Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v roce 2010: Nejprodávanější modely

Diskuze (216)
Fiesta před Polem, Qashqai před Tiguanem, i30 před cee’dem, Yaris před Fabií. Podobných překvapení je v TOP50 dost.

Pohled na statistiky prodejů je v celoevropském kontextu zajímavý. Vedle všeobecně známých nebo očekávatelných faktů totiž ukazuje také mnoho překvapivých zjištění. Například to, že dvojkou v nižší střední třídě je Opel Astra – před loni dosluhujícím Focusem, ale také před Renaultem Mégane a dalšími francouzskými konkurenty.

Nejžádanějším autem byl loni v Evropě VW Golf a to i když bylo zvýšené provedení hatchbacku vedeno jako samostatný model na 48. Místě (84 tisíc ks).

V segmentu A vládne jasným náskokem Fiat, jeho Panda (236 tisíc ks) byla v posledním roce jedenáctým nejprodávanějším autem v Evropě. Následuje Fiat 500 (165 tisíc ks), mimochodem v celkovém pořadí těsně před Škodou Fabia, a až poté konkurence dalších výrobců.

Třída malých vozů se těší u evropských zákazníků velké oblibě. Jen v Top 10 najdeme šest takových aut – Ford Fiesta (426 tisíc ks), VW Polo, Renault Clio, Opel Corsa a Fiat Punto. Zbytek první desítky tvoří zase auta nižší střední třídy, z nichž VW Golf (502 tisíc ks) je s půlmilionem prodaných kusů vůbec nejprodávanějším autem v Evropě.

Prvenství ve střední třídě patří BMW řady 3 (188 tisíc ks), prodává se nejen lépe než modernější konkurenti Audi A4 a Mercedes-Benz třídy C, ale také než všechny mainstreamové sedany a kombi.

Zájemci o SUV zase nejčastěji volí Nissan Qashqai (216 tisíc ks). Jako jediný našel loni víc než 200 tisíc nových majitelů, druhý nejžádanější sportovně-užitkový automobil je VW Tiguan, který se těší polovičnímu zájmu (110 tisíc ks).

Mezi MPV je podobně dominantní Renault Scénic (187 tisíc ks). Německá dvojice se na něj dívá s odstupem mnoha desítek tisíc kusů – VW Touran má 95 tisíc, a loučící se Opel Zafira B 90 tisíc. V podsegmentu kompaktních MPV se ale Opelu povedl významný průnik, jeho Meriva (104 tisíc ks) je čtyřicátým celkově a druhým nejprodávanějším MPV.

50 nejprodávanějších aut v Evropě dle Automotive News
Poř.značkamodelprodeje 1-12/2010 [ks]
1.VWGolf502.307
2.FordFiesta425.595
3.VWPolo364.439
4.RenaultClio348.921
5.Opel/VauxhallCorsa333.622
6.Peugeot207310.827
7.OpelAstra306.152
8.FordFocus292.348
9.RenaultMégane272.612
10.FiatPunto266.553
11.FiatPanda236.323
12.CitroënC3230.140
13.NissanQashqai215.982
14.BMWřada 3187.623
15.RenaultScénic187.012
16.ŠkodaOctavia186.994
17.Peugeot308181.976
18.AudiA3178.860
19.AudiA4173.069
20.VWPassat170.876
21.Fiat500165.454
22.ToyotaYaris165.174
23.ŠkodaFabia162.207
24.SEATIbiza157.610
25.Mercedestřída C151.848
26.RenaultTwingo150.237
27.BMWřada 1147.863
28.Mercedestřída E142.003
29.DaciaSandero139.234
30.OpelInsignia139.012
31.BMWMINI130.115
32.Peugeot206+121.828
33.CitroënC4 Picasso120.047
34.Peugeot3008117.819
35.Hyundaii30117.675
36.BMWřada 5110.669
37.VWTiguan109.722
38.Mercedestřída A107.183
39.Peugeot107106.842
40.OpelMeriva104.323
41.CitroënC1102.100
42.FordMondeo100.157
43.ToyotaAuris96.073
44.Hyundaii1095.671
45.KiaCee'd95.629
46.VWTouran94.927
47.OpelZafira90.440
48.VWGolf Plus84.290
49.SmartForTwo83.259
50.Mercedestřída B82.150

Diskuze (216)
Avatar - white label
2. 4. 2011 00:17
Re: ZRCADLO PRAVDY
Zrovna tobě určitě nemusím psát, že dělení aut není primárně o našich individuálních dojmech, ale např. o rozměrech apod. Tiguan je např. o velmi podstatných 8cm vyšší, než Qq a dokonce i o centimetr vyšší, než Nissan X-Trail, který naopak jeho přímým konkurenten je, a to nejen rozměrově. Oplastované jsou (svým způsobem) všechny tři. Qq a CrossGolf jsou kompaktní croossovery, to že je Qq kompaktní crossover (nikoli SUV) zdůrazňuje i samotný výrobce Nissan a Cross Golf má polovinu cross-overu přímo v názvu. Tiguan má celkově vyšší stavbu menšího SUVéčka.
Ani Golf+, ze kterého CrossGolf vycházel není čistokrevné (menší) MPV, tím je u VW Touran. U CroosGolfu VW tvrdil, že spojuje výhody (prvky) SUV a MPV, Golf+ je zase jakýmsi "přechodem" od klasického kompaktu (Golfu) k MPV (Touranu)...
Zdejší citace ke Qq: "Zatímco konkurenční značky se k podobnému modelu často dostávají derivováním civilních osobních řad (viz poslední pokusy Škody Scout, Volkswagenu Cross, Fiatů Uproad nebo Volv řady XC) Nissan vsadil na individuální design..."

Taky jsem nikde neviděl srovnávací test, kde by se potkalo SUV (Tiguan) s kompaktním crossoverem (Qq), jako přímá konkurence.
Naopak Tiguan s X-Trailem a dalšími menšími SUV se v těchto testech logicky potkávají, viz např. větší test šesti menších SUV (BMW X3, Citroen C-Crosser, Land Rover Freelander, Nissan X-Trail, Toyota RAV4 a Volkswagen Tiguan!) v AutoTipu:
[odkaz]

;-)
Avatar - white label
2. 4. 2011 00:13
Re: ZRCADLO PRAVDY
Já bych určitě "lovil" spíš o třídu výš, ale chápu i toho kdo dá přednost CRS, podobně jako toho, kdo dá přednost PGTI. Je to stená třída, ale charakterově dost jiná auta...
Avatar - Ronault.
1. 4. 2011 22:11
Re: ZRCADLO PRAVDY
Mě teda QQ spíše připomíná Tiguana proporcemi než oplastované polo MPV Golf plus. Navíc i trh jej tak chápe.
Avatar - Ronault.
1. 4. 2011 22:09
Re: ZRCADLO PRAVDY
Už jsme to tady probírali stokrát ;-) Pravdu máme svým způsobem oba, já bych nakonec volil Clio, protože mi příjde stále dost v pohodě a ty třeba Polo ;-)
Avatar - white label
1. 4. 2011 18:43
Re: ZRCADLO PRAVDY
To sice máš, ale když chceš výborné výkonové a parametry (na svou třídu) a k tomu i určitou iniverzálnost + image malého HH, pak můžeš být docela rád, že je opravdu z čeho vybírat (napříč značkama)..