti "jezdit"(myšleno fakt řídit - ne šlapat plyn a brzdu a na rovince umět 200), chce silnou sebekontrolu a schopnost sklonit se před mašinou. To je pár postulátů pro jízdu silnou zadokolkou v běžném provozu....
Jasně, že předokolky jsou rozšířenější, "bezpečnější"(o tom by se třeba i dalo diskutovat)........... ale zadokolky jsou "kouzelné" - stejně jako čtyřkolky ;-)
:yes::yes: Krásně napsáno a rád bych se pod tento comment podepsal. Mám BMW 130i a není nic kouzelnějšího, než v zimě kompletně vypnout DTC a jezdit po horách dveřmi napřed.
A ano, nese to sebou rizika (já to jednou přehnal a skončil v příkopě bouchnutý o strom), ale je to něco charakteristického, co bych u BMW nevyměnil a je to jedna z věcí, proč jsem si tohle auto koupil. Proto je mi trochu smutno z tohoto článku... konec atmosferického šestiválcového třílitru? konec zadokolky?... :'-(
Áno, dá sa s tým samozrejme súhlasiť. Zadokolka ponúka šoférovi určite viac zábavy. Ja som mojim príspevkom narážal však na to, že som presvedčený, že ani tá predokolka nebude od BMW vôbec špatná.
Mimochodom, keby som nepotreboval väčšie auto (kombi) a nevyplatil sa mi viac dieselový motor, tak určite kupujem aspoň to 1er od BMW. To auto sa mi veľmi páči a nová generácia bude určite ešte lepšia! Ak by som chcel ušetriť a bol ochotný kupovať z bazaru tak potom by som hľadal 335i coupe (ako by tu niekto napísal - môj plagátový sen). Alebo ak by som mal peniaze na dve autá, tak 1er je určite jedno z nich.
Přesně tak. Znovu použiju ten příměr - když Porsche může mít suv a s dieselem nebo Ferrari kombíka, tak proč ne. Důležité bude jak bude jezdit a pod. U menších aut mi to přijde nějak přirozené.
Trend je jasny - delat auta stale tezsi, vybavenejsi a hlavne mnohem a mnohem vykonnejsi. To je ten trend, kterej jsi mel na mysli? Narazky na hlavkovy salaty a socialisty jeste rozklickovat dokazu, ale tim rudym dablem si uz tak jistej nejsem - to je kdo? Marta Semelova?
Tak zatím jen podle předběžných informací a první fotky:
Plusy:
+ vypadá to podstatně lépe než končící generace (díky Bohu!)
+ snad bude uvnitř (vzadu) víc místa a trochu hezčí interiér (jsem optimista), přestože (viz níže)
+ udržel se zadní náhon, který samozřejmě prostor v interiéru omezuje (kvůli motoru podél)
+ alespoň zatím se udržel benzín R6, byť v jediné, turbené a zřejmě velmi drahé verzi. Ale JE tam.
+ zřejmě bude zase kupé a kabrio
Mínusy:
- s těmi tříválci to BMW asi opravdu myslí vážně. 8-s:-( Motoráři BMW rozhodně patří mezi nejlepší na světě, bude VELMI zajímavé, jak si poradí s tímhle.
- mohlo to vypadat ještě o trochu líp. Ale počkejme na víc fotek a hlavně na kontakt naživo.
- nedávno představená 1 M asi nevydrží ve výrobě příliš dlouho (dávám jí tak rok, nanejvýš dva ;-) )
No nevím co na tom vypadá podstatně lépe než na stávající generaci když podle fotek se nejvíc odlišuje akorát přední část-maska,světla nárazník, ostatní je skoro stéjné, všechny hlavní linie 1er jsou zachované.
Jinak interiér asi bude lepší a větší ale to samé platí o nové A3.Stará A3 je uvnitř možna ještě menší než 1er,hlavně vepředu.Takže ten trend zvětšování by měl pokračovat všude. 8-s
1 M asi bmw představilo na rozloučenou :-(:-( ,úplně si dokážu představit novou generaci 1 M s HTP pod kapotou dopované 3 turby >:D >:D >:D >:D
Jedna fotka je na to samozřejmě málo, ale podle ní se mi zdá, že nová 1er je proti té první jednak lepší proporčně a především se zbavila některých detailů, pro mě iritujících. Pryč je ten nesmyslný oblouk bočního prolisu, tvar předních světel je (z)dravě sebevědomý, nikoliv bezradně beztvarý jako u předchůdce. Ještě aby to zafungovalo i zezadu.
Tříválec M: patří sem >:D >:D >:D nebo snad 8-s:'-(:-O ??
Mne by sa páčila verzia akéhosi trojdverového polokombi - o niečo dlhšie ako trojdverový hatch ale nie kombi a dlhé bezrámové dvere+druhé bočné okno pekne od B-stĺpika až po zadný stĺpik. To by šlo :). Škoda, že trh a móda žiada vyššie crossovery (a kto chce trojdverové auto, ten asi pôjde rovno do 3D hatchu) a teda pre toto nie je priestor :-(
Súhlasím! Mne sa karosérie Shooting brake tiež páčia a v prípade BMW 1er by v tomto štýle mohli urobiť veľmi zaujímavé auto. K tomu 3 dvere (bezrámové) a bolo by na svete fajn "shooting brake coupe" (sen mladých šoférov).
