A ja nekde pisu, ze ji skoro nema? Cist a myslet bys mel v prvni rady ty. Ja pisu, ze je atmosfera ve smyslu spotreby mene citliva na styl jizdy nez turbina. Nikde netvrdim, ze je to u atmosfery jedno, jak jedes.
...zapnem Facebook a prvy odkaz na ploche je od Renault Slovensko , ze na AUTO.CZ je skvela recenzia na fluence 2.0 :-)
Minule to bol bol zas Opel Slovensko na Fb s odkazom na skvele prve dojmy z novej Antary :-)
Uz nemusim chodit na auto.cz, mam vas stale na ploche FB :-)))
Zkus nejdřív pozorně číst, pak chvilku myslet... a až potom něco, skutečně odpovídajícího na příspěvek, napsat...
Nikde nic nepíšu o tom, jestli je citlivějšší na spotřebu výkonově srovnatelná atmosféra, nebo "turbo". Jen jsem jasně napsal:
"Nesdílím tvou zkušenost, že u dvoulitrové atmosféry nemá podstatnější vliv na spotřebu styl jízdy."
Vidíš snad v té větě nějaké srovnávání citlivosti spotřeby na styl jízdy u benzínové atmosféry a benzínového turba? To že má turbobenzín tu "citlivost" o něco větší, ještě zdaleka neznamená, že atmosféra ji naopak skoro nemá... ;-)
U atmosferickeho dvoulitru je citlivost na styl jizdy mnohem mensi nez u stejne vykonneho preplnovaneho motoru. Muzes se o to prit, muzes o tom diskutovat, ale to je tak jedine, co se s tim da delat.
A u mě zase vítězí objem, navíc podporovaný přeplňováním... ;-)
P.S. Nesdílím tvou zkušenost, že u dvoulitrové atmosféry nemá podstatnější vliv na spotřebu styl jízdy. K tomuto "efektu" se naopak mnohem víc blíží dieselové motory, včetně těch přeplňovaných.
Tvé "antirendlíkovské" příspěvky beru s potřebnou nadsázkou, ale je škoda, že se z nich poslední dobou vytratil někdejší humor... a pokud nejsou vtipné, jsou logicky spíš trapné. :*);-)
Máš recht, mal som služobák Golfa 1,4 TSI a so spotrebou je to strašne nevyrovnané. Ak budeš plyn iba hladkať dostaneš sa na papierové hodnoty (6) no ak trošku pritlačíš hneď si na 8-9 litroch... Priemer mi pod 8 nespadol. Doma mám Accord 2,0i a jazdím za 8 bez ohľadu na štýl jazdy. U mňa objem víťazí :-)
Ono nejde ani o to, jestli chce nebo nechce koncern. Podle mě mezi kupci Renaultů a vůbec všech aut, je těch skalních fanoušků a odpůrců méně než jak to vypadá tady u nás na webu. Prostě pokud někomu Laguna sedne, líbí se mu a navíc nestojí moc. I když třeba dnes i Mondeo není o tooolik dražší.
Přesně tak, bereš mi to z klávesnice! Já myslím, že dnes opravdu jediná volba jak ušetřit při provozu auta je LPG a k němu se nejvíc nabízí právě tento motor v Renaultech, nebo Fordech (pokud ho ještě mají). Např. soused si koupil Mondeo 2.0 za snad 470K tuším, dal tam LPG systém za 30 myslím a za 500 má auto střední třídy, které jezdí levně a má předpoklady, že spolehlivě bez vysokých investic i po záruce, které hrozí u dieselů.
Zrovna dnes jedna Fluence vedle mne parkovala, tak jsem okukoval a je fakt, ze ve skutecnosti vypada lepe nez na fotkach. Ne ze by na fotkach vypadala nejak spatne...
Já to vidím jako ideální základ pro přestavbu na LPG, čili atmosféra, velký motor, žádný přímý střik, prostě ideální situace. S LPG si to pak řekne ve 130 o těch 9 litrů, což je asi jako 4,5 litru benzínu nebo nafty, takže idální.
Moze to byt naozaj pekne zvezenie. Ma to uz vcelku vysoky krutiaci moment pri dobrych otackach a aj hmotnost vozidla je este v norme. Tu u nas sa dost podcenuje ale toto je velmi pekne auto s vykonnym motorom, za ktore by som sa vobec nehambil. Pre ludi co menej jazdia vyborne zvezenie, pohodlnne a s dostatkom vykonu v zalohe. Skoda ze Skoda za podobnu cenu nic neponuka-uz by to chcelo tu Feliciu, alebo co sa to planuje.
Mě se Megane I sedan líbil a i Megane II sedan mi nepřijde nikterak tragický, Fluence je zhruba tak srovnatelná - dal bych je stejně vysoko. Thalia... mno. :-)
Jestli k tomu dávaj i tu ošklivou holčičku, která si dělá z fotra *, tak to neberu. Jinak to není tak zlý a ceny jsou opravdu nastaveny velmi velkoryse. Vlastně je to dobře, že místo Logana, si skoro můžeš pořídit tuhle meluzínu, eh limuzínu.
tak tak, a okrem toho aký zmysel by malo dávať do lowcost modelu najmodernejší motor z aktuálnej ponuky, keď aj pre bežný Megane sa ponúka len s vyššími stupňami výbavy...
v podstate hlavná úspora (okrem poistky) bude v kombinovanom cykle, ale keď len trošku človek využije potencial Tce, je ten rozdiel prakticky hneď zmazaný. Samozrejme viac Nm v nižších otáčkách, to je oč tu běží
musím sa spýtať manželky, mne ho proste nechce požičiavať >:-[]
ale cez víkend som ho na chvíľu ukoristil a dostal som sa aj na 130km/h ale bola velká premávka tak som nestíhal sledovať. Ale pri bežný rýchlostiach sa málokedy dostane cez 2tis., automat hneď radí a drží to až nezvykle nízko. Pri 90tke to je tuším práve 2tis.
Přesně tak, 1.4 TCe je pěkně rozežranej motor. Nevidím u něho žádnou úsporu oproti atmosferickým 1.8/2.0, které měl Renault v nabídce.
Ona i ta 1.4 TCe, ač turbobenzín s vyskoým krouťákem v nízkých otáčkách, tak točí ve 130 kolem 3500 otáček.
Nie som si úplne istý. Na spritmonitore som našiel priemernú spotrebu Meganu s dvojlitrom 8,56 l a s TCe 8,25 l. Ten rozdiel 0,3 l podľa mňa akurát zodpovedá výkonovému rozdielu 10 k, teda by som netvrdil, že 1,4TCe bude výrazne úspornejšia, ako 2,0 16v.
vidíš, a kdyby tam tu přeplňovanou 1.4 dal, tak by mohl dát delší šestku, protože motor s turbem by ji lépe utáhnul a zároveň by měl i nižší spotřebu.... ;-)
Tenhle 2.0 16v bude ve 130 reál brát tak 8 litrů, možná i víc.... 1.4T o stejném výkonu v autech typu Golf nebo Bravo to dá v poho za 7,5.... (a zároveň když ve 130 šlápneš na plyn, tak to auto dokonce i reaguje)
ano, oficiálne cenníky sice dávajú vačší rozdiel, ale u predajcov bývala často Laguna ešte o pár desaťtisíc Kč zvýhodnená. Ale samozrejme nepochybujem, že Renault si tie ceny spočítal dobre
No ja si myslím, že pre cieľovú skupinu je ten rozdiel stále dosť veľký. U nás je Fluence 2,0 za 14890 eur a Laguna 2,0 za 16990 eur, plus je tu rozdiel vo výbave, keď Fluence je v najvyššej výbave Privilege (navi, parkovacie senzory, handsfree karta), zatiaľ čo Laguna za tú cenu len v základnej Expression.
Ja mám pri 130ke pri päťstupňovej prevodovke 3900 rpm, predpokladám, že 6ty stupeň by otáčky znížil práve na túto úroveň. Ja tam žiadny problém nevidím. Nemôžeš očakávať, že rozdiel medzi 5kou a 6kou bude 1000 otáčok. Takisto nemôžeš porovnávať otáčky atmo benzínu pri 130ke s turbobenzínom, ktorý má vrchol momentu podstatne nižšie, preto i prevody môže mať ťažšie.
Bohuzel nema na vic... Obavam se, ze tenhle zakomplexovanej a dusevne ponekud jednodussi strejda jezdici v ojetem Outlanderu "TeeeDeeeIiiii" nikdy mit na vic nebude. ;-)
Ado, mam pochopeni pro konzistentni nazory, ale myslim, ze je nejvyssi cas posunout se nekam jinam.
Pred par lety byly tve nazory castecne opodstatnene, pak byly alespon zabavne, ted je to jenom krec, ktera uz neni ani vtipna.
Klesas tady na uroven Strejdy BOBa a par jemu podobnych - diskusni odpad. Ja myslim, ze mas na vic. ;-)
zas až tak moc v případě Fluenci lidi na výběr nemají. Atmo 1.6 a 2.0 nebo naftovou 1.5dCi. Samozřejmě i díky omezené nabídce pak můžeš držet náklady níž.
S Lagunou souhlas - cenový rozdíl je skutečně relativně malý a proti Laguně v tomto souboji nenacházím žádný argument (z mého pohledu). Po F/L může být dokonce i výzorově o hodně přijatelnější pro "masy" :-)
Spracování, materiály, odhlučnění, to všechno je totálně jinde u Laguny. Tím nehaním Fluence, ten má svoji roli určenou, a myslím že jí zvládá dobře.
Ještě malá poznámka - konečně v kombinaci s 2.0 začíná dávat továrenský SportPaket u Fluence, který je podle mě velice povedený, alespoň částečně smysl >:-[]
Tak šestka by měla být z logiky věci hodně dlouhá, to není rychlost, na kterou se akceleruje, ne? 3500 je na šestku fakt hodně a přijde mi to podivné...
Nejsem si jistý, jestli Renault vedou až tak ušlechtilé motivy...
Ale jinak Fluence s dvoulitrem beru, pro někoho kdo toho moc nenajezdí a nevadí mu trošku vyšší spotřeba je to dobrá volba. Druhá věc je, že Laguna není zase o tolik dražší...
Clovek co si toto auticko koupi s timto motorem ví co chce.
Chce pohodovy spolehlivy motor ktery mu bude slouzit po dlouha leta s minimalnimi naklady na servis .
A az se ceny benzinu vyšponuji na neunosnou mez v klidu prejde na lpg a bude jezdit dal.
Auto s motorem na dlouhe roky.
Je skvele ze renault pri vyberu svych vozu dava lidem svobodu a nechava na nich jestli zvoli konzervativnejsi pristup nebo si zvoli nejmodernejsi techniku.
O tom prodej aut je a rozsiruje to velmi skupinu zakazniku.
Jine automobilky by se meli od tohoto vyrobce velmi poucit.
Nutit nekomu jen turbo a to i v benzinovych variantach spousta lidi radsi jde jinam.
Nepotrebuji problemy chteji klid a spolehlivost.
Je videt ze renault po spojeni s nissanem je uz nadnarodni spolecnost a uvazuje svetove.
Ne jen po evropsku při zdi v ramci pseudohloupych trendu ktere si v Bruselu na automobilky nekdo vymyslel.A hlavne svoboda volby je k nezaplaceni toto pro kritiky tohoto motoru.
tak EDC je zatím jen pro 1.5dCI. Což je trochu škoda, protože příplatek za ní je rozumných 30tis Kč, takže i do lowcost modelu by možná dával celkem smysl. Otázka je, jestli by mohl být kombinován s tímto motorem, má totiž omezení ohledně přenosu výkonu a až další generace bude kombinovatelná i se silnějšími motorizacemi.
Někdo má rád krátké převody, někdo rád jezdí na hranici chcípnutí motoru. Není to o neschopnosti, ale o tom, co chce kdo zákazníkovi nabídnout. Dlouhé převody jsou tady jen kvůli umělému snižování papírových spotřeb a také modnímů snižování CO.
Myslím, že je to otázka Ádovi speciální optiky. Jeho podvědomí vytěsňuje věci, které by mu po zahlédnutí mohli způsobit psychickou újmu... Pak vidí v Paříži hlavně ty Škodovky...
S těmi cenami máš téměř pravdu >:-[] Akorát že spousta diskutérů přes hranice tohoto státu prostě nedohlédne (stačilo by do Německa). Pak by se některým jedincům, posuzujícím jednotlivé výrobce a jejich produkty dle cen na českém trhu, mohl zhroutit svět. A Áda by viděl Škodovky všude ;-)
v turbínách bude Renault sledovat downsizing, tuším se chystá 1.6Tce. Aktuální 2.0T už končí kvůli emisím, ale atmosferická 2.0 splňuje Euro 5 a je základní motorizací u Laguny i Latitude, tak proč to nevyužít. Dobrý krok :yes:
Nejlepším důkazem kvality kreatur "Made by rendlík" je, že v samotné Paříži jezdí jako taxíky spousta Superbů, Octavií, sem tam nějaký Peugeot, ale prakticky žádné Rendlíky.
Předpokládám, že to není dobrá vůle k pár zákazníkům, ale jen levnější výroba než u turbíny. Další možností je, že se jim ty motory někde válej ve skladech a potřebují je prodat.
Až na výhradu k vysokým otáčkám je potřeba renaulta pochválit za to, že nepropadl nesmyslnému downsizingu a nasadil do auta nižší střední třídy POŘÁDNÝ
Až na výhradu k vysokým otáčkám je potřeba renaulta pochválit za to, že nepropadl nesmyslnému downsizingu a nasadil do auta nižší střední třídy POŘÁDNÝ motor, a tím je atmosferický dvoulitr :yes::yes::yes:
Nechápu, jak můžete napsat následující:
Cituji : ...který na šestku snižuje otáčky motoru při reálné rychlosti 130 km/h na 3500 min-1 a při stovce pak na 2700 min-1. To jsou na vůz nižší střední třídy velmi přijatelné hodnoty,...
To jsou otáčky, které jiné automobilky dosahují s pětistupňovou převodovkou. Nechápu, proč Renault dává do aut takto mizerné převodovky, to si klidně může ušetřit pár eur a nechat tam pětikvalt.
Např. takový Peugeot točí na šestý stupeň při 90km/h pouze 2 000 otáček a při 130km/h pouze 3 000 otáček. Takto to má vypadat.