Tak správa, že prémiové sedany strednej triedy budú poháňané prevažne trojvalcami, musí pôsobiť pre majiteľov povestného HTP ako balzam na dušu. V kontexte tejto správy vyznieva Škoda (resp. VW) ako dokonalý vizionár, keď nasadila trend downsizingu už v dobe, keď toto slovo ani v slovníku nebolo. >:D
A teraz vážnejšie: štvorvalcové turbá nebudú (okrem 2,0 - 180 kW)? A čo spomínané štvorvalce 1,6? >:-[]
Řekl bych, že zpráva není úplně přesná. Tříválce by se měly objevit později jako ekologické varianty s CO2 pod 100g/km. Reálným základem pak bude 1,6t v benzínu a 2,0d v naftě. Výkonnější nadstavbou pak 2,0t a navíc přeplňované řadové 6v benzín i nafta.
Včera mi jeden majitel říkal, že atmo R6 se snad dočká kvůli zájmu klientů snad ještě nasazení. Ale těžko říci, jestli je to opravdu tak.
Přesně tak, nejdříve se začne nasazovat, v průběhu dvou let od uvedení F30ky, naftový 1,5 tříválec v růz. výkonových variantách coby náhrada za 2,0d. Benzinový 1,5 je stále nejistý, motor je hotový, resp. je nejisté jeho nasazení. Měla to být hlavně varianta pro masové nasazení hybridů, na jejich masové rozšíření to ale přes politické tlaky a proklamace moc nevypadá, spíše hybridní pokřik pomalu utichá. Takže také proto vyjede trojka s klasickými čtyřválci, předělanou 1,6t a novou 2,0t. Atmo šestiválec je pro trojku mrtev, naopak je znovu živá, údajně, diskuse o jeho ponechání, min. do fl, v pětce. Ale jsem v tomto spíše skeptik, 528i s 2,0t jsem už viděl při jízdních testech, je hotová. ;-\
A proč by vedle sebe nemohli žít X28i s 2,0t/180 kW (a dejme tomu ještě slabší varianty) s atmosférickými X30i s 3,0/200 kW a zase turbem X35i s 3,0t/225 kW??? Osobně věřím ještě v dlouhej život atmosféry 3,0 v nejvýkonější variantě. Není důvod ji přestat nabízet! Spotřebu má stejnou jako obdobně výkoná turba - dejme tomu s oběmem 2,0 a to papírově a v reálu dokonce nižší. Navíc je to legenda-BMW by bylo samo proti sobě ;-)
Zaklínadlem jsou flotilové emise CO2. Co na tom, že reálná spotřeba a tím i vypuštěné CO2 není u 28i šestiválce horší než u 28i čtyřválce s turbem. Důležité je číslo na papíře, číslo vypočtené dle normovaného postupu, a tam turbo vítězí. Už jsem to tu psal xkrát, myslet si, že někdo v bmw nad použitím turba místo roky piplaného atmo šestiválce jásá, resp. že si neuvědomují o jak ikonický atribut své značky tím přicházejí, je minimálně úsměvné. ;-)
Přesto se ty emise u atmosférického šestiválce řešit dají. Teď jsem hodil rychlé oko na MB C350BlueEfficiency, Mají tam 3.5V6, 225kW a kombinovanou spotřebu 7l. Když to porovnám s 28i (zatím tedy pouze v X1, ale pro orientační srovnání to asi nebude vadit), tak je to 180kW a kombinovaná spotřeba 9,4l. Zdá se, že u MB přišli, jak na to.
Tak ono opravdu záleží v čem je daná motorizace zabudovaná. Tebou zmíněné X1 s šestiválcem mělo kombinaci 9,4 /219g a stejný motor v pětce je na 7,6 /178g. Docela rozdíl, čekám, že 528i s turbo dvoulitrem se dle norem dostane někam k 6,5 litru, což bude v praxi samozřejmě nesmysl. U toho X1 to vypadá z pohledu hlávkového salátu dobře,
X1 28i R6 - 9,4/219g
X1 28i R4T - 7,9/183g
Planeta je zas o něco zachráněnější. :-!
