Ekonomika
Fiat se kapasal, že další navýšení bude rovnou na 51%.
Že by nebyly penízky?? 😄 >😁
Že by nebyly penízky?? 😄 >😁
už skoro týden tady nebyl článek, o kolik navýší FIAT "podíl" v Chrysleru. Takže budu mít klidné velikonoce, ale hned po nich budu nervózní 😄 Věřím, že mně ale redakce Auto.cz nenechá v nejistotě a na pochybách.
Je zajímavé, že compagno WOLFF se tady minulý týden tak nevášnil, když se po pár letech ukázalo, jak to Bravo zválcovalo celou Evropu a hlavně toho nenáviděného Golfa....
Je zajímavé, že compagno WOLFF se tady minulý týden tak nevášnil, když se po pár letech ukázalo, jak to Bravo zválcovalo celou Evropu a hlavně toho nenáviděného Golfa....
já už jenom kvůli tobě doufám, že Fiat bude ten podíl navyšovat po jednotlivých procentech (tak jak skokani do výšky navyšují světový rekord schválně po centimetrech), aby to vydalo na co nejvíc článků :yes:
Jinak ráno jsem byl taky nervózní, ale jak se objevil Euro89 tak jsem se malinko zklidnil a když jsi teď přišel i ty, tak jsem v pohodě - vše při starém, všichni zůstáváme na svých pozicích a tak to má bejt :yes:
Takže pěkné velikonoce 😉
Jinak ráno jsem byl taky nervózní, ale jak se objevil Euro89 tak jsem se malinko zklidnil a když jsi teď přišel i ty, tak jsem v pohodě - vše při starém, všichni zůstáváme na svých pozicích a tak to má bejt :yes:
Takže pěkné velikonoce 😉
Jinak jo, prodeje samotného Fiatu klesají, absence nových modelů je citelná. Fiat patrně vsadil na to, že volné peníze dá do té akvizice s CH a nové modely o něco odloží.... Je to riskantní hra, ale rozhodně né beznadějná....
Zásadní bude představení nové Pandy, ta se musí povést.
Jinak prodeje už brzo oživí aspoň ta maličká Lancia, i Giuliettě se hodně daří.
Poslední dobou když už něco uvedou, tak to je docela úspěch, problém v té četnosti... 😐
Buď jak buď Fiat je v černých číslech a prodeje Chrysleru v USA jsou taky dobré, takže bych to fakt nehrotil....
Z koncernu je na tom skvěle Ferrari a dobře Maserati.
Fiat něco vydělá na Pandě, slušně na 500, rozumně na GP. Bravo je pod hranicí rentability, nástupce za 2 roky. Freemont bude rád, když něco málo vydělá.
AR vydělá na Mitu, Giuliettě a prodělává na 159, nástupce za 2 roky.
Lancia vydělává na Y a podle mě Delta je na hranici rentability. Thema není dle mého na zisk ani nastavena, spíš něčím zalepit díru.
Chrysler v Evropě mizivě, v US tahá stále za kratší provaz (podívej na novinky konkurence v NY).
Jeep dtto.
Prodej táhnou oblíbené pikapy RAM, oblíbené minivany Town and country a GrandVoyager, dále Journey, Jeep Grandcherokee, Wrangler, charger a nově se daří i Durangu a 200ce.
spolu s dlašími modely to hází slušná čísla, navíc ted přijdou sprovoní verze 200, 300, Avengeru, SRT modely atd.
Prodej v Evropě? Ne, v Evropě UŽ žádný prodej vozů Chrysler a Dodge neprobíhá, probíhá pouze DOPRODEJ posledních modelů Grand Voyager a jinak už není co prodávat. Vše ostatní už se DOPRODALO!!!!!!!
Tak si prosím neplet pojmy, resp. když ste si zrušili ofiko prodej, nebrečte že se toho prodává málo. Příští měsíc to končí definitvně, takže pak bude díra (mimo šedej dovoz), než naskočí Lancie někdy v prosinci.
Smůla no.
A hoď nějaká relavantní čísla, ať víme co se tedy převratného na US trhu děje 😄
Probud se.
Navíc čísla byla malá vinou už zastralého výrobrního programu (chrysler a jeeep) nulové reklamy a propagace a někde i řídké distrubiční a servisní sítě.
Na tom všem šlo zapracovat.
Chceš relevantní čísla?
Tady jsou: [odkaz]
Plácáš nesmysly... Naopak, myslím, že hodně peněz z Fiatu jde právě do Chrysleru, Chrysler teď chrlí jeden nový model za druhým, je nejvíce rostoucí automobilkou na Americkém trhu, tak dobře jak se jim dař6í teď se jim už dlouho nedařilo. Mají průměrný meziroční růst prodejů cca 35%, (ostatní max. 15😖. Jeep GC je nejlépe prodávaným modelem ve svém segmentu a třeba i Challengeru se prodá jen o polovic míň než Camara (které má terno výsledky), přičemž na Mustang zase až tam moc neztrácí (byly doby, kdy se ani neblížil prodejním číslům Mustangu). Voygeru (Caravanu) se daří taky výborně, RAMu taky. 300ka taky se rozjíždí velmi dobře. Takže v tomto ohledu nemáš pravdu. Chrysler jede velmi dobře. :yes: TAdy se tedy pleteš.
A ano souhlas, GC je snad jediným modelem vyjma 300C, Challengeru a 300C, který mi přijde jako konkurenceschopný.
2.místo: Dodge GrandCaravan 27 928 ks (loni 21 437 ks)
3.místo: GrandCherokee 26 115 ks (loni 15 911 ks)
4. místo: Town and Country 23 927 ks (loni 24 580 ks - jediný pokles)
5. místo: Wrangler 22 887 ks (loni 19 265 ks)
6. místo: Liberty 15 155 ks (loni 10 724 ks)
7. místo: Charger 14 311 ks (loni 18 708 ks - zaviněno náběhem nového modelu)
8. místo: Journey 14 180 ks (loni 13 571 ks)
9. místo: Patriot 13 207 ks (loni 7 636 ks)
10.místo: Avenger 11 748 ks (loni 9 669 ks)
Takže minivany a Jeepy ti nepřijdou zajímavé?
Že je lidi tak kupují....
Nakolik jedou továrny fakt nemám k dispozici, to nejsou veřejné údaje.
Cikni si do Auburn Hills, určitě ti to řeknou 😄 >😁
Továrna na minivany, kde se dělá pro VW Routan a začne se tam dělat GrandYoager pro EU bude jsitě vytížena 100%, stejně tak továrna na RAMky a továrna je Grandčíro a Durango.
CO určitě není zatím plně vytížené je továrna SterlingHeights (200,Avenger), Brampton (300,Charger, Challenger), Toluca (Journey a Fiat 500) a všechny další.
Navíc sou vytížené oba závody na motory V6 - tedy Trenton a Saltillo v Mexiku.
Ale u 300ky je stále ještě náběh, ještě ne všichni delaři je mají, situaci navíc zelpší i Skové modely a Executive Seire, stejně tak Skový model reps. R/T u 200 a Avengeru, přijdou SRTka, takže ty prodeje 200,Avengeru, 300, a grandčíra ještě prostou v průběhu roku.
To bych se nebál.
Je potřeba přivést na trh i dodávky od Fiatu.
Myslel jsem prodeje v NA
V kanadě šlape chrysler už dlouho dobu dobře, taky každý měsíc nárůst.
V kanadě jsouoblíbené hlavně minivany, Journey, Wrangler, Ramky a gradnčíro, v mexiku nejvíc Journey, pak Ramky a minivany.
Spíš by mě zajímala čisla z jižní ameriky (kde došlo k navýšení dealerů chrysleru) za letošek, ale ty nejsou k dizpoci
Já netvrdím, že jsou na tom špatně, přesto si myslím, že Chevy a Ford mají (možná pro mě jako evropána) větší přitažlivost.
Opět vyjímka GC, ten se mi vážně líbí.
Si to najdi. Já ty čísla mam, ale že bych měl náladu dělat 3 hodiny provnání s GM a Fordem, btw GM nic podobnýho jako minivany a třeba Wrangler prakticky nemá. Ford taky ne.
Zbytek nemá smysl provnávat, pikapů prodaj GM i Ford víc, osobáků taky.
Ono je to i rozsahem nabídky a Chrysler byl v Detroitu vždycky trojka.
Cílem Chrysleru ale není bojovat s GM a Fordem, ani Toytou, náš cíl se jmenuje Honda a ten není nereálný.
Moc na ní neztrácíme. A krýt si záda před Nisanem.
Z velké trojky nejvíc rostě Chrysler a to řádově o desítky procent. Pak Chevy, Ford má s prodeji mám pocit krpaet problémek a některé modely se neprodávají dobře.
Myslím, že když dorazí Vany z Itálie, že se to zase o chlup zlepší... :yes:
A chce to dělat ty speciální modely, to je to co dřív hodně chybělo.
A zbytek se uvidí v roce 2013 rep. spíš 2014.
Ale to je ještě daleko.
Prostor pro zvýšení prodejních čísel tu rozhodně je, i se současnými modely.
Ještě to chce máknout na té prodejní síti v asii, tak unikaj vcelku zajímavá čísla.
Kdyby si chryslera nebo Jeep koupil každej 600tej čínan akaždej 450tej ind, hodí to zajímavý čísla 😄))
A pak tu máme thajsko a vietnam, kde taky některé americké modely docela frčí.
A možná zkusit proniknout i na africký trh a víc do arábie.
Udělat pro ně nějaké exklusivní série. Tam spotřebu enřeší, tam by se mohly uplanit HEMI v nějaké luxusní výbavě. Je tu velký prostor na zvýšení prodejů.....
Stačí vzít příležitost za pečsy a investovat do toho ty peníze.
Američany tam nemusí, to je jasné. Ale auta sou druhá věc.
Ten Vietnam sem trošku přestřelil, pravda ale tady v evropě měli vietnamci starší americký káry, takže by jim asi proti srsti nebyly.
Však si to tam přečti, ať se tady nezamotáme do nepřesných citací....
Jinak zrovna Alfa by letos snad poprvé po převzetí Fiatem mohla vydělávat - pokud prodám 50tis.ks Mita a 90tis.ks. Giulietty, na kterých vydělávám, tak to snad zaplácne i ztrátu za 10.000ks prodaných AR159....
Takže uvidíme, uvidíme.... na morbidní přirovnání je v tuto chvíli ještě opravdu čas....
Při neustálém odsouvání modelů se současným prodejním neúspěchem mohou být čísla ziskú zkreslena nízkými výdaji na R&D, pak to zákonitě vyleze nahoru.
Čili měli volbu - buď zůstanem sami a bude vymýšlet nové modely, nebo teď chvíli počkáme, koupíme Chrysler a nové modely pak budem vyvíjet tak, že budou použitelné pro F i pro CH (viz SUV pro Alfu i Jeep a podobné "synergie" 😉 )
V následujících letech se opravdu bude lámat chleba, nicméně nyní ještě není čas lámat hůl, eventuelně házet flintu do žita 😉
Ale upřímně, nemám z toho žádnou velkou radost.
Je to úplně jedno. Buďto to vyjde a nebo nevyjde. Já jen doufám, kdyby to s Chryslerem nevyšlo, že to nebude se ztrátou kytičky. Zatím mám spíš pocit, že by to vyjít mohlo. A proč?
Protože ať je to jak chce, každý nový model, který přijde bude mít nižší výrobní náklady, protože ty budou využity na více kusů aut. A o to jde především. Mimoto stagnující trh v Evropě bdue moci být vyrovnán trhem v JA a v SA a obráceně.
P.S. Všechny modely představené po nástupu Sergia vydělávají, tak není důvod být pesimista...