Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Spy Photos: Peugeot 508 míří mezi Allroady

17 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Je škoda, že už od začátku nepočítali s nějakým klasickým pohonem 4x4. Například Haldex by tomu slušel. Takhle to bude hybridní hned dvakrát. Hybridní pohon a hybridní 4x4. Ale jsem na to zvědavý. 508 ve verzi kombi je moc povedená a s nějakým drsnějším lookem by to mohla být bomba.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nejsem zrovna příznivce allroadů. Nevím na co si tato auta hrají...nejsou ani do terénu a na cestě jsou to zbytečně vysoké kozy. Ale pokud je po nich na trhu hlad, tak proč ne. Mi to přijde však podivné ;-\
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Tak pozadavek na "allroady" prisel primarne z Australie (a USA/Kanady), kde je spousta nezpevnenych cest a kde ridici nechteli opravdovy offroad a spise hledali kombi. Proto byl prvni Subaru Outback v polovine devadesatych let tak uspesny. Moji manzelce vyhovuje i v nasich podminkach. Svetla vyska 20cisel umozni projet i neprohrnutou cestu, vyssi posez ji dava rozhled a pritom naklaneni v zatackach neni o mnoho horsi nez u Legacy. Ovsem tomu, kdo vymyslel lakovany plasty kolem auta bych utrhnul usi 8-s
IPace
jj, prome nejhezci je na techhle kombikach varianta bile lakovani + cerne plasty 😄 hned bych bral jakejkoliv z nich

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
ozawasan
naprostá pravda - za lakovaný plasty bych dával konstruktérům pěstí.....Teď co jsem pořídil H6 Otíka 07 - ve veslařské úpravě na řazení, tak mám u řidiče odrbaný ten plast. Navíc nevím, když už je to v černé metle, koho napadlo ten plast dávat světlýýýýýýýýýýýý......... No nic, ještě, že ten parní válec tak dobře drží na silnici 😉
maro-01
ono to opodstatnenie dost pridava aktivny podvozok ("vzduchovy"), ktory auto znizuje vo vyssich rychlostiach a dava ti moznost zvysit svetlu vysku mimo spevnenej cesty. Auto sa stane celkom fajn spolocnikom na dlhe pohodlne cesty a volny cas/hobby/vidiek atd. Mne to pride skor mimo u aut bez 'vzduchu', ale zalezi aj od podmienok v ktorych to prevadzkujes. Iny je pohlad na auto prevadzkovane v Cannes/Nice a ine v Rumunskom Muramareši. A prave taky 'allroad' trosku tie rozdiely stiera a prisposobi sa.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Proč Haldex když roky připravujou tuhle 4x4 která je lepší? 😉
Je fakt že zatim se v různejch vozech PSA objeví jen v kombinaci s jednim motorem, další motorizace maj následovat až pozdějš..
Avatar - kari.laz
kari.laz
Na to jestli je lepší si ještě počkám, ale moc tomu nevěřím. Kažou náravu pohání jeden motor. Jestli to bude jako do ted je trend, tak bude mít na zadku pohon tak 20KW motoru do určité rychlosti.
BaracudaJ
A jak myslis, ze funguje pohon ctyr kol u Lexusu RX450h. Je to uplne stejne. Napravy nejsou mechanicky propojne. Zadni pohani elektromotor a predni el + spalovaci motor.
Myslim, ze je to zajimave reseni co ma budoucnost a jednoduchy krok k hybridu. Podobny system uz predstavilo i Volvo v Zeneve, takze se da ocekavat rozsireni tohoto reseni.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To neznamená, že je to lepší než stávající pohony. Je to něco nového, což nemusí být nutně lepší.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
To samý respektive podobný bude i v Porsche 918. PSA bude první kdo něco takovýho nabízí i v cenově dostupný kategorii. A lepší to samozřejmě je. Krom toho že to zabírá úplně stejně jako Haldex při prokluzu nebo náznaku smyku, tak elektromotory v zadní nápravě zaberou i při akceleraci, třeba při předjíždění. A tam je skvělej jejich točivej moment kterej je od nulovejch otáček maximální = okamžitě zaberou naplno.
