Golf v tom srovnání docela ztrácí v rozměru pneu. 15" proti 17" u Astry a 16" u Focuse. A to nebývá zrovna levný doplatek. Kola dělají auto. Kdyby tak nesprčili design Focusu, tak bych byl pro něj z této trojice.
naprostý souhlas, Focus je v porovnání s konkurencí mírně řečeno obluda :no: Obdivuji odvahu Fordu, takovýto vůz dát vůbec do výroby a postavit ho např. proti Golfu. Designérům u Fordu zřejmě docházejí nápady >:-[]
Focus doplatil na snahu Fordu udělat z něj "globální" model - jeden dizajn pro celý svět. Věřím, že v některých částech světa bude obdivován, ale pro Evropu to je trochu podivné....
1) Kupe Evropanu se Focus libi, mluv jen za sebe. ;-)
2) Evropa davno netahne svetove prodeje, Cina nebo USA ano, tam se Focus bude prodavat lepe nez v Evrope "domaci neglobalni ale usedly" model Golf.
spíš bys měl mluvit za sebe ty hochu. Zatím to zde vypadá, že nový Focus se zhruba 90% lidem nelíbí ;-)
Neber si to osobně, prostě je to fakt. Já samozřejmě chápu jaký cíl Ford sleduje, ale holt prostě ten dizajn bude pro Evropu minimálně "kontroverzní". Jestli se ti líbi, good for you. Mně prostě ne. Nic víc, nic míň.
ale kuš....na živo se většině líbí a nebo si řeknou hm...já raději něco jiného....jen malé procento po shlédnutí na živo řeknou že je to hnus :-) ale žádných 90%
Z praktického pohľadu má Golf najlepšie kolesá. Sú určite najkomfortnejšie (vzhľadom na výšku bočného profilu), a majú aj rozumnú šírku, aj s s ohľadom na valivé odpory a vplyv na spotrebu. A nakoniec pri výmene vyžadujú najmenšiu investíciu. ;-)
"...a majú aj rozumnú šírku, aj s s ohľadom na valivé odpory a vplyv na spotrebu..."
Kolesa Golfu su najuzsie a zaroven maju najmensi priemer (195/65 R15). To ma na valive odpory praveze negativny vplyv (ak berieme ze tie auta maju +/- rovnaku hmotnost, a tlak v pneumatike).
Nepovídej, apríl už přece byl... ;-)
Kola jako celek (disk + pneu) mají stejný průměr a užší pneumatika má snad menší valivý odpor, než širší, nebo chceš silničním cyklistů nazančit, že něco dělají celou dobu špatně...? :-)
Moj omyl, nemal som na mysli kola ako celok ale rafik. Cele kolesa som nepocital, ale tipujem ze najvacsi vonkajsi priemer budu mat urcite tie na Astre, Focus a Golf su na tom plus-minus rovnako.
Uzsia pneumatika (pisal som "ak berieme ze tie auta maju +/- rovnaku hmotnost, a tlak v pneumatike") urcite nema mensi valivy odpor. Viac sa totiz deformuje.
Neporovnavaj to s cestnym bicyklom, kde si galusku mozes nabit na vyssi tlak ako pneumatiku osobneho auta, cim znizis jej deformaciu na minimalnu hodnotu (a cim vyssia tuhost, tym mensia deformacia, aj nizsi valivy odpor). Okrem toho, sirsia pneumatika ma zase vacsi celny odpor, samozrejme. Ale ja som hovoril len o valivom odpore...
Ale, ale... samozřejmě, že užší (ale jinak srovnatelná) pneumatika má nižší valivý odpor (a zárověň menší trakci a grip), zvlášť při stejné hmotnosti vozidla a tlaku vzduchu v pneumatice, nižší čelní odpor je jen další bonus navíc. Ohledně kola nemusíš chodit na galusku, porovnej si třeba valivý odpor užšího pláště crossového kola a širšího horského kola, při stejném tlaku vzduchu. Žádný speciál postavený primárně pro dosažení co nejmenší spotřeby nemá širší pneu a jeden z důvodů je právě valivý odpor. Minimálně větší deformace pneu s o něco málo vyšším profilem nijak podstatně nerozšiřuje styčnou plochu pneu, nebo máš představu, že s pneu 195/65 15" máš "stopu" širší, než s pneu 205/55 16", při shodném (správném/doporučeném) tlaku? To ani náhodou, to bys musel jet i po bočnicích pneu.
Obvod kola Golfu a Focusu je zcela shodný, Astra jej má ( nejen pro hodnotu valivého odporu) zanedbatelně větší...
Jen pro ilustraci. Můj případ, kde mám Letní 225/50 R17 a zimní 205/55 R16
Pokud si vemu že kolo 225/50 R17 má obvod 2062,352mm
43,18 (17*2,54palce) + 2*225*0,5 (dvakrát výška pneu aby jsem dostal celkový průměr)
tedy 431,8+225=656,8mm*pí=2062,352mm * 225
takže má pak obsah jednoho kola 464029,2mm čtverečních.
Všechny kola mají 1856116,8mm čtverečních
Zimní kola 205/55 R16 mají
{[(16*2,54)*10+2*205*0,55]*pí}*205=406… čtverečních
celkem tedy 1627016,12mm čtverečních
Takže letní kola mají o 229104,68mm čtverečních více.
Jen malá poznámka, pokud máš zimní 205/55 16" (např. Golf), pak letní budou (při šířce 225mm ,17" a snaze co nejvíc zachovat obvod pneu) 225/45/17", protože 225/50/17" mají obvod znatelně větší, než 205/55 16".
50% profil a 17" by sis naopak mohl dovolit při zachování šířky 205mm, tedy 205/50/17". :-)
Nevím, jaké máš auto a hlavně jestli máš tuto kombinaci doporučenu výrobcem (viz Velký TP, nebo mrkni na web), ale jsi si naprosto jistý? Nemáš tam opravdu na léto 225/45/17". Spočítej si sám, že ten obvod kola je k 205/55 16" mnohem bližší. To co uvádíš ty, je dost nestandartní kombinace...
Hlavně to mělo ukázat o kolik je ten prvrch větší, což s tím samozřejmě souvisí. Nebo máš pocit že galuska na silničním kole má stejný valivý odpor jako plášť na horském kole.
Máš snad pocit, že galuska ze závodního kola má menší povrch než guma z dětské tříkolky? ... A přesto má galuska menší odpor... Já to zkrátím, počítat povrch gumy je blbost, chtěl jsem Tě k tomu navést. V případě tření jde o velikost styčné plochy, tlaku (dáno zatížením) a součinitelem tření. Pokud vezmeš v úvahu pouze zjednodušený model, tak tlak je nepřímoúměrný styčné ploše a jejich účinek se v podstatě vynuluje. Jsou ovšem podružné parametry (odpor vzduchu, hmotnost pneu, charakteristika guma - asfalt), které celkově způsobují, že nižšího odporu (řekl bych jízdního, ne jen valivého) je dosahováno s tenčími pneumatikami. Ale s plochou pneu jako takovou to nemá nic společného. Teoreticky pneu 195/50/R14 má stejnou šíři jako 195/65/R15. Bude mít i velmi podobný jízdní odpor (bude-li to stejný vzorek). Přesto povrch druhé jmenované pneu je podstatně větší.
Koukám, že jsi to trochu nepochopil a reaguješ zcestně. Já tu nikde neporovnávám 195 a 195, ale pneumatiky rozdílných šíří, od čeho se odvíjí také celé to srovnání.
Když porovnáváš pneumatiky různých šíří, proč do toho pleteš jejich povrch :-).
Nechci se Tě nijak dotknout, ale ten povrch té gumy (pro to srovnání) jsi tady počítal asi jenom proto, abys vypadal jako učenec. Protože při valivém odporu jde v první řadě o šíři gumy a hmotnost auta. V druhé řadě pak o celou řadu podružných faktorů jako je tlak v pneu, vzorek pneu, typ směsi a povrchu, po kterém auto jezdí. Obvod gumy (potažmo plocha pláště) je parametr, který Tě z hlediska valivého odporu prakticky vůbec nezajímá. O to mi tu jde. Takže zcestný byl ten Tvůj první příspěvek a to se Ti taktně snažím naznačit :-)
Z fotografií mi taky připadal dost nehezkej. Ale když jsme ho minulý týden viděl v prodejně, tak si říkám, že taková hrůza to zase není. Ale krásnej taky není... Uvnitř je to super, zvenčí by to taky bylo fajn, nebýt toho "nasavátoru" na přídi a těch příšernejch zadních světel...
Edit> pardon, chtel jsem reagovat na Kuka vyse, preklikl jsem se.
vidím to velice podobně - interiér celkem OK (teda podle fotek, neseděl jsem v tom zatím), já čudliky rád. Dojem kazí zadní světla, a částečně taky ten "nasávátor" >:-[]
Zajímalo by mě, kdy konečně začnou dělat testy aby ty auta měly stejný podmínky tudíž, aby měly stejný rozměry pneu, pak se můžou ohrazovat, že auto co je obutý na 195/55 R15 má menší spotřebu než 215/50 R17. Tady u tohohle testu to tak nehrotí, ale jinde koncernový auta mají menší rozměry pneu, tudíž nižší spotřebu než ostatní a hrozně si to redaktoři vychvalujou.
.... říkám to defacto nerad, ale kdybych si měl z těchto tří aut vybrat, tak celkem najisto jdu pro Golfa. Ceny teď neřeším, ono to stejně pak je o jednání s prodejcem, hledání nějaké skladovky atd. atd., ale Golf prostě nabízí nejlepší motor (osobně bych v dnešní době nic jiného než turbobenzín nechtěl) a šestistupňovou převodovku (pětikvalt prostě programově neberu!). To jsou pro mě základní argumenty (samozřejmě jízdní vlastnosti a bezpečnost nabízejí všechna tři auta špičkovou).
Astru bych vyřadil okamžitě - suverénně nejtěžší, slabý motor na tu váhu, absurdní 17" kola.... (proboha na co??) a Focus je pro mě jednak neatraktivní tím jak vypadá a technicky prostě za Das Auto taky zaostává.... :no: Jinak aspoň chválím tu nízkou hmotnost, bohužel když se k nízké hmotnosti nepřidá svižný motor nebo aspoň 6q převodovka, je to celkem k ničemu....
Takže v těchto základních verzích asi ten Golf, jakmile se přihodí 50 tyček navrch, dostáváme se do vod, kde loví Giulietta a tam už mám samozřejmě naprosto jasno ;-)
Čiastočne s Tebou súhlasím, takisto považujem turbobenzín u Golfa so 6st. prevodovkou za najlepšiu kombináciu. Len sa nestotožňujem s tým, že Focus technicky za Golfom zaostáva. V čom preboha? V konštrukcii podvozku? V bezpečnostných a asistenčných systémoch? Motoroch? Okrem absencie 4x4 (čo v triede hatchov s výkonom pod 250k nepovažujem za relevantné) nemá Golf nič, čo by nemal i Focus, naopak z hľadiska bezpečnostných asistenčných systémov Focus prebíja konkurenciu.
to zaostávání beru právě u motoru a převodovky. Podvozek, bezpečnost atd. je už pak samozřejmě srovnatelná.... ale přiznejme si, motor-převodovka-podvozek - to je to základní, co dělá auto autem....
je spousta lidí, co před malým turbem upřednostní klasickou atmosféru. Ideální by samozřejmě byla možnost volby, časem to Ford určitě dožene.
6st. převodovka je ale docela dobrý triumf :yes:
Ten nový Focus ale vypadá divně. Z této trojice se mi líbí určo nejmíň. Astra naopak asi nejvíc, ale jako správný kombifil mě tyto H/B nechávají chladnými, a mezi kombíky holt Golf je prostě šereda...
Tak nové turbo u Fordu bude cobydup...s obsahem 1,0.
Viděl jsi Focuka na živo? Krasavec...dynamika sama. Jen jsem byl překvapen jak je venvnitř malý.....ale asi to je tím, že si člověk zvykl na větší auta.
Nebo, že by Ford útočil na "prééémii" ? >:D
Ani ne :-) za a) tam žádnou nemám za b) focus se mě zdá proti Golfu opravdu jako krasavec..toť vše :-)
Dynamika z něj vyzařuje, to že ty jen slintáš nad fotkama a neviděl jsi nic na živo, tak tvůj problém :-)
Spíš než já kérku, tak ty máš osinu ve tvaru Fordu v prd... :D:D a nedá a nedá ti pokoj ;)
ale prdlajz...není to z důvodu vlastnictví Forda, i mnoho novinářu psalo o velmi dynamickém designu noveho Focusu. Jen porovnávám tyhle 3 auta a mě..z osobních zkušeností se nejvíce líbí Focus, Pokud tobě Golf, tak to je tvuj problém..né můj, každému ať se líbí co chce.............jen nemám rád takové kecy...že nový Focus je hnus ...škaredá obluda atd....a ani ho naživo neviděli.....klíďo ať se nelíbí....každý má jiný vkus..tak jako u ženských :D.ale u tebe jak má někdo jiný názor...tak okamžitě má tetování od fordu atd >:D bla bla...
viděl - zatím H/B a C-Maxe. Předek ještě jakštakš ok, ale ten zadek u obou je silně neharmonický. Přetažený světla podivný tvarů, jakoby natáhnutá kabina s podivný zakončením... Prostě mě to zatím neoslovilo. Uvidím co kombík ;-)
Skutečně golf? Jasně, každý má své priority, jiný vkus atd. a když vše hodíš na papír, porovnáš, ohodnotíš, nějaký vítěz z toho vyleze, ale ... Ale spočívá v tom, zda bys svého vítěze skutečně koupil. Když lovíš v rybníce hatchbacků s důrazem na cenu, tj. mezi nejlevnějšími benzíny (nepočítám komické marketingové tzv. první motorizace, patřící leda do vozů o třídu níže), tak jsi ochoten podstoupit spoustu kompromisů. Chceš své minimum, ale taky máš cenový strop a vůbec neutratit vše taky není od věci. Někdo oželí rozdíl palce u ráfků, někdo duální automatickou klimu, kožený pitchovinky v interiéru nebo USB. Ve finále rozhoduje důvod a účel koupě. Bude to jediné rodinné vozítko, denně do práce, občas nákup, jednouročně Chhorvatsko...pak se ptám, opravdu tě nezajímají celkové rozměry a velikost kufru či jen na kombík nemáš nebo ti to stačí, nejsi stěhovák? Volíš-li pouze mezi těmito třemi, tak asi nic jiného než němce neuznáváš, u ostatních se bojíš kvality a servisních nákladů. Chápu, ale pak musíš zvolit ford, vw je na druhém konci. Jsi opravdu takový fanda downsizingu a turbo je nepřekonatelné zaklínadlo? Jsi takový hltač dálničních kilometrů, že se bez šestky neobejdeš?
Jo on ten Focus nemá šestku... no v tom případě bych byl nucen z této trojice taky do Golfa, byť na něj ještě nemám věk (stále ještě je mi -cet, nikoli -sát), protože Astra je tlustá berta. Ovšem s daleko větší chutí bych zašel k francouzům a vzal třeba Megane nebo C4 (ale spíš Megane). Z této trojice je pro mě desingově akceptovatelný jedině ten Focus, ale... nemá šestku.
já komentuju pouze ty tři auta nahoře, protože o nich je článek. Sám bych nekoupil ani jedno z těchto tří aut.... (bral bych něco z Itálie nebo Francie....).
Jinak Golf je z těch aut sice zvenku nejmenší, ale podle všech testů je vnitřní prostor zcela srovnatelný s Astrou a Focusem. A to je další věc, která mě na spoustě nových aut (zejména u Opelu) točí - auta rostou zvenku, víc plechu, víc kilogramů, ale zevnitř to není poznat.... 8-s A osobně prostě nechápu, proč bych měl chtít jezdit autem co měří 4,5m a vnitřní prostor má stejný, jako auto co měří 4,2m..... To si raději koupím to "menší", které prostorově poslouží stejně a bude hbitější a živější....
Jinak 6q převodovka není jen věc dálnice, ale i okresek, kde prostě víc kvaltů umožní lepší držení motoru v ideálních otáčkách. A to zrovna u atmo 1.6 je podstatné....
to je docela dobře možné, ono u Jůlinky záleží na obutí - na 16" prej nic moc, na 17" prej velmi dobré.... nevim (navíc je tam možnost sportpacketů, které auto sníží atd.). Čili tu Alfu bych si naklikal tak, abych byl spokojený.... neboj ;-)
Pro me je jasny favorit astra. Subjektivne ma nejlepsi design (zevnitr i venku), nejlepsi motor a nejdelsi rozvor. Ze je trochu tezsi, to je dano diky rozmerum auta.
No ale prece mas vetsi auto. Mozna bys chtel, aby vsechny auta vazila jako golf 1.2TSI, ale asi zustane jen u snu. Ja mam auto s pohotovostni hmotnosti 1750 kg a zere to jeste vic. Co ty na to?
Brzdy jsou delane umerne vaze auta a zrychleni je zalezitost motoru.
Ja na to nič, len že to asi nie je nižšia stredná trieda, že? ;-)
A hlavný problém Astry je v tom, že to väčšie auto nemáš, leda tak rozmerovo, ale priestorom nie. A vyše 100 kg rozdielu v triede pri rovnakom motore a výbave je dosť. Nemyslím, že by brzdy Astry boli väčšie alebo výrazne lepšie dimenzované, ako u Focusa.
Focus: za neho hovorí najnižšia pohotovostná hmotnosť a z toho sa odvíjajúca predpokladaná obratnosť a mrštnosť, podvozok (už 3. generácia multilinku), slušná základná výbava, bezpečnostné a asistenčné systémy. Proti jednoznačne jeho dizajn exteriéru, medzigeneračné zmenšenie kabíny a napriek najnižšej hmotnosti najslabšia dynamika.
Golf: za: špičkový motor s najlepšou dynamikou a 6st. prevodovka, kvalitatívny dojem z interiéru a jeho architektúra, pri najmenších rozmeroch slušný priestor vnútri. Proti: najvyššia cena, najdrahšie príplatky (aj za prkotiny typu USB skoro 10000 Kč), najmenšie kolesá, morálne najstarší z trojice.
Astra: pre mňa dizajn exteriéru i interiéru, najvýkonnejší motor, 17ky kolesá, robustnosť. Proti: najvyššia hmotnosť, slabá reálna dynamika napriek nominálne slušnému výkonu, pri najväčších rozmeroch málo miesta v interiéri.
Z tejto trojice s danými motorizáciami by som volil Golfa (to neznamená, že pri iných motorizáciách či karosárskych verziách by to bolo rovnako; napr. v kombíkoch by bol Golf Variant posledný).
Myslím, že skutočnosť, že Golf HB je oveľa vyváženejší ako kombi akceptuje takmer každý. Vyvážené a dotiahnuté línie hatchu dosť kontrastujú s neforemným Variantom, ktorý vyzerá ako umelo natiahnutý, neharmonický. V kombíkoch asi vedie Astra ST a pred Variantom by som uprednostnil i Focus combi.
mne na Variante vadia hlavne tie divné svetlá a z toho plynúce vykrojenie zadných dverí. Zvyšok je čisto účelové maximálne využitie priestoru. To mne, ako fanúšikovi hranatých klasických kombi nevadí.
Nenapadá ma nič v triede, čomu by som pre Variantom (z pohľadu dizajnu) nedal prednosť. Moment, robí sa Tíída v kombíku? >:-[]
I když mé sympatie patří Focusu (s jiným motorem), z této konkrétní trojky bych volil přesto nakonec Golfa a to jen a jen kvůli motoru 1.2tsi. FIII jsem s touto základní 1.6 projížděl...jako základ dobrý, ale přesto jsem čekal trošku více šťávy. Motor je do cca 3tis ot. opravdu velmi mdlý. Měl nalítané sice jen cca 400km, takže by se to určitě časem spravilo, ale i nezajetý motor hodně napoví. Přes 4tis ot. to trošku chytlo saze, ale taky jsem čekal víc. Navíc to už byl motor celkem nepříjemně hlučný. Na dálnici(150 tacho) už jsem motor taky hodně slyšel - v mezích pětistupňové konkurence, ale od Fofa jsem prostě čekal víc.
Takže pro mě jedině Ecoboost ;-) S tímto motorem bych Focusíkovi odpustil i ten stísněnej interier,tzn. nohy vepředu, u spolujezdce je to ještě výraznější, tam je pro nohy jen taková jakoby kapsička ;-\
no a kdy teda tam konečně (a hlavně do Mondea) dají to AWD. Zatím jsi tvrdil, že kvůli debilní koncernové politice ho mělo na AWD monopol Volvo. To je ale už skoro 2 roky pryč a AWD ve Fordech nikde....
JJ Volvo je konecne v prd... a Fordova AWD auta nikde, skoda!
Kugu tu at si nechaji, na co bude sebou tahat porad nafoukle SUV jeste s nenazranym zastaralym 5-valcem od "Volva"?
Tahle politika Fordu je fakt debilni a debilni je jeste v tomto pripade slusne slovo!
Chci auto od Forda s Fordovym motorem a s Fordovym pohonem vsech kol. Zadne zastarale cinsko-svedske dily, ty at si nechaji pro "premiove Volvo" a necpou je do Fordu.
Tak to nevím, kdy se AWD dočkáš.. ;-\ V Mondeu řekl bych chybí ještě více...To je asi tak největší chyba, kterou bych momentálně Fordovi obecně vytknul.
Z těchto 3 aut bych asi vybral Astru. Proč?
1) Design Fordu mi přijde šílený. Nelíbí se mi to ani zvenčí, ani zevnitř. Výbava auta je OK, motor také.
2) Golf je takový nemastný, neslaný. Ale je to držák, Již mnoho let se nabízí +/- stejný design a stále se na to dá koukat. U Golfu mi vadí motor - nemám rád turbobenzíny, mrzí mě, že Golf nemá atmosferickou 1.6/1.8 alternativu.
3) Je mi jedno, jestli má převodovka 5 nebo 6 stupňů. Kolikrát ten pětikvalt při 130km/h stočí stejně jako šestikvalt.
4) U Astry bych bral raději nižší stupeň výbavy, abych se vyhnul 17" kolům. Dvojzónovou klimu taky nemusím. Škoda jen, že je Astra tak těžká, určitě mohl Opel víc zapracovat na odlehčení vozu, pomohlo by to jak dynamice, tak i spotřebě.
To si mě špatně pochopil. Já bych totiž u Astry nevolil výbavu Enjoy, ale Essentia - tudíž bych byl 17" kol a duální klimy (dle mě zbytečnost) ušetřen :-)
Essentia je u Oplu zlý vtip. To má ešte aj displej palubného počítača polovicu zaslepenú; celkový dojem základnej výbavy je oproti vyšším výbavovým stupňom výrazne horší (ale to platí univerzálne, aj u Golfa).
V nové Astře jsem neseděl, malé HB nejsou u mě na pořadu dne.
Ale pokud je to jak říkáš, nechal bych tedy Enjoy a nepořizoval ten balíček Edice 20 (alu kola, dvouzónová klima). :-)
Finální rozhodnutí mezi těmito třemi HB by padlo po zkušební jízdě. Ale staticky zatím na mě nejlépe působí ta Astra.
Kdyby VW mělo rozumný atmosferický benzín, to váhání mezi Astrou a Golfem by bylo mnohem větší.
Ono Astra ani dynamicky nie je zlá. Pôsobí isto, stabilne, robustne, subjektívne za multilinkami v ničom nezaostáva (na hrane som nejazdil). Pri jazde z hľadiska komfortu a stability sa prejavuje hmotnosť naopak pozitívne (pri zrýchlení samozrejme naopak).
Focuse jsem jel jen s jedním dýzlovým motorem, a není nic bližšího, k čemu bych jeho jízdní projev přirovnal než astra. Tipuju, že se silnějšími motorizacemi vynikne lepší focusův podvozek a menší váha, s 1,6d se to auto chovalo tupě a těžkopádně ale silně kultivovaně a robustně, přesně jako astra 1,7d. Golf je proti tomu se stejným motorem ještěrka. ;-)
...ať vybereme jakékoliv auto z těhlě tší, tak ani jedno nemá chybu.
Někdo dá přednost chladné dokonalosti v podobě Golfu....další elegantnosti a až dívčím křivkám Astry...a někteří dravosti a technické vyspělosti Focusu.
Rozdíly v 10 tis. kč se smažou aktuální slevou u dovozců...nebo opravdu má smysl porovnávat u jednoho modelu 15,16, 17 ti palcova kola v jedne cenové úrovni? víme jak na takových 15 ti placových kolech např. Golf vypadá směšně...ostatně jako téměř každé auto v této třídě.
To stejné se odehrává pří udávaném zrychlení z 0-100, stačí mít delší "dvojku" a rázem je pár desetin dole.
Nakonec stejnak rozhodne "chuť" každého z nás po návštěve daných autosalónů a testovacích jízdách.
Všem třem automobilkám palec nahoru, jen Golfu přeju trošku více invence...ta se ale blíží..se sedmou generací......
Jo, kola dělaj auto, tady čtu dramatická prohlášení, jak golf strádá na patnáctkách v jiných debatách jsem se tu dočítal, že kola nejsou problém, aftermarket nabídne vše, ceny lidové.
Z tohoto výběru jednoznačně golf, klasická tvarová dokonalost kompaktu, pokud se doplní o příplatkové prvky dotvářející design, xenony, zadní led světla resp. zmíněná větší kola, pak focusu nezbývá než poloha skrčence v koutě. Nemluvě o podstatně menší délce a stejném vnitřním prostoru, a ve srovnávaných motorizacích také o lepším motoru a převodovce. ;-)
Z tejto trojice mi tiež iné auto ako Golf nevychádza. Aj keď svojim konzervatívnym poňatím voči konkurencii vyzerá ako žehlička.
Ford môže byť technicky dobrý - ale jeho vzhľad, to je des. Jak zvonka, tak vovnútri. Interiér sa mi prieči každou jednou líniou.
Astre vytýkam dve veci - mraky tlačidiel a obezitu.Auto, ktoré je menšie vnútri, ako sa zdá zvonka, moje sympatie mať nemôže.
Golf je vyvážený po všetkých stránkach, hoci viac moderny by mu naozaj neškodilo. O kolesách som písal vyššie. 15" je pre auto tejto triedy na bežné jazdenie ideálna voľba.
Ideálna ako ideálna. Najkomfortnejšia, to ale neznamená, že najlepšia. Pozri trebárs Perunov blog o autách nižšej strednej, kde Focusu vyčítal práve 15ky kolesá, ktoré vôbec neboli schopné využiť potenciál podvozka. O optickej stránke, ktorá je tiež silným argumentom nehovoriac.
16" je určitě lepší kompromis, než 15", Nemám rád tak "malé" kola, výrobce pak k vůli nim dělá vpředu zbytečně malý průměr brzdových kotoučů. Věřím, že Golf VII už bude začínat na 16"kách...
Mne sa focus naopak paci velmi, nazivo posobi naozaj dynamicky a vsetky detaily ktore sa tu riesili v inych clankoch palivova nadrz, predna maska...vyzeraju uplne v pohode. Interier mi sadol perfektne volant, budiky prevodovka, nastavenie ventilacie, vsetko prehladne, moderne a po ruke.
Že by ten nudný a konzervativní design Golfu oslovoval i týnejdžry, tím líp pro něj... ;-) Ale jen u nového Focusu dostraneš tuningový přední nárazník i k základní verzi... >:-[]
no Golf možno vyzerá ako žehlička, ale vzhľadom k posunu prakticky celej konkurencie ku knedlíkoidnému dizajnu je nakoniec vlastne celkom originálny >:-[]
Aktuálnej generácii ale ťažko niečo vyčítať. Oproti predchádzajúcej je dizajn o 100% lepší, auto vyzerá opticky široké a nízke (podobne ako 4. generácia), využitie priestoru je vynikajúce. Bral by som Golfa s palubkou z Astry, ja proste čudlíky milujem :-)
fuj, palubka Leona je fakt šialená. A pritom zvonku je to auto podľa mňa vyslovene krásne. Inak v jednom teste nového C-Maxu tiež vyčítali veľké množstvo tlačítok. Tak ja už neviem. Renault tam dáva združený ovládač, zle. Ford/Opel dá čudlík na všetko, zase zle. Vedla v teste XJ dotykové ovládanie, dobre? Zle!
To je zaujímavé, že vačšina ľudí má telefón s milionom aplikácií a nerobí im to problém ovládať a 20 čudlíkov nie sú schopný pojať. >:-[]
Klaudius nebol si to ty co vytykal nam vsetkym ze na octavku tour uplne staci 1,6? a tu ti je zrazu astra tazka a pomala? Z tej vahy na astre trpi jedine dynamika s tym slabym motorom. A ked si normalny jazdec a nie pretekar tak je astra tak akurat.
Asi tak. Astra 1,6 má porovnateľnú dynamiku ako Octavia 1,6. Je síce pravdou, že na 85 kW by to mohlo byť lepšie, ale ak nám dynamicky stačí 1,6ka Octavia, nemôžeme zároveň frflať na dynamiku Astry 1,6. ;-)
Zase sa ti pletú pojmy s dojmami. Golf je dokonalý príklad Moderny. Moderna - umelecký smer medzivojnového obdobia. Markantný v literatúre, architektúre a dizajne. V podstate celý nemecký dizajn stojí na základoch moderny. Pozri Bauhaus. Jednoduchosť, čistota, dôraz na detail.
A ak si mal na mysli súčasný dizajnový smer, tak ten sa opätovne nesie v duchu tejto moderny.
Ono ľudia si často mýlia a samozrejme i často používajú pojem - "moderný" vo význame "súčasný", ale to je chyba. Zrejme je to preberaním anglického textu: napr. modern architecture, ale francúzi používajú - súčasný, dnešný - napr. l'architecture aujourd'hui.
Jasný, stručný opis moderny /i keď moderna nie je len pravouhlosť a sú tam iné smery ako len spomínaný Bauhaus/:[odkaz] :-)
Tady bych jen jemně upřesnil - moderna (modernismus) je sice umělecký styl minulého století, avšak existuje i přídavné jméno moderní, zde ovšem ve významu nikolim přimykajícímu se k uměleckému směru nýbrž ve významu - pokrokový resp. novátorský. Tedy ne vše, co je "moderní" je produktem "modernismu".
White label - to čo píšeš je vlastne typická definícia moderny, čias začiatku 20.storočia. Novátorstvo, pokrokovosť ... to naďalej je pretavené časom do doby vyjadrujúcej pojem - moderný. Ja osobne nemám problém chápať pojem - moderný. Len chlapci White label, GTI i Dinar, nechcite zažiť to, čo zažívam opätovne vo svojej praxi ja. Pod pojmom "moderný", mnohí ľudia považujú všetko možné, len nie to, čo je v skutočnosti moderné.
Čarovné slovko "moderný" je doslova zneužívané. Kúpili sme si modernú sedaciu súpravu:[odkaz]
postavili sme si moderný dom s moderným interiérom:[odkaz]
Nehovoriac, že i toto dokážu ľudia nazvať moderným:[odkaz]
Ja preto radšej uprednostňujem pojem minimalistický a buďme radi, že ešte tento minimalistický dizajn neušľape kórejská, či americká produkcia. Viď porovnávaný Focus. To "skvost" európskeho dizajnu.
To samozrejme súhlas. Len veta príspevku by potom musela znieť:
Golf je vyvážený po všetkých stránkach, hoci viac "modernosti" by mu naozaj neškodilo.
alebo: Golf je vyvážený po všetkých stránkach, hoci viac "modernejšieho dizajnu" by mu naozaj neškodilo.
Takto sa tá veta z hľadiska slovenskej gramatiky vzťahuje na tú Modernu.
A pojem modernistický, to mnohokrát nepoznajú ani redaktori tzv. "odborných" časopisov o bývaní či dizajne, nie to ešte laická verejnosť. :-)
Řekl bych že dynamika golfu 1.2 tsi 63kw bude srovnatelná jako konkurentů se silnějšími 1.6. Tím pádem cena golfu padá pod uroveň která je tu psaná a tím pádem se mě zdá nejvýhodnější. Na druhou stranu nevim na co potřebujete šestikvalt, dobře poskládáná pětistupnová převodovka stačí bohatě. Kdo jezdí dálnice nekupuje základní motorizace a dovolená se dá přežít i s pětkou. Tuhle kategorii sleduju docela dlouho, otec vybírá vozítko do důchodu a zatim stále výtězí golf se slabšim tsi (kvuli pětikvaltu a ceně)
já nevim, ale psát u auta za 370, že se něco "dá přežít" mi přijde mimo....
6q je prostě výhoda a hotovo. Pro někoho zásadní, pro někoho ne, ale prostě je to objektivní fakt....
Teď ti asi uplně nerozumim, dle tebe má být auto za 370 tisíc dokonalé bez kompromisů?
Jen jsem chtěl napsat, že ne pro všechny je 6q výhoda (viz můj otec, který ho vysloveně nechce). S tím hotovo asi nesouhlasim, ale hádat se nebudu :-) . Přeju pěkný den
neříkám, že má být dokonalé, ale prostě nebudu k tomu přistupovat stylem "tohle se dá přežít" ;-) Jinak taky se o to hádat nebudu, hezký den i tobě :-)
Pokud budu celý rok používat v městském provozu kde je 6ka skoro zbytečná spíš otravná, né kvuli tomu že tam je ale že jsou celkově ostatní kvalty kratší a v létě jedna dovolená tak tohle se podle mě dá přežít :-) Celý je to o tom co od auta očekáváš a kde ho budeš používat...Znovu podotýkám že popisuju konkretní případ u nás doma.
kratší kvalty jsou naopak ve městě přínosem, protože motor míň točíš a můžeš jej ve městě efektivněji využívat. Já díky krátkým kvaltům v Bravu (1.4T) ve městě řadím už někde za 2.000ot další stupeň a díky tomu je spotřeba ve městě velmi přijatelná....
Je to prostě o tom, že kdo není líný řadit, vždycky bere raději 6q....
Tak u nás se řešilo jestli slabší motor s dsg nebo silnější s manuálem..Z toho plyne lennost řadit je veliká :-) Vyhrál manuál protože po projetí 1.2 tsi má takovou pružnost že není potřeba řadit >:D
Výhoda to být nemusí, podle toho jak je převodovka poskládaná. Zabrousím do jiné kategorie aut. Když před pár lety porovnávali Imprezu STI s 6st. a EVO VIII s 5st. tak všichni novinaři dávali přednost 5st. v EVU, zkrátka 6st. nemusí být výhra ;-)
ani jej radšej nehovor, že Tiráky majú kľudně aj 16stupňov >:-[]
Otázka je, ako je tá 5st. prevodovka Golfu odstupňovaná. U atmosferických motorov vraj dokáže na 5ku pri ďialničnej rýchlosti točiť len niečo nad 3tis. čo je fantastické
Kdybych dnes vybíral auto této kategorie, nezvolil bych ani jedno z těchto tří.
Astra se mi líbí, ale v základních verzích bych se obával dynamiky a se silnějším motorem už zase cena vzroste až do teritoria jednoznačně atriktivnější Giulietty. Z designu nového Focusu jsem trochu rozpačitý, ovšem zatím jsem ho neřídil - třeba by mě svezení přesvědčilo. A Golf se mi prostě nelíbí zvenku ani zevnitř a nevyhovuje mi ani jeho strohý chladný charakter, o cenách servisu a pochybnostech o spolehlivosti ani nemluvě.
Co tedy jiného? Kdybych měl v plánu investovat olem půl milionu nebo víc, bral bych jednoznačně Giuliettu. pokud by to muselo být méně peněz, asi bych se rozhodoval mezi novou C4, Fiatem Bravo a možná Peugeotem 308 a Méganem.
Ano, především výbava. Ale také třeba možnost lepší, resp. výkonější motorizace. A popravdě ani v hodnocení komplexu vlastností Magistrova italsko-francouzká čtveřice v této cenové hladině za německou trojkou nezaostává. Argumentem může být pokročilejší podvozek, ale někomu může naopak vyhovovat francouzská chrakteristika. Naopak třeba interier je pro mě jednoznačně přijatelnější u francouzů a italů, než u Astry a Fokuse. V komplexu nade všemi sice ční Golf, ale to už zase přichází ke slovu to množství muziky.
Já nevím, ale dívám-li se na ta konkrétní auta z článku, což jistě nejsou vrcholné motorizace, pak mi ten golf nepřijde nějak výrazně dražší, a v této výkonové kategorii mi malé turbo přijde mnohem lepší motor o šestikvaltu nemluvě. Úplně to s tou muzikou nevidím, tedy mimo zmíněnou výbavu.
Jistě , že je malé turbo lepší (o šestikvaltu nemluvě), je třeba se podívat nejen na max. hodnotu krouťáku, ale i na otáčky ve kterých přichází a tady nemá (s této trojice) Golf prakticky konkurenci... :-)
No právě - z této trojice. Jenže za 360 tis. Kč už máš Bravo 1.4 T-jet 120 koní:
[odkaz]
A to už je motorově jiná liga než 1.2 TSI, takové Bravo je plně srovnatelné s Golfem 1.4 TSI. A jako každé Bravo má standardně i šestikvalt.
Obdobně Mégane (dokonce 130 koní s šestikvaltem za 365 tis. Kč):
[odkaz]
Srovnatelné 308 a C4 jsou samozřejmě atmosféry, ale 1.6 VTi je natolik dobrá, že v tom problém nevidím.
Tak ono se tu pořád předpokládá, že bravo vítězí designem, jenže to, že jich jezdí vzhledem k nízké ceně docela málo nemá důvod jen v nějaké "neopodstatněné nedůvěře k italům", ale také v tom, že ten design zas neoslovuje tolik lidí, jak bys mohl z diskusí na svém domovském diskusním fóru nabýt. Jinými slovy bravo nabízí za podobné peníze 1,4T ale v podstatně horším autě než jsou zmínění golf, focus či astra, výhodu silnějšího motoru někdo ocení, jinému stačí slabší v propracovanějším autě. Mě se design focusu nelíbí, ale být v situaci výběru focuse 1,6 proti bravu 1,4t za podobný peníz, pak bych jej zvolil i přes výrazný hendikep motoru a chybějícího kvaltu, v jízdním projevu zeje propast, bravo bych nazval zvětšeným puntem, focuse zmenšeným mondeem, a v tom je zásadní rozdíl. ;-)
Právě, že ano, 95% zákazníků Brava neodradí design, jízdní vlastnosti, prostornost, nic z toho, ale to, že nechtějí Itala. A není to nijak jinak. Zajdi si mezi lidi, jen to, co vidím kolem sebe jasně dokazuje, že předsudky a image je základ úspěchu/něúspěchu.
No právě, ony se ty "předsudky" zpravidla na něčem zakládají a jsou to dlouhodobější a četnější zkušenosti s různymi produkty (nejen s auty) a z různých období... Pověst italské designu, ale bohužel i kvality (navrch huj, vespod fuj) si vybudovali předeším italové sami svým laxním přístupem k celkové kvalitě jejich produktů . A i když to pochopitelně neplatí zcela obecně (viz. třeba zmrzlinové stroje, kávovary apod.), v podvědomí většiny lidí je to zasazeno podobně, jako třeba naopak ta zmiňovaná japonská pověstná kvalita/spolehlivost...
Argument "více muziky za stejné peníze" bych raději nepoužíval. Než 8 CD s Evou a Vaškem (Maxim Turbulenc...), tak raději 1 CD Led Zeppelin. Tím chci naznačit, že kvalita něco stojí.
Nejde o nechuť k německé produkci, třeba Fiesta a Corsa o třídu níž, Mondeo o třídu výš nebo Mercedes a BMW (úplně jinde) jsou taky německá auta a ta bych si do garáže ochotně postavil. Ale v této kategorii bych si prostě mnohem raději vybíral mimo Německo.
Jasně, ale chtěl jsem zůstat v "mantinelech" třídy.
Ono rozhodování mezi slabším, ale větším Mondeem a silnější a vybavenější, ale menší Giuliettou by bylo hlavně o požadavcích na prostor a o využití auta (dálnice / okresky / město...).
Beaumonte, lítáš v tom jak nudle v bandě, tvůj výběr je výběr papírového diskuzního zoufalce, který svůj příZpěvek píše hlavně proto, aby mohl "nevybrat" něco z německé produkce. Dávat přednost Bravu před Focusem (například) může opravdu jen teoretik tvého nízkého obzoru.
Málo platné, diskutér, který tu tajně vystřídal nick, diskutér, který je schopen si dát do nového nicku akademický titul (bože), s tím je všechno, ale úplně všechno špatně. Právě jsi to dokonale potvrdil. Tvůj svět, to jsou diskuze na vedlejším webbu, ty nářky a plačky obdobných diskusních nedomrlců... zde nestíháš, zde jsi dokonce i sám proti sobě. Jdeš tu na všechno zásadně a zcela špatně.
Investovat ?? To je velmi hezké slovo ve spojení s nákupem nového auta ;-) .... Připadá mi, že tady tak trochu chybí Japonci - což takhle Auris - 1,6 se 6-ti kvaltem ??
určitě Golfa. Jak už tu padlo, je jednoznačně nejvyváženější. A jako bonus má moderní turbobenzín. Jinak bych v této cenové relaci bral asi Bravo, které se mi stále velmi líbí zvenku i zevnitř, navíc s výborným 1,4T.
Už to tu padlo viac-krát. Táto trojka bude s veľkou pravdepodobnosťou najpredávanejšia vo svojej triede. Každopádne, nech už človek kúpi ktorékoľvek z nich, nikdy to nebude krok vedľa. Záverečný výber potom tak bude vždy závisieť aj tak len na konečných sympatiách kupujúceho ku konkrétnemu autu, napríklad v závislosti od dizajnu, preferencie značky a pod. U mňa je víťazka jasná! Astra! A ako píšem, žiadna voľba z tejto trojky nie je zlá. Záleží na tom, čo kto preferuje.
Bolo by zaujímavé vyskúšať slepý test ( [odkaz] ) pri tejto trojici. Však zároveň by človek vopred nemohol podrobnejšie poznať ani jedno z týchto áut a tiež by tých "slepých" testérov mohlo byť viac. Výsledky by mohli byť zaujímavé! Čo tak keby redakcia auto.cz trochu experimentovala? Muselo by to byť však objektívne aby to malo nejakú hodnotu... ;-)
Co tady chceš řešit? Auto se nevybírá od stolu, ale od garáže. Nebo si snad po večerech proháníš v posteli... pornočasáky a vybíráš si svojí budoucí holku? Pěkně si vždycky všechno vomakej, spodek, hořejšek, zasuň se dovnitř, prostě všechno. Tedy, nyní myslím jako ty auta...
Tak začneme usazením za volant, tím se začíná - v ergonomii a materiálech, v přehlednosti a stylu kabiny vyhrává Golf na celé čáře. Pokud máš vkus, stačí ti v každém autě pět vteřin na to, aby ses našel.
Pak to nastartuješ, podíváš se na šaltrpáku a čteš-li AUTO.CZ:yes: jsi doma, tedy, pokud toužíš po tom nejlepším ve třídě - dvojspojka á la VW (DSG) nějakej ten světovej dvoulitr (světovej opakovaně) , nějakou tu variabilitu podvozku a na stísněné poměry vzadu v Astře, či transformérskej vnitřek focusu si už nikdy ani nevzpomeneš.
Můj tip pro tebe je - červené nebo do antracitova vyvedené GTI, VOLKSWAGEN GOLF GTI, osmnáctku na kola, osmnáctku na místo spolujezdce, nějakou tu tmavší kůži, myslím na sedadlech, i když... to vše orámuj dvě stě deseti koňmi bratru někde kolem 800 až 900 tyček. Pokud je máš, jsi králem třídy, jsi i mezitřídně uznávaný, respektovaný jezdec. Pokud je nemáš, onanuješ nad katalogem, hledáš nejlevnější řešení pro své garážové desetiletí a úporně hledáš důvody, proč si nekoupit to getičko. Žádné důvody nejsou, jsou jen touhy a možnosti.
Neboť nemít a chtít je něco úplně jiného než vědět a mít...
Ja ti neviem GTI... Ja by som tých 800-900 "tyček" asi investoval inak. Určite nie do GTI. To radšej ojazdené BMW 3er Coupe. Alebo ak sa budeme baviť o novom, tak napríklad BMW 135i. Dať za Golfa skoro mega nie je podľa mňa ani v prípade naozaj luxusne vybaveného GTI zrovna najsprávnejšou voľbou. Za tie prachy môžeš mať už ďaleko lepšie zvezenie... Nemôžeš nesúhlasiť. Hm? ;-)
Mohu nesouhlasit, neb pokud by sis chtěl v tom BMW 1 zajezdit na takové (komplexní) úrovni jako v tom GTI, musel bys podstatně přihodit. O konfrontaci nového GTI s olítaným BMW tu snad nebudeme diskutovat...
P.S. GTI stojí 730..., bez DSG 670. Nahoře jsem vypsal cenu za vyšperkované auto.
Tak hlavně jde o různá auta svým zaměřením.... 135i určitě jako druhé auto na víkendy na zábavu, ale na to u nás moc lidí nemá. Jako první auto do rodiny vyhraje na plné čáře Golf, už jenom proto že v zimě u nás kupodivu sněží a proto, že je prostě universálnější...
Pokud to můžu posoudit ze svého hlediska, tak Pasát za 1,6 mil nebo za 0,5 mil je pořád velmi dobré "stejné" auto .... a pokud bych si to měl koupit domů, tak nemám žádné dilema .... mimochodem "rumunský žebrák" má pětikvalt a pro mě je to lepší než šestikvalt u předchozího pasátu .... a nějak se mi ani nestýská po DSG ....
Tak dobre, nech stojí okolo 700 (toto ja neviem presne a nebudem ani hľadať). Pri myšlienke, čo môžem za tieto peniaze mať iné s pomedzi športovejšieho zvezenia, tak do GTI by som nešiel. To už radšej oveľa oveľa krajšie Scirocco (to už je hlavne vzhľadom podstatne iná káva). Do verzie GTI by som šiel len u Pola. Ten Golf ma nejak neberie...
Rocco je velmi povedené, ale není to karoserie pro každého, proto je tu i tradiční, klasičtější a praktičtější Golf GTI, je jasné, že v diskusi pod Golfem si člověk vzpomene spíš na G GTI, než na rocco... ;-)
S tím nemohu souhlasit, naopak Golf má právě ve verzi GTI/GTD jasně nejlepší nabídku (ze všech verzí Golfu) co se týká poměru cena/výkon/výbava/vzhled. Pokud se k tomu budeš chtít dostat na celkový dostřel pomocí příplatků k základní řadě Golfu, nic moc neušetříš a výsledek bude stejně (proti GTI/GTD) relativně rozpačitý. GGTI začíná na ceníkových 677.400,- (GTD - 641.800.-) s tím, že ani puze se základní výbavou brečet určitě nebudeš. Naopak, jen samotný interiér vypadá v základu hodnotněji, než v základu u prémie o třídu výš (viz tvůj příklad s podstatně dražším 3er). A srovnávat cenu nového vozu s ojetým je pochopitelně hloupost... ;-)
No, ale pak už jsi neodpověděl. Cože jsi mi nabídl? >:D Jsi napsal, že když budeš mít dobrou náladu, tak jakej pak výběr? >:D NAvíc jsem psal, že bysme se měli vsadit o stejnou věc. Se Slovákem se asi taky nebudeš vsázet o stovku, ale každý své měny >:-[]
Nic, to je jen trefné přirovnání, když někdo někoho lehce porazí. Původně to vzniklo v souvislosti s fotbalovou Barcelonu, ale na Fiestu to taky sedí :-)
S tou stovkou vsazenou se Slovákem to není vůbec špatný nápad, škoda, že nejsi Slovák... >:-[]
O stejnou věc? Ty seš pěkně vyčůranej... >:D
No dobře, když jinak nedáš, tak to vyber ty:, klasika, 12 let, 18 let, nebo ten můj vrchol běžné nabídky? ;-)
Proč jediný, podívej se kolik tu jezdí 5dv. Golfů a kolik 3dv. ;-)
Každopádně sportovnější verze, jako GTI/R vypadají ve 3dv. sportovněji, zvlášť v tak světlých barvách, jako je bílá...
Za mě ta "antracitová" (carbon-steel grey mettalic) a bílá, červená raději ne, jednak se v ní zbytečně ztrácí ta linka a pak je hothečově dlouhodobě až příliš profláklá... ;-)
U GTI6 jsem taky pro ten "antracit", ale bílá je velmi! těsně za ním, u GTI5 byla bílá jednoznačně nejlépe vypadající, viděl jsem ve "Vlkohradu" všechny tehdejší ("antracit" se nenabízel, jen světlejší šedá United) barvy na GTI5 naživo a nebylo ani moc o čem přemýšlet... :-)
No uz si spat? dlho ta tu nebolo, co ste mali vela ucenia v skole?
k textu: Mas to jedno, ludia si budu vyerat aj ine auta a aj ked je golf naozaj spica vo svojej triede, nie kazdeho oslovi ta chladnost interieru. Niektori ludia proste kupia aj nieco ine. !00 ludi 100 chuti.
Lidi co opravdu ví a řídili, jak GGTI, tak MRS, hlavně nikdy nepíšou podobně "černobíle"..., což platí prakticky - "ve všem"..., v životě je vždycky něco za něco a ani GGTI s MRS nejsou vyjímkou...
Z techto tri by byl vyber dost slozity. Zvlaste proto, ze s novym Focusem nemam jeste zadnou zkusenost. K nejakemu odepisovani Forda na zaklade, co napise par automobilovych pisalku, jak tady predvadi mistni kriklouni, se nesnizim.
Takze z dvojky Astra vs. Golf bych volil Astru. Volba se zaklada na podstatne lepsim interieru, prijemnem podvozku a jizdnich vlastnostech. Golf je vybornym vozem. Ma ale par neodpustitelnych much, ktere ho odsouvaji o pricku niz. 1. Archaicky interier 2. Poloha ridice za volantem je mi pri nejlepsim moznem nastaveni neprijemna. 3. Mnozici se negativni feedbacky na motory TSI spolecne s klesajici kvalitou a spolehlivosti automobilu znacky Volkswagen.
Pri volnem vyberu bych misto Fordu dal Mitsubishi Lancer hatchback, misto Golfu bych videl (exterierem podobne vydareny) Auris, nebo Cee´d a misto Astry treba novou C4, nebo treba Octavii.
Takoveto porovnani "ktere koupit", pricemz nam redakce nabidne pouze (ac vyborne) nemecke vozy, mi prijde zavadejici. Nabidka hatchbacku nizsi stredni je mnohem vetsi a vybirat pouze na zaklade "narodnosti" producenta je prinejmensim hloupe.
Vzal bych si Astru. Líbí se mi z uvedených aut nejvíce. Také je nejtěžší a i díky tomu v provozu nejbezpečnější (z hlediska pasivní bezpečnosti). U Fordu se mi nelíbí design, u Golfu nevěřím spolehlivosti 1,2 TSI (uvidíme časem). Jak u Fordu tak u VW nechápu použití multiprvku v zadní nápravě (pomáhá snad jedině v případě zástavby 4x4), rozhodně ne jízdním vlastnostem. To je u aut, které mají z principu slabinu vpředu, úplný nesmysl. Z hlediska životnosti pak multiprvek na poctivý výkovek (kliková náprava) nemá ani omylem. Pravda, ty wattovy přímovody v Astře jsem zatím neviděl, takže nevím, co se od nich dá čekat.
Ak neveríš, že multilink vzadu pomáha jazdným vlastnostiam, porovnaj si Octaviu I a II. Ktoré auto viac poskakuje a ktoré lepšie sedí na ceste? A čo je z hľadiska udržania stopy a bezpečnosti lepšie? ;-)
Multilink je určitě principiální výhoda, ale jakoukoliv konstrukci nápravy jde ještě udělat a zejména odladit dobře nebo špatně.
Takže třeba Ceed s multilinkem není v jízdních vlastnostech ani v komfortu jízdy žádný zázrak (ovšem ani propadák), naopak Astra nebo Bravo s tuhou zadní nápravou se blíží multilinkům, ztrácí jen na opravdu rozbitém povrchu, kde záď s tuhou nápravou prostě někdy odsakuje.
Plne súhlasím s tým, čo píšeš. Len by som doplnil, porovnávajme najlepších spomedzi áut s vlečenou zadnou nápravou (Astra) s najlepšími s multilinkom (Focus), ako píšeš, dá sa i výhoda multilinku prehajdákať a zle naladiť (Ceed/i30) a byť horší, ako Astra.
No, Octávie I je poměrně velmi specifické auto (z hlediska konstrukce). V jednoduchosti se dá říci, že je to velký vůz na malém podvozku. Za zadní nápravou má pořádný a těžký batoh, který způsobuje poměrně značné problémy. Tam, pravda, může být klasická kliková náprava dříve na hranici svých možností než přední náprava. Zlepšené jízdní vlastnosti O II přikládám spíše celkovému naladění podvozku a konstrukci než tomu multilinku. Ostatně budiž Ti pro informaci fakt, že žádný rallyový vůz multilink nepoužívá (důvodů je několik, jedním je ovšem fakt, že jeho přínos z hlediska jízdních vlastností je diskutabilní). Ovšem standardní hatchbacky, kde v zádu neexistuje prakticky žádný převis, nemůžeš srovnávat s Octávií. Všechna tato auta trpí zejména nevyvážením (výrazně větší zátěž na přední nápravě naž na zadní nápravě) a to tím větším, čím těžší je motor. Proto z hlediska jízdních vlastností jsou na tom nejlépe ty nejlehčí možné motorizace a těžké nafťáky jsou na tom naopak nejhůře. Jedno mají ovšem společného všechna tři tato auta: Vrozenou nedotáčivost a tedy problém na předku, nikoliv na zadku. Nejvíce mám naježděno s Astrou G (o dvě generace starší model) a pak právě s tímto novým Golfem. Obě auta mají vpředu totožné zavěšení (McPherson) a obě auta mají primárně problém na předku. Měl jsem ještě Audi A3 s těžkým nafťákem (generace shodná s Golfem V - tedy multiprvek) a co ta dělala při prudkém brzdění na dálnici - roztancovala se záď, mě jednoznačně utvrdilo v tom, že do hatchbacku těžký motor nepatří. (Tedy Astru s 2,0 CDTI bych si nikdy nevzal. Jo verze ST už je něco jiného).
Další (ne nepodstatný) fakt je, že Octavia I je pro běžného řidiče automobil se zcela vyhovujícími jízdními vlastnostmi a i z tohoto hlediska jsou všechny složitější nápravy úplně zbytečné. Spíše jde pak o životnost a levnost řešení než o cokoliv jiného.
No tiež poznám jak OI, tak OII a zastávam názor, že zlepšenie jazdných vlastností ide práve na vrub toho multilinku (nárast rázvoru o pár cm vplyv veľký nemá). OII podstatne menej odskakuje, čo je pri dlhom zadnom previse niekedy kľúčové z hľadiska udržania auta na ceste.
Ako píšeš, pri nižšej strednej je väčším problémom nedotáčavosť. Ja dodávam, že na dobrej ceste. Napr. na rolete v zákrute Ti skôr odskočí nestabilný zadok, ako sa prejaví nedotáčavosť. A nie je to len vec Octavie s jej veľkým previsom, ale v zásade každého kombi. Ja mám kombi s relatívne ľahkým benzínom a multilinkom a myslím, že rozdiel oproti konkurencii s vlečenou zadnou nápravou cítiť.
Nevím, jestli je moudré stavět mezi sebe Octavie, které mezi sebou mají 6 let. Porovnej multilink s klasickou zadní nápravou, ale u technicky stejně starých aut. Pokud nejezdíš na limitu, tak rozdíl prakticky nepoznáš ;-)
....ať si vybere,co je mu nejbližší... Jen co se cenového srovnání týče, tak si nejsem jistej, jestli je to zcela objektivní. Někteří importéři (stejně jako domácí Škoda) nabízejí z oficiálních cen i desetitisícové slevy...
Já právě vybírám. Trochu si nejsem jistej, jestli malé auto (fiesta) nebo nižší střední (Golf), ale vím jistě, že než jsem začal vybírat, nelíbila se mi ani Fiesta ani nový Focus, ale co jsem v tom třikrát jel a viděl několikrát, najednou jsem si zvyknul a musím říct, že dneska mám největší překážku koupit Golf/ Polo právě v jejich designu. Nejde mi o nudu nebo o ukazování se, ale světla maska na nových VW je IMO tragédie.
VW vede interiérem, jeho zpracováním, pocitově pokojíček... ale když z toho Focusu 1.6Ecoboost i z té Fiesty se fakt nechce vystupovat... to by člověk jen z okýnka hodil obálku prodejci do klína a pokračoval rovnou na dovolenou někam hodně daleko a hodně klikatě...
Navíc po vlastní zkušenosti s VW mám docela obavu o nějakou fatální chybu na autě, což u dosavadních Fordů hrozí rozhodně míň... (mám 1.4TSI twincharge a 4motion)
Nová Astra je opět auto pro důchodce...technika Opelu...no... a jejich nejistý pokračování...
Neber to zle... ale představ si, že je ti 65, jseš čerstvě v důchodku a chceš si pořídit nový auto...nejseš milionář.
Koupíš si snad Mini? Nebo třeba Scirocco? No prostě zvolíš úměrně svému věku, ale Golf... to je trochu moc, tak vemeš Astru, je pořád dostatečně usedlá na tvých 65 a při tom z ní aspoň něco kouká - ideální auto pro důchodce (a mnoho jiných skupin)
Ale ne pro mě.
nevím, kolilk ti je, já jsem v roce 1998 coby študák očekával příchod Focusu I a psal jsem podobně jako ty..po roce jsem otočil a pak jsem dva sedlal, dodneska krásný auto.
Já nevím, Focus jsem naživo neviděl, ani v něm nejel, ale kdyby neměl ty idiotsky protažená zadní světla, tak by mi agresivní maska nevadila, spíš naopak. Takhle to vypadá, že si před navrhnutím designu nového Fordu, dali pár houbiček-). Můj názor.
Vím, že někdo z vás řekne, že to není moc relevantní, (protože Mazda 3 ve srovnání není), ale já bych si připlatil 13.000 - 25.000 Kč (25.000 by bylo v případě metalické barvy) a šel do ní. Není to designový kompromis jako Focus, ani není německy strohá a chladná jako Golf a není "obtloustlá" jako Astra. Je to můj názor, ale určitě bych preferoval atmosferickou 1.6 nad 1.2 TSI, i když jsou výkonově totožné. To že Mazda nemá 6. rychlostní stupeň, podle mně vadí na dálnici, ne ve městě. Co by mi asi vadilo nejvíc, je absence byť manuální klimy, ale i to bych přežil.
Design Mazdy3 (převzatý z minulé generace) není žádná výhra (trochu natáhlý "jezevčík"), nemluvě o interiéru... V minulé generaci se tento design dal (svým způsobem) považovat za zajímavý, dnes vypadá velmi podobně většina konkurence, Astru a Focus nevyjímaje...
Interiérem bude VW na výši, ale to pro mně nikdy nebylo rozhodující. Pořád nebude po 100 tkm vrzat jako "Francouzi a Italové", takže mi tvrdý plast v interiéru nevadí, nejsem ftalátový lízač-).
S tím místním, dětinsky profláklým, olizováním plastů na mě, prosím tě, nechoď. Co má společného to, že chce mít někdo celkově kvalitní interiér (včetně použitých materiálů), nejen ve vlastním voze, ale třeba i doma, v kanceláři, nebo hotelu apod. s olizováním? Já vím, že se dá osprchovat i v panelákové koupelně z umakartového jádra, ale mezi kvlalitníma obkládačkama, bateriema a doplňkama, to má trochu jinou úroveň i bez olizování čehokoli... ;-)
Pro některé z nás je ovladatelnost poměrně podstatná-) a nejen ta, jde i o spotřebu. Proto fandím Mazdě a Japoncům vůbec. Jejich auta nepřibírají a když ano, tak málo.
Jasně že je ovladatelnost podstatná, ale snad mi nechceš tvrdit, že to že když je Focus nejlehčí, tak je i nejovladatelnější.
Také nefandím přibírání hmotnosti, jakožto fandu Oplu mě trochu mrzí, jak Astru nafoukli ;-\
To tvrdit nechci a ani nebudu, ale třeba Mazda 2, která váží 990 kg i s automatem, bude pořád svižnější než Fabia 1.2 TSI, která váží něco okolo 1220 kg. Takže jak říkám, rozhodně to netvrdím, ale jistá logika v tom je, ne?
Co beru jako hlavní výhodu je, že Mazda má 1.5 atmosferu, kdežto Fabia 1.2 TSI. Možná je ten strach iracionální, ale malým turbo-motorům prostě nevěřím a myslím, že down-sizing funguje jen ve velmi málo případech. Třeba se mi dost nelíbí snaha BMW osazovat řadu 1 + Mini tříválcovými motory s bi-turbem, a to jsem tak trochu jejich fanouškem.
No, ukáže se co malá turba vydrží. V malých autech si myslím, že by malá turba fungovat mohla, v těch větších je to zatím otázka. Osobně se mi projev oturbených benzínů líbí, pro atmosféry zase mluví spolehlivost a ne tak velká citlivost na styl jízdy co se týče spotřeby.
