Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Statistika poruchovosti ADAC 2010: Němečtí výrobci vládnou

Německý autoklub ADAC zveřejnil výsledky svých každoročních žebříčků poruchovosti. Prim hrají domácí automobilky.
Zpět na článek
28. 4. 2011 10:17
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 4. 2011 10:37
28. 4. 2011 13:10
28. 4. 2011 17:11
28. 4. 2011 17:22
29. 4. 2011 09:24
2. 5. 2011 11:01
28. 4. 2011 20:19
29. 4. 2011 07:01
28. 4. 2011 12:19
neregistrovaný "Oplik1.3"
28. 4. 2011 18:17
neregistrovaný "Oplik1.3"
28. 4. 2011 14:21
28. 4. 2011 20:25
28. 4. 2011 20:16
28. 4. 2011 20:23
28. 4. 2011 21:01
28. 4. 2011 21:06
28. 4. 2011 23:02
29. 4. 2011 13:19
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
28. 4. 2011 10:17
Trochu divna statistika
Merat spolahlivost aut na zaklade toho, kolkokrat k nim bola zavolana hliadka ADAC je ako merat spotrebu aut podla toho, ako casto s nimi vodici jazdia na pumpu.

Priklad: Auto ma 60 litrovu nadrz. Chcem prejst 600 km. Auto ma spotrebu 10 l/100 km. Mozem sa rozhodnut, ze natankujem az na konci cesty - na pumpu tak pojdem raz. Alebo natankujem vzdy, ked rucicka palivomera klesne na polovicu. Na 600 km ceste tak natankujem 2x - uprostred a na konci.

Podla logiky ADACu, kedze som bol na pumpe 2x, bude mat moje auto vacsiu spotrebu.

Jedine, co nam tato statistika ADACu hovori je, ze technici ADACu jazdia najcastejsie k nemeckym autam.
Rozbalit vlákno
6
28. 4. 2011 10:32
Re: Trochu divna statistika
...ja to pochopil obracene, ze jezdi k nemeckym autum nejmene.
Nicmene cela ta statistika je podivna, zarazeni aut, roku, sem tam neco chybi...
Jako kdyz to auto neni vubec v teto statistice tak je vlastne SUPER spolehlive ??? Protoze k nemu nejeli ani jednou ? Zvlastni...
Avatar - shamal
28. 4. 2011 10:50
Re: Trochu divna statistika
:-) podle toho je nejspolehlivější Škoda 1203, protože k ní ADAC nevyjel ani jednou!
28. 4. 2011 17:48
Re: Trochu divna statistika
Vzhledem k tomu, že nikam nevyjela ani ta dvanáctsettrojka to zase taková výhra není. >:D
28. 4. 2011 10:53
Re: Trochu divna statistika
Je to statistka ADAC teda zltych anjelov, niesu tam pripady ked sofer zavolal iny servis pripadne pouzil asistencnu sluzbu ineho charakteru. Pre modely ktore tam niesu asi nemaju dostatocne statisticke data aby ich vedeli zaradit. Suma sumarum jedna sa o statistiku jednej firmy ktorej sa ale priklada vyznam kedze sa jenda o jednu z najvacsich asistencnych sluzieb v europe s vysokym poctom vyjazdov. Taktiez je to objektivnejsie ako dotazniky od majitelov ktori casto maju prehnane ocakavania.
28. 4. 2011 11:04
Re: Trochu divna statistika
Nejméně jezdí k německé prémii - kařdý jste to pochopil správně a jinak.
28. 4. 2011 10:50
Re: Trochu divna statistika
Ta statistika je nezmyselna, a to je este velmi slusne povedane. Problem je v metodike. Zahrnaju poruchy ku ktorym musi ist technik adac-u, ale nepokryvaju ine autokluby, ani asistencne sluzby samotnych znaciek. A navyse hodnoti sa "porucha ako porucha". Ci je to zadrety motor, alebo nefunkcna zapalovacia sviecka, vsetko jedno.

Tiez nerozumiem tym tabulkam: to sa hodnoti za cely cas spolu? ak po jednotlivych rokoch, tak napriklad neviem preco je vyssie roomster s hodnotenim "+", nez kopec inych znaciek (napr. fabia) s hodnotenim "++". Alebo qashqai, za celu dobu ma "++", napriek tomu az na siestom mieste v triede, za autami ktore obcas mali len "+"...
28. 4. 2011 10:37
Laguna
hmm nechapem preco laguna konci v r 2008...
Rozbalit vlákno
8
28. 4. 2011 13:10
Re: Laguna
odvtedy sa už nekazia ;-)
28. 4. 2011 17:11
Re: Laguna
Pohádky si nech až na večer >:D
28. 4. 2011 17:22
Re: Laguna
>:D ale fakty su take ze podla statistik ADAC-u sa Renaultom celkovo slusne dari oproti minulosti. Aj ked brzdy vraj piskaju furt ;-\
29. 4. 2011 09:24
Re: Laguna
no mně právě po cca 4 letech přestali pískat. Do té doby se pískání objevovalo nepravidelně, někdy intenzivně, někdy třeba i půl roku klid. Pak jsem měnil destičke vepředu a konec.

U druhého auta, Citroena, je to to samé. Někdy klidně půl roku nic, a tento týden zase pro změnu pískají.

Prostě francouzi, když je miluješ.... >:-[]
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:01
Re: Laguna
Brzdy pískají? Toho jsem si nevšiml. Asi už mám 6. destičky z x-té druhovýroby, které nepískají. >:D
29. 4. 2011 07:01
Re: Laguna
asi málo ludí čítalo článok a pozerali len obr.. Ak sa nezaregistrovalo v tom roku aspoň 10tis. kusov daného auta tak nie je v štatistike v tom roku (malá vzorka).
Avatar - shamal
28. 4. 2011 10:48
Statstika nuda je
Podle mě to o spolehlivosti aut vypovídá pramálo. Je to spíš o tom, kdo auto vlastní a jak se o auto stará. U aut nových je to první majitel - kdo má Toyotu Aygo? Starší lidé, ženy, středoškolští profesoři... lidé, kteří auto pravidelně servisují. Fiat 500 - bohatší ženy = vždycky pravidelný servis. A samozřejmě, že desetileté Porsche 911 vlastněné maximálně druhým majitelem, který je solventní a o auto se dobře stará, bude na tom lépe než stejně starý renault Twingo, který je v té době už ve čtvrtých rukou, které na nějakou údržbu z vysoka kašlou. A samozřejmě, že německá auta v Německu dopadnou nejlépe. Ojetého Golfa si zpravidla kupuje někdo jiný než ojetý Fiat, který si ten čtvrtý majitel koupil jen proto, že to bylo levné. Takže o kvalitě aut jako takových ADAC report podle mého názoru není.
Rozbalit vlákno
1
28. 4. 2011 12:17
Re: Statstika nuda je
dobre hovoris bratu ;-)
28. 4. 2011 10:51
Německý ADAC
je odpovídající STEMu v žoldu ČSSD.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Oplik1.3"
28. 4. 2011 12:19
Re: Německý ADAC
Je to web o autech, politické pindy běž ventilovat na Novinky.cz
28. 4. 2011 14:11
Re: Německý ADAC
P o u z e přirovnávám. Ale asi jsem ti šlápl na kuří oko, socánku. Ještě popírej, že ADAC nenadržuje německým značkám.
neregistrovaný "Oplik1.3"
28. 4. 2011 18:17
Re: Německý ADAC
čistě nepoliticky Ti vzkazuji, že jsi vocas a socanem si nazývej nejbližší
28. 4. 2011 11:18
Tabulky je třeba taky číst
Pro autora článku - než něco napíšete, tak se zkuste na tabulky taky trochu podívat. Pak Peugeotu gratulovat nebudete - třem modelům, jež jsou ve špičce - chybí "rizikové roky". 308 má data jen za poslední 3 roky, čísla 307 by ji posunula na konec tabulky. Stejné je to s Roomsterem, kterému chybí 2 roky. Jinak jak Fabie tak Octavia skončily v podprůměru svých tříd / pokud dáme Octavii do nižší střední /. Obecně absence dat z "rizikovějších" roků tabulku hodně zkresluje a nestačí se proto dívat jen na pořadí v tabulce.
Rozbalit vlákno
4
28. 4. 2011 17:58
Re: Tabulky je třeba taky číst
Pro nespokojeného čtenáře: Nejdřív prosím přemýšlejte, než něco napíšete a neobviňujte mne z něčeho, na co nemáte důkaz. Pytlíkovat 308 s 307 je dle mého názoru holý nesmysl, možná jste si na to zvykl kdysi u statistik SDA pár let dozadu (Peugeot 206/207, nebo 406/407). Samozřejmě, 308 je mladé auto, ale jezdí jich po Německu tolik, že ve statistice je. Za druhé: nevím, kde jste přišel na to, že u Roomsteru chybí data ze dvou let. Nejsou tam pouze údaje z roku 2006, během kterého se začal prodávat. Doporučuji vám přečíst si pořádně článek a možná tam najdete odpověď na svou kritiku. Že by nízký počet registrací - tedy méně než 10 tisíc? Jistě vám to neřeknu, ale pravda bude asi někde tam...
28. 4. 2011 23:34
Re: Tabulky je třeba taky číst
Možná by to chtělo trochu sebereflexe a zkusit se zamyslet nad kritikou. Bohužel jste jen povrchně intepretoval pořadí v tabulce bez jakékoliv snahy se alespoň trochu zamyslet. Dávat ve výkladu tabulky dohromady P307 a P308 je dle Vás nesmysl, ale u Golfa V a VI nebo Mégane II a III je to asi logické. Takhle by se dalo pokračovat, ale chápu, že ne každý je schopen se alespoň trochu zamyslet. U redaktora je tato neschopnost v kombinaci se schopností napsat článek za 5 min o tohorší. :no: :no:
29. 4. 2011 13:19
Re: Tabulky je třeba taky číst
Evidentně jste článek nečetl celý (a nejen vy). Myslím si, že jsem hlavní nectnosti této statistiky popsal - a pro jistotu jsem je zkopíroval i do diskuse. Bohužel, zpracování tématu mi netrvá pět minut, jak si myslíte vy, ale mnohem déle - pracoval jsem na něm asi dvě hodiny. Byť je článek kratší. Jestli si myslíte, že se budu kát, tak jste bohužel na omylu. Kritizujte mě za překlepy, za faktické chyby, za stylistiku, ale ne za komentář k článku, kde nic z těchto popsaných nectností není. S Renaulty Mégane a Scénic je trochu problém, neboť tam je ADAC bůhvíproč slučuje (a odporuje si tím i tvrzením o tom, že nezařazuje auta různých generací). Jiná data ale k dispozici pochopitelně nejsou. Já jsem chtěl vyzdvihnout hlavně Peugeot pro umístění v žebříčku, aby tento přehled nebyl zdaleka jen o německých značkách - v dobré víře. A samozřejmě zmínit Škodovku jako "domácí" automobilku, press materiál ADACu byl laděn z pochopitelných důvodů "proněmecky". Inu, rýpal se vždycky najde, že? S Golfem jste ujel podobně jako s Roomsterem - pětka a šestka jsou prakticky totožné. Jestli se vám můj stručný komentář nelíbí, napište šéfredaktorovi serveru. Třeba další statistiku ADACu pošle vám, jistě si s ní poradíte lépe než já. Ovšem psaní vám evidentně moc nejde... :o)
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:05
Re: Tabulky je třeba taky číst
Nemá to cenu. Ten kdo chce, ten si v klidu dokáže udělat obrázek sám, ten kdo se cítí poškozený (asi má akcie nějaké značky), ten bude nadávat.

To, že Megane je nerozdělen dává smysl, nepřejmenoval se a každý, kdo tohle opravdu chce vědět, třeba proto, že si jej bude kupovat, tak si zjistí odkdy se Megane začal vyrábět v 3. generaci. Hold 308 má jiné jméno než 307 a je spolehlivá, což částečně ukazuje i tahkle statistika. Totéž platí pro 207.

Ono nejen Renault zapracoval na spolehlivosti, ale i Peugeot. To ale není nic zvláštního, páš to potřebovali.
28. 4. 2011 12:01
Hlavně, že je o čem psát...
... a jinak souhlasím se zbytkem... tato statistika je slušně řečeno podivná... 8-s
Rozbalit vlákno
8
28. 4. 2011 18:01
Re: Hlavně, že je o čem psát...
V článku uvádím mimo jiné: "ale jako každý žebříček mají i ony své mouchy. Předně se týkají pouze problémů, ke kterým vyjela asistenční vozidla tohoto autoklubu. Zaznamenávají také jen vážnější poruchy, těch bylo loni půl milionu z celkových 4,25 mil. Jsou do nich navíc zahrnovány pouze ty automobily, které nepřekročily šest let věku, jejich registrace dosáhly alespoň 10 tisíc kusů ročně a během tří let se nijak radikálně nezměnily." Píšu tam i o tom, že mají jiné členění než auto.cz - takže....evidentně naši čtenáři nevěnují tomu, co píšeme, dostatečnou pozornost.
29. 4. 2011 01:01
Re: Hlavně, že je o čem psát...
To nejsou "mouchy"... ta statistika je prostě neobhájitelný nesmysl, který neměl nikdy vzniknout a už vůbec ne být masově publikován... takže jsme tam, kde jsme byli... hlavně, že je o čem psát... :-( jiný rozumný důvod k publikování při nejlepší vůli nenacházím...
29. 4. 2011 09:35
Re: Hlavně, že je o čem psát...
myslím, že to trochu přeháníte. Jaké statistiky by jste rádi na auto.cz viděli - třeba statistiku JZD Horní Obrnice o přírustcích telat, nebo statistiku Kubánské strany práce o růstu životní úrovně?

ADAC působí v automotive oblasti. Vede si vlastní statistiku. Má vlastní metodologii - je tam popsaná. Má svoje limity. Statistika jsou jen čísla, důležitá je interpretace. A tu si může každý vyvodit sám.

Já jsem vděčný za podobné statistiky. Dokaď automobilky nebudou zveřejňovat svoje interní statistiky na základě reklamací (což asi nebudou, že?) je to alespoň něco. Někdy je to zajímavé, někdy jsou tam výrazná omezení, ale redakce nikdy netvrdila, že tohle je jediná svatá pravda.
29. 4. 2011 13:37
Re: Hlavně, že je o čem psát...
Kuko: díky za příspěvek. Ne, svatá pravda statistiky ADACu rozhodně nejsou. Jsem rád, že se našel alespoň jediný čtenář, který článek pouze nepřeletěl a nedíval se jen na tabulky, ale věnoval se mu pořádně... :-)
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:13
Re: Hlavně, že je o čem psát...
:yes: :yes: :yes:

Jen dodám, že co jsem za poseldní rok četl, tak jen Renault se pochválil, že snížil náklady n a reklamace o 53%, což ale nic neznamená, páč nevíme, jestli je méně poruch (při tomto procentu asi nějaký pokles musí být), méně uznávají nebo používají levnější díly.
29. 4. 2011 13:22
Re: Hlavně, že je o čem psát...
Tak navrhněte, které statistiky bychom měli publikovat. Napište mail Ondřejovi Láníkovi s kopií na mě - samozřejmě s linky na zdroje. Děkujeme.
Avatar - Ada je zase tady
2. 5. 2011 08:53
Re: Hlavně, že je o čem psát...
Samozřejmě ty, ve kterých vítězí výrobky rebdlík a syn. To by uspokojilo většinu čtenářů tohoto webu.
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:06
Re: Hlavně, že je o čem psát...
Těch je spousta, ale to bys to pak nerozchodil.
Avatar - R32
28. 4. 2011 14:21
Blbosť...
ale najako už len treba podporiť predaj nemeckých vágenov ha-ha... Hlavný problém vidím v tom, že väčšina (nemecké značky všetky) vyspelejších značiek majú pri kúpe vozidla automaticky vlastnú asistenčnú službu ktorú vieš využiť navyše v celej Európe a obsahuje aj výhody (odťah, náhradné vozidlo, ubytovanie ak si mimo bydliska atď) ktoré ti ADAC skrátka (zadarmo) neposkytne. Celé to ADAC sa mi v poslednom čase vidí skôr ako nástroj na znižovanie dôvery zákazníkov v určité značky a podporu domácich výrobcov - nezmyselné crash testy (Q7 proti F500), losí test Loganu pri vyššej rýchlosti so zlým obutím, prevrátenie Peugeotu na strechu lebo nemá ESP...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Krispos
28. 4. 2011 20:25
Re: Blbosť...
Zajímavé, když udělali losí test přetíženého Superbu tak to bylo vysoce kvitováno částí zdejší komunity jako objektivní a trefné...
Avatar - gld
28. 4. 2011 20:16
ČOŽE??!!
Nemecký autoklub povedal, že najlepšie autá sú nemecké? Ja neverím..
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Krispos
28. 4. 2011 20:23
Re: ČOŽE??!!
trapné jak sáňky v létě... minule byla v tom žebříčku nejlepším Toyota a kolem toho článku se skoro nediskutovalo... ale jak jsou tam němci je třeba jim to dát sežrat, nebo naznačit že je to podplacené, ovlivněné etc...
Avatar - gld
28. 4. 2011 21:01
Re: ČOŽE??!!
bojuješ len z povinnosti, že osamelý vojak
Avatar - Krispos
28. 4. 2011 21:06
Re: ČOŽE??!!
Lidská blbost je věčná.... kdyby v těch tabulkách vedli japonci nebyla by v diskusi ani noha, ale protože vyhráli němci, tak tady vylézá spousta lidí, aby si rýpli, že to je podplacené, ovlivněné etc... Moje příští auto bude čistokrevný švéd, ale prostě mi tyhle přihlouplé výkřiky vadí...
Avatar - gld
28. 4. 2011 23:02
Re: ČOŽE??!!
všetci sme blbci, len ty si lietadlo...keď tak pozerám, dáky grippen
Avatar - white label
29. 4. 2011 09:21
Re: ČOŽE??!!
Za to ty jdeš s "křiklouny" v davu, tak musíš mít pravdu, že? :*) ;-)
Avatar - Ada je zase tady
29. 4. 2011 00:40
Zkušené řidiče to nepřekvapuje
To přece ví každý, kdo se nějaký ten rok pohybuje po silnici, že rendlíky a Fiaty jsou nejhorší možnou volbou a podle toho také vypadá jejich spolehlivost (resp. nespolehlivost).

Uhrovití bazaroví kovbojové ovšem kvičí o stošest... :-!
Rozbalit vlákno
3
29. 4. 2011 10:12
Re: Zkušené řidiče to nepřekvapuje
statistika z clanku hovori nieco ine sorry >:D
Avatar - Ada je zase tady
2. 5. 2011 08:50
Re: Zkušené řidiče to nepřekvapuje
Omlouvat se můžeš jak chceš, ale na skutečnosti to nic nezmění :-!

Chceš-li spolehlivý vůz kup si nějakou z německých, nebo japonských značek (s výjimkou hnissanu).

Chceš-li vůz s nízkou úrovní kvality, ve kterém budeš svému okolí jen pro smích, kup si levného rendlíka.

Ono, víme, pokud by rendlík vyráběl vozy kvalitní třeba jako Honda, nemusel by jejich prodej podbízet sníženou cenou... To dělá každý, chco chce na trhu prodat zboží druhé jakosti!
Avatar - J_Design
2. 5. 2011 10:24
Re: Zkušené řidiče to nepřekvapuje
Teda nemohu nereagovat. Tabulka ukazuje naprosto jasně že ve spoustě kategorií jsou ty "Rendlíky" před Fordem, Opelem apd... A Fordy se tu dost uctívají, ikdyž můj názor na ně je zcela odlišný. Pro smích budes Vždy!! ve Škodovce ;-)

Chtěl jsem tu jen do diskuse poznamenat že celkově francouzi dopadli dobře a náhle jsem zahlédl toto..

Nebudu tě tu urážet, díval jsem se jakým autem to jezdíš a chceš li vůz který vypadá k smíchu, jezdí k smíchu a stojí moc peněz... volil jsi naprosto dokonale... Víš hodně často jsem se tu s lidmi jako ty dostal do konfliktu a tak si teď nějprve otvírám kartu a dívám se kdo čím jezdí... a promiň Japonské motokáry pro mě nejsou auta ;-)
Avatar - white label
29. 4. 2011 09:19
diskuse - místní klasika
Osobně podobným statistikám poruchovosti nevěřím už z jejich principu, padni komu padni. Ovšem tady většina dává váhu jen případným podobně negativním výsledkům německé produkce (a zejména koncernu), když byli u Adacu úspěšní jiní (nebo neúspěšní němci), nikdo si tu na jeho objektivitu nestěžoval.
Mimochodem co dělá A5 ve vyšší střední netuším...
Rozbalit vlákno
6
29. 4. 2011 10:11
Re: diskuse - místní klasika
Avatar - escorpion
29. 4. 2011 16:23
Re: diskuse - místní klasika
Aj octavia je v strednej triede spolu s A4, BMW3 a passatom ...
Avatar - white label
29. 4. 2011 18:01
Re: diskuse - místní klasika
Octavii ve střední třídě nevidím poprvé, i když bych ji dal taky o třídu níž, ale A5 ve vyšší střední mi přijde jako větší "překlep", to už tam potom vlastně může být i takové 3er coupé.
Avatar - Emel
2. 5. 2011 09:49
Re: diskuse - místní klasika
Není statistika jako statistika... pro mě je zajímavý ten AutoBild, který jde do hloubky a dočteš se tam třeba i o konstrukčních problémech daného modelu (pokud čteš celé články a ne pouze žebříček). ADAC s jejich vybitou baterií pro mě moc zajímavý není.
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:10
Re: diskuse - místní klasika
Není zajímavý, máš pravdu. Statistiky se musí umět číst, což je pro některé problém.
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:09
Re: diskuse - místní klasika
Já bych to tak neviděl, že jen němci jsou tady pranýřovaní, mrkni na Ádu a další. Opakovaně píšu, že pranýřuje každý toho druhého ať je to kterýkoliv koncern a svědčí to jen o tom, že auta bere jako fotbal. A nebo mají místní diskutéři akcie automobilek, což je zcela nepravděpodobné, páč někteří nemají ani řidičák >:-[]
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
29. 4. 2011 11:09
Kvičí ti a kvičí oni
Líbí se mi, jak se při všech podobných článcích o spolehlivosti aut kvičí... Tu příznivci koncernu, když nějaké VW propadne, dnes odpůrci, protože to pro VW, Škodu a spol. dopadlo dobře. Jen tak dál, z tradic (i těch ukvičených) se namá ustupovat!!! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pallas
29. 4. 2011 18:04
Vlastne asistencne sluzby
Preco by si majitel Mercedesu mal volat k poruche auta ADAC? Platit si rocne clenstvo, a potom platit za opravu resp. odtah? Ked ma auto v zaruke, a asistencnu sluzbu Mobilo priamo z Mercedesu [odkaz] , teda zadarmo?
To iste BMW (BMW Mobiler Service [odkaz] ), Audi (Mobilitätsgarantie [odkaz] ) , Opel (Mobilservice [odkaz] ), VW ( [odkaz] ) - vsetky maju v Nemecku vlastne asistencne sluzby.

Naviac ADAC-u vyrastla konkurencia, napr. AvD, Global Assistance, Mondial atd.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
2. 5. 2011 10:10
Re: Vlastne asistencne sluzby
:yes:
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:10
Re: Vlastne asistencne sluzby
:yes: