Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Finský trh v březnu 2011: Octavia vs Avensis

Finové uvažují pragmaticky. Prodejní statistiky v zemi tisíce jezer se proto výrazně liší od zbytku Evropy.
Zpět na článek
15. 4. 2011 12:31
15. 4. 2011 16:49
19. 4. 2011 14:39
15. 4. 2011 18:38
Avatar - abacus
15. 4. 2011 07:12
Blahoželáme jubilantom
Švajčiarsko bolo len taká "ochutnávka" - toto je pre niektorých rána pod pás.
Zdá sa, že krajiny, ktoré nemajú vlastnú automobilku, či aspoň montážny závod opäť nevedia, čo sa má kupovať.
Je vidieť, že Škoda i celý koncern nastavil model Octavie dokonale, tak aby ho akceptovala celá Európa. Nestačí, keď automobil viniká len v jednom alebo dvoch parametroch. Je vidieť, že koncern vie namiešať ingrediencie na získanie vyvážených parametrov vlastností automobilu dokonale, tak, aby ich akceptovalo väčšie množstvo zákazníkov.
Rozbalit vlákno
26
15. 4. 2011 08:56
Re: Blahoželáme jubilantom
Až si ho nad tabulkou pořádně vy.oníš, tak srovnej Avensis s Passatem. No nic, upřímnou soustrast
15. 4. 2011 09:01
Re: Blahoželáme jubilantom
...jeho prispevek je trochu mimo, nicmene jak jsem psal jiz minule, projel jsem finske ceny a Avensis je tak 30 az 60.000Kc ve stejne konfiguraci levnejsi nez Passat ci Mondeo, takze to muze byt take tim. (viz napr. rozdil cen Avensis CR a Polsko, vyplati se jet do Polska, rozdil skoro 100.000Kc !!! - pak by mne zajimali prodeje u nas !!!)
15. 4. 2011 12:16
Re: Blahoželáme jubilantom
myslíš stejnou soustrast jako Golf s Aurisem?
15. 4. 2011 12:30
Re: Blahoželáme jubilantom
...myslim, ze se hadate o nesmyslech, tak jen upresnim VW 5124 vs Toyota 3325 prodanych kusu v r.2011
Nicmene je tam Toyota na japonskou znacku dost uspesna...
Avatar - abacus
15. 4. 2011 12:39
Re: Blahoželáme jubilantom
Za prwé dva mesiace sa v Európe predalo 35 189 Passatov, čo je 10. miesto v tabuľke. Na ktorom mieste je Avensis to nám povieš asi ty.
Som potešený, že sa staráš o moje sexuálne zdravie ale musím ťa upozorniť, že tvoje vyjadrovacie prostriedky poukazujú na problém, ktorý môže prerásť do ešte závažnejších rozmerov.
Avatar - white label
15. 4. 2011 15:33
Re: Blahoželáme jubilantom
S tím "sexem" to přece nemůžeš brát podle sebe... :*) ;-)
Avatar - baca42
15. 4. 2011 17:01
Re: Blahoželáme jubilantom
[odkaz] :no:
Avatar - white label
15. 4. 2011 17:22
Re: Blahoželáme jubilantom
Normálně - editovat, pak smazat a následně odeslat... ;-)
15. 4. 2011 09:09
Re: Blahoželáme jubilantom
Asi by bolo dobre pozriet sa, za aku cenu Skoda predava Octavie u nas, a vo Finsku. A aku maju vybavu...
Avatar - abacus
15. 4. 2011 12:55
Re: Blahoželáme jubilantom
Už si sa na to pozrel? Doteraz nič ekzaktné si nám neponúkol.
Pre všetkých, ktorý úspech Octávie nemôžu prehltnúť. Za marec bola najpredávanejšia ešte v Chorvátsku. A celkovo za minulý rok to bol najpredávanejší model strednej a východnej Európy.
Typické myslenie Čecho-slováka. Úspech sa neodpúšťa. Budeme mávať vlajkou súpera a obzvlášť, najlepšie spoza iného kontinentu.
15. 4. 2011 13:20
Re: Blahoželáme jubilantom
Fascinuje mně to neustálé opakování blbostí - výbavu mají všechny škodovky, (stejně jako i jiné automobilky v Evropě) pro jedno teritorium (tady Evropa) všude stejnou - Green, Ambiente, Elegance, LaK, RS, stačí se podívat na stránky dovozců. Na stránkách škoda-suomi je to samé, co na stránkách kdekoliv jinde (ŠKODA Octavia VM2011-tehdastilauslisävarustehinnasto).… />
Jenom totální hlupák si myslí, že pro nějaký trh se vyrábí jiná výbava než pro jiný. Navíc při výrobě ani není jasné, kam které auto půjde. Jo, ale pro tebe - vyjímka, do teritorií jako je třeba Velká Británie, Irsko nebo i Kypr, se montuje volat na opačnou stranu, než je tomu u nás - včetně palubky a všeho ostatního co k tomu patří včetně pedálů. Teriotoriem je Evropa, Čína, Indie atp....abys nezačal tahat moudra, že v Austrálii je to jiné. Ale v Rusku je to to samé jako kdekoliv v Evropě.

