Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v lednu 2011: Nejprodávanější luxusní automobily

57 komentářů

Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Snad jen těch Phaetonů se vzhledem k počtu Panamer prodalo nějak moc 😄
Avatar - white label
white label
Spíš hlavně vzhledem k počtu prodaných Lexů LS... 😲 :😉 >😁
Joffrey
LS.. LS.. ví někdo jak to auto vypadá?

Jinak gratulace Audi, protentokrát 😄
Cara Binieri
Hlavně vzhledem k počtu prodaných Quattroporte, Rapidů a XJ.
Avatar - white label
white label
Rapid je cenově trochu jinde, než "běžně" prodávané verze D3 v téhle třídě...
Cara Binieri
To je pravda, ale třeba XJ (3.0D V6, Luxury/Premium Luxury) je na jejich cenové úrovni, možná dokonce o trochu níž.
Maserati a Astona diskvalifikuje absence nafty.
_MT_
Hlavně Rapide je čtyřdveřové kupé. Komfort vzadu není nic extra. Takže, když pominu očividný cenový rozdíl, konkurentem je spíš A7 než A8. A Quattroporte není také zrovna přímý konkurent německé trojky. Co se Jaguáru týče... Naprosto porovnatelné, ale mě za srdce designově nechytl a vzadu mě prostorností, ani vybaveností nepotěšil. Chtělo by to ještě vyzkoušet prodlouženou verzi a doufat, že budou v nabídce oddělená křesla.
Cara Binieri
:yes😒br /> Mě se XJ moc líbí. Je tedy pravda, že jsem seděl pouze v dlouhé verzi (Supersport) a to auto mě oslovilo hlavně charakterem.
Jednou bych si ho chtěl projet, bohužel už nevím o žádné možnosti.

Rapide a Quattroporte jsou holt supersporty, drncat v tom na jednání a do divadla by se mi také nechtělo. Ale stylu mají až až...
_MT_
Jejich odlišnost je v tom, že jsou postavené pro řidiče. A8 není. Vzadu si v nich nijak exkluzivně nepřipadáš, hlavně u Rapide jsi spíš jak nezvaný host. A do supersportů mají rozhodně hodně daleko.

Mě osobně vychází jako lepší volba DB9/DBS než Rapide. K čemu je mi pět dveří u auta, které jako liftback nemohu využít? Horské kolo tam asi těžko složím a děti nemám, které bych mohl usadit dozadu. Quattroporte je to samé. Více mi sedí GranTurismo. Prostě nejsem cílový zákazník ani jednoho z těchto aut. V jejich komfortu problém není. Klidně bych sedl do Rapide a vyrazil do Paříže. Dokud nebudeš měřit komfort na českých silnicích třetí třídy, tak budou v pohodě 😄

A7 jsem si zamiloval, protože je to liftback. Ne kvůli pěti dveřím, stačily by mi tři. U ní dokáži plně využít jejích schopností. Nijak mi nevadí do ní narvat kolo, člověk občas potřebuje přestěhovat server, nebo velkou tiskárnu. Pro mě je to ideální kombinace elegance a praktičnosti. Koncepčně podobný Rapide mi připadá nemístné využívat jako stěhováka. Jediný důvod, proč bych si Rapide místo A7 pořídil, by bylo, abych ukázal, že na to mám. A to mi přijde trochu smutné.
Avatar - euro89
euro89
XJ - 0 ks, Quattroporte - 0 ks, Rapide - 0 ks! To chce skutečně každý podnikatel splynout v šedi davu a jezdit odrbanym němcem? :no:
MariAchi
Az budes podnikatel, jsem zvedavy, co si koupis.
Avatar - white label
white label
Takže ti co si teď koupili nové vozy téhle třídy, podle tebe jezdí odrbaným autem? To má fakt logiku euromudrlante. 8-s 😉
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Quattroporte a Rapid sou přece jen pro individualisty - XJ je ale vynikající a vyšší čísla by byly na místě :yes:
GTI
Co to dnes pojmout tak, že se tu pokusíme každý vypsat pořadí modelů tak, jak jejich design vnímáme. Inspiruje mě k tomu můj vnitřní boj, který sám v sobě svádím, kdykoliv potkám na ulici BMW7. Postě ne a ne zabrat.

