Technika
Článku by slušela alespoň zmínka o druhé generaci "mokrých" DSG, množné číslo píšu schválně, protože jsou opravdu dvě. Obě 7-mi stupňové, ale jedna je určena pro motory se zástavbou podél, takže ji užívá výhradně AUDI, druhá pak pro motory uložené napříč a tu dnes má jako první osobní vůz VW Tiguan (když byla nejprve rok prověřována v užitkovém Transporteru). Druhá generace DSG zvládá cca dvojnásobné točivé momenty proti generaci první.
Nechtěl bych u tohohle řešit výměnu těch spojek, když vezmu, co dnes stojí výměna obyč. spojky u manuálu. Pokud se to teda bude vůbec dělat a nebude se rovnou pro jistotu měnit celá převodovka. ;-\
S pozdravem
Subaru
klasická 6°manual by měla vážit kolem 50kg, tzn rozdíl cca 50kg u mokrého DSG.
Podívej se třeba na oficiální něměcké stránky VW např. na Golf GTI. Rozdíl pohotovostní hmotnosti verze s 6st. manuálem a mokrou 6st. DSG, je přesně 21 kg!
Navíc tak velký rozdíl +50kg by se už spíš negativně projevil na spotřebě zrychlení apod.
+50kg zní skoro hrozivě...
2.0TDi CR 6°DSG
manual:
Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.395 kg
automat😒br /> Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.415 kg
1.8TSI 7°DSG
manual😒br /> Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.350 kg
automat😒br /> Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.370 kg
Tzn. obě převodovky váží o 20kg více než manuál.