Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DSG: Za 8 let prodáno 3,5 milionu převodovek

David Bureš David Bureš 25. 3. 2011
60
9
Zobrazit náhledy (60)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Dvouspojková převodovka DSG se zabydlela do nabídky koncernu Volkswagen. Vzniklo už více než 3,5 milionů vozů s touto převodovkou.

Koncern Volkswagen prodal více než 3,5 milionů automobilů s dvouspojkovou převodovkou DSG. Německá továrna Kassel vyrobila 3,4 milionu těchto převodovek, čínská továrna Dalian přidala dalších 150.000 DSG.

DSG se poprvé představilo v Audi TT 3,2 quattro, Volkswagen Golf R32 byl nicméně první model, který šestistupňovou dvouspojkovou převodovku použil v sériové výrobě. Zatímco Golf R32 se s DSG vyráběl už od prvního čtvrtletí roku 2003, Audi TT 3,2 quattro s DSG vyjelo z továrny v Györu až v druhé polovině roku 2003.

Tehdejší verze Golfu R32 s šestistupňovou převodovkou DSG zrychlila z 0-100 km/h za 6,4 s, což bylo o 0,2 s rychleji než u vozu s šestistupňovým manuálem. Golf R32 s DSG byl také úspornější, jeho spotřeba v kombinovaném cyklu byla 10,2 l/100 km, což bylo o 1,3 l méně než u auta s manuálem.

Převodovka DSG, vyvinutá firmou BorgWarner, pracuje se dvěma spojkami a umožňuje díky tomu současné zařazení dvou rychlostních stupňů, což značně zrychluje a zjemňuje změnu převodu. Jeden stupeň totiž přenáší sílu motoru na kola, zatímco druhý je připravený. Výhodou převodovky je vedle bleskurychlého řazení bez nutnosti sundat nohu z plynu, také nižší spotřeba vozu a lepší zrychlení.

V roce 2008 se začalo vyrábět sedmistupňové DSG, určené pro méně výkonné motory. Sedmistupňové DSG se od prvního řešení liší tím, že spojky ovládající dvě větve převodovky, už nejsou ponořeny v olejové lázni, ale jde o suché třecí spojky.

Eliminace kapaliny znamená v praxi vyšší účinnost a tedy menší ztráty a menší spotřebu paliva. Jako první využily sedmistupňové DSG modely Golf a Golf Plus s motory 1,4 TSI (90 kW) a 1,9 TDI (77 kW).

Dvouspojkové převodovky se v portfoliu koncernu Volkswagen už stabilně zabydlely, dvouspojkovou převodovku používá i Bugatti 16.4 Veyron, byť vyrobenou společností Ricardo. Vozy Audi pak od roku 2008 využívají vlastní sedmistupňový systém nazvaný S-tronic.

Mimo to existuje v koncernu Volkswagen už jen minimum automobilů, pro které není možné DSG objednat. Patří mezi ně SEAT Exeo, Škoda Octavia Tour a Praktik, Volkswagen Phaeton, Amarok a Crafter.

Bez dvou spojek dále nepořídíte už jen produkty značek Bentley a Lamborghini a také trojici SUV VW Touareg/Porsche Cayenne/Audi Q7.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Vazena redakce
Subaru.in
| 25. 3. 2011
Dekuju! ;-)
Avatar - RWD
Vazena redakce
RWD
| 25. 3. 2011
Máš pravdu, byla to blbost. Údaje z konfigurátoru u Octavie:

2.0TDi CR 6°DSG

manual:
Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.395 kg
automat:
Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.415 kg

1.8TSI 7°DSG

manual:
Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.350 kg
automat:
Pohotovostní hmotnost s řidičem - 1.370 kg

Tzn. obě převodovky váží o 20kg více než manuál.
Avatar - white label
Vazena redakce
white label
| 25. 3. 2011
Kdes na tak velký rozdíl přišel? (Manuál nemá olej a nepotřebuje spojku?)
Podívej se třeba na oficiální něměcké stránky VW např. na Golf GTI. Rozdíl pohotovostní hmotnosti verze s 6st. manuálem a mokrou 6st. DSG, je přesně 21 kg!
Navíc tak velký rozdíl +50kg by se už spíš negativně projevil na spotřebě zrychlení apod.
+50kg zní skoro hrozivě...
Avatar - RWD
Vazena redakce
RWD
| 25. 3. 2011
6°DSG váží 90kg + 7kg oleje
klasická 6°manual by měla vážit kolem 50kg, tzn rozdíl cca 50kg u mokrého DSG.
2x nové DSG
simson33
| 25. 3. 2011
Článku by slušela alespoň zmínka o druhé generaci "mokrých" DSG, množné číslo píšu schválně, protože jsou opravdu dvě. Obě 7-mi stupňové, ale jedna je určena pro motory se zástavbou podél, takže ji užívá výhradně AUDI, druhá pak pro motory uložené napříč a tu dnes má jako první osobní vůz VW Tiguan (když byla nejprve rok prověřována v užitkovém Transporteru). Druhá generace DSG zvládá cca dvojnásobné točivé momenty proti generaci první.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku