Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy photos: Nové BMW 3 (F30) – tříválce pro sezónu 2012

Diskuze (35)
Nové BMW 3, které se představí možná ještě letos, odhodilo část kamufláže.

Nové BMW řady 3 bude vypadat dospěleji, zhruba jako zmenšená řada 5. Dokládají to nové špionážní fotky, ze kterých je patrné provedení předních i zadních světel. Ta vzadu budou mít trubicové diody velmi podobné sedanu řady 5.

Vpředu zase najdeme široké ledvinky v masce chladiče a mírně přesazené světlomety s hranatějšími Angel Eyes jako u nové generace řady 6. Zachovány zůstanou typické proporce řady 3 i tradiční designové prvky, například zalomení zadního bočního okna Hofmeister kick.

Platforma nové generace F30 bude modulární, společná například s novou řadou 1 (F20). Oba modely zachovají pohon zadních kol a budou sdílet také mnoho pohonných jednotek.

Jediným zážehovým šestiválcem v nové řadě 3 bude třílitrové TwinPower Turbo. V 335i dosáhne 225 kW a 400 Nm. Podobný šestiválec nahradí také 4,0 V8 (309 kW) z aktuální generace M3, jeho výkon by ale měl i tak překročit 300 kW.

Všechny ostatní motorizace budou mít válců míň – 328i dostane stejný agregát jako X1 xDrive28i a Z4 sDrive28i, tedy dvoulitrový čtyřválec (180 kW/350 Nm). Nižší patra nabídky obstarají především tříválcové motory, které mají při objemu 1,5 litru dosahovat až 150 kW. Například tříválcové 316i (neznačí objem) by mělo mít 100 kW.

Tříválec by se měl stát také základem nového ActiveHybrid 3, který spojí spalovací motor s elektromotorem a možností dobíjet baterie z rozvodné sítě.

Premiéra se uskuteční na přelomu letošního a příštího roku, její místo zatím není známo.

Kromě tradičního sedanu (F30), kombi (F31), kupé (F32) a kabrioletu (F33 – tak jako v současné generaci se skládací stěchou) se chystá také crossover 3 GT, který přenese úspěšné ingredience 5 GT o třídu níž.

Diskuze (35)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 5. 2011 16:27
Re: Rehabilitácia pre HTP
Přesně jak říkáš. Se vším, co ve zdejší diskuzi od tebe zaznělo, souhlasím a máš za to ode mně :yes: Tvé názory a také informační zdroje jsou opravdu na výši.
Co se týká hybridů, tak o těch jsem já vždy tvrdil, že to jsou nesmysly. Ale byl jsem vždycky za to haněn. Co si myslím, že má budoucnost je automobil typu Ampera/Volt, tj elektromobil s range extenderem. Neb parodie na auto typu Leaf s dojezdem tři metry opravdu na úspěch nemá.
K BMW. Taky jsem rád, že ty tříválce přijdou až později a bude k nim alternativa alespoň ve čtyřválcích. Atmo. šestiválce jsem už pohřbil ;-\
Tak snad novou 3er udělají dobře jako auto, tj. hezké, dobře udělané a hlavně ne přerostlé.
6. 5. 2011 15:59
Re: Není se čemu divit
No ja mam doma Subaru Outback 3,6R a za oturbený tříválec bych to neměnil ani náhodou :-) Je mi smutno za BMW - R6 má (měl..) krásný zvuk...
Avatar - Pekelná Micinka
6. 5. 2011 13:52
A je to tady 4:59
Omlouvám se redakci, ale později už to nebude "Live".

[odkaz]
Avatar - Dinar
6. 5. 2011 10:19
Re: Rehabilitácia pre HTP
Tak ono opravdu záleží v čem je daná motorizace zabudovaná. Tebou zmíněné X1 s šestiválcem mělo kombinaci 9,4 /219g a stejný motor v pětce je na 7,6 /178g. Docela rozdíl, čekám, že 528i s turbo dvoulitrem se dle norem dostane někam k 6,5 litru, což bude v praxi samozřejmě nesmysl. U toho X1 to vypadá z pohledu hlávkového salátu dobře,
X1 28i R6 - 9,4/219g
X1 28i R4T - 7,9/183g
Planeta je zas o něco zachráněnější. :-!

P.S. přístup MB se mi také líbí více, byť řešení BMW chápu, 3,5V6 jde možná strčit ještě
do céčka, ale 2,0turbo nastrkáš všude, od jedničky po pětku vč. esúvéček, prostě větší rozsah použitelnosti. Každopádně MB má :yes:
6. 5. 2011 09:30
USA
Docela by mě zajímalo, s jakými motorizacemi se prodávají BMW v USA. Je otázka, jestli by třeba nestálo za to zachovat atmo R6 i kvůli tamnějšímu trhu.