Při jedné diskuzi o superlevných škodovkách v Německu, Anglii, Itálii, Francii jsme si našel fakta přímo na jejich stránkách a podobné žvásty, jako tady šíří tobě podobní byly zcela mimo mísu.

Holt jsou lidi, co se se škodovkou srovnat nemůžou, racionální zdůvodnění nemají, tak opakují bludy a nesmysly. Pokud ti tatík vykládal, jak se za socíku dělalo jedno a to samé zboží do SSSR a na západ v jiném provedení a jiné kvalitě, tak jsi mimo - to už se v automobilovém průmyslu (ale nejen tam) už dvacet let nenosí.

A kecy o ceně? Prodává se za tolik, za kolik je na daném trhu prodejná a přitom se prodávajícímu její prodej přiměřeně vyplatí. Že tě to tak s..e ve Finsku a se škodovkou a nevadí ti, že Renaulty jsou u nás levnější než ve Francii (a nejen ony).

Takže si příště podobné nesmysly ušetři, najdi si to na internetu (máš-li překladač nebudeš mít ani problém se základními výrazy ve finštině) fakta a pak tady něco vykládej. Jo a nezapoměň si zjistit i další podstatná fakta - pojistky a daně a třeba taky cenu servisní hodiny. Uznávám, to je práce, vyžadující určitou úroven myšlení - ale plácat blbosti, to zvládne každý a jeho to ani v tý hlavě nazabolí - nemá ho tam nakonec zabolet ani co.....
15. 4. 2011 13:51
Re: Blahoželáme jubilantom
Ale, to vazne? Naozaj vsade rovnaku? Tak mi vysvetli, preco v ceskom konfiguratore u octavie classic 1.2tsi treba za 1din "blues" radio doplatit "skromnych" 8400Kc, ked v nemeckom konfiguratore je u tej istej vybavy uz v cene (neviem ako je to vo finsku)? Alebo za 2din "swing" autoradio pytaju v nemecku doplatok 170€, v cechach 11600Kc.

Tempomat: 180€ v nemecku, a v CR 11100Kc
Klima: 1130€ (DE), 35300Kc (CZ)

No nic, pozeram ze "rovnaky nazov vybavy = rovnaka vybava" je povest, ktorej tu poniektori stale veria...
Avatar - abacus
15. 4. 2011 17:29
Re: Blahoželáme jubilantom
No a čo to dokazuje? Asi len to že ta nová Octavia len tvojim nedostihnuteľným snom.
BeranK ti to vysvetlil, cena je taká akú akceptuje trh. V akých cenových reláciach sa pohybujú konkurenti daného modelu v danej krajine?
Čo povedia na ceny áut Dáni, ktoré ich majú najdrahšie v celej únii? Vyberieme si pre porovnanie ich cenníky?

