Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2011: BMW 5 drtí konkurenci ve vyšší střední

Aleš Dragoun
Diskuze (153)
Po dvou měsících má BMW 5 již více než dvojnásobek počtu nových aut oproti nejbližším soupeřům.

Celý únorový trh meziročně razantně získal, a to celých 46 %. Loni bylo nově zaregistrováno 113 vozů vyšší střední třídy, letos 165, tedy o 52 více.

Bavorská pětka porazila všechny konkurenty a utekla jim tak říkajíc o parník, skončila na 62 přírůstcích.

Její nejbližší konkurenti, shodou okolností oba se čtyřmi kruhy ve znaku, mají na kontě jen 26, respektive 22 registrací. Jmenovitě jde o ingolstadtské řady A6 včetně dosluhujícího Allroadu a A7.

Třída E s trojcípou hvězdou je až čtvrtá, ale na Audi ztratila minimálně (21 vozů).

Švédské Volvo je s příbuznými modely S80, V70 a XC70 páté, dohromady se jich prodalo jen deset.

Tentokráte jedenáctimístný žebříček má i jednoho nováčka. Renault Latitude to napoprvé dotáhl na sedmé místo se šesti prvními kusy ve statistikách.

V meziročním srovnání s únorem 2010 získalo z Top 5 pouze BMW 5, ostatní tři porovnatelní soupeři mají naopak ztrátu. Lídr si tedy polepšil o 287,5 %! Loni totiž našlo své majitele jen 16 aut, letos o 46 více. Navýšení mu zcela dostačuje k titulu Skokan roku.

Počty Audi A6 klesly o 20 registrací, před dvanácti měsíci jich bylo 46 (meziročně -43,5 %). Mercedes E má o 8,7 % méně (-2 kusy). Propad hlásí rovněž Volvo řad 70 a 80 (- 50 %, loni 20 aut). Tomu tento výsledek přinesl nelichotivou nálepku propadáku.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20111-2/20112/20111-2/2011
1.BMW 5629537,6%32,5%
2.Audi A6/Allroad264215,8%14,4%
3.Audi A7224213,3%14,4%
4.Mercedes-Benz E214312,7%14,7%
5.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC7010336,1%11,3%
6.Mercedes-Benz CLS9145,5%4,8%
7.Renault Latitude663,6%2,1%
8.Jaguar XF482,4%2,7%
9.Chrysler 300C231,2%1,0%
9.Infiniti M231,2%1,0%
11.Saab 9-5120,6%0,7%
-Ostatní modely010,0%0,3%
-CELKEM165292100,0%100,0%

Statistiku největších nárůstů a poklesů jsme tentokrát zkrátili, neboť porovnatelných je jen šest zástupců, z nichž ještě Chrysler 300C má stejné dva kusy jako v únoru minulého roku. Pojďme se tedy raději podívat na prozatímní celkové výsledky českého trhu.

Jeho objem se v segmentu vyšší střední třídy oproti prvním dvěma měsícům uplynulého roku zvýšil, a to o 38 vozů, tedy z 254 na 292. V procentním vyjádření tento údaj představuje nárůst o rovných 15 %.

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě řada 5 z Mnichova. Vévodí mu zatím s 95 kusy a značným podílem 32,5 %. Dále zuří slušná bitva: Mercedes-Benz E je zatím druhý (43, 14,7 %), za ním jsou v těsném závěsu Audi A6 a A7, mají shodně po 42 exemplářích a 14,4 %. První pětku uzavírá Volvo 70/80 (33, 11,3 %). To neudrželo lednové výborné druhé místo a odporoučelo se až za německé vozy. Více než desítku exemplářů si zatím připsal již pouze Mercedes CLS, na novou generaci evidentně movití Češi zareagovali pozitivně.

V meziročním srovnání si vedoucí pětková série pochopitelně polepšila o 49 vozů (+106,5 %). Mercedes-Benz E je ale v záporných číslech, má o 22 registrací méně (-33,8 %). Za ním následují další ztráty: Audi A6 -39 kusů (-48,1 %), Volva 70 a 80 mají o něco méně: - 13 aut a -28,3 %. Audi A7 z tohoto přehledu musíme zatím vynechat. Skončeme pozitivně: největším šplhounem ze všech je třída CLS (+11 kusů ze tří znamená meganárůst 366,7 %).

Vznětových BMW 5 si zákazníci v únoru odvezli celkem 53 (85,5 % z celkového počtu), Audi A6 s přeplňovaným vznětovým motorem si postavilo do garáže 26 nových majitelů, což je plných 100 %. Jeho kolega Sportback A7 má na kontě 20 turbodieselů (90,9 %), Mercedes-Benz E pak rovněž dvě desítky (95,2 %) a konečně velká osobní Volva 9, tedy 90 %. V této kategorii nejsou taková čísla nijak výjimečná, spíše naopak.

Aleš Dragoun
Diskuze (153)
23. 3. 2011 22:27
Re: 5
S tímhle souhlasím. XJ jsem ještě úplně nestrávil, ale takové XF se mi dost líbí. Jako pracanta bych si ho nekoupil, ale líbí se mi. Rád ho vidím na silnicích.
23. 3. 2011 21:59
Re: 5
Přiznám se, že neznám celosvětovou situaci. Je pravděpodobné, že ve světě mají marketing lépe zvládnutý. Takže jsem se omezil na náš trh (a moje okolí), jelikož i čísla byla z našeho trhu.

Pro mě jsou sedany pracovní nástroje, popřípadě rodinné povozy. A vlastnictví pracovního nástroje ve mě nevyvolává žádné pocity. Sedany D3 jsou pro mě stejně spotřební jako sedany Jaguáru. Ony jsou i myšleny jako spotřební zboží. I ten Rolls Royce je spotřební zboží, jen pro jinou kategorii lidí.
23. 3. 2011 21:41
Re: 5
Hele, já bych si u D3 vybral. Například takové BMW 507. Jo, člověk by si na něj musel připravit dobrý milion Euro, ale stálo by za to.
23. 3. 2011 21:20
Re: 5
Ta poslední věta nebyla narážka na nekvalitní interiér. Ale na to, že nestačí nabídnout to samé jako Audi/MB/BMW, ale musí nabídnout něco víc. Že samotná značka a dotažení se na úroveň Němců jim nezaručí návrat nad ně. Kdyby nabídli o třídu lepší interiér, než má Audi, tak budou prodávat ostošest (za předpokladu, že zmáknou marketing). Projel jsem většinu jejich nabídky, takže mám představu, jak na tom jsou.
23. 3. 2011 21:04
Re: 5
Počítal jsem pouze s lidmi, kteří v této třídě skutečně nakupují, což je ta, která Jaguár zajímá. A tam je povědomí (minimálně v mém okolí) o jeho paletě mizivé. Já, kdybych se o auta nezajímal, tak taky nemám ani páru, že tahle značka pořád produkuje. A že to nejsou zrovna kraksny. Jejich marketing ke mě vůbec nedosáhl.