Citroën Metropolis: 5,3 m francouzského luxusu
Citroën Metropolis, představený oficiálně v květnu 2010 na světové výstavě Expo v Šanghaji, nejprve vypadal jako další z řady nereálných designových studií. Na skicách a snímcích je design mnohdy působivý, ale setkání tváří v tvář často končí zklamáním nad skutečností. Ne tak v případě Metropolise.
Nadpozemské proporce tohoto sedanu mají imponovat v první řadě Číňanům, pro které byl tento luxusní koncept připraven. Ohlasy Evropanů po evropské premiéře v Ženevě ale budou přinejmenším stejně nadšené. Kouzlo tohoto vozu spočívá v nekonečně dlouhé kapotě, futuristické a velmi dominantní přídi, efektní zádi a velmi malé výšce karoserie.
Koncept je dlouhý 5,30 metru, široký 2 metry a vysoký jen 1,40 metru, jeho design následuje směr studií High Rider a Survolt. Patrné jsou i vlivy aktuálního sedanu střední třídy C5.
Pro studii zvolil Citroën hybridní pohon. Jedná se o full-hybrid kombinující šestiválec 2,0 V6 Turbo (200 kW, 375 Nm) spojený s dvouspojkovou převodovkou pro přední kola s elektromotorem (70 kW) pro zadní kola. Oba motory mohou pracovat současně nebo k pohonu auta může sloužit libovolný z nich samostatně.
Nový rozměr atraktivity dodal Citoënu Metropolis loni na podzim Gregoire Olivier, ředitel Citroënu pro Asii, když v rozhovoru pro Automotive News China ohlásil, že tento koncept se stane základem budoucího sériového modelu.
Nová modelová řada dostane název DS9 a bude mít, jak je u skupiny PSA zvykem, i sesterský model se značkou Peugeot. Koncept Metropolis byl dosud prezentován jen v Číně a i jeho produkční podoba zacílí především na tamní trh. Postupně má vzniknout celá paleta velkých prémiových modelů, které budou v Asii konkurovat německým značkám nebo Volvu.
O pohonné jednotce pro produkční DS9 není zatím nic známo. Vzhledem k tomu, že tato hybridní soustava má výkon na úrovni atmosférického osmiválce a dokáže pracovat v režimu 4x4, je pravděpodobné, že ji Citroën v nějaké formě zachová i pro sériovou výrobu. Uspořádání do značné míry kopíruje pohon HYbrid4, který se začne v Evropě prodávat už zanedlouho.