Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic Energy dCi 130: 1,6 dCi přichází

13. 4. 2011 • 21:04
47
17
Zobrazit náhledy (47)
Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic
Renault uvádí na domácí trh nový motor, který nahrazuje starší 1,9 dCi.

Pod názvem Energy dCi 130 prezentuje Renault nový agregát 1,6 dCi o výkonu 96 kW. Nejprve se objevuje v MPV Scénic/Grand Scénic, kde nahrazuje dosud nabízení 1,9 dCi (také 96 kW).

Renault při vývoji Energy dCi aplikoval 15 nových patentů. Dále zde máme již známé úsporné postupy jako Stop&Start nebo regenerativní brzdění. Výsledkem je nejnižší spotřeba paliva mezi kompaktními MPV – 4,5 l/100 km.

V zemích, jako je Francie, bude ale ještě významnějším faktorem hodnota emisí CO2. Udávaných 117 g/km totiž znamená, že Scénic s tímto motorem spadá do daňově výhodnějšího pásma 100 až 120 g/km. Tento parametr je stejný i u prodlouženého Grand Scénicu.

Novinkou je přechod na šestnáctiventilový rozvod, kterým se mohou pochlubit i větší agregát 2,0 dCi. Samozřejmostí při splnění normy Euro 5 je instalace filtru pevných částic.

S manuální šestistupňovou převodovkou se zlepší akcelerace z 0 na 100 km/h, hmotnost 1430 kg zůstává zachována.

Nový motor je ve Francii o 400 Euro (necelých 10 tisíc korun) dražší než 1,9 dCi. Zatím jsou oba agregáty nabízeny souběžně.

Renault Scénic/Grand Scénic - srovnání motorů 1,9 dCi a 1,6 dCi
Motor1,9 dCi 1301,6 dCi 130
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]18701598
Válce/ventily4/24/4
Největší výkon [kW/min-1]96/375096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1750320/1500
Max. rychlost [km/h]195195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,610,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,5
Hmotnost [kg]14301430

Související články

Témata
14. 4. 2011 20:29
Re: Nový 1.6dCi
Stop&Start a rekuperace je i u 1.9 dCi ? Takže kompresor a 34 kg navíc se ti zdá logické a Stop&Start a rekuperace už ne ?
Avatar - iudex
14. 4. 2011 10:09
Re: Nový 1.6dCi
No práveže tie jedna-štvorky TSI sa od seba technicky zásadne líšia: jedno turbo v slabšej verzii vs. Twincharger s kompresorom a turbom v silnejšej; tam je nárast hmotnosti logický. Ale 1,9 dCi a 1,6 dCi sú technicky zhodné (CR, jedno výfukové turbodúchadlo s chladičom...).
14. 4. 2011 06:57
Re: Nový 1.6dCi
Odkaz na porovnání dvou různých provedení 1.4 TSI - rozdíl 34 kg.
[odkaz]
Jde o to, že značka dCi nebo TSI ještě neznamená, že jde o motory stejného typu. Ty rozdíly jsou jak u dCi, tak TSI dost výrazné.
14. 4. 2011 06:50
Re: Nový 1.6dCi
Stop&Start nebo regenerativní brzdění také na váze neubere. Zajímavé je srovnat různé varianty 1.4 TSI. Tam jsou hmotnosti také dost rozdílné.
13. 4. 2011 21:25
Re: bude zrejme aj v merc
To ale neni test, to je pouze komentář z minulého roku k připravovanému motoru a ješte ne přesný. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud