šestistupňová automatika Aisin kterou Opel používá je rozhodně lepší a hlavně spolehlivější než DSG od VW, takže to bych nechal jak je. Náhradu by si zasloužil robotizovaný EasyTronic - to je "ucukanec ucukaný" :-)
Redakce naivně přebírá oficiální informace.....:
"Stávající turbodiesel 1,7 CDTI nahradí nový agregát 1,6 CDTI. O vývoj se stará technologické centrum v Turíně. Jedná se o vlastní konstrukci Opelu"
Každý ví, že Opel přebírá (s výjimkou 1,7 CDTI) agregáty od Fiatu - Fiat již má 1,6 JTD delší dobu - Fiat sedí v Turíně....
Chtělo by to možná trochu víc myslet.
Navíc - vozy vyrobené v Koreji mívají korejské motory, a tady je k dispozici dvoulitr s potřebným výkonem (Orlando) - což je o dost ekonomičtější než vozit motory z Turína...
Dobrý den, byl jsem opakovaně ujištěn, že se nejedná o MultiJet od Fiatu. V Turíně má Opel (resp. GM) jen vývoj dieselových motorů, a to proto, že je v tomto regionu velké množství lidí s potřebným know-how - to jsou informace sice mimo oficiální tiskové zprávy, ale od těch správných lidí.
LV
Tak já bych se i skoro bál toho "vlastního vývoje". Dieselové Opely šly kvalitativně hodně nahoru až v okamžiku, kdy začali brát motory 1.9 JTD (CDTI :-) ) od Fiatu. Dříve používané Isuzu byly všeobecně hodně tragické.
Jak které. Například 1,7DTi (motor isuzu) je špičkový motor, který je naprosto neporuchový. V podstatě se mu jen dává základní servis jako každému vozu a pak člověk zaplatí jen za rozvody. Tenhle motor opravdu tragický není :-)
tragický je tvůj příspěvek "jedna pani povídala" na 1.7 DTi jsem najel přes 120 000 km bez jediné poruchy a co vím, tak nový majitel už na něm naběhal dalších cca 100 000 bez závady ....... napiš jaký další nesmysl jsi slyšel v hospodě..........
Dobrý den. Ani jsem nečekel odpověď, děkuji za ni. Samozřejmě, že lidé z GM (Opelu) nepřiznají faktické převzetí motoru Fiat. V Turíně sedí prostě banda lidí, kteří přizpůsobují motory Fiatu potřebám Opelu. Opel (GM) fakticky rezignoval na vývoj vlastních dieselových motorů, viz následující schéma v současnosti vyráběných motorů:
1,3 CDTI < 1,3 JTD
1,7 CDTI (továrnu a motor postavili specialisti od ISUZU, potom odkoupil GM, nyní už existuje druhý upgrade motoru Isuzu)
1,9 CDTI < 1,9 JTD
2,0 CDTI < 2,0 JTD
Je zcela jasné, že 1,6 CDTI nebude výjimkou. Co mi není jasné, je náhrada dostatečně výkonného motoru 1,7 CDTI (až 96 kW) motorem s podobným výkonem.....
V Koreji vyrábí GMDAT motory 2,0 a 2,2 CDTI - 2. upgrade původního motoru od VM MOTORI. Protože VM Motori se stalo součástí Fiatu, dá se říci, že s výjimkou 1,7 CDTI budou všechny motory postavené na bázi italských motorů.