Teď je tohle řešení novinka a ty často vzbuzujou nedůvěru 😄 ale uvidíš časem, po haldexu časem ani pes neštěkne - mechanický udělátko co reagovalo na rozdíl otáček mezi přední a zadní nápravou a narůstajicim tlakem poslalo skrz lamely spojky krouťák i zadní nápravu, kdo za pár let něco takovýho bude chtít?
Popravdě i haldex když viděli že po vzoru průkopnickýho luxusu RX 450h něco obdobnýho připravujou i další automobilky a skrz PSA to dorazí i do cenově dostupnejch aut tak svou aktuální poslední 4. generaci rozšířili o spojení se systémem ESP - což je PŘESNĚ to jak fungujou tyhle systém - elektromotory v zadní nápravě aktivuje ESP 😉
Timhle systémem dostaneš prostě to samý co u Haldex, s míň mechanicky pohyblivejma dílama, vyšší účinností + navíc bonus lepší akcelerace + možnost třeba vyjíždět a zajíždět do garáže jen na elektriku a nesmrdět, nebo třeba popojetí v koloně taky jen na elektriku.
Časem k tomu přijde ZÁSADNí zvýšení kapacity akumulátorů (zatim jsme v tomhle směru v první generaci a už teď je docela funkční) a možnost rychlodobíjení atd atp. - jo tudy vede cestička 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Trochu jsi to pomotal. Nikde jsem v tom nenašel tu výhodu toho systému pohonu 4x4. To že když šlápneš na plyn, že se přidá i elektromotor a tím to tychleji akceleruje je normální chování hybridu a nemá to s pohonem 4x4 nis společného. Takže když budu mít motor 100Kw a elektro 20 KW, nebo rovnou 120KW jenom motor, tak mi to bude zabírat pořád stejně.
Jinak doporučuj přečíst, na co všechno Haldex reaguje a co všechno vyhodnocuje. V případě haldexu můžu mít na zadní nápravě třeba 80%. V případě tohohle tam budu mít pořád jenom ten ufuněný elektromotor. Pohcybuju, že by do toho dávali elektromotor s výkonem 70 KW.
Pořád v tom nevidím tu výhodu oproti stávajícím pohonům 4x4.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Ale nepomotal 😉
To je právě ONO - tohle řešení obě výhody SPOJUJE. A přitom nemáš potřebu zástavby mechanickýho přenosu energie od přední nápravy k zadní. To časem zůstane vyhrazený jen libůstkám typu symetrický čtyřkolky subaru a ještě asi klasickejm offroadum a podobně. U normálních aut je tohle budoucnost. A to co zatim dost zadraho nabízí Porsche v 918 Spyder a tady PSA u 508 a 3008 a teď v Ženevě to představilo Volvo v C30 a už nějakou dobu ten Lexus RX je jen otázkou času než se to roznese napříč kategoriema a značkama. Takovou 2. generaci tohohle systému představilo PSA v nástupci Citroenu C6 s názvem Metropolis. je fakt že na tom ve velkym začali zrovna u PSA dělat jako první a maj asi slušnej náskok. Tvrděj že to maj hotový už nějakej rok a vlastně jen čekali až potřebný komponenty zlevněj natolik aby to nějak zásadně neovlivnilo cenu aut - to si můžou dovolit u toho Porsche. Takže teď v první etapě budou mít asi nejvíc modelů s timhle systémem asi zrovna PSA, ale týká se to všech značek - něco podobnýho ohlásili, pracujou na tom nebo už jezdí s prototypama většina značek.
