Ekonomika
VW Passat TDI DSG 4Motion na českém trhu: Čtyřkolka v naftě s automatem pod 800 tisíc Kč
174 komentářů
Pozitivní novinka, navíc ani ta cena nevypadá tak hrozně... pokud mluvíme o verzi Business. Že si člověk může připlatit za méně výbavy, to je takový VW kolorit 😄.
Na zacatku roku jsem kupoval Passata Bussines do firmy a vzhledem k tomu, ze akcni balicky stale jedou je mi existence puvodnich vybav zahadou. Jinak za tu cenu to je super nabidka, to myslim vazne 😉
Za tu cenu je Passat víceméně srovnatelný s konkurencí, což je u VW potěšitelná zpráva - holt asi končící generace s tlakem konkurence dělají své.
Balíčky jsou sranda, nedávno jsem se tu podivoval nad možností koupit si u Pola 5 dveří za 35.000 nebo 5 dveří a klimatizaci za 15.000... no, je to trošku kocourkov, ale zákazníkovi to vadit nemusí.
Balíčky jsou sranda, nedávno jsem se tu podivoval nad možností koupit si u Pola 5 dveří za 35.000 nebo 5 dveří a klimatizaci za 15.000... no, je to trošku kocourkov, ale zákazníkovi to vadit nemusí.
asi se jim nechce neustále přepisovat a tisknout nové a nové cenníky, reflektující cenový jemnocit >😒]
Ale prosím, někdo se rád dohaduje o slevách, hadrkuje o procenta a pod. Já sice raději mít jasno od začátku, ale proti gustu ... 😉
Jinak ta cena je myslím velice slušná. Se divím, že tuhle kombinaci neudělali dřív. Tipnul bych, že 2.0TDI jim děla min. tak 50% prodejů.
Ale prosím, někdo se rád dohaduje o slevách, hadrkuje o procenta a pod. Já sice raději mít jasno od začátku, ale proti gustu ... 😉
Jinak ta cena je myslím velice slušná. Se divím, že tuhle kombinaci neudělali dřív. Tipnul bych, že 2.0TDI jim děla min. tak 50% prodejů.
Nevím co je zrovna na tom zvýhodnění příplatku za dveře tak "kocourkovského". Kocourkovský je v tomto případě spíš náš specifický trh, kde si min. 99% zákazníků, nedovede auto typu Golf, nebo POLO představit pouze se třemi dveřmi...
A anomálie místního trhu si zřejmě žádá i anomální cenové zvýhodnění...
Není náhoda , že Škoda dlouhodobě žádný třídveř. model nenabízí, nebo že se u nás nové POLO nebude ve třídveřové variantě vůbec nabízet...
A podobné je to i s tím Climatronicem..., v Německu není nic zvláště vyjímečného, že si zákazník objedná Golfa, nebo Passata pouze s manuální klimou, u nás věc téměř nemyslitelná, když klima do Golfu/Passatu, pak zásadně "automatická"... 😉
A anomálie místního trhu si zřejmě žádá i anomální cenové zvýhodnění...
Není náhoda , že Škoda dlouhodobě žádný třídveř. model nenabízí, nebo že se u nás nové POLO nebude ve třídveřové variantě vůbec nabízet...
A podobné je to i s tím Climatronicem..., v Německu není nic zvláště vyjímečného, že si zákazník objedná Golfa, nebo Passata pouze s manuální klimou, u nás věc téměř nemyslitelná, když klima do Golfu/Passatu, pak zásadně "automatická"... 😉
Kdy jsi si naposled zkusil jet v aute bez autoklimy? >😁 I kdyz je pravda, ze co si pamatuju, tak jsem mel pred x lety sluzebni Fabku s poloautomatickou a nejak mi jeji funkce polouchazela 😄
Vono manualni klima furt klima, takze zadnej big deal ... akorat tam nemas ten display s teplotou ale studeny to fouka furt, takze pohoda.
Ja ti nevim, ale at uz je fungovani v digitalu po pul stupnich realne funkcni, nebo jde jen o placebo efekt, pak je to podstatne lepsi nez manualni.
Navic znam par lidi, co pri pouzivani autoklimy prestali mit problemy s anginama, ktere pravidelne u manualu chytali.
Navic znam par lidi, co pri pouzivani autoklimy prestali mit problemy s anginama, ktere pravidelne u manualu chytali.
Měl jsem ji v GolfuIII, climatronic tam tenkrát ještě nešel z výroby objednat...
Polofunkce je celkem jasná, buď chladíš, nebo topíš, případně to "mícháš"... >😒]
S tou autoklimou to beru jako racionální přístup, ale s těmi dveřmi zdaleka ne ve všech případech... 😉
Polofunkce je celkem jasná, buď chladíš, nebo topíš, případně to "mícháš"... >😒]
S tou autoklimou to beru jako racionální přístup, ale s těmi dveřmi zdaleka ne ve všech případech... 😉
hoši hoši, vidím že by jste si měli znovu střihnout v létě Chorvatsko přes den bez klimošky, ať si i té manuální vážíte! >😒]
Já jezdím zásadně bez klimošky :-! Těžko pustit něco, co prostě v autě není, že >😒]
Ale při své poslední odyssei po D1 jsme jeli manželčinou služební Fiestou, 1.3benzin, manuál klima, a to teda když jsem ji v tě kopcích zapnul, auto skoro couvalo >😁
Já jezdím zásadně bez klimošky :-! Těžko pustit něco, co prostě v autě není, že >😒]
Ale při své poslední odyssei po D1 jsme jeli manželčinou služební Fiestou, 1.3benzin, manuál klima, a to teda když jsem ji v tě kopcích zapnul, auto skoro couvalo >😁
Mel jsem tenkrat Fabku 1,9SDI a pri predjizdeni jsem ji vypinal, byl to takovy KERS >😒]
kde nic není (výkon) tam ani smrt nebere, jenom klimoška >😒]
Clovek si na tyhle chvile musi pamatovat, je to pro me takove hezke pripominadlo, co bych uz v zivote nechtel zazit a nuti cloveka delat, i kdyz ma absolutni kopr 😉 .
Jeden z mych pratel, jehoz financni situace je mocninou vetsiny z nas mi pred 6-ti lety pri koupi prestizni limuziny ukazal na stredni tridu nejmenovane luxusni znacky a rekl : "v tomhle jsem jezdil rok a pul a uz nikdy v zivote nechci". tato veta nemela byt pohanou prave toho modelu, spis usmevnou pripominkou a motorem 😉
Jeden z mych pratel, jehoz financni situace je mocninou vetsiny z nas mi pred 6-ti lety pri koupi prestizni limuziny ukazal na stredni tridu nejmenovane luxusni znacky a rekl : "v tomhle jsem jezdil rok a pul a uz nikdy v zivote nechci". tato veta nemela byt pohanou prave toho modelu, spis usmevnou pripominkou a motorem 😉
Vídím, že nevíš že Fiesty mají vedle tlačitka AC i AR (automatická zpátečka)...takže vlastně jen tvůj přehmat...
A jak tě vlastně mohlo vůbec napadnou, že nějaký Ford může mít problém s výkonem motoru...asi tě necháme "chvilku" po škole s liftem >😒]
A jak tě vlastně mohlo vůbec napadnou, že nějaký Ford může mít problém s výkonem motoru...asi tě necháme "chvilku" po škole s liftem >😒]
no jasně, zase jsem tam pomačkal špatný čudliky ;-\
a ten motor bude asi z nějaké licence, jinak si ten problém s výkonem taky nedovedu vysvětlit >😒]
a ten motor bude asi z nějaké licence, jinak si ten problém s výkonem taky nedovedu vysvětlit >😒]
Dvoudverak ma urcite par vyhod, ale i kdybych byl dedek a decka vozil 2x mesicne na krouzky tak si ho neporidim 😄
mně se právě některé celkem líbí. Třeba ta generace Corsy z 90tých let, co 3dv měl i celkem jinou kastli, to bylo super.
Jinak v blízkém okolí mám teď dvě dámy, které si právě 3dv subkompakt (jako druhý vůz do rodiny, na ježdění do práce) pořídili :yes:
Jinak v blízkém okolí mám teď dvě dámy, které si právě 3dv subkompakt (jako druhý vůz do rodiny, na ježdění do práce) pořídili :yes:
je v tom lepsi prostor na lesni diskuzi ve dvou, protoze se daji sklopit predni sedadla, jinak moc kladu nevidim 😉
praktičnosti to asi víc nemá, ale na západě jsou ceny 3dv celkem zajímavě nižší (většinou) a když ten další pár dvěří vážně nepotřebuješ, tak máš benzin třeba na rok zadarmo 😉
Kez by - vono kdyz se ti mezi motor a predni sedadla vejde jen mapa a flaska vody, tak to moc na polni pych nevypada ani ve dvoudveraku 😄
Copak o to, mně v autě manuální klima pohodlně stačí, hlavně že tam je.
Ale ještě v letech 2001 až 2002 (a možná i dál) neměl Passat ve standardu ŽÁDNOU klimu. Samozřejmě 80% zákazníků si doplatilo za automatickou a 20% za manuální (rozdíl byl pár tisíc). Ale vzpomínám si na chlapíka, co si kupoval Passata za nějakých 700 tis. Kč a klimu tam NECHTĚL. Tipuju, že to auto pořád má, protože ho určitě jako ojetinu nemohl rozumě prodat...
Ale ještě v letech 2001 až 2002 (a možná i dál) neměl Passat ve standardu ŽÁDNOU klimu. Samozřejmě 80% zákazníků si doplatilo za automatickou a 20% za manuální (rozdíl byl pár tisíc). Ale vzpomínám si na chlapíka, co si kupoval Passata za nějakých 700 tis. Kč a klimu tam NECHTĚL. Tipuju, že to auto pořád má, protože ho určitě jako ojetinu nemohl rozumě prodat...
V 95 jsem mel Scorpio 89 dotazeny z Holandska a mel dodelavany dalkovy central a tonovana skla + ABS, to bylo z vymozenosti vse 😉
No jo, 89... Jinak Scorpio bylo první auto, u kterého bylo ABS sériově pro všechny verze. :yes:
Mercedes, Bavor i další ještě tehdy chtěli příplatek.
Mercedes, Bavor i další ještě tehdy chtěli příplatek.
Teď jsem viděl na cestě borca jak na sajdce veze cisterničku plnou spermatu a ptal se lidí na cestu do auto. cz. Místo odrazky měl ceduli GTI..... 😉 :yes: Za mě pašik :yes: je to takový dobrý slouha v kožených gatích...
Clovece, rad mluvim v jinotajich, ale tohle jsem fakt nepobral... Chtelo by to vysvetlivky.
Také jsem se nějak "nechyt"... 😉
Jestli to nebude spíš, než jinotaj, jen "jinoblábol"... :😉 8-s
Jestli to nebude spíš, než jinotaj, jen "jinoblábol"... :😉 8-s
Proste "jinej" 😄
Dalo by se rict na hrubej pytel hruba zaplata - protoze todle vod Ji/Ri-ho bylo stejne vysilujici jako cist furt dokola se opakujici zvaneni o diamantovejch kovbojich a podobny pekla 😄
Tady jde spíš o ten naturalistický "sexuální" podtext, tím se obvykle ohání týpci, kteří mají sami podobné "problémy"... :😉 8-s :-!
Myslis, ze to dava do cisterny? >😒]
tak to abychom ho raději nepotkali na silnici. mohl by prudce přibrzdit a.... >😒]
Raděj si už o tom nemyslím vůbec nic, hrozně nerad bych totiž došel k podobně logickým závěrům jako ty... 😉
Jak to děláš, že za to ještě dostaneš od dotyčného palec nahoru s úsměvem?!? 8-s
Ty musíš mít buď neskutečné kouzlo osobnosti..., nebo jsem se
s těmi jeho problémy s vlastní sexualitou zase vyjímečně celkem trefil... 😉 >😒]
Ty musíš mít buď neskutečné kouzlo osobnosti..., nebo jsem se
s těmi jeho problémy s vlastní sexualitou zase vyjímečně celkem trefil... 😉 >😒]
....prostě pokaždé, když se objeví symbol koncernu, tak se reakce našeho "autokolegy" rovnají extázi - výbuchu orgasmu... to tím bylo řečeno...nic ve špatném, prostě jen očekávání extošky.... 😉
vis, ze by mi bez toho bylo uprimne smutno? Patri to ke koloritu webu, navic se daji sledovat drobne rozdilne nuance a cizelace.
Ten kdo se podiva s nadhledem spatri i dalsi veci.
Ten kdo se podiva s nadhledem spatri i dalsi veci.
Je to tak, jak píšeš... bohužel to tu pochopilo zatím relativně velmi málo diskutujících..., především k jejich vlastní škodě i jejich zbytečné psychické "nepohodě"... 😉
Mi taky. Je to nuda vysvětlovat takové číčoviny. Nebylo to nic ve špatném....prostě si gti vždycky s chutí stříkne,když se tu objeví nějaká novinka od vw. Bohužel "whitekabel" se často míjí komentářem. Možná to bere - podle sebe soudím tebe....
"whitekabel"? >😁 Dobrý! Tak teď jsi mě fakt dostal, stejně vtipné jako s tou sajdou!
Nejlepší je, vyplakat se tu na rameno někomu, kdo na ten tvůj "vtip" celkem logicky upozornil a ještě mu posílat palce a úsměvy, když to s tou cisternou rozhodně nebylo myšleno na GTIho...Blesk!?!
Pokud tě tak baví dělat si "vtipnou" srandu z ostatních, měl bys mít i na to, udržet si nadhled, když si ji pro změnu někdo dělá z tebe... takže tvůj "whitekabel" beru, ovšem tvůj "offkabel" už je docela problém..., samozřejmě že tvůj... :😉 8-s
Nejlepší je, vyplakat se tu na rameno někomu, kdo na ten tvůj "vtip" celkem logicky upozornil a ještě mu posílat palce a úsměvy, když to s tou cisternou rozhodně nebylo myšleno na GTIho...Blesk!?!
Pokud tě tak baví dělat si "vtipnou" srandu z ostatních, měl bys mít i na to, udržet si nadhled, když si ji pro změnu někdo dělá z tebe... takže tvůj "whitekabel" beru, ovšem tvůj "offkabel" už je docela problém..., samozřejmě že tvůj... :😉 8-s
...asi bys měl dostat cenu Hrotiče roku.... zbytečně vyšiluješ.... a opět, opět jsi to nepochopil.... tímto končím ze své strany tuto debatu, páč to nikam nevede. Ale znovu: Nic ve zlým, ju? Jen pro Tvou informaci - při tom "vlákně" jsem se opravdu upřímě nasmál, kam jste to vy dva dokázali vyšvihat... tak zatím a bacha na sajdky - nikdy nevíš, co zrovna veze ten týpek s koženou kuklou na hlavě 😄 :-!
Ja osobne bych tento kolorit, coz je mimochodem velice trefne receno, klidne vynechal. Kosate reci bez obsahu opravdu nemusim.
Když ti teda vadí zbytečné řeči bez obsahu, proč sám používáš tak prázdné fráze, jako třeba "bezpohlavní VW"? Jakou má takové (tady navíc už velmi profláklé) slovní spojení výpovědní hodnotu? Řekl bych, že GTiho košaté řeči, jsou právě jakýmsi protipólem těchto (antikoncernových) blábolů, které už (bohužel) také patří (velmi intenzivně a stále dokola) ke koloritu tohoto webu.
Oravdu si myslíš, že zrovna to Subaru je tak absolutně dokonalé...?
A že si toho jen hloupí Evropani nevšimli a stále dokola kupují ty "bezpohlavní VW"?
Pokud ano, přesto, že s ním máš osobní zkušenosti, zkus třeba nějaké testy, které nepíše někdo, kdo si tuhle značku naprosto zidealizoval.... pořád je totiž dost věcí, které by se "Subaru" mohlo od ostatních učit a to dokonce i od toho "bezpohlavního" VW... 😉
Oravdu si myslíš, že zrovna to Subaru je tak absolutně dokonalé...?
A že si toho jen hloupí Evropani nevšimli a stále dokola kupují ty "bezpohlavní VW"?
Pokud ano, přesto, že s ním máš osobní zkušenosti, zkus třeba nějaké testy, které nepíše někdo, kdo si tuhle značku naprosto zidealizoval.... pořád je totiž dost věcí, které by se "Subaru" mohlo od ostatních učit a to dokonce i od toho "bezpohlavního" VW... 😉
Mily w_l, unika ti jedna zasadni vec, a to ze nejsem zaslepenej kritik VW. Delaj solidni auta ktery vetsine lidi vyhovi. Nic proti nim nemam. Nemam rad iracionalni vykriky proti VW. Stejne tak iracionalni vykriky podporujici VW, a to tu nejvic predvadi GTI.
P.S.: To ze je VW bezpohlavni samozrejme plati, je to muj nazor. To ze ho nekteri nedokazou, nebo spis nemuzou, pochopit je vec jina.
P.S.: To ze je VW bezpohlavni samozrejme plati, je to muj nazor. To ze ho nekteri nedokazou, nebo spis nemuzou, pochopit je vec jina.
Jak to tak pročítám, instinktivně to tu diskuzi zavedlo ke klimačkám. Leckdo se asi při čtení řádně zapotil... Takže ke klima. Rozdělme si klima na dva základní světy -svět mainstreamu a svět prémie. Ten mainstream chladí když chceš a hřeje když chceš. Buďto manuálním ovládáním nebo automaticky vytváříš jízdní pohodu. Je úplně (podtrhuji to - úplně) jedno, jestli užíváš manuál či automat, obé ti krásně poslouží.
Dobrou inspirací v užívání nechť jsou nám právě jižní kraje. Ano právě tam se většinou klima v autě... nepoužívá. A proč? No protože každej šofér tam ví, že není nic horšího pro organismus, než si na sebe pustit při čtyřiceti ve stínu proud vzduchu studenej osmnáct stupňů.
Poblázněním z klima si projde každej novej majitel, aby za čas pochopil, že klima není od toho, abys v červenci nosil v autě šálu, nýbrž aby jen (jen) velmi jemně snižovala teplotu uvnitř vozu.
Výhodnější se tedy zdá být v mainstreamu manuální klima (resp. automat přepnutý na manuál) a opravdu jen neznatelně chladit. Jen tak se to dá uvnitř přežít bez angíny. Automat, který do rozpáleného kokpitu pustí studenej proud, no to je opravdu jen na tu angínu. Současně je nutno s klimačkou "pracovat", tedy důsledně ji pouštět jen, když už je to nezbytné, a ještě jen na minimum.
