Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 2. 2011 • 13:44
118
57
Zobrazit náhledy (118)
3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010) 3. generace (od 2010)
V lednu mělo v luxusní třídě navrch Audi. Nejúspěšnější Mercedes byl až třetí, třída S se musela sklonit před BMW 7.

Celý trh v prestižní kategorii zaznamenal nárůst. Zatímco před rokem našlo nové majitele 35 luxusních automobilů, letos jich bylo o 11 více, tedy 46. Tento zisk logicky znamená +31,4 %.

Pomyslné zlato si odváží do Ingolstadtu Audi A8 za 15 registrací (podíl 32,6 %). Jen o tři méně, tedy 12 má BMW 7 (26,1 %). Mercedes S se musel spokojit s bronzovou pozicí za 8 přírůstků a 17,4 %. Na čtvrté příčce najdeme kupé CL, které má na svém kontě 6 aut (13 %). Díky němu Mercedes porazil v konečném účtování BMW, byť S-Klasse skončila až za řadou 7. První pětku uzavírají shodně Porsche Panamera a VW Phaeton se dvěma vozy a 4,3 %. Do pořadí se dostal také Lexus LS s jedním kusem (2,2 %), Jaguar XJ zatím nebodoval.

S loňskem můžeme srovnávat čtyři soupeře z Top 5, v přehledu chybí Audi A8 a Phaeton, které před rokem nenašly ani jednoho zájemce. Sedmičkových BMW bylo tehdy 17, u něj to znamená negativní znaménko minus a 29,4 % k tomu (o pět méně). Stuttgartská S-Klasse spadla o -27,3 %, ztratila 3 auta z 11. Panamera klesla o jednu třetinu, v lednu 2010 se prodaly tři.

Vynechali jsme největší postup i pokles. Šplhounem je Mercedes-Benz CL s +500 %, místo jediného vozu jich má letos na kontě šest. Nejvyšší hodnotou pádu se (ne)může pochlubit Lexus LS, který ztratil celé dvě třetiny (ze 3 na 1).

Luxusní třída, registrace na českém trhu v lednu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/201120111/20112011
1.Audi A8151532,6%32,6%
2.BMW 7121226,1%26,1%
3.Mercedes-Benz S8817,4%17,4%
4.Mercedes-Benz CL6613,0%13,0%
5.Porsche PANAMERA224,3%4,3%
5.Volkswagen PHAETON224,3%4,3%
7.Lexus LS112,2%2,2%
-CELKEM4646100,0%100,0%

Mezi vznětovými motory zvítězilo na celé čáře znovu Audi A8. Bylo jich nově zaregistrováno 15, v procentech má tedy maximum. BMW 7 vykazuje poměr 2:10, tedy více méně běžných 83,3 %. Podíl agregátů CDI u Mercedesu S byl ještě vyšší: 87,5 % (7 kusů). Phaeton má sice stoprocentní podíl turbodieselů, vzhledem k počtu nových registrací není ale tento výsledek tak relevantní, jako v případě Audi.

U Mercedesu CL, Porsche Panamera a Lexusu LS bychom naftové agregáty hledali ve statistikách, i pod kapotami marně.

Témata
Avatar - Hamunasakra
3. 3. 2011 13:38
Re: LUXUSNÍ DESIGN
To nebude nahluchnutím, ten test neříkal že Audi A8 je špatná - byla prostě jen "nejhorší" z velmi dobrých - resp. ti ostatní byli ještě lepší ;-)
No a co se týče vícevrstvých oken naprosto s tebou souhlasím - to řešení v minulé generaci Citroënu je daleko lepší než to u současného passatu - jak říkaš, když 2 dělají totéž, není to totéž :-)
2. 3. 2011 23:40
Re: LUXUSNÍ DESIGN
Co se vícevrstvých oken týče, není to žádná novinka, ale bude hodně záležet na technologii - na použitých sklech a fólii. Když dva dělají totéž, není to totéž ;-)
2. 3. 2011 23:36
Re: LUXUSNÍ DESIGN
Asi budu muset ještě jednou projet Medvěda. A i Audinu, tentokrát ve větších rychlostech. Jel jsem vzadu po dálnici v A8L 4.2 TDI a neslyšel jsem nic. Být slepý, tak ani nevím, že jedeme. Řidič říkal, že auto slyšet je, ale hluky dozadu nedolehly. Ono i kdyby dovnitř něco proniklo, B&O se o to postará :-) Ideál by bylo mít je najednou. Takhle zpětně mi nepřijde, že by mezi nimi byl nějak zvláštní rozdíl. Ale co, možná jsem už jen nahluchlý.
Avatar - Hamunasakra
28. 2. 2011 23:25
Re: BMW 6
Uvidíme kam Mercedes E kupé posune do budoucna když teď nasazuje C kupé - a hlavně jaký to kupé bude, jestli to fakt bude soupeř pro A5 a BMW3
Rádoby Ečko používá spíš techniku Céčkový řady, jasně proto může bejt levnější. No a CL je mňamka nemající konkurenci, jedno z mejch nejoblíbenějších aut :yes:
Avatar - Hamunasakra
28. 2. 2011 23:15
Re: LUXUSNÍ DESIGN
Německej AMS, někdy loni - skončil trochu překvapivě
1. Mercedes S 500 (to bych čekal)
2. BMW 750i
3. VW Phaeton V8 4Motion
4. Audi A8 4.2 FSi (to sem nečekal)
Souhlasim že vrstvený skla (sklo - folie -sklo) sou fakt paráda, ale u aktuální A8 je to skoro povinnost - dneska je má v příplatkový nabídce i passat a v mainstreamu je měl dokonce už minulej Citroen C5 - což už je fakt dost dávno ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku