Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Titul Japan Car of the Year 2009-2010 získala Toyota Prius

Ondřej Láník Ondřej Láník 26. 10. 2009 • 23:49
156
26
Zobrazit náhledy (156)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Během Tokyo Motor Show 2009 byly vyhlášeny výsledky ankety Japan Car of the Year 2009-2010. Domácí hybridní novinky anketu ovládly.

Třetí generace vozu Toyota Prius se stala ziskem 433 bodů celkovým vítězem v odborné anketě Japonské auto roku pro období 2009-2010. Na druhém místě skončila Honda Insight (391 b.), třetí byl Volkswagen Golf (186 b.)

Největší japonská automobilka Toyota tak úspěšně navázala na minulý ročník této odborné ankety na domácím trhu, kdy zvítězil její revoluční městský minivůz s označením iQ. Za třicet uplynulých ročníků získala Toyota prestižní titul Japonské auto roku podeváté. Z minulosti se mohou podobným úspěchem pyšnit například modely Soarer, MR2, Yaris, ale také již 1. generace hybridního modelu Prius.

Volba Japonského auta roku vychází z velmi podobného schématu jako stejně prestižní anketa Auto roku v Evropě. V odborné porotě zasedá 61 členů, kteří jsou každým rokem v dubnu nominování výkonným výborem JCOTY (The Japan Car of the Year), složeným především ze šéfredaktorů významných japonských motoristických médií.

Volba v odborné anketě Japonské auto roku probíhá ve dvou kolech. V prvním kole určí každý člen poroty svých 10 kandidátů na zisk titulu Japonské auto roku. Podmínkou je uvedení daného automobilu na japonském trhu ve stanoveném období 12 měsíců. Po celkovém sečtení postupuje do dalšího kola první desítka vozů nejvýše hodnocených dle počtu nominací.

V druhém a zároveň finálovém kole musí každý člen poroty rozdělit 25 hlasů mezi 5 automobilů z celkových 10 nominovaných z prvního kola. Podmínkou pro každého člena poroty je přidělení 10 hlasů nejvýše hodnocenému vozu. Celkový počet hlasů poté rozhoduje o vítězi, který získá titul Japonské auto roku.

Vedle hlavní ankety se jako vedlejší ocenění každoročně vyhlašují tři speciální ceny za nejvíce pokrokovou technologii (Mitsubishi i-MiEV), za nejvíce zábavný automobil (Nissan 370Z) a také za vůz s nevyšší přidanou hodnotou (Subaru Legacy).

Doporučujeme
Toyota Prius - Třetí generace
Toyota Prius: První jízdní dojmy

Témata
28. 10. 2009 05:44
Re: G6 KRÁLEM
KDYBY stálo na parkovišti vedle Priusu GTIčko, tak není vočem. Zas na druhou stranu, KDYBY stál vedle Priusu Golf 1.9 TDI blůmoušn (bo jak se to jmenuje - což mi přijde porovnatelnější z hlediska orientace na ekologii či rádobyekologii), tak taky není o čem přemýšlet. Jednou ten,podruhý onen. Záleží, co s čím srovnáváš :*)
Avatar - JirkaVejrazka
27. 10. 2009 15:26
Re: Chtělo by to test :)
To je test starsi generace...
27. 10. 2009 15:12
Re: Chtělo by to test :)
[odkaz] Tento je časově poslední, starší testy najdeš v sekci... testy.

Tuto technologii nezavrhuji, považuji jí pouze za slepou kolej. Do garáže bych si to však nepostavil ani zadarmo.
27. 10. 2009 08:09
Re: Chtělo by to test :)
Prosim muzes mi poslat primy odkaz na ten test. Nejak ho tady nevidim :-)

+ Veta "palubni jednotka perfektne ladi spolupraci motor/elektomotor" zrejme nesignalizuje, ze pojedu ciste na elektromotor.... ale to je ok. Rozumim, ze tuto technologii zavrhujes, tedy nez se objevi v nejakem koncernovem modelu.
26. 10. 2009 22:49
Re: G6 KRÁLEM
Dějiny? Asi asociuješ dnešní svou hodinu dějepisu. Krokodýlku, klid, to nahoře jsou auta, nikoliv Roninové... 8-s >:D ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud