Souhlasím, Citroen opravdu jede. Z ošklivých káčátek velmi zajímavá auta. A tento koncept je ukázka pro Ford, že i velká " rozšklebená pusina" může být vkusná.
Je to tak, citroen robi nadherne koncepty survolt, GT a taktiez aj metropolis su nadherne auta. Ani si neviem predstavit ako musi metropolis vyzerat nazivo, impozantne,velkolepo....
Mal som moznost vidiet suzuki kizashi I nazivo a pozeral som na to auto s otvorenymi ustami.
To naprosto souhlasím. Citroen začal dělat auta podle mého gusta.. Ale opravdu má na to vytvořit takové auto? ;-\ No nevím nevím, upřímně, musel by těžce zamakat aby prorazil. Každopádně vizuálně nemá chybu.
Držím pěsti.
Nádhera!!! :yes: To je snad první opravdová francouzká limuzína od dob Facel Vega Excellence. :-) Doufám, že se dostane do výroby a bude se prodávat i v Evropě. Jen škoda, že jde v duchu dnešní "zelený" módy. Pořádnej benzínovej V12 by mu slušel víc.
Super, takže když Klaus jezdil chvíli Superbem (nakonec usoudil, že A8 je přece jen lepší a důstojnější), tak to hned dělá z tohodle social auta luxusní limuzínu? >:D Ani si nechci představovat, co všechno považuješ za luxusní limuzínu, když si představim třeba vrchol automobilismu v Rusku, Indii nebo Číně >:-[]
Vrchol automobilismu v Rusku nebo v Číně by tě možná pžekvapil. Před krizí (tou takzvanou...) se v Rusku prodalo víc pětkových bavoráků, neý v samotném Německu. Ulice Moskvy jsou pozoruhodné tím, že se tam prohání nejdražší a nejluxusnější auta z celého světa mězi masou žigulíků a obskurních vpzů z "dílen" bývalého Daewoo a jejich modifikací, "originálních" čínských produktů a částečně i vozů vyráběných celou řadou světových automobilek v Rusku. V Číně (tedy v oné bohaté oblasti zahrnující tak desetinu čínské populace a dvacetinu plochy země) je autopark modernější, než ve většině evropských zemí a třeba nějaké to Ferrari tam uvidíš spíš, než u nás nebo v Německu. Indii neznám.
Myslím, že euro měl spíš na mysli vrcholy jejich vlastní produkce, než to, co čínští zbohatlíci nakoupí z té světové. Což v Číně a Indii skutečně není žádná sláva.
Nuž, superb predstavoval vrchol českého automobilového priemyslu...od vášho prezidenta bolo teda politicky korektné, že ho využíval ako "limuzínu"..bang, a je to tam, slovíčko čo ťa tak dráždi.
Ale celkom očividne odbočuješ od hlavného bodu a to:
Pred 50 (40, 30, 20) rokmi bola klasifikácia vozidiel do tried úplne odlišná od tej dnešnej. Takže vyradiť z kolónky "limuzíny" veľké citroeny, lebo podľa dnešných mierok spadajú o triedu nižšie je humpoláctvo najvyššieho kalibru.
Za mě je to auto bezchybné.
Neskutečně "badass" (sorry, český ekvivalent nemůžu vylovit z paměti) vzhled prostý jediné špatné linky. A že v něm nemůžu nosit cylindr? Hahaha.
Tak, jako mám u Quattroporte pocit, že z něj pokaždé vystoupí mafián ve stylu Berlusconiho, tady podvědomě čekám, že se pomalu otevřou dveře, vystoupí Fantomas a s velkým stylem ukradne půl autosalonu.
Fantomas ani ne, já mám ono auto spojené s de Gaullem a atentáty na něj. Ale jinak, nádhera - PSA zjevně zvládli situaci z minulých let líp, co vyjelo v posledních dvou třech letech, tak představuje neoddiskutovatelně obrovský technický i designový posun. Hodně se mi líbí C5 (hlavně kombík) a měl jsem možnost ho vyzkoušet, krásný je nový P408, krásná jsou DSka, ale i trojka a čtyřka, povedlo se malé Picasso - je to prostě na dlouhý seznam, řekl bych, že Renault je na tom prostě nějak tak hůř a zachraňuje ho aliance s Nissanem.
Tady ale palec nahoru a BRAVO Citroen....jako by to byla výzva Jaguáru, ten mi něčím připadá podobnej. Uvidíme, jak to dopadne v produkční verzi.
Po té záplavě "nových" velkých Lancií z minulého týdne si neodpustím poznámku, že až tohle uvidí "účetní" od FIATu, tak se z toho po..re, po....je a po...je.
Holt asi ten PSA nějak líp hospodaří, či co a má koncepci....nebo pánbůh ví, v čem to je.
PSA je na koni, modelová ofenzíva poslední doby by mohla brzo přinést ovoce. Ony i starší modely nebyly nijak zlé, pro kamarádku jsem byl obhlídnout tříletý 407 SW 2.7HDi a to auto se mi opravdu líbilo. Vzhledově ani ne, ale jinak vše na jedničku s hvězdou.
Renault je na tom dobře, možná ještě trochu lépe než PSA. Teď si dovolím citovat Tvůj příspěvek z loňského roku, kterým jsi podle mě dokonale vystihnul situaci.
"Za co je renault ovšem možné chválit je rozhodně šíře portfolia jak typů tak motorizací (kam se naj proboha hrabe celý fiat i se svými značkami AR a Lancia dohromady) a pak jeden pozoruhodný fakt a to ten, že je to dneska asi nejglobálnější značka na světě. VW sice bude mít Suzuki, ale pouze Renault vlastní (nebo alespoň kontroluje) jak značku v Koreji (Samsung) tak značku v Japonsku (Nissan) a jejím prostřednictvím i její luxusní derivát v USA (Infiniti). Vlastní Dacii, ale kontroluje i část VAZu. A to skutečně nemá nikdo a je to docela unikátní."
Možná se nám to z postavení na východě Evropy nezdá, ale Renault je na špici první ligy jak v technologiích, tak v ostatních měřitelných kategoriích. Vzhled je sporný, ale tak to se dá od Tvůrce automobilů čekat...
Lancia, to je už jen smutný. Grand Voyager, jeden by blil. To to nemohli pojmenovat třeba Grande Viaggiatore?
No mně trochu u Renaultu mate třeba určitá naschopnost přijít s reprezentativním sedanem a zdá se mi, že třeba Laguna na C5 ani na 408 nemá - pravda je, že dobře znám Laguny předchozích generací a v porovnání s tou již zmiňovanou C5 bych jednoznačně volil C5. Současnou Lagunu jsme nejel. Navíc loni jsem třeba neznal 5008 a z těchto aut (nejsem sice velkej příznivec, ale místo a důležitost na trhu jim neupírám - jedna cesta na hory a člověk to zatraceně ocení) bych v případě potřeby sahl radši po tomhle Francouzovi, nadchla mně nová C4, i když třeba poslední Megane je konečně podle mého gusta. No, nevím, oproti loňsku mně mate, že to PSA chrlí jeden model za druhým a všechny vypadají zatraceně dobře. V každém případě jsou to obě komplexní automobilky, to co jsem psal loni o Renaultu samozřejmně platí, na rozdíl od některých bych ho pochválil za Dacii (kdekdo se teď bude snažit tohle napodobovat), nicméně ve většině případů (s vyjímkou Scéniku - srdeční záležitost) bych volil modely od PSA.
.....jak krásně to i zní..... tohle se může bez problémů postavit A8, 7er, S-class... Je prostě úžasné.
Délka 5,3 metrů nepatří sice do zcela praktické kategorie, výška bude taky mírné kupátko, ale ruku na srdce..... je to krása. ;-):yes::yes::yes:
..... Peugeot chce tento rok představit trhu a začít i prodávat nový model. Spekuluje se o tom, jestli to nebude 808čka..... výše zmíněná info spíše nasvědčuje tomu, že bude nová krásná šelma ..... no to by bylo skvělé. Krásně se nám ten trh rozrůstá..... :yes::yes::yes::yes::yes::yes:
No, že by třeba S-classe nebo minulá 7-er byly nějací krasavci proti tomuhle? Nebo dokonce A8...? Neřeknu v porovnání s QP nebo AM Rapide, těm je tenhle koncept bližší, ale velké limuzíny D3 svými proporcemi téhle nízké střele v eleganci prostě nestačí.
Přece nemůžeme porovnávat produkční verze k pohádkovému autu, které by na silnici neujelo ani metr... Zajeď se podívat do Stuttgartu, Mercedes tam vystavuje studie tak, že si je můžeš osahat...
Klid Ronaulte, pokud bys chtěl porovnávat realisticky, musel by sis k tomu přibrat místo vagónu z Metra jednu cešestku, v tomto modelu totiž 0(před pár lety) vyjádřl Citroen své představy o tom, jak má ve skutečnosti vypadat "prémiová" francouzská limuzína... Byl to výbuch desetiletí.
Už dnes ti mohu napsat jak to dopadne s horním autem. A ty to víš též. Přesně jako s C6...