S tim vtípkem na co všechno Haldex reaguje si mě málem dojal 😄 Uznávám že historii haldex sem pojal velestručně, ale o to nejde - tenhle systém přece reaguje PŘESNĚ NA TO SAMÝ + přináší dalších pár kladů 😉
Dočkáme se daleko silnějších elektromotorů než je 70 kW a nebude to dlouho trvat, zrovna PSA je bere myslim od Sanyo a když si přečteš co všechno je ve vývoji respektive skoro v závěrečný fázi vývoje, tak budeš mrkat - obrovskej nárust kapacit je jasnej ale pracuje se i na "okamžitym" dobíjení atp. A těch 70 kW na zadní nápravě má už jenom ten nástupce C6 - Metropolis..
Že nevidíš výhody je smutný. Tipnul bych si že ze stávajících pohonů 4x4 asi zůstane Subaru Symmetrical AWD - protože má taky svý klady navíc. A zrovna Haldex je sice asi nejrozšířenější, ale ne protože je nejlepší ale protože to bylo nejlevnější řešení. Určitě zůstane třeba eště v příští nebo i další generaci u vw, ale třeba Volvo který ho používalo ve většim jako jedna z prvních automobilek (nebo možná vůbec první? ) plánuje jít stejnym směrem jako PSA.
Pokud používáš slova jako "ufuněnej elektromotr" evidentně absolutně netušíš která bije. Nejde totiž o výkon, ale o KROUŤÁK - a ten má elektromotor od prvního okamžiku MAXIMÁLNí.
No vždycky se ve všech oborech našli "zpátečníci" 😉 ale věřim že až si trochu něco o tom jak to funguje počteš nebo ještě líp až si to sám vyzkoušíš dojde ti že že další motor nebo dokonce motory na zadní nápravě sou věc víc než skvělá 😄 :yes:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Píšeš hezky, píšed dlouze, ale píšeš o ničem.
Jednoduše by jsem to shrnul, že to co tu píšeš je jen tvé zbožné přání, které se s největší pravděpodobností nevyplní. Sice se možná tento model uplatní u hybridů, kde to bude suplovat normální pohon 4x4, ale to bude asi tak vše. Vzhledem k tomu, že hybrid je slepá větev, která do budoucna nemá moc velký potenciál a budoucnost bude na jiném alternativním pohonu, nejspíše na vodíku, tak se to masově nerozšíří. Konkurence klasického 4x4 třeba jako Quattro, nebo v součastné době i Hladexu to nebude. Maximální krouťák od nuly je pěkná věc, ale pokud pojedeš jšno trochu rychleji a motor bude mít vyšší otáčky, tak se bude krouťák ztráct, místo, aby stoupal. Takže na rozjetí z nuly dobrý, ale jinak...
V hybridech je zatím elektromotor jen jako podpůrný motor a i tak to bude fungovat, akorát na jinou nápravu. To, že to má takhle udělané Porsche 918, je úplně o něčem jiném. To pojede 99% cesty s náhonem na zadní kola a elektromotor tam bude jen šimrat jinou nápravu. Už z poměru výkonů el a spalovacího motoru to je evidentní. Pokud to má sloužit na to, na co je 4x4 určené, tak bude ještě hodně dlouho lepší kterýkoliv dnešní systém. Třeba jenom u A8 4,2 TDI můžu rozložit 350Hp a 800 Nm na všechyn kola a ne na jednu nápravu a druhou mi bude šimrat 40Kw motor.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
No tos mi to teda nandal 😄
Já mám celkem jasno co sem o tom čet - takže trochu mi uniká proč to co si sám můžeš přečíst tak usilovně zpochybňuješ. Snad leda že si zapálenej fanda švédký firmy Haldex a je tvý zbožný přání aby svym výrobkem zaplavila celej svět. Já bych se o firmu ale nebál, dělá krom haldexu spoustu dalších věcí - mám dojem že i samosvorný diferenciály a těch je vždycky málo a svý místo na slunci určitě najdou, i když dneska docela rozšířená polo4kolka haldex bude časem ustupovat 😉
Pokud jsi to nepochopil tady vůbec nejde o značky automobilů ale o systém jako takovej kterej funguje vpodstatě stejně v Lexusu, Porsche, Volvu atd. a je úplně fuk jestli elektromotorama doplňuješ spalovacim motorem poháněnou zadní nebo přední nápravu.
Co se týče současnejch konstrukcí 4kolek, odborník ocení plnou symetrii + nízký těžiště subaráckýho AWD, mně osobně nadchlo nový řešení Ferrari - to je fakt chytrý a uvidíme jak to bude jezdit, ale zatim to působí že to Lambu nandali na jeho domácim hřišti. To + ty klasický offroady který sem už zmiňoval sou "klasický" 4kolky který asi maj budoucnost. Haldex ve svý době měl smysl, ale tipnul bych že změny budou probíhat rychlejš než bys čekal a haldex během desetiletí zůstane možná alternativou jen u obyčejnějších značek kam vw zřejmě řadí i škodovku. Světovej auto průmysl totiž nějak zapomněl dbát na tvoje názory a do vývoje elektromotorů firmy od Japonska přes evropu po ameriku nainvestovaly miliardy a bude chtít aby se investice vrátily = hybridy (byť možná trochu jiný než tahle svym způsobem furt první generace) se budou vyrábět docela ve velkym..
Co se týče vodíku tady s tebou souhlasim. Je to geniální myšlenka a budoucnost by měla jít timhle směrem. Problém s jeho užitim je že zatimco vývoj v oblasti elektromotorů a akumulátorů jede na plný obrátky a skoro všechny firmy do toho lejou peníze a minimálně něco připravujou (protože se očekává obrovskej celosvětovej boom), tak co se týče vodíku zatim neni ani v teorii jasno jak přesně by měly fungovat. Pokud vim zkoušejí se 2 cesty a tu a tam někde jezdí pár pokusnejch autobusů - ale hybridů jsou už teď miliony - a to se zatim vyrábělo jen pár modelů - v příští "pětiletce" přijde docela drtivá ofenziva.. 😄
Co se týče elektromotorů už teď zkušebně jezděj auta u kterejch nejde jen o pohon tý druhý nepoháněný nápravy, v příští generaci sou plánovaný vozy s elektromotorem pro každý kolo - prostě v týhle oblasti se toho bude dít docela DOST 😉
Nevim proč saháš až do kategorie A8 a 800 Nm, ale budiž - naprosto tuctovej levnej HYbrid4 Peugeot 3008 má 500 Nm >😒]
A už jen zopakuju že bych se na tvým místě fakt neupínal k 40 kW elektromotoru. Během doslava pár let to bude HODNĚ jinak a už dnešní elektromotory dovedou s autem hnout mnohem víc než si představuješ - a rozhodně ne jen v nulový rychlosti 😄
Nevim jestli si takovej zpátečník nebo jak je to tu zvykem fanoušek nějaký firmy - která zrovna v tomhle oboru moc aktivní neni. Mě se ta myšlenka líbí jak teoreticky a evidentně se hodně přiblížila doba kdy to budeme celkem běžně zkoušet i prakticky. Jestli teď v první vlně ne u tvý oblíbený automobilky tak je mi to líto, já se bavil o systému 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Mám pocit, že vaříš z vody. A jestli je hybrid slepá vývojová větev a příjde vodík nebo elektro, čili budou kola pohánět elektromotory, tak je pravděpodobnější, že bude v případě pohonu 4x4 druhý elektromotor vzadu, ne nějaká hřídel, případně každé kolo svůj vlastní.
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Ono vodík asi snad jednou fakt příjde, ale zaprvé bude to eště chvíli trvat a zadruhý to je přesně to - bude to skrz palivový články zase jen pohon elektromotorů a tou dobou bych to viděl na 4 elektropohony mini rozměrů každej u jednoho kola 😉