Ekonomika
0
2051 >😒]
rohYpnol
0
2012, takže pohodička...
Na tyhle prognózy na 30 a více let dopředu je skoro škoda papíru... >😒] Zvláště když je dělá EU, která má i se řešením současných problémů tolik potíží, že není jasné v jaké podobě a zda vůbec bude v roce 2050 existovat.
Papír toho pojme hodně 😉
Ale třeba na toaletách by se využil smysluplněji... 😉 >😒]
Tak už v dnešní době není možné ani v centrech měst zaparkovat a nakupovat, takže pokud tam udělají emisní zóny a nedej bože pak zakážou i vjezd aut se spalovacím motorem, pak ti obchodníci nebudou mít v centru komu to zboží prodávat a všichni raději zajedou autem tam, kde bude volné parkoviště a kupa obchodů pohromadě, tím pádem z center měst se stanou prázdné zóny akorát tak s pár kavárnami pro túristy, jelikož lidé tam nebudou jezdit už ani za nákupy.
Je to mozne. Su 2 pristupy. Jeden maju obchodnici a druhy maju rezidenti. Ak si to rezidenti zelaju, tak to presadia prostrednictvom volieb do samospravy, potom obchodnikom neostane nic ine, iba sa presunut do nakupnych centier za mestom.
Tento problem je napriklad aj v Brne. Ludia uz do centra nechodia, lebo nemaju kde zaparkovat. Obchodnici krachuju. Mesto chcelo vybudovat podzemne garaze, ale rezidenti to zamietli.
Tento problem je napriklad aj v Brne. Ludia uz do centra nechodia, lebo nemaju kde zaparkovat. Obchodnici krachuju. Mesto chcelo vybudovat podzemne garaze, ale rezidenti to zamietli.
No já ti nevím, jestli v Brně v centru lidi třeba po "Čáře" nechodí. A těch pár parkovacích míst na Zelňáku by tohle nevyřešilo. Když chceš zaparkovat v centru, tak ve Vaňkovce je místa více než dost. A aby jezdily auta přes Svoboďák, to snad ani nemůže být řeč.
Proč bych parkoval ve Vaňkovce či někde v centru a platil, když ty samé obchody mám zdarma ve Futuru a nebo v Olympii?
Pro zacatek by stacilo zakazat dehet a chiptuning ;-\
to by byl první krok a druhý , zablokovat přístup k debatě takovým ............. jako jsi Ty >😒] , tečky můžeš nahradit jakýmkoliv slovem, kterým častuješ nepřízpusobivou menšinu >😒]
Dehet pre osobne auta je zablokovany v USA a Japonsku, takze no problem, ale prvy krok by malo byt znizenie ceny bezinu a potom by uz nic netrebalo blokovat.
by stačilo zakáza EU >😒]
Jo, to jo do roku 2050 rozpustit EU. V týhle podobě je na dvě věci.
Pre zaciatok by stacilo, aby EU odrezala CR od svojich fondov. Potom by sa videlo, co je to EU.
Pokud by nás EU odřízla od svých fondů, nemusela by ČR tím pádem do nich ty miliardy platit a ušetřili bychom všichni. >😁
Ano, rada chytrolinu se timhle nesmyslem utesuje ;-\ , jenze jaksi ... [odkaz]
jak dlouho? Než se připojí východní státy a budem doplácet na ně proto, aby to mizelo jak v černých dírách plných korupce a mafie?
Si myslis ze CR prispieva viac, ako dostava? >😁
To jedine tak Nemecko a nikto z nich nechce z EU vystupit.
To jedine tak Nemecko a nikto z nich nechce z EU vystupit.
A SK snad více přispívá?
Podstata je ta, že peníze bychom si rozdělovali sami na potřebnější projekty než jsou cyklostezky. Tj. nalijeme peníze do EU a EU nám je vrací formou účelových fondů a za dodržení jejich podmínek.
Nie, ale my z EU nechceme vystupit.
A my snad podali nějakou žádost krom našeho pana prezidenta? Toho nebereme vážně ani my.
Náhodou třeba já ho, zrovna v tomto ohledu, beru naopak vážně docela dost... 😉
Ty jseš totiž xxxxák 😉 Já ne, on je totiž pan prezident tak jaksi mimo. Už jen to, že si nechá přetapetovat pracovnu po Zemanovi, která mu smrdí po cigaretách a pak slavnostně otevře novou halu tabákové firmy v Kutné hoře se slovy, že je rád, když průmysl prosperuje, což našemu státu pomáhá... asi zapomněl že pomáhá leda tak v nákladech na léčbů. Ono celkově spoustu jeho výroků je postavených na hlavu, inu profesor bez ediční činnosti. 😉
Ty jsi tak zaujatý, že jsi evidentně přehlédl mou poznámku: "zrovna v tomto ohledu", jinak si totiž tvůj tabákově mimotematický příklad nedovedu vysvětlit... :😉 😉
Zde doporucim serial Jiste pane premiere, dil The Smoke Screen.
Jakkoli je to cynicke, tak clovek, ktery zarve na rakovinu tesne pred duchodem, je pro stat idealnim obcanem. Navic spotrebni dan, pracovni mista... >😒]
Jakkoli je to cynicke, tak clovek, ktery zarve na rakovinu tesne pred duchodem, je pro stat idealnim obcanem. Navic spotrebni dan, pracovni mista... >😒]
To je sice v tom seriálu pravda, protože se točil před cca 30 lety, dnes je medicína daleko dál a daleko nákladnější než bývalo. Kdysi jsi měl karcinom plic, tak nic, umřeš dnes, možná zítra. Dneska se zkouší různá nákladná léčba a délka přežití a náklady se zvyšují. A že ty náklady nejsou zrovna na úrovní 10 důchodů 😉
je určitě chvályhodné. Měli by začít tím, že zruší veškeré malé soukromé tryskáče a tryskáče jimiž létají komisaři EU a europapalašéros. Věřím, že začnou jezdit vlakem.
Budoucí podoba omezování emisí v letecké dopravě by v první fázi mohla začít tím, že se za letu budou vypínat motory. Směrnici a časy vypínání motorů bude určovat evropská směrnice - stroje potom doplachtí.... Letadla budou vybavena elektromotory, které budou dobíjet cestující pomocí ručních, v první třídě šlapacích dynam. Věřím, že produkce elektřiny na palubách bude růst v závislosti na přibližující se zemi..... Případným tuningem by mohlo být zavedení lehkých solárních letounů pro jednoho pasažéra, kdy zákazník projde před letem krátkým rychlokursem. Jen snad nad Atlantikem nebude příliš silná termika, což by mohlo transatlantické lety poměrně ztížit a časy doletů by se mohli prodlužovat až o desítky.....dní..........
Čest EU a jejím komisařům............aneb, jak říkával můj neeurounijně nevzdělaný děda sedlák - "Ať dáš krávě sebelepší do žlabu - vždycky z toho bude stejnej koláč.............."
Budoucí podoba omezování emisí v letecké dopravě by v první fázi mohla začít tím, že se za letu budou vypínat motory. Směrnici a časy vypínání motorů bude určovat evropská směrnice - stroje potom doplachtí.... Letadla budou vybavena elektromotory, které budou dobíjet cestující pomocí ručních, v první třídě šlapacích dynam. Věřím, že produkce elektřiny na palubách bude růst v závislosti na přibližující se zemi..... Případným tuningem by mohlo být zavedení lehkých solárních letounů pro jednoho pasažéra, kdy zákazník projde před letem krátkým rychlokursem. Jen snad nad Atlantikem nebude příliš silná termika, což by mohlo transatlantické lety poměrně ztížit a časy doletů by se mohli prodlužovat až o desítky.....dní..........
Čest EU a jejím komisařům............aneb, jak říkával můj neeurounijně nevzdělaný děda sedlák - "Ať dáš krávě sebelepší do žlabu - vždycky z toho bude stejnej koláč.............."
Člověk má vliv na produkci zhruba 3% celkového množství CO2. Opravdu věříte aktivistům a politiků, že jim nejde jenom o vaše peníze?
jak si to jen můžeš myslet? že by jim nešlo jen o naše blaho a život budoucích generací? nevěřím! >😒]
To jsi měřil?
Víte, kolik CO2 vyprodukuje kráva nebo prase? Pak si spočítejte, kolik dá dohromady celý prasečák a bude uvitržení, kolik toho je a asi budete chtít pak vyhladit a zlikvidovat stáda hovězí a vepřová >😁
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku.
Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.
To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.
To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět.
Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný. Je krásné žít v takovém světě!
Všichni se musíme přičinit! Učit se a pracovat. I mimo školu ve svých pionýrských oddílech, kroužcích i ve speciálních kolektivech. Komunismus potřebuje lidi odvážné, čestné, muže a ženy, kteří umějí žít v kolektivu a pro kolektiv.
časopis ABS 1960
Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru.
To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd.
To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět.
Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný. Je krásné žít v takovém světě!
Všichni se musíme přičinit! Učit se a pracovat. I mimo školu ve svých pionýrských oddílech, kroužcích i ve speciálních kolektivech. Komunismus potřebuje lidi odvážné, čestné, muže a ženy, kteří umějí žít v kolektivu a pro kolektiv.
časopis ABS 1960
Ano, taky poslední dobou vidím v komunistické propagandě a EUrosocialistických plánech čím dál víc paralel....
jsem zvědav, jak budou v tom krásném roce 2050 přesouvat svoje pr...e se vším vybavením 1x do měsíce z Bruselu do Štrasburgu
Jestli teda v tom 2050 vůbec ještě bude nějaké EU a nebudeme jen koloníí nějaké asijské velmoci....
jsem zvědav, jak budou v tom krásném roce 2050 přesouvat svoje pr...e se vším vybavením 1x do měsíce z Bruselu do Štrasburgu
Jestli teda v tom 2050 vůbec ještě bude nějaké EU a nebudeme jen koloníí nějaké asijské velmoci....
no vydáváním různých regulací se už asi vyrovná i slavné RVHP. A zřejmě taky tak i skončí.
regulace alespoň mají dopad na realitu (i když ve většině případů tristní...) ale ty jejich bájky (Lisabonská strategie), že za 10 let se EU díky tlachání pár ňoumů od stolu v Bruselu stane nejkonkurenceschopnější a nejsámlepší ekonomickou jednotkou světa.... no a po 10 letech se zjistí, že to jaksi nevyšlo, tak se sepíše nový plán, jak se za dalších 10 let EU stane nejkonkurenceschopnější a nejsámlepší ekonomickou jednoutkou světa.... :😉
Tak si vemte dnešek, kde EU je. Pro ameriku je EU k smíchu, Rusku je EU u zad.. a Japonci o EU ani neví, že existuje. Ale Čína, to je jiná, ti do EU valí tuny svých výrobků....
Jinak mínění o kvalitě, velikosti a významu EU pro svět mají snad jen ti páni v Bruselu, když neví, že realitu je již dávno úplně jiná.....
Když vydávají od stolu takové nesmysli, mohli by se jednou zvednout z Bruselu a podívat se mezi lidi okolo, jak to "venku" vůbec chodí...
Jinak mínění o kvalitě, velikosti a významu EU pro svět mají snad jen ti páni v Bruselu, když neví, že realitu je již dávno úplně jiná.....
Když vydávají od stolu takové nesmysli, mohli by se jednou zvednout z Bruselu a podívat se mezi lidi okolo, jak to "venku" vůbec chodí...
Časopis ABS? To byl nějaký ironický plátek nazvaný AntiBolševické***? >😒] >😁
>😁 Nevyšlo jim to akorát o jednoho... Gorbačova 😄 V Litvínově je na tohle památka, tzv. KOLDUM (kolektivní dům) to byl referenční bytový dům - na svojí dobu obrovská stavba, byty k přespávání, v přízemí společné prádelny, společná restaurace, společná kulturní mistnost... před domem ani jedno místo k parkování... člověku tam z toho ještě dnes naskakuje husí kůže [odkaz]
:yes:
Zrovna ten Koldům je ale celkem pozoruhodný počin. Ve srovnání se soudobými "e😜erimenty" z Chomutova, BRD a Francie je to opravdu vydařená stavba. O kráse můžeme polemizovat, ale atmosféru to místo má neuvěřitelnou.
Mimochodem, komunisti s Koldomem neměli původně nic společného, je to poslední počin české architektonické avantgardy (1947)
Zrovna ten Koldům je ale celkem pozoruhodný počin. Ve srovnání se soudobými "e😜erimenty" z Chomutova, BRD a Francie je to opravdu vydařená stavba. O kráse můžeme polemizovat, ale atmosféru to místo má neuvěřitelnou.
Mimochodem, komunisti s Koldomem neměli původně nic společného, je to poslední počin české architektonické avantgardy (1947)
ze CO2 strasidlo je nezmysel, doprava sa podiela minimalnym% na jeho produkci, bla bla vsetko uz sa povedalo, ale co chvalim je mysliemnka zbavit sa zavislosti na (dovozovej) rope :yes: Mam pocit ze cely svet je dokriveny len kvoli rope: je moc dolezita a ma ju moc malo ludi...
Tak se můžeme zbavit závislosti na ropě, pak závisloti na uranu, na cukru, na oceli, na plynu, na zlatě a nevím ještě na čem....blbost, prostě co nemáme, musí se dovést. To je fakt a ničím to nenahradíš. Ropa není jen pohonné látky, ale také plasty, hnojiva, atd atd. Takže na ropě svět bude závislý ať chce či ne. A pokud se vyváže z ropy jako suroviny pro výrobu pohonných hmot, zdraží ropa a tím pádem zdraží i to ostatní, co se z ní vyrábí...
"to je fakt, a nicim to nehradis." To snad nemyslis vazne? Hnojiva vyrabane z ropnych produtov maju katastrofalne nasledky na produktivitu pody, googli Monsanto, Terminator gene, alebo Green revolution ty mudrlant...Plasty sa maju reciklovat...aspon by bolo menej odpadu a tlau na prirodu... a nakoniec som zvedavy kolko budeme v 2050 za palivo platit... kolko km si myslis ze zvladnes za svoju vyplatu? Pozri si to video s elektrickou dodavkou MB ako si to jazdi v 0 emission zone.... A teraz sa chod prosim trosku vzdelavat, predtym, nez tu kydnes opat nejake h...o
Je to tak, jak napsal. Závislosti na ropě se nezle zbavit, stejně jako závislosti na dalších surovinách. A co není, musí se dovézt.
Recyklace čeho? Jsme montovna EU, vyrobí se zde obrovské množství aut aj. a většina jde na e😜ort. Co tedy budeme recyklovat? Tu trochu, co nám tu zbude? Nebo ten bazarový šrot, co se tahá zpět?
0 emission zone znamená jediné - že někde jinde je 1 mld. emission zone. Navíc výhodnost elektromobilů ještě nikdo v žádné studii neprokázal. Alepsoň o ní nevím.
El. energii totiž musí někdo někde vyrobit a pak také dopravit k zákazníkovi. Ztráty při dopravě energie nejsou zbytné. Navíc výroba elektromobilů je poměrně náročná na materiály a energie. Takže kde je ta výhodnost a smysluplnost elektromobilů?
Recyklace čeho? Jsme montovna EU, vyrobí se zde obrovské množství aut aj. a většina jde na e😜ort. Co tedy budeme recyklovat? Tu trochu, co nám tu zbude? Nebo ten bazarový šrot, co se tahá zpět?
0 emission zone znamená jediné - že někde jinde je 1 mld. emission zone. Navíc výhodnost elektromobilů ještě nikdo v žádné studii neprokázal. Alepsoň o ní nevím.
El. energii totiž musí někdo někde vyrobit a pak také dopravit k zákazníkovi. Ztráty při dopravě energie nejsou zbytné. Navíc výroba elektromobilů je poměrně náročná na materiály a energie. Takže kde je ta výhodnost a smysluplnost elektromobilů?
Chytrolíne, kolik myslíš, že bude stát eletřina v roce 2050???? Stejně jak dnes? Kde žiješ? Ta tvá elektrododávka bude mít větší náklady na km než má dnes Tatra! >😁 >😒]
Obávám se, že v roce 2050 bude EU, nebo co z ní zbude, řešit úplně jiné problémy.
Jinak mi docela vadí "V osobní dopravě by EU na větší vzdálenosti nejraději zcela eliminovala individuální dopravu." Vždyť individuální osobní doprava kdykoliv a kamkoliv je skoro definice svobody.
Jinak mi docela vadí "V osobní dopravě by EU na větší vzdálenosti nejraději zcela eliminovala individuální dopravu." Vždyť individuální osobní doprava kdykoliv a kamkoliv je skoro definice svobody.
2015 - direktiva o tom, že každá pneu musí mít 360°
2025 - sjednocení zahnutí a koncovek výfuků dle jedné normy
2030 - pohon pouze na elektriku s možností přidání šlapek, kdyby se to vybilo
2040 - omezení rychlosti na 20 km/h ve městech a 30 km/h na dálnicích
2050 - vlaky jedou, auta stojí...
a od roku 2040 budou v každém autě povinné koberečky pro modlení se směrem k Mecce, protože tu budou vládnout Musulmani
2025 - sjednocení zahnutí a koncovek výfuků dle jedné normy
2030 - pohon pouze na elektriku s možností přidání šlapek, kdyby se to vybilo
2040 - omezení rychlosti na 20 km/h ve městech a 30 km/h na dálnicích
2050 - vlaky jedou, auta stojí...
a od roku 2040 budou v každém autě povinné koberečky pro modlení se směrem k Mecce, protože tu budou vládnout Musulmani
2039- prodej horských kol překoná množství prodaných vozů :yes:
se vzhledem k snižující kvalitě vozovek a jejich oprav nebude jezdit už v roce 2030. A to tak že všude.. >😒]
Prej za 19 let polovina aut na vodík a elektriku, hehehe.
1) není infrastruktura na vodík
2) není infrastruktura na elektriku
3) kde vzít energii na dobíjení EV a kde na výrobu vodíku
4) kolik to bude stát
5) co s miliony aut na spalovací pohon
6) proč mi má EU-RVHP nařizovat čím mam jezdit???
