Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes E 63 AMG: Nový motor, je to biturbo (557 k)

18. 4. 2011 • 21:55
26
8
Zobrazit náhledy (26)
Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E Mercedes-Benz E
Z atmosférických 6,2 litru na 5,5 litru a dvě turba – změna pod kapotou E 63 AMG proběhne nečekaně brzy.

Mohli jsme si myslet, že nový motor 63 AMG o objemu 5,5 litru zůstane nějakou dobu specialitou modelů CLS 63 AMG, S 63 AMG a CL 63 AMG. Zvlášť poté, co model střední třídy C 63 AMG zůstal i po faceliftu věrný velkoobjemovému atmosférickému osmiválci.

V případě třídy E ale nastoupí downsizing jen pár měsíců po zahájení výroby nové motorizace. Jak uvedl web AutoBild.de, nový biturbo osmiválec se začne dodávat pro E 63 AMG, a to hned ve dvou výkonových verzích.

Ta základní zachovává 386 kW (525 k), jako měl původní agregát. Díky přeplňovaní ale poskočí točivý moment z 630 na 700 Nm. Výkonnější verze s AMG Performance paketem pak dává 410 kW (557 k) a 800 Nm. S ní E 63 AMG zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a nekompromisně jej zastaví omezovač na 250 km/h.

S příplatkem za AMG Driver paket získá zákazník kurz AMG Driver Academy a zvýšení maximální rychlosti na 300 km/h.

Kromě vyššího točivého momentu se nový motor vyznačuje také nižší kombinovanou spotřebou. Díky přeplňování a instalaci systému Start/Stop se snížila o 2,8 litru na 9,8 l/100 km. Tomu odpovídají emise CO2 230 g/km.

Cena pro Německo je u sedanu stanovena na 105.791 euro (2,56 milionu Kč), příplatek za kombi je 2618 euro (63 tisíc Kč) a za AMG Performance paket 8307 euro (200 tisíc Kč).

Související články

Témata
20. 4. 2011 20:44
Re: E 63
Turbo má své místo u menších motorů. U velkého osmiválce se mi víc líbí kompresor. Kompresory jsem si oblíbil nejspíš nejvíc kvůli Mercedesu, 55 AMG na tom měla určitě nemalý podíl. Byly to bestie. Nemluvě o nutnosti použít víc dmychadel, jelikož jedno by na osm válců fungovalo velmi problematicky.

5.0 SC má ex a souhlasím, že je to skvělý motor. Rád jsem se s tím projel, ale neměnil bych.
19. 4. 2011 08:21
Ciste
porno >:D
Avatar - positivemind
18. 4. 2011 20:44
Re: E 63
Osobně mám ke kompresorovým motorům taky bližší vztah než k turbo - líbí se mi třeba úžasný 5.0 SC od Jaguaru/Land Roveru. 375kw je úžasná hodnota
18. 4. 2011 18:28
Re: E 63
Mě se líbil starší 55 AMG (atmosférický i přeplňovaný kompresorem), takže to nevnímám nutně negativně. Spíš mě zaráží, že tomu pořád říkají 63.
Avatar - CHerokee
18. 4. 2011 17:17
Re: E 63
Je to škoda, občas si od táty vyzkouším současné 63 AMG a je to prostě parádní atmosféra. 4,2s je fajn, ale není to zas tak velký rozdíl...63 současný s AMG Perf. má tuším 4,4.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud