Doplním:
Největší výkon [kW/min-1] 96/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 320/1750
hmotnost je vyšší o 26kg než u 1.9dCi.
Mne by spíš zajímalo, jestli součástí 1.6dCi bude taky Hill start assist, protože mi tam chybí. Jinak parametry vypadají parádně, ale jsem zvědavý, jaká bude skutečnost.
Děkujeme za doplnění otáček k výkonu, ty jsme neměli k dispozici - vycházeli jsme z francouzského webu Renautlu: [odkaz]
Ale jste si jistý tou hmotností? Právě Renault.fr u obou uvádí 1430 kg, rozdíl je jen v užitečné, resp. celkové hmotnosti.
nevíte jestli bude ECD k dispozici i pro tuto motorizaci? Tipnul bych že ne (kvůli krouťáku) - teda alespoň aktuální varianta.
Parametry jinak samozřejmě pěkné, těším se na test jestli potvrdí dobrý první dojem. Ale cenový rozdíl proti 1.5dCI asi moc výrazné prodeje v ČR znamenat nebude....
Zatím to vypadá, že ne. Ale jedná se o převodovku od Getragu, který vyrábí i PowerShifty pro Ford. Takže je to spíš otázka zájmu ze strany Renaultu, než nedostupnosti takové konstrukce.
ano, vím že je to stejný výrobce, ale nejspíš jiný model. Tuším Pogo dával info, že aktuální ECD bude brzo upgradovaná/nahrazená novou verzí, která právě zvládne větší porci Nm a proto se ta aktuální ani nespáruje třeba s benzinovými motory.
Výkon je udáván na rakouských, případně švýcarských stránkách (v ceníku).
Ty údaje o hmotnosti jsou zvláštní, protože na fr. stránkách renaultu je při stejné konfiguraci Grand Scenicu rozdíl 29 kg, ale u krátkého Scenicu tomu tak není.
Ještě poznámka k točivému momentu, ten je u té 1.6dCi k dispozici až v 1750ot. Od 1500 otáček je k dispozici 80% toč. momentu.
Zdvihový objem souvisí s hmotností motoru pramálo. Na to má vliv především počet válců a dále konstrukce bloku motoru, která může být (a často bývá, ačkoliv zrovna tady tomu tak není) shodná u různě "objemných" motorů jednoho výrobce.
Ja nie som konštruktér, len laicky usudzujem, že menší zdvihový objem = menšie rozmery súčastí motora (blok motora/hlava valcov/piesty/kľukový hriadeľ atď.). K tomu sa častokrát nabaľuje synergický efekt hmotnostných úspor súvisiacich súčastí, ktoré pri menšom motore (častokrát s menším výkonom a krútiacim momentom - čo ale nie je tento prípad) predpokladajú menšie/ľahšie/menej dimenzované komponenty prevodového a hnacieho ústrojenstva či napr. menší objem nádrže (s ohľadom na nižšiu spotrebu menšieho motora).
Ešte som sa nestretol z dvomi motorizáciami jedného modelu, kde by verzia s objemovo menším motorom rovnakého typu mala vyššiu hmotnosť, ako verzie s objemovo väčším motorom. Ale ako píšem, nie som technik a je to len môj laický pohľad človeka s humanitným vzdelaním. ;-)
V ideálním světě, kde by každý motor byl navržen od základu nově, by to mohlo být tak, jak popisujete. Ve skutečnosti je to ale mnohem složitější. Jednak například zkrácením zdvihu pístů lze poměrně radikálně zmenšit objem bez toho, aby se zbytek motoru výrazněji měnil. Nový motor zase může proti tomu předchozímu mít robustnější uložení v karoserii, více odhlučňovacích materiálů, složitější systém přeplňování...
Takže situace to není nijak neočekávatelná, byť na první pohled opravdu vypadá nezvykle, že stejné auto s objemově menším motorem má stejnou/vyšší hmotnost.
Odkaz na porovnání dvou různých provedení 1.4 TSI - rozdíl 34 kg.
[odkaz]
Jde o to, že značka dCi nebo TSI ještě neznamená, že jde o motory stejného typu. Ty rozdíly jsou jak u dCi, tak TSI dost výrazné.
No práveže tie jedna-štvorky TSI sa od seba technicky zásadne líšia: jedno turbo v slabšej verzii vs. Twincharger s kompresorom a turbom v silnejšej; tam je nárast hmotnosti logický. Ale 1,9 dCi a 1,6 dCi sú technicky zhodné (CR, jedno výfukové turbodúchadlo s chladičom...).