Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scénic Energy dCi 130: 1,6 dCi přichází

Diskuze (17)
Renault uvádí na domácí trh nový motor, který nahrazuje starší 1,9 dCi.

Pod názvem Energy dCi 130 prezentuje Renault nový agregát 1,6 dCi o výkonu 96 kW. Nejprve se objevuje v MPV Scénic/Grand Scénic, kde nahrazuje dosud nabízení 1,9 dCi (také 96 kW).

Renault při vývoji Energy dCi aplikoval 15 nových patentů. Dále zde máme již známé úsporné postupy jako Stop&Start nebo regenerativní brzdění. Výsledkem je nejnižší spotřeba paliva mezi kompaktními MPV – 4,5 l/100 km.

V zemích, jako je Francie, bude ale ještě významnějším faktorem hodnota emisí CO2. Udávaných 117 g/km totiž znamená, že Scénic s tímto motorem spadá do daňově výhodnějšího pásma 100 až 120 g/km. Tento parametr je stejný i u prodlouženého Grand Scénicu.

Novinkou je přechod na šestnáctiventilový rozvod, kterým se mohou pochlubit i větší agregát 2,0 dCi. Samozřejmostí při splnění normy Euro 5 je instalace filtru pevných částic.

S manuální šestistupňovou převodovkou se zlepší akcelerace z 0 na 100 km/h, hmotnost 1430 kg zůstává zachována.

Nový motor je ve Francii o 400 Euro (necelých 10 tisíc korun) dražší než 1,9 dCi. Zatím jsou oba agregáty nabízeny souběžně.

Renault Scénic/Grand Scénic - srovnání motorů 1,9 dCi a 1,6 dCi
Motor1,9 dCi 1301,6 dCi 130
Převodovka6M6M
Zdvihový objem [cm3]18701598
Válce/ventily4/24/4
Největší výkon [kW/min-1]96/375096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/1750320/1500
Max. rychlost [km/h]195195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,610,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,5
Hmotnost [kg]14301430

Diskuze (17)
14. 4. 2011 20:29
Re: Nový 1.6dCi
Stop&Start a rekuperace je i u 1.9 dCi ? Takže kompresor a 34 kg navíc se ti zdá logické a Stop&Start a rekuperace už ne ?
Avatar - iudex
14. 4. 2011 10:09
Re: Nový 1.6dCi
No práveže tie jedna-štvorky TSI sa od seba technicky zásadne líšia: jedno turbo v slabšej verzii vs. Twincharger s kompresorom a turbom v silnejšej; tam je nárast hmotnosti logický. Ale 1,9 dCi a 1,6 dCi sú technicky zhodné (CR, jedno výfukové turbodúchadlo s chladičom...).
14. 4. 2011 06:57
Re: Nový 1.6dCi
Odkaz na porovnání dvou různých provedení 1.4 TSI - rozdíl 34 kg.
[odkaz]
Jde o to, že značka dCi nebo TSI ještě neznamená, že jde o motory stejného typu. Ty rozdíly jsou jak u dCi, tak TSI dost výrazné.
14. 4. 2011 06:50
Re: Nový 1.6dCi
Stop&Start nebo regenerativní brzdění také na váze neubere. Zajímavé je srovnat různé varianty 1.4 TSI. Tam jsou hmotnosti také dost rozdílné.
13. 4. 2011 21:25
Re: bude zrejme aj v merc
To ale neni test, to je pouze komentář z minulého roku k připravovanému motoru a ješte ne přesný. :-)