Techniku nyní dejme stranou, technika, materiály, ergonomie, jízda, to vše je samozřejmou samozřejmostí u každého z horních reprezentantů. No, půjdeme-li izolovaně na design, tak já se až bojím toho, jak v sobě mám nyní lux auta seřazena.

Ale co, jsem zvědavý, jak na tohle nahlížíte vy.

Takže ve vztahu výhradně k designovému řešení sestavuji tabulku pěti nejlepších😒br />
1. S-Klasse
2. Phaeton
3. Panamera
4. A8 (BMW7)
5. BMW 7 (A😄

Píšu to natvrdo, záměrně nekomentuji, komentář případně připojím večer.
Subaru.in
Kdyz hodnotim jen interier😒br />
1. XJ
2. Panamera
3. Mercedes S
4. BMW 7
5. A8

Kdyz hodnotim jen exterier😒br />
1. Mercedes S
2. A8
3. Panamera
4. BMW 7
5. XJ

Co bych si opravdu koupil byt bohaty k dnesnimu dni... pro zabavu Porsche

Co bych si koupil byt bohaty ale stale aktivne pracoval na dlouhe sluzebni cesty do prace a jednani... Mercedes S
Avatar - Krispos
Krispos
Zapomněls na Phaetona >😁
Subaru.in
Do tehle ligy Ja Phaeton nepocitam.... bohuzel.
_MT_
Já mám třeba tu A8 naprosto naopak. Exteriér toleruji (předchozí generace byla víc limuzínou, nicméně u limuzíny mi na něm nějak zvlášť nezáleží), ale interiérem si mě v Ingolstadtu koupili. Pokud se v příštích pár letech rozhodnu zaměstnat řidiče a Mercedes nepředvede něco geniálního s interiérem nové S-klasse, tak mají mojí objednávku u Audi jistou.

Co se pracanta týče... Pokud to mám sám řídit, spíš bych koupil CL než S. Na prestiži to neubere a nevypadáš v tom za volantem jak řidič jedoucí vyzvednout svého zaměstnavatele.
Subaru.in
Mne se take stare A8 libila vice, ale ted mi pripada velice krabicoidni, davam prednost autum kde vis, kde je predek, cumak, kapota auta ... u Nove A8 mi pripomina plavouci almaru.

Samosebou jeto jen o jinem pohledu na design nic vic, presto je to 100% korab proste pro nekoho jineho nez pro mne.
_MT_
Design je samozřejmě dost individuální záležitost. Hlavní rozdíl je v tom, že u mě nějakých 75% výsledného hodnocení v této třídě záleží na interiéru vzadu. Exteriér, pokud to není obscénnost, je mi ukradený a jak se sedí řidiči mě tady nijak extra netrápí.
Subaru.in
To uz ja neposoudim, velky pan nikdy nebudu v minulosti jsem byl Butler 😉. Takze mne zajima spise predni cas vozu.

Ikdyz v ruznych testech se pise, ze A8 pusobi ztisnene oproti konkurence? To uz ja neposoudim.
_MT_
Mě osobně to ani nějak nepřišlo. Vzhledem k tomu, že se v autech jako 3er nebo IS cítím jako doma, tak mi stísněnost asi vadit nebude 😄 Navíc nejsem žádný tlouštík - 68 kilogramů váhy na 185 cm výšky mě disponuje tak, že se pohodlně vejdu skoro všude; stačí, když je dostatek místa pro mé dlouhé nohy. V ramenou, loktech a nohou bylo místa dostatek. Ergonomie skvělá, materiály perfektní. Maybach 57 to není, ale ve své kategorii je podle mě aktuálně nejlepší. 7er hraje na úplně jinou notu, ale Mercedes, to už vážný konkurent je. IMHO jediný problém S-klasse je, že už je prostě zastaralá. Jestli A8 zůstane v mých očích králem, záleží jen na Stuttgartu. Předchozí generace A8 u mě vedla také jen do představení nové S-klasse.

BTW: Nezáleží na tom, jestli na to auto máš. Auta jako A8 nejsou stavěná pro řidiče. Hodnotit je z pozice řidiče naprosto postrádá smysl. Jako řidiče tě to může zajímat, i mě to zajímá, ale to je tak vše. Zezadu vypadá svět jinak. Rychlá dynamická jízda bude to poslední na tvé mysli. Akorát by se ti rozlilo pití. Mám svého favorita co se designu týče, ale když dojde na lámání chleba a měl bych si vybrat, tak exteriér prostě nestačí. U roadsteru velmi důležitý, u limuzíny už tolik ne. Tak to zkrátka je.
Avatar - white label
white label
Nová A8 na konci zrovna v interiéru? Co ti na něm (proti konlkurenci) nesedí? 😄
Subaru.in
Co se mi nelibi😒br />
1. Vysouvaci SAT NAV
2. Prilis tlusta stredova konzole mezi jezdcem a spolujezdcem, a jeji design pripominajici tlusteho tulene.
3. Dekorace okolo hran prilis hranate, zabirajici mnoho prostoru.

Co se mi libi😒br />
1. Na A8 se mi libi jen LED predni svetla.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
U mě po exteriérové stránce😒br />
1. Quattroporte
.....
dlouho nic
.....
2. XJ
3. Mercedes S
4. LS
5. Phaeton (hlavně díky zádi)
6. A8
7. BMW 7
......
......
......
dlouho dlouho nic
......
......
2785. Panamera
Joffrey
Pokud se budeme bavit čistě jen o designu, v mojich očích to vypadá takhle😒br />
1. S-Klasse, bez debat
2. A8
3. Phaeton, elegán
4.-5. 7-er, Panamera

..přičemž nutno dodat, že páté místo rozhodně neznamená nepovedený, ale pátý nejlepší..
MariAchi
Fajn nadhozeni na nedelni rano 😄
Takze moje.auto a znova to vsecko omrknout.
A taky zatim bez komentare😒br />
1. S klasse
2. BMW 7
3. Panamera
4. Phaeton
5. A8

Kazdopadne rozdily jsou v odstinech sedi.

A jeste to dam podle zjezenych chlupu pri prujezdu😒br />
1. Panamera
.
.
.
.
.
.
.
Cara Binieri
Z estetického hlediska je můj výběr následovný😒br /> 1. Quattroporte (zvenku neskutečně "cool" aura, zraje jako víno)
2. Rapide (co dodat, sportovní britská aristokracie)
3. XJ (nonkonformní britská elegance)
4. Phaeton (dokonalá uhlazenost)
5. BMW 7 (uhlazený a přesto sportovní)

Z Tvé pětice😒br /> 1. Phaeton
2. BMW 7
3. S-Klasse
4. A8
5. Panamera
Humbert
1. S-Klasse
2. Quattroporte
3. Phaeton
4. LS
5. A8
---------------
6. BMW 7
7. XJ
8. Panamera
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
1. Quattroporte
2. XJ
3. BMW 7
4. LS
5. S-Klasse (pouze po FL)
Avatar - ryman
ryman
pro me dle exterieru😒br />
1. Panamera
2. Phaeton
3. S-Klasse
4. BMW 7
5. A8

s tim, ze mezi nimi jsou jen male rozdily, teda pokud bych to hodnotil bodove.. vsechno jsou to paradni auta.. :yes:
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
To je docela překvapivý pořadí, možná ještě překvapivější je ale loňskej TEST německýho AMS:
1. Mercedes
2. BMW
3. VW
4. Audi
figurka
1. A8
2. MB S
3. Quattroporte
4. Panamera
5. BMW 7
6. Phaeton (sorry, nemám pro něj "VWoko" 😉 )
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
S tim se netrap, pro Phaeton má pochopení jen GTi a číňani 😄
Zajímavější je to s Audi A8 která tady docela "vyhrává" a v testu AMS skončila poslední..
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Vracím se k hornímu tématu dne. U Lux aut já vnímám a očekávám především jistou majestátnost, musí prostě jít o "mamuta" . Tím opravdu jeden Mercedes už byl a pravděpodobně právě on dokonale definoval čím luxusní vozy mají být - nepřehlédnutelné koráby silnic.

V tomto kontextu vnímám velmi pozitivně právě design Phaetonu, čisté tvary, tvary které jdou po potřebné linii komfortu, luxusu, nadstavby v rovině exklusivity.

Tohle dokonale samozřejmě nese eSko.

Panameru vnímám jako realistický odraz sportovní čtyřdveřové velké luxusní bestie. u A8 se bohužel nemohu zbavit stále dojmu, že minulá osma byla ta povedenější, problém mám stále s BMW. A zejména s předkem. A to dlouho, a dokonce i směrem k minulé generaci.

Je pro mne potěšitelné, že jste paušálně nezatratili Phaetona, to se cení :yes:
Joffrey
Mohl bys prosím rozvést, co ti na designu současné A8 oproti minulé generaci vadí? Mě přijde, především naživo, velmi povedená. Hlavně boční silueta překonává minulou generaci mílovými kroky.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Mně například nepasují k A8mě jako k celku přední světla. Celý design je velmi střídmý, s mnohými velkými plochami, dlouhými rovnými liniemi a jejich ladným nenásilným spojením. A do toho nacpou světla s optikou geometricky složitou jak odraz fraktálu v zrcadlech Petřínského labirintu 8-s [odkaz]
Joffrey
Tak uznávám, že diodová optika se může na fotkách zdát překombinovaná. Na silnicích ale potkávám zatim pouze A8 s xenony a tam mi to přijde v pořádku. Diodovou A8 jsem zatím nepotkal, tak nemůžu soudit.
Avatar - white label
white label
A8 je naživo mnohem lepší, jinak je totiž poměrně nefotogenická...
figurka
Mám stejný postřeh. Na fotkách jsem nevěděl, co si o A8 myslet. Setkání na živo v běžném provozu odhalilo to naprosto jasné sdělení Audi o korábu silnic a boční silueta je prostě dokonalá.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Vzhled vůbec neni špatnej, nicméně ve srovnávacim testu dopadla překvapivě špatně, tžší a komfortnější byl dokonce i Phaeton ;-\
_MT_
Jaký test máš na mysli? S Phaetonem nemám osobní zkušenosti. Ale jel jsem se současnou i předchozí A8 a podle mě se mezigeneračně zlepšila. Hlavně ta vícevrstvá boční skla, co měla, dělala zázraky.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Německej AMS, někdy loni - skončil trochu překvapivě
1. Mercedes S 500 (to bych čekal)
2. BMW 750i
3. VW Phaeton V8 4Motion
4. Audi A8 4.2 FSi (to sem nečekal)
Souhlasim že vrstvený skla (sklo - folie -sklo) sou fakt paráda, ale u aktuální A8 je to skoro povinnost - dneska je má v příplatkový nabídce i passat a v mainstreamu je měl dokonce už minulej Citroen C5 - což už je fakt dost dávno 😉
_MT_
Asi budu muset ještě jednou projet Medvěda. A i Audinu, tentokrát ve větších rychlostech. Jel jsem vzadu po dálnici v A8L 4.2 TDI a neslyšel jsem nic. Být slepý, tak ani nevím, že jedeme. Řidič říkal, že auto slyšet je, ale hluky dozadu nedolehly. Ono i kdyby dovnitř něco proniklo, B&O se o to postará 😄 Ideál by bylo mít je najednou. Takhle zpětně mi nepřijde, že by mezi nimi byl nějak zvláštní rozdíl. Ale co, možná jsem už jen nahluchlý.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
To nebude nahluchnutím, ten test neříkal že Audi A8 je špatná - byla prostě jen "nejhorší" z velmi dobrých - resp. ti ostatní byli ještě lepší 😉
No a co se týče vícevrstvých oken naprosto s tebou souhlasím - to řešení v minulé generaci Citroënu je daleko lepší než to u současného passatu - jak říkaš, když 2 dělají totéž, není to totéž 😄
_MT_
Co se vícevrstvých oken týče, není to žádná novinka, ale bude hodně záležet na technologii - na použitých sklech a fólii. Když dva dělají totéž, není to totéž 😉
Avatar - positivemind
positivemind
Když je tu CL, nepatří sem i BMW 6? Nebo to není konkurentem?
Atila_
Neni, CLko je bez konkurence, nikdo proti nemu nic nenabizi (z beznych znacek). Obrovske kupe postavene na podvozku luxusni nikdo krome Mercedesu nedela. BMW 6 je postavene na podvozku vyssi stredni tridy, je tedy o tridu nize a konkuruje zbrusu novemu Ecku kupe.
Avatar - white label
white label
MB E kupé není ani zbrusu nové (2009) ani postaveno na podvozku vyšší stř. třídy. Je to nástupce modelu CLK a je postaveno na "podvozku" třídy C. I cenově proto konkuruje A5ce a 3er kupé. 6er je o třídu výš.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Máš víceméně pravdu, Mercedes s E kupé tak trochu podvádí, ale jinak ho fakt myslí o třídu vejš a C kupé soupeř BMW3 a A5 je k vidění od zejtřka v Ženevě

[odkaz]
Avatar - white label
white label
Přesně jak píšeš, Mercedes to fakt myslí o třídu vejš, ovšem nejen podvozek z Céčka, ale už jeho vlastní cenová politika ho prozrazuje...
Proč asi stojí kupé CL víc než eSkový sedan, ale rádoby "Ečkové" kupé méně, než Ečkový sedan? 😉
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Uvidíme kam Mercedes E kupé posune do budoucna když teď nasazuje C kupé - a hlavně jaký to kupé bude, jestli to fakt bude soupeř pro A5 a BMW3
Rádoby Ečko používá spíš techniku Céčkový řady, jasně proto může bejt levnější. No a CL je mňamka nemající konkurenci, jedno z mejch nejoblíbenějších aut :yes:
Atila_
MB E Kupe ma jen o dva centimetry mensi rozvor nez BMW 6, tudiz velikostne jde o zcela stejna auta. BMW 6 je sice postaveno na platforme E60, ale ta byla o deset centimetru zkracena, takze rovnez nejde o kupe postavene na plnohodnotne vyssi stredni.
Nastupcem CLK bude nove C kupe, E kupe je nova rada.
Avatar - white label
white label
Ano, rozvor E kupé je o celých 20 mm menší, než u (starší!) 6er, ale jen o pouhých 9 mm větší, než u A5. K čemu má tedy blíž (nejen cenou), ale i rozvorem?

E kupé je nástupce CLK, nové C-kupé bude/je nástupce CLC!, přičemž jak nové C kupé, tak současné E kupé budou na stejném technickém základu...
[odkaz]

"Než se začneme věnovat autu samotnému, je třeba si ujasnit jednu věc. Ačkoli o tom lidé od Mercedesu nechtějí ani slyšet, E Coupe je vlastně nástupcem modelu CLK a tedy logicky trochu noblesnější konkurent trojkového kupé a Audi A5, čemuž odpovídá i jeho cenová politika."
[odkaz]

Sám vlastně správně píšeš, že E-kupé je postaveno na podvozku střední třídy (Céčka), ale 6er na podvozku vyšší střední třídy (5er).
Samotný MB sice "tlačí" E-kupé do vyšší stř. třídy, ale i podle srovnání cen s Ečkovým sedanem, nebo s cenama A5/3er je jasné, že se jedná reálně spíš o něco mezi střední a vyšší střední.
Srovnej si (kromě velikosti podvozku) cenu sedanu 5er a kupé 6er, potom to samé udělej u Ečkového sedanu a Ečkového kupé, pak ti snad dojde o čem píšu.
_MT_
Ty rozměry jasně sedí na filosofii. BMW tradičně dělá nejmenší auto ve třídě, Mercedes největší auto ve třídě a Audi buď vyplní prostředek, nebo se pustí do soutěže "kdo ho má většího" s Mercedesem. Neviděl jsem oficiální čísla, ale říkalo se, že C Coupe bude na zkráceném podvozku C sedanu. Tzn. rozdíl mezi C a E Coupe bude nezanedbatelný, tedy těžko bude moci konkurovat skoro stejně velké A5.

Jak jsem již napsal jinde, já vidím C Coupe spíš jako konkurenta 1er Coupe. Ať se to Mercedesu líbí, nebo ne.
_MT_
Tyhle statistiky, jestli se nepletu, jsou od SDA. Rozřazení aut tam není zrovna směrodatné; viz takový Superb, který se počítá do vyšší střední.

V tomto případě je to zřejmě činnost redakce, jelikož CL není podle SDA luxusní, ale sportovní vůz. BMW 6 může chybět i proto, že jsem jeho prodeje v žádné kategorii nenašel. Naopak takové Rko vynechali.

Viz [odkaz]