Je to možná trochu revoluční myšlenka, ale já bych se zkusil vydat úplně jinou cestou. Když chtějí "velký" výkon při malém objemu, tak by se dal používat Wankel, Mazda RX-8 s ním úspěšně existuje, otázkou ovšem je, jestli by u těchto motorů šla při dalším vývoji nějak snížit spotřeba, 16 litrů ve městě je z dnešního úhlu pohledu opravdu neakceptovatelná hodnota.
Ano, motor žere jak benzín tak celkem i olej, i když ne už v takové míře jako dřív. Spotřebě by možná pomohlo, kdyby motor neladili na tak vysoký výkon jak v případě RX-8. Jinak Wankel v RX-8 nesplnil normu Euro 5 tak ho Mazda raději, než aby jej přiškrtila, stáhla z Evropského trhu ;-\
Pro me je to jedno z nejdulezitejsich kriterii. 1.0 EcoBoost prijde brzo do Fiesty, B-MAXe i Focusu.
Jedine co mi dost vadi je zatim nemoznost AWD u Focusu, jinak je technicky Focus nejlepsi auto tridy, technicky uz lepsi nez Golf (tedy az prijde 1.0 EcoBoost s novym Powershiftem) ale to nebude dlouho trvat.
Já nevím, ve mně tyhle malé turbo-motory nějak důvěru nevyvolávají a už vůbec ne v autě rozměrů B-MAXU, kde se motor bude muset "prát" i s vyšší stavbou vozu. Navíc, když ho srovnám s Fusionem, tak Fusion byl extrémně nudný, ale tohle je podle mně moc.
No kdyby sis třeba přečetl můj příspěvek dole, tak bys zjistil, že v hatchbacku bych volil Golfa, který to logo na kapotě nemá. Ale na to nemáš kapacity ;-)
no, ani sa mi nechce verit, ze by "inziniri" z nemecka ubrali z hmotnosti 80 kg, lebo ten moj focus II 1,6 tivct vazi podla tech.preukazu 1275 !!! kg so standardnou vybavovu... myslim, ze 1195 je to trocha zavadzajuci udaj, no bodaj by som sa mylil...
Neviem. Nejak súčasnej ponuke kompaktov nedokážem prísť na chuť. Neviem že ak by som si teraz kupoval auto danej kategórie, či by som si vedel vybrať. Z európskej produkcie by som si nevedel nič vybrať, aj keď sa mi páči nová C4ka, no u dizajnu moje sympatie končia...techniku toho auta radšej neriešim. Golf je zasa opak, technicky vyvážený uhladený, ale pre mňa príliš nudný, všedný, nevýrazný. Stále som bol zaťažený na Japoncov (aj vlastním jednu Corollu, to auto má 12 rokov a ešte nikdy nesklamalo), ale súčasná produkcia Japoncov je nič moc. Toyota nech sa s Aurisom niekde strčí. Stále čakám, že sa objaví nová Corolla a Golf dostane plnohodnotného konkurenta ako to bolo v minulosti. Honda zo svojim UFOm tiež neohúri. 3ka od Mazdy je pekná, ale starší motor a dlhé prevody z nej robia dôchodcu. Nissan už ani nieje Japonec a v kompaktoch nič neponúka a Lancer od Mitsubishiho tiež nič moc. Keď si vezmem Kórejcov, tak oni by mohli byť časom zaujímavý, ale stále mám pocit, že ešte musia toho veľa doháňať.
Nakoniec by som si z kategórie kompaktov asi naozaj vybral toho Golfa. Ale nie preto lebo je dobrý, ale preto lebo konkurencia je slabá.
Mně naopak přijde Civic 8th generation nesmírně zajímavý, jediné co se mi na něm nelíbí je "spoiler" uprostřed zadního skla. Rozhodně to není nuda jako Golf.
Je to individuálne. Ja som na Civica asi príliš konzervatívny. Zas nie až natoľko aby som kupoval Golfa >:D Zas na Civicu milujem jeho atmosferickú 1.8mičku. Je to taký charakteristický japonský motor.
[subjektivni dojem]
Zde neni co resit.
Pokud se jedna o bezne nakonfigurovany hatchback, jediny boj se odehrava mezi Golfem a Julinou. Pro kombi to uz neplati, Golf Variant je vylozene osklivy a Julie jaksi kombika nevede.
Pokud se ma jednat o nejake netradicnejsi konfigurace, zajmave jsou i Megane GT a RS, koneckoncu i nase Oktavka v te RS anebo 4x4 je super auto.
Tak tak, nejde jen tak vybrat 3 auta, tady je ten výběr opravdu různý.
V kombíku bych asi neváhal Megane GT s vyladěným podvozkem, modré, ideální. Dotahuje se na něj Octavia RS ve stejné barvě, ale tady již stojí zvážit při její ceně, jestli není lepší jít pro Mondeo či Lagunu GT.
V hatchbacku to je těžší volba, ale ten Golf vůbec nevypadá jako špatná (i cenová) volba.
Opel umí dělat pěkná auta. Astry mi všechny na svou dobu přišly jako pohledná auta, Corsa po faceliftu vypadá také pěkně a Insignia je také fešanda. Ze současné produkce Opelu mi moc nesedí SUV Antara.
To navrhoval nekdo, kdo vi, jak auta prichazeji ke sramum.
Me to prilis nevadi, zajimave to narusuje tezkou masu plechu a vizualne snizuje ponton. Ale zase chapu, ze se cernej plast nekomu nezamlouva... :-)
Nekde se i nabizi lakovanej, na par autech uz jsem to videl. eReSa to maji vsechna v barve.
Pokud se podivas na ix35 (tfuj), tak verze s oplastovanym spodkem aspon nevypada, ze zatacky prekonava kotoulem.
S první větou souhlas, potvrzuje to, co jsem tu napsal ve stejné minutě...
U Crossoveru a SUV to logiku má, ale které eReSo má právě takovéto "boule" v barvě?
Tak Megane GT je porad auto do mesta, zadnej velkej sportak. A ve mestech se holt sramum nevyhnes.
Zrovna dneska jsem myl rucne Lagunu a boky jsou po deseti mesicich ve velkomestskem provozu docela dodrbane. O naraznicich nemluve.
Zacinam premyslet o rozlesteni a pak komplet folii, od toho nejhorsiho by snad mela pomoct. Neznate nekdo nejakou dobrou firmu?
Tak ted jsem projel nabidky ruznych firem a vypada to, ze se do vejdu dvaceti za komplet auto a skla.
Ted uz zbyva jen rozhodnuti, jestli transparentni lesk anebo mat... :-) Hlavne aby Laguna zustala GeTeckove modra.
Ale psal jsi: "...eReSa to maji vsechna v barve", takže jsem čekal, že myslíš opravdu všechna RS, tedy i ty od Audi, Fordu, Škody apod., ale tohle nemají ani všechna RS od Renaultu:
[odkaz]
Firmu znám třeba ve Zlíně, což budeš mít asi z ruky...
Pokud myslíš čirou folii, tak na ní jsou taky docela brzo vidět mechanická poškození a levné to taky zrovna není...
Posli mi prosim Te SZ s kontaktem, obcas timhle smerem jezdim. Holt bych si udelal dvoudenni pobyt, pokud by kvalita provedeni byla adekvatni.
Jiank idealne neco v Praze nebo Usti...
Chtel bych transparentni folii, protoze folii v barve modra Malte nikde nemaji. Jestli maji ale tak slabou odolnost, tak si to jeste rozmyslim. Prece jen davat dvacet tisic, jen abych se pak stejne musel divat na ty same skrabance, se mi moc nechce.
Tak to je jednoduchý výběr. Ze tří uvedených ani jedno.
Vlastně jedno rozhodně ne...černý Golf, snížený podvozek, kola jak od žebřiňáku, chromovaná koncovka výfuku, ideálně ještě s pruhem v bílé barvě a za volantem bezmozek s kšiltem dozadu...to je noční můra. :no:
Az budou stat padesat tisic, tuzeri budou mit zase zne.
Ted to postihlu AR156, normalne se mi otevira kudla v kapse, kdyz vidim, jak s nimi ti hnupove zachazeji. :-(
Já bych s tím nesouhlasil, netuní, protože jsou v bazarech pro tuningery zatím ještě nedostupné, až spadnou na cenu 20 kšiltovek, tak se tunit budou taky, ale to je problém skoro každého auta, i když Golf má k tomu hodně fanoušků.
ale ford Focus je strašidelné auto , předek jak buldozer do vinohradu, golf má skvělý, řekl bych nejskvělejší introš ale co ten krabicoidní vzhled , no a astra je velmi pěkná zvenku, vevnitř nic moc. Takže já chcu Astru s inrošem z golfu nebo C4 a motorem z alfy , pochopí to tady už někdo nebo Vám není líto peněz?