Ekonomika
Pokles Audi, respektive náskok BMW je dán čekáním na novou generaci A6. Spíše mě zaráží prodej MB. Ale je ještě brzo na nějaké závěry. Počkejme alespoň na polovinu roku, nejlépe na konec.
Nová pětka se povedla, takže tady asi není co řešit .... Pokud se dobře pamatuju, v tomto měsíci byl i nějaký extra velký prodej trojek, takže se možná jednalo o nějakou větší dodávku pro korporátní klientelu .... Můj jasný favorit byl vždycky Mercedes, ale nové éčko mě "za srdce" nějak nechytlo .....
Je zde spíše podivující rozdíl mezi MB a BMW. Je to dost propastný rozdíl. U Audi je to čekáním na nový model. Stejně jako to bylo u A8, kde byla stále v pozadí za MB a BMW a ke konci roku se ještě dostala na první pozici a udržela si jí i na začátku nového. Za mě chovám největší simpatie k Audi.
Četl jsem porovnání nové A6 s BMW5. Oba třílitry dieselový. Audi 180KW a BMW 190KW. I přes to naměřili Audi lepší zrychlení i pružnost, menší spotřebu a hodnotili i kultivovanější chod a lepší odhlučnění.
Četl jsem porovnání nové A6 s BMW5. Oba třílitry dieselový. Audi 180KW a BMW 190KW. I přes to naměřili Audi lepší zrychlení i pružnost, menší spotřebu a hodnotili i kultivovanější chod a lepší odhlučnění.
Podrobný německý srovnávací test: nová A6 3,0 TDI Qauttro vs BMW 530d x-drive vs MB E 350 CDI 4matic, skončil pořadím 1. Audi, 2. MB, 3. BMW, ale jinak se 5er velmi daří i na německém trhu...
A test si dělal ty, co? 😉 >😒]
Já určitě ne, MB bych před BMW přece nikdy nedal... 😉 >😒]
Pětce gratuluju, ale ten zbytek je hodně smutnej. Jakože se i korejský Latitudy se prodalo víc, než XF? 8-s :no: Nějak pořád nemůžu pochopit, co lidem na Jaguaru vadí, že si radši koupěj čtyři kruhy, embéčko nebo ikeu :-! Myslim, že doba, kdy o Jaguarech platilo, že člověk musí mít dva (protože byl vždy jeden v servise) už pominula a současný modely XF i XJ jsou podle mě špička ve svých třídách. Navíc pro milovníky dehtu už má Jaguar i dobrou naftu, takže nějak nechápu, v čem je problém.
Jestli u Jaguaru nema taky vliv, ze jejich prodejni sit je dost mala zatimco u nemecke trojky v kazdem vetsim meste je nejake to zastoupeni ... tim mam namysli, ze porad tri kralove z nemecka jsou a budou v podvedomi potencionalnich kupcu, vice nez jaguar kdy muze snit v CR.
Take si myslim, ze dost lidi ceka na facelift u Jaguaru... alespon chce videt jake kometicke zmeny prijdou...pokud vubec o Jaguaru kdy uvazovali...
XF je hezke auto ale vuci konkurenci dost ztesnany interier... takze je tu dost minusu jeste.
Myslim si, ze pokud Jaguar nepredvede vyrovnaneho konkurenta ve tride BMW3 a C class tak lide porad Jaguaru nebudou moc verit jako znacce, ze opradu se vedla z popela...
Ja naopak davam dost velkou sanci ... Land Roveru Evouge ci jak se to jmenuje...jako Luxusni male SUV. Je to pod stejnym majitelem.
Take si myslim, ze dost lidi ceka na facelift u Jaguaru... alespon chce videt jake kometicke zmeny prijdou...pokud vubec o Jaguaru kdy uvazovali...
XF je hezke auto ale vuci konkurenci dost ztesnany interier... takze je tu dost minusu jeste.
Myslim si, ze pokud Jaguar nepredvede vyrovnaneho konkurenta ve tride BMW3 a C class tak lide porad Jaguaru nebudou moc verit jako znacce, ze opradu se vedla z popela...
Ja naopak davam dost velkou sanci ... Land Roveru Evouge ci jak se to jmenuje...jako Luxusni male SUV. Je to pod stejnym majitelem.
Když si chci koupit auto, tak mám o něj nějaký zájem a je mi celkem jedno, jestli mám autosalon za barákem, nebo v jinym kraji, ne? Auta nejsou potraviny a člověk je nekupuje denně, aby řešil, jak daleko pro něj zajede. Třeba sestra bydlí u Slanýho a pro Saaba si jela do Brna, kolega z práce pro změnu jel pro auto do Olomouce. Takže si myslim, že tohle zase tak rozhodující neni. A s tim stísněnym interiérem teda nevim nevim... Jel jsem s předváděčkou XF i XJ a v ani jednom jsel se stísněně necítil. Za sebe řikám, že nemůžu najít jediný mínus novejch Jaguarů ve srovnání s konkurencí. Snad možná absence kombíka, který tvoří velkou část prodejů ve vyšší střední třídě.
Jagy jsou tradičně stísněnější, než konkurence..., po přesednutí z Ečka, nebo A6 do XF je rozdíl celkové prostornosti nepřehlédnutelný.
Podle mně Jaguár ztrácí částečně na své prodejní síti, částečně na medializaci a reklamě a částečně za to může česká populace, která má v podvědomí, že všechno co bylo (je) z Německa je skvělé. Jednak když se muž či žena středního věku cca 45+ bude rozhodovat co si koupí za nové auto a není to zapřísahlý motorista jako nás pár stovek či tisícovek tady a má na to dejme tomu 1 a půl míče tak v podvědomí má zafixováno to o čem se mluví a co na cestě vidí. Audi, BMW, M-B. Fajn tak se na ně zajdu podívat. Všechny 3 salóny má v místě bydliště a pokud Jaguár nesídlí někde poblíž nebo v jeho denním kurzu kudy jezdí a zrovna nevyšel nový model a není všude vyvěšený tak už je malá pravděpodobnost, že ho to napadne, protože bude tak nahlodaný těmi 3 modely a cenami, že dál o konkurenci neuvažuje. Jaguár není tolik vidět co Německá trojka jak na silnicích tak ani v reklamách a začít uvažovat o Jaguáru jen tak, to musí mít člověk trochu jiné myšlení než A6koví manažéři...
Ja se vubec nedivim. Renault Latitude je momentalne mozna vubec nejlepsi nabidka na trhu v pomeru cena/vykon. Za ty prachy (zvlaste pokud se jeste vysomruje nejaka slevicka) to auto nema v podstate konkurenci.
Oproti tomu Jaguar je naprosto minoritni znacka mirici na smetiste dejin, u nas tento odchod jeste vice podporil pristup ceskeho zastoupeni znacky. On kdyz nekdo kupuje auto za mega a pul, tak radeji nainvestuje do znacky, ktera ma budoucnost a ne do neceho co tady za dva roky nemusi byt.
Oproti tomu Jaguar je naprosto minoritni znacka mirici na smetiste dejin, u nas tento odchod jeste vice podporil pristup ceskeho zastoupeni znacky. On kdyz nekdo kupuje auto za mega a pul, tak radeji nainvestuje do znacky, ktera ma budoucnost a ne do neceho co tady za dva roky nemusi byt.
Tak ty si dobrej >😁 Latitude je nejlepší nabídka na trhu a Jaguar míří do smetiště dějin >😁 >😁 >😁 Co se tady nenajde za odborníky... jen zírám. >😁
Jasne, ze je Latitude nejlepsi nabidka na trhu. Kdo ti jiny da za 650.000Kc (po sleve) kompletne vybaveny velky sedan? Vzdyt i takova mrdka jako Chrysler 300C se u nas prodaval pres mega. A to je Chrysler v zemi sveho zrodu takova lepsi Dacie.
A Jaguar je znacka bez budoucnosti, kde asi tak Indove sezenou technologie pro nove modely? Ted ziji z toho co jeste zafinancoval Ford, ale kdo jim zaplati vyvoj nastupce XF? Vsechny luxusni znacky dneska ziji ze sdileni technologii se svymi lacinejsimi koncernovymi kolegy, jediny Jaguar nema s kym sdilet, protoze jedine "normalni" auto z produkce koncernu ke kteremu patri ted Jaguar a RR je Tata Nano.a pak uz jenom par naprosto obskurnich vozidel a nakladaky plus autobusy.
A Jaguar je znacka bez budoucnosti, kde asi tak Indove sezenou technologie pro nove modely? Ted ziji z toho co jeste zafinancoval Ford, ale kdo jim zaplati vyvoj nastupce XF? Vsechny luxusni znacky dneska ziji ze sdileni technologii se svymi lacinejsimi koncernovymi kolegy, jediny Jaguar nema s kym sdilet, protoze jedine "normalni" auto z produkce koncernu ke kteremu patri ted Jaguar a RR je Tata Nano.a pak uz jenom par naprosto obskurnich vozidel a nakladaky plus autobusy.
Určitě jde o pozůstatek skvělé práce dealerství Jaguar/Range Rover .... Pak samozřejmě image Jaguaru jako načančaného Mondea a nakonec indický vlastník .... Nechápu proč XF a XJ má stejný předek .... celkově tahle značka jde trochu někam do pryč .... prodeje klasických (moc pěkných) Jagů řady XJ asi nestačily udržet firmu v černých ...
Nemůžu souhlasit. Předchozí zastoupení stálo sice za h... :-! Ale už nějakou chvilku se o český trh stará Jaguar Austria, pokud vim. Image hezčího Mondea měl akorát X-Type, ostatních modelů se to nijak netýká a kromě toho, když nikomu nevadí u Audi image hezčího Golfa nebo Passata, proč by mělo vadit tohle? A indicky vlastní? Myslim, že to je jedině plus! Jaguar nejvíc trpěl pod Fordem, Tata je naopak schopná firma, která vede kočku z Coventry zpátky na vrchol. :yes: Naopak si myslim, že nová image Jaguaru jednoznačně pomohla a zachránila ho před úpadkem. Ono dělat půl století stejnej design jde možná u garážovejch výrobců alá Morgan, ale velkou automobilku to neuživí a několikk posledních generací XJ vypalo úplně stejně. Tim neřikám, že se mi starý XJ nelíbilo (naopak mám aristokratický vzhled rád), ale dneska už o tyhle auta nikdo nestál. Myslim, že teď dělá Jaguar takový auta, jaký by měli nový Jagury být! 😉
jenže Jaguar nemá podchyceny fleety, které i v této kategorii mají silnou pozici. Státní správa, TOP management. Krom toho mu chybí kombi/allroad varianta, které je atraktivní třeba i pro individuální prodeje.
Tím neříkám, že by tohle vše měl nabízet - osobně jeho pozici vidím spíš třeba jako SLS u Mercedesu. Pro zákazníky, kteří nechtějí/nepotřebují komplexní vůz a preferují třeba dizajn, specifickou značku, sportovnější vlastnosti a pod.
Otázkou pak zůstává, kde je ta hranice, při které dokáže Jaguar s touto nabídkou přežít?
A s těma servisy - pro spoustu lidí je to důležitý faktor. Jestli stráví v servise hoďku a mají ho 10km, nebo musí na druhou stranu republiky je docela rozdíl. Saab z tvého příkladu na tom taky není nijak slavně, ale existuje docela slušná síť neautorizovaných, ale specializovaných servisů. Nevím jak je to v případě Jaguaru, ale asi hodně odborníků na něj zde nebude.
Tím neříkám, že by tohle vše měl nabízet - osobně jeho pozici vidím spíš třeba jako SLS u Mercedesu. Pro zákazníky, kteří nechtějí/nepotřebují komplexní vůz a preferují třeba dizajn, specifickou značku, sportovnější vlastnosti a pod.
Otázkou pak zůstává, kde je ta hranice, při které dokáže Jaguar s touto nabídkou přežít?
A s těma servisy - pro spoustu lidí je to důležitý faktor. Jestli stráví v servise hoďku a mají ho 10km, nebo musí na druhou stranu republiky je docela rozdíl. Saab z tvého příkladu na tom taky není nijak slavně, ale existuje docela slušná síť neautorizovaných, ale specializovaných servisů. Nevím jak je to v případě Jaguaru, ale asi hodně odborníků na něj zde nebude.
Jako typický potenciální kupec JAGu vidím tyto negativa: Velmi průměrné sedačky,neexistující servisní síť, absence 4x4, žádné kombi, v sedanech málo místa + malý kufr u XJ, lehká nejistota ohledně spolehlivosti po 100.000 km. Jakkoli jsou JAGy sexy a skvěle jedou, jsou pro větší nájezdy nepoužitelné. Jakkoli bych rád volil Jaguar, nesměl bych mít rodinu, hrát hokej ( 2 kabely do auta nevlezou).
I když bych volil Jaga jen jako pracovní auto, nedostatečně dimenzované sedačky mně opět z auta vyženou. A na zimu bych stejně musel mít Audi, nebo Range...
Určitě existují bohatí lidé s malým nájezdem, bydlící v Praze nebo Brně, no a oba si už letos Jaga koupili...😄))
I když bych volil Jaga jen jako pracovní auto, nedostatečně dimenzované sedačky mně opět z auta vyženou. A na zimu bych stejně musel mít Audi, nebo Range...
Určitě existují bohatí lidé s malým nájezdem, bydlící v Praze nebo Brně, no a oba si už letos Jaga koupili...😄))
Další negativum je co s ním pak. Při prodeji servisované A6 avant 3,0 tdi si můžeš vybírat komu to prodáš. S Jagu můžeš tak do AAA. Výkupní cenu ti nejvíc ovlivní množství paliva v nádrži.
Asi tak nějak .... znám jen 2 majitele jaguára - jeden v ČR je správce konkurzních podstat (to je diagnoza sama o sobě) a pak náš milý rumunský vlastník golfového hřiště (ten je jen hloupej) ..... Mimochodem koukáte občas, co za skřety v těch velkých kárách jezdí 😉 ... Tady v Rumunsku se teda tak v jednom z pěti případů v autech jako X5, Cayenne nebo Range prohání pěkná baba .... S mercedesy a X6 jsou pouze pro rumunské chytrolíny ...
Zase vlastník golfového klubu v Jagu - to není nijak špatně...sedí to k sobě. :yes:
Oni by si v Jagu mohli uvědomit, že hodnota vozu není jen prodejní cena ale i poprodejní péče. A že když ji nemají, a prodávají za stené peníze jako D3, budou prodávat max jednotky kusů. Kia to pochopila, vytáhla 7 let záruky a je za 3 roky v evropské širší špičce.
Oni by si v Jagu mohli uvědomit, že hodnota vozu není jen prodejní cena ale i poprodejní péče. A že když ji nemají, a prodávají za stené peníze jako D3, budou prodávat max jednotky kusů. Kia to pochopila, vytáhla 7 let záruky a je za 3 roky v evropské širší špičce.
Ono to bude asi aj tým, že keď príde zákazník rozmaznaný z BMW alebo z MB, tak v showroome Jagu až moc často počuje: toto nemáme... a to je smutné. ;-\
osobne si myslím, že je to skôr problém vnímania Jaguaru ako až moc luxusnej značky v porovnaní s D3, tie sú predsa len taká lepšia konfekcia, kdežto Jaguar
má image luxusnej značky (bez ohľadu na technickú vyspelosť a použité technologie). Predstav si ako prídeš do práce, k Tescu, k svokrovcom na dedinu v D3 a v Jaguary. Závisť bude istá vždy, no pri tom Jaguary to bude oveľa horšie.
má image luxusnej značky (bez ohľadu na technickú vyspelosť a použité technologie). Predstav si ako prídeš do práce, k Tescu, k svokrovcom na dedinu v D3 a v Jaguary. Závisť bude istá vždy, no pri tom Jaguary to bude oveľa horšie.
Kdyby lidé záviděli více vlastníkovi Jaguara než BMW, jezdilo by Jagů po cestách mnohem, mnohem více. GTI má pravdu, když řadí Jaguar pod D3.
z technického, technologického, kvalitatívneho .... atď. pohľadu možno hej, ale z pohľadu historického a imageového určite nie. lesk značky Jaguar je z kategórie lesknúcich sa značiek ako Porsche.... aspoň ja si to tak pamätám už od detstva... a stále v tom žijem.... sú značky a Značky.
toto je pravda... Možno tu na auto.cz je to iné, ale 98% populácie, čo autá až tak "nežerú" považujú Jag za niečo viac ako D3...
Viz níže...technicky ne ve všem nabízí stejně nebo více než německá konkurence, ale garantuji ti, že příjezdem v Jagu vyvoláš daleko větší efekt než v Audi.
Nic pro introverty a i to bude možná "problém".
Jaguar je obecně vnímán jako drahá značka, toť vše.
Nic pro introverty a i to bude možná "problém".
Jaguar je obecně vnímán jako drahá značka, toť vše.
Já myslím že doba kdy byl jaguar považován za drahou značku je tak 15 let pryč. Nicméně zdá se, že se možná velmi pomalu vrací.
Moje zkušenost je taková, že když někdo zná Jaguár, tak zná staré Jaguáry. Nové modely vůbec. Přijedeš v něčem novém a akorát se ti dostane "co to je?" Lidi v mém okolí, kteří znají jejich současnou nabídku, bych spočítal na prstech jedné ruky. I takový Lexus je lépe v povědomí.
Asi se pohybujeme v jiných kruzích lidí...poslední modely Jagu jsou obecně vnímány jako líbivé a pozná je uklizečka, soustružník, obchoďák, ředitel nebo majitel pekárny.
Počítal jsem pouze s lidmi, kteří v této třídě skutečně nakupují, což je ta, která Jaguár zajímá. A tam je povědomí (minimálně v mém okolí) o jeho paletě mizivé. Já, kdybych se o auta nezajímal, tak taky nemám ani páru, že tahle značka pořád produkuje. A že to nejsou zrovna kraksny. Jejich marketing ke mě vůbec nedosáhl.
Ten větší efekt je docela relativní, jednak viz MT 19:23, a pak záleží hodně na tom na koho má ten větší efekt udělat. Období Jagu těsně před a hlavně pod Fordem rozhodně nelze vymazat během "páru" let.
produkty D3 vnímam ako kvalitné spotrebáky. Jaguar, Porsche, Maserati....majú pridanú hodnotu, vďaka ktorej si viem k nim vybudovať úplne iný vzťah aj napriek možnosti, že nedosahujú kvalít D3.
Jak je vnímáš ty, je tvoje věc, ale momentálně si tu tvou "přidanou hodnotu" (proti D3) nemůže Jag ani naúčtovat (na rozdíl třeba od toho Porsche), což taky o lecčems vypovídá... 😉
jj, píšem za seba, je to môj pohľad na svet značiek v tomto segmente, nikomu ho nevnucujem, vyrastal som s modelmi Porsche, Ferrari, Jaguar, Mercedes.... sú veci, ktoré ani čas nezmení.... Audi aj BMW môžu vyrobiť čo chcú, no stále to nebude ono (ten esprit, ten šmak tam nemajú).
Ten "šmak" ovšem může být (minimálně částečně) i "včerejší pachuť", tyhle chuťové nuance jsou dost subjektivní...
A mezi šmakem E-typu, X-typu a XF jsou objektivně doslova propastné rozdíly...
A mezi šmakem E-typu, X-typu a XF jsou objektivně doslova propastné rozdíly...
S MT nemám podobný názor a Jag je v konkrenčních modelech minimálně vizuálně působivější a zapamatovatelnější než jakékoliv Audi. A "má udělat efekt" zní strašlivě, spíše působí efektně.
Právě že Jaguár je na pokraji zapomnění. Jen málo lidí je zná, tedy jen málo lidí ti ho může závidět. Zato BMW/MB/Audi zná takřka každý, tedy je spousta lidí, kteří ti ho s radostí objedou klíčem. Nad touhle trojkou trůní snad už jen Bentley, Rolls Royce a Maybach. A občas se objeví výjimka ala Quattroporte, Rapide atd.
Já osobně vidím za slabým úspěchem Jaguáru hlavně marketing. V druhé řadě pak prodejní a servisní síť. A nad D3 ho na kontinentě nedostane jen historie a image. Jaguár bude muset pořádně máknout v kvalitě materiálů a zpracování, aby se dostal zpět nad Němce.
Já osobně vidím za slabým úspěchem Jaguáru hlavně marketing. V druhé řadě pak prodejní a servisní síť. A nad D3 ho na kontinentě nedostane jen historie a image. Jaguár bude muset pořádně máknout v kvalitě materiálů a zpracování, aby se dostal zpět nad Němce.
to by bol námet na serioznu výskumnú štúdiu "povedomie o značke Jaguar",
fakt si netrúfam tvrdiť ako vnímajú Jaguar vo svete, ako je vnímaný v súčasnosti v našich kotlinách.... za seba hovorím, že vlastníctvo Jaguara vo mne vyvoláva omnoho slastnejšie pocity (vlastníš legendu, niečo hodnotné) ako vlastníctvo ktoréhokoľvek produktu D3 (možno mimo SLS).
fakt si netrúfam tvrdiť ako vnímajú Jaguar vo svete, ako je vnímaný v súčasnosti v našich kotlinách.... za seba hovorím, že vlastníctvo Jaguara vo mne vyvoláva omnoho slastnejšie pocity (vlastníš legendu, niečo hodnotné) ako vlastníctvo ktoréhokoľvek produktu D3 (možno mimo SLS).
Vlastníš "niečo hodnotné"? Aby tě ta hodnota Jagu nepřekvapila, až se jednou rozhodneš prodat ho... 😉
v tom je časť toho čara, že toho Jaguara nemusíš predávať (zostane ti krásny veterán), produkty D3 (až na výnimky) by ma ako veterány nenadchli...je to bežná (kvalitná) produkcia.
Jj, ty "vetrány", jako X-type (včetně kombíku), se ještě nedávno nabízely (pod cenou) v nákupních centrech, opravdu "nevšední" produkce, neběžné kvality, vhodná i pro "zakonzervovávní"... 😲 😉
chybička se vloudila....aj tak by som sa v X-type cítil inak ako v A4....
chápem o čo ti ide, som v životnom období kedy musím brať do úvahy praktickosť, bezpečnosť (rodiny), kvalitu (aby ma to nenechalo v štychu)....
no keď príde obdobie plnenia si detských snov.... pochybujem, že si budem vyberať z D3.
chápem o čo ti ide, som v životnom období kedy musím brať do úvahy praktickosť, bezpečnosť (rodiny), kvalitu (aby ma to nenechalo v štychu)....
no keď príde obdobie plnenia si detských snov.... pochybujem, že si budem vyberať z D3.
Právě, že těch lidí co musí "brať do úvahy praktickosť, bezpečnosť (rodiny), kvalitu (aby ma to nenechalo v štychu).... " je logicky většina a těch lidí, co si autem především plní dětské sny je mnohem méně, navíc zdaleka ne každý z nich má jako dětský sen zrovna nový Jaguar.
P.S. V X-typu bych se také citil jinak, než v A4 (3er, Céčku) - myslím spíš poněkud nepatřičně/"trapně"...
P.S. V X-typu bych se také citil jinak, než v A4 (3er, Céčku) - myslím spíš poněkud nepatřičně/"trapně"...
uuuf...ešte že je toľko výrobcov a výrobkov že si vie skoro každý vybrať... len neviem či si taký germanofil alebo len prehnane technicistní typek... poviem to sprosto:keď Jaguar zabalý * do pozlátka a prskne tam znáček šelmičky bude to * menej smrdieť jak to so 4 kruhmi....ide o ten smrádek.
Přiznám se, že neznám celosvětovou situaci. Je pravděpodobné, že ve světě mají marketing lépe zvládnutý. Takže jsem se omezil na náš trh (a moje okolí), jelikož i čísla byla z našeho trhu.
Pro mě jsou sedany pracovní nástroje, popřípadě rodinné povozy. A vlastnictví pracovního nástroje ve mě nevyvolává žádné pocity. Sedany D3 jsou pro mě stejně spotřební jako sedany Jaguáru. Ony jsou i myšleny jako spotřební zboží. I ten Rolls Royce je spotřební zboží, jen pro jinou kategorii lidí.
Pro mě jsou sedany pracovní nástroje, popřípadě rodinné povozy. A vlastnictví pracovního nástroje ve mě nevyvolává žádné pocity. Sedany D3 jsou pro mě stejně spotřební jako sedany Jaguáru. Ony jsou i myšleny jako spotřební zboží. I ten Rolls Royce je spotřební zboží, jen pro jinou kategorii lidí.
...jedna dobrá rada, svez se, srovnej a pak něco podobného piš, myslím, že poslední věta trochu odhalila, že v posledních modelech jsi zřejmě ani neseděl.
Ta poslední věta nebyla narážka na nekvalitní interiér. Ale na to, že nestačí nabídnout to samé jako Audi/MB/BMW, ale musí nabídnout něco víc. Že samotná značka a dotažení se na úroveň Němců jim nezaručí návrat nad ně. Kdyby nabídli o třídu lepší interiér, než má Audi, tak budou prodávat ostošest (za předpokladu, že zmáknou marketing). Projel jsem většinu jejich nabídky, takže mám představu, jak na tom jsou.
Renault predava Latitude 1 mesiac a ma 6 kusov... Uvidime kto rozdrti koho po 12 mesiacoch...
Inac mimo toho, kebyze beriem, tak urcite Jaguara, alebo Saab. Ak chcem setrit, tak Renault.
Inac mimo toho, kebyze beriem, tak urcite Jaguara, alebo Saab. Ak chcem setrit, tak Renault.
Latitude je velké jako Mondeo, klídek kluci 😉 V této třídě se šetří jinak než nákupem Renaultu.
Latitude nemá nic společnýho s auty v tabulce, je to pořád velkej Renault. Je to jen vtípek redakce, aby se trochu odhlehčila atmosféra na fóru 😉
Omyl, do třídy ho řadí dovozce
Latitude je určitě zástupce vyšší střední třídy! Smutné na něm je, že v tomto Renaultu nemá Renault moc angažmá... jeto v podstatě Samsung což mě mrzí a je to chyba... Nedá se tudíž říct že je Latitude dalším nástupcem převratných modelů Safrane a Vel Satis.
Přijde mi že ho udělali po skušeností s Vel Satisem víc německy... vypadá podobně hnusně jako Passat a právě to by mu mohlo získat zákazníky tady u nás 😉 Hlavně díky své ceně a výbavě se stává opět velikou konkurencí!
Každopádně jako obdivovatel modelů Safrane a Vel Satis doufám že nástupce Latitude bude zase zcela francouzský 😉
Přijde mi že ho udělali po skušeností s Vel Satisem víc německy... vypadá podobně hnusně jako Passat a právě to by mu mohlo získat zákazníky tady u nás 😉 Hlavně díky své ceně a výbavě se stává opět velikou konkurencí!
Každopádně jako obdivovatel modelů Safrane a Vel Satis doufám že nástupce Latitude bude zase zcela francouzský 😉
Nemohu si pomoci, ale jednoduché srovnání odhalí jednoznačné použití velké části struktury Laguny, pak je tvrzení o vyšší střední jen tvrzením.