Jedno nezabúdaj C6 nikdy nechcela lámať rekordné predaje. C6-u si kupujú ľudia čo sa chcú odlišovať od bežných konzumentov. Citroen vždy vyrábal takýto druh vozidiel a ja som len rád,že sa k tomu vracia! Ať to houpe! :-):yes:
Na toto auto se dá říct jen jedno slovo: Impozantní! no a vlastně ještě jedno: Wow!
Tohle je úžasné auto...... >:D Rychle s ním do výroby......
Btw: expozice Citroenu v Ženevě byla, co se skladby modelů týče jedna z nejlepších... DS4, DS3 Racing, Metropolis, C6, C5 v matné barvě..... :yes::yes::yes:
Německá prémie proti tomu vypadá jako auta na odvoz řepy z pole.Ale ty rozměry....šířka 2m,délka hodně přes 5...mysím že garáž standardních rozměrů je jaksi k nepotřebě.
Podľa mňa ide Citroen tou najsprávnejšou cestou! DS3 najlepší mini voz za rok v top gear 2010 ,DS4 auto mobil roka 2010 vo svete (obdoba europskeho auta roku). Takže aj keď je tu hodne neprajníkov, Citroen má dobre našliapnuté a nové štúdie to len dokazujú. Metropolis je dokonalosť sama o sebe!!! :yes::yes::yes:
Dívám se na ty fotky a doslova se mi tají dech.... Země se stále otáčí, ale čas se zastavil.. Tohle dokáže jen Citroën, značka excentriků a fajnšmekrů.
Sakra, kdo tohle má? I když je to jen koncept, tak s přivřenýma očima vidím budoucí DS9.. mírně zjemněná příď, trochu decentnější podvozek, klasické otevírání dveří... Jakýkoliv zadní pohled je mimo mé vyjadřovací možnosti.. vše naprosto dokonalé.
Metropolis je zhmotněním touhy a funkční extravagance, příslibem špičkových technologií, rytířem dálnic a strážcem velkoměst.. Metropolis je jednadvacáté století, tak se nadechněte, protože vítr změn vane z východu a voní benzínem a jemnou kůží :yes:
Rád Tě "vidím" :-) .Ba že,tenhle koncept je ukázkou designové sakra potence Frantíků.Je to vše jiné,jen ne sázka na jistotu -> však víš,jak to myslím.Tajně doufám,že změn na finálové výrobní verzi nebude až tak mnoho(pokud se do výroby pustí) a už jen za ten úchvatný tvarový koncert jim právem patří :yes:
Nikdo soudny, ktery ma ty penize, si francouzsky krap nekoupi. Jeste mozna tak ta parta okolo toho maleho egyptsko-madarsko-francouzskeho exhibicionisty... :no:
Klasická plakátová masturbační kára. Nikdo se nemůže ptát, když se ti tolik líbí, že proč si jí tedy nepořídíš... Asi nejvěrnější úvahovou rovinu tu vyjádřili ti dva hošíci, podle kterých Citroen smetl rovnou komplet luxusní německou prémii do přihrádky před spolujezdce. Pozor pozor, hochu, koukáš než na... sochu.
Co se týká Citroenu, koncept velmi velmi stylový. Hlavně si ovšem všichni schovejte jeho snímek. Za tři roky ho tu zkonfrontujeme s produkční verzí.
A otázka na závěr - kdybys měl tři milióny na auto, co myslíš, že by sis v lux třídě koupil? Citroena nebo Mercedes-Benz? :-)
P.S. Francie je stejně v jistém smyslu podivná země, ty nesmysly v podobě volnosti, rovnosti a bratrství tam mají neuvěřitelně tuhej kořen - tři domácí automobilky se tlučou čepicema v totožných velikostních i kvalitativních třídách a ani jedna nenajde odvahu k tomu se trhnout a zásobovat francouze francouzskou prémií. A víš proč? protože vedle na hranicích cení zuby Mercedes-Benz, BMW, AUDI, shora pak Jaguar... Frantíci nemají šanci. Ti umí jenom prémiové studie.
Které? To lepší, tedy pro mne lepší, to dává přece smysl, ne? ;-)
Citroen se ale pomalu a jistě do prémie a nebo ještě decentněji řečeno, supermainstreamu, tlačí. DS3, DS4, teď tenhle koncept, který mnoho naznačuje... možná za pár let, správný směr už mají ;-)
Oba víme, že bys pořídil vždy a zásadně Mercedes, tak si tu nemažme olej po tvářích :-)
Ano, na decentní supermainstrem to časem může Citroen dotáhnout, potenci má z národní konkurence nejzřetelnější. Jenomže když jdeš na dřeň, je to jen bublina - Porovnej si naživo C3 a POLO. Udělej si pěkný odpoledne - vlez do Citroenu, prolez C3, svez se, vem katalog a to samé udělej u VW a Pola. Já to absolvoval. Možná tomu nebudeš věřit, můj závěr - doslovný souboj vrcholné mainstreamové techniky s dětskou hračkou. O tom nesmyslu s velkým oknem (není podmínkou) snad ani nebudu psát.
