Prius se u nas uz prodava a jeste se tady neobjevil testik. Celkem bych ho uvital :-). Idealne taky s odpovedi, kolik Prius zere na dalnici se zapnutym tempomatem... (cetl jsem nejaky blog, ze pokud zapnete na dalnici tempomat, tak spotreba dost klesne - protoze palubni jednotka perfektne ladi spolupraci motor/elektomotor). Diky
Testy již byly a dopadly lépe než uvádí výrobce. Jenomže to není informace, kterou by chtěl tento web presentovat a tak si myslím, že se tady tyto informace neobjeví. Ohledně jízdy se zapnutým tempomatem a snížení spotřeby se rapidně projevuje u předchozí verze s motorem 1,5. U nové verze (motor 1,8) je průměrná spotřeba (dálnice - silnice I tř a okresky - auto zatížené min. třemi lidmi - střídání řidičů)udávaná v testech 3,8 l/100km. Při nádrži 45 l dojezd více jak 1100 km.
Pravděpodobně se domníváš, že na tempomat nastavíš dálniční sto třicítku a dojedeš na elektomotorek z Prahy do Brna. Nepleť si to tu s autodráhou Carrera a raději si přečti test.
P.S. Testy si najdi v rubrice... testy. My normální to takhle zcela přirozeně děláme. Na čtení si ovšem vezmi kapesník.
Na elektromotorek ne, ale se slušnou spotřebou a v klídku ano. Až si ho koupíš a to bude jistě co nevidět, potom uvidíš co to je vlasnit auto tvých snů. :-)
"My normální" >:D psychologovia tvrdia, ze kazdy, kto sa povazuje za normalneho je blazon ....ale podme k teme:
je to japan produkcia a o tej sa s nim nebav, pretoze on to povazuje za odpad i ked....i ked japonci zaviedli vsetky technologicke novinky, ktore koncern uspesne kopiruje ;-)
Ono ide hlavne o to "dojit do toho Brna z Prahy" .....s japonskym vozidlom tam dojdes urcite, s nemeckym premiovym taktiez, ovsem s koncernovym??? Nuz s koncernovym tak na 70% ano. Tych 30% mas istotu, ze zostanes stat na dialnici a budes volat asistencnu sluzbu ;-);-)
Prosim muzes mi poslat primy odkaz na ten test. Nejak ho tady nevidim :-)
+ Veta "palubni jednotka perfektne ladi spolupraci motor/elektomotor" zrejme nesignalizuje, ze pojedu ciste na elektromotor.... ale to je ok. Rozumim, ze tuto technologii zavrhujes, tedy nez se objevi v nejakem koncernovem modelu.
Zo zaciatku sa mi to auto zdalo velmi nechutne, ovsem po jazde v nom som bol ocareny. Velky vnutorny priestor, maximalne pohodlie, "TICHO V INTERIERI", vyhlad z vozidla, ergonomicke rozmiestnenie ovladacov a pekny, moderny a trochu netypicky interier dodavaju tomuto autu punc vynimocnosti. A to vsetko pri spotrebe 3,2 L, ktoru som dosiahol pri mojej tazkej nohe.
Gratulujem TOYOTA, je to skutocne skvele vozidlo! :yes::yes::yes:
jak rozumět,tj. čo to také...auto zdalo velmi nechutné....nějak vysvětli,v čem ona nechutnost spočívala a proč?
BTW:testy auta jsou, jen hledat, jeden bude na Primě-Autosalon-Fiala s Medunkou otočili Paříž. Stále lepší tenhle hybrid než jakýkoliv "hybrid" s DPF a nedej bože se vstřikováním močoviny, po vyčerpání zásoby nouzový režim motoru a po jeho vypnutí nenastartování a odtah do servisu...skvělé EKO bursíkoviny :no:
design...aspon na fotkach sa mi to zdalo take "nesumerne" ...ale pri pohlade nazivo som sa zamiloval. Aspon vidim, ako dokazu fotky klamat. Napr. onen novy GOLF je na fotkach nafoteny ako skutocny elegan, ovsem ked stoji pred susedovym domom, mam pocit, ze je to nejaky zvrhly pokus automobilky VAZ
Tak tomu se říká majstrštyk. GOLF, Gé GOLF, Gé jako... GURU skončil na japonských ostrovech na třetím místě :yes::yes::yes: Od zítřka tedy můžeme zcela důvodně považovat Golfa za krále planety. Do kolen z něho šli i v tak vyspělé zemi, jakou Japonsko nepochybně je. Takže - GOLF, král planety, král kompaktních hatchbacků. A to je dozajista ta nejlepší zpráva, jakou sem mohl horní článek přinést.
Vždyť... buď k sobě projednou upřímný, kdyby stál na parkovišti Prius vedle jednoho antracitového geteička, na čtyřech sedmnáctkách v dvě stě dvaceti pěti milimetrech napříč, se stádem dvou set napružených koní pod kapotou... no, jen si přiznej, že by sis na horního vítěze nevzpomněl ani v průvodu hlávkovejch salátu na podporu úspornejch žárovek.
Dnes velmi zřetelně BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes::yes:
Pokud bych si musel vybrat mezi GTI na 17" kolech a Priusem v tomto provedení,pak Prius.Je třeba srovnávat srovnatelné.Stavět vedle sebe GTI a ekologické auto mi připadne zvláštní. BTW: A když VW, pak Scirocco,že? Bílé nebo zelená metla.
Souhlasím, že je třeba srovnávat srovnatelné..., u GTIčka se můžeš "bavit" třeba i samotnou jízdou, u Priusu se zase můžeš "bavit" jeho spotřebou..., každý máme své priority.... ;-)
Ve spojitosti s kritérii horní ankety na tom porovnání není nic divného. Velmi bych ovšem v této souvislosti varoval před zkratkovitostí v podobě označování jednoho auta za ekologické a druhého za (asi) neekologické. Takovéto kategorie aut neexistují.
ROCCO je jistě výborný vůz, nezapomínej ovšem, že jsou lidé, kteří z principu nechtějí vizualitu kupíčka, dokonce by neslevili ze čtyř (pěti) dveří, a přesto chtějí jezdit ostřeji. Pro ty je právě to geteičko ideálním autem.
To co v Japonsku, ausgerechnet v této "ekologické" době ten golfík dokázal je neuvěřitelný úspěch.
Pane bože GTI již jsme spolu diskutovali, měl jsem jinej nic (Achjo), myslel jsem že jsi dospělí člověk, ale koukám, že jsi kluk, který ještě nedospěl. Vrať se nohama na zem. Úspěch Golfa coby TŘETÍ místo v Japonsku je jeho neúspěch. Kdyby měl uspět, tak by musel být první. Protože na druhého a třetího a dalšího dějiny zapomenou, ale budou opěvovat vždy jen vítěze a to NENÍ Golf. :-(
KDYBY stálo na parkovišti vedle Priusu GTIčko, tak není vočem. Zas na druhou stranu, KDYBY stál vedle Priusu Golf 1.9 TDI blůmoušn (bo jak se to jmenuje - což mi přijde porovnatelnější z hlediska orientace na ekologii či rádobyekologii), tak taky není o čem přemýšlet. Jednou ten,podruhý onen. Záleží, co s čím srovnáváš :*)
Zde je vuz, jehoz koncepce je vypilovana k dokonalosti. Vynikajici jizdni vlastnosti, prostor, pohodli, prvotridni zpracovani interieru (pro mistni VW kriklouny jsou i materialy velice "chutne") a samozrejme uzasne nizka spotreba.
Ze by si v pristi generaci vymenili pohonne jednotky Priusu funkci...? ;-)
Stavat vedla seba Golf a Prius moze len sialenec . Akykolvek japoncek (Subaru Impreza, Nissan 350, GT-R, Mitsu EVO, atd..) strci vsetky koncernove "akoze sportaky" do ....vsak viete kam!
To je ale tupy posuk ten GTI, vidno, ze mu plasty a jazda v neklimatizovanej sluzobnej Fabii dali cez leto zabrat. ;-)
Titul Japan Car of the Year nemá pro ostatní svět podle mě žádnou hodnotu, neboť v této anketě nikdy nevyhraje jiná automobilka než domácí. Není to obdoba COTY.