Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Passat TDI DSG 4Motion na českém trhu: Čtyřkolka v naftě s automatem pod 800 tisíc Kč

Čtyři roky čekali zájemci o automat kombinovaný s pohonem všech kol a motorem TDI. Passat 2,0 TDI DSG 4Motion se od pátku prodává za 792.300,-Kč.
Zpět na článek
19. 10. 2009 12:19
19. 10. 2009 12:52
neregistrovaný "misiak"
19. 10. 2009 13:50
19. 10. 2009 14:31
19. 10. 2009 12:59
19. 10. 2009 13:58
19. 10. 2009 14:05
19. 10. 2009 14:20
19. 10. 2009 15:46
19. 10. 2009 15:53
19. 10. 2009 15:59
19. 10. 2009 16:09
19. 10. 2009 16:47
19. 10. 2009 16:00
19. 10. 2009 16:11
19. 10. 2009 16:13
19. 10. 2009 16:18
19. 10. 2009 16:35
19. 10. 2009 16:45
19. 10. 2009 16:23
19. 10. 2009 16:46
19. 10. 2009 16:52
19. 10. 2009 16:52
19. 10. 2009 16:12
19. 10. 2009 16:15
19. 10. 2009 16:44
19. 10. 2009 16:50
19. 10. 2009 17:05
19. 10. 2009 18:57
19. 10. 2009 16:26
19. 10. 2009 16:37
19. 10. 2009 16:39
19. 10. 2009 16:43
19. 10. 2009 17:02
19. 10. 2009 21:41
19. 10. 2009 14:27
19. 10. 2009 15:33
19. 10. 2009 15:49
19. 10. 2009 15:52
19. 10. 2009 15:55
19. 10. 2009 16:01
19. 10. 2009 16:06
19. 10. 2009 16:07
19. 10. 2009 16:12
19. 10. 2009 16:14
19. 10. 2009 16:34
19. 10. 2009 16:39
19. 10. 2009 16:38
19. 10. 2009 16:52
19. 10. 2009 16:56
19. 10. 2009 17:11
19. 10. 2009 16:39
19. 10. 2009 16:37
19. 10. 2009 16:42
19. 10. 2009 19:29
19. 10. 2009 19:41
19. 10. 2009 20:05
19. 10. 2009 19:42
19. 10. 2009 20:01
19. 10. 2009 22:56
19. 10. 2009 23:35
20. 10. 2009 10:20
20. 10. 2009 03:04
20. 10. 2009 10:18
20. 10. 2009 15:25
21. 10. 2009 11:23
22. 10. 2009 01:49
19. 10. 2009 16:39
19. 10. 2009 22:59
19. 10. 2009 23:05
20. 10. 2009 08:00
20. 10. 2009 05:20
20. 10. 2009 11:04
20. 10. 2009 11:45
20. 10. 2009 11:52
20. 10. 2009 12:30
20. 10. 2009 13:12
20. 10. 2009 14:16
22. 10. 2009 21:40
neregistrovaný "notabene"
Avatar - VDC
19. 10. 2009 12:19
SHRNOVAČKA
Bomba, apoštol, supermainstream, švorcák, kovboj, dsg, blablabla, bravwo.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "misiak"
19. 10. 2009 12:52
Re: SHRNOVAČKA
Boh bohov - Passat!
Bez Passatu by sa vsetky automobily sveta rozpadli na milion casti >:D >:D >:D
BRAVO LEXUS :yes: ;-)
19. 10. 2009 16:27
Re: SHRNOVAČKA
To to šlo dneska rychle. >:D :yes:
Avatar - Emel
19. 10. 2009 12:59
Hezké
Pozitivní novinka, navíc ani ta cena nevypadá tak hrozně... pokud mluvíme o verzi Business. Že si člověk může připlatit za méně výbavy, to je takový VW kolorit :-).
Rozbalit vlákno
30
19. 10. 2009 13:58
Re: Hezké
Na zacatku roku jsem kupoval Passata Bussines do firmy a vzhledem k tomu, ze akcni balicky stale jedou je mi existence puvodnich vybav zahadou. Jinak za tu cenu to je super nabidka, to myslim vazne ;-)
Avatar - Emel
19. 10. 2009 14:05
Re: Hezké
Za tu cenu je Passat víceméně srovnatelný s konkurencí, což je u VW potěšitelná zpráva - holt asi končící generace s tlakem konkurence dělají své.

Balíčky jsou sranda, nedávno jsem se tu podivoval nad možností koupit si u Pola 5 dveří za 35.000 nebo 5 dveří a klimatizaci za 15.000... no, je to trošku kocourkov, ale zákazníkovi to vadit nemusí.
19. 10. 2009 14:20
Re: Hezké
asi se jim nechce neustále přepisovat a tisknout nové a nové cenníky, reflektující cenový jemnocit >:-[]

Ale prosím, někdo se rád dohaduje o slevách, hadrkuje o procenta a pod. Já sice raději mít jasno od začátku, ale proti gustu ... ;-)

Jinak ta cena je myslím velice slušná. Se divím, že tuhle kombinaci neudělali dřív. Tipnul bych, že 2.0TDI jim děla min. tak 50% prodejů.
Avatar - white label
19. 10. 2009 15:46
Re: Hezké
Nevím co je zrovna na tom zvýhodnění příplatku za dveře tak "kocourkovského". Kocourkovský je v tomto případě spíš náš specifický trh, kde si min. 99% zákazníků, nedovede auto typu Golf, nebo POLO představit pouze se třemi dveřmi...
A anomálie místního trhu si zřejmě žádá i anomální cenové zvýhodnění...
Není náhoda , že Škoda dlouhodobě žádný třídveř. model nenabízí, nebo že se u nás nové POLO nebude ve třídveřové variantě vůbec nabízet...
A podobné je to i s tím Climatronicem..., v Německu není nic zvláště vyjímečného, že si zákazník objedná Golfa, nebo Passata pouze s manuální klimou, u nás věc téměř nemyslitelná, když klima do Golfu/Passatu, pak zásadně "automatická"... ;-)
19. 10. 2009 15:53
Re: Hezké
Kdy jsi si naposled zkusil jet v aute bez autoklimy? >:D I kdyz je pravda, ze co si pamatuju, tak jsem mel pred x lety sluzebni Fabku s poloautomatickou a nejak mi jeji funkce polouchazela :-)
19. 10. 2009 15:59
Re: Hezké
Vono manualni klima furt klima, takze zadnej big deal ... akorat tam nemas ten display s teplotou ale studeny to fouka furt, takze pohoda.
19. 10. 2009 16:09
Re: Hezké
Ja ti nevim, ale at uz je fungovani v digitalu po pul stupnich realne funkcni, nebo jde jen o placebo efekt, pak je to podstatne lepsi nez manualni.

Navic znam par lidi, co pri pouzivani autoklimy prestali mit problemy s anginama, ktere pravidelne u manualu chytali.
19. 10. 2009 16:47
Re: Hezké
mně teče z nosu jak z digi, tak z manuální klímy, ale u té druhé je to horší, to je pravda. Ale jako alergik asi nejsem nejlepší referenční vzorka, páč to samé mám i z klimošky v práci :-!
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:00
Re: Hezké
Měl jsem ji v GolfuIII, climatronic tam tenkrát ještě nešel z výroby objednat...
Polofunkce je celkem jasná, buď chladíš, nebo topíš, případně to "mícháš"... >:-[]
S tou autoklimou to beru jako racionální přístup, ale s těmi dveřmi zdaleka ne ve všech případech... ;-)
19. 10. 2009 16:11
Re: Hezké
hoši hoši, vidím že by jste si měli znovu střihnout v létě Chorvatsko přes den bez klimošky, ať si i té manuální vážíte! >:-[]

Já jezdím zásadně bez klimošky :-! Těžko pustit něco, co prostě v autě není, že >:-[]
Ale při své poslední odyssei po D1 jsme jeli manželčinou služební Fiestou, 1.3benzin, manuál klima, a to teda když jsem ji v tě kopcích zapnul, auto skoro couvalo >:D
19. 10. 2009 16:13
Re: Hezké
Mel jsem tenkrat Fabku 1,9SDI a pri predjizdeni jsem ji vypinal, byl to takovy KERS >:-[]
19. 10. 2009 16:18
Re: Hezké
kde nic není (výkon) tam ani smrt nebere, jenom klimoška >:-[]
19. 10. 2009 16:35
Re: Hezké
Clovek si na tyhle chvile musi pamatovat, je to pro me takove hezke pripominadlo, co bych uz v zivote nechtel zazit a nuti cloveka delat, i kdyz ma absolutni kopr ;-) .
Jeden z mych pratel, jehoz financni situace je mocninou vetsiny z nas mi pred 6-ti lety pri koupi prestizni limuziny ukazal na stredni tridu nejmenovane luxusni znacky a rekl : "v tomhle jsem jezdil rok a pul a uz nikdy v zivote nechci". tato veta nemela byt pohanou prave toho modelu, spis usmevnou pripominkou a motorem ;-)
19. 10. 2009 16:45
Re: Hezké
>:-[]

no, lidi mají různé starosti ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:46
Re: Hezké
Vídím, že nevíš že Fiesty mají vedle tlačitka AC i AR (automatická zpátečka)...takže vlastně jen tvůj přehmat...
A jak tě vlastně mohlo vůbec napadnou, že nějaký Ford může mít problém s výkonem motoru...asi tě necháme "chvilku" po škole s liftem >:-[]
19. 10. 2009 16:52
Re: Hezké
no jasně, zase jsem tam pomačkal špatný čudliky ;-\

a ten motor bude asi z nějaké licence, jinak si ten problém s výkonem taky nedovedu vysvětlit >:-[]
19. 10. 2009 16:52
Re: Hezké
60koni ve Fordu je ekvivalentem 150koni v cemkoliv jinem, to nevis?! :-)

Pristi rok budou prepocty ve fyzikalnich tabulkach, pak kazdy, ale uplne kazdy bude povinnen kontrolni zkousku obhajit v Plzni.
19. 10. 2009 16:12
Re: Hezké
Dvoudverak ma urcite par vyhod, ale i kdybych byl dedek a decka vozil 2x mesicne na krouzky tak si ho neporidim :-)
19. 10. 2009 16:15
Re: Hezké
mně se právě některé celkem líbí. Třeba ta generace Corsy z 90tých let, co 3dv měl i celkem jinou kastli, to bylo super.

Jinak v blízkém okolí mám teď dvě dámy, které si právě 3dv subkompakt (jako druhý vůz do rodiny, na ježdění do práce) pořídili :yes:
19. 10. 2009 16:44
Re: Hezké
je v tom lepsi prostor na lesni diskuzi ve dvou, protoze se daji sklopit predni sedadla, jinak moc kladu nevidim ;-)
19. 10. 2009 16:50
Re: Hezké
praktičnosti to asi víc nemá, ale na západě jsou ceny 3dv celkem zajímavě nižší (většinou) a když ten další pár dvěří vážně nepotřebuješ, tak máš benzin třeba na rok zadarmo ;-)
19. 10. 2009 17:05
Re: Hezké
Kez by - vono kdyz se ti mezi motor a predni sedadla vejde jen mapa a flaska vody, tak to moc na polni pych nevypada ani ve dvoudveraku :-)
19. 10. 2009 18:57
Re: Hezké
Třídveřák je obvykle levnější, lehčí, bývá z něj lepší výhled šikmo vzad (o sloupek míň) a často (ne vždy) lépe vypadá a působí sportovněji. Nemluvě o tom, že ty nejzajímavější motory často v 5dv. ani nebývají...
19. 10. 2009 16:26
Re: Hezké
Copak o to, mně v autě manuální klima pohodlně stačí, hlavně že tam je.

