Toyote to síce trvá ako kráľovi v Kings Speech, ale vyzerá to, že výsledok bude stáť za to. Snáď konečne dôjde k renesancii malých jedovatých kupéčok z východu, finančne prístupných, živých a obratných. Boxer od Subaru a zadný pohon na to dávajú celkom slušné vyhliadky. Tak Toyota, konečne sa rozhýb a prines sériovú verziu!
Tak se nám snad konečně blíží reálná možnost najít v nabídce Toyoty dlouho slibované malé kupé.
Nemohu si ale odpustit již tradiční pošťouchnutí směrem k Hondě. Co že to nabízí ta nejvíce sportovně profilovaná automobilka ? "Nudná" Toyota (snad už) konečně FT-86 (+ pod Lexusem "mimo" LF-A), "ušlánutí a nevýrazní" Mazda s Nissanem 3MPS a 370Z (+GTR) no a Honda.... v evropě vrchol sportovnosti CZ-R, v USA solidní Civic Si Coupe, v japonsku bohužel netuším, jestli stále "jede" Integra Type-R. Dle mne trochu málo.
Tak tak, od výrobcu legendárnej NS-X či Integry type R je úbohé, že v Európe ako vrchol športovosti ponúka hybrid CR-Z. Nikto v dnešnej eko-dobe moc nedúfa v 500-koňový superšport, ale malé ostré kupé á la Toyota by sa do portfólia Hondy hodilo ako r.ť na šerbeľ.
To je přesně ono. Absence nástupce NSX se dá v dnešní době pochopit (i když při v podstatě hotovém autě a utopených financích ve vývoji....), ale Honda má pořád jméno a image na to postavit (dle své tradice) famózní předokolku, která by se mohla postavit Meganu RS, moc financí by ani nestálo dostat na EU trh US Civic coupe (ano, otázka motoru) a samozřejmě by s velkou grácií šlo navázat na S2000. To se ani nebavím o instalaci 3 litru V6 nafty do Legendu a Accordu a benzínu z Legendu do Accordu. Klidně i s 4x4 z Legendu. To by zase mohlo Hondu "odtrhnout" z linie japonským výrobců obecně a trochu šťouchnout do žeber Audi.
Sakra mě je tý značky opravdu líto, hlavně, když je pořád potenciál.
Presne. Honda má taký potenciál a históriu, že čokoľvek športové (kupé, roadster, superšport či iba type R verzia bežného auta) by bolo bez ďalšieho prijaté a našlo by svoj predobraz v minulosti. Na rozdiel od takého Huyndaiu má cestu prešľapanú a nemusela by čeliť nedôvere ako doteraz Hyundai so svojimi kupéčkami. Ale zatiaľ to tak vyzerá, že Honda bude príkladom dokonalého presr.nia športového potenciálu a zahodenia minulosti. 8-s
Ano, jen k té první větě, je pro mě trochu zklámání odklon od původní designové čistoty FT-86, směrem ke zbytečně přehnané designové "tuningovosti", a to zejména u přední partie..., navíc souhlasím s Emelem, tedy že ani ta černá barva tomu zrovna neprospívá...
ma Lexus postavit svoje nove IS prave na podvozku FT-86. Ak sa mu to podari, bude to bomba. Nutno dodat, ze i samotne FTcko je super. Uz aby to bolo vidiet na cestach.
Protoze, soucastne paleta Lexusu se bude muset hodne zmenit aby mohla v dalsich generecich konkurovat v jizdnich vlastnosti budouci BMW 3...atd
Nemuzu si pomoci, ale FT prvni koncept ce mi libil vice, toto je spise uz sportovni odnoz nez klasicke jednoduche kupe.
Taky si myslim, ze cely vyvoj auta se musi zaplatit a to s jednim ci dvouma modelama kupe by asi neslo, obzvlaste ne v Evrope.
Nadruhou stranu Lexus ma byt v budoucnu jen Hybrid, takze si dokazu spise predstavit, ze podvozkova platforma by mohla byt pro budouci Avensis. Ale kdo vi... ?
Ja tiez :-) Ale narazil som na to vo viacerych zdrojov...
Lexus sa rozhodol k novemu smeru - [odkaz] a myslim, ze utok na "etalon" triedy beru velmi vazne. Som velmi zvedavy.
Ja som s nim osobne velmi spokojny. Interne ho volam "baby LFA" :)))
To ano. Podla mna ten podvozok uvidime vo viacerych modeloch. Som zvedavy, ktore to budu :)))
Ano, je to tak. Vsetky modely uz budu len hybrid. Avsak nesmieme zabudnut na IS-F, ktory bude cisty 5.0L benzin. Pre taky motor je potrebny kvalitny podvozok. Avensis je trosku usadlejsi a neviem, ci by taky podvozok vyuzil. Teda nie, ze by som mu ho neprial :)))
Tohle už nepůjde votuzit, poskytnutím tuzingu v základu se toyota dobrovolně vzdává šance na druhý život svého sport kupé druhdy poskytovaného tunersko/tuzerskou skupinou bazarových kovbojů. Snad jen prostor na křídlo tam zbývá. 8-s
Podle mého se zrovna díváme na zahozenou šanci nabídnout malý elegantní sporťáček. Tahle hra na LFA v malém nemohla dopadnout jinak než tragicky. Nepochybuju o technice ani jízdních vlastnostech, ovšem design to auto dokonale zabíjí. :no:
ty diody v prednim narazniku jsou uz asi krapet moc, navic jsem to asi uz videl u nekolika felicii 1.3 lxi, takze Toyota zase jenom kopiruje co uz cesky tuzer davno implantoval do praxe ;-) jinak jsem rad, ze se toyota rozhybala a snad nezustane sama a ostatni ji aspon zacnou kopirovat a dodavat na trh auta, ktera budou skutecne pro opravdove ridice :-) kdyby to bylo za 650t kc ,tak bych si to i mozna koupil :-!
Jj, nechápu jak někdo může takhle zbytečně a hlavně aktivně "přizabít" (minimálně částečně - předek/zadek) vynikající původní design FT-86. Kdyby to bylo v rámci nějakých úspor k vůli cenové dostupnosti, tak prosím, ale tohle. Kde jsou zdejší pravidelní kritici denního LED svícení u Audi, tohle je (podle mě) designově nejhorší aplikace denních LED světel automobilkou vůbec, proč zrovna velké diody s velkými rozestupy? Nemluvě o té přední "radlici"... 8-s
Když jsem to uviděl, řekl jsem si, tohle je určitě designová verze objednaná režisérem příštího "Rychle a zběsile", zejména zepředu (ale i zezadu) určitě... :-O
profil asi nejlepsi, zadek sice scifi, ale je to preci japonske kupe, tak to preci nebude vypadat jak vychodonemecka produkce ;-) verim, ze po uvedeni se objevi v americe a japonsku hned nekolik firem, ktere mozna prinesou lepsi predni spojler nez samotna toyota, takze s mensi plastikou do toho rad pujdu :-)
To nebyla kritika FT-86, ale jen kritika designové změny FT-86 II z designově mnohem čistší a dokonalejší původní FT-86...
Profil je jednoznačně nejlepší, právě proto, že je na něm nejméně zásadnějších změn...
(když kopírujou články z AutoFunu na ACZ, tak já zkopíruju příspěvek):
Tak mám takový pocit, že první místo v soutěži o nejhezčí, nejelegantnější a nejvíce kulervoucí malý sporťák v Ženevě nevyhraje Alfa 4C >:-[]
Co říct víc: skloubili ty nejlepší designové prvky z Lexusu LFA, Toyoty IQ, masky Dart Vadera a proporcí klasického coupe :-):yes:
Krom celkové geniality musím vyzdvihnout pár designových fines, které mě obzvlášť chytly za srdíčko. Nejprve je to čistota boků. Žádné prolisy, žádné hrany, žádné opičárny - jednoduchý plochý mírně zvlněný plech. Design čistý jak lístky bílé lilie. Zadruhé je to V prolis, táhnoucí se od začátku kapoty, přes celou střechu, a končící ploutvičkami na křídle. A konečně je to struktura plástve v předním nárazníku. Ty tvary připomínající stíhačky ze Star Wars, respektive rysy FT-86ky, jsou exkluzivní.
Dvě malá klučičí přání na konec:
a) nehrabejte na to a začněte stavět linku (urychleně)
b) nalepte na místo znáčků Toyoty nejmenované znáčky s 6ti hvězdičkami, a lidi vám utrhají ruce
Naprosto souhlasim, tahle verze se mi moooc líbí ! Dá se asi souhlasit, že tunneři moc prostoru už mít nebudou, ale mě to zase tolik netrápí :-) . Po dlouhé předlouhé době pro Toyotu :yes:
jsou tam špičkový detaily, ale já jsem na to asi už moc starej :-) , ta zaoblenější a designově jednoduší verze Subaru se mi líbí víc, a asi to tak je i myšlený, Toyota pro mladý, Subaru verze pro "taťky" :-)
A bylo by to ještě pěknější, kdyby nechali předek tak nizký, jako byl u prvního koceptu. Když už je tam nizoučký boxer, proč jej obestavět takovým pluhem a zvedat zbytečně těžiště? Že by úředně nařízený "lapač chodců"?