Je to levný velký sedan, ale kdybych měl peníze za něco podbného utratit, pak spíš upřednostním i40 nebo Kiu.
Je to levný velký sedan, ale kdybych měl peníze za něco podbného utratit, pak spíš upřednostním i40 nebo Kiu.
Pokud je to Samsung tak by to konečně mohlo začít být spolehlivé :yes:
Kiu nebo Hyundai? >😁 My se tu bavíme o autech 😉
To mně opravdu baví, dehonestujete Kiu a Hyundai, přitom v obrázku u nicku máte znak Renaultu. Francouzi mohou Korejcům leda tak tiše závidět. Až vyrobí Renault co se spolehlivosti týká, auto, které se bude rovnat třeba Ceedu, budeme se bavit.
>😁 Nepovidej... od dětství se pohybuju mezi autama a táta má auto servis... proto moc dobře vim jaka je realna spolehlivost 😉 Špatná spolehlivost Renaultů je pojem... šíří ho lidi co nic neví a Renault neměli předpokládám že si jeden z nich a lidi, kteří nemají peníze a ze zahraničí přitáhnou odjeté auto které se sere.
Nám se teda srali spíš vždycky Škodovky (nové) a čínský autíčko teda vlastně korejský je jen takovej vtípek... auto pro chudé a pro lidi co se v automobilovém průmyslu nepohybují a nerozumí tomu! Nechtěl bych kraksnu co do roka hnije 😉
Nám se teda srali spíš vždycky Škodovky (nové) a čínský autíčko teda vlastně korejský je jen takovej vtípek... auto pro chudé a pro lidi co se v automobilovém průmyslu nepohybují a nerozumí tomu! Nechtěl bych kraksnu co do roka hnije 😉
To že Korejec do roka hnije jsi vzal kde? Jako druhé auto máme cca. od r. 2005 Chevrolet Kalos, po korozi ani stopy. To o čem píšeš ty, to platilo někdy před 10 a více lety. Možná bys si měl přečíst test AutoBildu a podívat se jak tam dopadl Ceed po 100 tkm a pak něco plácat. Když nebudu brát budgetovky, tak jediné modely, které za něco stojí, jsou Laguna GT a Citroen C5/C6.
Autobild nečtu jediné co si občas přečtu je svět motoů a jeho dlouhodobé testy. Spoléhám se čistě na své poznatky a zkušenosti a na jejich základě mluvím. Jak sis mohl všimnout do spolehlivosti se nenavažim u Korejců, v tom mají lepší průměr než Japonci snad. Ale koroze platí i u aktualních aut, oni nemají kvalitni povrchovou úpravu. Po 100tisicovem testu Toyoty Auris byla zjištěna koroze na více než 100 mistech nosných prvků karoserie! A Japonci jsou na tom v tomhle lépe... tzn nemusíš korozi vidět ale ona tam je 😉
Jinak velice populární ceed mi přišel zajímavý než začalo to co tu propaguješ... vnucování a přechvalování. Neberu tomu auta že je ve své třídě dobré, ale to je za tři... pořád vypadá korejsky, řídí se korejsky a je tuctové a nekomforní... Je to auto pro člověka: "Mám 300 tisíc a potřeboval bych na deset let obyčejné auto o které se nemusím starat. Neviznám se v tom poradíte mi?..." Tací lidé by měli a podle mě i jezdí Kiou...
Jinak velice populární ceed mi přišel zajímavý než začalo to co tu propaguješ... vnucování a přechvalování. Neberu tomu auta že je ve své třídě dobré, ale to je za tři... pořád vypadá korejsky, řídí se korejsky a je tuctové a nekomforní... Je to auto pro člověka: "Mám 300 tisíc a potřeboval bych na deset let obyčejné auto o které se nemusím starat. Neviznám se v tom poradíte mi?..." Tací lidé by měli a podle mě i jezdí Kiou...
Ono asi takhle. Určitě to auto občas někdo přechválí, ale když si vzpomenu, co za hrůzy byli Korejci schopní před 10, 15 lety vyplodit, tak ten skok kam se dostali je obrovský. Ano, nepopírám, že nejsou žádná premiovka, ale dnes mi auta z J.Koreje/Japonska přijdou jako nejlepší co se poměru cena/hodnota týká. Pořád mi přijde jako lepší Ceed, než třeba Fabia, nebo Honda Civic lepší než Golf (myslím motory a výbava). Prostě nechápu lidi, co si za 220t koupí Fabii 1.2 htp s výbavou nula, nula, nic, místo i20, která za stejnou cenu bude mít nesrovnatelnou výbavu a jezdit bude stejně dobře jako Fabia a pak Ti ten člověk bude ještě do očí tvrdit, že za 4 roky dostane v bazaru za oholenou Fabii víc, než ten, kdo si koupil Korejce. Abych to na závěr shrnul. Před 10 lety, bych o Korejci jako o autě vůbec neuvažoval, teď by mi jedno z dvojčat Ceed / i30 v garáži klidně stát mohlo.
Renaulty jsou v Čechách pro ty ještě chudší, kteří nemají ani na ty korejské vtípky >😁
Nuž čo dodať k predajom SAAB 9-5. Jedine, že "Keď sa darí tak sa darí ". Dle mého by mal SAAB veľmi rýchlo prehodnotiť cenovú politiku. Evidentne zákázníci neakceptujú nastavenú cenovú hladinu. Ináč skončí v prepadlišti dejin.
souhlas. Ceny SAABu jsou na úrovni německých aut s jasnou prestiží. Saab ikdyby stál 800tis, tak se jich prodá 8 ročně, ale vedení má pocit, že 1,2mega je lepší prodejka. Budiž jim přáno, třeba letos tu prodejní 10ku překonají.
ono zatím docela pokulhával i marketing - skoro žádné reklamy v časopisech, o televizi nemluvě. Ale už se asi vzbudili - o víkendu jsem viděl 2 velké bilboardy na 9-5 (hurá, rok po uvedení do prodeje!!!) a dnes dokonce reklamu i tuším v Hospodářských novinách.
A cena se už taky upravuje - základ v reklamě byl psán na 849tis (místo dosavadních 899tis.) ale netuším, jestli je to nějaká leasingová finta, nebo třeba nasadili základní motorizaci benzin 1.6T.
Cena je problém z pohledu přidané hodnoty v porovnání s D3. Tam je v ceně vetšinou zahrnutý 5letý servis zdarma a pod. a to tuším Saab nenabízel.
A cena se už taky upravuje - základ v reklamě byl psán na 849tis (místo dosavadních 899tis.) ale netuším, jestli je to nějaká leasingová finta, nebo třeba nasadili základní motorizaci benzin 1.6T.
Cena je problém z pohledu přidané hodnoty v porovnání s D3. Tam je v ceně vetšinou zahrnutý 5letý servis zdarma a pod. a to tuším Saab nenabízel.
Co si budeme povídat...v kategorii 9-5 jde již o prestiž. A tu SAAB nemá. Těžko tak přiláká zákazníky již zaběhnutých značek. Pokud si to SAAB neuvědomí a nepřehodnotí cenovou politiku těžko se u něj změní něco k lepšímu.
je to skoda, minuly tyzden som siel po ulici a uz z dialky som videl, ze ide nieco nezvycajne (bolo sero)...zastavil som seba aj kamarata a povedal mu "pozeraj"...okolo presla krasna cierna 9-5, bolo to pre mna dost posobive 😄
Překvapuje mne rozdíl prodejů mezi CLS a A7.
Já bych naopak do XF šel, je to něco naprosto nádherného, (Callum by zasloužil metál), podle testů co jsem četl, se německé konkurenci více než vyrovná, jediné co je oproti německé trojce horší je hustota servisní sítě. Další věcí je jistá exkluzivita. I když BMW 5 funguje jako auto skvěle, Jaguar u mně na pomyslné stupnici stojí výš. No a např. XF-R, to je vlk v rouše beránčím. někdo tu správně podotkl, že Jaguar pokulhává na marketingu, ten mají Němci zvládnutý mnohem lépe a jistě také hraje určitou roli to, jak jsou u nás německé značky chápány. BMW, Mercedes a Audi budou vynikající volbou, nicméně jaguar má pro mně punc čehosi zcela vyjímečného, stačí XF vidět na silnici a hned má člověk lepší náladu. Alespoň u mně to platí určitě. WELL DONE, JAG.
Vzhledem k vyšší spolehlivosti Jagů než současný německý prémiový trojky ta nižší hustota servisní sítě až tak nevadí - jednou ročně vždycky někam dojedeš 😉
A co když zrovna narazíš na nějakej "blbej kus"? Pak jsou ti tabulky spolehlivosti a záruky doslova na... Budeš to riskovat, nebo zvolíš relativní jistotu za stejný peníze?
Jakou odpověď si myslíš, že bys dostal od fanouška Jagu?-) Navíc, to s tím "blbým kusem" se může stát i u Němců. Své by jistě "pověděla" i minulá generace E class.
No já ty blbý kusy právě nijak nezvýhodňuju. Ale u každýho auta na denní ježdění potřebuješ servis na každým rohu, ať je to škodovka, nebo fiat. A ta hodnota Jagu, jako je věčně omýlaná výjmečnost a aristokracie, se koupí indiánů určitě nezvedla, ba naopak, takže jde spíš o věty typu "já bych volil jaga". Skutečnost bude vždycky jiná.
Kdo by pak kupoval Passaty, zejo...a stejne to vsichni riskujou. 😉
Snad by si nechtěl, aby kupovali Cromy, jak by ten svět vypadal, že?! 😉
Ne že bys neměl tak trochu pravdu, kdyby to bylo na mně, bude v každé automobilce japonská kontrola kvality na všech úrovních-), ale mám za to, že Jag MUSEL jít s kvalitou nahoru, XF i XJ jsou jako modely tak trochu gamble a když se nepovedou, Jag zmizí v "propadlišti dějin," což by byla obrovská škoda a tak myslím, že i co se spolehlivosti týká, tak se dnešní Jagy můžou německé konkurenci směle rovnat.
Ja zadneho majitele soucasneho Jaga neznam, tak nebudu soudit. Stare modely byly priserne, takze kvalita uz jde jen zlepsit. Ze se ale dostali na uroven D3, tomu moc neverim.
XF je dobre auto, mel jsem moznost se kratce projet ve 4.2 V8. Jenze hacek je v tom, ze takova F10 535i je jeste o kousek lepsi. Sice nema mezi beznymi lidmi takovou image, ale je to jednoduse zdarilejsi auto.
Passaty jsou vicemene v pohode, chce to jen se vyvarovat 2.0TDI PD, starsich DSG a tech par aut, co testovali v Auto Bildu.
XF je dobre auto, mel jsem moznost se kratce projet ve 4.2 V8. Jenze hacek je v tom, ze takova F10 535i je jeste o kousek lepsi. Sice nema mezi beznymi lidmi takovou image, ale je to jednoduse zdarilejsi auto.
Passaty jsou vicemene v pohode, chce to jen se vyvarovat 2.0TDI PD, starsich DSG a tech par aut, co testovali v Auto Bildu.
Já myslím, je to taky výrazně o tom, kdo jak kterou značku vnímá, ale ať si v tomto segmentu vybere cokoli, neodjíždí se špatným autem. Co se týká kvality, nechci se opakovat a chápu, že po letech se renomé získává zpět těžko, ale chci věřit tomu, že Indové chtějí především vydělávat peníze, a tak nepošlou celou značku do kopru tím, že by byla auta co dělají nespolehlivá, je pravdou, že nové XF a XJ jsou na trhu chvíli a jak obstojí ukáže až čas.
U Jagu se naštěstí na úroveň D3 nedostali - viz americkej J.D.Power 😉
To bude podobna situace jako s Alfistama. Nevadi, ze se to porad se*e. Ale kdyz uz jede, je to hukot (nevadi, ze tak jednou rocne a jeste do servisu).
Taky jsem (byl) takovej. 😄
Nedavno pri stehovani jsem nasel sanon plnej faktur za udrzbu dvou Alf 155 po dobu osmnacti mesicu. Mit takovy auto dnes, pujdu spachat nasili na prodejci. Ale v te dobe to blo zihadlo a stejne se mi po nich dodnes styska.
#justkidding, dnesni AR jsou v pohode.
Taky jsem (byl) takovej. 😄
Nedavno pri stehovani jsem nasel sanon plnej faktur za udrzbu dvou Alf 155 po dobu osmnacti mesicu. Mit takovy auto dnes, pujdu spachat nasili na prodejci. Ale v te dobe to blo zihadlo a stejne se mi po nich dodnes styska.
#justkidding, dnesni AR jsou v pohode.
V ČR se to s těmi pár prodanými kusy těžko posuzuje. Osobně jsem se před měsícem rozhodoval zda XF koupit a nakonec jsem vzal něco jiného, právě i kvůli servisní síti. Osobně neznám žádného majitele jaguaru, znám jen mraky testů které téměř všechny pocházejí z Anglie a jsou značně zkreslené z důvodu automobilového nacionalismu.
Přece si ale nekupuješ takový auto na základě "nějakých" testů... Když jag projedeš, není o čem. Jde o pocity, nebo priority a kde žiješ. Hlášky, že "s jagem jezdím na servis do Mnichova" jsou nesmysl. Dneska odejde alternátor a zítra ho tam chceš nový, to je u jagu právě problém a zvlášť, pokud jsi třeba z... Pyšely? Stejná blbost je, jak tady někdo psal, že si koupil M5 a pak zjistil, že se s tím nedá normálně jezdit po městě.
Tohle jsou auta za relativně velký peníze a když se ti zakouří z motoru a zavoláš na telefon, co máš na samolepce u dveří, tak ti Světlana z Waršavy pošle do hodiny odtahovku a přivalí náhradní auto. U jagu bych si to dneska nerisknul.
Tohle jsou auta za relativně velký peníze a když se ti zakouří z motoru a zavoláš na telefon, co máš na samolepce u dveří, tak ti Světlana z Waršavy pošle do hodiny odtahovku a přivalí náhradní auto. U jagu bych si to dneska nerisknul.
Co vím, tak třeba ten 3.0d V6, chválila i německá periodika, ale nevím. Jo jo, je pravda, když Top Gear nebo Autocar testují britská auta, chce je "brát s rezervou", ale na stranu druhou mně těší, že je tady britská alternativa vůči zavedené německé konkurenci, která se jí podle prvních dojmů může více než rovnat.
Celkem by mě zajímalo, jak je na tom 9-5 s prodeji v Evropě a US...Prodeje 9-5 jsou jaksi momentálně osudově důležité pro budoucí existenci Saabu. Tak co, přežije?
Já bych si tipnul že ano. Pod Koeniggsegem půjde určitě nahoru spolehlivost a je to určitá alternativa k zavedené německé konkurenci.
Proč myslíš, že pod novým majitelem půjde nahoru spolehlivost a čím by se měl saab stát alternativou pro němce s německou technikou?
PS: Saab snad nikdy netrpěl nějakou výraznou nespolehlivostí...
PS: Saab snad nikdy netrpěl nějakou výraznou nespolehlivostí...
Protože když byl Saab pod GM, tak bych mu prostě jako značce nevěřil, třeba proto. Navíc bych očekával, že by pod Koeniggsegem mohli vyvinout i nějaké zajímavé motory, to by mohla pro Němce být konkurence, jinak nevím. "Rozežrané" benziny od GM asi nebudou tím pravým ořechovým.
Saab a majitel určitě nemá prostředky na vývoj nějakých vlastních motorů. Sám "majitel" asi využíval ve svojí historii něco ze série... Měl jsem jednou saaba z r. 85 a byl i po 7 letech, jako nový a nikdy jsem doteď neslyšel žádný historky, že by se s.r.a.l. To asi problém saabu nebude. Hlavně spíš image a nejistota vlastníka, kde musí kupce přesvědčit, že i ráno bude žít. I tak to nic převratnýho nebude. Spíš si říkám, jestli by nebylo lepší, nebo to tak nedopadne, že se logo saab nalepí na nějakej instantní samsung, jako to udělal rendl.
Ono jak se to vezme. V případě Saabu, by asi byla spolupráce se Samsungem zbytečná, (z hlediska image značky možná i nežádoucí), nicméně pokud jde o Rendl a Latitude, chápu to jako VELKÉ pozitivum.
Samsung je spolecnosti patrici Renaultu, takze to je vlastne jako kdybys rikal: "Je velke pozitivum, ze VW Golf ma hodne spolecneho s Oktavkou" 😄
Aha, já myslel, že Samsung je korejský. No tak nic-).
No Korejci to jsou, ale od roku '98 jedou podle taktovky Frantiku. Tem zase poradne pomohl Nissan. Ale SM je dnes korejsky asi podobne jako Skodovka ceska.
OT: Zrovna u Renaultu se da za poslednich deset let pozorovat nejvetsi progres ze vsech "beznych" automobilek. Manzelka dlouho jezdila v Meganovi Grandtour 1.6 16V z roku 2000 a bylo to vyborne auto. Kvuli tomu jsme si nasledovne koupili dve Laguny a porad jsme nechapali, proc na Renaulty vsichni nadavaji. Ono to bylo tim, ze jsme ta auta meli v absolutne nejvysich vybavach, takze zcela absentovaly problemy, poruchy a nespolehlivost typicke pro nizsi verze. Kdyz jsem si pak projel ty nejlevnejsi Megany a Laguny, byl jsem dost zdesen. Okolo toho prelomu tisicileti to byla vazne sazka do loterie.
Kdyz si ale projdes Renaulty ted, nenajdes vylozenou slabinu. 😄
OT: Zrovna u Renaultu se da za poslednich deset let pozorovat nejvetsi progres ze vsech "beznych" automobilek. Manzelka dlouho jezdila v Meganovi Grandtour 1.6 16V z roku 2000 a bylo to vyborne auto. Kvuli tomu jsme si nasledovne koupili dve Laguny a porad jsme nechapali, proc na Renaulty vsichni nadavaji. Ono to bylo tim, ze jsme ta auta meli v absolutne nejvysich vybavach, takze zcela absentovaly problemy, poruchy a nespolehlivost typicke pro nizsi verze. Kdyz jsem si pak projel ty nejlevnejsi Megany a Laguny, byl jsem dost zdesen. Okolo toho prelomu tisicileti to byla vazne sazka do loterie.
Kdyz si ale projdes Renaulty ted, nenajdes vylozenou slabinu. 😄
Hele to myslíš vážně? Proč by lépe vybavené verze měly mít méně technických problémů? Právě Renault je pověstný tím že je to naopak. Vím to z vlastní zkušenosti. U Renaultu hodně záleží na tom kolik ročně najedeš. Pokud málo, tak můžeš být velmi spokojeným zákazníkem.
My jsme meli Megana ve vybave Privilege (komplet elektronicka vybava, kozeny paket, alcantara/semis) a za 200 tkm se nepodelalo krome kompresoru klimy, zavirani zadnich dveri a klasicky pristrojoveho stitu vubec nic. Oproti Golfu IV, ktery jsem v te dobe sedlal ja, to bylo az neuveritelne spolehlive auto. A to v nem jezdila triadvacetileta holka (brzda-plyn, pousteni spojky do vytoceneho motoru, razeni pres zuby...).
Pak nasledovala Laguna II GT 2.0T pofacelift, tam za 80 tkm ani neblikla kontrolka. Jako posledni mam Lagunu III GT 2.0T a za dosavadnich 50 tisic taky nic.
Ty vyssi vybavy delaji hodne, nevim, snad maji dukladnejsi QC. Navic maji uplne jina sedadla a komfortni vybavu. Taky je pravda, ze jsme meli pokazdy opravdu spolehlivy benzinovy motor a manualni prevodovku. Mit Lagunu II v nafte a automatu je vstupenka po blazince.
Pak nasledovala Laguna II GT 2.0T pofacelift, tam za 80 tkm ani neblikla kontrolka. Jako posledni mam Lagunu III GT 2.0T a za dosavadnich 50 tisic taky nic.
Ty vyssi vybavy delaji hodne, nevim, snad maji dukladnejsi QC. Navic maji uplne jina sedadla a komfortni vybavu. Taky je pravda, ze jsme meli pokazdy opravdu spolehlivy benzinovy motor a manualni prevodovku. Mit Lagunu II v nafte a automatu je vstupenka po blazince.
Myslím že to s Koenig vidíte příliš růžově. To je mini automobilka s velmi úzkým záběrem. A těžko se její účast ( můžeme se dohadovat za tím kdo skutečně za koupí SAABU stojí ) nějak zásadně podepíše na kvalitě. Jinak já jsem po prodeji SAABU tvrdil, že do čtyř let bude stát znovu před krachem. Tak uvidíme zda jsem byl špatným prorokem.
No vidíš, spekuluje se, že rusáci a já si třeba nedovedu troufnout žádnej horizont krachu, pokud jsou tam velký prachy. Jenže víš co... svět se pořád mění, včera si netušil, že by se někdo s ropnejma figurama vzpouzel a hele... Lybie, Tunis, Sýrie a podobný... pak tsunami v Japonsku, elektrárny Merkleový, myši v Lídlu... a ráno se probudíš a rohlík stojí o 2 kč víc a svět je najednou jinej. Furt dokola.
to FINLAND
nejdřív by sis měl ujasnit pojmy.
Saab nepatří Koenigseeeguuehuenrek (nebo jak se to píše >😒] ) ale Spykeru 😉
Spolehlivost pod GM - no, GM možná se Saabem žádný zázrak nespáchal, ale na druhou stranu ho koncem 80tých let zachránil od krachu. Benzinové motory Saab i po spojení s GM většinou užíval svoje vlastní (2.0T a 2.3T), doplněné o atmo 1.8 od Opla + V6 od Opla + 2.8T, což je atmo V6 od Holdenu doplněný o turbo právě Saabem. O žravosti se může diskutovat, ale že by to bylo nějak zásadní rozdíl proti konkurenci, to bych neřekl. 9-7 používal tuším nějako americkou V8, ale to je okrajová záležitost. Nová 9-5 pak má jako základ opět Oplácký 1.6T a nová 9-4X má i atmo V6 opět od amíků. Problémy se spolehlivostí na přelomu tisíciletí postihovali zejména právě vlastní Saabácké motory, a nepostavili se k tomuto problému právě čelem, to je fakt. Alespoň to časem napravili.
Naftu Saab neměl nikdy vlastní. Nejdřví bral 2.2TiD od Opla, pak 1.9TiD a TTiD (Fiaťácký JTD) a teď má opět 2.0TiD a TTiD od Opla. K dispozici byl i 3.0TiD V6 od Isuzu, což je všeobecně považován za nejhorší (z pohledu spolehlivosti) motor v Saabu všech dob. Aktuálně velice výrazně chybí právě naftový šestiválec.
Vývoj motorů je pro Saab momentálně příliš velké sousto. Je absolutně nereálné, vyvíjet motor pro 50-100tis. roční produkci. Momentálně vylepšili/vyladili 2.0T v 9-3, ale to je asi max. co Saab dnes zvládne. Tady bude muset spíš pokračovat v nákupech u jiných (BMW ?).
Samsung - je pod Renaultem už víc než 10 let. Latitude je třeba taková skládačka - vezmi základ z Laguny, přidej zadní nápravu z Infinity, pár motorů z Nissanu a kastli Samsungu.
Podobně třeba Koleos - podvozek vychází z X-Trailu, kastle od Samsungu, motory hlavně od Renaultu.
nejdřív by sis měl ujasnit pojmy.
Saab nepatří Koenigseeeguuehuenrek (nebo jak se to píše >😒] ) ale Spykeru 😉
Spolehlivost pod GM - no, GM možná se Saabem žádný zázrak nespáchal, ale na druhou stranu ho koncem 80tých let zachránil od krachu. Benzinové motory Saab i po spojení s GM většinou užíval svoje vlastní (2.0T a 2.3T), doplněné o atmo 1.8 od Opla + V6 od Opla + 2.8T, což je atmo V6 od Holdenu doplněný o turbo právě Saabem. O žravosti se může diskutovat, ale že by to bylo nějak zásadní rozdíl proti konkurenci, to bych neřekl. 9-7 používal tuším nějako americkou V8, ale to je okrajová záležitost. Nová 9-5 pak má jako základ opět Oplácký 1.6T a nová 9-4X má i atmo V6 opět od amíků. Problémy se spolehlivostí na přelomu tisíciletí postihovali zejména právě vlastní Saabácké motory, a nepostavili se k tomuto problému právě čelem, to je fakt. Alespoň to časem napravili.
Naftu Saab neměl nikdy vlastní. Nejdřví bral 2.2TiD od Opla, pak 1.9TiD a TTiD (Fiaťácký JTD) a teď má opět 2.0TiD a TTiD od Opla. K dispozici byl i 3.0TiD V6 od Isuzu, což je všeobecně považován za nejhorší (z pohledu spolehlivosti) motor v Saabu všech dob. Aktuálně velice výrazně chybí právě naftový šestiválec.
Vývoj motorů je pro Saab momentálně příliš velké sousto. Je absolutně nereálné, vyvíjet motor pro 50-100tis. roční produkci. Momentálně vylepšili/vyladili 2.0T v 9-3, ale to je asi max. co Saab dnes zvládne. Tady bude muset spíš pokračovat v nákupech u jiných (BMW ?).
Samsung - je pod Renaultem už víc než 10 let. Latitude je třeba taková skládačka - vezmi základ z Laguny, přidej zadní nápravu z Infinity, pár motorů z Nissanu a kastli Samsungu.
Podobně třeba Koleos - podvozek vychází z X-Trailu, kastle od Samsungu, motory hlavně od Renaultu.
asi celou pracovní dobu dealeři SAABU dělají? Musí tam být s jedním prodaným kusem hrozná nuda.
Oni to prodavaji spolecne s Opelama, Chevroletama a snad i Alfinama, takze maji o zabavu postarano. 😄
Ano často to tak bývá. Ale když sečteš prodeje tak je pořád otázka stejná. Když jsme ještě měli Alfu Romep tak jsem vždy u Srby uvažoval co tam ty lidi dělají. Už v té době tam prodávali Opel a stejně se kopali do zadku.
Ješiš, když měl Srbič Alfu, tak měl celkem dost práce, protože tu byla snad jen Imofa. Dneska má snad všechny "podobný" značky a koukal jsem, že i subaru. Vem si, že dneska přijedeš do VW a udělaj ti seat, škoda, bugatku, lambo... Přijedeš k saabu, udělaj ti dalších deset značek.... Přijedeš k renaultu a stačí zapnout rychlovarnou konvici a díly dodá vitana v pytlíku. 😉
S těma Alfama si taky moc nepomůžou. Ale jak tady jeden prodejce psal..aspoň mají spoustu času prohánět se na okruhu >😁
[odkaz]
Už minulý rok jsem tvrdil, že je jen otázka času, kdy půjde 5er před Ečko (s příchodem verze kombi, x-drivu, M-paketu)