A takhle je to plus mínus se vším. Mimochodem, všiml sis, jak se tu vytratila C5? Doslovnmej designovej důchod, zejménaq kombík. A C4? Jak já ji tu vychválil, ovšem před měsícem. Podíváš se na ni třikrát dnes, a bojíš se toho, jak ti na monitoru doslova stárne pod očima.
Tedy můj dílčí poznatek o aktuálním designu Citroenu - nafouklá bublina.
Mít 2M, tak bych volil to lepší z těch dvou a jelikož tohle je koncept, tak máš prozatím ještě stále pravdu a nějakou dobu, patrně delší, ji mít budeš. Ale neříkejme hop dokud jsme nepřeskočili. Příšti M-B A-classe pojede na základech Renaultu, Renaulty pojedou s motory M-B, PSA už dneska jezdí na motorech BMW a BMW do svého mini ještě před pár týdny cpalo PSA diesely, Volvo to dělá stále :-) Takže abychom se tady nebili do prsou nad převlečeným Cliem jaká je to prémie od M-B ;-)
Ad C3 a Polo. Ono i to Polo v základním interiéru, který jsem si já prolezl (tedy i GTI, ale to je jiný vrchol) mne moc nenadchlo, odmyslím-li si DSG, tak o mnoho více nenabídlo. A design je jasně orientovaný na ženy, Polo je více unisex.
C4 tady kritizuju už déle, vlastně od první fotky, společně s C5, která až elegantní i dnes, tak prostě musela zestárnout rychleji.
Kocept je to naprosto uzasnej, ma ale jednu podstatnou vadu. Se seriovou DS9 to nebude mit moc spolecneho. Staci se podivat na DS4, je to jen zvednuta C4 s par detaily navic. Nakonec je mozna i ta C4 hezci.
A kdyz porovname tuto nádheru, ktera mela byt predobrazem DS5 : [odkaz] se spy photos: [odkaz] , tak je rozdil jeste vetsi.
Kdyby pustili do serie C-Sportlounge bez exterierovych zmen, jiste by se o prodeje bat nemuseli, vysledek bude nejspis bohuzel podobny jako u DS4. Tedy zvednuta C5 s castecnou zmenou designu a malym posunem k MPV. Dost mozna tedy dopadne designove hur nez soucasna C5.
Kdyz stavajici postup citroenu od studie k produkcni verzi aplikujeme na DS9, tak s Metropolisem nebude mit mnoho spolecneho a bude vypadat o hodne hur. :-(
Vim že tady na tom webu DS4 nefrčí, ale jinak podle celosvětovýho hlasování (teda "jen" 62 států) je to nejhezčí vůz a od odborný poroty má pro změnu cenu za nejhezčí interiér.
Takže je spíš otázka proč se nelíbí zrovna na auto.cz;-)
Tak zrovna interier je az na logo na volantu shodny s C4. ;-)
Me osobne se ds4 nelibi bo je to takova C4 ve verzi tank. a na modu pseudo SUV si zrovna nepotrpim. Proti C4 je akorat vyssi a ma par designovych vystrelku navic (diody, singleframe ala audi, hezci zad vcetne svetel a skryte kliky zadnich dveri).
Ale treba prave to C-Sportlounge mi prijde naprosto dokonale, ale bojim se ze to co pusti do vyrobi bude neco mezi C5 a C4 picasso se zvysenou svetlou vyskou ve verzi tank. :-(
No základ samozřejmě jo, ale detaily a sedačky jsou úplně jiný - no rozhodně to nej ocenění dostala DS4 ;-)
A co se týče srovnání C4 x DS4 to se díval dost špatně. Tam je jinej každej díl karoserie, jiná je i dýlka - na první pohled sou podobný ale až je uvidíš na vlastní oči vedle sebe, myslim že se nestačíš divit :-)
Souhlasim s tebou že C-Sportlounge vypadá docela chic, zatimco zveřejněný snímky testovacích vozů DS5 působily docela divně 8-s - tak holt uvidíme, na podzim ve Frankfurtu ;-)
Prej by tam mohla bejt už i DS2 ..