Biturbo 5.5l sa dalo ocakavat ako reakcia na novu M5, aj ked atmosfera ma podla mna vyraznejsi, agresivnejsi zvuk. 4.2 s na 100 km/h je ale naozaj fantasticka hodnota na dvojtonovy kolos.
Je to škoda, občas si od táty vyzkouším současné 63 AMG a je to prostě parádní atmosféra. 4,2s je fajn, ale není to zas tak velký rozdíl...63 současný s AMG Perf. má tuším 4,4.
Turbo má své místo u menších motorů. U velkého osmiválce se mi víc líbí kompresor. Kompresory jsem si oblíbil nejspíš nejvíc kvůli Mercedesu, 55 AMG na tom měla určitě nemalý podíl. Byly to bestie. Nemluvě o nutnosti použít víc dmychadel, jelikož jedno by na osm válců fungovalo velmi problematicky.
5.0 SC má ex a souhlasím, že je to skvělý motor. Rád jsem se s tím projel, ale neměnil bych.
Je celkom zaujímavé, že v dobe downsizingu, kde sa veľkoobjemové atmosféry nahrádzajú maloobjemovými turbami, Mercedes nahradí veľkoobjemovú atmosféru veľkoobjemovým biturbom. Lebo či má V8 6,2 litra, alebo o sedem deci menej, stále je to obrovský motor a keď to fúkajú dve dúchadlá, ďakujem pekne. Tam by som aplikoval konkurenčné heslo Freude am Fahren. >:D