Tak ty ceny nic moc, za menší peníze se dají pořídit auta jiných evropských výrobců, jednoznačně :no: a manuální klima ve střední třídě ? trošku zaspali dobu.. ;-\ čekal jsem teda víc od hyundaie...
Já čekal jednoznačně dvoulitrovou naftu někde kolem 110-120kW, to je standardní motorizace pro auto střední třídy. Pak jsem čekal benzínové turbomotory.
Konečně jsem čekal nižší cenu, tohle je nejen vysoko nad Lagunou (která má mimochodem v základu 2.0 benzín), ale podle mě je levnější třeba i Mondeo.
Nu což, počkáme a uvidíme, ono se to nějak vyvine.
Souhlas, všechny ceny u všech výbav měly být posunuté o 50 tis. dolů a pak by to bylo adekvátní vůči zavedené evropské konkurenci.
Přestože patřím mezi příznivce Hyundaje, tak tímhle krokem si mě teda moc nezískal.
PS: a s těma plecháčema na autě za půl melounu... no to si snad dělají kozy!
PS2: jak to vidím, budou tyhle nadsazené ceny zase zachraňovat akčními modely a mimořádnými akčními cenami, jinak si ve fleet segmentu ani neškrtnou.
A u Passatu vam hosi plechace a manualni klima nevadi? To same Insignia a Mondeo, dal jsem nekoukal. Passat ma manualni klimu dokonce i u prostredni vybavy.
Nojo, ale to klima od VW. Ta je německá!
Jen tak mimochodem, u Pola za ni, pokud chcete 3dveřák, chtějí 35400, resp. 46400 Kč, Ale proč by to zákazník vůl za Das Auto nedal, že?
Samotna vznesenost priamo plynuca z neotrasitelneho apostolatu tohto subpremianta daneho trhoveho segmentu by stacila na vykompenzovanie tohto nedostatku.
Passat sa ale moze spoliehat na svoje meno. Pasaty pravidelne vanu a duju stalym smerom a tak automaticky prinasaju posadke auta prijemne vetry....
Lebo všetci ostatní vám v strednej triede dajú ako základ automatickú klímu, 18" hlíny a podľa niektorých snád aj 4x4, trojspojkovú prevodovku a gzilión koňový motor.
Cena je nastavená vyššie, keď predaje pôjdu do kanála, môžu ich znížiť..opačne by to šlo ťažko ;-)
Ano, vidím to úplně stejně jako Ty a Emel. Střední třída je v Evropě velmi konzervativní a aby byli korejci úspěšní, musí za méně peněz nabídnout více muziky než konkurence. Ale i40 má ceny téměř na úrovni německé konkurence, výbavy podobné a nabídku motorizací (zatím) podprůměrnou. To toto, jinak velmi pěkné auto, spolehlivě zabije.
Já se zájmem sleduji vzestup korejců a fandím jim. I proto musím konstatovat, že pokud s touto nabídkou něco neudělají, bude to průšvih. Viz. velmi pěkná Kia Soul, u níž se ceny od uvedení na trh nehnuly ani o píď. A kolik jich vídáme na silnicích?
Já sice korejské automobilové produkci nefandím jako ty (z pohledu evropana k tomu ani nevidím žádný větší racionální důvod), ale jinak máš v celku pravdu, tedy až na vzhled přední partie i40, která má (nejen podle mě) do označení "velmi pěkné" opravdu velmi daleko.... 8-s;-)
Ovšem tohle sterilní moudro pak fakticky znamená "fandit" každé značce úplně stejně, bez ohledu na jakoukoli okolnost, tedy nefandit nikomu ani o trochu víc, ale pak by to zřejmě laukas13 nenapsal tak, jak to napsal... ;-)
ale v samej podstate ma pravdu Pre teba aj pre mna ako zakaznikov je najlepsie ked za co najmenej penazi si kupime nieco co sa nam paci. Teda zdrave konkurencne prostredie. A idealny stav je ked vsetci predavaju +/- rovnake mnozstvo. Vtedy je konkurencne prostredie asi najidealnejsie a cenova vojna vyrobcov pomaha hlavne zakaznikom. Preto je tazke citat mokre sny jedneho tunajsieho "odbornika" ktory by najradsej vsetko oistatne zakazal predavat.
Racionální důvod v tom nehledej. Prostě se zájmem a sympatií sleduji vzestup outsidera, kterému se posledních pět let daří husarský kousek - dohání tradiční kunkurenci, která ve vývoji také nepolevuje. Ale auto mám evropské ;-)
Mě se ten předek vcelku líbí, věc názoru. Je fakt, že na designu je patrné, že auto míří i na americké trhy. V rámci této optiky, dle mého, zvládli design i40 lépe než např. Subaru v případě Outbacku.
A s argumentem "BroukJ", který na Tebe reaguje nade mnou, beze zbytku souhlasím.
Cena je asi tak na harnici možností, protože stát to auto o 30korun víc, tak by ho už nikdo nekoupil. Ale třeba jich tu pár kousků prodají Hyundai fanatikům >:D Každopádně vůbec nechápu nabídku motorů. Vrcholná motorizace tupá 2,0 atmosféra nebo 1,7 ropák (pro i30 dobrý) 100kW??? Vezmu-li v úvahu, že i Fabka má výkonější motor, tak je to fakt průser... Auto hnusný, motory na nic, tak jedině ta "lákavá" cenovka.
Byt to jina znacka, cenu beru jako velmi seriozni, ale je to Hyundai, coz je v poradku u i30, nicmene u auta za pul mice to vidim jako nedostatek. Nadruhou stranu, Santa-Fe se taky prodaval. Vybava je nadherna a kvalita by snad taky nemusela byt nejhorsi. Hned po znacce vidim jako nejvetsi problem design. Auto vypada hrozne nesourode. Do nabouranyho Latitude a 5GT se pripojil jeste Avensis. Jinak motory jsou dostatecne.
Vzhledem k urceni auta jsou motory opravdu dostatecne. Maximalka cca 200 a zrychleni se bude pohybovat kolem 10 sekund. Na to, aby se v tom clovek zabil, nebo aby porusil vsechny tuzemske rychlostni limity to staci bohate, takze jsou vlastne vykonne az moc :-!
To sice nic nemeni na tom, ze to auto je po vzhledove strance nevyvazene a vzhledem ke znacce a celkovemu vzezreni dost neatraktivni (podivejte hjundaj udelal levnou nemeckou limuzinu v nemecku, zadna korea, jenom to ne!).
Objem (cm3) 1798
Maximálny výkon (kW/ot.min-1) 108/6400
Maximálny výkon (k) 147
Maximálny krútiaci moment (Nm/ot.min-1) 180/4000 . Čiže tento motor je na strednú triedu málo? Potom Japonci urobili niekde chybu. Po cestách Avensisov jazdí dosť,ale že by boli brzdami ciest som si nevšimol.
strasne nespokojny narod su cesi, ci uz na slovensku na hokeji nic im nie je dobre ci uz ide o auta, turistov, nic sa im nepaci, vzdy su nespokojni cechuni
preboha akoze motory nie su dostatocne? Ved silnejsi diesel ma 100KW a taha 200 a podstatnejsi je kroutak a jazdne vlastnosti, nikto sa nejde pretekat, ked chcete sportiak kupte si cesko-nemecku ocaviu rs tdi alebo s benzinakom, toto je rodinne auto ak ste si nevsimli.
hyundai nema za ciel konkurovat audi a ani sa hrat na sportiak alebo lakat mladych nadrzanych neukojenych mladikov ktori potrebuju 200 koni pod kapotou aby si kompenzovali male peeero.
Toto auto je uplne v pohode a motoricky nema chybu
Dvoulitrovou naftu na 110kW má dnes v nabídce každé auto střední třídy, jako standard... a pak obvykle ještě nějakou nadstandardní o pár desítek kW silnější.
Toppere, neobhajuj neobhajitelné... Oba víme, že kdyby podobnou blbost udělal koncern, tak budeš zrovna Ty, a oprávněně, psát o neschopnosti... Zejména pokud má Hyundai v ošklivce ix35 výborný naftový 2,0 CRDI, nechápu, jak můžou dát jako vrchol do střední 1,7 se 100kW. Nejde o to, že by to nejelo, třeba i Superb 1,4TSI jede výborně, ale 3,6 V6 se prodává asi tak 100x víc.
No a co se spokojenosti Čechů týká, tak já jako Čech jsem s českým hokejem na Slovensku celkem spokojený a co Ty jako Slovák se slovenským???
Prosím Vás - dotaz - co je to "koncern" a který tím myslíte ??? Koncernové uspořádání má dnes snad každá automobilová skupina a já si pod tím představím v první řadě největší automobilovou skupinu světa GM. Pokud tím myslíte náckovskou VW Groupppppe, tak se prosím vyjádřete přesněji. Děkuji.
Rozhodně není největší (možná třetí, čtvrtý, než se naplno rozjede Hyundai-KIA) a o oblíbenosti se dá také celkem úspěšně pochybovat. Je pravda, že hodně těží z "názoru stáda" (známý mého známého říkal, že kdysi dávno, když koupil ...), ale to už dávno neplatí. Chce to otevřít oči a především rozum ...
Vidím, že v diskusích uplatňuješ zajímavou logiku: kdo není proti koncernu, je automaticky "slepě" s ním. Zkus třeba reakci tradičně nestranného woody-aliena z 22:27. ;-)
No, zjevne si byl uz unaveny, kdyz jsi reagoval - precti si ten blabol ohledne 3.6, ktery je udajne prodavany 100x vice nez 1.4 TSI. No a pokud budes mit chvilku casu, tak si precti tech 9 prispevku, ktere tady Tomik celkem splodil a pochopis, proc jsem pouzil dana slova ;-)
"Unavený" jsem byl z podobných reakcí, viz i tvůj "dialog" s Krisposem vedle pod i40 v podobném duchu.
Nejsem pravidelný čtenář "Tomíka", ale zrovna tahle jeho reakce měla (až na tu přehnanou nadsázku s 3,6) určitě víc soudnosti, než ten "výplod" na který reagovala, viz zmíněná trefná reakce woodyho k tomu...
A pokud jsi reagoval na vše co tu zatím TommII napsal, nebylo to z tvé reakce nijak zřejmé...
No, urcite bych to nepsal na zaklade jednoho prispevku, natolik uz bys mne mohl znat. ;-)
Topperovi prispevky beru s velikou rezervou, v podstate je ani nectu, protoze postaradaji naznak soudnosti.
Ad Krispos - nesnasim lidi, kteri mi lzou "do oci", neco podobne tady predvadi kari.laz, ten se pro zmenu obhajuje peugeotem. Pokud si ovsem prectes kterykoli prispevek od techto dvou individui, zjistis, ze cokoli mimo koncern stoji za h*vno, i kdyby to bylo sebelepsi - a je jedno jestli jde o francouze, korejce, japonce, italy, ci americany. At si klidne stoji za svym, ale at z nas nedelaji blbce poukazovanim na nejake imaginarni Volvo ci Peugeot.
Takovi ti ve skutecnem zivote podaji ruku a kdyz se otocis, vrazi ti s klidem kudlu do zad...
Já bych rozhodně zrovna mezi kari.laze a Krispose nedával rovnítko.
Krispos má mnohem vyšší diskusní úroveň (např. se umí případně omluvit, což tu zdaleka neumí každý), plní tu sice i roli určitého "ombucmana" (občas sice lehce urputného) obhajujícího koncern VW proti jeho zdejší až paranoidní krititce (to dělám do jisté míry i já), ale tvrzení, že by tu někomu "lhal do očí", nebo absolutně neuznával nic jiného, než koncern, je především důkaz tvé zbytečné zaujatosti vůči jeho nicku.
A tu C30 si chce skutečně koupit, přes SZ jsem s nim už párkrát řešil motorizaci, výbavu i barvu... ;-)
Proste cekam, az se muj nevlastni otec zmatori a posle mi ty slibene prachy... pokud posle jdu to Volvo hned objednat, pokud neposle tak holt budu jezdit dal Felicii...
Blbě kecat umí každý, ale zjistit si nejdříve pravdu umí málkdo. Patříš do té první skupiny. S tím že nejsem příznivce korejců ani italů, respektive Fiatu a dvou vykulených Alf se nijak netajím. To, že jezdím Peugeotem je realita. Mám již 4. francouzské auto v řadě z toho 3 byli Peugeoti. Pokud se přikláním k německé produkci, tak je to pro to, že se mi líbí, nepředvádí rozteklé kostky másla jako korejci. To že jezdím v Peugeotech neznamená, že budu obhajovat i jejich nepovedené kousky, kterých bylo donedávna dost a až nyní začíná Peugeot zase dělat auta podle mého gusta (5008,508 fl 308). Takže nejspíše zase skončím u peugetu a 607 nahradím nějakým ze součastných Peugeotů.
Možná se zkusit zeptat, kdo má co za auto by bylo jednodušší, než se tu vyslintávat jak tě štvou, že nevíš co mají za auta a dovolují si přidávat komentáře.
Psal jsi přesně to, co jsem napsal. Máš problémy s tím, že si dá někdo logo Peugeotu a pak si dovolí ho zkritizovat a na druhou stranu vyzdvihnout něco jiného. Ty neváháš a označíš ho za lháře. Místo aby jsi si zjistil jestli náhodou opravdu ten peugeot nemá.
Rozhodně jsi právě u toho údajného lhaní argumentoval rozporem mezi tím jaká auta skutečně mají/chtějí a mezi tím co, jak a o čem píší tady. Jak je to s Krisposem jsem ti napsal já i Krispos a jak je to s autem karl.laze ti napsal zase on. Teď už jen najít odvahu vzít to zpátky.
Jak jsem psal, třeba Krisposovi nedělá případná omluva žádný problém... ;-)
Já zase nechápu některé nespokojené slováky, co jim tak vadí ti "cechuni", ale přesto s nima chodí diskutovat na české weby...
Aspoň, že vy slováci jste doma se svým hokejem velmi spokojení... :-O;-)
Vieš čo je zaujímavé? Že "čechuni" Slováci nikdy nehovoria. To si na seba vymysleli Češi, Slováci také slovo nepoznajú a nepoužívajú.
Čo ale v ničom nezlepšuje úbohú úroveň myslenia zakladateľa tohto vlákna.
Potom zřejmě topper1982 nebude Slovák, protože já jsem tento výraz jen citoval a převzal právě z jeho příspěvku. Podle mě, když už by něco podobného Slovák použil, tak potom "čehúni"... ;-)
A nejlepší je, že rozebírají výsledky českého trhu a fandí na něm některým značkám :-) Klid, pomatenců je všude dost a tohle není slovenský reprezentantivní vzorek.
Předně bych chtěl napsat, že přistupuji k vozům Hyundai chladně. Neurazí, nenadchnou.
Cena rozhodně není špatná vzhledem k výbavě a KAROSERII KOMBI (doufám, že je jasné, že sedan bude levnější). Někdo tu napsal, že si dělají srandu s manuální klimatizací v základu. Nědělají, protože i prodejní král segmentu Passat začíná s manuální!!! A ocelové šestnáctky totéž.
Další věc jsou motory. Nikdo neříká, že nepřijdou výkonnější. A hlavně nejprodávanější motor už v nabídce je. Bude jím jistojistě silnější 1.7 diesel.
A to neplácám nesmysly. Vždyť právě Passat, Superb či Mondeo se nejvíce prodávají s dieslovými motory této výkonové kategorie.
Možná opravdu chybí ta silnější nafta, ta ale věřím, že přijde.
Benzín není takovou nutností, schválně se zeptejte prodejců Škody kolik prodají za rok imagemakerů 3.6 V6.
Na závěr vám Hyundai dá záruku 5 let, Škoda a Ford 2 roky. Příště tedy trochu přemýšlet než něco bezhlavě vypustit do fóra.
P.S. To že je cena podstatně výš než u Laguny odráží fakt, že si to Korejci můžou dovolit. A nemůže být řeč o tom, že jejich auta jsou oproti tomuto francouzskému výrobci kvalitou poněkud jinde.
v podstate suhlas :yes: ...inak ako hej, na prvy pohlad vyzeraju tie motory nic moc...
ja si ale inak nemozem pomoct, mne sa toto kombi poriadne paci :yes: vyzera masivne, hodnotne a u mna poraza niektorych zavedenych strednotriednych konkurentov celkom lahko :yes:
Nesmysly bohužel plácáš, konkrétně například u Superbu není 103kW verze dieselu nejprodávanější, ale je jím 125kW verze. Pokud by tě zajímalo, kolik se prodá vrcholu 3.6FSI, je to 10%.
A pokud se budeme dívat na to, co tohle auto nenabízí - v tabulce nevidím nic, co by se podobalo 4x4 (konkrétně u nás s ním prodáváno zhruba 40% Superbů) nebo DSG.
Když mluvíš o záruce, prostuduj si její podmínky a pak se na to možná budeš dívat trochu jinak. Ostatně kdo se chce pojistit, má u spousty značek možnost tak udělat za standardních podmínek a za pár tisíc.
Mas pravdu... k cenove politice nemam taky co rici, jelikoz kazdy vi, ze novinka je novinka a pote marketingove se pujde dle potreby dolu tady a tam, az se ukazou prodeje za prvni ctvrtleti...
Nejvice mne rozveseluje cist clanky vsech zminenych lidi co tak nastvane krici z plnych plic sve zklamani jakoby si pred pul rokem setrili na toto auto a nyni, po precteni technickych dat a ceny radeji pujdou v pondeli k jine konkurenci ;-\ >:-[]:yes:
No kdyby Hyundai udělal konkurence schopné auto, tak z toho vytěží i ti co ho nechtějí koupit. Protože ostatní na to budou muset zareagovat a zatraktivni svoji nabídku a tak na tom vydělají.
No když to auto má co ostatní, tak proč by ho měl někdo kupovat a nekoupit si ho od ostatních zavedených? Hyundai potřebuje urvat trhový podíl ne ostatní, tak by měl nabídnout něco navíc. Pochybuju že 3 roky záruky navíc někoho zlomí, když takové auto jde obvykle po 4 let do světa a nemá fatalní závady. A kdyby to byl důvod, tak jde záruka dokoupit, ale image, historii, pověst Hyundai nabídnout nemůže.Lexus, Infinity už o tom hodně ví a taky nabízí za stejnou nebo nižší cenu mnohem víc. Na soudy ceny je brzo. Na novince se musí podojit nedočkavci. A určitě si cenu dovolit nemužou, pokud chtějí výrazně prodat. Sonáta nebyla posledních 15 let žádný bestseler, tak nemají na co navázat leda že někdo postoupí z i30. Pohořeli na domněnce že si můžou cenu dovolit i jiní např FIAT.
Jo, nejprodávanějším motorem bude 1.7CRDI - protože v nabídce není 2.0 nafta (zatím?). Veškerá konkurence ve střední je nejprodávanější s dvoulitrovou naftou, byť třeba má v nabídce nějakou 1.6, ale dvoulitrová nafta na 150 koních je prostě základ. Absence benzínů se dá tolerovat, i když turbobenzíny začínají pomalu z naftového koláče ukusovat.
Vezmi si jako konkurenta Mondeo - dvoulitrovým naftovým základem je 2.0TDCI 103kW, v nabídce je i 120kW, vrcholem je 2.2TDCI 147kW. Silnější Hyundai dynamikou nestačí ani na těch 103kW. Přitom Mondeo Enterprise kombi se 120kW stojí jen o 10.000 víc než i40 (pravda, v akční nabídce).
Superbů ve V6 benzínu se prodá relativně dost... samozřejmě standardních 80-90% tvoří nafta, převážně dvoulitrová, ale 3.6V6 není tak úplně okrajová jak by se dalo čekat. A samozřejmě o poznání zajímavější jsou benzínová turba, ať už 2.0TSI u Superbu / Passatu, EcoBoosty u Fordu nebo THP u PSA.