Ale ještě v letech 2001 až 2002 (a možná i dál) neměl Passat ve standardu ŽÁDNOU klimu. Samozřejmě 80% zákazníků si doplatilo za automatickou a 20% za manuální (rozdíl byl pár tisíc). Ale vzpomínám si na chlapíka, co si kupoval Passata za nějakých 700 tis. Kč a klimu tam NECHTĚL. Tipuju, že to auto pořád má, protože ho určitě jako ojetinu nemohl rozumě prodat...
19. 10. 2009 16:37
Re: Hezké
V 95 jsem mel Scorpio 89 dotazeny z Holandska a mel dodelavany dalkovy central a tonovana skla + ABS, to bylo z vymozenosti vse ;-)
19. 10. 2009 16:39
Re: Hezké
No jo, 89... Jinak Scorpio bylo první auto, u kterého bylo ABS sériově pro všechny verze. :yes:
Mercedes, Bavor i další ještě tehdy chtěli příplatek.
19. 10. 2009 16:43
Re: Hezké
Jo a muj sef mel 525i se svihadly vzadu ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 17:02
Re: Hezké
Jo, to byl edičníní turbomodel BMW 525FiT, k 25.výročí Mnichovské olympiády... 8-s >:-[] :yes:

P.S.... v zavazadlovém prostoru byla ještě stuha, kruh, kužely a míč...
Avatar - twistedTSD
19. 10. 2009 21:41
Re: Hezké
a kdy jsi naposledy zkusil jet na dovolenou uprostred leta bez klimy? to bys ji vynasel do nebes >:-[] >:D
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2009 14:27
Borec
Teď jsem viděl na cestě borca jak na sajdce veze cisterničku plnou spermatu a ptal se lidí na cestu do auto. cz. Místo odrazky měl ceduli GTI..... ;-) :yes: Za mě pašik :yes: je to takový dobrý slouha v kožených gatích...
Rozbalit vlákno
32
19. 10. 2009 15:33
Re: Borec
Clovece, rad mluvim v jinotajich, ale tohle jsem fakt nepobral... Chtelo by to vysvetlivky.
Avatar - white label
19. 10. 2009 15:49
Re: Borec
Také jsem se nějak "nechyt"... ;-)
Jestli to nebude spíš, než jinotaj, jen "jinoblábol"... :*) 8-s
Avatar - white label
19. 10. 2009 15:55
Re: Borec
Máš pravdu, vlastně jen stačilo říct, že je prostě "jinej"... ;-)
19. 10. 2009 16:01
Re: Borec
Dalo by se rict na hrubej pytel hruba zaplata - protoze todle vod Ji/Ri-ho bylo stejne vysilujici jako cist furt dokola se opakujici zvaneni o diamantovejch kovbojich a podobny pekla :-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:06
Re: Borec
Tady jde spíš o ten naturalistický "sexuální" podtext, tím se obvykle ohání týpci, kteří mají sami podobné "problémy"... :*) 8-s :-!
19. 10. 2009 16:07
Re: Borec
Myslis, ze to dava do cisterny? >:-[]
19. 10. 2009 16:12
Re: Borec
tak to abychom ho raději nepotkali na silnici. mohl by prudce přibrzdit a.... >:-[]
19. 10. 2009 16:14
Re: Borec
...radsi to nerozvijet, chtel jsem jeste neco dopsat, ale nic... :-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:34
Re: Borec
Raděj si už o tom nemyslím vůbec nic, hrozně nerad bych totiž došel k podobně logickým závěrům jako ty... ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 16:52
Re: Borec
Jak to děláš, že za to ještě dostaneš od dotyčného palec nahoru s úsměvem?!? 8-s
Ty musíš mít buď neskutečné kouzlo osobnosti..., nebo jsem se
s těmi jeho problémy s vlastní sexualitou zase vyjímečně celkem trefil... ;-) >:-[]
19. 10. 2009 16:56
Re: Borec
jak s tou manualni klimou, jak jsi psal vyse >:-[]
Avatar - white label
19. 10. 2009 17:11
Re: Borec
Až tak, že by nějaká inovace metody cukru a biče? ;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2009 16:39
Re: Borec
Přesně.... prostě jen dobrácké šťouchnutí... ;-) :-!
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2009 16:37
Re: Borec
....prostě pokaždé, když se objeví symbol koncernu, tak se reakce našeho "autokolegy" rovnají extázi - výbuchu orgasmu... to tím bylo řečeno...nic ve špatném, prostě jen očekávání extošky.... ;-)
19. 10. 2009 16:42
Re: Borec
vis, ze by mi bez toho bylo uprimne smutno? Patri to ke koloritu webu, navic se daji sledovat drobne rozdilne nuance a cizelace.
Ten kdo se podiva s nadhledem spatri i dalsi veci.
Avatar - white label
19. 10. 2009 19:41
Re: Borec
Je to tak, jak píšeš... bohužel to tu pochopilo zatím relativně velmi málo diskutujících..., především k jejich vlastní škodě i jejich zbytečné psychické "nepohodě"... ;-)
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2009 19:42
Re: Borec
Mi taky. Je to nuda vysvětlovat takové číčoviny. Nebylo to nic ve špatném....prostě si gti vždycky s chutí stříkne,když se tu objeví nějaká novinka od vw. Bohužel "whitekabel" se často míjí komentářem. Možná to bere - podle sebe soudím tebe....
Avatar - white label
19. 10. 2009 20:01
Re: Borec
"whitekabel"? >:D Dobrý! Tak teď jsi mě fakt dostal, stejně vtipné jako s tou sajdou!

Nejlepší je, vyplakat se tu na rameno někomu, kdo na ten tvůj "vtip" celkem logicky upozornil a ještě mu posílat palce a úsměvy, když to s tou cisternou rozhodně nebylo myšleno na GTIho...Blesk!?!
Pokud tě tak baví dělat si "vtipnou" srandu z ostatních, měl bys mít i na to, udržet si nadhled, když si ji pro změnu někdo dělá z tebe... takže tvůj "whitekabel" beru, ovšem tvůj "offkabel" už je docela problém..., samozřejmě že tvůj... :*) 8-s
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2009 22:56
Re: Borec
...asi bys měl dostat cenu Hrotiče roku.... zbytečně vyšiluješ.... a opět, opět jsi to nepochopil.... tímto končím ze své strany tuto debatu, páč to nikam nevede. Ale znovu: Nic ve zlým, ju? Jen pro Tvou informaci - při tom "vlákně" jsem se opravdu upřímě nasmál, kam jste to vy dva dokázali vyšvihat... tak zatím a bacha na sajdky - nikdy nevíš, co zrovna veze ten týpek s koženou kuklou na hlavě :-) :-!
Avatar - white label
19. 10. 2009 23:35
Re: Borec
Jo, tak asi budu ten trpělivý Hrotič roku, tebou zvaný "Whitekabel"... >:-[]
Ale pokud ses přitom "opravdu upřímně nasmál", tak to je velmi dobré znamení, že se ti vrátil tvůj (krátce ztracený) nadhled a smysl pro humor... ;-)
Avatar - Ji/Ri
20. 10. 2009 10:20
Re: Borec
:yes: jsem zpět.... ;-)
20. 10. 2009 03:04
Re: Borec
Ja osobne bych tento kolorit, coz je mimochodem velice trefne receno, klidne vynechal. Kosate reci bez obsahu opravdu nemusim.
Avatar - white label
20. 10. 2009 10:18
Re: Borec
Když ti teda vadí zbytečné řeči bez obsahu, proč sám používáš tak prázdné fráze, jako třeba "bezpohlavní VW"? Jakou má takové (tady navíc už velmi profláklé) slovní spojení výpovědní hodnotu? Řekl bych, že GTiho košaté řeči, jsou právě jakýmsi protipólem těchto (antikoncernových) blábolů, které už (bohužel) také patří (velmi intenzivně a stále dokola) ke koloritu tohoto webu.
Oravdu si myslíš, že zrovna to Subaru je tak absolutně dokonalé...?
A že si toho jen hloupí Evropani nevšimli a stále dokola kupují ty "bezpohlavní VW"?
Pokud ano, přesto, že s ním máš osobní zkušenosti, zkus třeba nějaké testy, které nepíše někdo, kdo si tuhle značku naprosto zidealizoval.... pořád je totiž dost věcí, které by se "Subaru" mohlo od ostatních učit a to dokonce i od toho "bezpohlavního" VW... ;-)
Avatar - Emel
20. 10. 2009 15:25
Re: Borec
Je otázka, co je protipólem čeho.. oba extrémy jsou špatné.
21. 10. 2009 11:23
Re: Borec
Mily w_l, unika ti jedna zasadni vec, a to ze nejsem zaslepenej kritik VW. Delaj solidni auta ktery vetsine lidi vyhovi. Nic proti nim nemam. Nemam rad iracionalni vykriky proti VW. Stejne tak iracionalni vykriky podporujici VW, a to tu nejvic predvadi GTI.
P.S.: To ze je VW bezpohlavni samozrejme plati, je to muj nazor. To ze ho nekteri nedokazou, nebo spis nemuzou, pochopit je vec jina.
Avatar - white label
22. 10. 2009 01:49
Re: Borec
Připouštím, že jsi tu "bezpohlavnost" nemusel myslet tak, jak ji myslí právě ti zaslepení "koncernoví" kritici o kterých také sám píšeš...a v určitém slova smyslu to může pro převážnou část produkce VW i platit... :-!
19. 10. 2009 16:55
SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Jak to tak pročítám, instinktivně to tu diskuzi zavedlo ke klimačkám. Leckdo se asi při čtení řádně zapotil... Takže ke klima. Rozdělme si klima na dva základní světy -svět mainstreamu a svět prémie. Ten mainstream chladí když chceš a hřeje když chceš. Buďto manuálním ovládáním nebo automaticky vytváříš jízdní pohodu. Je úplně (podtrhuji to - úplně) jedno, jestli užíváš manuál či automat, obé ti krásně poslouží.

Dobrou inspirací v užívání nechť jsou nám právě jižní kraje. Ano právě tam se většinou klima v autě... nepoužívá. A proč? No protože každej šofér tam ví, že není nic horšího pro organismus, než si na sebe pustit při čtyřiceti ve stínu proud vzduchu studenej osmnáct stupňů.

Poblázněním z klima si projde každej novej majitel, aby za čas pochopil, že klima není od toho, abys v červenci nosil v autě šálu, nýbrž aby jen (jen) velmi jemně snižovala teplotu uvnitř vozu.

Výhodnější se tedy zdá být v mainstreamu manuální klima (resp. automat přepnutý na manuál) a opravdu jen neznatelně chladit. Jen tak se to dá uvnitř přežít bez angíny. Automat, který do rozpáleného kokpitu pustí studenej proud, no to je opravdu jen na tu angínu. Současně je nutno s klimačkou "pracovat", tedy důsledně ji pouštět jen, když už je to nezbytné, a ještě jen na minimum.

Klimatizace prémiová má prémiové prvky. jednak přisává do vnitřku vlkost, takže nemáš nosní dírky vyprahlý jak na sahaře, jednak elegantně (inteligentně) rozděluje rozdílné teploty proudícího vzduchu dovnitř vozu, a to jak při chlazení, tak při vyhřívání. Tedy například při chlazení více chladí horní čast a méně spodek, či při vyhřívání více teplého vzduchu vychází po stranách na boční okna a na nohy.

Běžným jevem amatérů silnic (možná i z pohodlnosti) je praxe, že například při teplotě 23 pod mrakem mají lidi puštěnou klimačku. A proč? Je to samozřejmě nesmysl. Stačí dokonce jen nápor větru (ani nemusí být puštěný větrák) který udržuje v autě výbornou atmosféru.

Vedle toho existuje jaksi dvojí přístup k ofukům - styl "Amerika" tedy vítr, kterej ti pomalu čechrá vlasy a styl "euro" tedy styl nevtíravý, jakýsi neznatalný vánek (viz např. laguna) Rozhodně je nutno ze zdravotních důvodů preferovat "bezofuk".

Tedy závěr - je úplně jedno, zda máš manuál či automat, u klima rozhoduje jen jedno - čím méně tím lépe. Nemyslím stupně.

No, a nyní tedy k horní informaci. Nafťáček na DSG, na 4x4... tápu tápu, tohle nikdo jiný v mainstreamu (vím, supermainstream...) nenabízí. Nebo se snad pletu? Je to samozřejmě perfektní nabídka. Podle mého je to tak dobrá nabídka, že tomu, kdo jezdí střední mainstream vlastně jiná volba dnes nezbývá. A to je dokonalá pravda. Vždyť po čem jiném už byl měl střední mainstreamista toužit, když ne po solidním, úsporném a silném motoru, doslova světové dvojspojce a vynikajícím haldexovém 4x4 v autě, které je neprodávanějším středním autem Evropy? Ano, neexistuje nyní lepší řešení.

Je vidět, že supermainstreamové trumfy tahá VW fakt z rukávu. A tenhle Apoštol, to je tedy trefa podzimu :yes:

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
45
19. 10. 2009 17:31
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Pod tohle se podepíšu.
V autech mám jak klasickou klimu tak digitální. Digitální stejně na "auto" nezapínám, snad jen v situácích, když potřebuju rychle odmlžit okno (venku náhle klesne teplota, zvýší se vlhkost atp..). Jinak spíše temperuji. Po počáteční euforii, kdy sem jezdil půl roku s "nudlí u nosu", jsem pochopil, že je zbytečný sebe trápit.

Důležité je jedno. Aby v autě něco, co dokáže ochladit, bylo. Neb je velmi trýznivé, pokud člověk vyleze z auta zlitej potem od hlavy až k patě a ... jde na jednání.
Avatar - Ricardo
19. 10. 2009 18:16
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Když klimatizaci pravidelně nepoužíváš, tak přestane fungovat
Avatar - white label
19. 10. 2009 18:34
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Teoreticky je to možné..., zbývá už jen definovat co už není pravidelně a co ještě ano... ;-)
19. 10. 2009 18:52
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Tvrdí se, že jednou za měsíc by měl člověk nechat klimatizaci projet. Pak je to bez problémů.
19. 10. 2009 18:32
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Kdyz nekdo chce 4x4 nejen kvuli odznacku na kufru nebo kvuli pocitu bezpeci protoze neumi ridit, at si koupi subaru. Ted uz i v nafte, mimochodem lepsi nez prumerny 2.0 TDI. Automat jim ale myslim v kombinaci s naftou chybi, nebo ne?

Jinak s tou klimou souhlasim, taky ji pouzivam s rozumem.
19. 10. 2009 19:12
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Pokud se tu veřejně domníváš, že Haldex (tedy zejména ve své čtvrté generaci) si lidé kupují jen kvůlivá odznáčku na kapotě, pak nevíš nic ani o odznáčkách ani o Haldexu. Haldex je tu pro normální lidi. Lidi, co jezdí v létě, za deště a v zimě lyžovat. Jezdí a jejich ambice není vyhrát rallye, nýbrž vždy (vždy) dojet. A to jim haldex poskytne. Je cenově dostupný, technicky bezproblémový a na sto procent plní svojí funkci. Připojitelná náprava (byť technicky sofistikovanější) je užívaná koneckonců i v prémiových autech - BMW, Mercedes. Každý z nich má svůj systém, ovšem (logicky) nejdou cestou permanentu. Kdybys tu četl cca 2 roky zpět porovnávačku, pak dnes jsou elektronické systémy připojitelnosti nápravy na tak vysoké úrovni, že na sto procent segundují velmi složitému "mechanickému" permanentu. Koneckonců AUDI, který toho o permanentu ví dost, neinstalujhe audipermanent do všech svých modelů... jistě ví proč.

Pohon permanentní 4x4 je u Subaru z nouze ctnost. Technologie komercializovaná z bohatých závodních úspěchů. Spotřeba o litr až dva vyšší, v záběru všechny čtyři i na suchu... po tom myslíš tu touží mainstreamoví čtyřkolkáři, kteří kupují střední třídu za cca 800 tisíc? :-)

Závěr - na plakátu si nad pelest vylep subaru outback v driftu na šotolině, ale do garáže si jednou zaparkuj horního passata. To je má rada.

Ano, klimu zásadně s rozumem (jako ostatně i volbu systému 4x4) ;-)
19. 10. 2009 19:38
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Noo neinstaluje protoze to jaksi na ten pricne ulozenej motor v A3 naroubovat nejde ;-)

S tim haldexem mas pravdu - 100% plni funkci, coz je vyject z blata a snehu - nic vic od toho nelze chtit. Rozdil mezi torsenem a timhle poznal i takovej prisernej vajickar jako jsem ja.
Avatar - white label
19. 10. 2009 19:45
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Ty "vajičkáři"..., co říkáš na nejlepší sportovní auto roku podle časopisu SPEED? Druhé a třetí místi dva poršáky a první... AUDI R8 V10! :*) ;-)
19. 10. 2009 19:53
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Nejsem si jistej jestli cokoliv co vydava Stratosfera stoji za komentovani :-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 20:07
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Asi mi celkem snadno uvěříš, že jsem tuto odpověď od tebe zcela předpokládal... :*) ;-) >:-[]
Bohužel (pro tebe) to není zdaleka jediná "motoredakce" na světě, která je z R8 docela "PAF"

P.S. Jak to vypadá s tím G6GTI a jeho převodovkou? Mimochodem Golf GTI se umístil na 10. místě! :yes: ;-)
19. 10. 2009 19:51
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Copak o to, udělat permanent 4x4 s motorem napříč jde, i když je to složitější než s motorem podél. Příklady: Alfa 159 Q4 a 156 Q4, Opely Vectra (A) a Calibra 4x4, Peugeot 405 X4 a další...

Po Haldexu nikdo nikdy nechtěl aby zlepšoval jízdní vlastnosti na suchu, tudíž to neumí a nedělá. Jde opravdu jen o řešení nouzových situací typu vyjíždění ze závěje, rozjezdů do zledovatělých kopců atd. Problém byl u první generace, která občas připojila kola zadní nápravy v tu nejhorší chvíli uprostřed zatáčky a chování auta se v okamžiku změnilo z nedotáčivého v silně přetáčivé - to byl případ třeba první (novodobé) Octavie. Dnešní generace už to (prý) nedělají.

Permanentní 4x4 (jako ty výše jmenované, nebo Subaru, Audi Quattro a další) naopak pomáhají při ostré jízdě i na suchu.
Avatar - Slavek-TDM
19. 10. 2009 20:33
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Permanentni 4x4 jako "znouzecnost"? >:D Ale notak...
K Haldexu - ta cenova dostupnost neni nijak mala, pokud vim - licencni poplatky jsou poradny. A ke ctvrte generaci Haldexu - mel jsem moznost si ji projet i v terenu s Yetim. Proti puvodni montovane do O1 (A4) obrovsky rozdil a hlavne, na zadni napravu se prenasi porad 4% tociveho momentu. Takze je to "stala" ctyrkolka, byt jen s jinym pomerem 96:4 :-) Ke zpozdeni zadni napravy nedochazi ani v terenu, jak jsem sam mohl videt.
Jeste poznamka k Subaru - jelikoz jsem jel v cca 20 ruznych kouscich a modelech (a sam mam 2 Imprezy), tak si dovolim nesouhlasit - at uz se spotrebou nebo s pouzitim. Aktivni bezpecnost je dobra pro kazdeho vzdy. Nejenom na horach a za horsich podminek.
19. 10. 2009 21:26
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
A když je ten permanent tak potřebnej, že to takhle nemontujou všichni, subaru by byl určitě za licenční poplatky také rád... Upřímný subarista tu vyšší spotřebu potvrdí. Uznávám, že ale část z toho padá na tradiční žíznivost subar motorů. Co se týká aktivní bezpečnosti, pak v tomhle je ten haldex tak jako tak velmi velmi vzdálén naším limitům... takže o to nemusíme mít starost.
Avatar - Slavek-TDM
19. 10. 2009 21:41
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Technicka otazka - proc ma mit trvala 4x4 mensi spotrebu nez haldex (treba 4.generace)? Maximalne kvuli nizsim ztratam ve spojce vs. v mezinapravovem diferencialu. Radove procenta.
Uprimny subarista potvrdi u 12 let stare, 250tkm jete, dvoulitrove benzinove 85kW slabe plecky prumer 8,6 litru/100km za cely rok.
Zrejme Fuji svuj pohon k licenci nenabizi a nebo ho nikdo za nabizenou cenu nechce >:D BTW, Subaru pouziva minimalne 3 ruzne pohony 4x4 - u MT, AT a DCCD (neplest s TD).
A limity - denne potkavam kaskadery, kterym by za jistych podminek zachranilo trvale 4x4 minimalne plechy. Tezko rict, jestli si ho zaslouzi.
Ale jiste vim jen jedno - pri brzdeni je jakykoliv, byt i sofistikovany 4x4 pohon k nicemu (s dnesni chytrou a rychlou elektronikou).
Avatar - Emel
19. 10. 2009 22:22
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
U Subaru je problém se spotřebou způsobený opravdu motorem. Stačí se podívat, za kolik je schopné jezdit nové 2.0d. Každá 4x4 něco výkonu vyplýtvá, Haldex i fulltime by mělo vyjít zhruba na stejno.

S bržděním souhlas... bohužel znám případy, kdy si majitel nechce koupit na čtyřkolku zimní gumy s odůvodněním, že vyjede i na letních. Vyjede, ale nezabrzdí...
Avatar - Slavek-TDM
20. 10. 2009 09:13
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Tak je otazka, jestli se jedna o problem. Zravejsi byly spis mensi objemy. Cim vetsi objem, tim je spotreba normalnejsi. Dvoulitry vetsinou mezi 8-9ti, 2.5i od 9-11ti a H6 (3.0) 9-12 v prumerech. 2.0turbo 10-11, 2.5 turbo 10-12. GT, STi a STI vic, kolem 15ti, ale zalezi na noze. Vse v prumerech. STIko s prasetem za volantem jelo Praha - Brno s prumerem pres 30litru/100km! Celkove jsou prumery cca o litr vyssi nez u srovnatelne konkurence (benziny se stejnym obsahem), ale skoro zadnna neni 4x4 pro porovnani.
S 01 (A4) 1.8T 4x4 jsem ja osobne jezdil prumer 8-9 (v kombi provozu), nejmin 7,2 nejvic 10,5. Najel jsem na ni cca 10 tisic, takze trochu srovnavat muzu.
Avatar - Emel
20. 10. 2009 10:59
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Pro mě je důkazem právě 2.0d... jednou Subaru udělalo technologicky nový motor a spotřeba je rázem na špičce dané třídy, takže pohonem 4x4 to asi úplně nebude.

Problém to docela byl... věřím, že spotřeba byla velkým argumentem proti koupi zejména u firemních zákazníků. Subaru je a bylo spolehlivé, s dobrými jízdními vlastnostmi a tak dále.. ale jezdit s relativně líným dvoulitrem za 9, to si může dovolit někdo, kdo najezdí do 20tkm ročně (samozřejmě zobecňuji a zjednodušuji).
Avatar - Slavek-TDM
21. 10. 2009 09:19
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Tak to je sice pravda, ale kdyz pises "velka spotreba", musis to psat ve vztahu ke stejne konkurenci - tedy benzinum. A v tomto pripade je naprosto srovnatelna...
20. 10. 2009 02:49
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Mily GTI, ja tu v zadnym pripade nehanim Haldex. Pro odvazlivce kteri chteji vetrat pašíka ve snehu je to super vec, konecne 4. generace funguje tak jak by papirove mela a jak se nam to snazily namluvit predchozi generace. Porad ale nemuze plnohodnotne nahradit symetricky 4x4 (ulozeni motoru a rozlozeni hmotnosti v tvym zajmu radsi pominme) od Subaru, ktery proste funguje porad, ne jen v krizovych situacich. Spotreba ano, je vyssi, ale kdo na to ma, rad si zaplati za neco stoprocentniho. O charisma tehle stroju (jo, narozdil od bezpohlavnich VW) ti ani nebudu vykladat, je to mimo tvoje chapani.

Kecy s plakatama nebudu komentovat, az nam tu predstavis obsah svy garaze, budu te brat jako relevantniho partnera do diskuze ;-)
20. 10. 2009 08:46
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Systém AWD od Subaru je všeobecně uznávaný jako nejlepší dostupný 4x4 dnešku. Jelikož jde o permanentní systém, výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti i na suchu, což Haldex nedělá.
Argumentovat tím, že MB a BMW používají pripojitelnou nápravu je liché. Jelikož oba jsou "zadohraby" nepotřebují 4x4 ke zlepšení jízdních vlastností. Audi používá svůj permanent pouze v kombinaci s motorem uloženým podélně. U modelů, kde má motor uložený napříč, se Audi musí spokojit s připojovatelnou zadní nápravou. V tomto případě je výraz "z nouze ctnost" na místě.
Subaru diesel ma se svým permanentem spotřebu o 0.1l nižší než Passat s Haldexem. Tudíž i přes podstatně sofistikovanější pohon, má Subaru nižší spotřebu. Tímto se dostávám k otázce motoru. Tady má Subaru navrch nejvíc. Diesel po kapotou Legacy je z jiného světa než TDI od Volkswagenu. Rozepisovat se o rozdílech by bylo snad už zbytečné. Není náhodou, že Subaru diesel byl zmíněn v anketě motoru roku, kdežto TDI jakoby nebyl.
Avatar - positivemind
19. 10. 2009 20:16
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Osobně mám klimatizaci celoročně na 23°C, ať je zima nebo brutální pařák. Žádné zdravotní problémy jsem nezaznamenal, nebyl jsem nemocen ani nepamatuju (možná 2 roky zpět). Uvidíme, jestli se to projeví věkem ;-)
19. 10. 2009 20:22
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Brabčáku, v autě je to úplně jiné, než v kanceláři... ;-)
Avatar - positivemind
19. 10. 2009 20:34
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Mluvím o autě :-)
19. 10. 2009 21:21
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
:-) :yes:
20. 10. 2009 02:58
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Proc ten palec nahoru?
20. 10. 2009 10:36
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Zásadně nesouhlasím. Buď nemáš zkušenosti s automatickou klimatizaci v autě, nebo máš permanentně nastavených 16°C na obou stranách. Právě na automatu je největší půvab, že nemusíš experimentovat s nastavením proudění, intenzitou větráku, apod. No a automat také znamená, že když je venku 23° a ty máš v autě 23°, pak do auta studený vzduch skoro nejde, klima se spíná sporadicky. Ve velmi vyhřátém autě s dobrou klimatizací trvá cca 5 minut max, než se dostaneš na teplotu, kterou cheš a pak piánko, nemusíš nic řešit, nepotíš se a není ti zima. To na angínu rozhodně není, tedy pokud nemáš problém s krčními mandlemi. Ale to už je zas jiný příběh ...
Avatar - Dinar
20. 10. 2009 10:49
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Vidím, že jsem se vypisoval zbytečně, už jsi to shrnul. :yes:
20. 10. 2009 11:29
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Mám zkušenost jak s manuálem, tak s automatem, včetně velmi odladěného automatu. I v tom odladěním automatu jsem dospěl k poznání, že nejlepší je manuální režim. Technicky chápu, co máš na mysli, ovšem kdyby to tak bylo, tedy, že klima nejede pokud je venku teplota nižší, pak by sis toho všiml, vzrůstala by ti ve voze vlkost (dýchání a vůbec vlhkost z ovzduší. jenže ona nevzrůstá. Zkus si to přes ten manuál, vypni natvrdo klima a pusť si větráček, po chvíli ti poroste vlhkost. Nyní nepíši o klimačkách, které přisávají dovnitř vlhkost. Jezdím na automatu - 22 na obou stranách.
20. 10. 2009 11:38
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Klíma ide, pokiaľ je zapnutá, pravdaže, vždy, rozdiel je akurát v tom, či berie ohriaty vzduch z vykurovacieho telesa, alebo naopak ho chladí. V tom je výhoda používania klimatizácie v zime - vzduch zároveň zbavuje vlhkosti, a o to ide. ;-) :yes:
P.S.V čom je lepší manuálny režim?
20. 10. 2009 12:10
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
No například v tom, že automat neregistruje, jestli jedeš v polobotkách či v zimních botách s kožichem. Tedy pouští ti předem (automaticky) definovanou teplotu, a to jak nahoru tak dolů. A právě v tom manuálním režimu si můžeš upravit proud vzduchu (jeho směrování) a i teplotu toho proudu přesně na ty specifické podmínky. Automat je "jen" zprůměrovaná veličina a tedy už z této podstaty pramení výhodnost manuálu.
20. 10. 2009 13:19
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Tak nepovedal by som, že s automatom si prúd vzduchu nepustím, kam chcem. A tiež nie je problém upraviť si teplotu, pokiaľ mi je príliš teplo alebo zima...rozdiel vidím akurát v tom, že s automatom máš na displeji napísané, akú teplotu si nastavuješ, kdežto s manuálom si nastavíš teplý či studený vzduch podľa pocitu...
Avatar - white label
20. 10. 2009 13:33
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Když to řeknu opravdu velmi zjednodušeně, tak klasícká manuální klima (ani mě vlastně teď nenapadá, proč se jí říká poloautomatická), je něco jako chladnička bez termostatu. Regulace výsledné teploty v autě je u ní možná pouze třemi (relativně "primitivnvními" způsoby)
1)vypínaním a zapínaním (jejího chlazení)
2)regulací intenzity ventilátoru
3)"mícháním" studeného vzduchu z chlazení klimy a teplého ze samotného topení automobilu
20. 10. 2009 19:10
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Poloautomatická je myslím iba Climatronic....alebo tak označuje klímy aj niekto iný?
Princíp mi je ukradnutý, aby som povedal pravdu, ide mi skôr o rozdiel pre užívateľa. Krátku dobu som používal manuálnu klímu, teraz mám automatiku a vážne okrem toho displeja žiadny markantný rozdiel nebol - teda ak ostaneme pri jednozónovej.
Avatar - white label
20. 10. 2009 19:13
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Climatronic je právě příklad té automatické...
20. 10. 2009 12:13
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Zkusím ;-) Ale až na jaře, teď je to na pytel, když je venku mínus padesát. Taky jsem dřív experimentoval s manuálním nastavením, hlavně proto, že v autorežimu je display jaksi "chudý", nejsou tam zobrazené ikonky výdechů, sedačka a stupnice větráku ... Né kecám. Podle mých zkušeností je auto režim dalece komfortnější oproti manuálnímu. Tím, že si systém variabilně určuje výdechy a intenzitu větráku, tak mi připadá, že je vzduch dalekolépe rozvrstven, než když ti to funí pořád z jednoho místa. A při současný džungli na silnici nemám moc času neustále přenastavovat klimatizaci, stačí, že furt hledám nějakou hudbu ... >:D
20. 10. 2009 12:18
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
:-) Ano, automat je komfortní, teď jde o to, jestli ti vyhovuje to tovární nastavení.
Avatar - Dinar
20. 10. 2009 10:49
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Tady se neshodnem, klima automatická se používá zásadně tak, že se nastaví na AUTO a zvolený stupeň (nuance dle každého soudruha a konkrétního auta, mě se osvědčilo léto 23-24st., zima 19-21st reflektujíc krátké jízdy v kabátě, či dlouhé bez). Zapínání a vypínání se s automatickou klimatizací neřeší, nastavených např. 21st na AUTO v případě, že je venku 19st neznamená nesmysl, tj. že by klimatizace běžela, protože ona naběží (mluvíme o chlazení - kompresoru). To je právě výhodou automatické klimy, že zapnutí/vypnutí kompresoru řeší za nás, tedy mám-li nastaveno 21st na AUTO, pustí si při 23st klima sama kompresor, při 20st kompresor nezapne, v tom je ta automatika. Tedy hraní si se zap./vyp. je k ničemu. Jediné, co se dá doporučit, je právě jen přizpůsobování nastavené teploty podle počasí venku. V zimě auto příjemně vytopí už 21st, v létě by ale 21st při venkovní třicítce bylo o angínu, tedy pak těch cca 24st. Nic víc se s automatickou klimatizací nedělá, max. se při chladných ránech či deště zmáčkne na prvních pár minut jízdy tlačítko se symbolem předního okna tj. max. ofuk. ;-)
20. 10. 2009 11:29
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Dobre napísané. ;-) :yes: Klímu používam celoročne, skoro jedinou činnosťou je vážne len nastavenie teploty. A občas, hlavne v lete, zmierňujem rýchlosť ventilátoru, keď na funkcii AUTO v snahe čo najrýchlejšie vychladiť interiér točí moc divoko a nie je to už príjemné.
20. 10. 2009 11:43
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Já tě chápu, ale pak mi vysvětli, jak je možné, že i když by zapnutá klima vlastně neměla chladit, resp. by měla být nefunkční (je-li venku méně stupňů) jak je možné, že i přesto ti odčerpává vlhkost, tedy nemůže to jet jen na "větráček" ta funkce klimačky je třeba při negativním poměru teplot omezená, přesto odvlhčuje vždy.
Avatar - Dinar
20. 10. 2009 12:27
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Odvlhčování je kondenzace vlhkosti obsažené ve vzduchu na výparníku klimatizace, a to kvůli jeho nízké teplotě, jinak by nekondenzovala. Takže nejede kompresor, výparník má normální teplotu okolí a tím pádem je možná kondenzace. Tohle právě může fungovat v případě, že je vzduch v kabině (vlhký) a teplejší než vzduch venku, tj. okolí výparníku, tedy i za tak nízkých teplot, kdy nemůže fungovat kompresor. Kompresory mají pojistku proti sepnutí za nízkých teplot (u manuálu) u autoklimy si to samo kompresor za nízké teploty taky nesepne, logicky, došlo by k poškození. Jinými slovy, odvlhčování nesouvisí s kompresorem.
20. 10. 2009 12:30
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Vše řečeno jest :yes:
20. 10. 2009 12:34
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Teď jsem z teho volaký zmetěný... :-) Večer si vezmu k ruce příručku a pokusím se to nstudovat. Napadá mi, proč je tedy vůbec možnost klimu vynout? Já to nyní přepnul na "bez klimy", ale nechal jsem stále zapnutý automat, takže (pokud neprší) je v autě přirozená atmosféra (nic se neodvlhčuje) a subjektivně to na mně dělá dojem, že je to tak vhodnější pro dýchání.
20. 10. 2009 12:53
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
100 lidí 100 názorů. Kašli na návod, nastav si to v autě, jak ti to vyhovuje nejlépe.
Avatar - white label
20. 10. 2009 11:52
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Ano...já taky nevidím důvod vypínat celou jednotku automatické klimy, a když už, tak vypnout pouze "kompresor", obvykle tlačítkem "econ"...
20. 10. 2009 18:33
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Kazdy auto jinak, u svyho musim na zimu davat tak 24, jinak zmrznu, hlavne u nohou. Pres leto pri delsim stani na slunci stahnout vsechna okna (zvenku!) :-) a davam 22-23st. Kazdopadne automatika vypnuta jen pri ofuku celniho skla ;-)
19. 10. 2009 21:13
SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Nastesti se mi podarilo celou situaci ukocirovat a rozhodovani odsunout :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
19. 10. 2009 21:26
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
A to považuješ za úspěch...? ;-)
Takže počkáš na nové WC30? >:-[]
19. 10. 2009 21:30
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Za uspech povazuju jakoukoliv situaci, ktera nepovede k dalsimu autu do rodiny ;-)
Avatar - white label
19. 10. 2009 21:53
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Mimochodem tu Audi R8 V10 vyhlásila britská redakce SPEEDU..., takže ta tvoje "Stratosfera" je v tom zcela nevině... ;-)
20. 10. 2009 07:15
Re: SUPERMAINSTREAMOVÁ KLIMAČKA
Na nekoho jsem to hodit musel a anglany mam rad tak na ty to neslo ;-)
Avatar - Emel
19. 10. 2009 22:13
Pro white label, aneb dveře v Kocourkově
K tomu Polu: základní cena je za třídvéřovou verzi, kterou si ale nemůžeš koupit. Musíš si vybrat, jestli si připlatíš za 5dv. (35.000) nebo za 5dv. + klimu (15.000). Tedy +20.000 za to, že bude auto bez klimy. Na tom mi vadí dvě věci:

1) VW inzeruje základní cenu, za kterou se ale to auto nedá koupit. To je něco jako nabízet letenky bez letištní taxy (což už se nesmí).
2) VW zbytečně nabízí variantu, kterou si nikdo nekoupí... a když už, tak pak bude pěkně naštvanej na sebe i na prodejce, až zjistí, že mohl dostat klimu a k tomu 20.000 jen tak. Nepředpokládám, že by to někdo při smyslech koupil schválně.

Když to přeženu, tak bys za chvíli mohl v nabídce najít třeba verzi bez opěrek hlavy (+5.800)... výrobce by to měl hlídat. Ale jak říkám, zákazník tím netrpí tak celkem o nic nejde...
Rozbalit vlákno
2
19. 10. 2009 23:20
Re: Pro white label, aneb dveře v Kocourkově
VW v tom nejede sám. Třeba takový Megane můžeš mít bez ESP (-10.000,-).
Avatar - Emel
20. 10. 2009 09:21
Re: Pro white label, aneb dveře v Kocourkově
To je ovšem něco jiného, rozdíl je v tom znaménku mínus. U VW je tam totiž za auto bez klimatizace plus. Umíš si představit, že bys za odebrání ESP 10.000 připlácel?
Avatar - bubucci
19. 10. 2009 22:59