Ekonomika
Zaujímal by ma algoritmus výpočtu hodnoty značky od Millward Brown. Evidentne započítali do hodnoty Toyoty aj vysokú radiáciu z Fukušimi - to je ako bonus v cene. Chcem vidieť investora, ktorý by teoreticky kúpil Toyotu za 24 miliárd... :-! Ked si zoberieme len technologické know-how napr.Audi, ziskovosť, cash-flow, počet modelov v segmente a hodnotu akcii na burze......... Páni z Millward Brown majú zrejme iný pohľad. Apropo porovnajte ten nepomer BMW vs. Audi. Už na prvý pohľad je pre zdravo rozmýšľajúceho človeka niekde dosť veľká chyba. Keď si zoberiem napr. kritérium ziskovosť a la "zlaté vajce" : Audi "znáša" podstatne viac a v prémiovej kvalite. A Nissan sa tam objavil asi omylom. To už navrhnem pánom z Millward Brown zaradiť do rebríčka Ladu, alebo Volgu... >😁
Ty asi moc za hranice okresu nevidíš, že? Toyota sa predáva dobre všade - v USA, Ázii, Afrike a v Európe slabšie. Audi sa predáva dobre v EU, ale všade inde je to bieda. A keď si chceš porovnať technologické know-how, tak tam Toyota tiež vedie a jednoznačne. Oni tí páni z firmy čo robila túto tabuľku sa tým živia a určite danú problematiku ovládajú lepšie ako ty, ja a vlastne hocikto iný kto sem chodí...
přesně tak...audi chtějí jen v evropě...zatímco toyoty,obvzlášť pak pickupy se prodávají všude a například BMW v prodejnosti v USA podle mě daleko převyšuje koncernový audi...
Nejen BMW, ale i Mercedes, Audi hraje v USA třetí housle z pohledu prémie no a VW mezi obyčejnými auty hraje v usa taky housle, ale asi 20té >😁 😄
Toyota má úspěchy všude(mimo EU), VW jen v evropě a jižní americe.
Trošku slabé.
Toyota má úspěchy všude(mimo EU), VW jen v evropě a jižní americe.
Trošku slabé.
Je to zvláštní, že Toyota neumí nabídnout v Evropě pořádné auto, roky je problém hlavně vzhled, přitom mají opravdu dobré jméno.
Spíš je to dané konzervativností evropy, která je fixovaná na svoje tradiční zančky (která neevropská zančka tu výrazněji uspěla??? jedině sand korejci s Hyundai a v určitovém období chvilkově japonci s Toyotou, Mazdou a Nissanem a relativně by se dalo říct že i Jeep (60-90 léta) )
a taky tím, že evropský trh je trošku odlišný.
a taky tím, že evropský trh je trošku odlišný.
Priste si pri psani prvniho prispevku poradne rozmysli, jestli ma cenu se hned od zacatku takhle blamovat. Posramocene jmeno se napravuje hodne tezko.
Oni panove od Millward Brown dane problematice nastesti rozumi - narozdil od tebe...
Toyoty jezdi vsude na svete - Amerika, Afrika, stredni i dalny vychod, Asie...
Kvuli obrovske popularite na strednim vychode a v Africe prestala Toyota umistovat na pick-upy ten velky zadni napis "TOYOTA" - kvuli zaberum v TV se bali spojovani s terorismem, jelikoz tam vsichni jezdi jejich vozy.
Oni panove od Millward Brown dane problematice nastesti rozumi - narozdil od tebe...
Toyoty jezdi vsude na svete - Amerika, Afrika, stredni i dalny vychod, Asie...
Kvuli obrovske popularite na strednim vychode a v Africe prestala Toyota umistovat na pick-upy ten velky zadni napis "TOYOTA" - kvuli zaberum v TV se bali spojovani s terorismem, jelikoz tam vsichni jezdi jejich vozy.
Kamilesku toto je na gratuláciu - prvý príspevok a hneď taký kapitálny úlovok! >😒]
Doplním kolegov, ktorí Ti pár vecí vysvetlili vyššie o "maličkosť" a síce, že hodnota značky je len jedným z aktív spoločnosti a keby si chcel kúpiť Toyotu, tak by si musel vytiahnuť z vrecka o čosi viacej, ako tých 24 miliárd dolárov... Viem, že pre Teba je to nepredstaviteľné a možno práve preto by si mal najprv popremýšľať, kým sa nabudúce pustíš do takej krásnej analýzy.
Doplním kolegov, ktorí Ti pár vecí vysvetlili vyššie o "maličkosť" a síce, že hodnota značky je len jedným z aktív spoločnosti a keby si chcel kúpiť Toyotu, tak by si musel vytiahnuť z vrecka o čosi viacej, ako tých 24 miliárd dolárov... Viem, že pre Teba je to nepredstaviteľné a možno práve preto by si mal najprv popremýšľať, kým sa nabudúce pustíš do takej krásnej analýzy.
Další, co si myslí, že paralympiáda je nějaká výhra. Ty lepší VW opravdu nejsou lepší než BMW a průměrnou ziskovost si drží BMW jednu z nejvyšších, jen pro tvou informaci. Že v je v ČR audi velice oblíbené neznamená, že to tak je všude po světě.
Takže pro příště víc mysli, akorát se ztrapňuješ.
Takže pro příště víc mysli, akorát se ztrapňuješ.
Teší ma priatelia, že sme rozprúdili debatu... 😉 Mimochodom z vašich príspevkov cítiť kompetenciu... :-! Len aby to nebolo prázdne mlátenie slamy do vetra. Poďme si prebrať zopár faktov....Fešáci z Millward Brown sa hrdia tým, že už existujú 35 rokov a dávajú značkách "punc". Pekný marketingový ťah, nemyslíte? Verím, že jazdia na toyotkách - a to ešte na priusoch, aby boli cool. Proti chuti žiaden dišputát. Komu sa čo páči.......nech si vyberie. A mimochodom - asi ste zabudli na Áziu - konkrétne Čínu - tá potiahla audi dosť výrazne nielen v ziskovosti a objemoch predaja ale aj v podieli na trhu. A teraz prilejme trochu oleja do ohňa. Správa z tlače: "Zisk AUDI na akcii činil 60,140 EUR a byl tak skoro dvojnásobný než za rok 2009. Trh očekával jen 41,600 EUR. V roce 2011 trh očekává zisk na akcii 52,14 EUR. Celkové tržby se vyšplhaly na 35,441 mld. EUR oproti 29,840 mld. EUR z předešlého roku. Trh očekával „pouze" hodnotu 33,244 mld. V roce 2011 investoři očekávají tržby 35,339 mld. EUR Čistý zisk před očištěním o mimořádné položky činil 2,586 mld. EUR, znamenal tak nárůst o 92% % oproti 1,300 mld. z roku 2009. Trh očekával zisk 1,789 mld. EUR. Na příští rok se očekává pokles na 2,242. Audi tak v roce 2010 výrazně překonala očekávání investorů ve všech směrech." Dobrú chuť!
:-! :-! :-! :-! :-! :-! :-!
:-! :-! :-! :-! :-! :-! :-!
Super, copy-paste ovládaš, rozumieš aj významu tých písmeniek, čo si sem prilepil? Vysvetli nám prosím - čiste pre názornosť, čo je to ten zisk - čistý, prevádzkový, čo sú tie mimoriadne položky, určie nebudeš mať problém to obhájiť. Navyše ak sem dávaš výsledky jednej automobilky, tak asi si ju chcel porovnať s nejakou inou, je tak? Načo inak vy si to sem dával, nie? Alebo ju predávaš? No dobre, tak ja teda tú automobilku Audi za 3,8 miliardy euro od Teba kúpim, tak si vravel, že stojí, je to správne? >😒]
8-s
Priatelia - milujem túto diskusiu! Len drobná pripomienka - keď sa chcete baviť o niečom - nech vám nechýba kompetencia. Tá sa obvykle získava nielen štúdiom a špecializáciou v danom odbore, ale aj praxou. Na Slovensku či v Čechách kvitne jeden nádherný šport - všetci sa ku všetkému vyjadrujú - hoci nie sú kompetentní. Mimochodom ako dlho ste v ekonomickej, marketingovej, či automobilovej branži? Predpokladám, že asi dosť krátko..
😉
😉
A tady tim si chtel rict presne co???
Uvedomujes si, ze tebou uvedena informace ma v teto podobe v souvislosti s clankem nulovou informacni hodnotu?
Novacci tady vetsinou potrebuji nekolik desitek prispevku, aby si o nich ostatni diskutujici udelali nazor. Tobe se to povedlo uz prvnima dvema. Jeste jednou - priste zkus psat o necem, o cem mas alespon nejake povedomi.
Trzni kapitalizace spolecnosti a financni vysledky nejsou jedinymi kriteriemi pro urcovani hodnoty znacky.
Uvedomujes si, ze tebou uvedena informace ma v teto podobe v souvislosti s clankem nulovou informacni hodnotu?
Novacci tady vetsinou potrebuji nekolik desitek prispevku, aby si o nich ostatni diskutujici udelali nazor. Tobe se to povedlo uz prvnima dvema. Jeste jednou - priste zkus psat o necem, o cem mas alespon nejake povedomi.
Trzni kapitalizace spolecnosti a financni vysledky nejsou jedinymi kriteriemi pro urcovani hodnoty znacky.
Boli to co, videt svoje milovane AUDI mimo svetovou elitu >😁
No jo, jak není koncern VW v něčem první, tak se to zpochybnuje, vše je pdovod, uplacený, nedoceněný a vůbec.
Audi je výkladní skřín techniky a msuí být první. Nikdo není lepší, možná, ale jenom možná Porsche.
>😁 😄
Vy se tomu ještě divíte? To je tady obehraná písnička, tahle deska se tu točí už řadu let, vrže, skřipá, dou s ní občas děsivé tony, ale pořád hraje.
>😒]
Audi je výkladní skřín techniky a msuí být první. Nikdo není lepší, možná, ale jenom možná Porsche.
>😁 😄
Vy se tomu ještě divíte? To je tady obehraná písnička, tahle deska se tu točí už řadu let, vrže, skřipá, dou s ní občas děsivé tony, ale pořád hraje.
>😒]
Jedná drobná😒br />
Jaký je rozdíl mezi nekritickým fanouškem Audi a Chrysler? 😄
Já nejsem nekritický fanoušek.
Navíc nefadím jen prémii, ale všemu zajímavému, at to dělá amík nebo korejec nebo japonec nebo frantík.
A i ten MB či BMW uznávám pokud mají zajímý káry jako je třeba BMW 6 atd.
Nejsem hlásač "krom němece nikdo neumí vyrobit lepší auto na světě" jako jiní. Resp. v mém případě bych musel hlásat krom usa neumí nikdo vyrobit nic lepšího.
To sem nikdy nenapsal 😄
Navíc nefadím jen prémii, ale všemu zajímavému, at to dělá amík nebo korejec nebo japonec nebo frantík.
A i ten MB či BMW uznávám pokud mají zajímý káry jako je třeba BMW 6 atd.
Nejsem hlásač "krom němece nikdo neumí vyrobit lepší auto na světě" jako jiní. Resp. v mém případě bych musel hlásat krom usa neumí nikdo vyrobit nic lepšího.
To sem nikdy nenapsal 😄
A pritom i selskym rozumem clovek prijde na to, ze, pominu-li ted Toyotu, nemuze se Audi napr. s primou nemeckou premiovou konkurenci vubec pomerovat - MB i BMW jsou z pohledu znacky, jejiho vnimani a jeji hodnoty uplne jinde...
V Evropě ne, zde má AUDI image, a to i jako automobilka velmi pomeřitelný například s BMW. Čísla nahoře jsou zprůměrovaná světová čísla. Těžko můžeš čekat, že v Argentině je AUDI stejné známé jako Mercedes-Benz. Speciálně pro tebe je to ale v podstatě jedno, neboť kdyby ti ježíšek nadělil novou A6, asi bysme tu s tebou pod články o AUDI nevydželi.
Tvůj pohled je pohledem životního prosťáčka, jemuž předhodí jako kost nějaké číslo a ty tu budeš kolem sebe bušit do německé prémie nikoliv proto, že je kde je, ale hlavně proto, kde není... >😁 Málo platné, čouhá ti sláma z garáže...
Tvůj pohled je pohledem životního prosťáčka, jemuž předhodí jako kost nějaké číslo a ty tu budeš kolem sebe bušit do německé prémie nikoliv proto, že je kde je, ale hlavně proto, kde není... >😁 Málo platné, čouhá ti sláma z garáže...
Jeste jednou si precti na co reagujes. Mas zcela evidentne zasadni problemy s chapanim psaneho textu.
Tabulka v clanku mluvi jasne - znacky MB i BMW jsou globalne nekolikanasobne vice cenene nez Audi. O tom je clanek a o tom se tady cely cas bavime, Mlho...
Muzes tady treba panackovat nebo skakat po usich, ale nic na tom nezmenis. :-!
Tabulka v clanku mluvi jasne - znacky MB i BMW jsou globalne nekolikanasobne vice cenene nez Audi. O tom je clanek a o tom se tady cely cas bavime, Mlho...
Muzes tady treba panackovat nebo skakat po usich, ale nic na tom nezmenis. :-!
To co sám někomu radíš, udělej taky a přečti si na cos právě reagoval. Vždyť GTI přece píše o rozdílu vnímání značky z podhledu Evropy a podhedu globálního, "světového", což lze (mimo jiné) z té jeho reakce vyčíst velmi snadno... 😉
P.S. Jakou pozici má Audi v Evropě lze vyčíst i z faktu, že je globálně před Lexusem, který má v zámoří poměrně velmi silnou pozici/image...
P.S. Jakou pozici má Audi v Evropě lze vyčíst i z faktu, že je globálně před Lexusem, který má v zámoří poměrně velmi silnou pozici/image...
To si delas....!
Precti si clanek, precti si muj prispevek, zamer se na slovo globalni a povsimni si nazvu reportu "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands"
Po nekolikerem upozorneni, ze clanek a diskuse je o GLOBALNI hodnote znacky a ne o lokalnim vnimani mi napises tohle? Evropa neni predmetem clanku a nikoho tady to nezajima.
Prostacci jako GTi se muzou utesovat, ze v Evrope je to jinak, nic to ovsem nemeni na vyse napsanem - "znacky MB i BMW jsou globalne nekolikanasobne vice cenene nez Audi."
Stejne tak nebudu mezi Coca-Colu a Pepsi tahat Kofolu, i kdyz ji mam rad a lokalne je oblibena.
PS: Jak souvisi Lexus s debatou MB a BMW vs. Audi?
Precti si clanek, precti si muj prispevek, zamer se na slovo globalni a povsimni si nazvu reportu "BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands"
Po nekolikerem upozorneni, ze clanek a diskuse je o GLOBALNI hodnote znacky a ne o lokalnim vnimani mi napises tohle? Evropa neni predmetem clanku a nikoho tady to nezajima.
Prostacci jako GTi se muzou utesovat, ze v Evrope je to jinak, nic to ovsem nemeni na vyse napsanem - "znacky MB i BMW jsou globalne nekolikanasobne vice cenene nez Audi."
Stejne tak nebudu mezi Coca-Colu a Pepsi tahat Kofolu, i kdyz ji mam rad a lokalne je oblibena.
PS: Jak souvisi Lexus s debatou MB a BMW vs. Audi?
Ta kofola vysvětluje směrem od tebe v podstatě všechno... >😒] Nesnaž se tu zachraňovat, přerůstá ti to už přes hlavu v takové míře, že jsi schopen tu adorovat sousedovo kozu jenom proto, že tě hezky zdraví... >😒] :no:
Podstatnější je snad to, jak souvisí Lexus s Audi? Především mají obě značky (na rozdíl od MB, BMW) "mateřskou" automobilku/značku pod kterou patří. Dále pak mají menší tradici, bež BMW a nesrovnatelnou s MB, takže se v těchto zásadních ohledech dají navzájem srovnávat mnohem lépe, než s BMW/MB.
Lexus má úspěch především za mořem, Audi naopak zejména v Evropě...
Pokud je značka Audi globálně před Lexusem, není to snad úspěch Audi?
Lexus má úspěch především za mořem, Audi naopak zejména v Evropě...
Pokud je značka Audi globálně před Lexusem, není to snad úspěch Audi?
To je ale ponekud jina debata.
Precti si prvni prispevek tohoto vlakna od Kamila. Ten tady zpochybuje vysledky pruzkumu a argumentuje krome jineho BMW. O tom se tady bavime.
Precti si prvni prispevek tohoto vlakna od Kamila. Ten tady zpochybuje vysledky pruzkumu a argumentuje krome jineho BMW. O tom se tady bavime.
Je mi v podstatě jedno, jak si vzájemně stojí například výrobci škrabek na brambory, vložek do bot a do krajkových kalhotek. Zrovna tak je mi jedno, co si myslí společnost Millward Brown o Dacii. Až si však budu chtít jednou koupit nějakou automobilku, se společností Millward Brown se určitě poradím. Ovšem, až si jednou půjdu koupit auto, bude mi horní tabulka k ničemu. K čemu by mi také mohla být?
Přesto, nevypouštějme diskuzním prosťáčkům vodu v bazénu, nechme jim slepou představu, že elity v USA jezdí v Toyotách. Vždyť takováto konejšivá představa, je pro ně snad jedinou nadějí, aby se jim při setkání s BMW, Mercedesem a AUDI nerozklepala kolena...
V životě je to prosté, někdo jezdí Toyotu a někdo třeba PORSCHE... Ovšem tuhle tabulku, tu nepíší mistři od Browna, tu píše sám... život. A to nejdůležitější v tomto kontextu pro tebe je hodnota tvé vlastní... garáže.
BRAVO PORSCHE :yes:
Přesto, nevypouštějme diskuzním prosťáčkům vodu v bazénu, nechme jim slepou představu, že elity v USA jezdí v Toyotách. Vždyť takováto konejšivá představa, je pro ně snad jedinou nadějí, aby se jim při setkání s BMW, Mercedesem a AUDI nerozklepala kolena...
V životě je to prosté, někdo jezdí Toyotu a někdo třeba PORSCHE... Ovšem tuhle tabulku, tu nepíší mistři od Browna, tu píše sám... život. A to nejdůležitější v tomto kontextu pro tebe je hodnota tvé vlastní... garáže.
BRAVO PORSCHE :yes:
no mám dojem že v USA se hlavně AUDi rozklepou kolena při setkání s Lexusem,já si smetánku v Lexusu dokážu dost dobře představit a právě Lexus je ten co začel vytláčet MB,BMW,AUDI z hledáčku potencionálních kupců.
BRAVO TOYOTA :yes:
BRAVO TOYOTA :yes:
MB, BMW,Lexus a dokonce i Infiniti (o vlásek) vykázali vyšší prodeje než Audi v roce 2010. Neřekl bych ale, že Audi by se klepali kolena - má poloviční prodeje Lexusu, což není zase až tak málo. Je ale fakt, že v USA nemá tato značka takový punc luxusu jako MB. Přece jen A8 se začala vyrábět teprve v roce 1994...
Sorry pani, ale tomuto rebricku verim asi ako bulvarnemu denniku novy cas. Nezabudli ste napr. na Renault? Ten mal len v SAAB-e podiel 3.1 mld eur.(4.4 mld USD) takze logicky by mal minimalne vyssiu hodnotu ako posledny Lexus s 3.7 mld USD. A kde je GM ???? (Emisia z novembra 2010 za 23 mld USD !!!)
Takze pani, rebricek je neviem odkial, ale nie je doveryhodny.
Takze pani, rebricek je neviem odkial, ale nie je doveryhodny.
Renault dostává jako obvykle penalizaci za logo. >😒]
Tohle neni pouze o hodnote automobilky samotne, je to o hodnote znacky, loga - jak je dana znacka vnimana odbornou verejnosti i spotrebiteli.
to srandujes alebo myslis vazne? ako mozu spotrebitelia, alebo odborna verejnost vycislit hodnotu znacky? Za kazdy hlas pre znacku pricitali 5 dolarov ?
To si zase děláš legraci ty, ne? Značka (logo) je to, co prodává. Pokud zákazníci mají značku rádi, prodává se dobře, pak má vysokou cenu. Pokud jí rádi nemají, prodává se špatně, tak má malou cenu. Málo kdo studuje, kdo výrobek skutečně vyrábí, ale ve skutečnosti kouká, pod kterou značkou se nabízí. Značku lze samozřejmě prodat, takže je logické, že lze vyčíslit její hodnotu. V automobilovém průmyslu je přeci běžné, že firmy kupují a oživují zkrachovalé značky. Nebo si myslíš, že kupuješ ty lidi, továrny a know-how, tedy to, co skutečně určuje kvalitu výrobku, když kupuješ mrtvou značku? Ne. Kupuješ si pověst, povědomí o značce.
Vem si takové Sony a nástup CD/DVD/BD atd. Sony vyrábí většinou jen ty nejnovější technologie. Jakmile se z nich stane masová záležitost (a klesnou marže), výrobu prodá a výrobky pouze branduje - opatřuje značkou Sony. Za to pak dostává část zisků. Takže zákazník si kupuje Sony, byť ve skutečnosti jde o bezejmenný čínský produkt.
Vem si takové Sony a nástup CD/DVD/BD atd. Sony vyrábí většinou jen ty nejnovější technologie. Jakmile se z nich stane masová záležitost (a klesnou marže), výrobu prodá a výrobky pouze branduje - opatřuje značkou Sony. Za to pak dostává část zisků. Takže zákazník si kupuje Sony, byť ve skutečnosti jde o bezejmenný čínský produkt.
Ne, srandu si opravdu nedelam! Ale u tebe mam pocit, ze si musis delat srandu, protoze se mi nechce verit, ze by nekdo mohl byt tak zadubeny.
Proboha, copak je takovy problem si zadat do Google nazev te firmy a zjistit, o cem to hodnoceni je a jak se hodnoti?
[odkaz]
Proboha, copak je takovy problem si zadat do Google nazev te firmy a zjistit, o cem to hodnoceni je a jak se hodnoti?
[odkaz]
kamarade, neviem ci vies po anglicky, ale ak ano, tak mrkni na toto😒br />
It’s the only ranking grounded in both quantitative
consumer research and in-depth financial analysis.
Created 13 years ago, and perpetually updated, the WPP
BrandZ database contains information from more than
2 million in-depth consumer interviews in 30 countries.
This proprietary data is analyzed with publicly available
financial information from Bloomberg, Kantar Worldpanel
and other sources.
Takze combo zakaznickych prieskumov a fin. info napr od Bloombergu. Tak to je teda dobry gulas. A kto je tu teraz zadubeny ? >😁
It’s the only ranking grounded in both quantitative
consumer research and in-depth financial analysis.
Created 13 years ago, and perpetually updated, the WPP
BrandZ database contains information from more than
2 million in-depth consumer interviews in 30 countries.
This proprietary data is analyzed with publicly available
financial information from Bloomberg, Kantar Worldpanel
and other sources.
Takze combo zakaznickych prieskumov a fin. info napr od Bloombergu. Tak to je teda dobry gulas. A kto je tu teraz zadubeny ? >😁
Je ti doufam jasne, ze sis prave nakalel do vlastniho hnizda!? 8-s
Vzdyt presne tohle jsem se ti snazil od zacatku vysvetlit, zadubence - viz 16:17. Mas problemy s chapanim psaneho textu?
Btw. dal jsem ti odkaz na jejich stranky a ty tam nejsi pod odkazem "What is BrandZ" schopny, jak pises nize, najit popis metodologie? Mas to tam dokonce i s videem.
Vzdyt presne tohle jsem se ti snazil od zacatku vysvetlit, zadubence - viz 16:17. Mas problemy s chapanim psaneho textu?
Btw. dal jsem ti odkaz na jejich stranky a ty tam nejsi pod odkazem "What is BrandZ" schopny, jak pises nize, najit popis metodologie? Mas to tam dokonce i s videem.
ja to rikam porad,ze TOYOTA je nejlepsi.samozrejme,BMW a MB sou skvely taky >😒] kdyz truck tak jedine toyotu,kdyz poradnej bourak tak jedine bmw >😁
Tady je odkaz: [odkaz] (je tam zajímavá tabulka)
Category Highlights
•Toyota is the No. 1 car brand with a value of $24.2 billion.
•The car industry made cars people wanted – and the cars sold.
•Shoppers spent more time researching online and relying on third-party comments as car marketing adjusted to the digital age.
•Fuel efficiency became a hygiene factor, and Toyota’s Prius continued its market leadership.
Co dodat.. BRAVO TOYOTA!
Category Highlights
•Toyota is the No. 1 car brand with a value of $24.2 billion.
•The car industry made cars people wanted – and the cars sold.
•Shoppers spent more time researching online and relying on third-party comments as car marketing adjusted to the digital age.
•Fuel efficiency became a hygiene factor, and Toyota’s Prius continued its market leadership.
Co dodat.. BRAVO TOYOTA!
mě zase dělá radost nissan a mám pocit,že to v evropě toyotě natírá... 😉
Asi proto se rika kosile blizsi nez kabat nekterym v redakci.
😉