Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Nejprodávanější luxusní automobily

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
V lednu mělo v luxusní třídě navrch Audi. Nejúspěšnější Mercedes byl až třetí, třída S se musela sklonit před BMW 7.

Celý trh v prestižní kategorii zaznamenal nárůst. Zatímco před rokem našlo nové majitele 35 luxusních automobilů, letos jich bylo o 11 více, tedy 46. Tento zisk logicky znamená +31,4 %.

Pomyslné zlato si odváží do Ingolstadtu Audi A8 za 15 registrací (podíl 32,6 %). Jen o tři méně, tedy 12 má BMW 7 (26,1 %). Mercedes S se musel spokojit s bronzovou pozicí za 8 přírůstků a 17,4 %. Na čtvrté příčce najdeme kupé CL, které má na svém kontě 6 aut (13 %). Díky němu Mercedes porazil v konečném účtování BMW, byť S-Klasse skončila až za řadou 7. První pětku uzavírají shodně Porsche Panamera a VW Phaeton se dvěma vozy a 4,3 %. Do pořadí se dostal také Lexus LS s jedním kusem (2,2 %), Jaguar XJ zatím nebodoval.

S loňskem můžeme srovnávat čtyři soupeře z Top 5, v přehledu chybí Audi A8 a Phaeton, které před rokem nenašly ani jednoho zájemce. Sedmičkových BMW bylo tehdy 17, u něj to znamená negativní znaménko minus a 29,4 % k tomu (o pět méně). Stuttgartská S-Klasse spadla o -27,3 %, ztratila 3 auta z 11. Panamera klesla o jednu třetinu, v lednu 2010 se prodaly tři.

Vynechali jsme největší postup i pokles. Šplhounem je Mercedes-Benz CL s +500 %, místo jediného vozu jich má letos na kontě šest. Nejvyšší hodnotou pádu se (ne)může pochlubit Lexus LS, který ztratil celé dvě třetiny (ze 3 na 1).

Luxusní třída, registrace na českém trhu v lednu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/201120111/20112011
1.Audi A8151532,6%32,6%
2.BMW 7121226,1%26,1%
3.Mercedes-Benz S8817,4%17,4%
4.Mercedes-Benz CL6613,0%13,0%
5.Porsche PANAMERA224,3%4,3%
5.Volkswagen PHAETON224,3%4,3%
7.Lexus LS112,2%2,2%
-CELKEM4646100,0%100,0%

Mezi vznětovými motory zvítězilo na celé čáře znovu Audi A8. Bylo jich nově zaregistrováno 15, v procentech má tedy maximum. BMW 7 vykazuje poměr 2:10, tedy více méně běžných 83,3 %. Podíl agregátů CDI u Mercedesu S byl ještě vyšší: 87,5 % (7 kusů). Phaeton má sice stoprocentní podíl turbodieselů, vzhledem k počtu nových registrací není ale tento výsledek tak relevantní, jako v případě Audi.

U Mercedesu CL, Porsche Panamera a Lexusu LS bychom naftové agregáty hledali ve statistikách, i pod kapotami marně.

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
Avatar - Hamunasakra
3. 3. 2011 13:38
Re: LUXUSNÍ DESIGN
To nebude nahluchnutím, ten test neříkal že Audi A8 je špatná - byla prostě jen "nejhorší" z velmi dobrých - resp. ti ostatní byli ještě lepší ;-)
No a co se týče vícevrstvých oken naprosto s tebou souhlasím - to řešení v minulé generaci Citroënu je daleko lepší než to u současného passatu - jak říkaš, když 2 dělají totéž, není to totéž :-)
2. 3. 2011 23:40
Re: LUXUSNÍ DESIGN
Co se vícevrstvých oken týče, není to žádná novinka, ale bude hodně záležet na technologii - na použitých sklech a fólii. Když dva dělají totéž, není to totéž ;-)
2. 3. 2011 23:36
Re: LUXUSNÍ DESIGN
Asi budu muset ještě jednou projet Medvěda. A i Audinu, tentokrát ve větších rychlostech. Jel jsem vzadu po dálnici v A8L 4.2 TDI a neslyšel jsem nic. Být slepý, tak ani nevím, že jedeme. Řidič říkal, že auto slyšet je, ale hluky dozadu nedolehly. Ono i kdyby dovnitř něco proniklo, B&O se o to postará :-) Ideál by bylo mít je najednou. Takhle zpětně mi nepřijde, že by mezi nimi byl nějak zvláštní rozdíl. Ale co, možná jsem už jen nahluchlý.
Avatar - Hamunasakra
28. 2. 2011 23:25
Re: BMW 6
Uvidíme kam Mercedes E kupé posune do budoucna když teď nasazuje C kupé - a hlavně jaký to kupé bude, jestli to fakt bude soupeř pro A5 a BMW3
Rádoby Ečko používá spíš techniku Céčkový řady, jasně proto může bejt levnější. No a CL je mňamka nemající konkurenci, jedno z mejch nejoblíbenějších aut :yes:
Avatar - Hamunasakra
28. 2. 2011 23:15
Re: LUXUSNÍ DESIGN
Německej AMS, někdy loni - skončil trochu překvapivě
1. Mercedes S 500 (to bych čekal)
2. BMW 750i
3. VW Phaeton V8 4Motion
4. Audi A8 4.2 FSi (to sem nečekal)
Souhlasim že vrstvený skla (sklo - folie -sklo) sou fakt paráda, ale u aktuální A8 je to skoro povinnost - dneska je má v příplatkový nabídce i passat a v mainstreamu je měl dokonce už minulej Citroen C5 - což už je fakt dost dávno ;-)