Celé je to o tom, že Český národ / teda ten, ktorého životným úspechom bolo vôbec zamestnať sa/ požaduje, aby Škoda predávala doma autá za babku, pretože je to jej morálnou povinnosťou. Vlastník nového automobilu je pre nich zlodej, vlastník dvoch je zlodej-podnikateľ a vlastník troch už mal černieť v base okamžite čo podpíše kúpno predajnú zmluvu na tretie auto.
V postkomunistických krajinách niet väčšej modly ako automobil. No ešte áno - druhou modlou sú mobily. Čím nižšie myslenie - tým vyššia kategória manager-skeho mobilu. Ale to sme už mimo.

Ty si len vyber auto aké bude tebe vyhovovať. A nezabúdajme kúpou auta to nekončí, kúpou to ešte len začína.

Ja som mal potrebu zablahoželať Škode. K okrúhlemu jubileu - 20 rokov po tom, čo škodu prevzalo VW. Pamätám sa na to ešte dnes. Pred 20-timi rokmi v skorú jar v PNS-ke na námestí SNP v Bratislave som si kúpil The Times, kde palcovými titulkami stálo - Škoda pod krídlami VW.

16.4.1991 vložil VW do štátneho podniku 620 mil. mariek, čo sa považuje sa spoločný začiatok existencie Škody po VW.

Takže BRAVO ŠKODA.

p.s. namiesto tejto udalosti na týchto stránkach čítame ako Fiat prevezme Chrysler. To aby sme vytiahli talianske vlajky. Len neviem, či by nepostačovalo na pol žrde.
16. 4. 2011 00:51
Re: Blahoželáme jubilantom
Je nad prahem tvé rozlišovací schopnosti pochopit rozdíl mezi volitelsnou výbavou a mezi standartním vybavením jednotlivých řad. Drž se laskavě tématu. Tvrdil jsi, že by bylo zajímavé zjistit, za jakou cenu prodávají škodovku ve Finsku a u nás....a jakou mají výbavu. Odpověděl jsem ti, že (po vyhledání oficiálních stránek dovozce) je výbava stejná jako u nás, jako v Německu a jako třeba v Rusku nebo Rumunsku. Ty jsi si toporně vyhledal, kolik stojí volitelná výbava u nás (tedy v Česku a kolik v Německu). Jenže, jak je to se základní cenou srovnatelného modelu, to se ti už asi nehodí do krámu - protože, třeba nejlevnější Octávie II s motorem 1,4 l stojí u nás 332.000,- a v Německu 372.000,- k dnešnímu dni přepočteno kurzem EUR:CZK 24,210......u 1,2 Ambiente TSI bez automatu a s automatem je to 20 - 30 tisíc, pak se nediv, že VOLITELNÁ výbava může být ve Německu levnější. Mimochodem, v Rusku jsou škodovky lehce dražší než u nás, levnější jsou třeba v Itálii, ale co čert nechtěl - volitelná výbava je tam jaksi zase dražší, než u nás, o Německu ani nemluvě.....

Až pochopíš rozdíl mezi standartní výbavou a volitenou výbavou, tak zase začni něco psát. Ale ty chápat nebudeš, protože se ti to nehodí do krámu. No, co se dá dělat.
15. 4. 2011 15:06
Re: Blahoželáme jubilantom
s tou výbavou bych si nebyl jist - zejména pro střední/východní Evropu byly často stejné modely hodně očesané proti Západu. Jestli se to změnilo, tak fajn, ale nechce se mi to věřit...

A netýká se to samozřejmě jen Škodovky, ale všech značek
Avatar - Andromeda
15. 4. 2011 18:58
Re: Blahoželáme jubilantom
Tak generalizovat výbavy an bloc napříč minimálně Evropou a výrobci je nášlap na sakra tenký led.Pravda, nezkoumal jsem zrovna porovnání Okty ve Finsku(teď jim nejde web) a např. zde, ale rozdíl ve výbavách pro jednotlivé trhy jsou, ne že ne(neříkám,že to je případ Škody ve Finsku), včetně premie.
Cena ve Finsku patří mezi příznivý argument, zrovna jako cena Škodovek třeba v té Francii a nechápu tu narážku na Rencka tady -> doma prostě uplatňuje jinou cenovou politiku.Co se týče těch "žvástů" ohledně cen Škody v zahraničí (často zde tyto příměry publikuje Pogo), tak se směle do střetu a utluč ho číselnými argumenty, rád se něco dozvím -> nyní má Škoda výpadek serveru.
Více o důvodech úspěchu ve Skandinávii rozumně píší Norge a Jay - přímo od pramene.
Jinak samozřejmě Škodě gratulace.
16. 4. 2011 01:19
Re: Blahoželáme jubilantom
Já jsem si tu práci dal, a loni jsme si provnal základní výbavu a ceny. Všude se prodává Klasik, Ambinete atd. a ty mají identickou výbavu a lze porovnávat ceny. Otázka je, jak je to s volielnou výbavou, tam se ty ceny liší, ale je to obecný jev. S tím renaultem jsem to myslel tak, že u nás prodává levněji než doma, opel to řeší akcemi (Renault konečně taky), nakonec škodovka taky. A provnávat balíčky výbav už skutečně nejde. Ale co se týká základního ceníku a fix výbavy vztažené k provedení, je to skutečně tak. Očesané vozy už nedělá dneska nikdo, ale dělá auta v "základní" výbavě, nejlevnější 1,4 oktávie je zcela identická s tou, co se prodává v Německu. Teddy může mít pravdu pouze v tom, že volitelná výbava se může cenově lišit, ale to je dost podobné tomu, když tady lidi kňourají (a senzacechtiví novináři jejich kňourání ještě rozdmychávají), že oblečení nekterých značek je tady dražší než třeba v Německu nebo Británii. Je - u nás ty značky (třeba Marks and Spencer) představují trochu něco jiného, než v té Británii, ale hlavně se u nás prodá mnohem méně zboží, tudíž domácí zastoupení má nižší marže a musí dohánět vyšší cenou. A s volielnou výbavou je to velice podobné.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 4. 2011 19:12
Re: Blahoželáme jubilantom
BeranK- bravo, lépe bych to nenapsal :yes: ;-) Už mě ty místní kecy taky štvou. Škoda má úspěch, ale to, ale tamto pořád nějaké plky do proti jen abychom nemuseli tu Škodu pochválit. A pak Češi nemají mít pověst závistivců...
15. 4. 2011 12:55
Re: Blahoželáme jubilantom
No, další pobloudilý národ. Včera Švýcaři, dneska Finové. Jestli to ale náhodou nebude skutečně tím, že se jedná vesměs (měl jsem tu čest na vlastní "kůži") o schopný, chytrý a pracovitý lidi se smyslem pro fair play a bez potřeby si "neco" dokazovat autem. Jinak na tom finském trhu (dole někdo píše, jak je nevýznamný....v tuto chvíli asi ještě nevýznamnější než ten "zdeformovaný v Česku nebo na Slovensku) je zajímavé, že v první desítce nejsou žádná miniauta. Včera jsem koukal na tabulku prodejů v Itálii a tam v první desítce nebyl s výjimkou Golfa a snad té Giuletty jediný větší vůz. Ve Skandinávii je auto především dopravní prostředek, a kritéria jsou tedy trochu jiná - mix kvality, užitných vlastností, bezpečnosti a úspornosti a jak píše níž Norge, taky celková ekonomičnost provozu včetně servisu.