Sečteno a podtrženo, Hyundai je pro mě v současné podobě nekonkurenceschopné - vzhledem k nulové image ve střední třídě je cena nad úrovní Mondea neakceptovatelná a nabídka motorů je vyloženě slabá. Nicméně předpokládám, že brzy přijdou nové motory a nějaké akční nabídky, které vody trošku rozhýbají.
Já naopak u Hyundaie oceňuji, že nepodlehli ekošílenství a nabízejí dvoulitrový atmosferický motor :yes: . Já ty turba nějak nemusím.
Zvenku ta i40, alespoň mě, hodně připomíná Avensis a dá se na to auto koukat. Ale ten vnitřek je šílenej, proč proboha musí kopírovat tu hrůzu z posledních Fordů. :-(
Snad si někdo nemyslel, že když přijde Hyundai s kvalitním vozem střední třídy, který alespoň dle tvrzení výrobce bude kvalitou srovnatelný s německou produkcí, že to auto bude stát jako Golf se základní výbavou. Za dob Sonaty, kdy sice auto bylo o 100 000 Kč levnější než zavedená produkce, ale kvalitou odpovídalo americkým standardům, tak to možné bylo. Ale pokud chce Hyundai dokázat, že umí udělat velmi kvalitní auto, a já předpokládám, že tomu tak v případě i40 bude, tak nemůže prodávat auto pod cenou. Navíc to, že v podstatě stojí stejně jako ostatní vozy střední třídy jenom dokazuje, že už se Hyundai cítí na to, že je skutečnou konkurencí a nemusí se podbízet nižší cenou na úkor kvality. Osobně si myslím, že ostatní asijskou konkurenci i40 pokoří a i Frantící budou mít velký problém.
Takhle uvažoval i FIAT, že když dá auto porovnatelné s německou produkcí za cenu německé produkce , tak se lidé porvou o pořádníky. Skutečnost je přesně opačná.
To, jestli se Hyundai s i40 (už) nemusí podbízet cenou řekne až trh. Za mne si ale myslím, že Hyundai stále ještě nemá jméno na to, aby si mohl dovolit prodávat za podobné ceny jako renomovaní výrobci. Na druhou stranu, co není teď může být za dva modely. Práce na sobě sama je u Hyundai příkladná.
... do nejlevnější akční verze lepící sada, v běžných modelech dojezdová rezerva a až ve vyšší výbavě plnohodnotná rezerva. Kolik by je stálo, kdyby plnohodnotnou rezervu dali do všech verzí ? Vždyť jde o auto střední třídy, kde se dají řpedpokládat dlouhé trasy.
lepiaca sada už aj v strednej triede je štandard, plnohodnotná rezerva buď nie je v ponuke, alebo je nadštandard. tak sa aj v Hyundai prispôsobili
aj keď tiež nesúhlasím, že v takýchto autách nie je náhradné koleso ;-\
Když si to přeložím, tak za půl mega máte v základu ufuněou 1.6 atmo, tesil, plecháče a meachanickou klimu, například o tempomatu si můžete nechat jenom zdát. To se mi zdá jako výborná nabídka. Zákazníci z luxusnější nižší střední se již začínají registrovat do pořadníků na nové Huyndai i40. :yes:
To si museli dat opravdu velkou praci, nez vytvorili takhle kreaturni design. Mysli si snad nekdo, ze clovek, ktery si kupuje auto za bezmala milion korun, bude v aute koukat na tuhle silenou palubku? Auta s timto prastenym designem patri do nejnizsi cenove kategorie, kde si uhroviti mladenci z vesnice co nejvice extravagantnim vzhledem interieru i exterieru leci sve mindraky. :no::no::no:
Lide, na ktere se snazi mirit tenhle vozik, si kupuji auta jine kategorie: Passat 4motian, Audi A6 Allroad, Volvo XC70, M.B.4matic. Tohle je svym vzhledem a interierem zvlaste, jasne vuz pro svorcaky.
Já si myslím,že to není o nespokojenosti,ale o názor jednotlivce a jinak k i40 - cena je vysoká,tvar moderní,poněkud zvláštní to náš
SUPERB combi je lepší,bohužel.
i40 se povedlo, alespoň na první pohled. A Hyundai si to zřejmě dobře uvědomuje. Kombík vypadá dobře uvnitř i zvenku, pokud tedy preferujete výraznější design.
