Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Alfa Romeo 4C: Nejprve jako koncept

39 komentářů

Cara Binieri
Úžasné auto, jak po stránce vzhledové, tak po té technické...
:yes😒br />
Vypadá jak z hedvábí, žejo? 😄
Avatar - iudex
iudex
Áno, trend matných lakov sa mi veľmi pozdáva. A tejto Alfe dosť pomáha.
xpaja
vazne parada, hlavne obrovska pochvala za nizkou hmotnost.
Konecne konkurence pro lotus elise.
PS: poprosil bych redaktory uvadet ten pomer vykonu k hmotnosti v kg/kW.
Doba kdy se pouzivali kone uz skoncila, staci pohlednout z okna 😄 Misto konskych povozu jiz vsude jezdi auta 😉
webpaja
...no tak, bavíme se o autech, ne elektrárnách...koně jsou na místě. 😄
Avatar - Enzo
Enzo
No za chvíli se budeme bavit pouze o elektrárnách v autech, tak si pomalu zvykej.
_MT_
Problém koně, stejně jako galonu, míle a mnoha dalších imperiálních jednotek, je v tom, že jich je několik s různým převodem, v tomto případě na watty. V moderním světě nemají koně co dělat.

"The PS was adopted by the Deutsches Institut für Normung (DIN) and then by the automotive industry throughout most of Europe, under varying names. In 1992, the PS was rendered obsolete by EEC directives, when it was replaced by the kilowatt as the official power measuring unit."

Není takový problém s kontinentální Evropou, která skoro celá používá metrické koně. Ale s USA, UK a pár dalšími zeměmi už problém je, protože používají imperiální koně a ty se samozřejmě liší podle toho, jak jsou v různých zemích definovány stopy a libry. Nejčastější imperiální kůň (založený na mezinárodní stopě a 16 uncové libře) je zhruba o 10 W silnější než metrický.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
zřejmě slušnej oddíl
gil54
To jsem z toho celej tumpachovej. Koukám, že celý život jsem jezdil jenom na těch rachitických metrických koních.

Jinak děkuji za rozšíření obzorů.
jirka1203
ano parada, trochu kolme sklo ale parada.... ALE KDE JE TEN KAMAL??
Avatar - Sonny Crockett
Sonny Crockett
Doufám, že na něj kvůli 4C nezbyly peníze a čas :yes:
jirka1203
samozrejme suhlasim :yes:
ale takto ostava volba len nemeckej 3, a ja mam tak rad prave alfu.. 😉
webpaja
Pokud se AR opravdu podaří tento kousek dostat do sériové výroby, udržet cenu do 50kEUR a zachovat předpokládané parametry, pak to beru jako dobrou zprávu a příjemné osvěžení nepříliš obsáhlé třídy malých, ale výkonných prestižních kupé. 😉
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Keby chceli z tohto auta spravit karoseriu typu targa, nevahal by som ani chvilu. 😉
Avatar - iudex
iudex
Lotus s jeho filozofiou stavby ultraľahkých športiakov je smer, ktorým by sa mohli uberať i iné automobilky. A Alfa Romeo je k tomu jedna z najpovolanejších. Ľahké auto s hmotnosťou na úrovni kolínskych minitrojčiat potom nepotrebuje osemvalec, aby poskytlo superšportové jazdné výkony. 5 sekúnd na stovku a štvorvalec 1,8 je neuveriteľná kombinácia, ale dokazuje, že výkon samotný nie je jediným riešením na zábavu za volantom.
I keď dizajn malej Alfy je akosi očakávaný a ďalšou variantou už videného, má svoje čaro. Malý a extrémne výkonný štýlový športiačik, to je to korenie, ktoré Alfa-polievka potrebuje. :yes:
Avatar - ethicon
ethicon
stavbu 6-8 valcových mastodontov treba prenechať iným..toto je cesta pre Alfu, emócie, špičková technika, krásny dizajn, vynikaúci pomer hmotnosť výkon (4kg/1cv/), dostupná cena....
Avatar - Dinar
Dinar
No, jen škoda, že Lotus ten směr sám opouští. Po té, co jsem si přečetl, jak hodlá rozšířit své modelové řady, kam se chce posunout a komu konkurovat, mám docela obavu, že se za pár let bude hledat nějaký asijský investor k záchraně něčího zadku.
Ale z principem menších sporťáků souhlas, jak píše výše webpaja, jestli tohle Alfa dostane do výroby a udrží cenu pod 50k, pak je tu šance na úspěch poměrně velká. 😉
Magistr
Pokud Lotus tuhle sféru lehkých sporťáčků opravdu opustí, tím větší postor se otevře pro Alfu :yes: Mezi extrémy typu Caterham, KTM X-Box a Ariel na jedné straně a většími + dražšími stroji typu Cayman, Evora atd. je poměrně široká mezera a Alfa do ní krásně pasuje.