P.S. přístup MB se mi také líbí více, byť řešení BMW chápu, 3,5V6 jde možná strčit ještě
do céčka, ale 2,0turbo nastrkáš všude, od jedničky po pětku vč. esúvéček, prostě větší rozsah použitelnosti. Každopádně MB má :yes:
jednemu ale nerozumiem. Naco hybrid, ked s klasickym 20d (N47D20) sa da jazdit za 4,5 l/100km??? Ked som pozeral, tie hybridy maju spotrebu okolo 3,5 l/100. Liter usetreneho paliva je v tomto pripade podla mna nerentabily, lebo technologia ako taka je riadne draha, nehovoriac o jej komplikovanosti, zivotnosti baterii a podobne. A to sa stale bavime o motore, co vytlaci 380Nm a 184ps. Kam sa na neho s vykonom hrabu hybridy?
Ptáš se dobře, ale na špatném místě, případné dotazy je třeba směřovat k zákonodárcům. Jinak, to co říkáš, je přesně důvod, proč humbuk kolem hybridů utichá, odstřelily se samy, prostě byla potřeba reálná zkušenost a to chtělo nějaký čas. Dnes už o slepé hybridní uličce není pochyb, a také výskyt úřednických "bursík type" politiků nasedajících do hybridních vozíků před objektivy kamer je aktuálně roven nule, teď se totiž jede čistě na vlně elektromobilů, jednak je to o něco rozumější (rozuměj využitelné alespoň za nějakých podmínek), jednak je třeba zachovat tvář, přiznat, že z hlediska efektivity využití energie není v blízké budoucnosti ke spalovacímu motoru žádná použitelná alternativa, tedy alespoň jí není hybrid, a elektromobil jen ve velmi ohraničených podmínkách, to je nad mentální síly této ekoteroristické bandy. ;-)
Měl jsem (nuceně) na týden Insighta a můžu potvrdit, že konkrétně toto je, dle mého názoru, slepá ulička. Jednoduché auto s příšernou dynamikou, navíc ještě podpořenou CVT za ukrutné peníze. A průměrnou spotřebu jsem nedostal pod 6,5 litru a to jsem na něj byl hodný ;-)
Přesně jak říkáš. Se vším, co ve zdejší diskuzi od tebe zaznělo, souhlasím a máš za to ode mně :yes: Tvé názory a také informační zdroje jsou opravdu na výši.
Co se týká hybridů, tak o těch jsem já vždy tvrdil, že to jsou nesmysly. Ale byl jsem vždycky za to haněn. Co si myslím, že má budoucnost je automobil typu Ampera/Volt, tj elektromobil s range extenderem. Neb parodie na auto typu Leaf s dojezdem tři metry opravdu na úspěch nemá.
K BMW. Taky jsem rád, že ty tříválce přijdou až později a bude k nim alternativa alespoň ve čtyřválcích. Atmo. šestiválce jsem už pohřbil ;-\
Tak snad novou 3er udělají dobře jako auto, tj. hezké, dobře udělané a hlavně ne přerostlé.
jen jeden 6ti valec, a 3valcovy 1.5ky lol.. co to je?? To si snad nemuze nikdo koupit kdo chce BMW, to je degradace… takovy motory patri do jiny skupiny aut..
Tak si to nekupuj, nikdo tě nenutí. Když vás bude více, BMW je nebude třeba nabízet a po pár letech nebude BMW... protože bez nasazení takových motorů další emisní normy zkrátka nesplní.
no co rict je to tragedie kam to tady u vas v eu dospelo v autech...
Nevim proc jako v jinych zemich se nenabizeji new motory ve stejnem obsahu ale s vetsim vykonem a mensi spotrebou..
To by byl skutecny pokrok.a treba pro nejakeho specialistu i to turbo dobre..