Klimatizace prémiová má prémiové prvky. jednak přisává do vnitřku vlkost, takže nemáš nosní dírky vyprahlý jak na sahaře, jednak elegantně (inteligentně) rozděluje rozdílné teploty proudícího vzduchu dovnitř vozu, a to jak při chlazení, tak při vyhřívání. Tedy například při chlazení více chladí horní čast a méně spodek, či při vyhřívání více teplého vzduchu vychází po stranách na boční okna a na nohy.
Běžným jevem amatérů silnic (možná i z pohodlnosti) je praxe, že například při teplotě 23 pod mrakem mají lidi puštěnou klimačku. A proč? Je to samozřejmě nesmysl. Stačí dokonce jen nápor větru (ani nemusí být puštěný větrák) který udržuje v autě výbornou atmosféru.
Vedle toho existuje jaksi dvojí přístup k ofukům - styl "Amerika" tedy vítr, kterej ti pomalu čechrá vlasy a styl "euro" tedy styl nevtíravý, jakýsi neznatalný vánek (viz např. laguna) Rozhodně je nutno ze zdravotních důvodů preferovat "bezofuk".
Tedy závěr - je úplně jedno, zda máš manuál či automat, u klima rozhoduje jen jedno - čím méně tím lépe. Nemyslím stupně.
No, a nyní tedy k horní informaci. Nafťáček na DSG, na 4x4... tápu tápu, tohle nikdo jiný v mainstreamu (vím, supermainstream...) nenabízí. Nebo se snad pletu? Je to samozřejmě perfektní nabídka. Podle mého je to tak dobrá nabídka, že tomu, kdo jezdí střední mainstream vlastně jiná volba dnes nezbývá. A to je dokonalá pravda. Vždyť po čem jiném už byl měl střední mainstreamista toužit, když ne po solidním, úsporném a silném motoru, doslova světové dvojspojce a vynikajícím haldexovém 4x4 v autě, které je neprodávanějším středním autem Evropy? Ano, neexistuje nyní lepší řešení.
Je vidět, že supermainstreamové trumfy tahá VW fakt z rukávu. A tenhle Apoštol, to je tedy trefa podzimu :yes😒br />
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Dobrou inspirací v užívání nechť jsou nám právě jižní kraje. Ano právě tam se většinou klima v autě... nepoužívá. A proč? No protože každej šofér tam ví, že není nic horšího pro organismus, než si na sebe pustit při čtyřiceti ve stínu proud vzduchu studenej osmnáct stupňů.
Poblázněním z klima si projde každej novej majitel, aby za čas pochopil, že klima není od toho, abys v červenci nosil v autě šálu, nýbrž aby jen (jen) velmi jemně snižovala teplotu uvnitř vozu.
Výhodnější se tedy zdá být v mainstreamu manuální klima (resp. automat přepnutý na manuál) a opravdu jen neznatelně chladit. Jen tak se to dá uvnitř přežít bez angíny. Automat, který do rozpáleného kokpitu pustí studenej proud, no to je opravdu jen na tu angínu. Současně je nutno s klimačkou "pracovat", tedy důsledně ji pouštět jen, když už je to nezbytné, a ještě jen na minimum.
Klimatizace prémiová má prémiové prvky. jednak přisává do vnitřku vlkost, takže nemáš nosní dírky vyprahlý jak na sahaře, jednak elegantně (inteligentně) rozděluje rozdílné teploty proudícího vzduchu dovnitř vozu, a to jak při chlazení, tak při vyhřívání. Tedy například při chlazení více chladí horní čast a méně spodek, či při vyhřívání více teplého vzduchu vychází po stranách na boční okna a na nohy.
Běžným jevem amatérů silnic (možná i z pohodlnosti) je praxe, že například při teplotě 23 pod mrakem mají lidi puštěnou klimačku. A proč? Je to samozřejmě nesmysl. Stačí dokonce jen nápor větru (ani nemusí být puštěný větrák) který udržuje v autě výbornou atmosféru.
Vedle toho existuje jaksi dvojí přístup k ofukům - styl "Amerika" tedy vítr, kterej ti pomalu čechrá vlasy a styl "euro" tedy styl nevtíravý, jakýsi neznatalný vánek (viz např. laguna) Rozhodně je nutno ze zdravotních důvodů preferovat "bezofuk".
Tedy závěr - je úplně jedno, zda máš manuál či automat, u klima rozhoduje jen jedno - čím méně tím lépe. Nemyslím stupně.
No, a nyní tedy k horní informaci. Nafťáček na DSG, na 4x4... tápu tápu, tohle nikdo jiný v mainstreamu (vím, supermainstream...) nenabízí. Nebo se snad pletu? Je to samozřejmě perfektní nabídka. Podle mého je to tak dobrá nabídka, že tomu, kdo jezdí střední mainstream vlastně jiná volba dnes nezbývá. A to je dokonalá pravda. Vždyť po čem jiném už byl měl střední mainstreamista toužit, když ne po solidním, úsporném a silném motoru, doslova světové dvojspojce a vynikajícím haldexovém 4x4 v autě, které je neprodávanějším středním autem Evropy? Ano, neexistuje nyní lepší řešení.
Je vidět, že supermainstreamové trumfy tahá VW fakt z rukávu. A tenhle Apoštol, to je tedy trefa podzimu :yes😒br />
BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Pod tohle se podepíšu.
V autech mám jak klasickou klimu tak digitální. Digitální stejně na "auto" nezapínám, snad jen v situácích, když potřebuju rychle odmlžit okno (venku náhle klesne teplota, zvýší se vlhkost atp..). Jinak spíše temperuji. Po počáteční euforii, kdy sem jezdil půl roku s "nudlí u nosu", jsem pochopil, že je zbytečný sebe trápit.
Důležité je jedno. Aby v autě něco, co dokáže ochladit, bylo. Neb je velmi trýznivé, pokud člověk vyleze z auta zlitej potem od hlavy až k patě a ... jde na jednání.
V autech mám jak klasickou klimu tak digitální. Digitální stejně na "auto" nezapínám, snad jen v situácích, když potřebuju rychle odmlžit okno (venku náhle klesne teplota, zvýší se vlhkost atp..). Jinak spíše temperuji. Po počáteční euforii, kdy sem jezdil půl roku s "nudlí u nosu", jsem pochopil, že je zbytečný sebe trápit.
Důležité je jedno. Aby v autě něco, co dokáže ochladit, bylo. Neb je velmi trýznivé, pokud člověk vyleze z auta zlitej potem od hlavy až k patě a ... jde na jednání.
Když klimatizaci pravidelně nepoužíváš, tak přestane fungovat
Kdyz nekdo chce 4x4 nejen kvuli odznacku na kufru nebo kvuli pocitu bezpeci protoze neumi ridit, at si koupi subaru. Ted uz i v nafte, mimochodem lepsi nez prumerny 2.0 TDI. Automat jim ale myslim v kombinaci s naftou chybi, nebo ne?
Jinak s tou klimou souhlasim, taky ji pouzivam s rozumem.
Jinak s tou klimou souhlasim, taky ji pouzivam s rozumem.
Pokud se tu veřejně domníváš, že Haldex (tedy zejména ve své čtvrté generaci) si lidé kupují jen kvůlivá odznáčku na kapotě, pak nevíš nic ani o odznáčkách ani o Haldexu. Haldex je tu pro normální lidi. Lidi, co jezdí v létě, za deště a v zimě lyžovat. Jezdí a jejich ambice není vyhrát rallye, nýbrž vždy (vždy) dojet. A to jim haldex poskytne. Je cenově dostupný, technicky bezproblémový a na sto procent plní svojí funkci. Připojitelná náprava (byť technicky sofistikovanější) je užívaná koneckonců i v prémiových autech - BMW, Mercedes. Každý z nich má svůj systém, ovšem (logicky) nejdou cestou permanentu. Kdybys tu četl cca 2 roky zpět porovnávačku, pak dnes jsou elektronické systémy připojitelnosti nápravy na tak vysoké úrovni, že na sto procent segundují velmi složitému "mechanickému" permanentu. Koneckonců AUDI, který toho o permanentu ví dost, neinstalujhe audipermanent do všech svých modelů... jistě ví proč.
Pohon permanentní 4x4 je u Subaru z nouze ctnost. Technologie komercializovaná z bohatých závodních úspěchů. Spotřeba o litr až dva vyšší, v záběru všechny čtyři i na suchu... po tom myslíš tu touží mainstreamoví čtyřkolkáři, kteří kupují střední třídu za cca 800 tisíc? 😄
Závěr - na plakátu si nad pelest vylep subaru outback v driftu na šotolině, ale do garáže si jednou zaparkuj horního passata. To je má rada.
Ano, klimu zásadně s rozumem (jako ostatně i volbu systému 4x4) 😉
Pohon permanentní 4x4 je u Subaru z nouze ctnost. Technologie komercializovaná z bohatých závodních úspěchů. Spotřeba o litr až dva vyšší, v záběru všechny čtyři i na suchu... po tom myslíš tu touží mainstreamoví čtyřkolkáři, kteří kupují střední třídu za cca 800 tisíc? 😄
Závěr - na plakátu si nad pelest vylep subaru outback v driftu na šotolině, ale do garáže si jednou zaparkuj horního passata. To je má rada.
Ano, klimu zásadně s rozumem (jako ostatně i volbu systému 4x4) 😉
Noo neinstaluje protoze to jaksi na ten pricne ulozenej motor v A3 naroubovat nejde 😉
S tim haldexem mas pravdu - 100% plni funkci, coz je vyject z blata a snehu - nic vic od toho nelze chtit. Rozdil mezi torsenem a timhle poznal i takovej prisernej vajickar jako jsem ja.
S tim haldexem mas pravdu - 100% plni funkci, coz je vyject z blata a snehu - nic vic od toho nelze chtit. Rozdil mezi torsenem a timhle poznal i takovej prisernej vajickar jako jsem ja.
Ty "vajičkáři"..., co říkáš na nejlepší sportovní auto roku podle časopisu SPEED? Druhé a třetí místi dva poršáky a první... AUDI R8 V10! :😉 😉
Nejsem si jistej jestli cokoliv co vydava Stratosfera stoji za komentovani 😄
Copak o to, udělat permanent 4x4 s motorem napříč jde, i když je to složitější než s motorem podél. Příklady: Alfa 159 Q4 a 156 Q4, Opely Vectra (A) a Calibra 4x4, Peugeot 405 X4 a další...
Po Haldexu nikdo nikdy nechtěl aby zlepšoval jízdní vlastnosti na suchu, tudíž to neumí a nedělá. Jde opravdu jen o řešení nouzových situací typu vyjíždění ze závěje, rozjezdů do zledovatělých kopců atd. Problém byl u první generace, která občas připojila kola zadní nápravy v tu nejhorší chvíli uprostřed zatáčky a chování auta se v okamžiku změnilo z nedotáčivého v silně přetáčivé - to byl případ třeba první (novodobé) Octavie. Dnešní generace už to (prý) nedělají.
Permanentní 4x4 (jako ty výše jmenované, nebo Subaru, Audi Quattro a další) naopak pomáhají při ostré jízdě i na suchu.
Po Haldexu nikdo nikdy nechtěl aby zlepšoval jízdní vlastnosti na suchu, tudíž to neumí a nedělá. Jde opravdu jen o řešení nouzových situací typu vyjíždění ze závěje, rozjezdů do zledovatělých kopců atd. Problém byl u první generace, která občas připojila kola zadní nápravy v tu nejhorší chvíli uprostřed zatáčky a chování auta se v okamžiku změnilo z nedotáčivého v silně přetáčivé - to byl případ třeba první (novodobé) Octavie. Dnešní generace už to (prý) nedělají.
Permanentní 4x4 (jako ty výše jmenované, nebo Subaru, Audi Quattro a další) naopak pomáhají při ostré jízdě i na suchu.
Permanentni 4x4 jako "znouzecnost"? >😁 Ale notak...
K Haldexu - ta cenova dostupnost neni nijak mala, pokud vim - licencni poplatky jsou poradny. A ke ctvrte generaci Haldexu - mel jsem moznost si ji projet i v terenu s Yetim. Proti puvodni montovane do O1 (A4) obrovsky rozdil a hlavne, na zadni napravu se prenasi porad 4% tociveho momentu. Takze je to "stala" ctyrkolka, byt jen s jinym pomerem 96:4 😄 Ke zpozdeni zadni napravy nedochazi ani v terenu, jak jsem sam mohl videt.
Jeste poznamka k Subaru - jelikoz jsem jel v cca 20 ruznych kouscich a modelech (a sam mam 2 Imprezy), tak si dovolim nesouhlasit - at uz se spotrebou nebo s pouzitim. Aktivni bezpecnost je dobra pro kazdeho vzdy. Nejenom na horach a za horsich podminek.
K Haldexu - ta cenova dostupnost neni nijak mala, pokud vim - licencni poplatky jsou poradny. A ke ctvrte generaci Haldexu - mel jsem moznost si ji projet i v terenu s Yetim. Proti puvodni montovane do O1 (A4) obrovsky rozdil a hlavne, na zadni napravu se prenasi porad 4% tociveho momentu. Takze je to "stala" ctyrkolka, byt jen s jinym pomerem 96:4 😄 Ke zpozdeni zadni napravy nedochazi ani v terenu, jak jsem sam mohl videt.
Jeste poznamka k Subaru - jelikoz jsem jel v cca 20 ruznych kouscich a modelech (a sam mam 2 Imprezy), tak si dovolim nesouhlasit - at uz se spotrebou nebo s pouzitim. Aktivni bezpecnost je dobra pro kazdeho vzdy. Nejenom na horach a za horsich podminek.
A když je ten permanent tak potřebnej, že to takhle nemontujou všichni, subaru by byl určitě za licenční poplatky také rád... Upřímný subarista tu vyšší spotřebu potvrdí. Uznávám, že ale část z toho padá na tradiční žíznivost subar motorů. Co se týká aktivní bezpečnosti, pak v tomhle je ten haldex tak jako tak velmi velmi vzdálén naším limitům... takže o to nemusíme mít starost.
Technicka otazka - proc ma mit trvala 4x4 mensi spotrebu nez haldex (treba 4.generace)? Maximalne kvuli nizsim ztratam ve spojce vs. v mezinapravovem diferencialu. Radove procenta.
Uprimny subarista potvrdi u 12 let stare, 250tkm jete, dvoulitrove benzinove 85kW slabe plecky prumer 8,6 litru/100km za cely rok.
Zrejme Fuji svuj pohon k licenci nenabizi a nebo ho nikdo za nabizenou cenu nechce >😁 BTW, Subaru pouziva minimalne 3 ruzne pohony 4x4 - u MT, AT a DCCD (neplest s TD).
A limity - denne potkavam kaskadery, kterym by za jistych podminek zachranilo trvale 4x4 minimalne plechy. Tezko rict, jestli si ho zaslouzi.
Ale jiste vim jen jedno - pri brzdeni je jakykoliv, byt i sofistikovany 4x4 pohon k nicemu (s dnesni chytrou a rychlou elektronikou).
Uprimny subarista potvrdi u 12 let stare, 250tkm jete, dvoulitrove benzinove 85kW slabe plecky prumer 8,6 litru/100km za cely rok.
Zrejme Fuji svuj pohon k licenci nenabizi a nebo ho nikdo za nabizenou cenu nechce >😁 BTW, Subaru pouziva minimalne 3 ruzne pohony 4x4 - u MT, AT a DCCD (neplest s TD).
A limity - denne potkavam kaskadery, kterym by za jistych podminek zachranilo trvale 4x4 minimalne plechy. Tezko rict, jestli si ho zaslouzi.
Ale jiste vim jen jedno - pri brzdeni je jakykoliv, byt i sofistikovany 4x4 pohon k nicemu (s dnesni chytrou a rychlou elektronikou).
U Subaru je problém se spotřebou způsobený opravdu motorem. Stačí se podívat, za kolik je schopné jezdit nové 2.0d. Každá 4x4 něco výkonu vyplýtvá, Haldex i fulltime by mělo vyjít zhruba na stejno.
S bržděním souhlas... bohužel znám případy, kdy si majitel nechce koupit na čtyřkolku zimní gumy s odůvodněním, že vyjede i na letních. Vyjede, ale nezabrzdí...
S bržděním souhlas... bohužel znám případy, kdy si majitel nechce koupit na čtyřkolku zimní gumy s odůvodněním, že vyjede i na letních. Vyjede, ale nezabrzdí...
Tak je otazka, jestli se jedna o problem. Zravejsi byly spis mensi objemy. Cim vetsi objem, tim je spotreba normalnejsi. Dvoulitry vetsinou mezi 8-9ti, 2.5i od 9-11ti a H6 (3.0) 9-12 v prumerech. 2.0turbo 10-11, 2.5 turbo 10-12. GT, STi a STI vic, kolem 15ti, ale zalezi na noze. Vse v prumerech. STIko s prasetem za volantem jelo Praha - Brno s prumerem pres 30litru/100km! Celkove jsou prumery cca o litr vyssi nez u srovnatelne konkurence (benziny se stejnym obsahem), ale skoro zadnna neni 4x4 pro porovnani.
S 01 (A4) 1.8T 4x4 jsem ja osobne jezdil prumer 8-9 (v kombi provozu), nejmin 7,2 nejvic 10,5. Najel jsem na ni cca 10 tisic, takze trochu srovnavat muzu.
S 01 (A4) 1.8T 4x4 jsem ja osobne jezdil prumer 8-9 (v kombi provozu), nejmin 7,2 nejvic 10,5. Najel jsem na ni cca 10 tisic, takze trochu srovnavat muzu.
Pro mě je důkazem právě 2.0d... jednou Subaru udělalo technologicky nový motor a spotřeba je rázem na špičce dané třídy, takže pohonem 4x4 to asi úplně nebude.
Problém to docela byl... věřím, že spotřeba byla velkým argumentem proti koupi zejména u firemních zákazníků. Subaru je a bylo spolehlivé, s dobrými jízdními vlastnostmi a tak dále.. ale jezdit s relativně líným dvoulitrem za 9, to si může dovolit někdo, kdo najezdí do 20tkm ročně (samozřejmě zobecňuji a zjednodušuji).
Problém to docela byl... věřím, že spotřeba byla velkým argumentem proti koupi zejména u firemních zákazníků. Subaru je a bylo spolehlivé, s dobrými jízdními vlastnostmi a tak dále.. ale jezdit s relativně líným dvoulitrem za 9, to si může dovolit někdo, kdo najezdí do 20tkm ročně (samozřejmě zobecňuji a zjednodušuji).
Mily GTI, ja tu v zadnym pripade nehanim Haldex. Pro odvazlivce kteri chteji vetrat pašíka ve snehu je to super vec, konecne 4. generace funguje tak jak by papirove mela a jak se nam to snazily namluvit predchozi generace. Porad ale nemuze plnohodnotne nahradit symetricky 4x4 (ulozeni motoru a rozlozeni hmotnosti v tvym zajmu radsi pominme) od Subaru, ktery proste funguje porad, ne jen v krizovych situacich. Spotreba ano, je vyssi, ale kdo na to ma, rad si zaplati za neco stoprocentniho. O charisma tehle stroju (jo, narozdil od bezpohlavnich VW) ti ani nebudu vykladat, je to mimo tvoje chapani.
Kecy s plakatama nebudu komentovat, az nam tu predstavis obsah svy garaze, budu te brat jako relevantniho partnera do diskuze 😉
Kecy s plakatama nebudu komentovat, az nam tu predstavis obsah svy garaze, budu te brat jako relevantniho partnera do diskuze 😉
Systém AWD od Subaru je všeobecně uznávaný jako nejlepší dostupný 4x4 dnešku. Jelikož jde o permanentní systém, výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti i na suchu, což Haldex nedělá.
Argumentovat tím, že MB a BMW používají pripojitelnou nápravu je liché. Jelikož oba jsou "zadohraby" nepotřebují 4x4 ke zlepšení jízdních vlastností. Audi používá svůj permanent pouze v kombinaci s motorem uloženým podélně. U modelů, kde má motor uložený napříč, se Audi musí spokojit s připojovatelnou zadní nápravou. V tomto případě je výraz "z nouze ctnost" na místě.
Subaru diesel ma se svým permanentem spotřebu o 0.1l nižší než Passat s Haldexem. Tudíž i přes podstatně sofistikovanější pohon, má Subaru nižší spotřebu. Tímto se dostávám k otázce motoru. Tady má Subaru navrch nejvíc. Diesel po kapotou Legacy je z jiného světa než TDI od Volkswagenu. Rozepisovat se o rozdílech by bylo snad už zbytečné. Není náhodou, že Subaru diesel byl zmíněn v anketě motoru roku, kdežto TDI jakoby nebyl.
Argumentovat tím, že MB a BMW používají pripojitelnou nápravu je liché. Jelikož oba jsou "zadohraby" nepotřebují 4x4 ke zlepšení jízdních vlastností. Audi používá svůj permanent pouze v kombinaci s motorem uloženým podélně. U modelů, kde má motor uložený napříč, se Audi musí spokojit s připojovatelnou zadní nápravou. V tomto případě je výraz "z nouze ctnost" na místě.
Subaru diesel ma se svým permanentem spotřebu o 0.1l nižší než Passat s Haldexem. Tudíž i přes podstatně sofistikovanější pohon, má Subaru nižší spotřebu. Tímto se dostávám k otázce motoru. Tady má Subaru navrch nejvíc. Diesel po kapotou Legacy je z jiného světa než TDI od Volkswagenu. Rozepisovat se o rozdílech by bylo snad už zbytečné. Není náhodou, že Subaru diesel byl zmíněn v anketě motoru roku, kdežto TDI jakoby nebyl.
Osobně mám klimatizaci celoročně na 23°C, ať je zima nebo brutální pařák. Žádné zdravotní problémy jsem nezaznamenal, nebyl jsem nemocen ani nepamatuju (možná 2 roky zpět). Uvidíme, jestli se to projeví věkem 😉
Zásadně nesouhlasím. Buď nemáš zkušenosti s automatickou klimatizaci v autě, nebo máš permanentně nastavených 16°C na obou stranách. Právě na automatu je největší půvab, že nemusíš e😜erimentovat s nastavením proudění, intenzitou větráku, apod. No a automat také znamená, že když je venku 23° a ty máš v autě 23°, pak do auta studený vzduch skoro nejde, klima se spíná sporadicky. Ve velmi vyhřátém autě s dobrou klimatizací trvá cca 5 minut max, než se dostaneš na teplotu, kterou cheš a pak piánko, nemusíš nic řešit, nepotíš se a není ti zima. To na angínu rozhodně není, tedy pokud nemáš problém s krčními mandlemi. Ale to už je zas jiný příběh ...
Mám zkušenost jak s manuálem, tak s automatem, včetně velmi odladěného automatu. I v tom odladěním automatu jsem dospěl k poznání, že nejlepší je manuální režim. Technicky chápu, co máš na mysli, ovšem kdyby to tak bylo, tedy, že klima nejede pokud je venku teplota nižší, pak by sis toho všiml, vzrůstala by ti ve voze vlkost (dýchání a vůbec vlhkost z ovzduší. jenže ona nevzrůstá. Zkus si to přes ten manuál, vypni natvrdo klima a pusť si větráček, po chvíli ti poroste vlhkost. Nyní nepíši o klimačkách, které přisávají dovnitř vlhkost. Jezdím na automatu - 22 na obou stranách.
Klíma ide, pokiaľ je zapnutá, pravdaže, vždy, rozdiel je akurát v tom, či berie ohriaty vzduch z vykurovacieho telesa, alebo naopak ho chladí. V tom je výhoda používania klimatizácie v zime - vzduch zároveň zbavuje vlhkosti, a o to ide. 😉 :yes:
P.S.V čom je lepší manuálny režim?
P.S.V čom je lepší manuálny režim?
No například v tom, že automat neregistruje, jestli jedeš v polobotkách či v zimních botách s kožichem. Tedy pouští ti předem (automaticky) definovanou teplotu, a to jak nahoru tak dolů. A právě v tom manuálním režimu si můžeš upravit proud vzduchu (jeho směrování) a i teplotu toho proudu přesně na ty specifické podmínky. Automat je "jen" zprůměrovaná veličina a tedy už z této podstaty pramení výhodnost manuálu.
Tak nepovedal by som, že s automatom si prúd vzduchu nepustím, kam chcem. A tiež nie je problém upraviť si teplotu, pokiaľ mi je príliš teplo alebo zima...rozdiel vidím akurát v tom, že s automatom máš na displeji napísané, akú teplotu si nastavuješ, kdežto s manuálom si nastavíš teplý či studený vzduch podľa pocitu...
Když to řeknu opravdu velmi zjednodušeně, tak klasícká manuální klima (ani mě vlastně teď nenapadá, proč se jí říká poloautomatická), je něco jako chladnička bez termostatu. Regulace výsledné teploty v autě je u ní možná pouze třemi (relativně "primitivnvními" způsoby)
1)vypínaním a zapínaním (jejího chlazení)
2)regulací intenzity ventilátoru
3)"mícháním" studeného vzduchu z chlazení klimy a teplého ze samotného topení automobilu
1)vypínaním a zapínaním (jejího chlazení)
2)regulací intenzity ventilátoru
3)"mícháním" studeného vzduchu z chlazení klimy a teplého ze samotného topení automobilu
Poloautomatická je myslím iba Climatronic....alebo tak označuje klímy aj niekto iný?
Princíp mi je ukradnutý, aby som povedal pravdu, ide mi skôr o rozdiel pre užívateľa. Krátku dobu som používal manuálnu klímu, teraz mám automatiku a vážne okrem toho displeja žiadny markantný rozdiel nebol - teda ak ostaneme pri jednozónovej.
Princíp mi je ukradnutý, aby som povedal pravdu, ide mi skôr o rozdiel pre užívateľa. Krátku dobu som používal manuálnu klímu, teraz mám automatiku a vážne okrem toho displeja žiadny markantný rozdiel nebol - teda ak ostaneme pri jednozónovej.
Zkusím 😉 Ale až na jaře, teď je to na pytel, když je venku mínus padesát. Taky jsem dřív e😜erimentoval s manuálním nastavením, hlavně proto, že v autorežimu je display jaksi "chudý", nejsou tam zobrazené ikonky výdechů, sedačka a stupnice větráku ... Né kecám. Podle mých zkušeností je auto režim dalece komfortnější oproti manuálnímu. Tím, že si systém variabilně určuje výdechy a intenzitu větráku, tak mi připadá, že je vzduch dalekolépe rozvrstven, než když ti to funí pořád z jednoho místa. A při současný džungli na silnici nemám moc času neustále přenastavovat klimatizaci, stačí, že furt hledám nějakou hudbu ... >😁
Tady se neshodnem, klima automatická se používá zásadně tak, že se nastaví na AUTO a zvolený stupeň (nuance dle každého soudruha a konkrétního auta, mě se osvědčilo léto 23-24st., zima 19-21st reflektujíc krátké jízdy v kabátě, či dlouhé bez). Zapínání a vypínání se s automatickou klimatizací neřeší, nastavených např. 21st na AUTO v případě, že je venku 19st neznamená nesmysl, tj. že by klimatizace běžela, protože ona naběží (mluvíme o chlazení - kompresoru). To je právě výhodou automatické klimy, že zapnutí/vypnutí kompresoru řeší za nás, tedy mám-li nastaveno 21st na AUTO, pustí si při 23st klima sama kompresor, při 20st kompresor nezapne, v tom je ta automatika. Tedy hraní si se zap./vyp. je k ničemu. Jediné, co se dá doporučit, je právě jen přizpůsobování nastavené teploty podle počasí venku. V zimě auto příjemně vytopí už 21st, v létě by ale 21st při venkovní třicítce bylo o angínu, tedy pak těch cca 24st. Nic víc se s automatickou klimatizací nedělá, max. se při chladných ránech či deště zmáčkne na prvních pár minut jízdy tlačítko se symbolem předního okna tj. max. ofuk. 😉
Dobre napísané. 😉 :yes: Klímu používam celoročne, skoro jedinou činnosťou je vážne len nastavenie teploty. A občas, hlavne v lete, zmierňujem rýchlosť ventilátoru, keď na funkcii AUTO v snahe čo najrýchlejšie vychladiť interiér točí moc divoko a nie je to už príjemné.
