Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Scénic Energy dCi 130: 1,6 dCi přichází

Renault uvádí na domácí trh nový motor, který nahrazuje starší 1,9 dCi.
Zpět na článek
13. 4. 2011 13:15
13. 4. 2011 14:25
13. 4. 2011 16:31
13. 4. 2011 15:02
13. 4. 2011 16:42
14. 4. 2011 10:09
13. 4. 2011 15:25
neregistrovaný "dzejdzej"
13. 4. 2011 13:15
Nový 1.6dCi
Doplním:
Největší výkon [kW/min-1] 96/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 320/1750
hmotnost je vyšší o 26kg než u 1.9dCi.
Mne by spíš zajímalo, jestli součástí 1.6dCi bude taky Hill start assist, protože mi tam chybí. Jinak parametry vypadají parádně, ale jsem zvědavý, jaká bude skutečnost.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2011 13:38
Re: Nový 1.6dCi
Děkujeme za doplnění otáček k výkonu, ty jsme neměli k dispozici - vycházeli jsme z francouzského webu Renautlu: [odkaz]
Ale jste si jistý tou hmotností? Právě Renault.fr u obou uvádí 1430 kg, rozdíl je jen v užitečné, resp. celkové hmotnosti.
13. 4. 2011 14:25
Re: Nový 1.6dCi
nevíte jestli bude ECD k dispozici i pro tuto motorizaci? Tipnul bych že ne (kvůli krouťáku) - teda alespoň aktuální varianta.

Parametry jinak samozřejmě pěkné, těším se na test jestli potvrdí dobrý první dojem. Ale cenový rozdíl proti 1.5dCI asi moc výrazné prodeje v ČR znamenat nebude....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2011 14:54
Re: Nový 1.6dCi
Zatím to vypadá, že ne. Ale jedná se o převodovku od Getragu, který vyrábí i PowerShifty pro Ford. Takže je to spíš otázka zájmu ze strany Renaultu, než nedostupnosti takové konstrukce.
13. 4. 2011 16:31
Re: Nový 1.6dCi
ano, vím že je to stejný výrobce, ale nejspíš jiný model. Tuším Pogo dával info, že aktuální ECD bude brzo upgradovaná/nahrazená novou verzí, která právě zvládne větší porci Nm a proto se ta aktuální ani nespáruje třeba s benzinovými motory.
13. 4. 2011 14:56
Re: Nový 1.6dCi
Také bych řekl že ne, protože současná EDC je schopná max. cca 250Nm (nepamatuji si přesně).

Cenový rozdíl tipuji 10 000Kč nad 1.9dCi, což je ve výsledku o 35000Kč více jak 1.5dCi.

Osobně jsem na ni zvědavý, protože současnou 1.9dCi němci stále řadí mezi nejlepší současné maloobjemové motory.
13. 4. 2011 14:28
Re: Nový 1.6dCi
Výkon je udáván na rakouských, případně švýcarských stránkách (v ceníku).
Ty údaje o hmotnosti jsou zvláštní, protože na fr. stránkách renaultu je při stejné konfiguraci Grand Scenicu rozdíl 29 kg, ale u krátkého Scenicu tomu tak není.

Ještě poznámka k točivému momentu, ten je u té 1.6dCi k dispozici až v 1750ot. Od 1500 otáček je k dispozici 80% toč. momentu.
Avatar - iudex
13. 4. 2011 15:02
Re: Nový 1.6dCi
Či už je hmotnosť rovnaká, alebo je 1,6 ťažšia ako 1,9, nie je to veľmi chvályhodné s ohľadom na značne menší objem motora.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2011 16:34
Re: Nový 1.6dCi
Zdvihový objem souvisí s hmotností motoru pramálo. Na to má vliv především počet válců a dále konstrukce bloku motoru, která může být (a často bývá, ačkoliv zrovna tady tomu tak není) shodná u různě "objemných" motorů jednoho výrobce.
Avatar - iudex
13. 4. 2011 16:42
Re: Nový 1.6dCi
Ja nie som konštruktér, len laicky usudzujem, že menší zdvihový objem = menšie rozmery súčastí motora (blok motora/hlava valcov/piesty/kľukový hriadeľ atď.). K tomu sa častokrát nabaľuje synergický efekt hmotnostných úspor súvisiacich súčastí, ktoré pri menšom motore (častokrát s menším výkonom a krútiacim momentom - čo ale nie je tento prípad) predpokladajú menšie/ľahšie/menej dimenzované komponenty prevodového a hnacieho ústrojenstva či napr. menší objem nádrže (s ohľadom na nižšiu spotrebu menšieho motora).
Ešte som sa nestretol z dvomi motorizáciami jedného modelu, kde by verzia s objemovo menším motorom rovnakého typu mala vyššiu hmotnosť, ako verzie s objemovo väčším motorom. Ale ako píšem, nie som technik a je to len môj laický pohľad človeka s humanitným vzdelaním. ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 4. 2011 17:44
Re: Nový 1.6dCi
V ideálním světě, kde by každý motor byl navržen od základu nově, by to mohlo být tak, jak popisujete. Ve skutečnosti je to ale mnohem složitější. Jednak například zkrácením zdvihu pístů lze poměrně radikálně zmenšit objem bez toho, aby se zbytek motoru výrazněji měnil. Nový motor zase může proti tomu předchozímu mít robustnější uložení v karoserii, více odhlučňovacích materiálů, složitější systém přeplňování...
Takže situace to není nijak neočekávatelná, byť na první pohled opravdu vypadá nezvykle, že stejné auto s objemově menším motorem má stejnou/vyšší hmotnost.
14. 4. 2011 06:50
Re: Nový 1.6dCi
Stop&Start nebo regenerativní brzdění také na váze neubere. Zajímavé je srovnat různé varianty 1.4 TSI. Tam jsou hmotnosti také dost rozdílné.
14. 4. 2011 06:57
Re: Nový 1.6dCi
Odkaz na porovnání dvou různých provedení 1.4 TSI - rozdíl 34 kg.
[odkaz]
Jde o to, že značka dCi nebo TSI ještě neznamená, že jde o motory stejného typu. Ty rozdíly jsou jak u dCi, tak TSI dost výrazné.
Avatar - iudex
14. 4. 2011 10:09
Re: Nový 1.6dCi
No práveže tie jedna-štvorky TSI sa od seba technicky zásadne líšia: jedno turbo v slabšej verzii vs. Twincharger s kompresorom a turbom v silnejšej; tam je nárast hmotnosti logický. Ale 1,9 dCi a 1,6 dCi sú technicky zhodné (CR, jedno výfukové turbodúchadlo s chladičom...).
14. 4. 2011 20:29
Re: Nový 1.6dCi
Stop&Start a rekuperace je i u 1.9 dCi ? Takže kompresor a 34 kg navíc se ti zdá logické a Stop&Start a rekuperace už ne ?
neregistrovaný "dzejdzej"
13. 4. 2011 15:25
bude zrejme aj v merc
Podla tohto to vyzera slubne
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
13. 4. 2011 21:25
Re: bude zrejme aj v merc
To ale neni test, to je pouze komentář z minulého roku k připravovanému motoru a ješte ne přesný. :-)