Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh SUV: Duster dotírá na Yetiho

Únorová prodejní čísla Dacie Duster se přiblížila Škodě Yeti. Stane se letos Dacia nejprodávanějším SUV v ČR?
Zpět na článek
5. 4. 2011 13:31
5. 4. 2011 13:13
5. 4. 2011 13:16
5. 4. 2011 22:39
5. 4. 2011 21:12
6. 4. 2011 10:39
5. 4. 2011 11:02
Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
U nás s prehľadom vedie Kia Sportage pred dvojičkou ix35, potom Yeti a až za nimi Duster.

Vždy som mal predstavu, že ten Duster sa uchytí skôr u nás ako v Čechách.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - jazva
5. 4. 2011 11:16
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Slovenský trh je dosť iný ako český... Vidieť to aj napríklad na podiele Suzuki. SX4 a Swift tu(v SR) stretáš na každom rohu aj 2x. V ČR ich je poskromne...
5. 4. 2011 11:18
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Mně to až zas tak nepřekvapuje, na Duster se čeká několik měsíců, v showroomech ho taky nemají, myslím si, že je otázka, kdy se naplní poptávka, která byla dost velká. Navíc, jako pracovní auto je to ideální, ty bys koupil zaměstnancům Sportage skoro za dvojnásobek? Já tedy ne a o Dusteru taky uvažujeme...Duster je svým způsobem dost povedené auto, zajímavé to bude za rok. Škodovky, Hyundaie, Sportage či VW se budou víceméně prodávata stejně, otázka je, zda Duster taky postihne fenomén Logan, obrovský zájem na začátku, pak propad, mírné oživení, propad......lepší je vyrábět a prodávat plynule. Co mně ale dostalo jsou slabá čísla Kugy. Trochu tohle auto znám, a proto se zas tak nedivím, ale stejně - 25 kusů.....pravda je, ža na silnici to u nás prakticky vidět není, na rozdíl řeba od těch Hyundaiů, Yeti nebo Tiguánů.
5. 4. 2011 12:14
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Dusteru se daří i na trzích v Německu, Francii, Itálii, Španělsku. Tam zatím žádný propad nenastal a Duster pořád roste. Na konci roku bude s Qashqaiem a Tiguanem v TOP50.
5. 4. 2011 12:48
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
dari, ale mohlo by sa darit aj lepsie. Problem je, ze Dacia/Renault vobec neboli na taky zaujem pripraveni. Skoro vsade sa na Duster dost dlho caka. Kolega ho chcel kupovat v Rakusku, a povedali mu ze dodacia lehota minimalne 9 mesiacov. Navyse ziadna skladovka k dispozicii, jedine kus-dva v showroome. Verim ze to donuti vela potencialnych zakaznikov obratit sa niekam inam...
Avatar - kari.laz
5. 4. 2011 12:58
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Myslím, že to, že je ze začátku delší čekací lhůta je ze strany Renaultu opodstatněné a mají to spočítáno. Pokud by zavedli nějaké nové výrobní linky, tak by se mohlo stát to, že za rok nebudou mít co vyrábět, pokud by zájem opadl. Myslím, že předpokládaný průběh prodejů mají zmapovaný a vědí co dělají. Jinak potencionální zákazník na Dustera se moc nemá kam obrátit. Maximálně tak na Ladu. Všechny ostatní auta ve třídě jsou trochu jinde a to hlavně cenou.
Avatar - kari.laz
5. 4. 2011 12:55
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Vidím to stejně jako ty. Za ty peníze dobré auto. Sice se nehodí na všechno, ale uplatnění má. To byl ve své době ale i Logan, který se prodával docela dobře všude v Evropě, ale pak začal stagnovat. Zaplnily se díry na trhu, kde byla poptávka po velkém levném autě. To auto si kupovali lidé hlavně pro tu cenu a neplánovali ho každé tři roky vyměnit. Prostě najednou měli na nové auto a to si koupili a slouží jim většinou dokud to jezdí. Podobné to bude s dusterem. Koupí si ho lidé, kteří po podobném autě touží a pak dojde k určitým propadům prodeje, protože nebudou toho dustera zase hned obměňovat, ale bude jim sloužit dokud to půjde. Lowendový auta si většinou nekupují lidé, co mají tolik peněz, aby to mohli pořád měnit. Neplatí to samozřejmě pro všechny, ale většinou to tak je.
Jinak jízda s ním není žádný zážitek. Na dálnici by jsem s ním denně jezdit nechtěl. V terénu to je v pohodě. Na normální posouvání taky. Interier je jak z dob prvního favorita. Tam je snaha ušetřit hodně vidět.
JInak mě drtí ty dost ubohé reklamy Renaultu na jeho nejvíc lowendový auta. Z Fluence dělají konkurenci pro RR Phantom a z dustera dělají konkurenta Cayene Turbo. Je pravda, že pro méně bystré to je lákadlo a koupí to jen díky tý reklamně. Za ty prachy jsou ty auta dobrý, ale nemusí z nich dělat to co nejsou.
Avatar - Dinar
5. 4. 2011 11:26
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Zajímavé by byly kusy, pořadí není až tak moc vypovídající. Nemám vůbec představu, jak velký je v SK trh s malými SUV, je to aspoň půlka prodejů v Česku?
A pokud jde o Kia pak sportage si určitě užívá "domácího" hřiště podobně jako Škoda u nás, alespoň mám ze zdejších diskusí pocit, že jste korejce pomalu adoptovali. ;-)
5. 4. 2011 11:53
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
S tou adopciou si to vystihol >:D

[odkaz]
5. 4. 2011 12:50
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Nedaj na diskusie. Na slovensku sa ziadna znacka netesi tak silnemu "domacemu" efektu, ako Skoda v CR. A ak, tak je to napriek vsetkemu stale Skoda, ktoru slovaci povazuju za "domacu" automobilku. Kia urcite v mensej miere...
Avatar - LEGOPARK
5. 4. 2011 13:14
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
To suhlasim s tou reklamou.
Inak na dialnici sa to sprava ako? Povedzme pri 140kmh?
A dalsia vec - ludia sa boja aj toho, ze to bude hrdzaviet, kedze to nie je pozink.
Cakacia doba v Bratislave je 2 - 2,5 mesiacov.
Avatar - kari.laz
5. 4. 2011 13:23
Re: Zaujímavé - skôr by som to čakal na Slovensku ....
Předpokládám, že ta reakceměla být na mě.
Na dálnici je to nepříjmně hlučné. Není to dělané na dálniční přesuny. Ale předpokládám, že člověk jezdící hlavně po dálnici bude mít dost soudnosti aby si koupil dustera, respektive podobné auto. Měli jsme ho na testování v práci. Chtěli s ním nahradit stávající auta a ušetřit tak.
Avatar - Starfighter
5. 4. 2011 12:44
Zákazníci
Vývoj prodeje Dusteru očekávám podobný, jako to bylo v případě Loganu. Tedy v prvních dvou letech nasycení cílové skupiny a poté strmý pád. Jen pro připomenutí čísla registrací Loganu (chronologicky za sebou od roku 2005 do 2010): 2542, 1534, 481, 447, 142, 151 ks.
Rozbalit vlákno
5
5. 4. 2011 13:31
Re: Zákazníci
Možno nie. Na Loganovi bolo príliš vidieť, že je lacný. Duster je tvarovaný modernejšie.
Avatar - kari.laz
5. 4. 2011 13:32
Re: Zákazníci
sedni si dovnitř
Avatar - Ronault.
6. 4. 2011 11:02
Re: Zákazníci
No, Favorit to neni, spise prechod mezi Feldou a Fabkou
5. 4. 2011 14:48
Re: Zákazníci
Je to od každého trochu. Přibyla konkurence vlastní a jiné značky taky poslaly ceny dolů. Duster dopadne stejně pokud někdo pošle ceny 4x4 do téhle výše.
5. 4. 2011 23:28
Re: Zákazníci
Ono taky přišlo Sandero, které prodeje Loganu ještě překonalo.
Avatar - JGucci
5. 4. 2011 13:13
4 x 4
Zajímavý je také podíl ctyrkolek :

z 317 Dasteru je 301 s pohonem 4x4 (ca 95%)
z 325 Yetiku je 175 s pohonem 4x4 (ca 55%)

Kdyby Skoda nabízela motor 1,4 i s pohonem 4x4, tak by jiste její podil ctyrkolek byl vyssi!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - LEGOPARK
5. 4. 2011 13:16
Re: 4 x 4
Mas pravdu! To vedia aj v Skode. Problem je, ze VW to kvoli Tiguanu 1,4 4Motion nedovoli.
5. 4. 2011 22:39
Re: 4 x 4
Určitě by se taky prodalo dost dieselu 1,6 ve verzi 4x2 i 4x4. Takhle mají v nabídce dost velké díry a tím pádem i cenové skoky.
5. 4. 2011 21:12
Proč?
Proč je na tom Duster a Yeti stejně? Možná proto, že ten kdo chce auto do terénu, někdy až tak moc nehledí na úroveň vnitřního zpracování, dvouzónovou klimatizaci nebo pohodlí (i když toho zrovna nabízí Duster díky měkčímu odpružení asi trochu víc.)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JGucci
6. 4. 2011 10:39
Brezen 2011
Dnes byly na SDA-CIA zverejneny vysledky za mesic brezen :

1. Skoda Yeti 362 ks
2. Dacia Duster 266 ks
3. Hyundai iX 35 196 ks
Rozbalit vlákno
2
6. 4. 2011 13:45
Re: Brezen 2011
Redakce uvádí počty dané součtem kategorie OA+LUV, mají na to svou metodiku. Proto se výsledky liší od tvých, protože vidíš jen kategorii OA.
Avatar - JGucci
6. 4. 2011 21:24
Re: Brezen 2011
To co píse redakce jsou pocty za ÚNOR, ale ja jsem tu napsal dnes zverejnene vysledky za BREZEN!!! ;-)