Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Finský trh v březnu 2011: Octavia vs Avensis

Diskuze (39)
Finové uvažují pragmaticky. Prodejní statistiky v zemi tisíce jezer se proto výrazně liší od zbytku Evropy.

Od začátku roku je ve Finsku nejprodávanějším modelem Volkswagen Golf. Jeho prvenství ale vůbec není jednoznačné – v březnu byla totiž nejprodávanější Škoda Octavia, těsně následovaná Toyotu Avensis.

V zemi, která nemá žádnou domácí automobilku ani velkou továrnu, přitom odpadá preference domácího produktu. Proto jsou síly v nejoblíbenější nižší střední třídě velmi vyrovnané.

Pokud bychom měli vystihnout nějaké zřetelné trendy, pak se ve Finsku nadprůměrně dobře daří právě Toyotě a Škodě. Finsko ale patří také k zemím, kde jsou síly Volkswagenu a Fordu vcelku vyrovnané (mimochodem podobně jako v ČR) nebo kde se relativní oblibě těší Hyundai a Kia.

Z prémiových značek se dobrých z prodejních výsledků těší strohý luxus Volva, původem ze sousedního Švédska.

Mezi 30 nejprodávanějšími modely najdeme 5 vozů kategorie SUV. Téměř na špičce je Nissan Qashqai, hlouběji v poli se umístily Volvo XC60, Honda CR-V, Nissan Juke a Škoda Yeti.

Jediná dvě MPV (VW Touran a VW Golf Plus) se pohybují na rozhraní třetí a čtvrté desítky.

Statistiky registrací: Finsko - 1. čtvrtletí 2011
Poř.modelks 3/2011tržní podílks 1-3/2011tržní podíl
1Škoda Octavia5624,5%16544,7%
2Toyota Avensis5484,4%16324,6%
3Nissan Qashqai4964,0%13413,8%
4Opel Astra4643,7%11483,2%
5VW Golf4373,5%16794,7%
6Hyundai i304073,3%7562,1%
7Ford Focus3662,9%9922,8%
8Kia Cee'd3212,6%9302,6%
9Toyota Yaris2892,3%7222,0%
10Toyota Auris2562,1%5631,6%
11VW Passat2201,8%6241,8%
12Volvo V502161,7%6681,9%
13Volvo XC601991,6%4681,3%
14Audi A41831,5%7162,0%
15Ford Fiesta1781,4%4851,4%
16Honda CR-V1651,3%5121,4%
17Škoda Superb1611,3%5251,5%
18BMW řada 51511,2%5571,6%
19Škoda Fabia1481,2%4711,3%
20Ford Mondeo1441,2%7192,0%
21VW Polo1321,1%4531,3%
22Volvo V701301,0%4681,3%
23Toyota Corolla1301,0%4081,2%
24Nissan Juke1291,0%4321,2%
25Škoda Yeti1281,0%3551,0%
26VW Touran1201,0%3330,9%
27Mazda61170,9%3901,1%
28VW Golf Plus1140,9%3561,0%
29Volvo V601080,9%4021,1%
30Mercedes-Benz E1040,8%4721,3%

Diskuze (39)
19. 4. 2011 14:39
Re: Finland
No tak teď nevím, co je pravda a co ne. Ale ne že by na tom zase tak záleželo :-)
Do teď jsem žil v doměmní, že se v Uusikaupunki stále dělají Porsche, viz.: [odkaz]
19. 4. 2011 14:35
Re: Blahoželáme jubilantom
Souhlas :yes:
Já předpokládám, že to s tím poměrem bude tady ve Finsku dost podobné jako v Norsku. Norsko má sice hornatější reliéf, ale Finsko má zase mnohem hustší silniční síť (a požehnaně jezer).
Avatar - white label
17. 4. 2011 09:16
Re: Rozumný národ
Pár jsou dva, takže to asi "nestihneš"..., musel bys v těch diskusní "antikampaních" notně přidat, dělat přesčasy, pravidelné akce apod. ... >:D
Avatar - Ada je zase tady
17. 4. 2011 08:57
Re: Rozumný národ
Preziti firmy rebdlik a syn? O tom si jeste za par let neco povime >:-[]
16. 4. 2011 01:19
Re: Blahoželáme jubilantom
Já jsem si tu práci dal, a loni jsme si provnal základní výbavu a ceny. Všude se prodává Klasik, Ambinete atd. a ty mají identickou výbavu a lze porovnávat ceny. Otázka je, jak je to s volielnou výbavou, tam se ty ceny liší, ale je to obecný jev. S tím renaultem jsem to myslel tak, že u nás prodává levněji než doma, opel to řeší akcemi (Renault konečně taky), nakonec škodovka taky. A provnávat balíčky výbav už skutečně nejde. Ale co se týká základního ceníku a fix výbavy vztažené k provedení, je to skutečně tak. Očesané vozy už nedělá dneska nikdo, ale dělá auta v "základní" výbavě, nejlevnější 1,4 oktávie je zcela identická s tou, co se prodává v Německu. Teddy může mít pravdu pouze v tom, že volitelná výbava se může cenově lišit, ale to je dost podobné tomu, když tady lidi kňourají (a senzacechtiví novináři jejich kňourání ještě rozdmychávají), že oblečení nekterých značek je tady dražší než třeba v Německu nebo Británii. Je - u nás ty značky (třeba Marks and Spencer) představují trochu něco jiného, než v té Británii, ale hlavně se u nás prodá mnohem méně zboží, tudíž domácí zastoupení má nižší marže a musí dohánět vyšší cenou. A s volielnou výbavou je to velice podobné.