Toyota je nejcennější automobilovou značkou, Audi skončilo až za VW
Společnost Millward Brown zveřejnila žebříček hodnoty obchodních značek. V něm se v automobilové branži Toyota opět vrátila na špičku. Comeback následuje po krátkém zaváhání, kdy Toyotu v roce 2010 předstihlo BMW (předtím byla první v letech 2006 až 2009).
Toyota tedy alespoň z pohledu tohoto ekonomického ukazatele rychle překonala nedávné potíže, spojené s rozsáhlými svolávacími akcemi a kauzou tzv. zasekávajících se plynových pedálů.
Výrazného růstu hodnoty ale podle analytiků dosáhla i značka Nissan. Té k úspěchu pomohl především rozruch kolem elektromobilu Nissan Leaf, evropského auta roku 2011 a World Car of the Year 2011.
Celkový žebříček za rok 2011 vede společnost Apple. S hodnotou značky 153 miliard dolarů Toyotu překonává víc než šestinásobně. Druhý je Google s hodnotou 111 miliard.
Hodnotu vypočítává Millward Brown na základě odpovědí milionu zákazníků v kombinaci s hospodářskými výsledky, jak je zveřejňují agentury Bloomberg a Datamonitor.
Hodnota automobilových značek dle Millward Brown | ||||
Poř. | značka | hodnota v mld. USD | rozdíl proti 2010 | umístnění v top100 |
1. | Toyota | 24,2 | +11 % | 27. |
2. | BMW | 22,4 | +3 % | 30. |
3. | Mercedes-Benz | 15,3 | +12 % | 50. |
4. | Honda | 14,2 | -1 % | 56. |
5. | Porsche | 12,4 | -3 % | 66. |
6. | Nissan | 10,1 | +17 % | 88. |
7. | VW | 7,4 | +6 % | - |
8. | Ford | 7,4 | +5 % | - |
9. | Audi | 3,8 | +5 % | - |
10. | Lexus | 3,7 | - | - |