Profi
Tatra tymto zial uz uplne strati svoju identitu. :no: :no:
jsem nevěděl, že přijde o rouru! máš bližší info? 😐 😐
O ruru asi nepride, ale casom aj o nu opdla mna a bude to ciste licencovany DAF. Identitou som myslel dizajn, ktory bol vlastny Tatre.
U nákladního auta - a tím spíš určeného do stavebnictví, pro armádu atd. - je podle mého design spíš nepodstatný. Samozřejmě je to trochu škoda, ale na relativně malé počty vyrobených Tatrovek fakt nemá smysl draze vyvíjet vlastní kabinu.
Za větší otázku pokládám možnost a zejména smysluplnost dalšího vývoje vzduchem chlazeného motoru. Nejsem strojař, ale bojím se, že tomu už v Evropě a na jiných vyspělých trzích taky odzvonilo...
Za větší otázku pokládám možnost a zejména smysluplnost dalšího vývoje vzduchem chlazeného motoru. Nejsem strojař, ale bojím se, že tomu už v Evropě a na jiných vyspělých trzích taky odzvonilo...
Nemyslim si, ze je realne, ze by Tatra prisla o ten podvozok, ktory ma (..ak by teda nedoslo ku katastrofickemu scenaru, ze by fabrika skrachovala a CA by zacala rozpredavat vsetko po castiach).
Za "normalnych" okolnosti sa moze maximalne stat to, ze by Tatru kupil DAF. Co sa mi ale moc nezda, pretoze ak by DAF chcel vyrabat plnepohonne auta, bolo by pre nich jednoduchsie nerusit ich vyrobu pod materskou znackou. Ak tu vyrobu zrusili, potom to urobili s vedomim, ze na trhu kde umiestnuju 90% svojej produkcie (staty EU) su plnepohonne auta v dnesnej dobe okrajovy segment..na ktorom sa naviac bje dost hracov (v com maju pravdu). Jediny vyznam by to malo ak by chceli takto preniknut na nove trhy (...teda konkretne do Ruska). Otazka ale je, ci sa im kvoli tomu oplati kupovat TATRU so vsetkymi jej problemami a potom este spustit masivny investicny program. To uz je asi v mnohych ohladoh jednoduchsie dohodnut sa s Ginafom...
Co sa tyka kabiny: je to tak ako pise Magistr - aj pri najoptimistickejsom variante, ze by Tatra predala zopar tisic vozov rocne je pre malu samostatnu firmu dlhodobo ekonomicky nerealne, aby navrhoval a vyrabal u hlavneho produktu vlastnu, konkurencieschopnu kabinu. Keby to islo, ma ju aj Ginaf, aj Sisu, aj Terberg...
Co sa tyka motorov: vsetci dobre vedia, ze ako sa budu sprisnovat normy, bude pre vzduchac stale tazsie a drahsie sa im prisposobovat. Nakoniec to aj tak dojde do stavu, ze to dalej nebude mozne. Takze skor/neskor dojde na to, ze v EU nebude tento motor dalej mozne pouzit. Cize perspektiva sama o sebe je 0.Je teraz len otazka, kedy z toho "vystupit" vcas, aby to cele nezacalo tahat firmu dole vodou (..este viac).
Ano, Tatra sa zmeni. Pretoze musi. Z narodnej hrdosti, historie, a podobnych veci sa da zit v muzeu, alebo v mytoch a legendach. V realite nie...
Za "normalnych" okolnosti sa moze maximalne stat to, ze by Tatru kupil DAF. Co sa mi ale moc nezda, pretoze ak by DAF chcel vyrabat plnepohonne auta, bolo by pre nich jednoduchsie nerusit ich vyrobu pod materskou znackou. Ak tu vyrobu zrusili, potom to urobili s vedomim, ze na trhu kde umiestnuju 90% svojej produkcie (staty EU) su plnepohonne auta v dnesnej dobe okrajovy segment..na ktorom sa naviac bje dost hracov (v com maju pravdu). Jediny vyznam by to malo ak by chceli takto preniknut na nove trhy (...teda konkretne do Ruska). Otazka ale je, ci sa im kvoli tomu oplati kupovat TATRU so vsetkymi jej problemami a potom este spustit masivny investicny program. To uz je asi v mnohych ohladoh jednoduchsie dohodnut sa s Ginafom...
Co sa tyka kabiny: je to tak ako pise Magistr - aj pri najoptimistickejsom variante, ze by Tatra predala zopar tisic vozov rocne je pre malu samostatnu firmu dlhodobo ekonomicky nerealne, aby navrhoval a vyrabal u hlavneho produktu vlastnu, konkurencieschopnu kabinu. Keby to islo, ma ju aj Ginaf, aj Sisu, aj Terberg...
Co sa tyka motorov: vsetci dobre vedia, ze ako sa budu sprisnovat normy, bude pre vzduchac stale tazsie a drahsie sa im prisposobovat. Nakoniec to aj tak dojde do stavu, ze to dalej nebude mozne. Takze skor/neskor dojde na to, ze v EU nebude tento motor dalej mozne pouzit. Cize perspektiva sama o sebe je 0.Je teraz len otazka, kedy z toho "vystupit" vcas, aby to cele nezacalo tahat firmu dole vodou (..este viac).
Ano, Tatra sa zmeni. Pretoze musi. Z narodnej hrdosti, historie, a podobnych veci sa da zit v muzeu, alebo v mytoch a legendach. V realite nie...
dost by mě zajímalo co je pravdy na informaci z dnešního rána, která se objevila na Truckforum, že vzducháč Euro6 je hotov.
Ta druhá informace, že nákupní cena kabiny a motoru je o 20% levnější než vlastní výroba je taky zajímavá. Byť rovněž neověřená.
Ta druhá informace, že nákupní cena kabiny a motoru je o 20% levnější než vlastní výroba je taky zajímavá. Byť rovněž neověřená.
Uvidime, Tatra stále může těžit z východních trhů, tam by se její technické kvality a plně hnaná koncepce mohly nadále osvědčovat. Je to OT, ale chtěl bych se tě zeptat, zda jsou nějaké informace o nástupci F 599 GTB?
z východních trhů moc dlouho těžit nebude, pokud se jí nepodaří překonat ruské clo.
😄 ...k tomu OT. Nastupca 599 GTB ma vyvojovy kod F152 - predstavenie bude niekedy buduci rok. Ono ale nie je iste, ci to je uplne nove auto, alebo "len" vyrazne modernizovany aktualny model... Ja by som skor povedal, ze plati druha verzia.
Ahoj Marko, jsi si jist s tím objemem motoru 12,6 litrů?
Mé záznamy ukazují 12,9 litrů.
Tento motor je v ČR hojně rozšířen, což automaticky znamená vemi dostupný servis. Zdravím Tě.
1.1 Engine Characteristics
MX
Engine layout Longitudinal
Engine capacity 12.9L
Bore and stroke 130 x 162 mm
Compression ratio 16.5/1
Number of valves per cylinder 4
Drive Gear driven camshaft - overhead valve with push-rod actuation
1.2 Power and Torque Values
The MX engine is currently available in the following specification😒br /> Specification Power Torque
MX 410kW @ 1900 erpm 2750Nm @ 1000 to 1500 erpm
Mé záznamy ukazují 12,9 litrů.
Tento motor je v ČR hojně rozšířen, což automaticky znamená vemi dostupný servis. Zdravím Tě.
1.1 Engine Characteristics
MX
Engine layout Longitudinal
Engine capacity 12.9L
Bore and stroke 130 x 162 mm
Compression ratio 16.5/1
Number of valves per cylinder 4
Drive Gear driven camshaft - overhead valve with push-rod actuation
1.2 Power and Torque Values
The MX engine is currently available in the following specification😒br /> Specification Power Torque
MX 410kW @ 1900 erpm 2750Nm @ 1000 to 1500 erpm
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Myslím, že ta červená je ona....
[odkaz]
[odkaz]
Nicméně na fotkách ta nová Tatra vypadala dobře, snad se jí bude dařit.
T158 (jak se zatím přezdívá DafoTatře) má klasickou rouru s výkyvnými rameny a budkou DAF CF a motorem Paccar (pod koncern Paccar Daf patří)
Nerad by som spochybnoval aj realitu, ze v marketingu mozu byt (a aj su) rezervy. A asi nemale. Lenze druha strana mince je, ze aj keby na marketingu a obchode sedeli top-hviezdy, v danej situacii by nemali o moc vacsie manevrovacie pole. S financnymi zdrojmi, ktore su momentalne k dispozicii sa neda spustit nejaka zavratna marketingov😲bchodna strategia. Naviac, ked treba vykupit firmu od bank (ktore samozrejme dalej poziciavat moc nebudu ochotne).
-----
Pre EU tak ci tak potrebujes modernejsi stroj - ked pre nic ine (akoze ine dovody aj su), tak preto, aby sa v Koprivnici vobec nieco vyrabalo. Ostat pri tom co robia teraz by znamenalo, ze tak do 10 rokov maju nehomologovatelny vyrobok a vyrabaju iba na e😜ort mimo EU. To uz potom ale nema vyznam vyrabat v CR za vysoke naklady a predavat to potom trebars v Rusku. Znamenalo by to prestahovat komplet vyrobu prec... Takze modernejsi stroj, aj ked skladacku, treba kvoli zotrvaniu vyroby, ale aj kvoli predaju na trhu EU.
Vyznam ma urcite urobit nejaky vyrobny zavod v Rusku. Ako pises nizsie - uz len kvoli tomu chystanemu clu. Ale aj kvoli trhu samotnemu. tam by kludne mohla pokracovat vyroba nejakej strasej, jednoduchsej verzie T815 a vzduchaca, ktore tamojsie podmienky vyzaduju.
India - dobry trh, dobry historicky zaklad - len pri vsetkej ucte - firma Vectra tam posobi ako "ves v kozichu". Aspon budi taky dojem.
Super trh by mohol byt Irak. Keby sa tam dalo v tejto faze chytit - asi by to islo. Lenze tam asi neprebijes americanov, ktory si to tam budu chcet obsadit ako prvi. Okrem toho by na to musela byt v CR politicka vola a sila nieco vyjednat s Americanmi ...co nevidim velmi realne.
Cina - trh snov, lenze inak velky problem. Jednak sa tam kopirovana "Tatra" vyraba (za mensiu koncovu cenu), jednak by musel vzniknut spolocny zavod. Aj keby sa nasiel partner, vacsie tandemy domacich firiem a zapadnych vyrobcov by tuto aktivitu urcite prevalcovali. Investicia do Ciny je podla mna financne dobrodruzstvo.
Australsky trh - dobre, lenze tam su uz karty davno rozdane. Vpodstate trh len na specialne aplikacie...
Juzna Amerika - dalsi super trh. Lenze ten treba prakticky nanovo otvorit a masivne do toho investovat.
Afrika - teoreticky super, ale realne nestabilne, nedoveryhodne, nebezpecne. Naviac to masivne obsadzuju cinania s jedinym parametrom = cena.
No a nakoniec si myslim, ze toto vsetko vedia aj v Koprivnici. Lenze najst extra peniaze na rozbehnutie novych (starych) trhov v podobe loklizacie vyroby, predvadzacich aut, zacviku servisnych pracovnikov, rozsirenia servisnych centier (ktore treba motivovat na spolupracu), masivneho marketingu (mozno ozivenia skutocneho tovarenskeho teamu, ktory by velmi pomohol v promo znacky v Juznej Amerike), atp..., je enormne draha vec...
A ještě jedna věc: Tatra e😜ortuje komponenty do Indie pro VECTRU pod výrobními náklady. Už jen za toto by mělo současné vedení odstoupit. V sázce je sice kompletní přestěhování TATRY do Indie, ale nevěřím, že to je jediná alternativa k současnému stavu. Je potřeba NAJÍT TAKOVÉHO PARTNERA, který nebude tolerovat zabíjení výrobního podniku TATRY jeho hlavním vlastníkem, jímž je právě VECTRA. Mám dojem, že současné vedení TATRY na tento úkol jaksi nemá...