Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota je nejcennější automobilovou značkou, Audi skončilo až za VW

Toyota je nejcennější automobilovou značkou, Audi skončilo až za VW

Toyota je nejcennější automobilovou značkou, Audi skončilo až za VW Zdroj: acz

Diskuze (62)
Největší hodnotu ze všech automobilových značek má i přes nedávné problémy japonská Toyota.

Společnost Millward Brown zveřejnila žebříček hodnoty obchodních značek. V něm se v automobilové branži Toyota opět vrátila na špičku. Comeback následuje po krátkém zaváhání, kdy Toyotu v roce 2010 předstihlo BMW (předtím byla první v letech 2006 až 2009).

Toyota tedy alespoň z pohledu tohoto ekonomického ukazatele rychle překonala nedávné potíže, spojené s rozsáhlými svolávacími akcemi a kauzou tzv. zasekávajících se plynových pedálů.

Výrazného růstu hodnoty ale podle analytiků dosáhla i značka Nissan. Té k úspěchu pomohl především rozruch kolem elektromobilu Nissan Leaf, evropského auta roku 2011 a World Car of the Year 2011.

Celkový žebříček za rok 2011 vede společnost Apple. S hodnotou značky 153 miliard dolarů Toyotu překonává víc než šestinásobně. Druhý je Google s hodnotou 111 miliard.

Hodnotu vypočítává Millward Brown na základě odpovědí milionu zákazníků v kombinaci s hospodářskými výsledky, jak je zveřejňují agentury Bloomberg a Datamonitor.

Hodnota automobilových značek dle Millward Brown
Poř.značkahodnota v mld. USDrozdíl proti 2010umístnění v top100
1.Toyota24,2+11 %27.
2.BMW22,4+3 %30.
3.Mercedes-Benz15,3+12 %50.
4.Honda14,2-1 %56.
5.Porsche12,4-3 %66.
6.Nissan10,1+17 %88.
7.VW7,4+6 %-
8.Ford7,4+5 %-
9.Audi3,8+5 %-
10.Lexus3,7--

Vstoupit do diskuze (62)