Já tě chápu, ale pak mi vysvětli, jak je možné, že i když by zapnutá klima vlastně neměla chladit, resp. by měla být nefunkční (je-li venku méně stupňů) jak je možné, že i přesto ti odčerpává vlhkost, tedy nemůže to jet jen na "větráček" ta funkce klimačky je třeba při negativním poměru teplot omezená, přesto odvlhčuje vždy.
Odvlhčování je kondenzace vlhkosti obsažené ve vzduchu na výparníku klimatizace, a to kvůli jeho nízké teplotě, jinak by nekondenzovala. Takže nejede kompresor, výparník má normální teplotu okolí a tím pádem je možná kondenzace. Tohle právě může fungovat v případě, že je vzduch v kabině (vlhký) a teplejší než vzduch venku, tj. okolí výparníku, tedy i za tak nízkých teplot, kdy nemůže fungovat kompresor. Kompresory mají pojistku proti sepnutí za nízkých teplot (u manuálu) u autoklimy si to samo kompresor za nízké teploty taky nesepne, logicky, došlo by k poškození. Jinými slovy, odvlhčování nesouvisí s kompresorem.
Teď jsem z teho volaký zmetěný... 😄 Večer si vezmu k ruce příručku a pokusím se to nstudovat. Napadá mi, proč je tedy vůbec možnost klimu vynout? Já to nyní přepnul na "bez klimy", ale nechal jsem stále zapnutý automat, takže (pokud neprší) je v autě přirozená atmosféra (nic se neodvlhčuje) a subjektivně to na mně dělá dojem, že je to tak vhodnější pro dýchání.
Ano...já taky nevidím důvod vypínat celou jednotku automatické klimy, a když už, tak vypnout pouze "kompresor", obvykle tlačítkem "econ"...
Nastesti se mi podarilo celou situaci ukocirovat a rozhodovani odsunout :-!
A to považuješ za úspěch...? 😉
Takže počkáš na nové WC30? >😒]
Takže počkáš na nové WC30? >😒]
Za uspech povazuju jakoukoliv situaci, ktera nepovede k dalsimu autu do rodiny 😉
K tomu Polu: základní cena je za třídvéřovou verzi, kterou si ale nemůžeš koupit. Musíš si vybrat, jestli si připlatíš za 5dv. (35.000) nebo za 5dv. + klimu (15.000). Tedy +20.000 za to, že bude auto bez klimy. Na tom mi vadí dvě věci😒br />
1) VW inzeruje základní cenu, za kterou se ale to auto nedá koupit. To je něco jako nabízet letenky bez letištní taxy (což už se nesmí).
2) VW zbytečně nabízí variantu, kterou si nikdo nekoupí... a když už, tak pak bude pěkně naštvanej na sebe i na prodejce, až zjistí, že mohl dostat klimu a k tomu 20.000 jen tak. Nepředpokládám, že by to někdo při smyslech koupil schválně.
Když to přeženu, tak bys za chvíli mohl v nabídce najít třeba verzi bez opěrek hlavy (+5.800)... výrobce by to měl hlídat. Ale jak říkám, zákazník tím netrpí tak celkem o nic nejde...
1) VW inzeruje základní cenu, za kterou se ale to auto nedá koupit. To je něco jako nabízet letenky bez letištní taxy (což už se nesmí).
2) VW zbytečně nabízí variantu, kterou si nikdo nekoupí... a když už, tak pak bude pěkně naštvanej na sebe i na prodejce, až zjistí, že mohl dostat klimu a k tomu 20.000 jen tak. Nepředpokládám, že by to někdo při smyslech koupil schválně.
Když to přeženu, tak bys za chvíli mohl v nabídce najít třeba verzi bez opěrek hlavy (+5.800)... výrobce by to měl hlídat. Ale jak říkám, zákazník tím netrpí tak celkem o nic nejde...
Šměšné argumentování na zbytečností AWD u Subaru. V čem je takové Lecacy s 2.0D horší než passat?
Nová generace vypadá divně. Je drahé. Je slabší. Má mnohem omezenější nabídku výbavy. Stejně bych bral Subaru, ale argumenty se najdou.
Na nasem trhu neni v soucasne dobe lepsi nabidka vozu stredni tridy. Navic je velmi dulezite, ze se k tomu da priobjednat provedeni s o 2cm prizvednutym podvozkem. Skoda jen, ze v tom uz neni TDI PD, ktery mel o pul litru nizsi spotrebu. Druha skoda, ze v rodine mam uz 3 vozy a prave se zadny novy koupit nechystam. 😒
Ale pri vsi ucte si stejne myslim, ze Passat variant 4 motion model Executive r.v. 2004 byl hezci, protoze byl vyvazenejsi.
Ale pri vsi ucte si stejne myslim, ze Passat variant 4 motion model Executive r.v. 2004 byl hezci, protoze byl vyvazenejsi.
No jo Ado, neznalý člověk by si mohl naivně říct: "půl litru sem, půl litru tam...", ale když potom "někdo" najede (jako ty) ten druhý milion km..., je to "hned" milion litrů "ropy" doma..., a to už se přece sakra počítá, no ne...? :😉 😉 >😁
Vis co ale utrati clovek jezdici s TDI PD za leceni chronicke bolesti hlavy z toho nelidskyho randalu? To uz sis nespocital co 😐
To je blbost. Je videt, ze jsi v takovem aute nikdy nejel.
V CR jezdi tak 25 - 30% vsech osobaku s PD, vis jak mala je sance ze bych v nem nekdy nejel? Tak hloupej sand nejses 😉
Dovolim si za sebe rozseknout otazkou kdy koupit Haldex a kdy permanent.
Pro bezneho uzivatele snazicicho se zmensit riziko pri jizde v desti, ci na snehu, ale bezne uzivajiciho silnic 1.tridy bych videl jako vhodnou volbu pripojitelny pohon vsech kol, kdy pri bezne jizde uziva pohonu pouze jedne napravy.
Pokud clovek bydli v Alpach, Krkonosich, nebo aspon na Horni Becve je permanent, at uz system Subaru, nebo Quattro zrejme prinosnejsi.
Pro me stejne jako u dalsich dulezitych veci pri vyberu auta jsou dulezite podminky, za kterych budu auto provozovat. Tot vse, nic objevneho 😉
Pro bezneho uzivatele snazicicho se zmensit riziko pri jizde v desti, ci na snehu, ale bezne uzivajiciho silnic 1.tridy bych videl jako vhodnou volbu pripojitelny pohon vsech kol, kdy pri bezne jizde uziva pohonu pouze jedne napravy.
Pokud clovek bydli v Alpach, Krkonosich, nebo aspon na Horni Becve je permanent, at uz system Subaru, nebo Quattro zrejme prinosnejsi.
Pro me stejne jako u dalsich dulezitych veci pri vyberu auta jsou dulezite podminky, za kterych budu auto provozovat. Tot vse, nic objevneho 😉
Pro náruživého řidiče samozejmě permanent. Tomu, kdo si vystačí s předokolkou DSG.
Takhle to jednoduse rict nejde, uz jen proto, ze se drivejsi rozdily mezi pohony trochu stiraji a temer vzdy do rozdeleni sil keca elektronika. Haldex druhe generace byl dobry opravdu jen pro specificke uziti na kluzkem povrchu a za jistych okolnosti byl dost nebezpecny (osobne vyzkouseno v O1). Soucasna generace je nesrovnatelne lepsi.
Krom offroadu, kde je prirazeni druhe napravy vec samomostatne radici paky a omezene rychlosti bude vetsina dnesnich 4x4 prinosem pro KAZDEHO ridice. Osobne bych si dnes nedovolil rict, ze AWD u Subaru bude za tech nebo onech podminek horsi nebo lepsi nez Haldex u Skody nebo Quatro (tedy Thorsen) u Audi. A jak jsem psal vyse, i u Subaru neni AWD vzdy stejne - nektere modely a vybavy maji viskozni spojku a mezinapravovy diferencial, jina maji treba zadni diferencial s omezenou svornosti atd.
Ruzni vyrobci pouzivaji ruzne systemy, ale vysledek bude dnes hodne podobny (beztak na hrane zasahnou stabilizace, protiprokluzy a dalsi hracky). A na komercni prezentace vyjezdu do bahniteho kopce nebo sjezdovky se moc nedivejte, tam bude zalezet na tom, kdo ho provadi (zasvindluje). Staci jiny gumy nebo jejich husteni a vysledky jsou uplne jinde.
Krom offroadu, kde je prirazeni druhe napravy vec samomostatne radici paky a omezene rychlosti bude vetsina dnesnich 4x4 prinosem pro KAZDEHO ridice. Osobne bych si dnes nedovolil rict, ze AWD u Subaru bude za tech nebo onech podminek horsi nebo lepsi nez Haldex u Skody nebo Quatro (tedy Thorsen) u Audi. A jak jsem psal vyse, i u Subaru neni AWD vzdy stejne - nektere modely a vybavy maji viskozni spojku a mezinapravovy diferencial, jina maji treba zadni diferencial s omezenou svornosti atd.
Ruzni vyrobci pouzivaji ruzne systemy, ale vysledek bude dnes hodne podobny (beztak na hrane zasahnou stabilizace, protiprokluzy a dalsi hracky). A na komercni prezentace vyjezdu do bahniteho kopce nebo sjezdovky se moc nedivejte, tam bude zalezet na tom, kdo ho provadi (zasvindluje). Staci jiny gumy nebo jejich husteni a vysledky jsou uplne jinde.
Torsen, jako Torque Sensitive, není to švédsky (i když to tak zní) 😄
Jedině Subaru a nikdo jiný, pro pravé řidiče je haldex na nic, atd., atp. Já vím, že tady v diskusích je na každé subaru nahlíženo přes sklo s nápisem STI, ale bohužel pro fanoušky, pravda o současných generacích modelů je mnohem prozaičtější. Pominu-li zaklínadlo nízkého těžiště, které se u nových konvenčních modelů (vždy ve srovnání s těmi nejlepšími co do jízdních vlastností v dané třídě) nijak efektivně neprojevuje, pak podobné je to s awd. Jistě, v rukách zkušeného pilota je auto s permanentem na zasněžené silnici zábavný a velmi efektivní stroj, sám jsem ale za svůj život viděl asi dva lidi, kteří měli dané auto tak v ruce, aby si výhodu permanentu mohli na sněhu v provozu dovolit efektivně využít. Tedy, redukujme awd na použití způsobem, kterým je ho schopno využít 99% řidičů, což znamená větší jistotu na mokru plus schopnost vyjet/projet na zasněženém či zledovatělém povrchu a zjistíme, že při porovnání s aktuálními připojitelnými systémy jsou výhody permanentu subaru jen ve velmi teoretické či marketingové rovině. Z tohoto pohledu se pak v článku zmíněná nabídka VW na passat 4x4 se 170koňovým motorem a DSG jeví jako celkem logicky lepší než to, co může nabídnout aktuálně Subaru prostřednictvím dýzlového Legacy. A ještě jednu poznámku, čítávám tu vždy spoustu hlášek na téma marketing VW, ale tentokrát nic. Já bych naopak řekl, že teď je na podobnou poznámku ten pravý čas, passat tdi 4x4 dsg, je totiž ukázkou perfektního kousku marketingu. Takový ostřik živou vodou pro už věkem unavený model, a to jak danou konfigurací, tak načasováním i zvolenou cenou. Za tohle má VW u mě :yes:
Už sa opakujem, ale aj tak: dobre napísané. 😉 :yes:
Toto snáď pochopia aj menej chápaví.
P.S.Marketing u VW je jedným z najlepších celkovo, inak by VW s predajmi nebol tam kde je, napriek tomu, že si s novými modelmi často dáva načas, a neprináša často na pohľad žiadne extra vychytávky alebo revolučné novinky.
Toto snáď pochopia aj menej chápaví.
P.S.Marketing u VW je jedným z najlepších celkovo, inak by VW s predajmi nebol tam kde je, napriek tomu, že si s novými modelmi často dáva načas, a neprináša často na pohľad žiadne extra vychytávky alebo revolučné novinky.
U Subaru vidim v soucasne dobe jako nejvetsi problem prave absenci automatu u naftovych motoru a pak taky naftoveho sestivalce pro vrcholne verze. Design radeji zminovat nebudu.
A také právě ta klima, která se ti v Subaru stále sama "připomíná"..., ať ji totiž nastavíš jak chceš, je ti stejně buď moc teplo, nebo naopak zima... 😉
Impreza s permanentem je na sněhu překvapivě intuitivní, zvykl jsem si asi za 5 minut. Samozřejmě to neznamená, že typický majitel bude projíždět zasněžené okresky permanentním smykem, s naftovým Legacy už vůbec ne.
Pokud se podíváme na přímou konkurenci Passata tak 4x4 nabízí málokdo (z hlavy mě napadá Insignia, Alfa a Volvo jsou už trošku jiná liga, Mazda má v čtyřkolce pouze MPS, Ford a Francouzi nic). Přitom je takový kombík v naftě s 4x4 velmi zajímavý, podle mě může i ukousnout z tučného koláče SUV. Takže... bravo. Nebo možná konečně...
Pokud se podíváme na přímou konkurenci Passata tak 4x4 nabízí málokdo (z hlavy mě napadá Insignia, Alfa a Volvo jsou už trošku jiná liga, Mazda má v čtyřkolce pouze MPS, Ford a Francouzi nic). Přitom je takový kombík v naftě s 4x4 velmi zajímavý, podle mě může i ukousnout z tučného koláče SUV. Takže... bravo. Nebo možná konečně...
Nač taková obhajoba Volkswagenu?
On něco provedl? Nač slovo obhajoba? Je to pochvala za dobrý marketingový krok, a ta první část zas uvedení diskusní adorizace subařího awd na pravou míru. 😉
No ten začátek je typická snůška někoho, kdo mnoho zkušeností se Subaru nemá. Proto jsem to zanechal bez odezvy. Ale takovou snahu obhájit marketingový tah Volkswagenu si snad ani ten Volkswagen nezaslouží.
Spíš pochvala než obhajoba. Tohle přece není jen marketing, to je uvedení nové modelové varianty.
VW přichází s něčím, po čem už dlouho mnozí jeho zákazníci volají. A volají právem, 4x4 v kombinaci s naftou je parádní volba pro ty, kdo celý rok hodně jezdí. Navíc za relativně přijatelnou cenu. Pokud jsi fanoušek VW, co víc si přát?
Tak jako jsem tleskal 4x4 Subaru za představení dieselu, tak tleskám nyní dieslovému Passatu za představení 4x4. V obou případech to trvalo dost dlouho (že, Subaru?), v obou případech by se to dalo vylepšit naftovým V6. Tak třeba příště...
Co se ti nezdálo na části o Subaru? Imprezu výlučně chválím, žádný Golf ani Scirocco se jí nevyrovná. V jízdních vlastnostech, aby bylo jasno. Ale naftové Legacy je prostě zaměřené jinak, v této kategorii už se na drifty nehraje.
VW přichází s něčím, po čem už dlouho mnozí jeho zákazníci volají. A volají právem, 4x4 v kombinaci s naftou je parádní volba pro ty, kdo celý rok hodně jezdí. Navíc za relativně přijatelnou cenu. Pokud jsi fanoušek VW, co víc si přát?
Tak jako jsem tleskal 4x4 Subaru za představení dieselu, tak tleskám nyní dieslovému Passatu za představení 4x4. V obou případech to trvalo dost dlouho (že, Subaru?), v obou případech by se to dalo vylepšit naftovým V6. Tak třeba příště...
Co se ti nezdálo na části o Subaru? Imprezu výlučně chválím, žádný Golf ani Scirocco se jí nevyrovná. V jízdních vlastnostech, aby bylo jasno. Ale naftové Legacy je prostě zaměřené jinak, v této kategorii už se na drifty nehraje.
Pochválit se dá dvěma, třemi větami. To, že jde o čistě marketingový tah je jasné. Passat čeká na svého nastupce. Passat této generace je na konci svého životního cyklu a než se dočkáme nové generace, je právě na marketingovém oddělení udržet prodeje, nastavit odrazový můstek pro novou generaci.
Fandou VW jsem, jednoho pětkovýho Golfa TDI mám doma. Předtím čtyřkovýho a předtím trojkovýho a dvojkovýho. Čekal jsem na novýho, ale sklamal mě. Naopak právě Ipreza v dieselu mě přesvědčila jak designem, tak motorem, podvozkem a pohodlim. No uvidím, co s tím ještě udělám.
O části o Subaru jsem už napsal. Je napsaná stylem "nikdy jsem se Subaru nejel, ale přesto vím".
Fandou VW jsem, jednoho pětkovýho Golfa TDI mám doma. Předtím čtyřkovýho a předtím trojkovýho a dvojkovýho. Čekal jsem na novýho, ale sklamal mě. Naopak právě Ipreza v dieselu mě přesvědčila jak designem, tak motorem, podvozkem a pohodlim. No uvidím, co s tím ještě udělám.
O části o Subaru jsem už napsal. Je napsaná stylem "nikdy jsem se Subaru nejel, ale přesto vím".
Čistě marketingový tah, pod tím si představuju reklamu a prázdné plky. Něco, co nemá pro zákazníka reálný přínos. Tohle ale přínos má, je to smysluplná nabídka. Já pochválil třemi větami, klidně si to spočítej 😉.
Subaru jsem jel 2.0 a 2.5 Forrester (minulá generace), Imprezu STI (2000 a pak tuším 2002), Legacy Outback 3.0 (minulá generace). Jo, a ještě nějaké staré Justy 1.2 (odhadem 1985) a Libero (cca. 1995). Vždy jen pár km, ale s Imprezou i na okruhu a na zasněženém letišti.
Subaru jsem jel 2.0 a 2.5 Forrester (minulá generace), Imprezu STI (2000 a pak tuším 2002), Legacy Outback 3.0 (minulá generace). Jo, a ještě nějaké staré Justy 1.2 (odhadem 1985) a Libero (cca. 1995). Vždy jen pár km, ale s Imprezou i na okruhu a na zasněženém letišti.
Ty ještě nevíš, že se (obvykle tady) koncern "provinil" už jen tím, že vůbec existuje...a brání tak rozvoji mnohem "lepších" a "pohlavnějších" (tím opravdu nemyslím, k vůli logu, Renault, ale spíš právě třeba to Subaru) značek na trhu? 😉 >😒]
která tu vznikla má vlastně jednoznačný výsledek(tedy někdy přání otcem myšlenky...) - Subaru je značka pro někoho, kdo neumí jezdit(viz výše v jednom fundovaném příspěvku) a vůbec je to plečka - je jen dobře, že to nečtou ve Státech a prodeje jsou tam nad VW - opravdu divné.......
