Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: BMW 1 (F20-F23) – Zadní pohon a tříválce s turbem

26. 2. 2011 • 01:37
1
81
BMW řady 1 si udrží pohon zadních kol. Pohon předních kol dostanou až nové karosářské verze v roce 2013.

Ještě letos se uskuteční premiéra BMW řady 1 v provedení modelového roku 2012. Nový kompaktní model s pohonem zadních kol se představí nejprve jako pětidveřový a třídveřový hatchback (kódová označení F20 a F21). Jejich technika bude odvozena od připravovaného sedanu řady 3 (F30), což znamená zachování pohonu zadních kol.

Nová generace má vyřešit několik neduhů předchůdce. V první řadě půjde o prostor uvnitř a zejména na zadních sedadlech. Špičkové materiály a dekory mají interiér jedničky připravit na útok z Ingolstadtu, kde dokončují vývoj nového Audi A3. Vnější rozměry se změní jen nepatrně a design karoserie také nebude žádnou revolucí. Při zachování charakteristických prvků řady 1 lze očekávat použití detailů z nejnovějších modelů značky, například kupé-roadsteru Z4 nebo sedanu řady 5.

Motory – nejprve známé čtyřválce, později nové tříválce

Mnichovští motoráři připravili pro jedničku bohatou nadílku, která těží zejména z plošného přechodu na přeplňované motory. Základní BMW 116i (100 kW), stejně jako 118i (115 kW) dostanou přeplňované šestnáctistovky sdílené s PSA. BMW 120i (135 kW) bude mít nový přeplňovaný dvoulitr N20, stejně jako 125i (160 kW) a 130i (185 kW). Teprve pod kapotou BMW 135i má být řadový šestiválec N55 s twin-scroll turbem, ale je možné, že zůstane vyhrazen pouze kupé a kabrioletu.

BMW už ale pracuje na nové generaci motoru s interním označením N30. Jeho základní tříválcová verze 1,2 l/50 kW se nejspíš dostane jen do Mini, provedení 1,3 l/100 kW, 1,3 l/125 kW a 1,5 l/135 kW by ale měly obsadit místo pod kapotou 116i, 118i a 120i. Jak naznačují dřívější zprávy, tyto agregáty – zřejmě všechny se třemi válci v řadě – budou pohánět i novou generaci řady 3.

Turbodiesely budou nadále ctít dvoulitrový čtyřválec v mnoha provedeních. Uvidíme proto dvoulitrová BMW 116d (90 kW), 118d (110 kW), 120d (132 kW), 123d (150 kW, dvojité přeplňování twin-scroll) a možná i 125d (jako silnější verzi 123d se 180 kW).

Tříválce se chystají také pro dieselové Jedničky. Vyvíjený agregát N37 má tři válce v řadě přeplňované turbodmychadlem, z objemu 1,5 litru má dávat dle verze 81 nebo 92 kW. Tento motor zaujme roli základní vznětové verze namísto nejslabšího dvoulitru 116d.

Hatch, kupé a kabrio se zadním pohonem, GT s předním

Tří- a pětidveřový hatchback doplní v roce 2012 nové generace kupé řady 1 (F22) a kabrioletu (F23).

Pro další roky se již chystají nové karosářské verze řady 1, které již přinesou pohon předních kol. Jmenovitě se jedná o 1 Gran Turismo (F44) v roce 2013 – pětidveřový crossover, který bude delší než hatchback F20 a díky motoru před přední nápravou nabídne podstatně více vnitřního prostoru. Mnichovská automobilka chce s tímto modelem konkurovat Mercedesu třídy B.

Ve stejné době začne obměňovat své portfolio i Mini. Řada 1 ve verzích s pohonem předních kol s ním bude sdílet nejen motory, ale i platformu a nápravy. Kromě 1 Gran Turismo se na stejném konstrukčním základu vyvíjejí i typy F45 (1 touring) a F46 (1 City).

Kromě nových BMW s předním pohonem se dočkáme i řady 1 GT xDrive. Pohon všech kol převezeme z Mini Coutryman.

Témata
27. 2. 2011 11:05
Re: Plus a mínus
IMHO: Když ona to není ani fotka. Jen spekulace s "namontovanými" pasažéry.
27. 2. 2011 10:46
Re: Prima.
Největší problém vidím v kabrioletu. Ani nevíš, jak jsem si zanadával u 35i. Jak jsem nadával při uvedení nové 28i. A teď do otevřeného auta snad začnou montovat rozzuřený tříválec... Do takových (1er a 3er cabrio a Z) aut patří jen atmosférické šestky. Tam teprve vynikne sametový projev motoru.

Kašlu jim na spotřebu a ekologii. K čemu mi je kabriolet, když budu muset jezdit se špunty v uších?
27. 2. 2011 10:38
Re: Prima.
Plus přeplňování. Atmosférická čtyřka by mohla být lehčí.
Avatar - Typhoon
26. 2. 2011 23:29
Re: TŘI TUPLÁKY
Moje poslední zadokolky byly Škoda 120 a VAZ2103 a nic moc. Co pořád na těch zadokolkách a posledních pořádných autech z 80.let máte? ;-)
Avatar - Emel
26. 2. 2011 22:17
Re: Zadokolka
Jenže 130i není nejlevnější jednička.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku