Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel B SUV: Informace přímo od Opelu

Diskuze (8)
Lidé z Opelu nám prozradili nové informace o chystaném malém SUV, konkurentu Škody Yeti.

Na platformě Opelu Corsa se vyvíjí nové kompaktní SUV. Jak v rozhovoru pro Auto.cz potvrdil Klaus Hablik, manažer Opelu zodpovědný za SUV, vyrábět se bude v Koreji.

Novinka plánovaná na rok 2012 bude menší než stávající Opel Antara, bude představovat konkurenci aktuálně nejoblíbenějším SUV v Evropě.

Nový model tedy bude sdílet techniku s Corsou, ale také s MPV Meriva. To se samozřejmě projeví i v paletě nabízených motorů. U benzinových Opel vsadí na 1,4 Turbo (dnes 88 a 103 kW), který je přínosný pro automobilku v úsilí snižovat flotilový průměr emisí CO2.

Stávající turbodiesel 1,7 CDTI nahradí nový agregát 1,6 CDTI. O vývoj se stará technologické centrum v Turíně. Jedná se o vlastní konstrukci Opelu, nové SUV bude nejspíš prvním modelem, který dostane nový turbodiesel.

Mezitím Opel pracuje také na nástupci Antary. Ten bude stát na platformě nové generace Opelu Astra, bude výrazně lehčí a pravděpodobně i o něco menší. Vývoj druhé generace Antary je ale momentálně na samém počátku.

Diskuze (8)
20. 3. 2011 21:11
Re: Vlastní konstrukce agregátu 1,6 CDTI
Jak které. Například 1,7DTi (motor isuzu) je špičkový motor, který je naprosto neporuchový. V podstatě se mu jen dává základní servis jako každému vozu a pak člověk zaplatí jen za rozvody. Tenhle motor opravdu tragický není :-)
Avatar - WinDiesel
20. 3. 2011 20:26
Re: Vlastní konstrukce agregátu 1,6 CDTI
Dobrý den. Ani jsem nečekel odpověď, děkuji za ni. Samozřejmě, že lidé z GM (Opelu) nepřiznají faktické převzetí motoru Fiat. V Turíně sedí prostě banda lidí, kteří přizpůsobují motory Fiatu potřebám Opelu. Opel (GM) fakticky rezignoval na vývoj vlastních dieselových motorů, viz následující schéma v současnosti vyráběných motorů:
1,3 CDTI < 1,3 JTD
1,7 CDTI (továrnu a motor postavili specialisti od ISUZU, potom odkoupil GM, nyní už existuje druhý upgrade motoru Isuzu)
1,9 CDTI < 1,9 JTD
2,0 CDTI < 2,0 JTD
Je zcela jasné, že 1,6 CDTI nebude výjimkou. Co mi není jasné, je náhrada dostatečně výkonného motoru 1,7 CDTI (až 96 kW) motorem s podobným výkonem.....

V Koreji vyrábí GMDAT motory 2,0 a 2,2 CDTI - 2. upgrade původního motoru od VM MOTORI. Protože VM Motori se stalo součástí Fiatu, dá se říci, že s výjimkou 1,7 CDTI budou všechny motory postavené na bázi italských motorů.
Avatar - Hombre_71
20. 3. 2011 18:04
Re: jj
šestistupňová automatika Aisin kterou Opel používá je rozhodně lepší a hlavně spolehlivější než DSG od VW, takže to bych nechal jak je. Náhradu by si zasloužil robotizovaný EasyTronic - to je "ucukanec ucukaný" :-)
Avatar - Hombre_71
20. 3. 2011 18:01
Re: Vlastní konstrukce agregátu 1,6 CDTI
Tak já bych se i skoro bál toho "vlastního vývoje". Dieselové Opely šly kvalitativně hodně nahoru až v okamžiku, kdy začali brát motory 1.9 JTD (CDTI :-) ) od Fiatu. Dříve používané Isuzu byly všeobecně hodně tragické.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
20. 3. 2011 11:51
Re: Vlastní konstrukce agregátu 1,6 CDTI
Dobrý den, byl jsem opakovaně ujištěn, že se nejedná o MultiJet od Fiatu. V Turíně má Opel (resp. GM) jen vývoj dieselových motorů, a to proto, že je v tomto regionu velké množství lidí s potřebným know-how - to jsou informace sice mimo oficiální tiskové zprávy, ale od těch správných lidí.
LV