Tak teď jsem trošku načechral pírka příznivcům VW a než jim lópne herzna - Souhlasím naprosto s Dinarovým příspěvkem - excelentní tah od VW - haldex této generace ve spojení s DSG je super tah - já se nad TDI moc nerozplývám, protože jsem spíše příznivcem benzínu, ale pro zdejší - a potažmo i evropské - luhy a háje je 2.0 TDI "ideální" motor. Takže, kdo koupí tohle auto - rozhodně nešlápne vedle a za tu cenu je to nabídka, kterou ocení každý - normálně mentálně fungující - jedinec. Za tohle mají ode mne ve VW velkou jedničku(i když je jim to úplně šumák).
Ovšem jednu podstatnou bych měl - pánové, kdo z Vás, kteří tu kritizujete subaru a AWD - s ním máte za různých adhezních podmínak nalítáno více jak pár ukázkových kilometrů - respektive řekněme více jak 5000 - což je podle mne minimální hranice na nějaké "sžití" s autem a i pak ho budete dlouho poznávat - ano - mohou být - GTI dovol, abych použil Tvůj obrat - plejstejšnový kovbojové - kteří auto "přečtou" potom, co poprvé proběhnou kulisu od jedničky k šestce a zpět a mají dojem, že se narodili s recarem na zádi.... Ale tak to není - každé auto má svoje. Někde jsem to už psal - tuším, že u superbu 4x4 a plně to koheruje s Dinarem - v 99% si rozdíl NEUVĚDOMÍTE - a bude to fachat stejně uspokojivě v 99% procentech případů - Zkrátka - každému, co jeho jest a VW za tenhle tah uznání.....
Tak teď jsem trošku načechral pírka příznivcům VW a než jim lópne herzna - Souhlasím naprosto s Dinarovým příspěvkem - excelentní tah od VW - haldex této generace ve spojení s DSG je super tah - já se nad TDI moc nerozplývám, protože jsem spíše příznivcem benzínu, ale pro zdejší - a potažmo i evropské - luhy a háje je 2.0 TDI "ideální" motor. Takže, kdo koupí tohle auto - rozhodně nešlápne vedle a za tu cenu je to nabídka, kterou ocení každý - normálně mentálně fungující - jedinec. Za tohle mají ode mne ve VW velkou jedničku(i když je jim to úplně šumák).
Ovšem jednu podstatnou bych měl - pánové, kdo z Vás, kteří tu kritizujete subaru a AWD - s ním máte za různých adhezních podmínak nalítáno více jak pár ukázkových kilometrů - respektive řekněme více jak 5000 - což je podle mne minimální hranice na nějaké "sžití" s autem a i pak ho budete dlouho poznávat - ano - mohou být - GTI dovol, abych použil Tvůj obrat - plejstejšnový kovbojové - kteří auto "přečtou" potom, co poprvé proběhnou kulisu od jedničky k šestce a zpět a mají dojem, že se narodili s recarem na zádi.... Ale tak to není - každé auto má svoje. Někde jsem to už psal - tuším, že u superbu 4x4 a plně to koheruje s Dinarem - v 99% si rozdíl NEUVĚDOMÍTE - a bude to fachat stejně uspokojivě v 99% procentech případů - Zkrátka - každému, co jeho jest a VW za tenhle tah uznání.....
Nejsem si úplně jistý tím DSG, k naftové čtyřkolce bych si uměl představit i běžný automat, na pohodu... budu si to muset někdy půjčit 😄.
Celkově souhlas..., ovšem já tu nesmyslné vyjádření typu Subaru=plečka opravdu nevidím a ani moc nevídám, naopak o nudnosti, šedi, bezpohlavnosti, slabých motorech, neprémiovosti atd. koncernových vozů se tu "dovídám" s naprostou pravidelností...
😉
😉
hele, jak se projevuje ten tvůj bezpohlavní GURU? Nudnost si asi umím představit (mám atmosferickou 1.4 >😒] ), šeď taky (mainstreamová tuctovka), slabý motor (to se mě asi netýká, ale ok, představit si to umím taky >😒] ), akorát ta bezpohlavnost... 😄
Bezpohlavnost možná ve smyslu neutrálnost. Souvisí to s tou mainstreamovou tuctovkou... pokud chceš vyrábět nejprodávanější auto, musíš se zalíbit masám. Pokud se chceš zalíbit masám, nesmí být to auto příliš "chlapské" ani příliš "dámské". Musí to být ideální kompromis, ve všem. Tak snad tak...
Tak nejak tenhle pojem chapu a myslim. Jeste bych to rozsiril o urcitou nezazivnost, rekneme az extremni korektnost. A to lidem, kteri berou auta jenom jako dopravni prostredek (a je jich vetsina), nehledajicich u aut alespon trochu vasne, vylozene vyhovuje. Samozrejme by to nefungovalo bez nepopiratelnyho kvalitativniho standartu ktery VW ma.
Tak, sám víš, že ta teze o bezpohlavnosti nejvíce souvisí s osobní ne/náklonností ke značce. Pro mě nejsou VW, ale stejně jako veškerá běžná konfekce, auta vyvolávající nějaké emoce, od toho jsou tu jiné kategorie. To, co je na Volkswagenu cenné, je jeho komplexnost. Jeho auta většinou (s čestnými výjimkami) nezaujímají první pozici v nějaké dílčí kvalitativní vlastnosti auta, třeba v jízdní agilitě, ale jsou vždy a ve všem v nejužší špičce s nádavkem jistoty dokonalého využití prostoru a uživatelské přívětivosti. Ta auta jsou komplexní, a komplexnost je to, čím vyhrávají u zákazníků, a také to, co většině těch aut resp. značek, označovaných jako "pohlavní" chybí. A ta bezpohlavnost VW pak funguje jako obezlička pro omluvu nekomplexnosti toho kterého konkurenčního modelu či značky. V této diskusi se šermuje Subaru, což je celkem typickým příkladem onoho nekomplexního řešení, které má některé špičkové vlastnosti (pominu-li diskutabilnost jejich využití), ale jako celek nefungují tak komplexně jako VW, ať z hlediska použitelnosti nebo vůbec komplexnosti nabídky, viz. to nezkombinuješ s tím, tohle naopak dostaneš jen s tím. Pak nezbývá než jet na vlně driftu, dívat se na všechna Subaru jako na deriváty STI a mluvit o chlapech za volantem. Jenže tak to nefunguje, možná tak ve zdejších disusích. 😉
Ale jo, ono to funguje dobře i v životě... majitelé co znám jsou se Subaru obvykle spokojení. Jsou tu totiž dva další aspekty😒br />
1) Subaru je hodně spolehlivé, subjektivně i podle TUV.
2) Ne každý potřebuje mít v autě všechny plasty měkčené (vč. krytu motoru), automatickou převodovku, parkovací asistent, brzdící asistent, automatické stěrače, adaptivní tempomat apod. Někdo si bude raději stírat a řadit sám a jsou pro něj důležité ty hodnoty, které Subaru nabízí. Pokud jsem si koupil Subaru s vědomím toho, co od něj chci, mám velkou šanci s ním být spokojený.
PS: to nezkombinuješ s tím... hmm, u Passatu to tak bylo dodnes taky, ne?
1) Subaru je hodně spolehlivé, subjektivně i podle TUV.
2) Ne každý potřebuje mít v autě všechny plasty měkčené (vč. krytu motoru), automatickou převodovku, parkovací asistent, brzdící asistent, automatické stěrače, adaptivní tempomat apod. Někdo si bude raději stírat a řadit sám a jsou pro něj důležité ty hodnoty, které Subaru nabízí. Pokud jsem si koupil Subaru s vědomím toho, co od něj chci, mám velkou šanci s ním být spokojený.
PS: to nezkombinuješ s tím... hmm, u Passatu to tak bylo dodnes taky, ne?
Mas z velke casti pravdu, jenze ti malinko unika to, ze cast zakazniku v nekterych parametrech proste neslevuje. To znamena ze napr. pro me je neprijatelne koupit si auto ktere se "jen" lehce nadprumerne ridi a jezdi. To radeji ozelim nehezkej displej radia, absenci hacku v kufru, na prvni dojem mene hodnotny interier, to ze se kamosi podivuji ze jsem si nekoupil passata, protoze to je dle velke casti z nich nejlepsi auto.
Proto rikam ano, VW dela velice dobra auta, jsou vsak i taci, pro ktere jsou proste bezpohlavni tim, ze nicim nevynikaji. To co nekdo nadsene vita, druhy nemusi. Zadny komplex nebo berlicka v tom neni. Alespon u me 😉
Proto rikam ano, VW dela velice dobra auta, jsou vsak i taci, pro ktere jsou proste bezpohlavni tim, ze nicim nevynikaji. To co nekdo nadsene vita, druhy nemusi. Zadny komplex nebo berlicka v tom neni. Alespon u me 😉
Passat mně zklamal, s predchozi generací se to neda srovnat kvalitou provedení. Nejvíc se mi nelíbí rozvrzaná palubka kterou má každý tohle auto - jakby taky ne, kdyz tachometr neni ani prisroubovanej na sroubky ale v ramci uspory jen nacvaknuty. Dále odlesky hliníkových dekorů. A nakonec hlučný ventilátor v navigaci. Moc tohle auto nedoporučuju, tak snad další generace 😢
Bez Passatu by sa vsetky automobily sveta rozpadli na milion casti >😁 >😁 >😁
BRAVO LEXUS :yes: 😉