Hehe to som sa dobre pobavil :-) ono BMW nerobi nic co by som neocakaval. Hromadne nasadenie turba je uz otazkou kratkeho casu u vsetkych zn aciek presne tak ako sa to stalo chrochtom. Je to neporovnatelne ucinnejsie ako atmo. Taktiez je to moznost ako znizit hmotnost aut.
Co sa tyka zadneho nahonu u bmw ide uz skor o tradiciu ako o nejaky realny zmysel.
No, určitá skupina řidičů pokládá pořád zadní náhon za zásadní výhodu nebo dokonce podmínku pro svoje nové auto. Já k nim sice nepatřím, ale respektuju to a celkem i chápu. Kdo to OPRAVDU umí, tak si ze zadním náhonem nejen víc "pohraje", ale může být (za určitých okolností, ne vždy) i objektivně rychlejší než s předokolkou / čtyřkolkou s podobným výkonem a hmotností.
Ako beriem to, zadokolka je hravejsia a ma lepsiu trakciu na suchom asfalte. Bmw sa ale uz peknych par rokov snazi oslovit mainstream a tak to aj vyzera. Mainstreamu hravost moc nevyhovuje. Navyse ani s predkolkami nie je az taka nuda :-)
Som zvedavy nakolko sa zachova a ci, nejaka driftovacia schopnost toho auta aj pri rwd.. Myslim ze tomu bude s turbom koniec. Dlha skrina...
Tohle mi designem vždycky připomíná důstojníky v džípu, jak si kvůli akceleraci drží brigadýrky, aby je při akceleraci neztratili. Taky je ta hmota navalená dozadu, div že to auto nepanáčkuje a neřehtá.
Možná bych to nezahazoval, jak už tady někdo zmínil, počkal bych až se objeví na prvních testech, je jasné že to nejde srovnávat s HTP, jelikož ty koníci jsou úplně někde jinde. Bohužel stále platí to dobré heslo pro krouťák - Objemem nic nenahradíš :'-( , ale když o tom člověk zapřemýšlí, spíše ty tříválce udělali aby zmlkli ty zelené spolky, kdo bude chtít, tak si tam prostě toho třílitra objedná a je to :-);-) Každopádně mě budou hodně zajímat prodejní čísla ohledně motorizací :yes:
V řadě 1 bych to možná ještě pochopil, ale 3 válec i pro 3 Reihe? Když už chtějí ušetřit spotřebu a emise, proč nevybavovat všechny modely vypínatelným systémem start-stop, nebo vypínaním válců, (do rychlosti 50 km/h řekněme), případně pokračovat cestou hybridů jako třeba Honda nebo Lexus? Na tříválce se u BMW opravdu netěším.
BMW s půlkou motoru je facka fandům. Jenže HB není vlastně ani pravé BMW. S jedničkou jezdí hlavně slečny a paní na nákup a těm ty tři válce asi vadit nebudou. V tomhle případě je zadní náhon spíše na škodu.
Je sice pravda že s 1er hodně jezdí slečny na nákup ale je taky pravda že 130i si kupujou lidi který si opravdu chtějí zajezdit a koupí si ho radši než 330i protože je zábavnější než ta trojka .
Bohu díky za tu zadokolku... jednička tak zřejmě zůstane nejlevnějším zadokolkovým "sporťákem". U příští generace uvidíme... poté, co statistika ukázala, že si 80% majitelů myslí, že má předokolku...
No, jak tak vidím zprávy z BMW, bude má 130i za chvíli úplný exot. Jistě, s turbem dokáže BMW z aut vykouzlit také slušné divy, ale atmosféra je atmosféra...
Tak nevim odjakziva si pamatuji ze benzinove motory od BMW byly vcelku lahudkou na svezeni obzvlaste 6 valce a ten skvely zvuk.
Cesta kterou vubec vsichni nastupuji se mi vubec nezda spravna a adekvatni a potrebna.
3 valec v turbu nevim jaky bude mit zvuk nevym jaky bude mit vykon ale je uz to opravdu kuriozni motor pod kapotou bmw a opravdu je to uz tak spatne?
To skoncite u 2 valcu v teto rade 1 a u rady 3-- bude trivalcova sekacka v budoucnu?
Myslim ze napr americka cesta ktera ze stejneho objemu v novem modelu da motor vic vykonu a mensi spotrebu je snad i rozumnejsi...ekologie se splni a fanousek a kupujici neni tahan za nos a oblbovan blbostmi o nutnosti jezdit s cim dal mensim motorem pod kapotou..
A hlavne on by to nikdo ani nekoupil nejaky turbo hyper moturek......
Jestli tady u vas to bude prodejni hit tak hodne spokojenych zakazniku ale nechapu vas.