Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus 1,6 Ti-VCT vs Astra a Golf: Co koupit?

Diskuze (294)
Ford Focus vstoupí na český trh se základní cenou 359.990,- Kč. Jak si stojí ve srovnání s německými konkurenty?

Po éře atraktivně naceněného Focusu druhé generace (v prodeji stále jako Focus Classic) přichází nástupce. Cenovku začínající dvojkou zcela vypustil, stejně jako základní motory 1,4 Duratec (59 kW) a 1,6 Duratec (74 kW).

První volbou se proto u Focusu stává motor 1,6 Ti-VCT s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, který dosahuje 77 kW a 150 Nm. Za podobnými parametry se musíme u odvěkých německých rivalů vydat dál než do prvního řádku ceníku.

Opel Astra má Focusu nejblíže s motorem 1,6 XER o výkonu 85 kW, Volkswagen Golf sází na přeplňované motory, a proto nabízí 1,2 TSI s totožnými 77 kW, avšak 175 Nm.

Zajímavostí je, že při srovnání pohotovostní hmotnosti (bez řidiče) je z tohoto tria nejlehčí Focus. Jako jediný váží pod 1,2 tuny a je tak o 38 kg lehčí než menší Golf. Astra je na tom ještě hůř, její šestnáctistovka musí rozpohybovat ještě téměř o metrák víc, konkrétně 1320 kg bez posádky.

Ford Focus - srovnání technických údajů s konkurencí
ModelFord FocusOpel AstraVW Golf
Motor1,6 TiVCT (77 kW)1,6 XER (85 kW)1,2 TSI (77 kW)
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]159615981197
Válce/ventily4/44/44/2
Největší výkon [kW/min-1]77/600085/600077/5000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]150/4000-4500155/4000175/1550-4100
Max. rychlost [km/h]187188190
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,311,710,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,35,7
Poh. hmotnost [kg]119513201233
Základní rozměry
Délka [mm]435844194199
Šířka [mm]182318141786
Výška [mm]148415101479
Rozvor [mm]264826852578
Zav. prostor [l]363370350

Výměnou za necelých 360 tisíc korun nabízí Ford Focus štědře nakonfigurované provedení Trend. Standardem je mimo jiné šestice airbagů, ESP, rádio s USB konektorem, manuální klimatizace, přední mlhovky nebo kůží potažený volant.

Opel Astra tuto cenu sice přebíjí se základním modelem Essentia (s motorem 1,6 XER za 356.000,- Kč), jen o 10 tisíc dráž ale vyjde výrazně výhodnější Enjoy. Ten překonává Focus Trend přítomností tempomatu, absenci zbývajících položek kompenzuje akční paket Edice 20 za 11.900,- Kč. Obsahuje kožený volant, přední mlhovky, ale také dvouzónovou klimatizaci a litá kola – za to je u Fordu potřeba připlácet.

Z pohledu zákazníka je nemilý příplatek 11.500,- Kč za elektrické stahování zadních oken. U Focusu je nižší (8.900,- Kč) a dá se mu vyhnout volbou vyšší výbavy Titanium, v případě Astry musíte i v té nejvyšší výbavě zaškrtávat příplatkovou položku.

Volkswagen Golf se jako jediný nabízí i s třídveřovou karoserií. Zvýhodněný příplatek za druhý pár dveří je 6.500,- Kč, s tím se automaticky pojí elektrické stahování zadních oken a kůží potažený volant.

Další akční paket se jmenuje All In – stojí 15.300,- Kč a obsahuje dvouzónovou klimatizaci, litá kola a tempomat. Tím se prakticky eliminuje náskok v rozsahu výbavy Astry Enjoy Edice 20. Focus nemá ani jednu z těchto tří položek ve standardní výbavě, souhrnně by vyšly na 39.400,- Kč.

Ford Focus - srovnání výbavy s konkurencí
ModelFord FocusOpel AstraVW Golf
Motor1,6 TiVCT (77 kW)1,6 XER (85 kW)1,2 TSI (77 kW)
VýbavaTrendEnjoyTrendline
Základní cena [Kč]359.990,-366.000,-378.900,-
Airbagy čelníSSS
Airbagy bočníSSS
Airbagy okenníSSS
Airbag kolenní--S
Centrální zamykání s DOSSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSSS
El. stahování zadních oken8.900,-11.500,-s 5dv.
ESPSSS
Karoserie pětidveřováSS6.500,-
Klimatizace manuálníSSS
Klimatizace aut. dvouzónová13.900,-Edice 20All In
Kožený volantSEdice 20s 5dv.
Litá kola16.500,-Edice 20All In
Metalický lak13.900,-14.000,-13.500,-
Přední mlhovkySEdice 205.800,-
RádioSSS
Tempomat9.000,-SAll In
USB konektorS1.900,-9.900,-
Vyhřívání zpětných zrcátekSSS
Rozměr pneu205/55 R16215/50 R17195/65 R15

Diskuze (294)
10. 11. 2013 12:14
Re: Kola
Zajímalo by mě, kdy konečně začnou dělat testy aby ty auta měly stejný podmínky tudíž, aby měly stejný rozměry pneu, pak se můžou ohrazovat, že auto co je obutý na 195/55 R15 má menší spotřebu než 215/50 R17. Tady u tohohle testu to tak nehrotí, ale jinde koncernový auta mají menší rozměry pneu, tudíž nižší spotřebu než ostatní a hrozně si to redaktoři vychvalujou.
14. 9. 2011 13:20
Nechtěl jsem to říkat
ale ford Focus je strašidelné auto , předek jak buldozer do vinohradu, golf má skvělý, řekl bych nejskvělejší introš ale co ten krabicoidní vzhled , no a astra je velmi pěkná zvenku, vevnitř nic moc. Takže já chcu Astru s inrošem z golfu nebo C4 a motorem z alfy , pochopí to tady už někdo nebo Vám není líto peněz?
13. 4. 2011 10:44
Re: NULOVÉ DILEMA
Nemyslím si, že to Rumunům dojde, pokud bude cenový rozdíl mezi Polem a Fiestou tak velký (v Rumunsku)....
13. 4. 2011 10:40
Re: NULOVÉ DILEMA
Pokud to můžu posoudit ze svého hlediska, tak Pasát za 1,6 mil nebo za 0,5 mil je pořád velmi dobré "stejné" auto .... a pokud bych si to měl koupit domů, tak nemám žádné dilema .... mimochodem "rumunský žebrák" má pětikvalt a pro mě je to lepší než šestikvalt u předchozího pasátu .... a nějak se mi ani nestýská po DSG ....
13. 4. 2011 10:35
Re: Ani jedno...
Investovat ?? To je velmi hezké slovo ve spojení s nákupem nového auta ;-) .... Připadá mi, že tady tak trochu chybí Japonci - což takhle Auris - 1,6 se 6-ti kvaltem ??