Statistika poruchovosti ADAC 2010: Němečtí výrobci vládnou
Ti v podstatě opanovali pět ze šesti kategorií a dařilo se hlavně modrobílé vrtulce z Mnichova.
BMW řady 1 zvítězilo v nižší střední třídě, X3 pak ve střední. Vyšší střední a luxusní dominovaly pro změnu ingolstadtské čtyři kruhy s modelem A5, série 5 se musela spokojit s druhým místem. Poslední vavříny pro BMW získalo jím vlastněné Mini mezi malými vozy.
Kategorizace ADACu je, jak vidno, trochu odlišná od té naší včetně přítomnosti SUV mezi normálními auty.
Také velkým dodávkám kraloval výrobce od našich západních sousedů, Volkswagen s Transporterem.
Jediným segmentem, kde domácí nezvítězili, byla třída minivozů. Tam patří prvenství Toyotě Aygo vyráběné ve středočeském Kolíně. Našince určitě potěší šesté místo Roomsteru mezi malými, Fabia tolik úspěšná nebyla. Octavii řadí ADAC podobně jako české Sdružení dovozců automobilů do střední třídy, kde skončila devátá. Jedno stříbro a dva bronzy má na kontě francouzský Peugeot, což je pro lva určitě úspěchem.
Statistiky poruchovosti ADAC vytváří již od roku 1978. Pro mnoho řidičů jsou důležitým vodítkem pro jejich rozhodnutí o nákupu vozidla, ale jako každý žebříček mají i ony své mouchy. Předně se týkají pouze problémů, ke kterým vyjela asistenční vozidla tohoto autoklubu. Zaznamenávají také jen vážnější poruchy, těch bylo loni půl milionu z celkových 4,25 mil. Jsou do nich navíc zahrnovány pouze ty automobily, které nepřekročily šest let věku, jejich registrace dosáhly alespoň 10 tisíc kusů ročně a během tří let se nijak radikálně nezměnily.
Nejčastější příčinou poruch, při kterých musí zasahovat žlutí andělé autoklubu ADAC, je podle nejnovějšího přehledu vadná baterie a problémy v elektroinstalaci vozidel, činí přes polovinu.
Skoro čtvrtina pak připadá na závady elektroniky motorů, pohonné jednotky samotné představují pouhých 9 %. Vzhledem k náročnosti současných automobilů není divu.