Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v roce 2010: Nejprodávanější modely

Fiesta před Polem, Qashqai před Tiguanem, i30 před cee’dem, Yaris před Fabií. Podobných překvapení je v TOP50 dost.
Zpět na článek
31. 3. 2011 09:57
31. 3. 2011 10:07
31. 3. 2011 11:14
31. 3. 2011 18:23
31. 3. 2011 11:04
31. 3. 2011 11:16
31. 3. 2011 11:20
31. 3. 2011 11:24
31. 3. 2011 11:38
31. 3. 2011 11:44
31. 3. 2011 11:49
31. 3. 2011 11:59
31. 3. 2011 15:35
31. 3. 2011 10:10
31. 3. 2011 10:20
31. 3. 2011 13:28
31. 3. 2011 10:56
31. 3. 2011 11:10
31. 3. 2011 11:21
1. 4. 2011 19:12
neregistrovaný "honza1212"
31. 3. 2011 10:41
31. 3. 2011 10:47
31. 3. 2011 11:07
31. 3. 2011 11:19
31. 3. 2011 11:22
31. 3. 2011 11:26
31. 3. 2011 11:28
31. 3. 2011 11:35
31. 3. 2011 11:40
31. 3. 2011 11:44
31. 3. 2011 11:45
31. 3. 2011 11:48
31. 3. 2011 11:53
31. 3. 2011 11:58
31. 3. 2011 12:04
31. 3. 2011 12:12
31. 3. 2011 12:21
31. 3. 2011 12:26
31. 3. 2011 11:28
31. 3. 2011 12:31
31. 3. 2011 12:39
31. 3. 2011 11:19
31. 3. 2011 11:24
31. 3. 2011 11:27
31. 3. 2011 11:38
31. 3. 2011 11:43
31. 3. 2011 11:46
31. 3. 2011 11:50
31. 3. 2011 11:58
31. 3. 2011 11:59
31. 3. 2011 12:04
31. 3. 2011 12:05
31. 3. 2011 12:10
31. 3. 2011 11:53
31. 3. 2011 11:57
31. 3. 2011 12:01
31. 3. 2011 12:03
31. 3. 2011 12:05
31. 3. 2011 12:13
31. 3. 2011 12:15
31. 3. 2011 12:34
31. 3. 2011 11:04
31. 3. 2011 11:15
31. 3. 2011 11:22
31. 3. 2011 11:31
31. 3. 2011 11:34
31. 3. 2011 11:36
31. 3. 2011 11:47
31. 3. 2011 11:51
31. 3. 2011 12:10
31. 3. 2011 12:32
31. 3. 2011 12:55
31. 3. 2011 18:57
31. 3. 2011 13:31
31. 3. 2011 13:38
31. 3. 2011 13:49
31. 3. 2011 13:59
31. 3. 2011 13:03
31. 3. 2011 13:33
31. 3. 2011 18:06
1. 4. 2011 13:58
31. 3. 2011 13:08
31. 3. 2011 13:31
31. 3. 2011 13:35
31. 3. 2011 13:39
31. 3. 2011 13:44
31. 3. 2011 15:31
1. 4. 2011 10:00
31. 3. 2011 13:44
31. 3. 2011 14:15
31. 3. 2011 16:35
31. 3. 2011 19:06
31. 3. 2011 20:28
31. 3. 2011 20:48
31. 3. 2011 23:29
31. 3. 2011 21:31
31. 3. 2011 21:32
31. 3. 2011 23:27
31. 3. 2011 23:24
31. 3. 2011 23:23
31. 3. 2011 23:18
31. 3. 2011 23:34
31. 3. 2011 09:57
Sčót
Koukám že Passat s Golfem dávají všem třídně těžkou nakládačku.Jsme zvědav co se stane až VW začne dělat prcky.Určitě to s trhem zahejbe.Jinak Fiesta hodně slušný prodeje.Překvapilo mě Mondeo, prodeje jsme čekal vyšší...Superb se blíží. ;-)
Rozbalit vlákno
13
31. 3. 2011 10:07
Re: Sčót
Golf dává nakládačku čemukoliv, u Passatu už tomu tak není, překvapila mě vysoká pozice Insignie a velký odstup Mondea.

Nejdůležitější čísla jsou ale u překvapení typu á la F500 (to bych vážně nečekal), Kvaška (famózní), BMW 3 (těsně před generační obměnou uteklo Audi a M-B C jede místo rychlíkem lokálkou) a taky fakt, že oba němečtí premianti předčili Passat.
Letos bych očekával změny ve vyšší střední, kde BMW 5 vystřelí nad M-B E a A6 bude zpátky v TOP50.

Jinak, kde máš Superb??
31. 3. 2011 10:44
Re: Sčót
Mno Superbu se vyrobilo nad 100 000 pcs.Akorát se ne vše prodalo v Evropě...takže proto "se blíží" ;-)
31. 3. 2011 11:14
Re: Sčót
Tabulka je o Evropě, proto bych jí sledoval z tohoto úhlu.
Avatar - Katikakus
31. 3. 2011 18:23
Re: Sčót
To pak ale musis pocitat i Mondea, ktera se prodala mimo Evropu, vime?
31. 3. 2011 11:04
Re: Sčót
passat prekvapil skôr negatívne, ukazuje sa, že to nebude až taký apoštol.....
dostal nakladačku od prémiových 3er a A4 a ďalší konkurenti z mainstreamovej stajne vôbec nie sú ďaleko....supermainstream sa nekoná.
31. 3. 2011 11:16
Re: Sčót
Případné slovo supermainstream se nevztahuje k prodejům, jako spíše ke všeobecném vnímání a kvalitě výrobku spolu s přínosem pro třídu.
31. 3. 2011 11:20
Re: Sčót
případné slovo supermainstream hlavne neexistuje, pokiaľ sa teda bavíme o Evropě.
31. 3. 2011 11:24
Re: Sčót
Já ho nezmínil, jen komentoval ;-)
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:38
Re: Sčót
Supermainstream je ideální označení pro Volvo, které se pohybuje na pomezí prémie :-)
31. 3. 2011 11:44
Re: Sčót
Cenově leckdy i nad :-)
31. 3. 2011 11:49
Re: Sčót
krajšie je slovo subprémia...a má aj oveľa väčšiu logiku.
31. 3. 2011 11:59
Re: Sčót
Záleží na to jak se to bere :-)
Co zní lépe?
- nejhezčí holka z ošklivince
- nejošklivější miss v soutěži
31. 3. 2011 15:35
Re: Sčót
Kam se blíží ? Do první 100 ?
31. 3. 2011 10:10
Focus
Zrovna vybírám pro manželku do krajského města, Golf, Fiesta, Polo, Focus III i IV.

Golf je menší, do města lepší, Polo je už trochu malý, Focus III je širokej a dlouhej. Proto mě prodeje Golfu nepřekvapujou.. prostě je velikostí tak akorát. Trochu víc do města, ale je super i na dálnici a okreskách.

Prvně mi Fiesta i novej Focus přišly opravdu podivný, ale třetí pohled to všechno obrátil... nechápu dnes, jak se mi mohl líbit Golf a ještě hůř... Polo. Jsou to dobrý auta..ale ten vzhled :no:

Zatím to vypadá, že u manželky vyhrála Fiesta...
Rozbalit vlákno
7
31. 3. 2011 10:20
Re: Focus
skus navstivit Hyundai a odvez sa na ix20__mas elegantne, prakticke, bezpecne a atraktivne auto pre manzelku... ;-)
Avatar - das_autos
31. 3. 2011 13:28
Re: Focus
Kup Fiestu,korea je sice dobrá,ale jak je vidět na tabulce tak výrazně promlouvá do statistik akorát u nás.Holt podplacený recenze a lezení do * odborný veřejnosti a bezplatný půjčování aut není všechno a na víc už nejsou nejlevnější a víceletá záruka a ježdění kvůli tomu na servisky do značkovejch servisů taky není výhra.Propočítej to a uvidíš.
31. 3. 2011 10:56
Re: Focus
Hele Moiku to co nechápeš ty, je nám vcelku jedno, asi jsi rozpolcená osobnost, ale napsat že se mi něco líbi a pak to nechápat, je fakt prča. >:D To je ventilku. :-)
31. 3. 2011 11:21
Re: Focus
Nejsem schopen příspěvek plně pochopit, ale špatně se z toho vybrat nedá.
Avatar - pelikoš
31. 3. 2011 16:39
Re: jedině nissan
jedině nissan qashqai...je stavěný nejen do městské džungle,nebo nissan juke ;-) :yes:
[odkaz]
neregistrovaný "honza1212"
1. 4. 2011 19:12
Re: jedině nissan
kup Polo. Vevnitř vepředu malé není, na manévrování ve městě ideální velikost.
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 10:41
Fiat 500
nepochopiteľné je konštatovanie autora:"Následuje Fiat 500 (165 tisíc ks), mimochodem v celkovém pořadí těsně před Škodou Fabia, a až poté konkurence dalších výrobců" pokiaľ viem, je "výbuch tisícročia" z úplne iného segmentu a je zameraný aj na úplne inú klientelu, Fiat 500 je štýlové vozítko, ktoré nie je vôbec z lacného kraja (základ cez 10tisíc euro) na rozdiel od Fábie, ktorá je skôr ponímaná ako rodinné auto, predovšetkým v našich končinách a aj cena začína nižšie...z tohto pohľadu je pohľad na uvedené čísla diametrálne iný, tak neviem o čom nás chce autor presvedčiť...následuje dovetok:"a až poté konkurence dalších výrobců"..znamená to, že konkurencia Fábie je až za ňou?napriek tomu, že to tak nie je...? či ako to máme pochopiť?to tu autor rovno mohol napísať, že Fiat 500 je tesne za Passatom..výpovedná hodnota príspevku by bola asi rovnaká...
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 10:47
Re: Fiat 500
Podle mě je to jenom poznámka pro českého čtenáře, že se Fabií prodalo jen o něco méně než Fiatu 500. Článek je o celkovém Evropském žebříčku napříč kategoriemi, o kvalitě tam není ani jedna zmínka. Takže schovej italskou vlajku, rudý oči si pokapej Visinem a bež dělat něco užitečnějšího než tady vyskakovat z kůže kvůli tomu, že Fabia a F500 byly zmíněny v jedné větě. Ne, nebyl to útok na Fiat a pokud si to myslíš, svěř se svému psychiatrovi...
31. 3. 2011 10:53
Re: Fiat 500
Nech ho vyplakat.Tady jak se napíše cokoli o Fiatu, tak brečí.....
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 11:07
Re: Fiat 500
tak ja som tu nič nepísal o kvalite či nekvalite toho, ktorého vozu, len ma zarazila tá "logická úvaha" a vôbec ani nešlo o to či to bolo v súvislosti s Fiatom...tie poznámky o psychiatrovi si láskavo nechaj pre seba, podla tvojich paranoidných reakcií ak sa nedajbože spomenie Škodovka napriek tomu, že som Fábiu vôbec nekritizoval len súvahy autora, k nemu patríš skôr ty...
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:19
Re: Fiat 500
Možná v tom je ten problém, že tvá paranoia hledá logickou úvahu tam, kde žádná není. Pro českého čtenáře dává smysl poznámka, že F500 se prodalo o něco málo více než Škody Fabie, než poznámka že F500 prodejně stíhá Passat. Vyskakovat kvůli tomu jako papírový čertík a hledat za tím tajný útok na Fiat je vážně dětinské...
31. 3. 2011 11:22
Re: Fiat 500
Není paranoidní někoho napadat paranoiou, která není vidět?
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:26
Re: Fiat 500
Ale on paranoidní je a navíc neumí číst.... ta věta se vztahuje k Fiatu 500 a on si z ní odvodil něco o konkurenci Fábie a jak to není pravda.... to už je paranoia :-)
31. 3. 2011 11:28
Re: Fiat 500
Už bych to nerozmazával, F500 mě každopádně překvapila, čekal jsem slušný posun dolů po uspokojení první vlny poptávek a ono se nic nemění.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:35
Re: Fiat 500
Povedených retro stylovek v moderním líbivém kabátku moc není, uvidíme jak dopadne Brouk na podzim... snad se z fiaska new beetlu v Evropě poučili... Mě osobně se líbí prodeje Corsy a právě Qasqaie...
31. 3. 2011 11:40
Re: Fiat 500
Corsa se moc neprodává jen u nás, jinak jí beru jako velmi povedené auto, Nissan na to jak sebevědomou cenu má je pěkný počin.
F500 má i přes cenovku za hodně peněz málo plechu ještě pořád rozumnou startovací rovinu. U Beetlu bude hodně záležet právě na tom, jak se VW postaví k cenotvorbě. Na příkladu A1 je vidět, že image někdy nestačí.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:44
Re: Fiat 500
A1 mě cenou hodně zklamala... a to jsem o ní uvažoval, ale za stejnou cenu pořídíš i Mini, které má mnohem víc charisma (ačkoli jeho retrobudíky moc nemusím...) a zábavnosti. Nicméně pořád se ještě neobjevilo auto, které by mě nutilo změnit svou současnou volbu (Volvo C30)...
31. 3. 2011 11:45
Re: Fiat 500
:-) Jsi druhý driver C30, o kterém vím. Ten první přešel na 330ci :-)
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:48
Re: Fiat 500
budoucí driver, pořád čekám na finance... >:-[] Nicméně ten 1.6D motor s 84kw jezdí výborně a za málo, což je plus. A navíc, když to auto miluješ, není co řešit :-) Jasně, takový 330i coupé by asi bylo jiný kafe, ale invalidní důchodce ho neuživí :-)
31. 3. 2011 11:53
Re: Fiat 500
Není to servisně nejláceznější vůz, pravda :-) , ale to ani to Volvo. 1,6D se Fordu/PSA povedl, s ním ve výkonové kategorii kolem 100koní utekl konkurenci o pár délek.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:58
Re: Fiat 500
No, ve výběru byly i Golf GTD a Scirocco, ale když se mi po 4 měsících od objednání testovací jízdy nebyli schopni ozvat, tak se nebudu vnucovat. Táta koncernista si asi ukroutí hlavu, ale já mám jasno :-)
31. 3. 2011 12:04
Re: Fiat 500
Psal jsem pár lidem SZ o návštěvě dvou prodejců exkluzivnějších značek a vše je o lidech.

Zároveň jsem se svezl v dnes diskuzně párané F500 a zcela seriozně koketuju s myšlenkou, že jí vezmu na pražské cukačky po městě. ;-)
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 12:12
Re: Fiat 500
Tak na doporučení Vjaceho jsem taky volal jendomu Volvo dealerovi, co na mě 4 měsíce neměl čas. Řekl jsem si, koupím ten VW, nebudu se vnucovat. Zavolal jsem do VW a dejavu, 4 měsíce nic (Scirocco je na letních gumách, ozvu se až bude hezky)... no, nakonec jsme se rozhodl dát Volvu druhou šanci. Zavolal jsme do Auto M plus Liberec a oni řekli, auto máme, zavolejte den předem a projedem se....
31. 3. 2011 12:21
Re: Fiat 500
Nechápu, že majitelé občas neudělají "zkušební nákup" přes známého, aby se ujistili o kvalitě svých zaměstnanců. Někdy to je drámo ;-)

U mě suverénně "vede" jeden moravský dealer italské subpremie ohledně (ne)dealu zpřed 4 let ;-)
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 12:26
Re: Fiat 500
prosím ťa ešte raz si prečítaj môj príspevok, mne išlo len o tú úvahu, ktorú som možno zle pochopil, tak si tie diagnostické úvahy nechaj pre seba...inak vieš vôbec čo je to paranoja? alebo chceš o tom mňa poúčať?okrem iného som lekár, tak zrovna o tej paranoji viem otrošku viac ako ty....
31. 3. 2011 11:28
Re: Fiat 500
zatiaľ to vypadá skôr na tvoju paranoju....mám z teba dojem,že ťa skôr dráždi Ethicon a nie to čo napísal. Pravdou ale je, že sú v článku formulácie s mierne bulvárnym charakterom. Fakty sú spájané do súvislostí tak , aby bolo o čom diskutovať.
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 12:31
Re: Fiat 500
dráždim ho ja a Fiat...stačí sledovať jeho "kreácie" pod každým článkom o Fiate či Alfe Romeo a hneď je jasné, kto má tú diagnózu, ktorú tu tak rád spomína...
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 12:39
Re: Fiat 500
čiže tu niekto na novo zadefinoval paranoiu: paranoia je, ak niekto hľadá logiku tam, kde nie je...bravo pán Doktor... >:-[]
31. 3. 2011 11:19
Re: Fiat 500
Ethicon o kvalitě nic nepíše ;-)
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:24
Re: Fiat 500
ale vyskakuje jako kdyby použítí slova Fabia vedle Fiatu 500 bylo urážkou :-) sakra, zase jsem to použil v jedné větě...
31. 3. 2011 11:27
Re: Fiat 500
Je to o nazírání na věc, mě je to obecně šumafuk ;-) . Nejvíc mě zaujal Qashqai, který kromě 4 modelů z nižší střední natřel zbytek. Tomu se u ne zrovna posledního modelu říká majstrštyk ;-)
31. 3. 2011 11:38
Re: Fiat 500
no tá tabulka je fakt celkom zaujímavá a podobných prekvapení ako qashqai je tam viac. dalo by sa z nej popísať celá kopa dodatočných článkov, rozborov, súvislostí, očakávaní atď. zaujímavá je tiež pozícia Fordu napr. v súvislosti s Oplom (mondeo-insignia, astra-focus), žeby pomaly končila éra "športových" áut a začína éra komfortu (automat. prevodovky, el. asistenti, pohodlné sedačky....)?
31. 3. 2011 11:43
Re: Fiat 500
Insignia vypadá svěže, ale za volantem mě nepřesvědčila, souhlas, tam je překvapení taky. Astra vs. Focus bude jasnější až letos. FF III. nakonec naživo nevypadá tak strašlivě jako na obrázcích.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:46
Re: Fiat 500
Astra i Insignia se mi líbí a vyšší hmotnost pro mě není žádné minus, však Volva jsou také dost robustní :-)
31. 3. 2011 11:50
Re: Fiat 500
Insignia je velká zvenku, uvnitř už nic moc, přesto samozřejmě působí moderněji než Mondeo. A navíc dnes jako jediná v rámci běžných vozů nabízí 4x4 a to se počítá...jen ty automaty ;-)
31. 3. 2011 11:58
Re: Fiat 500
s Oplom je to divné, veľké zvonku, ťažké, malé zvnútra, obyč. design, značka ešte nedávno na odpis a aj tak má takéto čísla.... o čo tu ide?
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:59
Re: Fiat 500
Je krize, lidi hubnou a i do té Corsy/Insignie se vejdou >:D
31. 3. 2011 12:04
Re: Fiat 500
ale prd...práveže sme stále tučnejší...čo to nevnímaš? tie zvony bijúce na poplach, prežierame sa stále viac. Skús ale hodiť do placu nejaké vysvetlenie...mňa fakt nič nenapadá.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 12:05
Re: Fiat 500
Na mě s tím nechoď, já mám hubnutí přísně zakázáno od doktorky :-)
31. 3. 2011 12:10
Re: Fiat 500
S tloušťkou je velmi těžko laborovat v nějaké odborné rovině. Znám spoustu velmi aktivních a přitom silnějších lidí, kteří jsou zároveň velmi úspěšní a naopak. Přesto mi nejde nepřipomenout, že nejnaditější nákupní košík na parkovišti hypermarketu má obvykle rodina, či jedinec s otřískaným autem a nepříliš naditou peněženkou.
Tam je to velmi individuální...ale obecně? Pramálo pohybu a špatná životospráva.

Dříve člověk věděl, že když jede v noci kamkoliv buďto se nají, nebo si nechá nabalit svačinu, dnes na každém rohu fastfood se smaženým (neříkám, že k němu občas taky nezajedu)...a to je jen zrnko písku v Sahaře.
31. 3. 2011 11:53
Re: Fiat 500
FF III. argument beriem, ale pri image focusu ako takého a aj cene dosluhujúcej gen. je to pre mňa aj tak prekvapenie.
31. 3. 2011 11:57
Re: Fiat 500
Své udělalo velmi brzké představení nástupce a speciálně interiér byl zastaralý už v době představení. Ne technologicky, ale pocitově.
Minulý rok jsem měl náhradní vůz právě FF, když mi měnili na mém voze zaječí lišej na nárazníku a jakkoliv za jízdy neztrácí, spíš naopak, jezdit bych v něm každodenně nechtěl ;-)
31. 3. 2011 12:01
Re: Fiat 500
úplný súhlas, ale je kopec ľudí (chalanov) čo sú nadržaný z podvozka (sebe kúpili mondeo a žene focusa alebo fiestu) a neriešia interiér...
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 12:03
Re: Fiat 500
Priority se s věkem mění.... to ti ve 30 najdou nádor na ledvínách, metastázi v páteři a když máš po operaci v zádech titanový šrouby a učíš se měsíc znova chodit, tak už pak oceníš spíš ten komfort než sporotvní podvozek :-)
31. 3. 2011 12:05
Re: Fiat 500
jj, a to nemusí mať človek toľko nepríjemností ako píšeš, aj tak časom začne inklinovať ku komfortu
31. 3. 2011 12:13
Re: Fiat 500
To je ten horší případ...ten lepší je pohodlnost :-)
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 12:15
Re: Fiat 500
já jsem kombinace obojího a narch hrozně línej :-)
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 12:34
Re: Fiat 500
ja tu vyskakujem pri použití slov Fábia a Fiat 500?? prečítal si si vôbec ten môj príspevok? Možno som sa mýlil, len pri to pripadalo nelogické nič viac nič menej... myslím, že paranoju tu má naozaj niekto iný...
Avatar - KANKUNEN
31. 3. 2011 11:04
Re: Fiat 500
Tak s Fábii jsi už to srovnal a teď třeba s Fiestou.
Avatar - ethicon
31. 3. 2011 11:15
Re: Fiat 500
ja? to zrovnáva predsa autor...nech on porovná predaje Fábie a Fiesty a potom napíše dovetok citujem "a až poté konkurence dalších výrobců "čiže podľa tejto "úvahy" Fiesta, Clio, 207, Punto je vlastne až za Fábiou?? prečítajte si ten článok a potom tu útočte...ja som vôbec neriešil počty predaných kusov či výrobcov, išlo mi len o logiku úvahy autora, ktorá je pre mňa nepochopiteľná, ale asi ak sa jedná o Fábiu je manipulácia faktami a číslami prípustná...a mimochodom napíšel ešte raz, že sú to autá jednak z iných segmentov a z uplne inou cielovou skupinou zákazníkov..a to sa týka aj porovnania Fiatu 500 a Fiesty..
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:22
Re: Fiat 500
Tak znova "Následuje Fiat 500 a až poté konkurence ostatních výrobců". Takže češtin nám říká, že celá věta se vztahuje k FIATu, glosa o podobných prodejích Fiatu 500 a Fabie je jen VSUVKA, která nemění význam původní věty. Tedy shrnutí: O konkurenci Fábie se v dané větě vůbec NEHOVOŘÍ. Příště se, bratře, klidně zeptej, popkud něčemu neporozumíš... >:D
Avatar - white label
31. 3. 2011 11:30
"americká" verze
Opět se logicky ptám, proč je na titulní fotce k článku o evrospkých prodejích americká verze Golfu (GTI)? To redakce nemá v archivu žádnou evropskou verzi tohoto vozu? ;-)
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2011 11:31
Re: "americká" verze
Vždyť jsou ty odrazky tak pěkný :-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 12:03
Re: "americká" verze
Taky tu oranžovou tak "miluju"... ;-)
31. 3. 2011 12:18
Re: "americká" verze
>:D Ale třeba původní S/V40 to slušelo, nebo Thema 8.32 je měla taky ;-)
31. 3. 2011 11:31
Korejci
na to ako ich kazdy ospevuje, su skoro na chvoste... preco? :-)
Rozbalit vlákno
12
31. 3. 2011 11:34
Re: Korejci
Dear Mr. Shelby,
nemyslíš, že třeba těch skoro 100k ks Céedu chybí v prodejích některé z evropských automobilek? Pokud vezmeme jen ty, které se prodávají za podobnou cenu, pak nejvíc přítomnost korejců pociťuje Fiat.
Avatar - Krispos
31. 3. 2011 11:36
Re: Korejci
Chybí, na většinou dotovaných trzích východní Evropy....
31. 3. 2011 11:47
Re: Korejci
možno zohráva malú úlohu skutočnosť pozorovaná aj v iných odvetviach spotrebného priemyslu. ľudia v krízových časoch radšej zaplatia za overenú značku spájanú s kvalitou (menej riskujú ako v časoch konjunktúry). Značkové handry, kvalitné hodinky, značkové spotrebiče. Plus fakt, že vplyvom krízy klesli ceny, tzn. aj kedysi drahšie europske autá sú dostupnejšie. Zaujímavý je rozmach prémie.
31. 3. 2011 11:51
Re: Korejci
Všechno je v poměru cena/výkon/služba levnější než před pár lety, což souvisí s technologickým vývojem ;-)
31. 3. 2011 12:10
Re: Korejci
samozrejme aj technol. pokrok zohráva svoju rolu, ale ten je relatívne konštantne prítomný (aj keď sa stále zrýchľuje).
Avatar - Emel
31. 3. 2011 12:32
Re: Korejci
Souvisí to i s "finanční krizí", která rozhýbala stojaté vody a přece jen řízla do marží automobilek i prodejců.
31. 3. 2011 12:55
Re: Korejci
:yes: :yes: suhlasim
31. 3. 2011 18:57
Re: Korejci
Pro Shelby: je to naopak
Kia loni posílila v Evropě prodeje o 19% na necelých 392k kusů. (Pro srovnání: jiná menší dynamická automobilka -Škoda - loni celosvětově vzrostla o 11,5% na 762k vozů, Kia za stejnou dobu posílila o 26,5% na celkem 2,09 mil. vozů).

Hyundai posílil globálně o 16,3% na 3,6 mil vozů. Dílčí údaj za Evropu z jiné statiky zní 362k vozů).

Tady jsou odkazy:[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
31. 3. 2011 13:31
Re: Korejci
Ona je to prémie hlavně z pohledu východního bloku. 3er/A4/C-klasse jsou celkem běžná auta střední vrstvy. A řada firem je má ve fleetech.

Snižování cen v době krize je logické. Pokud něco prodáváš masově, je pro tebe dynamika rozvoje firmy důležitější než okamžitý zisk. Držet si cenu a přijít o postavení na trhu je rozhodně horší než prodat s malým ziskem, nebo dokonce s mírnou ztrátou, ale prodat. Tvoje síla je v objemu prodejů, nikoli v ceně za kus. To pochopily i drogové kartely.
31. 3. 2011 13:38
Re: Korejci
On je M-B a spol prémií všude...v EE, WE, kdekoliv v zámoří.
31. 3. 2011 13:49
Re: Korejci
Ano, ve smyslu, že jsou lepší než většina. Ale ne ve smyslu, že na ně mají jen zbohatlíci. Narážka na rozmach prémie jednoznačně směřuje na zbohatlíky, ne na kvalitu.
31. 3. 2011 13:59
Re: Korejci
Já si žádné narážky na zbohatlíky nevšiml, la pardon.
Avatar - Emel
31. 3. 2011 12:31
Největší překvapení
Pro mě je největší překvapení A3. Skoro 180.000 u hodně starého modelu... no, slyšel jsem, že Audi míchá s cenovou politikou, ale nečekal jsem, že až tolik.

Opelu se také daří lépe než bych čekal a nad očekávání slušně se prodává i Ibiza, 3008 a Sandero.
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2011 12:56
Re: Největší překvapení
tých prekvapení je tam celá rada....(možno sme prekvapení len my ovplyvnení ČR a SR trhom). Škodovka na tom nie je bohvie ako, Ford jakbysmet.... MEriva dvojkou medzi MPV 8-s ???
31. 3. 2011 13:34
Re: Největší překvapení
Myslím, že spousta lidí, kteří čekali na A1 se nakonec rozhodli pro A3 ;-)
31. 3. 2011 20:57
Re: Největší překvapení
hm tak tohle je presne! :yes:
Avatar - strýček BOB
31. 3. 2011 13:03
Jejda...
Kvalita se prodává sama. Kaškaj se prodává naprosto neuvěřitelně. Velmi překvapil Fiat, zde tolik zatracovaný, Punto uzavírá první desítku, Panda je hned v závěsu :yes: Korejské křápy se potácí na chvostu, klíčové modely z nižší střední a výsledek je bída, škodolibě říkám, bravo korejci :yes:
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2011 13:33
Re: Jejda...
Jen u Ceedu 100.000 "zoufalců po Evropě...to je kousek ;-) Kolik budou mít korejci celkem? K půl milionu? To pro ně, narozdíl od evropských výrobců není špatný.
Avatar - Katikakus
31. 3. 2011 18:06
Re: Jejda...
Pravdepodobne se ti nepovedlo zachytit pomerne dulezitou informaci. Tohle neni poradi vsech prodavanych modelu v Evrope, pouze 50 nejlepe prodavanych.
1. 4. 2011 13:58
Re: Jejda...
Bobe, to vypada jako by si zacal fandit FIATu? ;-)
31. 3. 2011 13:08
BMW 3er
Nebyla nejprodávanější ve střední třídě. Do 3er se počítají sedan, kombi, kupé a kabriolet. Kdežto do A4 jen sedan a kombi. Kupé a kabriolet verze A4 jsou A5 (jako kdyby to tu někdo nevěděl >:D ) a jsou samozřejmě vedeny samostatně. Korektní by bylo sečíst jejich prodeje. Jde o skvělý prodejní výsledek pro BMW, ale rozhodně ne ten nejlepší ve střední třídě. Těch chybějících 14 tisíc kusů A5 určitě na kontě mít bude.
Rozbalit vlákno
10
31. 3. 2011 13:31
Re: BMW 3er
To už je věc Audi, ne chyba BMW.
31. 3. 2011 13:35
Re: BMW 3er
Není to věc ani jednoho, ale člověka zpracovávajícího statistiku. A stejně jako redakce upozornila na Golf Plus, tak se sluší upozornit i na tohle. A možná jsou tam další nedostatky. Je jedno, jak si kdo co značí, důležité je porovnávat porovnatelné.
31. 3. 2011 13:39
Re: BMW 3er
Předpokládám, že redakce převzala tabulku od ACEA a ne, že ji dělala sama.
31. 3. 2011 13:44
Re: BMW 3er
Já si taky nestěžuji na redakci, ale na organizaci připravující takovýhle... guláš. Ale mohu čekat od redakce, že se pokusí tento guláš trochu upravit, aby byl hodnotnější a stravitelnější.
31. 3. 2011 15:31
Re: BMW 3er
Je to od JATO - publikováno asi před měsícem.
Evropské prodeje ze únor. Fiesta už několik měsíců ztrácí a pomalu vyklízí pozice.
Europe February 2011:
Pos Model Feb % /10 Jan 2011 % /10 Pos 2010
1 VW Golf 33,954 3.4% -8% 1 70,625 3.4% -8% 1 1
2 Renault Clio 27,293 2.7% 0% 4 53,086 2.6% -11% 3 4
3 VW Polo 25,444 2.5% 0% 2 54,421 2.6% -5% 2 3
4 Ford Fiesta 24,260 2.4% -25% 3 51,481 2.5% -28% 4 2
5 Opel Astra 21,637 2.1% +9% 6 42,491 2.0% +6% 7 7
6 Peugeot 207 21,571 2.1% -15% 7 42,514 2.0% -15% 6 6
7 Opel Corsa 21,557 2.1% +2% 5 44,285 2.1% 0% 5 5
8 Renault Megane 19,931 2.0% -3% 10 39,144 1.9% -5% 8 9
9 Fiat Punto 18,263 1.8% -31% 8 38,828 1.9% -29% 9 10
10 VW Passat 17,748 1.8% +36% 13 35,189 1.7% +31% 11 20
31. 3. 2011 18:17
Re: BMW 3er
Tobě to dvouleté kralování Fiesty nějak leží v žaludku, ale neboj, do konce tohoto roku dá Clio zas >:D
1. 4. 2011 10:00
Re: BMW 3er
Všichni víme, že příchod aktuálního Clia byl pro třídu subkompatků milníkem co do kvality a celkové vyspělosti, ale že se udrží na takovýchto prodejích i na konci svého generačního cyklu mi příjde fascinující. :yes:
31. 3. 2011 13:44
Re: BMW 3er
Vem si Scirocco vs. Megane Coupe. A EOS vs Megane CC. Tisíckrát radši budu za statistiku po modelech, než za nějaký cár nic neříkajícího bludu. A to nemyslím jako urážku redakci.
31. 3. 2011 14:15
Re: BMW 3er
Já jsem rád že je to tak jak to je. Sečíst dvě čísla umím a přerovnat si v hlavě jaké karosářské verze kdo nabízí taky. Takhle je to nejčistší řešení. Naopak kdybys to chtěl sčítat už před zveřejněním, narazíš na spoustu problémů. Má se třeba Brera a Spider sčítat s Alfou 159? Někdo řekne ano, jiný ne.
31. 3. 2011 16:35
Re: BMW 3er
Proto jsem také napsal, že bych měl radši statistiku po modelech. Těžko si něco mohu sečíst v hlavě, když to v té statistice není. A ještě těžší je odečítat.

Hlavně jde o tu naprostou nekonzistentnost. Je to založené na podobnosti názvů modelů, nikoli na jejich skutečné pozici v nabídce. A máš pravdu, existuje řada modelů, které jsou svým zařazením velmi kontroverzní. Ještě dokáži pochopit sčítání sedanů, liftbacků, hatchbacků a kombi, ale nechápu započítávání kupé, kabrioletů a spol.

Navíc chybí celkem zásadní informace, tedy které karosářské varianty tvoří dané číslo. Kdyby Golf Plus nebyl v TOP 50, tak by si někdo mohl myslet, že je započítaný pod Golfem. Stejně jako já si myslím, že 3er Coupe a Cabriolet jsou započítané pod 3er. Ale nikde to není explicitně řečeno. Jak jsem napsal, podle mě je to guláš, ne statistika.
Avatar - 3_diamanty
31. 3. 2011 16:10
Podla isteho odbornika menom GTI
mal byt Fiat 500 este pred vstupom na trh uz dopredu odsudeny ako auto ktore nikoho neoslovi a ktore sa bude sotva predavat a neurobi ziadnud ieru do sveta. Hm lenze to auticko sa predava lepsie ako tvoj FOX ktoreho je vacsi problem stretnut ako maserati alebo hummer.

ten kontajner menom fox je presne to o com si mal pisat ako o tragedii na kolesach a nie otvarat usta na skvost menom F500.

ty si taky odbornik na auta GTI ako ja odnornik na kvantovu fyziku. v com jazdis v golfe II?
Rozbalit vlákno
3
31. 3. 2011 17:04
Re: Podla isteho odbornika menom GTI
Odpovědí na tvoji invektivu k Foxovi je tohle číslo "194393".
Avatar - Katikakus
31. 3. 2011 18:09
Re: Podla isteho odbornika menom GTI
Bavime se o evropskem trhu, Mlho, takze tve cislo je zde ponekud irelevantni.
31. 3. 2011 18:15
Re: Podla isteho odbornika menom GTI
Podle jiného odborníka zas měla dvojice Kia & Hyundai útočit na přední příčky prodejů a evropské konkurenci se měla začít třást kolena :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
31. 3. 2011 19:06
BMW
BMW opět soupeřům ukázalo, kdo je na vrcholu třídy i na sklonku kariéry. Skvělý výsledek, ale pro mě opravdu překvapivý, z alídra střední jsem měl Passiho. Idu i to je další důkaz faktu, jak je na tom současná 3er skvěle :-)
Co mě překvapilo dále je třeba postavení Octavie před P308! Tomu se říká úspěch Škody předběhnout svým modelem Peugeot nižší střední třídy, který je na trzích západní Evropy zaveden už léta.
Jen ta dál ;-)
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2011 20:28
ZRCADLO PRAVDY
Tohle je velmi potřebná tabulka. Některým dokonce nastaví zrcadlo až laserového kalibru. Drtící síla Golfu, Pola, Tigiho a Passatu je očividná. Avšak neusínejme prvoplánově na vavřínech supermainstreamu, jsou ještě jiní, kteří zaslouží akcent a pochvalu. Například A4 má vynikající postavení. Zrovna tak BMW 3, to je s ohledem na stáří modelu obrovský úspěch.

Trpká pravda je vystopovatelná na číslech Mondea, ano, zde diskuzně soustavně přeceňovaný vůz je v evropském kontextu tam, kde ho hledá znalec. Zdejší fanoušek, který začínal hledat Mondeo na místě prvním, ten si prošel opravdu trpkým "výtahem"...

Nejméně pochopitelný úspěch je pro mne třinácté místo Quashqaie. Na velkou oslavu jsou však prodeje naší Škody, potvrzuje se známá pravda, že žiji-li v Česku a jezdím-li mainstream, pak v podstatě není důvod si kupovat něco jiného než Fabii, Yetiho Octavii a Superb (v kombi). U Yetiho objektivně ani neexistuje jediný důvod pro pořízení jiného vozu a u Octavie jakbysmet. Snad jen kdyby chtěl někdo v kompaktech hatchback, pak bere prodejní evropskou jedničku - GOLF.

Koukám, že další diskuzní majstrštyk, mazda, má s tabulkou své jisté těžkosti... Je tu nějaký fanoušek, že by nám to jako pěkně vysvětlil?
Rozbalit vlákno
99
Avatar - pelikoš
31. 3. 2011 20:38
Re: ZRCADLO PRAVDY
píše s to NISSAN QASHQAI,jo a stou drtící sílou tigiho jsi to trochu přehnal :-!
31. 3. 2011 20:48
Re: ZRCADLO PRAVDY
No vidíš, ani nevím jak se ta kvaška píše... prodeje opravdu nechápu, potřeboval bych vysvětlit. TIGI je v rámci třídy prodejní jedničkou Evropy, máš s tím problém?
31. 3. 2011 22:40
Re: ZRCADLO PRAVDY
nechápem: Qashqai - 216k, Tiguan - 109k, kto je prodejní jedničkou?
Qashqai je v triede malych SUV to čo Golf medzi kompaktmi....jednoduché, nie?
31. 3. 2011 23:29
Re: ZRCADLO PRAVDY
Q není SUV, je to víceméně crossover, jinak též universálnější hatchback.
1. 4. 2011 00:32
Re: ZRCADLO PRAVDY
to vysvetľuj tým 216k majiteľom čo mu dali minulý rok prednosť .....
1. 4. 2011 08:51
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tiguan a Qashqai si v tomto mozu "ruky podat". Takze to porovnanie je namieste. A v situacii, ked pomer poctu predanych kusov je 216000:109000 mi to urcite nepripada tak, ze by Tiguan "valcoval"...
Avatar - pallas
1. 4. 2011 14:19
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tiguana predbehol Peugeot 3008, to som prekvapeny :-!
Avatar - white label
31. 3. 2011 20:52
Re: ZRCADLO PRAVDY
Naprostý souhlas s druhým odstavcem, přesně tohle mě taky u čísel Mondea napadlo. Ve zdejších diskusích opravdu mimořádně přeceňovaný vůz...
31. 3. 2011 21:10
Re: ZRCADLO PRAVDY
Neni to spise tim, ze Mondeo nema svuj domaci trh? Tak jako ho ma Passat?
Avatar - white label
31. 3. 2011 21:18
Re: ZRCADLO PRAVDY
Bavíme se o Evropě, takže by to u Mondea mohla být Anglie...
Mondeo není podobně globální model, jako současný Focus, nebo Fiesta, takže pokud narážíš na domácí trh v USA, je to úder "vedle"...

[odkaz]
31. 3. 2011 21:00
Re: ZRCADLO PRAVDY
U Golfu se vice jak polovina (pokud si dobre pamatuji cca 53 procent) proda doma v Nemecku, u Pola je to jenom tretina u ostatnich nevim. Jinak pro mne ososbne A3 prekvapko jak blazen.
31. 3. 2011 21:32
Re: ZRCADLO PRAVDY
Jo, tos trefil, átrojka má výborné umístění.
Avatar - miromen
31. 3. 2011 21:52
Re: ZRCADLO PRAVDY
Pořad stejna onanie nad tabulkou prodeju. Tobě třidni kral Mondeo prostě neda spat.
Avatar - white label
31. 3. 2011 22:01
Re: ZRCADLO PRAVDY
"Třídní král Mondeo". To je přesně to, o čem jsem taky psal. Díky za rychlý a názorný příklad, jak vidíš, tak minimálně v evropských prodejích to žádný král není..., co si o něm myslíš ty, nebo já, je další věc...
31. 3. 2011 22:26
Re: ZRCADLO PRAVDY
Mondeo už nechte být. Že vyhrává většinu testů v Čr, za to nemůže >:D Navíc se dalo čekat, že se prodejní jedničkou u nás ani v Evropě nestane.

Radši zhodnoťme úspěch Fiesty, když jsem tu pořád psal, že předčí Polo, tak mi nikdo nevěřil a nakonec ho sfouklo jak svíčku... :-)
Avatar - woody-alien
31. 3. 2011 22:37
Re: ZRCADLO PRAVDY
1. Fiesta je úspěšná
2. Předčila Polo
3. Nechápu a zmaten odcházím

;-)
31. 3. 2011 22:42
Re: ZRCADLO PRAVDY
Radši to nech být a běž >:D

P.S. Před rokem jsme se tady lehce handrkovali, kdo bude úspěšnější a zase jsem měl pravdu :-)
Avatar - woody-alien
31. 3. 2011 22:49
Re: ZRCADLO PRAVDY
OK, já ti to neberu

ale jestli v prodejích za rok 2011 předstihne Fiestu Clio, tak tady zatančíš Pogo.

>:D
31. 3. 2011 23:04
Re: ZRCADLO PRAVDY
>:D

To jsem v klidu, poslouchat metal nebo punk nebudu muset.

Ale byl by to pro mě velkej trest :-)
31. 3. 2011 23:12
Re: ZRCADLO PRAVDY
Souboj POLO x Fiesta už není zajímavý - tam je rozhodnuto / Clio bych do toho netahal/. Lepší by byla sázka na Focuse - dostane se do TOP 10 ?
31. 3. 2011 23:16
Re: ZRCADLO PRAVDY
Moc tomu nevěřím a jestli, tak s odřenýma ošima
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:20
Re: ZRCADLO PRAVDY
S odřenýma ušima? Myslíš, že to bude taky jen o jednu příčku, jako letos, tedy taky to "sfouknutí svíčky"? >:-[]
31. 3. 2011 23:27
Re: ZRCADLO PRAVDY
U novýho Focuse se ani nedá mluvit o sfoukávání svíčky...ta se bude hodně těžko i zapalovat :-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:02
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tak mrkni zpětně na ty rok staré diskuse, já tam opravdu psal, že Polo může být prodejně lešpí (než Fiesta) až později... ;-)
31. 3. 2011 23:06
Re: ZRCADLO PRAVDY
Já ti věřím, ale nepsal jsi kdy později. V roce 2020? 2030? Nebo snad ještě dýl? >:-[]
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:16
Re: ZRCADLO PRAVDY
Psal jsem, že nejdřív až někdy ve druhém pololetí 2010 a roku 2011 už jsem věřil určitě... ;-)
31. 3. 2011 23:27
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tak to jseš ještě větší optimista než jsem čekal >:D
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:30
Re: ZRCADLO PRAVDY
Nápodobně, taky jsi mě tím optimisticko-sebevědomým "sfouknutím svíčky" docela zaskočil... >:-[]
Avatar - white label
31. 3. 2011 22:48
Re: ZRCADLO PRAVDY
Evropský prodejní "souboj" aktuální Fiesty s Polem jsi dost zjednodušil. V první polovině roku 2010 se Polo teprve rozjíždělo, postupně přicházely další motorizace, prvky výbavy, 3dv. karoserie, GTI apod.
Pokud ovšem Fiestě až tak věříš, klidně se s tebou vsadím, že v tomto roce v Evropě proti Polu prodejně naopak neuspěje... ;-)

P.S. Sfoukla jak svíčku? Polo je jen o jednu příčku níž a třeba Mondeo ztrácí na Passat více než Polo na Fiestu. Mám tomu rozumět tak, že Passat sfoukl Mondeo jako svíčku ještě o něco silněji?
31. 3. 2011 22:54
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tak o co? :-)

Clio spadne, takže Fiesta 1., Polo 2.

P.S. Sice o jednu příčku, ale ten rozdíl mezi 1. a 2. je mnohem větší než mezi 2. a 3., 3. a 4. S tím Passatem tomu tak klidně rozuměj ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:02
Re: ZRCADLO PRAVDY
O co chceš! :-)
31. 3. 2011 23:10
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tak já něco vymyslím. Zatím se těš z dočasného vedení. A jestli to bude koncem roku vyrovnaný, tak snad prodám auto a jdu pro dvě Fiesty >:D
31. 3. 2011 23:27
Re: ZRCADLO PRAVDY
Prodej auto a kup dvě Pola... ;-) Na silvestra si to napíšeme, Fiesta nemá šanci, na to je POLO dnes dokonale vyšperkované.
31. 3. 2011 23:31
Re: ZRCADLO PRAVDY
Dva vlastňáky jsem si v životě nedal a ani nedám (doufám). Tak za 3/4 roku ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:32
Re: ZRCADLO PRAVDY
Obávám se, že ty dva kousky nemusí stačit... >:-[]
31. 3. 2011 23:47
Re: ZRCADLO PRAVDY
Neměj obavy, tu poslední větu jsem hodil jen ze srandy, abys to hned nevzdával. Prodej nebude potřeba :-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:52
Re: ZRCADLO PRAVDY
Taky si myslím, že bys toho svého nového Passata prodával zbytečně a stejně bys ty prodeje Fiesty sám nevytrhl... >:D
31. 3. 2011 23:58
Re: ZRCADLO PRAVDY
Však on tě ten humor s přibývajícími měsíci přejde >:D
Avatar - white label
1. 4. 2011 00:02
Re: ZRCADLO PRAVDY
Teda, tebe ta naše sázka nějak vzala, když už teď trpíš samomluvou... :-O :*) >:D

P.S. A to ještě ani sám nevíš o co jsme se vlastně vsadili... >:-[]
1. 4. 2011 00:10
Re: ZRCADLO PRAVDY
Pravda, ještě jsem nevymyslel, co chci vlastně vyhrát >:-[]

Ale v tuto dobu už asi nic nevymyslím :-)
Avatar - white label
1. 4. 2011 00:15
Re: ZRCADLO PRAVDY
Napsal jsi to velmi dobře: "...co chci vlastně vyhrát". Tak mi napiš, co ty vyhrát chceš, ať vím, co vyhraju já... >:D
Ještě, že ti to v tuto dobu moc nemyslí, jinak bych ses nemohl podobně vsadit... >:-[]
1. 4. 2011 00:27
Re: ZRCADLO PRAVDY
>:D Teď jsi mě dostal ;-)

Ale neboj, vsázím se i v horších stavech a vyhrávám >:D
Avatar - white label
1. 4. 2011 11:16
Re: ZRCADLO PRAVDY
Teď ale nebude rozhodující tvůj stav v době uzavření sázky, ale stav evropských prodejů Fiesty vs Pola za rok 2011. >:-[]
31. 3. 2011 23:00
Re: ZRCADLO PRAVDY
Spíš bych od tebe chtěl vysvětlit ten obrovský prodejní propad. Už 5 měsíců se přes POLO nedostala.
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:05
Re: ZRCADLO PRAVDY
...a dokonce začíná mít problémy i s "předdůchodovým" Cliem. :-)
31. 3. 2011 23:12
Re: ZRCADLO PRAVDY
To je logický, nástup Fiesty byl natolik drtivý, že takový prodeje nemohla dlouhodobě udržet.

Koneckonců jsi sem dal prodeje za únor, ty rozdíly jsou minimální a Clio půjde do konce roku dolů
Avatar - woody-alien
31. 3. 2011 22:35
Re: ZRCADLO PRAVDY
Já třeba považuju Mondeo za hodně dobrý auto, rozhodně patří ke špičce neprémiový střední třídy. Zdá se mi ale, že se tady kolem něj vytvořila gloriola nedotknutelnosti. Krásnou ukázkou byl poslední test tady na auto.cz, kdy si autor dovolil pár "politicky nekoretních" poznámek a strhl se povyk. ;-)

A pokud se týká prodejů, nevím přesně co stojí za "zaostáváním" Mondea vůči úhlavnímu konkurentovi, možná i absence AWD, možná nadstavba typu CC....ale hlavně nechápu proč si z toho dělat hlavu. Pokud Mondeo osobně uznám za nejlepší z konkurentů, koupím ho i kdyby se ho v Evropě prodala pouhá desetina množství než Passata.
31. 3. 2011 22:48
Re: ZRCADLO PRAVDY
:yes:

Jak dojde na kritiku nějakýho auta, tak místní fankluby vždycky strhnou povyk. Nejradikálnější jsou v tomhle fans Fiatu a Alfy. Ti za každou kritiku málem píšou do Bruselu :-)
Avatar - Andromeda
1. 4. 2011 12:48
Re: ZRCADLO PRAVDY
Hmm, zajímavé, nestranné >:-[] . A tomu věříš ?
Avatar - white label
31. 3. 2011 22:58
Re: ZRCADLO PRAVDY
Souhlasím, Mondeo není celkově vůbec špatné auto, "problém" je jen v tom, že podle zdejších diskusí je to vlastně jediný velkoprostrový supersport na světě... ;-) >:-[]
Avatar - Ronault.
31. 3. 2011 23:07
Re: ZRCADLO PRAVDY
>:D >:-[] :yes:
31. 3. 2011 23:24
Re: ZRCADLO PRAVDY
>:D :yes:
31. 3. 2011 23:32
Re: ZRCADLO PRAVDY
A ty se divíš, když v něm jezdil i James Bond? >:D
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:38
Re: ZRCADLO PRAVDY
Pokud James jezdil v aktuální generaci, pak to leccos vysvětluje... >:-[]
31. 3. 2011 23:42
Re: ZRCADLO PRAVDY
...že je lepší než Aston Martin? >:D
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:44
Re: ZRCADLO PRAVDY
O tom, zrovna tady, žádná... >:-[]
31. 3. 2011 23:23
Re: ZRCADLO PRAVDY
Popravdě si musíme ovšem napsat, že jak Passat tak Mondeo je mainstream, byť tedy Passat těží z přesahu do supermainstreamu, ale důležité je, že prodejní čísla u takovéto produkce dokonale korespondují s kvalitou vozu (myslím to v komplexním pojetí tohoto slova), a tedy PASSAT je takřka jednou tak lepší vůz než mondeo, proto má také takřka jednou tak vysoké prodeje.

Ty to píšeš správně - mondeo je dobrý vůz, PASSAT však výborný, a přesně v tom se odráží počty prodejů.
31. 3. 2011 23:38
Re: ZRCADLO PRAVDY
V tom případě ale musíš uznat, že Fiesta je o 15% lepší auto než Polo :-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:49
Re: ZRCADLO PRAVDY
Podle této "logiky" Fiesta dočasně pouze byla! lepší auto, to už ale 5 měsíců neplatí a lepším vozem je teď naopak Polo, všechno je relativní a rychle se měnící... >:-[]
1. 4. 2011 00:01
Re: ZRCADLO PRAVDY
Za to může Polo GTI, až přijde Fiesta ST, tak se zas všechno vrátí k normálu :-)
Avatar - white label
1. 4. 2011 00:07
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tomu sám nevěříš, ST/GTI dělají jen zlomek prodejů v této třídě... ;-)
1. 4. 2011 00:19
Re: ZRCADLO PRAVDY
To je fakt, Fiesta k prvenství ani Fiestu ST potřebovat nebude :-)

Ale jsem na ni zvědavej a nejen já. Něktěří majitelé současného Focusu ST po představení jeho nové generace spíše vzhlížejí k Fiestě ST. To by se u Golfu asi stát nemohlo :-)
Avatar - white label
1. 4. 2011 00:22
Re: ZRCADLO PRAVDY
To je fakt, aby Golf GTI vypadal "podobně" jako Focus III ST naštěstí nehrozí.... >:-[]
Avatar - Ronault.
1. 4. 2011 01:00
Re: ZRCADLO PRAVDY
Pánové, jen se tady hádejte o tom, jestli Polo GTI nebo Fiesta ST, ono je to v praxi jedno, protože jako je jisté, že zítra ráno výjde slunce, tak jisté je, že ten nejlepší HH B segmentu vzniká a i nadále bude vznikat v Dieppe ;-) >:-[]
Avatar - Krispos
1. 4. 2011 11:48
Re: ZRCADLO PRAVDY
To jako že tam Škodovka má továrnu na Fabii Magic? >:D
Avatar - Andromeda
1. 4. 2011 12:44
Re: ZRCADLO PRAVDY
Na takové veledílo by si netroufli -> kdepak, "nejkouzelnější" plecháč ve sluneční soustavě a blízkém okolí ...
Avatar - white label
1. 4. 2011 11:58
Re: ZRCADLO PRAVDY
Z hlediska zážitků/zábavy za volantem určitě ano, z hlediska určité "univerzálnosti" už je to zase trochu jinak... ;-)
Avatar - Ronault.
1. 4. 2011 12:57
Re: ZRCADLO PRAVDY
Na univerzálnost máš iné verze Clia ;-)
Avatar - white label
1. 4. 2011 18:43
Re: ZRCADLO PRAVDY
To sice máš, ale když chceš výborné výkonové a parametry (na svou třídu) a k tomu i určitou iniverzálnost + image malého HH, pak můžeš být docela rád, že je opravdu z čeho vybírat (napříč značkama)..
Avatar - Ronault.
1. 4. 2011 22:09
Re: ZRCADLO PRAVDY
Už jsme to tady probírali stokrát ;-) Pravdu máme svým způsobem oba, já bych nakonec volil Clio, protože mi příjde stále dost v pohodě a ty třeba Polo ;-)
Avatar - white label
2. 4. 2011 00:13
Re: ZRCADLO PRAVDY
Já bych určitě "lovil" spíš o třídu výš, ale chápu i toho kdo dá přednost CRS, podobně jako toho, kdo dá přednost PGTI. Je to stená třída, ale charakterově dost jiná auta...
1. 4. 2011 00:00
Re: ZRCADLO PRAVDY
:-) Zde ovšem platí dlohodobé tendence a stavy, nikoliv náhodný úlet.
1. 4. 2011 00:07
Re: ZRCADLO PRAVDY
Neznám prodeje minulých let, ale přepokládám, že ten úlet od Fiesty vůči Polu trvá už pěkných pár let
Avatar - white label
1. 4. 2011 00:11
Re: ZRCADLO PRAVDY
Pokud vezmeš v potaz fakt, že současná Fiesta se dělá až od října 2008, a že Polo se prodává o něco lépe už pět měsíců, tak to asi nebude ani úplně celý jeden pár let... :-)
1. 4. 2011 00:24
Re: ZRCADLO PRAVDY
Teď jsem měl na mysli minulou generaci Fiesty a Pola. Když k tomu připočteš roky 2009 a 2010, tak to bude pěkných pár let
1. 4. 2011 00:11
Re: ZRCADLO PRAVDY
Čo bolo, to bolo, terazky som (polo)premiantom... ;-)
Avatar - woody-alien
31. 3. 2011 23:40
Re: ZRCADLO PRAVDY
S tím přímým uměřováním kvalit auta dle prodejů je to hodně ošidná záležitost. Nebo snad neskončila řada nepochybně kvalitních aut prodejním neúspěchem ?

Ale můžu souhlasit, že oproti Mondeu téměř dvakrát větší počet zákazníků považuje Passata za nejlepšího z konkurence a koupí ho. ;-)
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:46
Re: ZRCADLO PRAVDY
Souhlas s oběma odstavci...
31. 3. 2011 23:56
Re: ZRCADLO PRAVDY
:yes:

Dneska jsem ti dal už druhej palec, toho si važ :-)
1. 4. 2011 00:02
Re: ZRCADLO PRAVDY
No, to je přesně ono. Vyjádříme-li to číselně, pak kupec mondea získává oproti Passatovi vlastně takřka poloviční auto... takříkajíc autopolotovar...
31. 3. 2011 22:43
Re: ZRCADLO PRAVDY
jediný Golf je jedničkou vo svojej triede, ostatné modely VW sú v lepšom priemere (sklamaním je Passat, ktorého predbehla aj prémia).
31. 3. 2011 23:18
Re: ZRCADLO PRAVDY
GOLF - jednička Evropy, jednička třídy
POLO - trojka Evropy, dvojka třídy
TIGI - 37. Evropy, jednička třídy
PASSAT - 20. Evropy, jednička třídy
TOURAN - 46. Evropy, trojka třídy

Pokud je pro tebe Passat, který má třídně nejvyšší postavení zklamáním... Pak "úspěch" Mondea se snad nedá ani vyjádřit slušnými slovy... ;-)

P.S. Prodeje a umístění jednotlivých modelů Volkswagenu, to je doslovný vrcholný úspěch, vždyť v padesátce nejprodávanějších má Koncern celkem jedenáct modelů, z toho dva na čelných místech a jednoho dokonce jako absolutního vítěze...

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Avatar - white label
31. 3. 2011 23:28
Re: ZRCADLO PRAVDY
Mně se líbí, jak se tu bystře upozorňuje na úspěch prémiové střední třídy v porovnání s Passatem (navíc těsně před jeho generační obměnou), ale k mnohem žalostnějším prodejům zde tolik glorifikovaného Mondea se tu (kromě tebe) zatím nevyjádřil nikdo... :-O :-)
31. 3. 2011 23:34
Re: ZRCADLO PRAVDY
:-) MONDEO je evropský výbuch roku, počítám, že tu vybuchne zrána i na diskuzi... :-)

Domnívám se, že úspěch A4 nepoukazuje vůbec na malou prodejní potenci Passatu, naopak se domnívám, že prodeje A4 ukazují především na to , že tam, kde si lidé mohou výbírat více podle vkusu či zájmu, má šanci na vysoké prodeje i prémie a samozřejmě i mainstream. Tedy výborný mainstream :-)
1. 4. 2011 07:48
Re: ZRCADLO PRAVDY
Ted mi rekni, jak to vidis s tim Oplem.
Astra neni spatna, ale je tezka a designove nema kam dale jit.
Insignia je na tom designove jeste hur...

Opel to ted sice zachranil, ale ja mam pocit, ze jen chvilkove.
1. 4. 2011 08:54
Re: ZRCADLO PRAVDY
passat : mondeo = 170:100
qashqai : tiguan = 216:110

Treba nieco dodat?
Avatar - white label
1. 4. 2011 11:41
Re: ZRCADLO PRAVDY
Aniž bych chtěl spochybnit zřejmý tržní úspěch Qashqaie, tak zrovna on není přímá konkurence Tiguanu, Tiguan je menší/malé SUV, kdežto Qashqai je kompaktní crossover, nejblíž k nemu měl (od VW) CrossGolf...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ronault.
1. 4. 2011 22:11
Re: ZRCADLO PRAVDY
Mě teda QQ spíše připomíná Tiguana proporcemi než oplastované polo MPV Golf plus. Navíc i trh jej tak chápe.
Avatar - white label
2. 4. 2011 00:17
Re: ZRCADLO PRAVDY
Zrovna tobě určitě nemusím psát, že dělení aut není primárně o našich individuálních dojmech, ale např. o rozměrech apod. Tiguan je např. o velmi podstatných 8cm vyšší, než Qq a dokonce i o centimetr vyšší, než Nissan X-Trail, který naopak jeho přímým konkurenten je, a to nejen rozměrově. Oplastované jsou (svým způsobem) všechny tři. Qq a CrossGolf jsou kompaktní croossovery, to že je Qq kompaktní crossover (nikoli SUV) zdůrazňuje i samotný výrobce Nissan a Cross Golf má polovinu cross-overu přímo v názvu. Tiguan má celkově vyšší stavbu menšího SUVéčka.
Ani Golf+, ze kterého CrossGolf vycházel není čistokrevné (menší) MPV, tím je u VW Touran. U CroosGolfu VW tvrdil, že spojuje výhody (prvky) SUV a MPV, Golf+ je zase jakýmsi "přechodem" od klasického kompaktu (Golfu) k MPV (Touranu)...
Zdejší citace ke Qq: "Zatímco konkurenční značky se k podobnému modelu často dostávají derivováním civilních osobních řad (viz poslední pokusy Škody Scout, Volkswagenu Cross, Fiatů Uproad nebo Volv řady XC) Nissan vsadil na individuální design..."

Taky jsem nikde neviděl srovnávací test, kde by se potkalo SUV (Tiguan) s kompaktním crossoverem (Qq), jako přímá konkurence.
Naopak Tiguan s X-Trailem a dalšími menšími SUV se v těchto testech logicky potkávají, viz např. větší test šesti menších SUV (BMW X3, Citroen C-Crosser, Land Rover Freelander, Nissan X-Trail, Toyota RAV4 a Volkswagen Tiguan!) v AutoTipu:
[odkaz]

;-)
Avatar - Andromeda
1. 4. 2011 11:46
Re: ZRCADLO PRAVDY
Nebouchá to v Tvých "předpovědích" nějak často ? Nebo snad využíváš služeb nějakého tajemného orákula?
Avatar - Krispos
1. 4. 2011 11:56
Re: ZRCADLO PRAVDY
Kdepak, jeho předpovědi jsou vždy přesné, ale ti troubové ve Wolfsbugu mu to kazí...
Avatar - Andromeda
1. 4. 2011 12:34
Re: ZRCADLO PRAVDY
Tak zrovna vlčí doupě bych z toho nepodezříval ...
1. 4. 2011 00:47
Re: ZRCADLO PRAVDY
uz sme to rozoberali doobeda, že tabulka je plná prekvapení...slabý Ford, silná prémia, úspech Opla (utiekol hrobníkovi z lopaty), úspech Qashqaia, podľa mňa
relatívny neúspech Passatu (170k by brali iní výrobcovia všemi10, ale predbehla ho prémia, čo sa mi zdá dosť blbé ak vezmeme do úvahy jeho prioritné fleetové zameranie), skrátka som čakal viac.....
Avatar - white label
1. 4. 2011 11:25
Re: ZRCADLO PRAVDY
Dobře, ale jednak byl Passat na konci generace, ale hlavně fakt, že dost lidí má na to, připlatit si ve střední třídě za prémiovou značku, nevidím jako problém Passatu, navíc z toho netěží jen BMW3 (za poměrně dost zajímavé ceny), ale třeba i Audi A4/5.

P.S. A určitou část prodejů bere Passatu logicky i Superb, i když samozřejmě ne nějak dramaticky...
1. 4. 2011 12:43
Re: ZRCADLO PRAVDY
...já se už bál, že přijdu o tradiční přestřelku :-)
Avatar - Ji/Ri
1. 4. 2011 09:14
PRO POLOPREMIANTA
Za povšimnutí stojí prodeje P207 a P206+. V podstatě se jedná o totéž.... a ten polopremiant je skutečně jen polo, protože celopremiant je v tomto případě Pežotek.... ;-) >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Andromeda
1. 4. 2011 11:36
Re: PRO POLOPREMIANTA
Ano,v součtu jsou před Fiestou ;-) . Chudák Mondeo, jeden test, v kterém se umístí na vrcholu bedny a má zaděláno na trvalou vendetu ;-\ ...
1. 4. 2011 12:47
Re: PRO POLOPREMIANTA
Výborný postřeh s Pežoty! :yes:
1. 4. 2011 09:19
Je to TRAGEDIA
Uz aby som z europy vypadol. Ten zivony standart je tu fakt velmi zly, ked porovname ze najpredavanejsie auto v Europe je Golf, v US je F150, amici si maju napriek vsetkemu lepsie..... No nic, skoncit skolu a do US,CAN alebo AUS, tam je svet este normalny....
Rozbalit vlákno
4
1. 4. 2011 09:44
Re: Je to TRAGEDIA
Pro tebe určitě.
Avatar - white label
1. 4. 2011 11:29
Re: Je to TRAGEDIA
Už ten "světácký" nick, hovoří jasně... >:-[]
1. 4. 2011 12:46
Re: Je to TRAGEDIA
Kde nechal bratra Kartofelna? >:-[]
1. 4. 2011 12:45
Re: Je to TRAGEDIA
Držím Ti palce :-) Vzhledem ke Tvým zvláštním měřítkům kvality života i přeji, aby ses už nemusel vracet, pokud nebudeš muset >:-[]