Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Peugeot 508 míří mezi Allroady

Ondřej Láník
Diskuze (17)

Asi už na podzim uvidíme nové terénní kombi střední třídy. Peugeot zvýší 508 SW na úroveň Octavie Scout a Allroadů quattro.

Francouzi zatím našlapují v kategorii SUV velmi zlehka. Zatímco německé, japonské ale i korejské automobilky se v posledních letech vybavily většími, či menšími SUV, nebo alespoň crossovery, Citroën, Peugeot ani Renault zatím velkou díru do světa v těchto segmentech neudělal, přestože každá ze tří značek z Francie nějaký model v SUV-stylu nabízí.

Odvážným pokusem o prolomení tohoto stavu bude obrněné kombi odvozené z řady 508 SW. Definitivní podobu ani jméno zatím neznáme, ale je dost dobře možné, že terénního oplastování se Peugeot nakonec vzdá a místo velkého přemýšlení použije prostě zavedený přívlastek Outdoor.

Klasický pohon všech kol platforma pětsetosmičky integrovat neumí, ale automobilka se čtyřkolkou počítá od začátku vývoje této modelové řady. Vyřeší ji soustava Hybrid4, tedy kombinace čtyřválcového turbodieselu 2,0 HDi, který pohání přední kola a elektromotoru pohánějícího zadní kola. Po řadě 3008 by měla být pětsetosmička druhou modelovou řadou, která hybridní čtyřkolku dostane.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
23. 3. 2011 20:40
Re: "allroady"
ono to opodstatnenie dost pridava aktivny podvozok ("vzduchovy"), ktory auto znizuje vo vyssich rychlostiach a dava ti moznost zvysit svetlu vysku mimo spevnenej cesty. Auto sa stane celkom fajn spolocnikom na dlhe pohodlne cesty a volny cas/hobby/vidiek atd. Mne to pride skor mimo u aut bez 'vzduchu', ale zalezi aj od podmienok v ktorych to prevadzkujes. Iny je pohlad na auto prevadzkovane v Cannes/Nice a ine v Rumunskom Muramareši. A prave taky 'allroad' trosku tie rozdiely stiera a prisposobi sa.
Avatar - Hamunasakra
23. 3. 2011 00:04
Re: "allroady"
Ono vodík asi snad jednou fakt příjde, ale zaprvé bude to eště chvíli trvat a zadruhý to je přesně to - bude to skrz palivový články zase jen pohon elektromotorů a tou dobou bych to viděl na 4 elektropohony mini rozměrů každej u jednoho kola ;-)
Avatar - Ronault.
22. 3. 2011 23:33
Re: "allroady"
Mám pocit, že vaříš z vody. A jestli je hybrid slepá vývojová větev a příjde vodík nebo elektro, čili budou kola pohánět elektromotory, tak je pravděpodobnější, že bude v případě pohonu 4x4 druhý elektromotor vzadu, ne nějaká hřídel, případně každé kolo svůj vlastní.

Avatar - Hamunasakra
22. 3. 2011 22:08
Re: "allroady"
No tos mi to teda nandal :-)
Já mám celkem jasno co sem o tom čet - takže trochu mi uniká proč to co si sám můžeš přečíst tak usilovně zpochybňuješ. Snad leda že si zapálenej fanda švédký firmy Haldex a je tvý zbožný přání aby svym výrobkem zaplavila celej svět. Já bych se o firmu ale nebál, dělá krom haldexu spoustu dalších věcí - mám dojem že i samosvorný diferenciály a těch je vždycky málo a svý místo na slunci určitě najdou, i když dneska docela rozšířená polo4kolka haldex bude časem ustupovat ;-)
Pokud jsi to nepochopil tady vůbec nejde o značky automobilů ale o systém jako takovej kterej funguje vpodstatě stejně v Lexusu, Porsche, Volvu atd. a je úplně fuk jestli elektromotorama doplňuješ spalovacim motorem poháněnou zadní nebo přední nápravu.
Co se týče současnejch konstrukcí 4kolek, odborník ocení plnou symetrii + nízký těžiště subaráckýho AWD, mně osobně nadchlo nový řešení Ferrari - to je fakt chytrý a uvidíme jak to bude jezdit, ale zatim to působí že to Lambu nandali na jeho domácim hřišti. To + ty klasický offroady který sem už zmiňoval sou "klasický" 4kolky který asi maj budoucnost. Haldex ve svý době měl smysl, ale tipnul bych že změny budou probíhat rychlejš než bys čekal a haldex během desetiletí zůstane možná alternativou jen u obyčejnějších značek kam vw zřejmě řadí i škodovku. Světovej auto průmysl totiž nějak zapomněl dbát na tvoje názory a do vývoje elektromotorů firmy od Japonska přes evropu po ameriku nainvestovaly miliardy a bude chtít aby se investice vrátily = hybridy (byť možná trochu jiný než tahle svym způsobem furt první generace) se budou vyrábět docela ve velkym..
Co se týče vodíku tady s tebou souhlasim. Je to geniální myšlenka a budoucnost by měla jít timhle směrem. Problém s jeho užitim je že zatimco vývoj v oblasti elektromotorů a akumulátorů jede na plný obrátky a skoro všechny firmy do toho lejou peníze a minimálně něco připravujou (protože se očekává obrovskej celosvětovej boom), tak co se týče vodíku zatim neni ani v teorii jasno jak přesně by měly fungovat. Pokud vim zkoušejí se 2 cesty a tu a tam někde jezdí pár pokusnejch autobusů - ale hybridů jsou už teď miliony - a to se zatim vyrábělo jen pár modelů - v příští "pětiletce" přijde docela drtivá ofenziva.. :-)
Co se týče elektromotorů už teď zkušebně jezděj auta u kterejch nejde jen o pohon tý druhý nepoháněný nápravy, v příští generaci sou plánovaný vozy s elektromotorem pro každý kolo - prostě v týhle oblasti se toho bude dít docela DOST ;-)
Nevim proč saháš až do kategorie A8 a 800 Nm, ale budiž - naprosto tuctovej levnej HYbrid4 Peugeot 3008 má 500 Nm >:-[]
A už jen zopakuju že bych se na tvým místě fakt neupínal k 40 kW elektromotoru. Během doslava pár let to bude HODNĚ jinak a už dnešní elektromotory dovedou s autem hnout mnohem víc než si představuješ - a rozhodně ne jen v nulový rychlosti :-)
Nevim jestli si takovej zpátečník nebo jak je to tu zvykem fanoušek nějaký firmy - která zrovna v tomhle oboru moc aktivní neni. Mě se ta myšlenka líbí jak teoreticky a evidentně se hodně přiblížila doba kdy to budeme celkem běžně zkoušet i prakticky. Jestli teď v první vlně ne u tvý oblíbený automobilky tak je mi to líto, já se bavil o systému ;-)
Avatar - kari.laz
22. 3. 2011 20:53
Re: "allroady"
Píšeš hezky, píšed dlouze, ale píšeš o ničem.
Jednoduše by jsem to shrnul, že to co tu píšeš je jen tvé zbožné přání, které se s největší pravděpodobností nevyplní. Sice se možná tento model uplatní u hybridů, kde to bude suplovat normální pohon 4x4, ale to bude asi tak vše. Vzhledem k tomu, že hybrid je slepá větev, která do budoucna nemá moc velký potenciál a budoucnost bude na jiném alternativním pohonu, nejspíše na vodíku, tak se to masově nerozšíří. Konkurence klasického 4x4 třeba jako Quattro, nebo v součastné době i Hladexu to nebude. Maximální krouťák od nuly je pěkná věc, ale pokud pojedeš jšno trochu rychleji a motor bude mít vyšší otáčky, tak se bude krouťák ztráct, místo, aby stoupal. Takže na rozjetí z nuly dobrý, ale jinak...
V hybridech je zatím elektromotor jen jako podpůrný motor a i tak to bude fungovat, akorát na jinou nápravu. To, že to má takhle udělané Porsche 918, je úplně o něčem jiném. To pojede 99% cesty s náhonem na zadní kola a elektromotor tam bude jen šimrat jinou nápravu. Už z poměru výkonů el a spalovacího motoru to je evidentní. Pokud to má sloužit na to, na co je 4x4 určené, tak bude ještě hodně dlouho lepší kterýkoliv dnešní systém. Třeba jenom u A8 4,2 TDI můžu rozložit 350Hp a 800 Nm na všechyn kola a ne na jednu nápravu a druhou mi bude šimrat 40Kw motor.