Volkswagen Golf byl v září 2009 opět nejprodávanějším automobilem v Evropě, patří mu také první příčka v celkovém pořadí za tři čtvrtiny roku. Fiesta zaznamenala v září dramatický nárůst registrací.
Však také nemusíš nic zkoumat.Většina řidičů ví,že Ford je americký,Opel patří GM (taktéž američanům) delší dobu než byl sám samostatný.Tak co ti z domácích automobilek v mainstreimu zbývá?U které německé automobilky dost lidí v německu ví (je to i rozebíráno médii),že tam má velký vliv stát,odbory.To jsou známá fakta.I u nás víme v kterých velkých firmách má stát podíl,či komu asi tak patří.Není to jistě jediné kritérium,ale může sehrát rozhodující roli.
Každá pozitivní zpráva o firmě a její stabilita nahrává vyšším prodejům.Negativní zprávy a destabilizace mohou zákazníky odradit.
A stát garantuje určitou stabilitu.
Není jen jediné kritérium při takovém výdaji,jako je auto,jejich více.Ze stejných důvodů si někdo koupí jen evropské auto ne asijské či americké.
Ještě jsem neslyšel o někom, kdy by si vybíral nové auto podle složení akcionářů dané automobilky.
Konkrétní výhodu pro kupujícího ve státním podílu v automobilce taky nevidím.
Ale vůbec nevadí,když podpoříš domácího výrobce.To je naprosto normální,proto má každá automobilka doma majoritní podíl na trhu.V zmíněném renaultu má stát podíl 15% a neexistuje žádný zákon proti převzetí,ale sama franzouská vláda tento podíl neprodá kvůli stabilitě firmy.A hned jseš trochu v konkurenčním boji ve výhodě.Tak natož VW se zákonem,proti němuž nenadělala nic ani EU.
aha :-O , takže aj teraz si predviedol zrejme jednu z praktík, ako sa dá meniť písané slovo, či dokonca fakty...len tak ďalej a sám sa dáš do škatule...agente...
Spíš si myslím, že tu jsi dost dlouho i často na to, abys věděl, že GTI není rozhodně ten, s kým tady ve všem souhlasím...
Jestli je tu někdo, s kým se shoduju pravidelně (ne na 100%),
pak je to Dinar, ale opravdu "nemůžu" za to, že "o autech" většinou "uvažuje" velmi podobně jako já...
chlape, jasan, už ako deväťročný som bol pre tajné služby zaujímavý...ten môj postup si pochopil po svojom, i keď uznávam, že dve čiarky naviac, či bodka by urobili v niektorých vetách rozdiel...
Focus má 396 l s lepící sadou a 385 l s "nouzovou" rezervou, ale těch 11 litrů asi nebude tak podstatných...
A taky nevím s "čím" má ten Civic těch 415 l... :-)
Ale v tom se přece nepřu :-) Je to otázka volby priorit. Já bych si třeba na každodenní používání "sportovní" auto asi opravdu nepořizoval (nehledě na tom že ani nemám sportovní choutky ;-) ).
Jistěže je gti univerzál s velkým U (Über) a nelze ho za geniální mix vlastností nevyzdvihnout, účelově jsem ale použil srovnání s výkonostně alespoň trochu porovnatelným Cliem, které je sice lehčí, ale taky o trochu slabší a co dohání charakterem, to zároveň ztrácí absencí turba a tím pádem nutností neustálé koncentrace v horním spektru otáček... Takže jsou to jablka a hrušky (samozřejmě), ale chutnají podobně.
Mohl bych užít příměru třeba k Civicu, který jsem v současné "R"inkarnaci sice nevyzkoušel, ale skoro bych si vsadil, že nebude oproti gti nijak ztrácet na rychlosti nebo agilitě atp. Že s ním bude jízda kdekoliv jinde než na kvalitním asfaltu utrpením? Bude. A bude to asi vážně brutální, ale chtěl jsem tím říct, že i klasická klikovka se dá naladit, jen to chce víc úsilí, než u dobře navrženého multilinku.
P.S. Mám tušení, že Focus má zavazadelník menší (nějakých 375 litrů?), ale nechce se mi to hledat. Ze všech hatchů, které jsem kdy viděl, má Civic zdaleka největší zavazadelník. Když ho otevřeš a něco řekneš, tak snad uslyšíš i ozvěnu >:D
Námatkou : Ford Capri - známy zo seriálu profesionálové, Ford Cortina, Fiat 124 - u nás známy ako LADA, Renault 12 - u nás Dacia, Opel Record, a dalo by sa pokračovať.
Ani v jednom nebolo na zadných sedačkách cítiť benzín, nezatekalo do nich a mali aspoň aké také bezpečnostné prvky na rozdiel od nemeckého bestsellera Brouka ! V porovnaní s Broukem bola aj 1000MB pokroková.
Tak zrovna alfa a a8 nejsou moc srovnatelne auta, kdyby chtel, muze si vybrat treba quatroporte, no ale nekdo ma rad nemce, nekdo italy, nekdo korejce, budme radi za ty ruzne chute, uznej, ze jezdit vsichni v golfu, bylaby to trosku nuda
...no a jaky je rozdil mezi tvym a mym prispevkem? Ja s tebou souhlasim, golf je kvalitni, vsichni to dokazem ocenit, ale zadny vseobecny guru atp. Ja proti golfu nemam nic, jen proti jeho prosazovacum tady, reagoval jsem na prispevek saldyho, kde popisuje vztah Nemcu ke golfu, hotove
Perlička na závěr k tomu co píšeš. Kolega řídil loni projekt, kam část strojního zařízení dodávala italská firma. Její šéf přijel - v Audi osmičce. Bavili jsme s ním, nějak přišla řeč na to, že jsem měl kdysi Alfu a on nemohl pochopit, jak si někdo takovej křáp může koupit. On jedině - německá auta, manželce koupil, jak hrdě pronesl, Golfa.
v úvode zase iba blbé narážky a ožralý mi pripadáš, dosť často, ty...minimálne sa opíjaš úspechmi VW, ktoré mu, i my ostatní (neuveriteľné, že?!), len prajeme... :-! neviem, kedy si dospel k potrebe robiť zo seba chuja, ale darí sa ti.
Modla je to leda pro tebe, asi neumíš číst. Je to kus poctivýho kvalitního dobře navrženýho a dotaženýho auta, je to cosi jako Mercedes nebo bavorák ve svých kategoriích. Auta, který si nehraje na víc, než co je. Na nejlepší ve své třídě. Jenom tam. Nic víc. Není to ani Mercedes, ani bavorák, ani audi ani třeba Lexus.
Koupí mégana ve Francii taky podpoříš domácího výrobce, to vadí ?
Nemyslím si, že "zákon o VW" nějak souvisí s prodeji Golfa.
Přirovnání VW k ČEZu je už zcela mimo.
Právě že nic vyrovnané není. Každý trh má trochu jiné požadavky, každé auto je trochu jiné a proto se uchytí někde lépe a někde hůř.
Trefit se do požadavků německého zákazníka je pro každou automobilku dobré.
Třeba Astra je na tom proti Golfu zcela jinak a její výsledky nebudeme zpochybňovat, že?
Pochopil jsem to přesně tak jak se to jen (bohužel) pochopit dalo...
Jaký "smysl" tu hledáš v diskusi právě pod článkem o komerčním úspěchu Golfu, opravdu netuším, myslím, že tu chodíš dost dlouho na to, abys věděl, že tyto diskuse jsou tradičně především o hledání naprosto "nepřirozených a iracionálních" dúvodů, proč je zase Golf nejprodávanějším autem v Evropě...
Filosofie STB mi bohužel známa je, samozřejmě z té velmi nepříjemné strany...
Právě proto jsem poněkud "alergický" na to, když se mi někdo snaží určovat, jak, kde a kdy mám vyjadřovat svůj názor na cokoli..., nebo to do jisté míry "podmiňuje" tím, co mám, nebo nemám v "garáži"...
Ono je ale naprosto zásadní rozdíl prohlásit např., že "hovada" jsou i mezi Slováky, než napsat (obecně): "....Slováci jsou "hovada"! Jestli v tom opravdu nevidíš žádný rozdíl, pak tvé "hysterické" reakci na "tatrovácký", neškodný "maďarský guláš" nerozumím už vůbec...
Tak zrovna od tebe bych čekal přesvědčivější argumenty...
Že je "tyč" méně náročná, jak finančně, tak prostorově, je věc obecně známá, ovšem mluvit u současného Civicu (5dv, hatchback) o válcování konkurence objemem zavazadlového prostoru je "trochu" odvážné.
Např Focus ve stejné karos. var., má (i s víceprvkem) objem "kufru" 396 litrů, takže ve 415 litrech Civicu jeho "válcování" zrovna nevidím...
Srovnání Clia RS a Golfu GTI je pak k tématu konstrukce zadní nápravy docela "mimo".
Jednak je Clio o třídu níž, z čehož vyplývá nejen jeho rozdílná hmotnost a velikost, ale také se v této třídě z důvodu uvedených na začátku, víceprvek běžně (logicky) nepoužívá...
Takže srovnání GTI a Clia RS je trochu na jinou debatu.
Jistě, že např. na okruh bude vhodnější Clio RS (nejlépe v provedení CUP) než GGTI, důvodem jeho větší "zábavnosti" ovšem rozhodně není "výhoda" Clia v podobě "tyče" na zadku, ale např. počet kg na 1PS výkonu motoru....
Předpokládám taky, že určitě víš, že k aplikaci víceprvku na "zadku", není obvykle hlavním důvodem to, posunout rychlostní limit projížděných zatáček na maximum, ale docílit lepší kultivovanosti podvozku a tím i celého vozu.
No a konečně značný úspěch současného GGTI ve srovnávacích testech HH, není také v jeho absolutní rychlosti, nebo snad výkonu, ale především jeho (na HH) vyjímečnou kultivovaností a uživatelskou přívětivostí.
Na okruh, je sice (z předokolek) vhodnější (o třídu menší) CLIO CUP, ale doslova "na každý den" nemá GTI mezi současnými HH odpovídající konkurenci, viz. vyjádření angl. redakce SPEEDU v posledním čísle: "Zeptejete se kohokoli z našich testovacích jezdců, které ("sportovní") auto by si vybral, kdyby s ním měl žít každý den, a na prvním místě by jmenoval Golf GTI."
Dnes jsem se o fenoménu golf bavil s "čistokrevným" němcem a myslím, že zde stále nechápeme jak mají golf pod kůží a možná se už i němci rodí s genem VW.Zdaleka né každý němec si může dovolit velké BMW či Mercedes a ani po tom netouží. Golf je auto pro masy, v ničem nevyniká ani příliš neztrácí, není levné ani drahé ani malé či velké je to auto které je univerzální, má dlouhou tradici je čistokrevné a má ty správné německé linie ;-\.Němci ho myslím nevnímají jako nějaké velké terno(od toho jsou tam jiní) ale je to kus poctivého auta a bude vždy v BRD velmi rozšířený protože to je C třída a je to nacionalista v dobrém slova smyslu.
Proto, nechme golfa golfem ale hlavně jej nechme němcům, tam totiž patří.
Kde by teda měl být Golf za rok za dva, víš možná ty, ale do tří let tu bude jeho sedmá, zcela nová generace na které se intenzivně dělá už od roku 2007...
To je velmi pravděpodobně také jeden z hlavních důvodů proč nechce VW výrazněji rozšiřovat výrobní kapacity současného Golfu, protože se situace s jeho vyšší poptávkou, než nabídkou, stabilizuje (pravděpodobně) už někdy v průběhu příštího roku a za další rok a 9 měsíců přijde G7. Za tak krátkou dobu, by se taková investice nemusela vrátit, navíc k opatrnosti (v tomto směru) "nabádá" i současná krize...
A to že je Golfů nedostatek, přesto, že se jedná o nejprodávanější auto v Evropě... mu "ostudu" rozhodně nedělá...
A s tím českým trhem to je ohraná písnička stále dokola...
Koncern VW je u nás stále nejprodávanější, hlavně díky své značce Škoda, kterou tu (naštěstí pro ČR) koupil...
Kdyby nebyl VW "zastoupen" v ČR právě svou značkou Škoda, prodeje samotné značky VW by tu vypadaly logicky "trochu" jinak...
Možná i proto dal letos VW těch G6 na český trh tak málo..., spoléhá asi trochu na jeho českou alternativu v podobě Octavie...
Pro zahraničí vyrábět nestačí, já jsem objednával pro dceru celkem bežnou konfiguraci první týden v září a prý bude dovozce rád když ho dovalí v půlce prosince, na masový produkt troch zuviel, takže věřím tomu, že upřednostňují domácí trh a na zahraničí hází bobek...
Ano mas pravdu, vse neni cernobile, zadni tuha naprava, torzni pricka se da udelat blbe nebo dobre to same viceprvek. O tom zadna polemika neni.
Ale u Clia je to jen "nizkou" vahou proti o tridu vetsim autum, jinak zatacky jezdi vetsinou jen po trech kolech, coz na kvalitnim asfaltu je v pohode, na sotoline trochu naprd.
Lepsi priklad teto bezne B kocepce je treba Fiesta ST. Ktera ma sice mensi vykon nez Clio RS, ale na sotoline to Clio stabilne porazi, zasluhou jsou take vynikajici proverene tlumice Reiger, ktere Ford do Fiesty dava a ktere posouvaji limity koncepce.
Tak ze je to vec odladeni a testovani.
Nebo srovnej podvozek v Cliu RS treba s Mini s 200PS. To tak jednoznacne na vsech povrsich take nebude. ;-)
I vice prvek se da udelat i chytre, s minimalnimi naroky na prostor, spolehlive a z dobreho matrose. Ale neni to tak levne, to je fakt.
Samotna koncepce neznamena automaticky uspech nebo neuspech, to vyresi az pristup automobilky na danem aute, jak si na tom hosi daji zalezet nebo nedaji a sanci promarni.
To se mylis, Ford tyto problemy uz davno vyresil u modelu T. Pred cca 100 lety.
Jinak najdi si historii globalnich prodeju, nejen na trhu 2009 Europe, jestli vzdy Golf vedl pred Focusem, napovim, nevedl.
Focus je pred vymenou generaci, uvidime kde bude Golf za rok za dva, nemyslim nemecke ale celosvetove prodeje.
To ze VW neni schopno dodat auta, je pro Ford jedine dobre, ja se tomu jen smeji, jak z toho nekteri delate plus. Pro me je to velka neschopnost, ktera ukazuje, ze VW uz je na vrcholu a dal uz stoupat nebude nebo nemuze.
Proto je VW uz ceska 4? A ne 2? >:D
Skodovka to nezachrani.
S šesticifernými už je to trochu horší. Protože v součtu za tři čtvrtě roku je Punto PÁTÉ, nikoliv osmé a Panda SEDMÁ. Když si to zkusíš napsat na lístečky a srovnat, třeba na to taky přijdeš.
Máš opravdu tak dlouhé vedení, nebo to jen hraješ?
Slyšel si už někdy něco o ironii?
Promiň, byl jsem přesvědčený o tom, že občanku už/ještě máš...
P.S. Pozor! to byla taky "ironie", zkus najít ve slovníku...
A té tabulky v článku jsem si "vážně nevšiml", myslel jsem si proto, že Golf je poslední, jako obvykle...tak ještě jednou promiň... :*)8-s
Škoda, že sis nevzal "k srdci" to moje předchozí P.S.,. konkrétně tu jeho první "část"...
No jo, jen se zasmej a povysuj nad cizi lidi, kdyz ti to dela tak dobre, protoze ty jsi mi za sve blbosti tady uz hoodne dlouho nekde. Chapu, ze si musis kompenzovat ten posmech vuci tobe na jinych, tak jen do toho :-)
čo je na tom smutné? viezol si sa v nej? väčšina ľudí rozdiel, pre naladenie toho "klacku", ani nepostrehne, zato ten kufor (dôležitý i pre českého chalupára) a riešenie zadnej lavice si všimne každý hneď.
a v tom je medzi nami rozdiel, lebo s tebe podobnými ho práve ja nemám...u nás takým, ako ty, hovoríme mlátiči prázdnej slamy, inak to už pomenoval chrudoš odb(p)ornými pojmami "demagóg" a "manipulant".
Evidentne jsi, a musi to byt sila, prtoze mas zjevne halusky. Kde jsi vycetl, ze se Golf spatne prodava? Vzdyt je to nejprodavanejsi model v Evrope. O tom, ze se spatne prodava, tato dikuse vubec nebyla, Mlho!
...je vidno ako si to pochopil...takže sa zdržím ďalšieho komentáru...a zároveň si mi potvrdil "zmysel" celej tejto diskusie a vidím, že filozofia ŠTB je ti dobre známa...mne nie.
Miluju (upřímně) slovenštinu. Prihára... u nás pod pojmem hárání máme zpravidla na mysli, když fena mestruuje. Tak do toho mám, Plaute, hóóódně, hóóódně daleko... 8-s >:D;-)
Proč bych se měl zdržet zrovna já jakýchkoli komentářů...?!?
Jen proto, že mám doma i GGTI? Nespadl si z višně. klidně tu můžu komukoli napsat co je mu po tom jaké nám auto, nebo třeba džíny... A ty víš, co mají "doma" ti ostatní? Skoro každý tady má minimálně jedno auto! A každý má své oblíbené značky, modely, motorizace apod.
Tak tu udělej pěkně seznam, kdo co má doma a ti co mají něco o čem se diskutuje budou mít zákaz k tomu cokoli psát! A to pak budou kvalitní diskuse, co? Nedělal si náhodou před revolucí něco pro STB, filosofie je to totiž velmi podobná...
Do které "skupiny" tady" podle tebe začínám spadat je mi totálně ukradené... Já tady píšu od začátku výhradně za sebe a pokud s někým souhlasím, nebo naopak nesouhlasím, žádné dětinské škatulkování u toho neřeším. To se týká jak tebe, GTIho a všech!
Navíc tvá raekce nemí nic společného s tím, na co reaguješ.
Klidně tu kritizuj moje argumenty, dělej si ze mě bez problémů třeba srandu, ale psát mi, abych se tu zdržoval komentářů, nebo jaké vhodné auto mám mít doma k diskusi, ti absolutně a naprosto nepřísluší...toto není ani tvůj, ani jen "váš" web, tak se tu chovej jako já, tedy jako host...
Děkuji...
S odkazem na profilaci fiatu a s odkazem na to o jakou tabulku jde, lze jistě dovodit, že vedení fiatu to za velký úspěch považovat nepochybně nemůže. Osobně bych rád fiat viděl právě v této tabulce někde kolem čtvrtého místa. Myslím, že by si to i zasloužil. Jenže trh je... neúprosný.
Ok, tys pouzil slova "ostuda mesice", coz mne vychazi nastejno s propadakem. Nebudeme slovickarit, oba vime, jak to bylo mysleno.
Nic to ovsem nemeni na faktu, ze umisteni v TOP10 neni ani ostudou mesice, ani propadakem.
Přímo zákon na koupi toho či onoho produktu být nemusí.Určité sepjetí se státem je ovšem trochu na domácím trhu výhodou.Koupí koncernového vozu podpoříš domácího výrobce plus zde dostáváš bonus na rozdíl od ostatních,že zisk zůstává stále v národních rukou a to je garantováno zákonem.Kdo vše rozhoduje o budoucnosti koncernu víme oba(i kdyby jsi měl 75%,tak nerozhoduješ většinovým hlasem).
Vždyť i zde je spousta vyjádření kupuj naše výrobky,když ne ryze české,tak alespoň evropské.
Příkladem jsou i naše polostátní firmy.Myslíš že konkurent ČEZu by to zde měl jednoduché?Zdravotní pojištovny,kdo má asi největší podíl?
Lidé,zákazníci hledají jistotu a kdo jiný ji více garantuje než stát?Nikdo.
všetko je o pohľade na vec, kto chce a prečíta si celú niť, tak je schopný si tam tie úvodzovky domyslieť...tu si niektorí namýšľajú (i o autách) iné veci, a?
Zkus neco k tematu, tady na tom se tocis uz dost dlouho a jednak to nikoho nezajima, druhak je to trapne.
Precti si na co jsem reagoval ja a nepodsouvej nam sve detinske uvahy.
Chapu, ze jsem ti sahl na modlu a to nemuzes zkousnout. Misto zbabelych pokusu o zesmesneni diskuteru s jinym nazorem bys mohl zkusit argumentovat vecne. To je vsak pro tebe prilis slozite, vid?
O propadáku tu píšeš ty. Já tvrdím, že když automobika, která se specializuje na malé vozy (a to je přece ta fiat oprávněná legenda) nedosáhne v tabulce prodejů výše než na osmé místo, nemůže považovat své umístění za úspěch. Naopak.
Zase musím len súhlasiť s Katikakusom, hovädá nájdeš medzi príslušníkmi každého národa. Predpokladám, že mi nebudeš protirečiť, že ich nenájdeš i v tom českom a ja zase netvrdím, že nie sú súčasťou slovenského, dokonca mám pocit, že sa s niektorými potýkame i tuná (bez ohľadu na národnosť)...ide len o to, v akých súvislostiach sa človek na všetko pozerá...
Nechtěj, abych tu tabulku přepočítal... neb v kontrastu umístění punta a golfa, s odkazem na přepočítání průměrných cen, by ten Golf musel dostat platinového oscara... ;-)
Zkus ten mokrej hadr. Pak si zopakuj jednociferná čísla, začni levým palcem (to bude jako ten golfík), pokračuj přes malíček na ruku pravou, na prostředníčku se ti vyjeví punto. Tedy, pokud jsi nedělal přes prázdniny brigádu na pile... ;-)
Pokud někdo napíše o jakémkoli národu obecně! a přímo, že jsou to "tupé hovada"... a ty s tím nemáš problém, pak je mi tě líto stejně, jako "autora" tohoto "inteligentního výroku". A to ani už k tomu neřeším ty tvé kořeny...
Oceňuji tvou sebereflexi, doufej, že z té manipulovanosti vyrosteš až si jako auto snů budeš moci dát do profilu to, co budeš mít v garáži a ne ten tvůj dětský nesmyl. Trénuj auta, trénuj svět aut, trénuj svět oobecně a trénuj život. Jen tak se můžeš ve složitostech tohoto světa orientovat.
Dám ti přiklad, který bys pochopit mohl - když legendární automobilka, ausgerechnet orientovaná především na malá auta nedosáhne v evropě výše (v prodejnosti) než na osmé místo, je to ke gondolenci. Když ovšem například benjamínek z východního bloku cloumá s Evropou a s konkurencí někde na místě dvanáctém, je to jen a než na pochvalu.
Život, Chrudoši, je v podstatě jednoduchý. Složité je, se k té jednoduchosti ovšem dobrat. Držím ti palec :yes:
ostuda? zase si zostudil iba sám seba...darmo, ono je to s tými tabuľkami na svete už raz tak...keď celkom nevyhovuje tebe, tak je potrebné spraviť rôzne prešmyčky, aby sme sa dopracovali k želanému výsledku a vlastne aj takýmto spôsobm zistili, kto je najlepší v Európe...
ja to už viem, najlepší v Európe si jednoznačne ty...v čom, o tom nech si spraví úsudok každý sám.
jooj kamarade, tebe je tu skoda, bez do politiky, jednou je 8. misto chvost, jindy prvni dvacitka hvezdna star, manipulace a demagogie, v tom jsi jednicka zas ty
Ten palec nahoru je za to jeho poděkování, že mu miromen (nepřímo) doslova sdělil, že jeho kořeny vedou k "hovadům"... Trochu soudnosti, jsou určité mantinely i v diskusi pouze o autech, kam se poděla tvá kritka neškodného humoru typu "maďarského guláše". Co bys potom říkal, kdyby tu někdo napsal, že ty "hovada" nejsou třeba Němci, ale např. Slováci? 8-s
No kdyby to bylo jen Golfem, jsou prodeje Nemecko vs. Evropa vyrovnanejsi, jako to je u ostatnich aut, ne? Hele ja proti Golfu absolutne nic nemam, to auto bych si nekoupil, protoze me neoslovuje, ale verim, ze ostatni ano. Takze me hned nepovazijte za antivw, diky :-)
Tak jsme se to zase pěkně všechno dozvěděli - kdyby Volkswagen nevyráběl Golfa, Ford Fiestu a Focuse, Opel Astru a Corsu, Peugeot dvěstěsedmičku, Renault Clio, kdyby současně Evropa končila ze severu pod Mnichovem, z východu Korčulou a ze západu Grenoblem, možná by nakonec i to punto mohlo bejt v tý evropě jedničkou.
Sakra, co je to tu za pláče? To se neumí bazalkáři čestně a hrdě postavit k tomu osmému, devátému místu? Ano, uznávám, je to číslo nezajímavé, nezajímavé o to, že ho dosáhla evropská legendární automobilka. V tomto kontextu je to ostuda měsíce. A je také v tomto kontextu úplně jedno, kolik sudeťáků sedlá bavoráky a kolik italů golfy. Je to tak, že tím nejprodávanějším vozem v Evropě je Golf. A punto je na místě osmém. Kdo umí jednociferná čísla, ví vše.
To je otázka na produktové, možná i marketingové oddělení v Hondě ;-)
Konstrukčně je to mnohem levnější, prostorově ideální (Civic současné generace zavazadlovým prostorem srovnatelnou konkurenci s přehledem válcuje), je to spolehlivé a jednoduchá zadní náprava vydrží mnohem déle bez nějakých zásadních repasů.
Její odladění ale není vůbec žádná legrace a hůř se izoluje od rázů..
Všechno má svá pro i proti. Clio RS má stejnou konstrukci a bez mrknutí spojleru si poradí i mnohem dražší, výkonově srovnatelnou konkurencí - zejména v technických pasážích... Křivolaká okreska, na ní (třeba ;-) ) GTI a Clio RS se stejně schopnými řidiči. Hádej, jak to skončí? ;-)
A pak je tu podvozek jako třeba v C4. Se všemi neduhy - rázy, nervozitou na dírách a slabším vedením "na hraně". Zase ale s minimálním prostorovým nárokem (ne že by to v Citroënu nějak zužitkovali), spolehlivostí a nízkou hmotností...
hele, white, label, mal by si sa zdržať komentárov, jakožto jeden z majiteľov trhovo najúspešnejšieho modelu, v čom je problém?!?...nemusíte sa ho tu všetci zastávať ako vlastného decka... My, všetci (väčšina), nepochybujeme o jeho kvalitách...ale začíname pochybovať o kvalitách niektorých tunajších diskutujúcich, a či sa na mňa nahneváš alebo nie, tak si začal prudko padať do skupiny zastrešujúcej GTI-im, a myslím, že máš naviac, hoci ani GTI nie je zlý pisálek...
Pokud to "katikakus" napsal vše správně, pak si mu zde právě sdělil, že jeho kořeny sahají k "hovadům", za což ti doufám aspoň "slušně poděkuje"... :*)8-s
edit: tak pardon, už se tak stalo (16:22) a to doslova 8-s
Ja uspech Golfu v Nemecku nikde nepopiram, prave naopak na nej poukazuji. Nesnazil jsem se zpochybnit oblibenost Golfu v Nemecku, cely cas poukazuji na jeho "neoblibenost" (ve srovani s Nemeckem) ve zbytku Evropy.
Ten zbytek jsou konstrukce, na ktere se da jen tezko reagovat, jelikoz postradaji zakladni logiku.
Uvedom si velikost Nemeckeho trhu a jakou jeho cast VW drzi. Ne vsichni Nemci jsou, ted pouziji tvuj vyraz, "VW-nacionalisti". Takze zavery, ktere vyvozujes na konci prispevku, zdaji se byti ponekud lichymi.
a tiež si nepliesť TDCI s MZR-CD ;-) ale inak niet čo dodať, Katikakus to tu napísal už všetko, akurát ho obdivujem, že načal túto diskusiu a mal chuť obhájiť svoj (správny) postoj :yes:
V tom případě ale u Focusu a Fiesty sčítej prodeje v Německu i v Británii, protože "doma" je v podstatě tam i tam...
Ale hlavně každý má stejnou šanci oslovit podobně domácí trh.
Až teda bude např. Bravo (ale i ostaní) doma tak úspěšné jako Golf a prodají třeba tolik kompaktů (samozřejmě v přepočtu na obyvatele) jako Golfů v Německu, pak navíc argumentuj rozdílným počtem obyvatel Itálie, Francie, Anglie, Německa...
Navíc Golf má na domácím trhu dost i domácí konkurence, což jeho celkový úspěch naopak potvrzuje...
Je zajímavé, že ten extrémní německý "VW-nacionalismus" funguje tak nějak nepravidelně, proč ta naprostá suverenita Golfu na německém trhu nemá shodnou obdobu u všech modelů VW.
Jak je např. možné, že teď v září POLO dokázala předběhnout v prodejích nejen Fabia (celkově 2. za Golfem) ale taky Fiesta a Corsa? VW-nacionalisti měli v "D" dovolenou? Proč nevypadá žebříček prodejů v Německu 1.Golf 2. Passat 3.Polo...
Podle tvých "studií", by to mělo být totiž nejspíš právě tak...
No usudek z tech prodeju Nemecko vs. zbytek Evropy, nerikam, ze jsou ty cisla oficialni, ale myslim, ze za uvahu to stoji, kdyz Nemecko tvori 70 procent prodeje golfu
1) Tak když se dívám na tabulku za 1-9/2009, tak je Grande Punto páté za Golfem, Fiestou, Corsou a 207. Které z těch aut je podel tvého starší resp. déle v prodeji než Punto? Podle mého žádné.
2) Nevím, kdy bylo Punto dvojkou Evropy, ale v 1. kvartále 2006 bylo JEDNIČKOU Evropy, viz [odkaz]
nebo [odkaz]
hlavně jsou současné výsledky v kategorii subkompatků a níž asi hodně ovlivněné šrotovným. Mně by třeba zajímalo umístění Fabky. Když se jí tak dařilo v Reichu, mohla by být někde na začátku druhé desítky?
Známe vyspělou zemi s dlouhou motoristickou tradicí,auta tam nejsou zrovna nejdražší (jen se nenachází v Evropě).Tak proč tam Golf nekraluje prodejům?Naproti tomu v zemi,která se prudce dere nahoru (také mimo Evropu) a čím víc pruhů tím lépe,tak tam jsou produkty VW podstatně prodejnější. :-!
no někteří soudruzi si zjevně "updatovali" staré metody na novou situaci ;-) Na škrtání "nesprávných" míst v tabulkách tady máme jiné kapacity než jsem já, a s prominutím i ty(to není urážka)
Nikdo neříká, že výsledky Golfu nejsou úspěch. Je to ale úspěch očekávaný... po představení nového modelu jedné z nejprodávanějších značek v Evropě by měl zákonitě nastat. Focus ze stejných důvodů o něco poklesl, musí čelit novému Golfu a Meganu bez zásadních inovací a jak jsem psal, je zhruba tam co Golf loni.
Mělo by klesnout i Punto a Corsa, protože tu je nová Fiesta a Polo... jenže se nestalo, jdou poměrně výrazně nahoru. A to ne v jednotkách kusů, ale v rámci evropské TOP 10. Částečně to bude zřejmě tím, že se Polo ještě nerozjelo, ale i tak je to moc hezký úspěch.
Proc oda? Jsou to jen hola fakta, ktera jsem treba ja uz take zde rikal.
Nadnarodni Ford prodava daleko vyrovnaneji globalne i v EU nez VW. Nemecka znacka VW je silna jen doma, s historickym stestim ze domaci trh je zrovna ten nejvetsi v EU.
Chvost tabulky o které mluvíš je stále TOP 10 v Evropě. Stojím si za tím, že vzestup novinek, Fiesty a Golfa, velkým překvapením není, vzestup Corsy a Punta ano.
Punto mělo nejlepší prodeje po představení první generace, která se stala vozem roku 1995...
no vzhledek k tomu, že stárne celá evropská populace, tak bych řekl že zároveň stárne i věkový průměr zákazníků všech značek. Krom toho novému GURU asi těřko vyčítat konzervativnost ;-)
Á dva tři, šou dva tři....kuko, je to super, takhle nějak soudruzi asi vysvětlovali (ne)úspěchy při budování socialismu. V roce 1989 bylo socialistické Československo největším výrobcem černobílých obrazovek na světě. Bylo to tím, že jinde (s vyjímkou socialistického ráje) se už černobílé obrazovky nevyráběly. Když škrtnou v přehledech golfa a další neoblíbená auta, ty jejich miláčci se dostanou na první místa. Když škrtnou Německý trh, Skandinávii a třeba i Rakousko se Švýcarskem, tak to bude zase jinak. A co vzít za etalon trh český? Tady se golfů prodalo jenom pár, tak to asi dobrý auto nebude...
Je dobře, že nám ty metody a prinicpy někteří stále znovu připomínají. Že umějí i tu statistiku tak nějak správně vysvětlit a upozornit na její neobjektivitu. Abychom nezapomněli.
Jenom aby jsme se chapali spravne - to nebyla oda na Ford. Fiestu a Focus jsem pouzil jenom pro nazornost a proto, ze maji v prodejich ke Golfu nejbliz.
Ale jinak diky. ;-)
Nechapu proc to rozcileni, ja jenom konstatuji fakta, ktera povazuji za zajimava. To ze se to tobe nehodi do kramu a zveda te to za zidle, at uz mas duvod jakykoli, mne popravde vubec nezajima.
Proti Golfu nic nemam, proti Nemecku uz vubec ne, jelikoz me koreny sahaji prave tam.
Ano - to, ze se drtiva vetsina produkce Golfu proda v Nemecku povazuji za zajimave, protoze u ostatnich beznych modelu tomu tak neni. Preber si to jak chces.
Aha, takže už tady máme další oblíbené klišé - Golf je úspěšný proto, že Němci jsou neuveritelne konzervativni a bez napadu, coz o zbytku Evropy nastesti neplati. Ach jo...
A mohl bys specifikovat, jakou měl ten morálně předválečný brouk v roce 1970 konkurenci? Já jsme se nějak v té době o auta nějak tak nezajímal.....takže předem nějak tak děkuju za poučení.
A mohl bys vysvětlit, proč cítíš potřebu hned začít sdělovat, že Golfů se prodalo nejvíc v Německu? Co si tím chceš dokazovat? A co tím chceš dokazovat tady? Tvoje rádobyvědecké úvahy o prodeji v Nemecku a mimo Německo jsou trochu mimo mísu. Pokud s tím Německem máš poroblém a s tím Golfem taky, dej si ho na hate list a bude to..... :-)
To si nemyslim - podivej na Astru. Jedno je vsak jiste - Nemci sveho Golfa bud neuveritelne miluji nebo jsou neuveritelne konzervativni a bez napadu, coz o zbytku Evropy nastesti neplati.
Tvoji větu o tom, že nejprodávanější zdaleka neznamená, že je to nejlepší tady čteme vždycky, když se ukáže, že auto, které část z nás pokládá za nejlepší je i nejprodávanejší. Naopak to samozřejmně neplatí. Ve vyspělých zemích se ovšem šunt masově nekupuje. Tam se Vietnamci se svým čím víc pruhů tím víc addidas nechytají. To jenom u nás a na východ od nás. Němec si koupí Golf, protože ví, že to je kvalitní auto. Již jistý Rotschild tvrdil, že není tak bohatý, aby si mohl kupovat laciné věci. Takže tolik k tvé úvodní větě.
Pokud měl Civic vzadu víceprvek už v druhé polovině 90. let, potom "trochu nechápu", proč byl např. Type-R, současné generace Civicu, kritzován naopak právě za jeho absenci? :*);-)
Obávám se kolego, že v tom máš poněkud zmatek. Doporučuji tvé pozornosti diskusi pod včerejším článkem o prodejích v Evropě. Kolega wolff tam rozvinul velmi neotřelou teorii v tomto smyslu: kdo je první (VW), ten je vlastně úplně v p..deli, protože už se nemůže zlepšovat a ten , kdo je na chvostu (Fiat) je na tom úplně ze všech nejlépe, protože v budoucnu může stoupat k výšinám. >:D
Nestojíš při sledování monitoru na hlavě? Ty umístění na chvostu tabulky definuješ jako mistrovský úspěch? Vždyť nad "tebou" jsou dokonce i modely starší. Dokonce modely starší a o třídu větší. Vedle toho, za úspěch je nutno považovat, když jsi stále nejlepší. Být stále na konci tabulky není žádný úspěch. Úspěch je Fiesta. Minimálně tohle se cení, raketový start a pak pozvolný pokles. Výjimku v podobě golfa, který ten raketový start započal v roce 1974 a dodnes jej neukončil, tě nemusí zase tak deprimovat, jak dáváš najevo, jde skutečně o jedinečnost. Porovnávej se ve třídě - Porovnávej Fiestu a Punto. Kdypak bylo Punto dvojkou Evropy?
Nevšiml jsem si, že by tu kdo kdy psal o tom, o po třech letech o GP nikdo ani nezavadí. Své místo GP v tabulce má. Kde je, to snad dokážeš najít sám. Bohužel, na víc to prostě není.
Mně na tom nic zajímavého nepřipadá. Na většině evropských trhů hrají prim domácí značky - v tomto VW jistě není výjimka. Že Golf doma s převahou vítězí nad třeba Astrou nebo Focusem, je pouze jeho plus.
Podmínky jsou pro všechny stejné.
Sleduj alespoň občas ankety a podívej se na výsledky v Německu, popř. Francii, jiné než domácí modely tam na prvních místech nenajdeš i kdyby se v dané kategorii vyráběl třeba jen žebřiňák, v Německu vyhraje, protože bude německej.
To je realita.
Tak jak to tu už někdo napsal, mnohem zajímavejší je pohled na modely, které nejsou čerstvými novinkami, tj. třeba GP, Panda, Corsa atd.
Tady je teprve vidět úspěch toho kterého modelu, nehledě na výlevy různých beranků apod.
Úspěch po 4 (slovy čtyřech) letech výroby bez faceliftu u GP, o Pandě ani nemluvě je tím pravým vysvědčením pro daný model, nehledě na prognózy jednoho zde, o tom, že o GP za tři roky po uvedení nikdo ani nazavadí.
o golfu jako dobrem autu nepochybuju, jen jde o to, ze kdyby byl treba Focus nebo Punto nebo treba Octavka primo z Nemecka a Golf odjinud, vedli by uplne stejnymi cisly oni
To že je Golf najpredávanejší v Nemecku, vôbec neznamená že je najlepší. Ten tvoj "nejnáročnější a největší" trh, ešte v roku 1970 bez problémov akceptoval VW Brouka, čo je auto morálne spred druhej svetovej vojny. Ono to je totiž inak. V nemecku sa predáva nie to najlepšie čo je na trhu, ale v prvom rade to čo má chladiči znak VW. A slabučké predaje Golf vo zvyšku Európy to len dokazujú. "nejnáročnější a největší" trh je len novinárske klišé, pravda je taká že je to najnacionalistickejší a najprotekčnejší trh.
Jak jsem jiz uvedl vyse, na celkovem vysledku to nemeni vubec nic.
Pouze povazuji za zajimave zjisteni, ze podle cisel neni Golf ve zbytku Evropy ani zdaleka tak oblibeny jako v Nemecku a to vyrazne a proto jsem se o nej chtel podelit.
GURU je nesklonné, rovnako ako kiwi ci Ikea ;-)
Uz pri zostavovaní najnovsieho slovníka slovenského jazyka boli tlaky, aby sa tam to slovo dostalo, ale nakoniec antiVW lobby medzi jazykovedcami zapracovala a nedalo sa to tam. Tak snád u vás v CZ sa to kodifikuje... >:D
Poukazuješ na to, že Golfů se 85% prodá doma a 15% ve zbytku Evropy, u jiných značek a modelů může být tenhle poměr jiný, i opačný.
Co to mění na výsledku ?
klobouk dolů před 6letou pandou , je jasné že je navýšení o 30% oproti loňsku je výrazně podpořeno německým šrotovným, ale i tak je dle mého soudu potvrzením že jde o TOP produkt mezi minivozy. Manželka ostatně na ní stejně nemůže zapomenout, takže až fabia splní poslání odvozit děti s kočárky půjdeme zřejmě zpět do pandy či F500 :yes:
Tak nejak jsem cekal, ze se najde nekdo, kdo to nepochopi. Pokud si nedokazes dat do souvislosti par cisel, byla by dalsi debata ztratou casu.
Nikde netvrdim, ze je Golf spatne auto, ani nezpochybnuju fakt, ze je v Evrope nejprodavanejsim modelem. Pouze poukazuju na to, ze je dobre nahlizet na ta cisla v hlubsich souvislostech. Zavery at si kazdy vyvodi sam.
Fiestu jsem uvadel jakozto druhy nejoblibenejsi model v Evrope. Pokud si prectes muj prispevek poradne, najdes tam vetu o tom, ze u Focusu jsou ta cisla podobna jako u Fiesty.
Specialne pro tebe jsem se podival na cisla Astry, ktera je v Nemecku taky doma.
Celkove bylo prodano 210 tis., z toho v Nemecku 84221 cili "pouze" nejakych 40 procent. Z vyse uvedeneho plyne, ze ve zbytku Evropy se Aster prodalo temer tolik, co Golfu.
Že je něco nejprodávanější zdaleka neznamená, že je to nejlepší, to jen tak na okraj. Pokud se ale soustředíme na prodejní čísla, pak mi jako nejzajímavější přijde výsledek Corsy a Punta. Nárůst Golfu, Fiesty a Meganu se dal s novou generací očekávat, naopak Focus už má pár let za sebou, takže logicky něco ztrácí (řádově má takové prodeje, jako Golf loni). Prodej Pola se zřejmě ještě úplně nerozjel... nebo se možná rozjíždí někde na dohled od TOP 10. Bylo by zajímavé vidět, zda vede Golf + Polo, nebo Focus + Fiesta... zřejmě by vítězství připadlo Fordu.
edit: jistě by připadlo Fordu, Polo může mít maximálně 22.000, jinak by bylo před Meganem.
No při těch celkových číslech by jen prodeje v Reichu GURUmu/ovi (jak se to vlastně skloňuje?) stačili na TOP3.
Nevím jestli je to čistě o oblíbenosti. Ono možná objednávek v zahraničí by měli i víc, akorát asi (můj názor, nevím jestli je to pravda) chtějí uspokojit zejména domácí poptávku
A tím chceš říct jako co? Že Němci na rozdíl třeba od Italů (o Češích ani Slovácích ani nemluvě...) mají respekt a především důvěru k domácím produktům a necítí potřebu být "nóbl" tím, že mají auto z "dovozu"?
Navíc Německo je v průměru bohatší než Francie, Velká Británie nebo i Itálie, tudíž si zde "drahého" Golfa může dovolit víc lidí. To je vše.
Holt se s tím budeš muset smířit, Golf je prostě nejlepší, protože se ho nejvíc prodá na nejnáročnějším a největším (nejsolventnějším) evropském trhu.
A stavět tady Fiestu proti Golfu je taky mimo mísu. Fiesta je náramně povedené auto v jiné kategorii, které těží z toho, že je autem, které je doma na dvou velkých trzích - centrálu evropské větve má (světe div se) v.... Německé spolkové republice, za domácí značku ho berou i ve Velké Británii.
Polo, ačkoliv se dostalo posledním modelem do pozice etalonu ve své kategorii srovnatelné s pozicí Golfu v jeho třídě Fiestu neohrozí z hlediska počtu prodejů z právě výše uvedených důvodů.
To nepopiram, ale ani zdaleka nema Nemecko 65% obyvatel cele Evropy, pouze 16,5%, coz je znacny nepomer.
V srpnu byl nepomer jeste vetsi - v Nemecku bylo prodano dokonce 83,7% vsech Golfu (evropske prodeje), pouze neco pres 16% ve zbytku Evropy.
Ale Nemecko je najvacsí automobilový trh a preto kto je králom tam, má velké predpoklady na celkové európske prvenstvo, co Golf potvrdzuje. Pre Nemecko platí staré latinské: hic Rhodus, hic salta. ;-)
Golfu se prodalo od ledna pres 285 tis., cili 65% v Nemecku, pouze necelych 150 tis. nebo 35% ve zbytku Evropy.
Naproti tomu Fiesta je v Evrope mnohem oblibenejsi - v Nemecku se prodalo cca 82600 cili 23% z celkove prodanych 357 tis. coz mnohem vice odpovida demografickemu rozlozeni Evropy. Podobne je na tom Focus.
Vyhoda domaciho trhu je pro Golf v Nemecku klicova a vyrazne ovlyvnuje celoevropske vysledky. Mimo Nemecko neni ani zdaleka tak oblibeny.
Mnohem lépe na stejném podvozku? ;-)
Už pátá generace měla vzadu víceprvkové nezávislé zavěšení (to co Civic třeba v šesté generaci v druhé půlce 90. let :-) ).
A jezdí opravdu pěkně. Nezáludně, čitelně, pohodlně, "rázuprostě"... Na řezání zatáček někde mezi Horní a Dolní Lhotou kašlu, ale podvozek Golfu beru jako ideální a referenční nastavení už od té páté generace :yes:
Narozdíl od místních plkníků se v Evropě Fiesta líbí. Golf je jedničkou právem, prostý patvarů, bez PD, bez osmiventilu s víceprvkem vzadu(99% lidí to stejně nepozná, ale zní to moderně) možnost DSG a 4x4.