Tahle oktávka je skutečně už be chyby, dobrá je i pozice Superbu, jenom doufám, že nová Fabie naváže na jedničku a ne na dvojku.
15. 4. 2011 13:08
Re: Blahoželáme jubilantom
...no ja bych si u Octavie dovedl predstavit lepsi vnitrek...
15. 4. 2011 15:09
Re: Blahoželáme jubilantom
nepíšu že je nevýznamný, ale že pro Renault není nejzásadnější ;-)
15. 4. 2011 16:54
Re: Blahoželáme jubilantom
Ten rozdíl v popularitě malých a velkých aut je logický. Zatímco v Itálii se s autem většina lidí pohybuje po městech s úzkými uličkami (popřípadě na malých vecnických silničkách), ve Finsku (Skandinávii) se autem zpravidla překonávají sta- až tisícikilometrové vzdálenosti konstantní rychlostí za mnohdy nepříznivého počasí. Malé auto by bylo na takové cesty nepohodlné a méně stabilní. Také srážka s losem by byla vážnější v městském mini. A člověk taky musí mít kam hodit běžky a hokejku, které s sebou půl roků vozí :-)

Každý trh má svá specifika.
Avatar - Andromeda
15. 4. 2011 18:25
Re: Blahoželáme jubilantom
Asi tak ;-) :yes:
16. 4. 2011 01:10
Re: Blahoželáme jubilantom
On si totiž málokdo uvědomuje, že na plochu patří skandinávské země (a Finsko, které skandinávskou zemí de facto není) mezi nejvetší v Evropě (Finsko 338 tis km čtver., Norsko 323 tis - pouze pevnina, se všim je ještě vetší než Německo) a přitom první má 5,4 a druhá 4,3 mil. obyvatel a zatraceně členitý a komplikovaný terén. Třeba v Německu žije na plus minus stejné ploše 82 miliónů lidí. Auto je ve Skandinávii jako dopravní prostředek daleko nezbytnější věc, než třeba v té Itálii nebo v Německu, kde ovšem veřejná hromadná doprava funguje podstatně lépe než v té Itálii. Ti, co se rozčilují, jak je ve Skandinávii draho a jak zde mají vysoké daně (nebo proč je v Norsku tak drahý benzín....když mají tolik ropy) by si měli uvědomit, jak tenhle kout světa a Evropy funguje, jaká je zde kvalita veřejných služeb a veřejného sektoru a spočítat si, kolik metrů čtverečních silnic musí "zaplatit" Nor a kolik Němec. Kdysi jsem četl, že ten podíl je 50:1. Když si vezmu rozlohu země, geografické podmínky, počet obyvatel a hustotu i kvalitu silniční sítě - i když v Norsku znám jenom dálnici z Osla na letiště a celkově silnice jsou tady užší než třeba v tom Německu), tak tomu poměru i věřím. A myslím, že ve Finsku to bude podobné, i když to znam jenom teoreticky a všechny Finy co znám, znám na rozdíl od Norů a Dánů výhradně z "domácí" půdy.....
19. 4. 2011 14:35
Re: Blahoželáme jubilantom
Souhlas :yes:
Já předpokládám, že to s tím poměrem bude tady ve Finsku dost podobné jako v Norsku. Norsko má sice hornatější reliéf, ale Finsko má zase mnohem hustší silniční síť (a požehnaně jezer).
Avatar - Ada je zase tady
15. 4. 2011 07:14
Rozumný národ
U ktereho se kreatury firmy Rendlik a syn nedostanou mezi prvnich 30 modelu. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - pelikoš
15. 4. 2011 09:36
Re: Rozumný národ
jestli tím myslíš i NISSAN,tak ten je na bedně a JUKE je před jetym >:D :-! >:-[] :yes: :yes:
15. 4. 2011 09:46
Re: Rozumný národ
ano ano Ádiků, 5 milionové Finsko je pro přežití Rencka nejzásadnější trh ;-) Díky němu je stále Nr.2 mezi výrobci v Evropě a díky němu taky prodá ročně přes mega aut.

Mám pro tebe tip - co tak se odstěhovat do Finska? Nebudeš potkávat ty kreatury na cestách v takové frekvenci jak tady a ohledně jazykové bariéry si nic nedělej, tvoje bláboly zůstanou bláboly pořád, takže je ani nebudeš muset překládat ;-)
Avatar - Ada je zase tady
17. 4. 2011 08:57
Re: Rozumný národ
Preziti firmy rebdlik a syn? O tom si jeste za par let neco povime >:-[]
Avatar - white label
17. 4. 2011 09:16
Re: Rozumný národ
Pár jsou dva, takže to asi "nestihneš"..., musel bys v těch diskusní "antikampaních" notně přidat, dělat přesčasy, pravidelné akce apod. ... >:D
Avatar - Andromeda
15. 4. 2011 18:27
Re: Rozumný národ
A nepublikuješ delší dobu ve Finsku na nějakém webu ? >:-[]
Avatar - Norge
15. 4. 2011 12:31
Finland
Scandinavia je specificky trh, ..a k autam sa tu stavaju trochu inak. Aby bolo mozne pochopit predajnost Toyoty a Skody ..musite sa na to pozriet ich ocami. Servis na auta je velmi draha vec, ..napr. Toyota v Norsku ma zakldadnu hodinovu zadzbu 900,-Nok , prepocet na nach na kazdeho (asi 120,-eur), no a prave preto Toyota.. !
Skoda je na opacnom konci uhla pohladu, ide tu o najlacnejci nemecky produkt, a nemecke auta su popularne hlavne z dovodu : all drive, a to je v krajine kde je zima 7.mesiacov a viac silny aurgumet. Takze najlepsie meno ma audi, a skoda je najpristupnejsia z tohoto nemeceho mecha.

Pokial mi je zname, vo finsku sa vyraba Think, VW, bude sa Fisker a nieco ako vlastna automobilka SISU. Nasli by sa aj ine, ..ono ide hlavne o to ze je najlepsia testovacia trat..resp.poligon ..kde skusaju skoro vsetky automobilky ako i vyrobcovia pneu.
Rozbalit vlákno
4
15. 4. 2011 16:49
Re: Finland
Jen pro upřesnění:

Ve Finsku se vyrábí v závodě Valmet Automotive ve městě Uusikaupunki Porsche Boxter, Think City, golfová vozítka Garia a od nedávna Fisker Karma. Dále tu máme domácí automobilku Sisu (něco jako naše Tatra) a traktory Valtra. Toť asi vše.

Jinak potvrzuji, že Škoda je tu velmi populární. Někdy mám pocit, že je to tu nejvíce inzerující automobilka. Důvodem popularity bude asi poziřovací cena a dobrá image. Jak to je s cenami servicu to nevím. Také velikost kufru se tu cení podobně jako v ČR. Superb Combi je tu mnohem častěji vidět než sedano-liftback.

Výhoda náhonu 4x4 je určitě pravda, ale řekl bych, že většina aut náhon všechny čtyři stejně nemá. To samé si myslím platí o Norsku (samozřejmě čím víc na sever tím více čtyřkolek). To, že se většina škodovek tímto typem náhonu sehnat dá jistě ale image značky podporuje.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
15. 4. 2011 20:19
Re: Finland
Já bych ještě jednou upřesnil i tebe. Boxster se ve Finsku vyráběl v první generaci, dvojka se dělá v Německu. Aspoň tohle se píše v Auto Tipu, ale taky jsem to nevěděl a myslel si, že ho tam dělají pořád ;-)
19. 4. 2011 14:39
Re: Finland
No tak teď nevím, co je pravda a co ne. Ale ne že by na tom zase tak záleželo :-)
Do teď jsem žil v doměmní, že se v Uusikaupunki stále dělají Porsche, viz.: [odkaz]
Avatar - Andromeda
15. 4. 2011 18:38
Re: Finland
To bylo pánové k věci :yes: Pište častěji ...