Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota FT-86 II: Tvary sériové verze

David Bureš
Diskuze (29)
Toyota v Ženevě představuje evoluci konceptu FT-86 z roku 2009.

Japonská automobilka Toyota do Ženevy přivezla upravenou verzi konceptu FT-86, který se poprvé ukázal na tokijském autosalonu v roce 2009. Prodej novodobého hachi roku začne v Evropě už příští rok.

Sportovní kupé je společným projektem Toyoty a Subaru. Zatímco Subaru láká své fanoušky pohledem na vnitřnosti vozu, Toyota prezentuje na svém stánku jeho vnější tvary, popisované jako funkční kráska. Ty tvořilo evropské designérské středisko automobilky ED2.

Při srovnání přídě s původním konceptem je jasné, že hlavní linie a také tvar světlometů zůstal zachován, novinkou jsou ale tvary masky chladiče a předního nárazníku, jehož spodní hrana lehce připomíná supersportovní Lexus LFA. Nová jsou i denní diodová světla navazující na hlavní světlomety.

Profil automobilu s dlouhou kapotou doplnily nové otvory. Na zádi najdeme mohutnější difusor, jehož linie prostupuje výše než v předchozí verzi. Jinak tvarována jsou rovněž světla s bílou optikou, která jsou obklopena výraznými otvory. Výfuky jsou blíže středu auta, přítlaku pomáhá malý přítlačný spoiler.

Automobil oproti svému předchůdci mírně nabobtnal. Délka nového konceptu je 4.235 mm (+ 75 mm), šířka 1.795 mm (+ 35 mm) a výška 1.270 mm (+ 10 mm). Rozvor náprav 2570 mm zůstal zachován.

Toyota tvrdí, že tvary vozu se oproti sériové verzi už nijak radikálně nezmění.

V motorovém prostoru bude umístěn dvoulitrový motor s protiběžnými písty, pocházející z dílny Subaru, jehož výkon bude posílán na zadní kola. Šestistupňová manuální převodovka byla vyvíjena s ohledem na její nízkou hmotnost, což má spolu s použitím motoru boxer za následek snížení těžiště auta.

Toyota FT-86 II má nejen navazovat na originální Corollu Levin AE86, ale rovněž na ostatní sportovní modely značky – Supru, Celicu, MR2 a 2000 GT, sporťák známý z Bondovky Žiješ jenom dvakrát. Akio Toyoda, prezident automobilky, říká, že by si přál, aby FT-86 zapůsobilo na mladé tak, jako na něj v šedesátých letech zapůsobilo 2000 GT.

Japonská automobilka se na ženevském autosalonu dále prezentuje novým Yarisem, sedmimístným hybridním MPV Prius+ a minielektromobilem iQ EV.

David Bureš
Diskuze (29)
6. 5. 2011 19:21
Re: Alfa Romeo 4C tiše vzliká
Sice jsem ti tam (na Autofun) neodpovídal, ale napíšu sem. Souhlasím s tebou a už se na něj těším.. >:-[]
Avatar - N6600
5. 3. 2011 12:32
Re: Podla dohadov
Ja tiez :-) Ale narazil som na to vo viacerych zdrojov...

Lexus sa rozhodol k novemu smeru - [odkaz] a myslim, ze utok na "etalon" triedy beru velmi vazne. Som velmi zvedavy.

Ja som s nim osobne velmi spokojny. Interne ho volam "baby LFA" :)))

To ano. Podla mna ten podvozok uvidime vo viacerych modeloch. Som zvedavy, ktore to budu :)))

Ano, je to tak. Vsetky modely uz budu len hybrid. Avsak nesmieme zabudnut na IS-F, ktory bude cisty 5.0L benzin. Pre taky motor je potrebny kvalitny podvozok. Avensis je trosku usadlejsi a neviem, ci by taky podvozok vyuzil. Teda nie, ze by som mu ho neprial :)))
3. 3. 2011 11:07
Re: Alfa Romeo 4C tiše vzliká
jsou tam špičkový detaily, ale já jsem na to asi už moc starej :-) , ta zaoblenější a designově jednoduší verze Subaru se mi líbí víc, a asi to tak je i myšlený, Toyota pro mladý, Subaru verze pro "taťky" :-)
Avatar - white label
2. 3. 2011 20:45
Re: Tuzerova noční můra alebo malé Ferrari?
To nebyla kritika FT-86, ale jen kritika designové změny FT-86 II z designově mnohem čistší a dokonalejší původní FT-86...
Profil je jednoznačně nejlepší, právě proto, že je na něm nejméně zásadnějších změn...
2. 3. 2011 20:39
Re: Tuzerova noční můra alebo malé Ferrari?
profil asi nejlepsi, zadek sice scifi, ale je to preci japonske kupe, tak to preci nebude vypadat jak vychodonemecka produkce ;-) verim, ze po uvedeni se objevi v americe a japonsku hned nekolik firem, ktere mozna prinesou lepsi predni spojler nez samotna toyota, takze s mensi plastikou do toho rad pujdu :-)