Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Slovenský trh je dosť iný ako český... Vidieť to aj napríklad na podiele Suzuki. SX4 a Swift tu(v SR) stretáš na každom rohu aj 2x. V ČR ich je poskromne...
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Mně to až zas tak nepřekvapuje, na Duster se čeká několik měsíců, v showroomech ho taky nemají, myslím si, že je otázka, kdy se naplní poptávka, která byla dost velká. Navíc, jako pracovní auto je to ideální, ty bys koupil zaměstnancům Sportage skoro za dvojnásobek? Já tedy ne a o Dusteru taky uvažujeme...Duster je svým způsobem dost povedené auto, zajímavé to bude za rok. Škodovky, Hyundaie, Sportage či VW se budou víceméně prodávata stejně, otázka je, zda Duster taky postihne fenomén Logan, obrovský zájem na začátku, pak propad, mírné oživení, propad......lepší je vyrábět a prodávat plynule. Co mně ale dostalo jsou slabá čísla Kugy. Trochu tohle auto znám, a proto se zas tak nedivím, ale stejně - 25 kusů.....pravda je, ža na silnici to u nás prakticky vidět není, na rozdíl řeba od těch Hyundaiů, Yeti nebo Tiguánů.
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Dusteru se daří i na trzích v Německu, Francii, Itálii, Španělsku. Tam zatím žádný propad nenastal a Duster pořád roste. Na konci roku bude s Qashqaiem a Tiguanem v TOP50.
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
dari, ale mohlo by sa darit aj lepsie. Problem je, ze Dacia/Renault vobec neboli na taky zaujem pripraveni. Skoro vsade sa na Duster dost dlho caka. Kolega ho chcel kupovat v Rakusku, a povedali mu ze dodacia lehota minimalne 9 mesiacov. Navyse ziadna skladovka k dispozicii, jedine kus-dva v showroome. Verim ze to donuti vela potencialnych zakaznikov obratit sa niekam inam...
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Myslím, že to, že je ze začátku delší čekací lhůta je ze strany Renaultu opodstatněné a mají to spočítáno. Pokud by zavedli nějaké nové výrobní linky, tak by se mohlo stát to, že za rok nebudou mít co vyrábět, pokud by zájem opadl. Myslím, že předpokládaný průběh prodejů mají zmapovaný a vědí co dělají. Jinak potencionální zákazník na Dustera se moc nemá kam obrátit. Maximálně tak na Ladu. Všechny ostatní auta ve třídě jsou trochu jinde a to hlavně cenou.
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Vidím to stejně jako ty. Za ty peníze dobré auto. Sice se nehodí na všechno, ale uplatnění má. To byl ve své době ale i Logan, který se prodával docela dobře všude v Evropě, ale pak začal stagnovat. Zaplnily se díry na trhu, kde byla poptávka po velkém levném autě. To auto si kupovali lidé hlavně pro tu cenu a neplánovali ho každé tři roky vyměnit. Prostě najednou měli na nové auto a to si koupili a slouží jim většinou dokud to jezdí. Podobné to bude s dusterem. Koupí si ho lidé, kteří po podobném autě touží a pak dojde k určitým propadům prodeje, protože nebudou toho dustera zase hned obměňovat, ale bude jim sloužit dokud to půjde. Lowendový auta si většinou nekupují lidé, co mají tolik peněz, aby to mohli pořád měnit. Neplatí to samozřejmě pro všechny, ale většinou to tak je.
Jinak jízda s ním není žádný zážitek. Na dálnici by jsem s ním denně jezdit nechtěl. V terénu to je v pohodě. Na normální posouvání taky. Interier je jak z dob prvního favorita. Tam je snaha ušetřit hodně vidět.
JInak mě drtí ty dost ubohé reklamy Renaultu na jeho nejvíc lowendový auta. Z Fluence dělají konkurenci pro RR Phantom a z dustera dělají konkurenta Cayene Turbo. Je pravda, že pro méně bystré to je lákadlo a koupí to jen díky tý reklamně. Za ty prachy jsou ty auta dobrý, ale nemusí z nich dělat to co nejsou.
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Zajímavé by byly kusy, pořadí není až tak moc vypovídající. Nemám vůbec představu, jak velký je v SK trh s malými SUV, je to aspoň půlka prodejů v Česku?
A pokud jde o Kia pak sportage si určitě užívá "domácího" hřiště podobně jako Škoda u nás, alespoň mám ze zdejších diskusí pocit, že jste korejce pomalu adoptovali. ;-)
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Nedaj na diskusie. Na slovensku sa ziadna znacka netesi tak silnemu "domacemu" efektu, ako Skoda v CR. A ak, tak je to napriek vsetkemu stale Skoda, ktoru slovaci povazuju za "domacu" automobilku. Kia urcite v mensej miere...
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
To suhlasim s tou reklamou.
Inak na dialnici sa to sprava ako? Povedzme pri 140kmh?
A dalsia vec - ludia sa boja aj toho, ze to bude hrdzaviet, kedze to nie je pozink.
Cakacia doba v Bratislave je 2 - 2,5 mesiacov.
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Předpokládám, že ta reakceměla být na mě.
Na dálnici je to nepříjmně hlučné. Není to dělané na dálniční přesuny. Ale předpokládám, že člověk jezdící hlavně po dálnici bude mít dost soudnosti aby si koupil dustera, respektive podobné auto. Měli jsme ho na testování v práci. Chtěli s ním nahradit stávající auta a ušetřit tak.
Vývoj prodeje Dusteru očekávám podobný, jako to bylo v případě Loganu. Tedy v prvních dvou letech nasycení cílové skupiny a poté strmý pád. Jen pro připomenutí čísla registrací Loganu (chronologicky za sebou od roku 2005 do 2010): 2542, 1534, 481, 447, 142, 151 ks.
Je to od každého trochu. Přibyla konkurence vlastní a jiné značky taky poslaly ceny dolů. Duster dopadne stejně pokud někdo pošle ceny 4x4 do téhle výše.
Proč je na tom Duster a Yeti stejně? Možná proto, že ten kdo chce auto do terénu, někdy až tak moc nehledí na úroveň vnitřního zpracování, dvouzónovou klimatizaci nebo pohodlí (i když toho zrovna nabízí Duster díky měkčímu odpružení asi trochu víc.)