Alfa Romeo 4C: Nejprve jako koncept
Italská automobilka do Ženevy přivezla koncept Alfa Romeo 4C, který není pouhým designérským cvičením. Tiskové materiály jej označují jako kompaktní superauto, které má prezentovat to nejlepší, co lze od sportovního vozu očekávat.
K přednostem 4C má kromě ladných linií karoserie patřit nízká hmotnost, špičková technika, vynikající ovladatelnost a také vysoká bezpečnost.
Designéři se při navrhovaní 4C inspirovali v minulosti značky a vypůjčili si samozřejmě řadu stylistických prvků od 8C Competizione. V konstrukci konceptu dvoumístného kupé s motorem uloženým před zadní poháněnou nápravou se v hojné míře uplatnil karbon i hliník.
Kupé s celkovou délkou 4 m a rozvorem náprav 2,4 m je poháněno přeplňovaný zážehovým čtyřválcem 1750 TBi poskytujícím výkon lehce nad 147 kW (200 k). S motorem spolupracuje automatická dvouspojková převodovka Alfa TCT a kupé je samozřejmě vybaveno systémem DNA.
Alfa Romeo 4C má mít díky hmotnosti pouhých 850 kg poměr hmotnosti k výkonu pod 4 kg/k. Podvozek využívá přední nápravu s dvojitými lichoběžníky a vzadu je náprava se vzpěrou McPherson. Dvoumístné kupé má mít rozdělení hmotnosti zhruba 40 ku 60 ve prospěch zadní nápravy.
Akceleraci z 0 na 100 km/h má dvoumístné kupé zvládnout pod 5,0 s a maximální rychlost má být přes 250 km/h.
Zahájení prodeje sériového provedení 4C plánuje Alfa Romeo na rok 2012 a jeho cena by se měla pohybovat kolem milionu Kč.