Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Metropolis: 5,3 m francouzského luxusu

Ondřej Láník
Diskuze (68)
Velkou podívanou sliboval v Ženevě stánek Citroënu. Autosalonovou premiéru si zde odbyl velký sedan Metropolis.

Citroën Metropolis, představený oficiálně v květnu 2010 na světové výstavě Expo v Šanghaji, nejprve vypadal jako další z řady nereálných designových studií. Na skicách a snímcích je design mnohdy působivý, ale setkání tváří v tvář často končí zklamáním nad skutečností. Ne tak v případě Metropolise.

Nadpozemské proporce tohoto sedanu mají imponovat v první řadě Číňanům, pro které byl tento luxusní koncept připraven. Ohlasy Evropanů po evropské premiéře v Ženevě ale budou přinejmenším stejně nadšené. Kouzlo tohoto vozu spočívá v nekonečně dlouhé kapotě, futuristické a velmi dominantní přídi, efektní zádi a velmi malé výšce karoserie.

Koncept je dlouhý 5,30 metru, široký 2 metry a vysoký jen 1,40 metru, jeho design následuje směr studií High Rider a Survolt. Patrné jsou i vlivy aktuálního sedanu střední třídy C5.

Pro studii zvolil Citroën hybridní pohon. Jedná se o full-hybrid kombinující šestiválec 2,0 V6 Turbo (200 kW, 375 Nm) spojený s dvouspojkovou převodovkou pro přední kola s elektromotorem (70 kW) pro zadní kola. Oba motory mohou pracovat současně nebo k pohonu auta může sloužit libovolný z nich samostatně.

Nový rozměr atraktivity dodal Citoënu Metropolis loni na podzim Gregoire Olivier, ředitel Citroënu pro Asii, když v rozhovoru pro Automotive News China ohlásil, že tento koncept se stane základem budoucího sériového modelu.

Nová modelová řada dostane název DS9 a bude mít, jak je u skupiny PSA zvykem, i sesterský model se značkou Peugeot. Koncept Metropolis byl dosud prezentován jen v Číně a i jeho produkční podoba zacílí především na tamní trh. Postupně má vzniknout celá paleta velkých prémiových modelů, které budou v Asii konkurovat německým značkám nebo Volvu.

O pohonné jednotce pro produkční DS9 není zatím nic známo. Vzhledem k tomu, že tato hybridní soustava má výkon na úrovni atmosférického osmiválce a dokáže pracovat v režimu 4x4, je pravděpodobné, že ji Citroën v nějaké formě zachová i pro sériovou výrobu. Uspořádání do značné míry kopíruje pohon HYbrid4, který se začne v Evropě prodávat už zanedlouho.

Ondřej Láník
Diskuze (68)
Avatar - Hamunasakra
8. 3. 2011 14:03
Re: nadhera, ale ....
No základ samozřejmě jo, ale detaily a sedačky jsou úplně jiný - no rozhodně to nej ocenění dostala DS4 ;-)
A co se týče srovnání C4 x DS4 to se díval dost špatně. Tam je jinej každej díl karoserie, jiná je i dýlka - na první pohled sou podobný ale až je uvidíš na vlastní oči vedle sebe, myslim že se nestačíš divit :-)
Souhlasim s tebou že C-Sportlounge vypadá docela chic, zatimco zveřejněný snímky testovacích vozů DS5 působily docela divně 8-s - tak holt uvidíme, na podzim ve Frankfurtu ;-)
Prej by tam mohla bejt už i DS2 ..
8. 3. 2011 11:23
Re: nadhera, ale ....
Tak zrovna interier je az na logo na volantu shodny s C4. ;-)
Me osobne se ds4 nelibi bo je to takova C4 ve verzi tank. a na modu pseudo SUV si zrovna nepotrpim. Proti C4 je akorat vyssi a ma par designovych vystrelku navic (diody, singleframe ala audi, hezci zad vcetne svetel a skryte kliky zadnich dveri).
Ale treba prave to C-Sportlounge mi prijde naprosto dokonale, ale bojim se ze to co pusti do vyrobi bude neco mezi C5 a C4 picasso se zvysenou svetlou vyskou ve verzi tank. :-(
Avatar - Hamunasakra
8. 3. 2011 09:54
Re: nadhera, ale ....
Vim že tady na tom webu DS4 nefrčí, ale jinak podle celosvětovýho hlasování (teda "jen" 62 států) je to nejhezčí vůz a od odborný poroty má pro změnu cenu za nejhezčí interiér.
Takže je spíš otázka proč se nelíbí zrovna na auto.cz ;-)
8. 3. 2011 07:57
nadhera, ale ....
Kocept je to naprosto uzasnej, ma ale jednu podstatnou vadu. Se seriovou DS9 to nebude mit moc spolecneho. Staci se podivat na DS4, je to jen zvednuta C4 s par detaily navic. Nakonec je mozna i ta C4 hezci.
A kdyz porovname tuto nádheru, ktera mela byt predobrazem DS5 : [odkaz] se spy photos: [odkaz] , tak je rozdil jeste vetsi.
Kdyby pustili do serie C-Sportlounge bez exterierovych zmen, jiste by se o prodeje bat nemuseli, vysledek bude nejspis bohuzel podobny jako u DS4. Tedy zvednuta C5 s castecnou zmenou designu a malym posunem k MPV. Dost mozna tedy dopadne designove hur nez soucasna C5.
Kdyz stavajici postup citroenu od studie k produkcni verzi aplikujeme na DS9, tak s Metropolisem nebude mit mnoho spolecneho a bude vypadat o hodne hur. :-(
8. 3. 2011 01:00
Re: Designová Metropole
Jo, je to tam. Tihle kluci ještě nezapomněli, co to je Citroën, co to je invence. Ostatně, jako už 90 let.

Už jsem vykolíkoval metr za garáží. Bude se prodlužovat.

Jsem moc rád, že ještě existují lidé, značky pro které je auto víc než účetní položka.

C-AIRDREAM, C-SPORTLOUNGE, C-MÉTISSE, GTbyCITROËN, SURVOLT, METROPOLIS, ...