1) není infrastruktura na vodík
2) není infrastruktura na elektriku
3) kde vzít energii na dobíjení EV a kde na výrobu vodíku
4) kolik to bude stát
5) co s miliony aut na spalovací pohon
6) proč mi má EU-RVHP nařizovat čím mam jezdit???
sranda je, že ti blbečkové chtějí všechno elektrifikovat, takže asi budeme potřebovat sakra hodně elektrické energie, když bude každý nabíjet tu svoji káru. Akorát že zároveň chtějí odstavit atom, protože je nebezpečný, tepelné elektrárny protože jsou neekologické a pod. Kde pak to budem tu elektřinu asi brát? 😉
Asi vyrábět ebonitovou tyčí nebo bude mít každej občan solární panel i na hlavě. Je to spolek šílenců, vždyt to říkám.
Vodík a elektrika, ano ono to zní moc hezky.
Jenže jak říkáš, musíš tu energii někde vyrobit. A kde.
Zásoby uranu rozhodně nejsou věčné, uhlí odmítaj kvůli ekologii a větrníky a solárka jsou neregulovatelné zdroje navíc nedávající takový výkon.
A pár vodních elektráren a biomasa to taky nevytrhne.
Tahle koncepece má tudíž zásadní díru kde tu energii brát.
Prostě mmt ropu nic nedokáže nahradit. Bohužel.
Dokud nebudou umět levně vyrobit dost energie, je toto utopie a krok do ztracena.
Navíc výroba milonů nových eklogických aut a šrotace starých je pro životní prostředí mnohem škodlivější, než další provoz těch současných.
A nemluvě o tom, že nějak musíme vyrobit baterie a pak je následně nějak ekologicky zlikvidovat.
Vodík a elektrika, ano ono to zní moc hezky.
Jenže jak říkáš, musíš tu energii někde vyrobit. A kde.
Zásoby uranu rozhodně nejsou věčné, uhlí odmítaj kvůli ekologii a větrníky a solárka jsou neregulovatelné zdroje navíc nedávající takový výkon.
A pár vodních elektráren a biomasa to taky nevytrhne.
Tahle koncepece má tudíž zásadní díru kde tu energii brát.
Prostě mmt ropu nic nedokáže nahradit. Bohužel.
Dokud nebudou umět levně vyrobit dost energie, je toto utopie a krok do ztracena.
Navíc výroba milonů nových eklogických aut a šrotace starých je pro životní prostředí mnohem škodlivější, než další provoz těch současných.
A nemluvě o tom, že nějak musíme vyrobit baterie a pak je následně nějak ekologicky zlikvidovat.
Pánové... toto jsou jak je v článků napsaný, jen vize. Nic z toho není jako závazný předpis. Pamatuju si, když jsem chodil na ZDŠ, jak se v časopisech (a to i odborných a nejen východních ale i západních) uvádělo, jak bude vypadat svět v r. 2000. Spalovací motory fuč, elektřina z bezpečných zdrojů, vlaky na magnetickým polštáři, kamióny nikde, individuální doprava se předpokládala jako volně přístupnými auty na veřejných parkovištích, atd... a když se podívám teď kolem sebe... svět se změnil ve své podstatě jen málo. Samozřejmě že máme nový technologie, staví se jinak než jsme byli zvyklí, hlavně výpočetní technika povyskočila. Ovšem spalovací motory máme pořád, teprve teď se pomalu objevují hybridy. A žeby se úplně smrákalo nad klasickým spalovacím motorem ? Dokud nám to nedovolí ropní giganti, nic se s alternativními palivy nebude dít. Takže jak to bude vypadat v r. 2050 je prozatím čirá fantazie. 😉
V roku 2050 mi môže celá únia..
Ale ináč je to hrozne jednoduché, ja teraz vydám nezáväznú direktívu, že v roku 3050 všetky autá a vznášadlá zaniknú, lebo ich nahradí teleportačné zariadenie >😁 Beam me up, scotty..
Ale ináč je to hrozne jednoduché, ja teraz vydám nezáväznú direktívu, že v roku 3050 všetky autá a vznášadlá zaniknú, lebo ich nahradí teleportačné zariadenie >😁 Beam me up, scotty..
samozrejme ty máš právo si vydávať čo chceš, lebo predpokladám, že to budeš platiť zo svojho - a okrem toho, tvoj nápad vobec nie je zlý, ten teleport sa mi hodne páči (samozrejme sa musí pripraviť rozlišenie na (super)mainstreamové a prémiové teleporty)
lenže tá banda v Bruseli si takto kráti čas za naše peniaze a ešte za to určite berie "všimné" od roznych skupín, ktoré na tom budú profitovať
lenže tá banda v Bruseli si takto kráti čas za naše peniaze a ešte za to určite berie "všimné" od roznych skupín, ktoré na tom budú profitovať
CO2 je jen jeden argument, tím druhým a možná závažnějším je závislost na ropě. EU jí má minimum a je tak strategicky závislá na zemích jako Lybie. Navíc zásoby ropy nejsou nekonečné a je dobré se pomalu začít připravovat, abychom pak v roce 2050 nevykřikovali, že "není infrastruktura na vodík / elektromobily" a my jsme tím pádem nahraní, protože OPEC včera desetkrát zvýšil cenu ropy. Takhle já chápu snahu EU - dát jasný signál, že bude strategicky podporovat a dotovat alternativní paliva, vybudování infrastruktury atd.
Uvědomte si, že rok 2050 je ode dneška stejně vzdálený jako rok 1972 - čím se jezdilo tehdy? Uvědomte si, jaký pokrok udělaly technologie za posledních 10 let v oboru počítačů i aut. Použitelné technologie pro elektromobily už jsou k dispozici a za dvacet let se určitě ještě hodně vylepší a hlavně díky masovému rozšíření zlevní.
Uvědomte si, že rok 2050 je ode dneška stejně vzdálený jako rok 1972 - čím se jezdilo tehdy? Uvědomte si, jaký pokrok udělaly technologie za posledních 10 let v oboru počítačů i aut. Použitelné technologie pro elektromobily už jsou k dispozici a za dvacet let se určitě ještě hodně vylepší a hlavně díky masovému rozšíření zlevní.
Bylo zjištěno kvatum ropy na xx let dopředu na mořském dně, další nová naleziště se zjišťují po celém světě, takě možnost, že by nám v roce 2050 došla ropa je jenom další "rádoby" argument pitomců z Bruselu, aby nás měli jak postrašit.
No, podle toho dokumentu, ktery nedavno davali na CT2, a kde mluvili lidi z univerzit, tezarskych firem apod. uz nyni pocet nove objevenych nalezist je pozadu za rustem poptavky. A krom toho u tech novych nalezist vychazi mnohem hure pomer energie ziskatelne z vytezene ropy k energii nutne na jeji vytezeni.
Nesmíš tak žrát tu propagandu, ověř si info, kolik toho Libye dodávala EU.
EU je co se týče ropy závislá zejména na těžbě v severním moři a na rusku, něco jde z arábie.
Tot vše.
Ano ropa dochází, nicméně její dost, jen její těžba je dražší, řeknu ti to takhle, naleziště, kde stojí vytěžit barel 20 usd budou ubývat, ale bude stále dost nalezišt, kde ropa vytěžit půjde, ovšem náklady cca 35-70 usd na barel.
Pak je nad slunce jasné, jaké budou ceny ropy na světových trzích.
Jenže ono ropa je důležitá i jinde, to je třeba i uvědomit.
Léky, hnojiva a plasty si opravdu z vodíku nevyrobíš.
Zejména hnojiva sou nejdůležitější, bez nich by produkce potravin velmi výrazně klesla, takže svět by uživil cca 35-50% současné populace.
Zbytek by zemřel hlady, resp. se spíše povraždil v občanských a pouličních válkách.
Ale na dalších 100 let je ropy dost, ještě spousta nalezišt v gronsku, na sibiři a kolem mexického zálivu a jižní ameriky nebyla objevena nebo byla, ale dosud se tam netěží.
A stará naleziště, kde sice už leckde nastal Oil peak ještě taky něco dají.
A pak je tu ještě plyn či hydráty plynu. toho je na světě taky spousty.
EU je co se týče ropy závislá zejména na těžbě v severním moři a na rusku, něco jde z arábie.
Tot vše.
Ano ropa dochází, nicméně její dost, jen její těžba je dražší, řeknu ti to takhle, naleziště, kde stojí vytěžit barel 20 usd budou ubývat, ale bude stále dost nalezišt, kde ropa vytěžit půjde, ovšem náklady cca 35-70 usd na barel.
Pak je nad slunce jasné, jaké budou ceny ropy na světových trzích.
Jenže ono ropa je důležitá i jinde, to je třeba i uvědomit.
Léky, hnojiva a plasty si opravdu z vodíku nevyrobíš.
Zejména hnojiva sou nejdůležitější, bez nich by produkce potravin velmi výrazně klesla, takže svět by uživil cca 35-50% současné populace.
Zbytek by zemřel hlady, resp. se spíše povraždil v občanských a pouličních válkách.
Ale na dalších 100 let je ropy dost, ještě spousta nalezišt v gronsku, na sibiři a kolem mexického zálivu a jižní ameriky nebyla objevena nebo byla, ale dosud se tam netěží.
A stará naleziště, kde sice už leckde nastal Oil peak ještě taky něco dají.
A pak je tu ještě plyn či hydráty plynu. toho je na světě taky spousty.
Zhruba polovina světové produkce je pod kontrolou OPEC. ČR dováží 65 % z Ruské federace, 27 % z Ázerbájdžánu, 4 % z Kazachstánu, 3 % z Alžírska a 1 % z Libye. O to ale tolik nejde, trh s ropou je globální a výpadek jedné e😜ortní země ovlivní i ty, kteří přímo od něj nic nekupují.
Ropa nemusí přímo dojít, i několikanásobné zvýšení její ceny může mít drastické dopady na ekonomiku. Bylo by fajn, kdyby se v takovém případě alespoň nemusela pálit v autech... ale k tomu je potřeba masivní státní (evropské) podpory, protože počáteční investice do výzkumu a vybudování infrastruktury se nemohou z prodejů těch pár elektrických aut zaplatit a automobilky bez jemného postrčení své prostředky investovat taky nebudou.
Ropa nemusí přímo dojít, i několikanásobné zvýšení její ceny může mít drastické dopady na ekonomiku. Bylo by fajn, kdyby se v takovém případě alespoň nemusela pálit v autech... ale k tomu je potřeba masivní státní (evropské) podpory, protože počáteční investice do výzkumu a vybudování infrastruktury se nemohou z prodejů těch pár elektrických aut zaplatit a automobilky bez jemného postrčení své prostředky investovat taky nebudou.
Je to tak, třeba lidi ne příkazem nacpat do elektroaut, ale musím jim to dojít samo od sebe, co se opravdu vyplatí a je větším prospěchem. A být závislý na diktatuře OPECu...?
tak raději diktaturu ČEZu nebo zemědělců? Která diktatura je pak lepší?
Souhlas. Že se během doby přejde z ropy na elektřinu je každému jasné, kdo se alespoň trochu dívá kolem. Takové Dánsko se až na automobily dokázalo od ropy osamostatnit velmi pěkně a podíl obnovitelných zdrojů je tam opravdu vysoký.
A i když mám rád spalovací motory, tak proč bych každý den do práce po městě měl poskakovat ve smradlavém spalovacím motoru, když mužu tiše jet na elektřinu? Ať mi nikdo neříká, že po Praze nebo Brně někdo jezdí se zábavou a rád na Kolišti nebo někde v Praze rád zapíná vnitřní cirkulaci vzduchu.
A i když mám rád spalovací motory, tak proč bych každý den do práce po městě měl poskakovat ve smradlavém spalovacím motoru, když mužu tiše jet na elektřinu? Ať mi nikdo neříká, že po Praze nebo Brně někdo jezdí se zábavou a rád na Kolišti nebo někde v Praze rád zapíná vnitřní cirkulaci vzduchu.
Osobně doufám, že se diktátorský režim EU roku 2050 nedožije a že se státy co nejdříve vrátí zpátky ke zdravému nacionalismu, než si nechat všechno diktovat od těch ***ů v Bruselu. :-! Co nám EU dává? Akorát "zelenou" a "multikulti" politiku a oboje je snad to nejhorší, co nás mohlo postihnout :no:
...rok slavností k 30. výročí rozpadu EU >😁
konec zdanění PHM, takže jsou (2050) PHM levnější než dnes. VW zavádí UP-sizing, lidi chodí do zrekonstruovaného technického muzea dívat se na hybridní Priuse >😒]
...přišel racionální ekoliberalismus.
konec zdanění PHM, takže jsou (2050) PHM levnější než dnes. VW zavádí UP-sizing, lidi chodí do zrekonstruovaného technického muzea dívat se na hybridní Priuse >😒]
...přišel racionální ekoliberalismus.
to je tak dlouhej casovej horizont, ze to neni problem takovou vizi stihnout uskutecnit a to s minimalnim dopadem na motorysty samotne
jak tu nekteri pisou ze do center musi treba obsluha se zbozim pro obchodniky, tak v tom nevidim jedinej problem, kolik z dopravcu co dodava nekam do centra ma auto stare 40let? protoze tahle "akce" je planovana do roku 2050, to je 39 let >😁 , automobilky medialne sice predstavuji "zelena" auta hlavne v oblasti osobni dopravy, ale to neznamena ze je nemaji a nebudou mit i v oblasti dopravy nakladni, elektricke dodavky a elektricka mala nakladni auta se vyrabeji a prodavaji a za 39 let to pocitam bude uplne normalni ze takova auta nebudou mit spalovaci/zazehove motory, nehlede nato ze zrovna tento typ aut ma idelani podminky pro pouziti solarni karoserie, a je to take druh aut kde se na naklady za provoz hledi nejvice
navic kolik z nas v te dobe jeste bude nejak hodne ridit? me v te dobe bude 80 a pocitam ze moje auto pokud se te doby doziju, bude nejaky bazmek na elektrinu kde ani nebude volant a vsechno bude automatika, pocitam ze to "auto" si i samo dojede do servisu a samo se uklidi do garaze, a samo prijede as mu SMSkou poslu zpravu kde stojim a cekam, samozdrejme SMS bude prazdna a veskere informace budou cerpany opet automaticky z udaju jako je GPS (ta evropska obdoba) a dalsich automatickych systemu >😁
jak tu nekteri pisou ze do center musi treba obsluha se zbozim pro obchodniky, tak v tom nevidim jedinej problem, kolik z dopravcu co dodava nekam do centra ma auto stare 40let? protoze tahle "akce" je planovana do roku 2050, to je 39 let >😁 , automobilky medialne sice predstavuji "zelena" auta hlavne v oblasti osobni dopravy, ale to neznamena ze je nemaji a nebudou mit i v oblasti dopravy nakladni, elektricke dodavky a elektricka mala nakladni auta se vyrabeji a prodavaji a za 39 let to pocitam bude uplne normalni ze takova auta nebudou mit spalovaci/zazehove motory, nehlede nato ze zrovna tento typ aut ma idelani podminky pro pouziti solarni karoserie, a je to take druh aut kde se na naklady za provoz hledi nejvice
navic kolik z nas v te dobe jeste bude nejak hodne ridit? me v te dobe bude 80 a pocitam ze moje auto pokud se te doby doziju, bude nejaky bazmek na elektrinu kde ani nebude volant a vsechno bude automatika, pocitam ze to "auto" si i samo dojede do servisu a samo se uklidi do garaze, a samo prijede as mu SMSkou poslu zpravu kde stojim a cekam, samozdrejme SMS bude prazdna a veskere informace budou cerpany opet automaticky z udaju jako je GPS (ta evropska obdoba) a dalsich automatickych systemu >😁
To si myslelli v roce 1960 tak, že to bude v roce 2000. Skutek utekl, každej snil už o bydlení na marsu a ještě tam ani nedolítli.
Stejně tak reálné jsou ty města plná ekologických aut, dodávek, nákladáků, vlaků......
Jen to má drobnou vadu na kráse - kde vzít tu štávu do nich.
Jedno řešení by tu bylo - chce to cinknout do Charkovského traktorového závodu, objednat 150 traktorů Kirovec a buldozery, jemně drcnout do zámku v Jezeří, trošku to přeorat i s Mostem a okolím, pak tam poslat pár rypadel a začít těžit.
To bude teprve ta správná ekologie.
A ta krásná krajina kolem dolu, stejné budou kolem míst kde se budou těžit suroviny na baterie....
Stejně tak reálné jsou ty města plná ekologických aut, dodávek, nákladáků, vlaků......
Jen to má drobnou vadu na kráse - kde vzít tu štávu do nich.
Jedno řešení by tu bylo - chce to cinknout do Charkovského traktorového závodu, objednat 150 traktorů Kirovec a buldozery, jemně drcnout do zámku v Jezeří, trošku to přeorat i s Mostem a okolím, pak tam poslat pár rypadel a začít těžit.
To bude teprve ta správná ekologie.
A ta krásná krajina kolem dolu, stejné budou kolem míst kde se budou těžit suroviny na baterie....
Zrovna včera jsem byl v kině na film Ženy SHR, je to právě o mostecké uhelné pánvi. Ty pohledy na zničenou krajinu jsou opravdu úchvatné [odkaz]
To bude krásné Krušnohoří, to bude pýcha ta naše zdevastovaná zemička pro pár potměšilců v autech... Nááádhera. Doufám, že už teď bydlíš v Jiřetíně a pokud ne, přestěhuj se tam, hned, čím dříve, tím pro tebe lépe.
To bude krásné Krušnohoří, to bude pýcha ta naše zdevastovaná zemička pro pár potměšilců v autech... Nááádhera. Doufám, že už teď bydlíš v Jiřetíně a pokud ne, přestěhuj se tam, hned, čím dříve, tím pro tebe lépe.
Tak tak. Jen pár lidí se tu děsí, že ta jejich stodvacítka nebo Felície nebude moct do centra města >😁
Ne, děsím se toho, že jako majitel obchodu na náměstí se už ke mě nedostane ani dodávka se zásobováním, natož zákazník!
ocekavas ze za 40 let tam ten obchod budes porad mit? a co myslis, jaka bude cena benzinu/nafty v te dobe a jestli se zasobovani vyplati pouzivat prave benzinova/naftova auto 😉 v te dobe proste jiz bude benzin/nafta spise raritou pro veterany, nez zeby se nane bezne jezdilo, nato znejaky zasobovani
Ono tak jak do podává EU nebud za ceduli Praha, začátek moc žádné auto se spalovacím motrem.
Takže ta 120 a Felda je trošku mimo.
A dle článku na idnes by nejraději evropská komise omezila individuální dopravu vůbec, přečti si to, všichni pojedeme vlakem a mhd.
Jediné pozitivum je, že v roce 2050 už žádná EU nebude. Takže tyhle nesmysly nestihne vůbec uskutečnit.
Takže ta 120 a Felda je trošku mimo.
A dle článku na idnes by nejraději evropská komise omezila individuální dopravu vůbec, přečti si to, všichni pojedeme vlakem a mhd.
Jediné pozitivum je, že v roce 2050 už žádná EU nebude. Takže tyhle nesmysly nestihne vůbec uskutečnit.
Samozrejme, at omezi. Co ma spolecneho laska k autum a jezdeni autem kazde rano v zacpe do prace a pulhodinove hledani mista k parkovani?
V roce 2050 sam doufam, ze uz budou jezdit jen sama elektroauta po meste, spalovaci motor uzjen pro weekendove nadsence, v horsim pripade na delsi trasy.
Uz dneska u mnoha novych aut nepoznas za jizdy podle zvuku na co jedes, proc by ti to tedy v roce 2050
V roce 2050 sam doufam, ze uz budou jezdit jen sama elektroauta po meste, spalovaci motor uzjen pro weekendove nadsence, v horsim pripade na delsi trasy.
Uz dneska u mnoha novych aut nepoznas za jizdy podle zvuku na co jedes, proc by ti to tedy v roce 2050
A došlo ti, kde budou ty lidi z města ty benzínový miláčky parkovat?
Si kvůlit tomu každej postaví stodolu na vesnici?
Nebo postaví EU za velkoměstem parkoviště o rozloze 3000 hektarů?
Nebo si za EV prdítko dám kouli a platák a potáhnu to spalovací auto na platáku??
Trošku ujetý nemyslíš...
Spíš by došlo k celkoému úbytku aut na spalovací motor. Neb tohle by dělal málokdo, takovéhle opičárny.
Si kvůlit tomu každej postaví stodolu na vesnici?
Nebo postaví EU za velkoměstem parkoviště o rozloze 3000 hektarů?
Nebo si za EV prdítko dám kouli a platák a potáhnu to spalovací auto na platáku??
Trošku ujetý nemyslíš...
Spíš by došlo k celkoému úbytku aut na spalovací motor. Neb tohle by dělal málokdo, takovéhle opičárny.
jaky benzinovi milacky? to co bude jeste jezdit na benzin nebo naftu tak jis bude davno na veteranskejch znackach >😁
a asi to tu jeste nikdo nezminil, ale vechvili kdy zacne bejt benzin a nafta na ustupu a prestane oni bejt pomalu zajem, tak zacne ubejvat i benzinek a nahradi je dobijeci stanice nebo stanice s vodikem, takze pokud nebude kde snadno natankovat benzin/nafta tak bude celkem slozite i takoveho vetarana provozovat
a dalsi zajimavej napad, schvalne si typnete jaka bude cena 1 litru benzinu/nafty za 40 let? typuju ze tak silena ze na tohle palivo bude jezdit opravdu jen nadsenec s veteranem parkrat doroka 😄
a asi to tu jeste nikdo nezminil, ale vechvili kdy zacne bejt benzin a nafta na ustupu a prestane oni bejt pomalu zajem, tak zacne ubejvat i benzinek a nahradi je dobijeci stanice nebo stanice s vodikem, takze pokud nebude kde snadno natankovat benzin/nafta tak bude celkem slozite i takoveho vetarana provozovat
a dalsi zajimavej napad, schvalne si typnete jaka bude cena 1 litru benzinu/nafty za 40 let? typuju ze tak silena ze na tohle palivo bude jezdit opravdu jen nadsenec s veteranem parkrat doroka 😄
proboha ať už se ti zaslepení magoři podívají jak vypadají místa kde se těží kovy do baterií elektromobilů!!! je to obrovská měsíční krajina ve střední africe, kanadě a jižní americe! průměrně vychází 5km2 na každý prius! navíc pokud si dobíjím elektřinu abych jezdil , je ekologická zátěž v podobě CO2 téměř srovnatelná - elektřinu mi vyrobí v tepelné elektrárně.Teď o tom byl test většinou to vyšlo 100mg/km benzín vs 90 mg/km elektromobil - a to ještě podle techničáku. EKOMAGOŘI JSOU PATRNĚ SMÍŘENI S DŮSLEDKYNEBO OMEZENCI A NEBO NAOPAK VYPOČÍTAVCI KTEŘÍ UČINÍ SVĚT ZÁVISLÝM NA ELEKTŘINĚ KTEROU NEUSTÁLE ZDRAŽUJÍ., ROPA JE A JE JÍ DOST, JEN UNIE VYMYSLELA JAK ZASE TAHAT PENÍZE Z LIDÍ A Z ŘIDIČŮ DĚLAT OVCE BEZ MOZKU
40 let, do te doby budou nejake baterie ktere dnes pouzivame pusobit asi jako 40 let starej pocitac, elektrina se do te doby bude vyrabet jinejma pokrocilejsima metodama s mnohanasobne lepsi ucinnosti a z vetsi casti z obnovitelnych zdroju (slunce/vitr/voda/termal/super-atom/fuze… nebo neco podobneho)
ty testy ktere dnes jsou, jsou z velke casti jen predpoklady, co kdyz si koupim elektromobil a co kdys ho nahodou zapojim do zasuvky, ale ten test bohuzel delaji lidi co si elektromobil nekoupi 😄 ja o elektromobilu uvazuju zatim v podobe EV-hybridu, tedy neceho jako je Volt/Ampera, a elektrinu bych mu dodaval ze solarniho setu na strese naseho baraku, takze jak zapadam do vzorecku kde se pocita ze veskera elektrina pro eletromobily musi pochazet jen a jen z tepelnych elektraren? ja uz nekolik let elektrinu z tepelne elektrarny vubec nepouzivam, tak proc jsem porad branej jako ze ji pouzivam? a proc je tak brane i moje potencionalni auto? no protoze pak by ten jejich vzorecek ukazal jake ma nedostatky a ze cifry co nakonec vypadnou jsou nesmysl :-!
ty testy ktere dnes jsou, jsou z velke casti jen predpoklady, co kdyz si koupim elektromobil a co kdys ho nahodou zapojim do zasuvky, ale ten test bohuzel delaji lidi co si elektromobil nekoupi 😄 ja o elektromobilu uvazuju zatim v podobe EV-hybridu, tedy neceho jako je Volt/Ampera, a elektrinu bych mu dodaval ze solarniho setu na strese naseho baraku, takze jak zapadam do vzorecku kde se pocita ze veskera elektrina pro eletromobily musi pochazet jen a jen z tepelnych elektraren? ja uz nekolik let elektrinu z tepelne elektrarny vubec nepouzivam, tak proc jsem porad branej jako ze ji pouzivam? a proc je tak brane i moje potencionalni auto? no protoze pak by ten jejich vzorecek ukazal jake ma nedostatky a ze cifry co nakonec vypadnou jsou nesmysl :-!
Tak o termální fůzi se pokoší už 40 let, výsledek - NELZE POUŽÍT pro běžné využití, možná za 20-25 let, co už tvrdili před 20ti lety, vodík už zkoumali vývojoveé týmy před 40ti lety.....Hodně od té doby prokročily, ale pořád jim zůstává problém jak vyrobit vodík bez energie 😄
Když postavíš dalších 100 atomovek, máš do nich palivo tak na 50 let a ende.
Uranu totiž o hodně méně jak ropy.
Uhlí je neekolgické a větrníky nejdou použít všude a fotovoltaika taky, anvíc oba neregulovatelné zdroje a cesta k blackoutům; a NIKDY nemohou nahradit ropu v plném rozsahu, i nahradit tím poloviční spotřebu by trvalo desítky let.
A nic dalšího momentálně není, jen plyn.
Když postavíš dalších 100 atomovek, máš do nich palivo tak na 50 let a ende.
Uranu totiž o hodně méně jak ropy.
Uhlí je neekolgické a větrníky nejdou použít všude a fotovoltaika taky, anvíc oba neregulovatelné zdroje a cesta k blackoutům; a NIKDY nemohou nahradit ropu v plném rozsahu, i nahradit tím poloviční spotřebu by trvalo desítky let.
A nic dalšího momentálně není, jen plyn.
zásoby uranu jsou spočítány pro současnou generaci jaderných elektráren. Pro novou generaci elektráren je to už mnohonásobně více
Nová generace reaktorů umí spalovat vyhořelé palivo, ano.
Problém je, že takové rekatory skoro nikde nejsou a zpracovávat vyhořelý palivo umí Francie a rusko.
O nikom dalším nevím.
Problém je, že takové rekatory skoro nikde nejsou a zpracovávat vyhořelý palivo umí Francie a rusko.
O nikom dalším nevím.
ano nová generace, která bude do provozu dle pesimistických odhadů uvedena za dvacet let. Navíc se zásobami uranu to není tak jednoduché. V součastnosti MAAE uvádí, že na zemi jsou zásoby na 85let, ale to jsou jen snadno vytěžitelné "levné" zdroje. Krom nich jsou i jiná "neekonomická" naleziště, například v oceánech je ve vodě odhadem 4mld.tun této suroviny. Zatím bylo e😜erimentálně z mořské vody okolo jednoho kila uranu.
A do roku 1950 to je kolik let? Několik desítek. Nejdou nahradit, protože se jistým skupinám nechce. Některé, ty nejvyspělejší, státy to už dokázaly, že těmi procenty se pohnout dá.
Ano, ale za jakou cenu a za jaké oběti.
No rok 1950 už byl, ale pokud se tam chceš vrátit, tak nastav stroj času o 61 nazpět 😄
Jinak rok 2050 je za 49 let a rok 2030, když má být ta půlka je za 19.
Takže zejména rok 2030 je čistá utopie.
Jinak rok 2050 je za 49 let a rok 2030, když má být ta půlka je za 19.
Takže zejména rok 2030 je čistá utopie.
"Jinak rok 2050 je za 49 let" ano ano rok 2001 byl krasnej, dostal jsem svoji prvni praci, zamiloval se a co je hlavni, ani jsem si nedokazal predstavit jak to bude vypadat dnes v roce 2011 >😁
ono je hezký mluvit o bateriích a výrobě energie budoucnosti, ale co ty víš - třeba tu za 40 let ani nebudeme.Zkrátka bych se neopíral o něco, co neexistuje...
kdyby se nikdy nikdo neopiral o to co neexistuje, tak si poradl lidstvo mysli ze je zeme placata a na konci zeme je propast, vlastne ne, lidstvo by dodnes asi neznalo ani pazourek, a spis by pripominalo dnesni opice >😁
no schvalne dokazal sis pred 40 lety predstavit ze za 40 let budes moct telefonovat z pristroje kterej neni jen telefonem, je velkej jak krabicka od cigaret a nepotrebuje kabel?
no schvalne dokazal sis pred 40 lety predstavit ze za 40 let budes moct telefonovat z pristroje kterej neni jen telefonem, je velkej jak krabicka od cigaret a nepotrebuje kabel?
Ježiš, všude každej areguentuje mobilem.
Mobil a pevná jsou jiné technologie.
Ropa a elktrika jsou jiné druhy energie. Trošku rozdíl.
Tu energii nám dá ropa nebo jí musíme něčímvyrobit. Otázka je že není čím a jediné obnovitelné a fungující zdroje jsou na hodně dlouhou dobu fotovoltaika, biomasa a větrníky.
Ani jedno nefunguje pořádně a ani jedný nejde ropa v dopravě nahradit v plném rozsahu.
A použít místo ropy plyn, uhlí a další neobnovitelné zdroje je jako koncepční rešení k prdu, z a to není vůbec ekologické a za b to je taky jen na pár desítek let.
Mobil a pevná jsou jiné technologie.
Ropa a elktrika jsou jiné druhy energie. Trošku rozdíl.
Tu energii nám dá ropa nebo jí musíme něčímvyrobit. Otázka je že není čím a jediné obnovitelné a fungující zdroje jsou na hodně dlouhou dobu fotovoltaika, biomasa a větrníky.
Ani jedno nefunguje pořádně a ani jedný nejde ropa v dopravě nahradit v plném rozsahu.
A použít místo ropy plyn, uhlí a další neobnovitelné zdroje je jako koncepční rešení k prdu, z a to není vůbec ekologické a za b to je taky jen na pár desítek let.
ja psal jsem snad nekde neco o pevne? ne nepsal 😉 jen pro tvoji onformaci mobilni telefon je zalezitost stara cca 28 let (prvni pokusy jiz v roce 1973) tedy jen o 11 let mene nez je obdobi o kterem se tu bavime 😉
a pro tvoji informaci, prvni komercne prodavany mobilni telefon ktery se zacal prodavat v roce 1983 [odkaz] Motorola, pohotovostni vydrz cca 6-7 hodin, vydrz pri hovoru cca 30-50minut a cena od 4tisic dolaru, a dnes po 28 letech tu mame telefony o velikosti mensi krabicky od cigaret, na baterii vydrzi v pohotovosti i prez tyden, pri hovoru nebo jine cinnosti pak nekolik hodin a cena za slusne vybaveny telefon okolo 100-300 dolaru, a za smarty okolo 400-800 dolaru
takze jak pokrocila doba za 28 let? no docela slusne, takze pokud kouknu ze prvni masoveji vyrabene globalni elektromobili jsou v prodeji par mesicu a to jeste zatim jen lokalne jako treba Nissan Leaf, tak za 39 let se fakt nebojim toho ze bezny elektromobil ujede na jedno nabiti treba 1000-1200 kilometru, a misto 200-500kg baterii bude mit baterie treba o vaze 20-50kg s technologii kterou dnes ani nezname a cenou na desetinove urovni nez jakou maji dnes 😉
a pro tvoji informaci, prvni komercne prodavany mobilni telefon ktery se zacal prodavat v roce 1983 [odkaz] Motorola, pohotovostni vydrz cca 6-7 hodin, vydrz pri hovoru cca 30-50minut a cena od 4tisic dolaru, a dnes po 28 letech tu mame telefony o velikosti mensi krabicky od cigaret, na baterii vydrzi v pohotovosti i prez tyden, pri hovoru nebo jine cinnosti pak nekolik hodin a cena za slusne vybaveny telefon okolo 100-300 dolaru, a za smarty okolo 400-800 dolaru
takze jak pokrocila doba za 28 let? no docela slusne, takze pokud kouknu ze prvni masoveji vyrabene globalni elektromobili jsou v prodeji par mesicu a to jeste zatim jen lokalne jako treba Nissan Leaf, tak za 39 let se fakt nebojim toho ze bezny elektromobil ujede na jedno nabiti treba 1000-1200 kilometru, a misto 200-500kg baterii bude mit baterie treba o vaze 20-50kg s technologii kterou dnes ani nezname a cenou na desetinove urovni nez jakou maji dnes 😉
Já o voze, ty o koze.
Píšu z čeho budeš vyrábět tu elektriku.
Za 20 let přijdou na termojadernou fůzi vid a všude na to bude stát elektrárna, dovol abych se upřímně zasmál. Už na ní přicházej asi 50 let, nějak se jim to furt nevede a na Mars už lítaj taky 40 let a pořád tam nikdo nebyl....
Stejná utopie je, že přijdou na něco úplně novýho a zázračnýho.
Ptám se tě, jak chceš fotovoltaikou, biomasou a větrníky nahradit veškerou ropu.
Nic jinýho mě nezajímá a sám víš, že je to nemožný.....
Že za 40 let ujede elektromobil třeba 1500 km je jistý, otázka je čím dobjít 4 miliardy elekromobilů...
Odpověd je ničím se současnými zdroji energie.
BTW: zas našli nové naleziště ropy 😄
Píšu z čeho budeš vyrábět tu elektriku.
Za 20 let přijdou na termojadernou fůzi vid a všude na to bude stát elektrárna, dovol abych se upřímně zasmál. Už na ní přicházej asi 50 let, nějak se jim to furt nevede a na Mars už lítaj taky 40 let a pořád tam nikdo nebyl....
Stejná utopie je, že přijdou na něco úplně novýho a zázračnýho.
Ptám se tě, jak chceš fotovoltaikou, biomasou a větrníky nahradit veškerou ropu.
Nic jinýho mě nezajímá a sám víš, že je to nemožný.....
Že za 40 let ujede elektromobil třeba 1500 km je jistý, otázka je čím dobjít 4 miliardy elekromobilů...
Odpověd je ničím se současnými zdroji energie.
BTW: zas našli nové naleziště ropy 😄
Ano v dobách kdy lidé chodily pěšky,tak toho moc těžit nepotřebovali...
U konvenčních pohonů se příroda nijak nedrancuje?
Stop technologického vývoje?
Je dost těžké rozhodnut který názor je ekomagorismus,zda prezentovaný v článku,nebo Tvůj. :-!
A čím startuješ své auto?Ekologickou klikou a jdeš příkladem,či olovem s kyselinou?
U konvenčních pohonů se příroda nijak nedrancuje?
Stop technologického vývoje?
Je dost těžké rozhodnut který názor je ekomagorismus,zda prezentovaný v článku,nebo Tvůj. :-!
