Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Statistika poruchovosti ADAC 2010: Němečtí výrobci vládnou

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Německý autoklub ADAC zveřejnil výsledky svých každoročních žebříčků poruchovosti. Prim hrají domácí automobilky.

Ti v podstatě opanovali pět ze šesti kategorií a dařilo se hlavně modrobílé vrtulce z Mnichova.

BMW řady 1 zvítězilo v nižší střední třídě, X3 pak ve střední. Vyšší střední a luxusní dominovaly pro změnu ingolstadtské čtyři kruhy s modelem A5, série 5 se musela spokojit s druhým místem. Poslední vavříny pro BMW získalo jím vlastněné Mini mezi malými vozy.

Kategorizace ADACu je, jak vidno, trochu odlišná od té naší včetně přítomnosti SUV mezi normálními auty.

Také velkým dodávkám kraloval výrobce od našich západních sousedů, Volkswagen s Transporterem.

Jediným segmentem, kde domácí nezvítězili, byla třída minivozů. Tam patří prvenství Toyotě Aygo vyráběné ve středočeském Kolíně. Našince určitě potěší šesté místo Roomsteru mezi malými, Fabia tolik úspěšná nebyla. Octavii řadí ADAC podobně jako české Sdružení dovozců automobilů do střední třídy, kde skončila devátá. Jedno stříbro a dva bronzy má na kontě francouzský Peugeot, což je pro lva určitě úspěchem.

Statistiky poruchovosti ADAC vytváří již od roku 1978. Pro mnoho řidičů jsou důležitým vodítkem pro jejich rozhodnutí o nákupu vozidla, ale jako každý žebříček mají i ony své mouchy. Předně se týkají pouze problémů, ke kterým vyjela asistenční vozidla tohoto autoklubu. Zaznamenávají také jen vážnější poruchy, těch bylo loni půl milionu z celkových 4,25 mil. Jsou do nich navíc zahrnovány pouze ty automobily, které nepřekročily šest let věku, jejich registrace dosáhly alespoň 10 tisíc kusů ročně a během tří let se nijak radikálně nezměnily.

Nejčastější příčinou poruch, při kterých musí zasahovat žlutí andělé autoklubu ADAC, je podle nejnovějšího přehledu vadná baterie a problémy v elektroinstalaci vozidel, činí přes polovinu.

Skoro čtvrtina pak připadá na závady elektroniky motorů, pohonné jednotky samotné představují pouhých 9 %. Vzhledem k náročnosti současných automobilů není divu.

Otázka do diskuse:
Zůstali jste někdy s nějakým autem stát na cestách? S jakým a proč?

Aleš Dragoun
Diskuze (60)
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:13
Re: Hlavně, že je o čem psát...
:yes: :yes: :yes:

Jen dodám, že co jsem za poseldní rok četl, tak jen Renault se pochválil, že snížil náklady n a reklamace o 53%, což ale nic neznamená, páč nevíme, jestli je méně poruch (při tomto procentu asi nějaký pokles musí být), méně uznávají nebo používají levnější díly.
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:10
Re: Vlastne asistencne sluzby
:yes:
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:10
Re: diskuse - místní klasika
Není zajímavý, máš pravdu. Statistiky se musí umět číst, což je pro některé problém.
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:09
Re: diskuse - místní klasika
Já bych to tak neviděl, že jen němci jsou tady pranýřovaní, mrkni na Ádu a další. Opakovaně píšu, že pranýřuje každý toho druhého ať je to kterýkoliv koncern a svědčí to jen o tom, že auta bere jako fotbal. A nebo mají místní diskutéři akcie automobilek, což je zcela nepravděpodobné, páč někteří nemají ani řidičák >:-[]
Avatar - Ronault.
2. 5. 2011 11:06
Re: Hlavně, že je o čem psát...
Těch je spousta, ale to bys to pak nerozchodil.