Novinky
Pokud chce Citroen postupovat tímto směrem, bude za chvíli vyrábět v licenci Volskwageny. >😒] >😒] >😒]
Marko: Motor DW10C TED4 (2,0 HDI) se montuje do C5 již od června 2009, ve verzích RHH, RHE, RHD - 120/110/100 kW. To písmenko "F" je v kódech motoru trošičku navíc... 😉
Ja ako platonicky Citroenista /Citroenu fandim, ale vlastnim nieco ine 😄 / som samozrejme rad ze ma automobilka tolko sily na take bohate modelove portfolio - ale cisto ekonomicky - je to efektivne? Kebyze jeden model obetovali v prospech vyvoja tolkokrat kritizovanej prevodovky - resp. radenia prevodovych stupnov... no, mozno by to prospelo Citroenu viac 😄
Kazdopadne sa tesim na DS5. A prajem automobilke vela zdaru a chuti robit auta "taktrochu inak".
Kazdopadne sa tesim na DS5. A prajem automobilke vela zdaru a chuti robit auta "taktrochu inak".
Citroen pro mne přestal existovat s odjezdem modelu DS do (doslova) věčných autolovišť. Osmdesáté, devadesáté roky, koneckonců i první leta dalšího tisíciletí, to byl jen tichý ústup ze slávy. Tohle vše podle mého vyvrcholilo včera, a to "nepodarkom" v podobě Crosseru. Ať se na mne nikdo nezlobí, to prostě pro mne není citroen. No, vždyť on to také citroen ani snad není...
Je fajn, co se dozvídáme z Markova článku. Asi tu není diskutér, který právě citroenu nedrží palce. Za sebe bych si přál, aby citroen byl opět tam, kde v minulosti zářil, tedy v postavení jakési francouzské prémie. Bohužel o aktuální či budoucí evropskou prémii nepůjde. Rezignace na vyšší střední třídu nejlépe odráží francouzský autoprůmysl právě v konfrontaci s autoprůmyslem německým, tedy světovou technickou, technologickou a designovou jedničkou.
Ale i tak, berme citroen jako sice neschopný konkurovat velkým německým prémiovým výrobcům, avšak životaschopný v zemi svého původu a sledujme tedy jeho postavení na trhu Francie. A tam svojí dominantní roli bezpochyby v budoucnu sehraje. Vždyť Markova informace dává této představě minimálně papírovou šanci...
Je fajn, co se dozvídáme z Markova článku. Asi tu není diskutér, který právě citroenu nedrží palce. Za sebe bych si přál, aby citroen byl opět tam, kde v minulosti zářil, tedy v postavení jakési francouzské prémie. Bohužel o aktuální či budoucí evropskou prémii nepůjde. Rezignace na vyšší střední třídu nejlépe odráží francouzský autoprůmysl právě v konfrontaci s autoprůmyslem německým, tedy světovou technickou, technologickou a designovou jedničkou.
Ale i tak, berme citroen jako sice neschopný konkurovat velkým německým prémiovým výrobcům, avšak životaschopný v zemi svého původu a sledujme tedy jeho postavení na trhu Francie. A tam svojí dominantní roli bezpochyby v budoucnu sehraje. Vždyť Markova informace dává této představě minimálně papírovou šanci...
Rezignace na vyšší střední třídu je typickým úkazem všech velkých evropských mainstreamových značek... tedy těch, které v ní někdy byly 😉. Citroen nemá ambice být prémiovou značkou... snaží se vybudovat takový brand, aby mohl zůstat ve svém klíčovém mainstreamu a zároveň si uchoval jistou výjimečnost nebo alespoň image výjimečnosti.
Ja mám skôr pocit, že celý ústup z vyššej strednej nemá na svedomí nejaká technická vyspelosť, skôr trendová brandovosť, ktorá hýbe dnešným svetom (a nielen v automobilovej oblasti). Však vyššiu strednú už opustili všetci, aj nemecký Ford so Skorpiom, Opel s Omegou.
Francúzi odolávali dodnes, najmä vďaka pozícii na domácom trhu. Ale podľahli,značka ako modla proste dnes hýbe svetom a teraz keď je cenový rozdiel medzi prémiou a mainsreamom 10-20%, tak veľa ľudí podľahne túžbe blisnúť sa hviezdou ( 4mi kruhmi, alebo modrobielou vrtuľou) na kapote pred susedmi, kolegami...Aj vo francúzku.
Skutočne si myslím, že väčšina ľudí nedokáže zhodnotiť, či je technicky lepšia C6, alebo A6.
Francúzi odolávali dodnes, najmä vďaka pozícii na domácom trhu. Ale podľahli,značka ako modla proste dnes hýbe svetom a teraz keď je cenový rozdiel medzi prémiou a mainsreamom 10-20%, tak veľa ľudí podľahne túžbe blisnúť sa hviezdou ( 4mi kruhmi, alebo modrobielou vrtuľou) na kapote pred susedmi, kolegami...Aj vo francúzku.
Skutočne si myslím, že väčšina ľudí nedokáže zhodnotiť, či je technicky lepšia C6, alebo A6.
No tak to poteš ...3hrnky aj v mojej oľúbenej fabrike??? 😒 😒 😒 ...3valec s turbom???...k čomu prosím vás???...asi fakt keby som si mal vybrať základný motor tak už len Hyundai-Kia..kam to speje velebnosti???
Marko, výborný článek, ostatně jako obvykle.. Ne vše je zcela aktuální (například C5 už se s novými motory reálně prodává: [odkaz] ) , ale úplně aktuální info nemá na webu ani importér...
Jen si dovolím doplnit, že ta maskulinní podoba nové C4 by měla odrážet spíše budoucí DS verzi stejného modelu.. Jenže jestli něco PSA umí opravdu dobře, pak je to důsledné "mlžení". Ani lidé přímo u zdroje většinou nic netuší a jen krčí rameny.
Současná situace u Citroënu se dá přirovnat k frontální ofenzivě.. Od malých modelů, až po ty největší v portfoliu.. všude tam se něco děje.. Citroën zavádí celou řadu interních kvalitativních standardů a myslí to přitom velice vážně, až z toho má celá řada dealerů těžké spaní a tik v oku.
Dlouho se totiž nedělo vlastně vůbec nic a to v autosvětě znamená to samé, co pomalá smrt. A tak do toho Citroën šlape jak to jen jde a s trochou nadsázky utekl hrobníkovi z lopaty.
Dnes má bezkonkurenční portfolio v téměř všech segmentech trhu a chystá se na další..
Kdo jiný má takovou kuráž? Zřejmě mají v centrále automat na horkou Citronádu :yes:
Jen si dovolím doplnit, že ta maskulinní podoba nové C4 by měla odrážet spíše budoucí DS verzi stejného modelu.. Jenže jestli něco PSA umí opravdu dobře, pak je to důsledné "mlžení". Ani lidé přímo u zdroje většinou nic netuší a jen krčí rameny.
Současná situace u Citroënu se dá přirovnat k frontální ofenzivě.. Od malých modelů, až po ty největší v portfoliu.. všude tam se něco děje.. Citroën zavádí celou řadu interních kvalitativních standardů a myslí to přitom velice vážně, až z toho má celá řada dealerů těžké spaní a tik v oku.
Dlouho se totiž nedělo vlastně vůbec nic a to v autosvětě znamená to samé, co pomalá smrt. A tak do toho Citroën šlape jak to jen jde a s trochou nadsázky utekl hrobníkovi z lopaty.
Dnes má bezkonkurenční portfolio v téměř všech segmentech trhu a chystá se na další..
Kdo jiný má takovou kuráž? Zřejmě mají v centrále automat na horkou Citronádu :yes:
Moc teraz nemozem pisat...ten clanok vznikal este pred par tyzdnami. Takze preto ten "negativny posun" v aktualnosti.
Ta C4 by naozaj mala byt C4 a nie DS4. DS4 ma byt nieco velmi specialne... 😉
Ta C4 by naozaj mala byt C4 a nie DS4. DS4 ma byt nieco velmi specialne... 😉
Tak se necháme překvapit... do půl roku tu jsou špionážní fotky a článek typu "Automobilce unikly fotografie sériové podoby nové C4" >😒]
Za hloubkovou sondáž 😉 :yes:
Za hloubkovou sondáž 😉 :yes:
slyšel jsem, že předobrazem DS4 je právě SportLounge a budoucí DS5 bude vycházet ze studie Hypnos ?! ;-\
Koncept je to fakt pěknej. Zadek trochu o zvyk, ale tak to u Citroënu asi musí bejt. Parádní předek mi něco připomíná, ale ani nebudu říkat co, protože to je fakt jenom strašně slabej "nádech". Jen mi přijde, že se ten předek dá snadno zmrvit sebemenším detailem. Hlavně ho už dál nekomplikovat.
Drtím Citroénu pulce! :yes: