Koukám že Passat s Golfem dávají všem třídně těžkou nakládačku.Jsme zvědav co se stane až VW začne dělat prcky.Určitě to s trhem zahejbe.Jinak Fiesta hodně slušný prodeje.Překvapilo mě Mondeo, prodeje jsme čekal vyšší...Superb se blíží. ;-)
Golf dává nakládačku čemukoliv, u Passatu už tomu tak není, překvapila mě vysoká pozice Insignie a velký odstup Mondea.
Nejdůležitější čísla jsou ale u překvapení typu á la F500 (to bych vážně nečekal), Kvaška (famózní), BMW 3 (těsně před generační obměnou uteklo Audi a M-B C jede místo rychlíkem lokálkou) a taky fakt, že oba němečtí premianti předčili Passat.
Letos bych očekával změny ve vyšší střední, kde BMW 5 vystřelí nad M-B E a A6 bude zpátky v TOP50.
passat prekvapil skôr negatívne, ukazuje sa, že to nebude až taký apoštol.....
dostal nakladačku od prémiových 3er a A4 a ďalší konkurenti z mainstreamovej stajne vôbec nie sú ďaleko....supermainstream sa nekoná.
Zrovna vybírám pro manželku do krajského města, Golf, Fiesta, Polo, Focus III i IV.
Golf je menší, do města lepší, Polo je už trochu malý, Focus III je širokej a dlouhej. Proto mě prodeje Golfu nepřekvapujou.. prostě je velikostí tak akorát. Trochu víc do města, ale je super i na dálnici a okreskách.
Prvně mi Fiesta i novej Focus přišly opravdu podivný, ale třetí pohled to všechno obrátil... nechápu dnes, jak se mi mohl líbit Golf a ještě hůř... Polo. Jsou to dobrý auta..ale ten vzhled :no:
Kup Fiestu,korea je sice dobrá,ale jak je vidět na tabulce tak výrazně promlouvá do statistik akorát u nás.Holt podplacený recenze a lezení do * odborný veřejnosti a bezplatný půjčování aut není všechno a na víc už nejsou nejlevnější a víceletá záruka a ježdění kvůli tomu na servisky do značkovejch servisů taky není výhra.Propočítej to a uvidíš.
Hele Moiku to co nechápeš ty, je nám vcelku jedno, asi jsi rozpolcená osobnost, ale napsat že se mi něco líbi a pak to nechápat, je fakt prča. >:D To je ventilku. :-)
nepochopiteľné je konštatovanie autora:"Následuje Fiat 500 (165 tisíc ks), mimochodem v celkovém pořadí těsně před Škodou Fabia, a až poté konkurence dalších výrobců" pokiaľ viem, je "výbuch tisícročia" z úplne iného segmentu a je zameraný aj na úplne inú klientelu, Fiat 500 je štýlové vozítko, ktoré nie je vôbec z lacného kraja (základ cez 10tisíc euro) na rozdiel od Fábie, ktorá je skôr ponímaná ako rodinné auto, predovšetkým v našich končinách a aj cena začína nižšie...z tohto pohľadu je pohľad na uvedené čísla diametrálne iný, tak neviem o čom nás chce autor presvedčiť...následuje dovetok:"a až poté konkurence dalších výrobců"..znamená to, že konkurencia Fábie je až za ňou?napriek tomu, že to tak nie je...? či ako to máme pochopiť?to tu autor rovno mohol napísať, že Fiat 500 je tesne za Passatom..výpovedná hodnota príspevku by bola asi rovnaká...
Podle mě je to jenom poznámka pro českého čtenáře, že se Fabií prodalo jen o něco méně než Fiatu 500. Článek je o celkovém Evropském žebříčku napříč kategoriemi, o kvalitě tam není ani jedna zmínka. Takže schovej italskou vlajku, rudý oči si pokapej Visinem a bež dělat něco užitečnějšího než tady vyskakovat z kůže kvůli tomu, že Fabia a F500 byly zmíněny v jedné větě. Ne, nebyl to útok na Fiat a pokud si to myslíš, svěř se svému psychiatrovi...
tak ja som tu nič nepísal o kvalite či nekvalite toho, ktorého vozu, len ma zarazila tá "logická úvaha" a vôbec ani nešlo o to či to bolo v súvislosti s Fiatom...tie poznámky o psychiatrovi si láskavo nechaj pre seba, podla tvojich paranoidných reakcií ak sa nedajbože spomenie Škodovka napriek tomu, že som Fábiu vôbec nekritizoval len súvahy autora, k nemu patríš skôr ty...
Možná v tom je ten problém, že tvá paranoia hledá logickou úvahu tam, kde žádná není. Pro českého čtenáře dává smysl poznámka, že F500 se prodalo o něco málo více než Škody Fabie, než poznámka že F500 prodejně stíhá Passat. Vyskakovat kvůli tomu jako papírový čertík a hledat za tím tajný útok na Fiat je vážně dětinské...
Ale on paranoidní je a navíc neumí číst.... ta věta se vztahuje k Fiatu 500 a on si z ní odvodil něco o konkurenci Fábie a jak to není pravda.... to už je paranoia :-)
Povedených retro stylovek v moderním líbivém kabátku moc není, uvidíme jak dopadne Brouk na podzim... snad se z fiaska new beetlu v Evropě poučili... Mě osobně se líbí prodeje Corsy a právě Qasqaie...
Corsa se moc neprodává jen u nás, jinak jí beru jako velmi povedené auto, Nissan na to jak sebevědomou cenu má je pěkný počin.
F500 má i přes cenovku za hodně peněz málo plechu ještě pořád rozumnou startovací rovinu. U Beetlu bude hodně záležet právě na tom, jak se VW postaví k cenotvorbě. Na příkladu A1 je vidět, že image někdy nestačí.
A1 mě cenou hodně zklamala... a to jsem o ní uvažoval, ale za stejnou cenu pořídíš i Mini, které má mnohem víc charisma (ačkoli jeho retrobudíky moc nemusím...) a zábavnosti. Nicméně pořád se ještě neobjevilo auto, které by mě nutilo změnit svou současnou volbu (Volvo C30)...
budoucí driver, pořád čekám na finance... >:-[] Nicméně ten 1.6D motor s 84kw jezdí výborně a za málo, což je plus. A navíc, když to auto miluješ, není co řešit :-) Jasně, takový 330i coupé by asi bylo jiný kafe, ale invalidní důchodce ho neuživí :-)
Není to servisně nejláceznější vůz, pravda :-) , ale to ani to Volvo. 1,6D se Fordu/PSA povedl, s ním ve výkonové kategorii kolem 100koní utekl konkurenci o pár délek.
No, ve výběru byly i Golf GTD a Scirocco, ale když se mi po 4 měsících od objednání testovací jízdy nebyli schopni ozvat, tak se nebudu vnucovat. Táta koncernista si asi ukroutí hlavu, ale já mám jasno :-)
Tak na doporučení Vjaceho jsem taky volal jendomu Volvo dealerovi, co na mě 4 měsíce neměl čas. Řekl jsem si, koupím ten VW, nebudu se vnucovat. Zavolal jsem do VW a dejavu, 4 měsíce nic (Scirocco je na letních gumách, ozvu se až bude hezky)... no, nakonec jsme se rozhodl dát Volvu druhou šanci. Zavolal jsme do Auto M plus Liberec a oni řekli, auto máme, zavolejte den předem a projedem se....
prosím ťa ešte raz si prečítaj môj príspevok, mne išlo len o tú úvahu, ktorú som možno zle pochopil, tak si tie diagnostické úvahy nechaj pre seba...inak vieš vôbec čo je to paranoja? alebo chceš o tom mňa poúčať?okrem iného som lekár, tak zrovna o tej paranoji viem otrošku viac ako ty....
zatiaľ to vypadá skôr na tvoju paranoju....mám z teba dojem,že ťa skôr dráždi Ethicon a nie to čo napísal. Pravdou ale je, že sú v článku formulácie s mierne bulvárnym charakterom. Fakty sú spájané do súvislostí tak , aby bolo o čom diskutovať.
dráždim ho ja a Fiat...stačí sledovať jeho "kreácie" pod každým článkom o Fiate či Alfe Romeo a hneď je jasné, kto má tú diagnózu, ktorú tu tak rád spomína...
Je to o nazírání na věc, mě je to obecně šumafuk ;-) . Nejvíc mě zaujal Qashqai, který kromě 4 modelů z nižší střední natřel zbytek. Tomu se u ne zrovna posledního modelu říká majstrštyk ;-)
no tá tabulka je fakt celkom zaujímavá a podobných prekvapení ako qashqai je tam viac. dalo by sa z nej popísať celá kopa dodatočných článkov, rozborov, súvislostí, očakávaní atď. zaujímavá je tiež pozícia Fordu napr. v súvislosti s Oplom (mondeo-insignia, astra-focus), žeby pomaly končila éra "športových" áut a začína éra komfortu (automat. prevodovky, el. asistenti, pohodlné sedačky....)?
Insignia vypadá svěže, ale za volantem mě nepřesvědčila, souhlas, tam je překvapení taky. Astra vs. Focus bude jasnější až letos. FF III. nakonec naživo nevypadá tak strašlivě jako na obrázcích.
Insignia je velká zvenku, uvnitř už nic moc, přesto samozřejmě působí moderněji než Mondeo. A navíc dnes jako jediná v rámci běžných vozů nabízí 4x4 a to se počítá...jen ty automaty ;-)
ale prd...práveže sme stále tučnejší...čo to nevnímaš? tie zvony bijúce na poplach, prežierame sa stále viac. Skús ale hodiť do placu nejaké vysvetlenie...mňa fakt nič nenapadá.
S tloušťkou je velmi těžko laborovat v nějaké odborné rovině. Znám spoustu velmi aktivních a přitom silnějších lidí, kteří jsou zároveň velmi úspěšní a naopak. Přesto mi nejde nepřipomenout, že nejnaditější nákupní košík na parkovišti hypermarketu má obvykle rodina, či jedinec s otřískaným autem a nepříliš naditou peněženkou.
Tam je to velmi individuální...ale obecně? Pramálo pohybu a špatná životospráva.
Dříve člověk věděl, že když jede v noci kamkoliv buďto se nají, nebo si nechá nabalit svačinu, dnes na každém rohu fastfood se smaženým (neříkám, že k němu občas taky nezajedu)...a to je jen zrnko písku v Sahaře.
Své udělalo velmi brzké představení nástupce a speciálně interiér byl zastaralý už v době představení. Ne technologicky, ale pocitově.
Minulý rok jsem měl náhradní vůz právě FF, když mi měnili na mém voze zaječí lišej na nárazníku a jakkoliv za jízdy neztrácí, spíš naopak, jezdit bych v něm každodenně nechtěl ;-)
Priority se s věkem mění.... to ti ve 30 najdou nádor na ledvínách, metastázi v páteři a když máš po operaci v zádech titanový šrouby a učíš se měsíc znova chodit, tak už pak oceníš spíš ten komfort než sporotvní podvozek :-)
ja tu vyskakujem pri použití slov Fábia a Fiat 500?? prečítal si si vôbec ten môj príspevok? Možno som sa mýlil, len pri to pripadalo nelogické nič viac nič menej... myslím, že paranoju tu má naozaj niekto iný...
ja? to zrovnáva predsa autor...nech on porovná predaje Fábie a Fiesty a potom napíše dovetok citujem "a až poté konkurence dalších výrobců "čiže podľa tejto "úvahy" Fiesta, Clio, 207, Punto je vlastne až za Fábiou?? prečítajte si ten článok a potom tu útočte...ja som vôbec neriešil počty predaných kusov či výrobcov, išlo mi len o logiku úvahy autora, ktorá je pre mňa nepochopiteľná, ale asi ak sa jedná o Fábiu je manipulácia faktami a číslami prípustná...a mimochodom napíšel ešte raz, že sú to autá jednak z iných segmentov a z uplne inou cielovou skupinou zákazníkov..a to sa týka aj porovnania Fiatu 500 a Fiesty..
Tak znova "Následuje Fiat 500 a až poté konkurence ostatních výrobců". Takže češtin nám říká, že celá věta se vztahuje k FIATu, glosa o podobných prodejích Fiatu 500 a Fabie je jen VSUVKA, která nemění význam původní věty. Tedy shrnutí: O konkurenci Fábie se v dané větě vůbec NEHOVOŘÍ. Příště se, bratře, klidně zeptej, popkud něčemu neporozumíš... >:D
Opět se logicky ptám, proč je na titulní fotce k článku o evrospkých prodejích americká verze Golfu (GTI)? To redakce nemá v archivu žádnou evropskou verzi tohoto vozu? ;-)
Dear Mr. Shelby,
nemyslíš, že třeba těch skoro 100k ks Céedu chybí v prodejích některé z evropských automobilek? Pokud vezmeme jen ty, které se prodávají za podobnou cenu, pak nejvíc přítomnost korejců pociťuje Fiat.
možno zohráva malú úlohu skutočnosť pozorovaná aj v iných odvetviach spotrebného priemyslu. ľudia v krízových časoch radšej zaplatia za overenú značku spájanú s kvalitou (menej riskujú ako v časoch konjunktúry). Značkové handry, kvalitné hodinky, značkové spotrebiče. Plus fakt, že vplyvom krízy klesli ceny, tzn. aj kedysi drahšie europske autá sú dostupnejšie. Zaujímavý je rozmach prémie.
Pro Shelby: je to naopak
Kia loni posílila v Evropě prodeje o 19% na necelých 392k kusů. (Pro srovnání: jiná menší dynamická automobilka -Škoda - loni celosvětově vzrostla o 11,5% na 762k vozů, Kia za stejnou dobu posílila o 26,5% na celkem 2,09 mil. vozů).
Hyundai posílil globálně o 16,3% na 3,6 mil vozů. Dílčí údaj za Evropu z jiné statiky zní 362k vozů).
Ona je to prémie hlavně z pohledu východního bloku. 3er/A4/C-klasse jsou celkem běžná auta střední vrstvy. A řada firem je má ve fleetech.
Snižování cen v době krize je logické. Pokud něco prodáváš masově, je pro tebe dynamika rozvoje firmy důležitější než okamžitý zisk. Držet si cenu a přijít o postavení na trhu je rozhodně horší než prodat s malým ziskem, nebo dokonce s mírnou ztrátou, ale prodat. Tvoje síla je v objemu prodejů, nikoli v ceně za kus. To pochopily i drogové kartely.
Ano, ve smyslu, že jsou lepší než většina. Ale ne ve smyslu, že na ně mají jen zbohatlíci. Narážka na rozmach prémie jednoznačně směřuje na zbohatlíky, ne na kvalitu.
Pro mě je největší překvapení A3. Skoro 180.000 u hodně starého modelu... no, slyšel jsem, že Audi míchá s cenovou politikou, ale nečekal jsem, že až tolik.
Opelu se také daří lépe než bych čekal a nad očekávání slušně se prodává i Ibiza, 3008 a Sandero.
tých prekvapení je tam celá rada....(možno sme prekvapení len my ovplyvnení ČR a SR trhom). Škodovka na tom nie je bohvie ako, Ford jakbysmet.... MEriva dvojkou medzi MPV 8-s ???
Kvalita se prodává sama. Kaškaj se prodává naprosto neuvěřitelně. Velmi překvapil Fiat, zde tolik zatracovaný, Punto uzavírá první desítku, Panda je hned v závěsu :yes: Korejské křápy se potácí na chvostu, klíčové modely z nižší střední a výsledek je bída, škodolibě říkám, bravo korejci :yes:
Jen u Ceedu 100.000 "zoufalců po Evropě...to je kousek ;-) Kolik budou mít korejci celkem? K půl milionu? To pro ně, narozdíl od evropských výrobců není špatný.
Nebyla nejprodávanější ve střední třídě. Do 3er se počítají sedan, kombi, kupé a kabriolet. Kdežto do A4 jen sedan a kombi. Kupé a kabriolet verze A4 jsou A5 (jako kdyby to tu někdo nevěděl >:D ) a jsou samozřejmě vedeny samostatně. Korektní by bylo sečíst jejich prodeje. Jde o skvělý prodejní výsledek pro BMW, ale rozhodně ne ten nejlepší ve střední třídě. Těch chybějících 14 tisíc kusů A5 určitě na kontě mít bude.
Není to věc ani jednoho, ale člověka zpracovávajícího statistiku. A stejně jako redakce upozornila na Golf Plus, tak se sluší upozornit i na tohle. A možná jsou tam další nedostatky. Je jedno, jak si kdo co značí, důležité je porovnávat porovnatelné.
Já si taky nestěžuji na redakci, ale na organizaci připravující takovýhle... guláš. Ale mohu čekat od redakce, že se pokusí tento guláš trochu upravit, aby byl hodnotnější a stravitelnější.
Všichni víme, že příchod aktuálního Clia byl pro třídu subkompatků milníkem co do kvality a celkové vyspělosti, ale že se udrží na takovýchto prodejích i na konci svého generačního cyklu mi příjde fascinující. :yes:
Vem si Scirocco vs. Megane Coupe. A EOS vs Megane CC. Tisíckrát radši budu za statistiku po modelech, než za nějaký cár nic neříkajícího bludu. A to nemyslím jako urážku redakci.
Já jsem rád že je to tak jak to je. Sečíst dvě čísla umím a přerovnat si v hlavě jaké karosářské verze kdo nabízí taky. Takhle je to nejčistší řešení. Naopak kdybys to chtěl sčítat už před zveřejněním, narazíš na spoustu problémů. Má se třeba Brera a Spider sčítat s Alfou 159? Někdo řekne ano, jiný ne.
Proto jsem také napsal, že bych měl radši statistiku po modelech. Těžko si něco mohu sečíst v hlavě, když to v té statistice není. A ještě těžší je odečítat.
Hlavně jde o tu naprostou nekonzistentnost. Je to založené na podobnosti názvů modelů, nikoli na jejich skutečné pozici v nabídce. A máš pravdu, existuje řada modelů, které jsou svým zařazením velmi kontroverzní. Ještě dokáži pochopit sčítání sedanů, liftbacků, hatchbacků a kombi, ale nechápu započítávání kupé, kabrioletů a spol.
Navíc chybí celkem zásadní informace, tedy které karosářské varianty tvoří dané číslo. Kdyby Golf Plus nebyl v TOP 50, tak by si někdo mohl myslet, že je započítaný pod Golfem. Stejně jako já si myslím, že 3er Coupe a Cabriolet jsou započítané pod 3er. Ale nikde to není explicitně řečeno. Jak jsem napsal, podle mě je to guláš, ne statistika.
mal byt Fiat 500 este pred vstupom na trh uz dopredu odsudeny ako auto ktore nikoho neoslovi a ktore sa bude sotva predavat a neurobi ziadnud ieru do sveta. Hm lenze to auticko sa predava lepsie ako tvoj FOX ktoreho je vacsi problem stretnut ako maserati alebo hummer.
ten kontajner menom fox je presne to o com si mal pisat ako o tragedii na kolesach a nie otvarat usta na skvost menom F500.
ty si taky odbornik na auta GTI ako ja odnornik na kvantovu fyziku. v com jazdis v golfe II?
BMW opět soupeřům ukázalo, kdo je na vrcholu třídy i na sklonku kariéry. Skvělý výsledek, ale pro mě opravdu překvapivý, z alídra střední jsem měl Passiho. Idu i to je další důkaz faktu, jak je na tom současná 3er skvěle :-)
Co mě překvapilo dále je třeba postavení Octavie před P308! Tomu se říká úspěch Škody předběhnout svým modelem Peugeot nižší střední třídy, který je na trzích západní Evropy zaveden už léta.
Jen ta dál ;-)
Tohle je velmi potřebná tabulka. Některým dokonce nastaví zrcadlo až laserového kalibru. Drtící síla Golfu, Pola, Tigiho a Passatu je očividná. Avšak neusínejme prvoplánově na vavřínech supermainstreamu, jsou ještě jiní, kteří zaslouží akcent a pochvalu. Například A4 má vynikající postavení. Zrovna tak BMW 3, to je s ohledem na stáří modelu obrovský úspěch.
Trpká pravda je vystopovatelná na číslech Mondea, ano, zde diskuzně soustavně přeceňovaný vůz je v evropském kontextu tam, kde ho hledá znalec. Zdejší fanoušek, který začínal hledat Mondeo na místě prvním, ten si prošel opravdu trpkým "výtahem"...
Nejméně pochopitelný úspěch je pro mne třinácté místo Quashqaie. Na velkou oslavu jsou však prodeje naší Škody, potvrzuje se známá pravda, že žiji-li v Česku a jezdím-li mainstream, pak v podstatě není důvod si kupovat něco jiného než Fabii, Yetiho Octavii a Superb (v kombi). U Yetiho objektivně ani neexistuje jediný důvod pro pořízení jiného vozu a u Octavie jakbysmet. Snad jen kdyby chtěl někdo v kompaktech hatchback, pak bere prodejní evropskou jedničku - GOLF.
Koukám, že další diskuzní majstrštyk, mazda, má s tabulkou své jisté těžkosti... Je tu nějaký fanoušek, že by nám to jako pěkně vysvětlil?
No vidíš, ani nevím jak se ta kvaška píše... prodeje opravdu nechápu, potřeboval bych vysvětlit. TIGI je v rámci třídy prodejní jedničkou Evropy, máš s tím problém?
Tiguan a Qashqai si v tomto mozu "ruky podat". Takze to porovnanie je namieste. A v situacii, ked pomer poctu predanych kusov je 216000:109000 mi to urcite nepripada tak, ze by Tiguan "valcoval"...
Bavíme se o Evropě, takže by to u Mondea mohla být Anglie...
Mondeo není podobně globální model, jako současný Focus, nebo Fiesta, takže pokud narážíš na domácí trh v USA, je to úder "vedle"...
U Golfu se vice jak polovina (pokud si dobre pamatuji cca 53 procent) proda doma v Nemecku, u Pola je to jenom tretina u ostatnich nevim. Jinak pro mne ososbne A3 prekvapko jak blazen.
"Třídní král Mondeo". To je přesně to, o čem jsem taky psal. Díky za rychlý a názorný příklad, jak vidíš, tak minimálně v evropských prodejích to žádný král není..., co si o něm myslíš ty, nebo já, je další věc...
Evropský prodejní "souboj" aktuální Fiesty s Polem jsi dost zjednodušil. V první polovině roku 2010 se Polo teprve rozjíždělo, postupně přicházely další motorizace, prvky výbavy, 3dv. karoserie, GTI apod.
Pokud ovšem Fiestě až tak věříš, klidně se s tebou vsadím, že v tomto roce v Evropě proti Polu prodejně naopak neuspěje... ;-)
P.S. Sfoukla jak svíčku? Polo je jen o jednu příčku níž a třeba Mondeo ztrácí na Passat více než Polo na Fiestu. Mám tomu rozumět tak, že Passat sfoukl Mondeo jako svíčku ještě o něco silněji?
Napsal jsi to velmi dobře: "...co chci vlastně vyhrát". Tak mi napiš, co ty vyhrát chceš, ať vím, co vyhraju já... >:D
Ještě, že ti to v tuto dobu moc nemyslí, jinak bych ses nemohl podobně vsadit... >:-[]
Já třeba považuju Mondeo za hodně dobrý auto, rozhodně patří ke špičce neprémiový střední třídy. Zdá se mi ale, že se tady kolem něj vytvořila gloriola nedotknutelnosti. Krásnou ukázkou byl poslední test tady na auto.cz, kdy si autor dovolil pár "politicky nekoretních" poznámek a strhl se povyk. ;-)
A pokud se týká prodejů, nevím přesně co stojí za "zaostáváním" Mondea vůči úhlavnímu konkurentovi, možná i absence AWD, možná nadstavba typu CC....ale hlavně nechápu proč si z toho dělat hlavu. Pokud Mondeo osobně uznám za nejlepší z konkurentů, koupím ho i kdyby se ho v Evropě prodala pouhá desetina množství než Passata.
Jak dojde na kritiku nějakýho auta, tak místní fankluby vždycky strhnou povyk. Nejradikálnější jsou v tomhle fans Fiatu a Alfy. Ti za každou kritiku málem píšou do Bruselu :-)
Souhlasím, Mondeo není celkově vůbec špatné auto, "problém" je jen v tom, že podle zdejších diskusí je to vlastně jediný velkoprostrový supersport na světě... ;-) >:-[]
Popravdě si musíme ovšem napsat, že jak Passat tak Mondeo je mainstream, byť tedy Passat těží z přesahu do supermainstreamu, ale důležité je, že prodejní čísla u takovéto produkce dokonale korespondují s kvalitou vozu (myslím to v komplexním pojetí tohoto slova), a tedy PASSAT je takřka jednou tak lepší vůz než mondeo, proto má také takřka jednou tak vysoké prodeje.
Ty to píšeš správně - mondeo je dobrý vůz, PASSAT však výborný, a přesně v tom se odráží počty prodejů.
Podle této "logiky" Fiesta dočasně pouze byla! lepší auto, to už ale 5 měsíců neplatí a lepším vozem je teď naopak Polo, všechno je relativní a rychle se měnící... >:-[]
To je fakt, Fiesta k prvenství ani Fiestu ST potřebovat nebude :-)
Ale jsem na ni zvědavej a nejen já. Něktěří majitelé současného Focusu ST po představení jeho nové generace spíše vzhlížejí k Fiestě ST. To by se u Golfu asi stát nemohlo :-)
Pánové, jen se tady hádejte o tom, jestli Polo GTI nebo Fiesta ST, ono je to v praxi jedno, protože jako je jisté, že zítra ráno výjde slunce, tak jisté je, že ten nejlepší HH B segmentu vzniká a i nadále bude vznikat v Dieppe ;-) >:-[]
To sice máš, ale když chceš výborné výkonové a parametry (na svou třídu) a k tomu i určitou iniverzálnost + image malého HH, pak můžeš být docela rád, že je opravdu z čeho vybírat (napříč značkama)..
Už jsme to tady probírali stokrát ;-) Pravdu máme svým způsobem oba, já bych nakonec volil Clio, protože mi příjde stále dost v pohodě a ty třeba Polo ;-)
Já bych určitě "lovil" spíš o třídu výš, ale chápu i toho kdo dá přednost CRS, podobně jako toho, kdo dá přednost PGTI. Je to stená třída, ale charakterově dost jiná auta...
Pokud vezmeš v potaz fakt, že současná Fiesta se dělá až od října 2008, a že Polo se prodává o něco lépe už pět měsíců, tak to asi nebude ani úplně celý jeden pár let... :-)
S tím přímým uměřováním kvalit auta dle prodejů je to hodně ošidná záležitost. Nebo snad neskončila řada nepochybně kvalitních aut prodejním neúspěchem ?
Ale můžu souhlasit, že oproti Mondeu téměř dvakrát větší počet zákazníků považuje Passata za nejlepšího z konkurence a koupí ho. ;-)
GOLF - jednička Evropy, jednička třídy
POLO - trojka Evropy, dvojka třídy
TIGI - 37. Evropy, jednička třídy
PASSAT - 20. Evropy, jednička třídy
TOURAN - 46. Evropy, trojka třídy
Pokud je pro tebe Passat, který má třídně nejvyšší postavení zklamáním... Pak "úspěch" Mondea se snad nedá ani vyjádřit slušnými slovy... ;-)
P.S. Prodeje a umístění jednotlivých modelů Volkswagenu, to je doslovný vrcholný úspěch, vždyť v padesátce nejprodávanějších má Koncern celkem jedenáct modelů, z toho dva na čelných místech a jednoho dokonce jako absolutního vítěze...
Mně se líbí, jak se tu bystře upozorňuje na úspěch prémiové střední třídy v porovnání s Passatem (navíc těsně před jeho generační obměnou), ale k mnohem žalostnějším prodejům zde tolik glorifikovaného Mondea se tu (kromě tebe) zatím nevyjádřil nikdo... :-O:-)
:-) MONDEO je evropský výbuch roku, počítám, že tu vybuchne zrána i na diskuzi... :-)
Domnívám se, že úspěch A4 nepoukazuje vůbec na malou prodejní potenci Passatu, naopak se domnívám, že prodeje A4 ukazují především na to , že tam, kde si lidé mohou výbírat více podle vkusu či zájmu, má šanci na vysoké prodeje i prémie a samozřejmě i mainstream. Tedy výborný mainstream :-)
Aniž bych chtěl spochybnit zřejmý tržní úspěch Qashqaie, tak zrovna on není přímá konkurence Tiguanu, Tiguan je menší/malé SUV, kdežto Qashqai je kompaktní crossover, nejblíž k nemu měl (od VW) CrossGolf...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Zrovna tobě určitě nemusím psát, že dělení aut není primárně o našich individuálních dojmech, ale např. o rozměrech apod. Tiguan je např. o velmi podstatných 8cm vyšší, než Qq a dokonce i o centimetr vyšší, než Nissan X-Trail, který naopak jeho přímým konkurenten je, a to nejen rozměrově. Oplastované jsou (svým způsobem) všechny tři. Qq a CrossGolf jsou kompaktní croossovery, to že je Qq kompaktní crossover (nikoli SUV) zdůrazňuje i samotný výrobce Nissan a Cross Golf má polovinu cross-overu přímo v názvu. Tiguan má celkově vyšší stavbu menšího SUVéčka.
Ani Golf+, ze kterého CrossGolf vycházel není čistokrevné (menší) MPV, tím je u VW Touran. U CroosGolfu VW tvrdil, že spojuje výhody (prvky) SUV a MPV, Golf+ je zase jakýmsi "přechodem" od klasického kompaktu (Golfu) k MPV (Touranu)...
Zdejší citace ke Qq: "Zatímco konkurenční značky se k podobnému modelu často dostávají derivováním civilních osobních řad (viz poslední pokusy Škody Scout, Volkswagenu Cross, Fiatů Uproad nebo Volv řady XC) Nissan vsadil na individuální design..."
Taky jsem nikde neviděl srovnávací test, kde by se potkalo SUV (Tiguan) s kompaktním crossoverem (Qq), jako přímá konkurence.
Naopak Tiguan s X-Trailem a dalšími menšími SUV se v těchto testech logicky potkávají, viz např. větší test šesti menších SUV (BMW X3, Citroen C-Crosser, Land Rover Freelander, Nissan X-Trail, Toyota RAV4 a Volkswagen Tiguan!) v AutoTipu:
[odkaz]
uz sme to rozoberali doobeda, že tabulka je plná prekvapení...slabý Ford, silná prémia, úspech Opla (utiekol hrobníkovi z lopaty), úspech Qashqaia, podľa mňa
relatívny neúspech Passatu (170k by brali iní výrobcovia všemi10, ale predbehla ho prémia, čo sa mi zdá dosť blbé ak vezmeme do úvahy jeho prioritné fleetové zameranie), skrátka som čakal viac.....
Dobře, ale jednak byl Passat na konci generace, ale hlavně fakt, že dost lidí má na to, připlatit si ve střední třídě za prémiovou značku, nevidím jako problém Passatu, navíc z toho netěží jen BMW3 (za poměrně dost zajímavé ceny), ale třeba i Audi A4/5.
P.S. A určitou část prodejů bere Passatu logicky i Superb, i když samozřejmě ne nějak dramaticky...
Za povšimnutí stojí prodeje P207 a P206+. V podstatě se jedná o totéž.... a ten polopremiant je skutečně jen polo, protože celopremiant je v tomto případě Pežotek.... ;-) >:D
Uz aby som z europy vypadol. Ten zivony standart je tu fakt velmi zly, ked porovname ze najpredavanejsie auto v Europe je Golf, v US je F150, amici si maju napriek vsetkemu lepsie..... No nic, skoncit skolu a do US,CAN alebo AUS, tam je svet este normalny....