Jen by to určitě chtělo verzi Spider popř. Targa a hlavně klasickou ruční převodovku. :yes😒br /> A kdyby se podařilo motor 1750 TBi poladit tak, aby se dal vytáčet trochu výš než v současné verzi (kde to nemá smysl nad 6.000 otáček), bylo by to dokonalé. A ten točivější motor by se hodil i pro Giuliettu GTA. :yes: :yes:
Avatar - petr164
petr164
Již dříve probíhala jednání s Dallarou, která dělá pro Lotus kevlarové panely a konzultace a disponuje konstrukčními schématy od Lotusu. Italové se domluví...
Cara Binieri
Tak ono pokud chce člověk udělat malý agilní sporťák, vždy dojde ke stejnému výsledku...
Elise, Speedster, 4C, Artega GT...všechny jsou si podobné... 😄
A popravdě řečeno, všechny bych chtěl. >😁
gil54
U ryze sportovního auta je nízká hmotnost víc, než vysoký výkon motoru. Dokonce i za cenu ztráty určité úrovně komfortu. Z bezmála dvoutunového mastodonta ani 1000 koní a "ladné" pohyby pera slovenského Pininfariny mrštnou lasičku neudělají. U mě má tahle Alfa :yes: . Pro AR sice ne úplně tradiční koncepce sportovního auta, ale účel světí prostředky a když se to tak vezme, tak i Fiat X1/9 byl v sedmdesátých letech svým designem, prakticky stejnou koncepcí a poměrně nízkou cenou docela úspěšné auto, které mezi ostatními působilo jako by spadlo na zemi z jiné planety.

Po těch víc jak 300 oslavných diskuzních příspěvcích Škody Vision D si myslím, že Alfa je fakt hezčí. I když jde o koncepty odlišných kategorií.

Kabaň mi prostě nesedí a třeba W. de´Silvovi nebo F.Stephensonovi to s tou tužkou jde jaksi líp.
GTI
Tak je to opět tady, kladivo na konkurenci, dokonce kompaktní superauto... kdyby Alfa byla tím, čím jsou její tiskové materiály, Porsche a ostatní amatéři by to už dávno zabalili...

Pamatujme si především tu avízovanou hmotnost - 850 kilogramů. Osobně bych se klonil i k tomu, že vpředu vypadla jednička. A budu-li čtyřce hodně fandit, pod 1250 bych nesázel ani gram.

Cením konfiguraci - dvousedalový sporťák má své kouzlo, cením uložení motoru a cením materiály (za milión?). Necením karoserii, neb cirkus Kludský tu byl už minulej tejden. Tihle zběsilci musí být totiž děláni dooškliva, jen tak může vyniknout jejich drsná krása...

2012 - 1,3 tuny, 1,3 melouny.
Cara Binieri
4C je jenom KTM X-Bow s kapotáží (navíc kompozitovou), takže by se pod tunu s řidičem a plnou nádrží vejít mohli.
Jak jsou jinak ukecaný jak stará Blažková, tady bych jim ty schopnosti 4C docela věřil...
GTI
Jsem opravdu zvědavý, jak tohle nakonec dopadne. Cena je z těch inspirujících, materiály, udávaná budoucí hmotnost, a vůbec celá ta konfigurace - motor takřka "uprostřed"... nějak mi to nejde tak jednoduše dohromady. Jak MiTo, tak Giulietta spíše napovídají, že Alfa jde jinou cestou, než směrem drsnejch sportů pro... pro koho? Pro velmi velmi velmi omezenou klientelu, alespoň tedy v horní naznačené konfiguraci.
gil54
VWážený VWšeVWědoucí, podle mě až příliš vyhrocený soud o poměrně střízlivém konceptu Alfy. Ostatní vystavené e😜onáty jsou daleko odvážnější viz autosalonové fotogalerie 1. a 2. díl.

Pokud se jedná o hodnocení konkrétních údajů týkajících se hmotností, výkonů, nebo definitivních designů mi nepřipadá u konceptů, o kterých není ani úplně jisté, zda se budou vyrábět, příliš důležité - nebo moderněji - irelevantní. V sérii se zpravidla vše trošku nebo i víc změní.

Z výše uvedených důvodů mi nepřipadá paralela s cirkusem za příliš povedenou.
GTI
Nemusíš to s tou oslovovací etiketou tolik přehánět, na tohle tu není zvědavej ani noční strážný, ale když už rozjíždíš diskuzní větev, pak ti musím napsat, že mě ty sdělené skutečnosti (kompositní auto za takřka pár švestek) neuspokojily, naopak, jsem velmi zdrženlivý v tom, abych tu psal slepé adorace k roku 2012. Zatím víme, že auto má vážit 850 kilo. Věříš tomu? Já ne. Bude-li za dva roky vážit opravdu těch osmpade, zvednu tu oba palce velmi vysoko.

Co se týká designu (vycházím, že to není náznak, nýbrž zvenku komplexně dotvořený nový model), pak ano, zde se tluče klasická designová (sportovní) krása s charakterem vozu, jakožto nízké hrubě drsné bestie, podtrženým navíc matným lakem (!), a právě proto píši, že zde klasická krása nemá co hledat, že auta tohoto ražení musí být opravdu dělána dooškliva, aby mohla vyniknout ta jeich specifická, drsná krása. Ty to nepochybně vidíš jinak. Respektuji to :yes:
gil54
850 kilo je právě jedna z těch veličin, která se podle mě bude v případě sériového auta měnit asi nejen trošku. Nemám pocit,že bych nějak výrazně chtěl "rozjíždět diskuzní větev". Některé z uváděných nepravděpodobných údajů někdy mohou způsobit i informační šumy v redakcích, omyly překladů nebo přílišná horlivost v uvádění ne vždy 100% ověřených informací. Pokud se týká vnějšího vzhledu konceptu Alfy nebudu květnatě popisovat krásu, míru sportovního charakteru, ošklivost, hrubost nebo dokonce posuzovat drsnost či úroveň klasiky. Jenom chci vyjádřit své pozitivní pocity z předvedeného auta, u kterého mi ani matný lak nevadí.

S oslovovací etiketou to přestanu přehánět v momentě, kdy už bude bezpředmětná. Tj. až trošku ubereš plyn.
GTI
No vždyť píši, že ty to všechno vnímáš jinak než já, a že to respektuji. Ty zase respektuj pohledy mé.

Máme zatím tři informace - budoucí hmotnost, plusmínus budoucí cenu a jistě i budoucí vizáž. Tu tedy jako asi to nejrealističtější. Hmotnosti nedůvěřuji, ceně také ne a k vizáži jsem se vyjádřil. Zbývá pojem - kompaktní superauto... 😄 Klid, klid, klid...
Mr.Murphy
1,3t? I základní Giulietta je lehčí.... Zas neblbni 😉
GTI
S 1,4 T váží 1.290 kg...
Mr.Murphy
dyť to povídám :yes: Já vidím trošku problém v tom, že mezi 4C GTA a zbytkem produkce AR je velká propast. Jasně, není to jak když sis šel pro 8C a zjistil, že na něj nemáš, a tak ti začali cpát Mito 😉 Tady když zjistíš, že se ti líbí 4C, ale nemůžeš ji mít, tak se na tebe bude culit Giulietta QV, čili ta propast není tak gigantická..... Ale pořád tam je, chtělo by to nějaké civilnější, šmrncovní kupátko..... Těžko půjdeš pro maličký skoro-supersport a odjedeš v kompaktním hatchi.... :😉 Prostě to portfolio Alfy je děravé jak záloha AC Milan.... 😉
GTI
😄 Tohle jsi napsal výborně, ano souhlasím.
figurka
Výborný postřeh
figurka
Výchozí Elise se také pohybuje kolem 1M a hmotnost je také pod 900kg, ale je to auto ořezané na kost a technologicky/materiálově to není tak pokrokové jak 4c. U této Alfy (na rozdíl od Elise) nepředpokládám, že by chtěli nabízet jen volant, pedály a sedačku.
Za plánování takového auta dávám Alfě jednoznačně :yes: i přes zevnějšek, který mě příliš neoslnil, ale i tak díky komukoliv z výrobců, kdo chce zákaznákům poskytnout zábavu z řízení. A toto ;-\ je můj pocit z poměru cena/hmotnost.
FireX
...cirkus Kludský tu koukám zapoměl klauna >😁. Doufám, že ti nechali aspoň maringotku 😉

PS: nech si podobné příspěvky na další štaci.
Klaudius
Tento ťažkopádne vyzerajúci hrbáč má byť Alfa? Skôr Quasimodo...
BeranK
No, kromě toho, že se mi to taky zoufale nelíbí - fotky uvedené na stránkách prodejce u nás jsou lepší, ale stejně, nějak jim tam vymřeli designéři. Legrace je, že je to tam uváděné mezi modely, které se prodávají, jakoby to bylo možné zítra koupit, ale i to je klasika, čí spíše folklór a tak bych se zastavil u té hmotnosti - nejlehčí mito má lehce přes tunu (1,4 benzín), kevlar a hliník (pokud se neodstěhoval do Humpolce) nejsou zrovna levné materiály a vyrobit auto na silnici s odpovídajícími bezpečnostními standardy této velikosti a za milion.....to je pohádka. No, ale jak říká jistá klasická postava doby tenmna českých dějin - Do roka a do dne budeme stát v Ženevě a hín sa hukáže.....nakonec ten termín 2012 uvedla samotná Alfa. Jsem velmi zvědav.
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Tak z toho luxusního laku si ucvrkávám :yes:
jirka1203
:yes: krasa, nieje to len obycany matny lak. Ci myslim sa?
RomanSv
no uz aby tu alfu koupil VW koncern a z 4C udelali 5C 😄 uz jenom kvuli tomu zvuku!!!