Ale vyrabet 3valec dopovanym turbem a spotrebou no nevim o 1 liter mensi kdyz se na nej neslapne......
To si vazne nekdo mysli ze ty emise u aut to vse zachrani ?
Jako rada 3 BMW trivalec to je vazne uz smesne
TO snad bohuzel dojde na moje slova a pridou i dvouvalce v premiovych znackach >:D
samozrejme biturbo >:D
Souhlas, v 3 řadě BMW 3 válec zní opravdu hrozně. Pochopil bych to možná u jedničkové řady, ale u trojkové.... Myslím, že třeba u MB by to konzervativnější majitelé a příznivci značky nezkousli.
podla mna BMW k tomu tlacia dve veci.
- chcu lovit vo vodach lacnejsich aut a tam s R6 nevlezete. R3 bude cenou blizsie.
- Emisne dohovory. Podla nich totiz musia dodrziavat prisne emisne priemery pre celu produkciu automobilky a za kazdu 745i, M3, M5 ci 535i musia na znizenie priemernych emisii predat dva trojvalce s hodnotami pod 100g CO2. Naproti tomu ze je to BMW, pochybujem ze americania R3 motory prijmu a budu aj nadalej kupovat R6. (a to si musi niekde BMW vykompenzovat)
Aj tak je to divne. Uz teraz mam pocit ze som nejako mimo, kedze mam "len" R4 a pritom maju tak krasne R6.
Kdo z vás má doma nové auto s výkonným atmosférickým motorem? Pozor, zmiňuji dvě slova, nové a výkonný, majitelé "ekonomických" motorů v nových škodovkách a renaultech pohov. Jako zákazníci si za to můžeme sami, těch pár promile opravdových nadšenců to nezachrání ...
Ano, to je taky důležitý argument, jde o to, že např. u zde probíraného BMW 3er prodeje méně výkonných šestiválcových verzí mají posledních patnáct let velmi sestupnou tendenci, myslím tím motory R6 2,0 , 2,2 , 2,5 , nebo aktuální utlumené verze třílitru. Dobře, relativně, se prodávají pouze výkonné varianty, tedy ty vrcholné. Malé šestiválce neodepsaly emise, ale zákazníci sami, stačí se podívat na nepoměr prodaných 2,0d motorizací oproti 320i nebo 325i už od dob E46 a je to celkem jasné. A samo se to netýká jen BMW, je to obecný jev související s commonrailovou ofenzívou dýzlů (mluvíme o Evropě), maloobjemové šestiválcové vectry, mondea nebo passaty jsou minulostí, dvoulitrový dýzl je motorizací minulého desetiletí.
hlavne at konecne udelaji neco s vnitrnim prostorem, opravdu nelze ve stredni tride (navic "premiove") tolerovat, aby se za ridice mohl posadit jen meresjev
"tak ja ti nevim Karle" , mam 185cm, pohodlny posed a ked si sadnem do zadnej rady, mam normalne dost miesta na nohy. Iste, jediny problem je ze ak vodic ma sedak v najnizsej polohe, miesto na chodidla je obmedzene, ale inak, no problem. Iste, 3er nie je 7er... ale na normalne zvezenie to staci.
Problem asi bude v "majstroch" co soferuju v polohe leziaceho strelca s hlavou na urovni B-stlpika a tak daleko, ze nedociahnu ani na budiky vynulovat BC, ci pedale stlacaju v lufte s vystretou spickou. Potom za nimi ozaj nie je plac ani na kabelku.
Podla mna predaj 3valcovych 3er BMW bude minimalny. Maju to v ponuke len skrz tie emisne normy. Ale je to hanba, to uznavam. Bmw celkovo ide nejakou divnou cestou, v dnesnej dobe su tusim sportovejsie mercedesy...
Docela by mě zajímalo, s jakými motorizacemi se prodávají BMW v USA. Je otázka, jestli by třeba nestálo za to zachovat atmo R6 i kvůli tamnějšímu trhu.