A čím startuješ své auto?Ekologickou klikou a jdeš příkladem,či olovem s kyselinou?
Podle mě jde o to, že nejvíc ekologický je ten vůz, který se nevyrobí. A přínos hybridů pro ekologii je zatím také spíše přáním otce myšlenky než realitou.
Nižší spotřeba není vše a nižší CO2 samo o sobě neznamená už vůbec nic. Rozdíl vidím v tom, že zatímco spalovací motory jsou podle mě na hranici svých možností, hybridy jsou na začátku.
Nižší spotřeba není vše a nižší CO2 samo o sobě neznamená už vůbec nic. Rozdíl vidím v tom, že zatímco spalovací motory jsou podle mě na hranici svých možností, hybridy jsou na začátku.
Celkem souhlasím,ale někde se prostě začít musí.Prius a spol je jen pouhý začátek,ale přesto důležitý.co2 samo o sobě nic neznamená,proto používají hybridy zážehové motory a ne vznětové,tam by byly zřejmě hodnoty CO2 ještě nižší.Jenže tyto auta mají zatím pomoci v přeplněných aglomeracích.
[odkaz]
Jo dobrý odkaz.Článek nakonec potvrzuje,že je Prius je správná volba (směr vývoje),ono něco musí být první,jinak je lepší i kůň,nebo parní stroj.
Článek nic nepotvrzuje. Jen upozorňuje na obezřetnost...
Se závěrem článku se zcela ztotožňuji: "...mít Prius je v mnoha kruzích znakem vyšší úrovně, zkrátka je to „in“...".
Se závěrem článku se zcela ztotožňuji: "...mít Prius je v mnoha kruzích znakem vyšší úrovně, zkrátka je to „in“...".
Ale ano,píše se tam o neustálém zlevňování hybridní technologie.To je pro ně velké plus.Mít Prius je in,stejně jako pasivní dům...a je to špatné?Není.Někde se začít musí,oni i ty spalovací motory v začátcích byli dražší než dnes a usporné také ne.Obezřetnost je samozřejmě na místě,ale to platí zase pro vše.
Ano, když bude "in" skočit z okna, tak z něj všichni skočíme. Jen se podívejme, co je vše dnes in. Zavřít se na půl roku s dvaceti lidma do baráku s kamerama a dělat před národem ze sebe ***a, aby se všichni smáli a nakonec mi dali hlas, a nebo je in zbourat a zlikvidovat cukrovary, protože můžeme přeci brát cukr třeba ze Španělska, in je i čmárat sprejem po domech, a jaké další moderní "in" máte na mysli? Ne vše, co je staré, patří do šrotu, a ne vše, co je nové, je "in" a je potřeba to míti.
A tak možná pro tebe můžou být i tyto příklady "in",proč ne.Úspornější auto,či dům,ale výrobně či stavebně dražší je stejný příklad,vlastně i ten cukr,výrobně dražší,ale náš by mělo být in,ne naopak.Jinak toto bylo už započato podstatně dříve,emisní normy.Euro1,2,3,4,5,6....tak proč tolik povyku pro to,co bude za 39let,když si ani nemužeme býti nikdo jistí dožitím se té doby?
Ano, pasivní dům je podle mě poněkud chybný model. O ekologii se podle mě dá hovořit u dřevostaveb v kombinaci s hliněnými omítkami, tvárnic z nepálených cihel.
Nevím, co je ekologického na tom, když postavím pasivní dům oblepený metrem polystyrenu s plastovými okny, kde v zimně nemusím topit, ale v létě musím kvůli přehřívání klimatizovat a kde bez trvalé rekuperace (která psotřebovává energii také) vnitřek pravděpodobně "shnije".
Zatím bych o ekoligickém přínosu hybridů nehovořil. Ale souhlasím s tím, že techologie má potenciál.
A je také nepochybné, že tímto směrem se bude automobilový svět v nejbližších letech ubírat - už jen kvůli tomu, kolik automobilky do této technologie investovali.
Nevím, co je ekologického na tom, když postavím pasivní dům oblepený metrem polystyrenu s plastovými okny, kde v zimně nemusím topit, ale v létě musím kvůli přehřívání klimatizovat a kde bez trvalé rekuperace (která psotřebovává energii také) vnitřek pravděpodobně "shnije".
Zatím bych o ekoligickém přínosu hybridů nehovořil. Ale souhlasím s tím, že techologie má potenciál.
A je také nepochybné, že tímto směrem se bude automobilový svět v nejbližších letech ubírat - už jen kvůli tomu, kolik automobilky do této technologie investovali.
Skutočne pasívny dom nepotrebuje (nemal by potrebovať) žiadne kúrenie/chladenie..zas viem si predstaviť, že developeri v snahe pchať klientom kaleráby do hlavy postavajú hocičo.
A s tým metrom polystyrénu si to kde videl? Pasívny dom nie je len obyčajný barák olepený hrubšou vrstvou izolácie než je zvyčajné ;-\
A s tým metrom polystyrénu si to kde videl? Pasívny dom nie je len obyčajný barák olepený hrubšou vrstvou izolácie než je zvyčajné ;-\
napsal jsem to s nadsázkou. Ale faktem je, že když se chce dostat dům na parametry pasivního domu, tak jsme na značné vrstvě polystyrenu a 10cm to opravdu není. Navíc musí být "vzduchotěsný". Ale to je jedno, nemá cenu to zde rozebírat. Byl to jen příklad. On je totiž pasivní dům a pasivní dům.
Ano,pasivní domy jsou možná přehnané,ale západněji od nás jsou více rozšířené.A zde budou také.Mimochodem v létě se pasivní dům nemusí přehřívat,izolace brání prostupu tepla jak ven,tak samozřejmě i dovnitř.Dřevostavby?No nevím,také mi to nepřijde vhodné,maši předci stavěli z kamene a věděli proč.Ale to patří jinam.
Uvědomme si, že výhodný zdroj energie není a nemůže ani reálně existovat z jednoduchého důvodu. Kdyby náhodou někdo vymyslel způsob, jak např. z vody udělat energie (např. auto na vodu), stát by se postaral o to, aby mu z této činnosti plynuly peníze, např. spotřební daní. Takže i když by to bylo zadarmo, ve finále se to zdaní a bude to stejně drahé jako doposud.
Vezměme všichni co nejméně ekologická auta a pojeďme do Bruselu. Pořádně jim to tam vyčudíme :-!
Co navrhuješ? Já ZIL 131 a Kraz 255 - nalepíme na to cedule zásobování a vozidlo splnuje EURO 7.
To bude řádná provokace :yes:
To bude řádná provokace :yes:
Maj zřejmě plodné období. No po tomhle už snad každému dojde zač, jaká byla EU štěstí.
[odkaz]
[odkaz]
Super, budeme se mačkat ve vlacích, aby jsme povinně chránili planetu od ultranebezpečného CO2. EU už mi neskutečně leze na nervy...
Ostěhuj se třeba do Číny, nebo Barmy, Afghánistánu, tam je blaze, tam se ti bude určitě líbit. A čím dřív tak uděláš, tím dříve takové kecy přestaneš vypouštět z tlamy 😉
Kuba je jednozačná volba, už píšu dopis Raulovi s žádostí o politický azyl 😄
Pis, budes tam urcite stastny, stejne jako statisice emigrantu z Kuby 😉
Čekají tam samá pozitiva a sociální jstoty - nové ledničky z číny, nové autobusy, doutníky, mojito atd.
Ty nečteš osvícený tisk? [odkaz]
Běda ti soudruhu, a jestli nemáš nálepky v ROH knížce, tak ti to spočítáme!
Ty nečteš osvícený tisk? [odkaz]
Běda ti soudruhu, a jestli nemáš nálepky v ROH knížce, tak ti to spočítáme!
Na co jeste tedy cekas? At jsi nejpozdeji zitra v letadle. Jelikoz Kuba jeste stale bojuje s internetovym pripojenim, tak na tve emigraci vydelame i my tady na auto.cz
Dávám EU 5let, maximálně 10 a sbalej si saky paky a pomažou >😁 nicméně, kdyby přecijen, nedej bože se tak stalo a pro někoho poslali rychlou >😒] při jejich tempu by se jim vybily baterky a mohli by poslat funebráky >😒]
V Praze už záchranáři mají elektrické Smarty...
Ideální kombinace. Tak nějak si představuju své budoucí auto do práce. Malé, elektrické, tiché, čisté, nekouří, nesmrdí. Co chtít více?
Aby kvůli takovým vozům nepadl Jiřetín. Aby mohli lidé v Prunéřově vyjít na čistý vzduch.
No problema, postavíme více Temelínů a v Prunéřově zatopíme Bursíkem.
Co chci víc? Osmiválec s atmosférickým plněním a s otevřenou střchou si to plout krajinou.
Jinak na vysavači si můžu zajezdit bez emocí a ducha i doma >😁 >😁
Jinak na vysavači si můžu zajezdit bez emocí a ducha i doma >😁 >😁
Kde je takova krajina v centru Prahy? Nebo Parize? Sny jsou krasna vec, ale ted jsi doufam vzhuru.
Stačí vytáhnout nos z Práglu. Jinak, takovým šestiválcem se po Práglu krásně jezdí, krásně předjíždí a krásně straší takový týpky v priusech, jako jste vy :-!
Stačí vyjet 20 km za prahu a už můžeš vesele plout krajinou 😄
Volne se triskat krajinou. To je ale jedno.
20km za Prahou jecentrum ktereho mesta? Neplet pojmy s dojmy.
20km za Prahou jecentrum ktereho mesta? Neplet pojmy s dojmy.
20 km za prahou je nemusí být centrum ničeho, ono teda záleží hodně v jakém směru ta cedeule praha hlavní město škrtnuto je.
A když se vydáš o dalších 40 km dál, mužeš si tam po okreskách jezdit celej den do aleluja a na některých silnicích potkáš tak 5 aut do hodiny.
Ale v sobotu sem celkem spolehlivě plul po krajině Mělníka, takže pojmy i dojmy mam celkem svěží a plul sem rozežřaným V8 OHV za 11,5 na sto.
O plutí za zvuku bzzzzz nemam nějak zájem čéče, ale český národ zvyklý na motory HTP, tomu to asi tak vadit nebude, to HTP už má totiž zvuk jako vysavač už ted, tudíž přechod bude snadný.
Akorát nevím kde majitel HTP na to EV vezme
😄
A když se vydáš o dalších 40 km dál, mužeš si tam po okreskách jezdit celej den do aleluja a na některých silnicích potkáš tak 5 aut do hodiny.
Ale v sobotu sem celkem spolehlivě plul po krajině Mělníka, takže pojmy i dojmy mam celkem svěží a plul sem rozežřaným V8 OHV za 11,5 na sto.
O plutí za zvuku bzzzzz nemam nějak zájem čéče, ale český národ zvyklý na motory HTP, tomu to asi tak vadit nebude, to HTP už má totiž zvuk jako vysavač už ted, tudíž přechod bude snadný.
Akorát nevím kde majitel HTP na to EV vezme
😄
Bud si pleres pojmy s dojmy, nebo krom pocitani ani neumis cist.
Číst umím dobře.
Psal si o plutí krajinou, tudíž proč plout městem že.
Když můžu plout venkovskými okreskami které jsou za humny :yes:
Psal si o plutí krajinou, tudíž proč plout městem že.
Když můžu plout venkovskými okreskami které jsou za humny :yes:
Tenhle článek je o elektroautech hlavně ve městě, jestli sis ho nepřečetl, učiň tak.
ovšem tohle vlákno se tématu drží přímo předpisově, že, hahaha.
jasně já budu cruisovat V8kou s 350 Hp ucpaným městem, nejlíp, v pátek ve 4 odpoledne v červnu. Jako relaxační jízda že, se budu projíždět ucpaným městem a kochat se zácpou, 15s intervalem mezi červenou, kdy projedou 4 auta neb lidi neumí řadit a automat neznaj + díky zrychlení z nuly na sto za milion světelných let jim trvá se rozjet půl dne atd. atd.
Okolo stavebnin ráno nechodím, když skládaj tvárnice, takže mi na hlavu naštěstí nepadaj, tím pádem u mě k takovýmhle myšlenkovým pochodům opravdu nedochází.
Kdybych měl potřebu cruisovat se denně po praze, koupím si Smart nebo něco v tom stylu.
A kdybych potřeboval skrz tu Prahu cruisovat denně na dlouhé vzdálenosti někam dál bez možnosti jiné, koupím si V6ku Flexfuel a budu cruisovat za 23,90 litr, zatímco zbytek bude cruisovat za 33-36 v ropákách a turbo benzínech, takže cenově na tom budeme stejně (nebo skoro stejně co se týče nákladů na palivo)
jasně já budu cruisovat V8kou s 350 Hp ucpaným městem, nejlíp, v pátek ve 4 odpoledne v červnu. Jako relaxační jízda že, se budu projíždět ucpaným městem a kochat se zácpou, 15s intervalem mezi červenou, kdy projedou 4 auta neb lidi neumí řadit a automat neznaj + díky zrychlení z nuly na sto za milion světelných let jim trvá se rozjet půl dne atd. atd.
Okolo stavebnin ráno nechodím, když skládaj tvárnice, takže mi na hlavu naštěstí nepadaj, tím pádem u mě k takovýmhle myšlenkovým pochodům opravdu nedochází.
Kdybych měl potřebu cruisovat se denně po praze, koupím si Smart nebo něco v tom stylu.
A kdybych potřeboval skrz tu Prahu cruisovat denně na dlouhé vzdálenosti někam dál bez možnosti jiné, koupím si V6ku Flexfuel a budu cruisovat za 23,90 litr, zatímco zbytek bude cruisovat za 33-36 v ropákách a turbo benzínech, takže cenově na tom budeme stejně (nebo skoro stejně co se týče nákladů na palivo)
Ja bych se toho taky nebal. Do roku 2050 zbyva 39 let a pokud se podivam kam se posunul motorismus za predchozich 39 let je mozne, ze to nakonec bude nejen realizovatelne, ale (vzhledem k rustu cen ropy za toto obdobi) i nutne
Krom toho narku o likvidanci politice EU jsme uz par zazili pri zverejneni norem Euro X a nic se nestalo.
Krom toho narku o likvidanci politice EU jsme uz par zazili pri zverejneni norem Euro X a nic se nestalo.
Tak to sú optimisti, že do roku 2050 bude ropa a ak bude kto si ju dovolí zaplatiť??? Že by nám platy tak výrazne rástli do toho roku? >😁
Čo majú s tou železnicou a rýchlo vlakmi? Ak chcú byť taký ekológovia tak nech stavajú maglevy nepoznám nič ekologickejšie a rýchlejšie.
Čo majú s tou železnicou a rýchlo vlakmi? Ak chcú byť taký ekológovia tak nech stavajú maglevy nepoznám nič ekologickejšie a rýchlejšie.
Lidi klid, to se vyřeší samo od sebe. V roce 2050 bude ropy tak málo, popř. bude tak drahá, že jiné, dnes tzv. alternativní pohony, budou o tolik levnější, že si je každý koupý dobrovolně. Krásně to řekl šéf Toyoty: "Doba kamenná taky neskončila proto, protože došly kameny..." A abych na trasy přes 300km začal jezdit vlakem, to by hustota sítě a rychlost i kvalita vlaků musela vypadat pekelně jinak... To si radši v roce 2049 (kdy mám jít do důchodu) koupím hezkýho veterána (Mondeo FlexiFuel), na zahrádce vysadím něco, z čeho se dá dobře dělat etanol a z výnosů se budu prohánět radostně po okolí... >😁
Dnes jsi rychleji z Ostravy v Praze vlakem než autem, pohodlněji a bezpečněji. Ne, že bych měl rád vlaky, to vůbec, ale jeto fakt. Přitom naše ČD není žádná špička.
Váš Nick mi připomíná jednu automobilku se zajímavým znakem.... >😁
Renault, diamant. No a? Neco inteligentne vznosnejsiho by nebylo?
Z Ostravy do Prahy možná jo. Žiju ale v Německu téměř na hranicích s Francií. A ačkoliv žiju ve městě s asi 20.000 obyvateli (což už i na německé poměry není žádný zapadákov), tak cesta do Prahy vlakem by trvala min. 12 hodin s min. třemi přestupy... Autem je to mezi 5-7 hodinami podle toho, jak moc je ucpaná dálnice mezi Mannheimem a Norimberkem. Takže jedinou výhodou vlaku zůstává statisticky menší riziko nehody... 8-s
Vážení, znáte ten film? Tak nějak dopadne EU. Nudná a plná příkazů a zákazů. Jak říkal výtržník: nařídí vám, co máte jíst, kdy to máte jíst, kdy máte jít spát a pod. To opravdu toužíte po takové demokracii, svobodě a životě. To samé platí i o autech.
Nedivil bych se, kdyby EU nařídila elektromotory do F1. No nebylo by to krásně ekologické? V televizi by jste slyšeli jen hukot gum a šum mexické vlny a sem tam do toho ticha komentátora "ááá Schumacher na rovince prohnal akumulátory" >😒] >😒]
A vítězem by byl ten s nejnižší spotřebou! :yes:
A vítězem by byl ten s nejnižší spotřebou! :yes:
S těmito snahami EU se naprosto neztotožňuji. Přijde mi absurdní diktovat celé Evropě jak se přepravovat.
Argument omezení závislosti na dovážené ropě je nemá naprosto žádnou váhu, protože reakcí musí zákonitě být vznik závislosti na jiné surovině zabezpečující provoz všech těch zero emission vozítek.
Aneb proč řešit prdy (emise osobní přepravy), když si stejně každý sere (zničující emise nejen čínského průmyslu) jak se mu zachce?
Argument omezení závislosti na dovážené ropě je nemá naprosto žádnou váhu, protože reakcí musí zákonitě být vznik závislosti na jiné surovině zabezpečující provoz všech těch zero emission vozítek.
Aneb proč řešit prdy (emise osobní přepravy), když si stejně každý sere (zničující emise nejen čínského průmyslu) jak se mu zachce?