Na druhou stranu, Hyundai je ve střední třídě nováčkem a nasadit ceny na(d) úroveň zavedené konkurence je optimismus, který zřejmě dlouho nevydrží. Stejně tak paleta motorů volá po dvoulitrové naftě (a případně jako bonus nějakých turbobenzínech, ale dvoulitrová nafta je základ). Až se za nějakou dobu objeví 2.0CRDI Comfort kolem 600.000, bude to opravdu zajímavé.
Otázka je zda toto není jen taková menší ochutnávka.Hyundai není ve střední třídě nováčkem,to je jen naše (evropské) vnímání.i40 je technicky příbuzná se stávající Sonatou (hodně úspěná) a podívejme se na její motorizace.Kdyby chtěli,tak je použijí.Připravují zřejmě něco více.
Jenže je otázka zda a o kolik se zvednou prodeje za vyšší motorizace (stoupne tím i cena).Vyplatí se to?V USA,Kanadě,Austrálii...prodá Hyundai velké množství silnějších verzí,tak to nabízí.Proč je cpát zatím sem?Pro pár kusů.Četl jsi článek od Marka o Toyotě a jejich domácích modelech a srovnej to s její evropskou nabídkou.To neurčuje jen Hyundai,to určuje i sám trh co je schopen přijmout a co ne.Výrobce se přizpůsobuje trhu,ne naopak a pár jedinců to nezmění.Co když chce nejprve prodat co nejvíce verzí těch základních a počtem nejprodávanějších.Je to jejich taktika.Nezačnou zde prodávat třeba Euuqus (nevím zda jsem to napsal správně) kvůli pár prodaným kusům,ale nedělají to.Možná by u některých zvedli image,ale osobně si to nemyslím.Každopádně jejich strategie logiku má.
Jenže tady nemluvíme o nějaké supermotorizaci pro zvýšení image modelu, ale o drtivě nejprodávanější motorizaci v rámci třídy, dvoulitrové naftě, která tvoří nějakých 80% všech prodejů.
Pokud mě vzbudíš o půlnoci a zeptáš se, jak vypadá typické evropské auto ve středním mainstreamu, řeknu, že je to předokolka někde kolem 4,8m, nabízí se jako kombík a sedan / liftback, obouvá sedmnáctipalcová kola a... pohání ho dvoulitrová nafta.
Tvrdit, že Hyundai nemá dvoulitrovou naftu, protože si to trh nepřeje... to je nesmysl. Tu výmluvu lze použít u šestiválců nebo turbobenzínů...
Jenže oba víme že Hyundai má výborné 2,0CRDI,ale nevíme proč ji zatím u i40 nenabízí.My ani neznáme dynamiku a spotřebu 1,7CRDI tak proč rychlé soudy.Uznávám,že ten dvoulitr by se tam hodil,to je jasný.Ale hyundai tím musí něco jistě sledovat a ví o i40 a svých záměrech samozřejmě více než my spotřebitelé.
Na jakou skupinu kupujících i40=tkou míří?Firmy?Nezdá se mi to.Spíše rodinné auto pro klidnější,pohodlné přesuny s nižší spotřebou.Samozřejmě v čr se tato třída jako rodinné auto nekupuje,v tom je problém.
Dynamika u 1.7CRDI se dá vyčíst v článku o sedanu... dá se předpokládat, že kombík bude o něco málo pomalejší. Sedan má stovku za 10,6 a maximálku 197. Mondeo s nejslabším 2.0TDCI má 9.8s a 205km/h, Laguna 150k 210 a 9,5s. Není to zase o tolik, ale je to tam.
Podle mě tím Hyundai nesleduje nic, prostě jen spěchalo s uvedením na trh a postupně uvádí motory. Nepředpokládám, že by Hyundai postavilo auto tak hloupě, že by se tam dvoulitr nevešel... nebo že by až do té míry podlehlo zelené loby... a jiný důvod mě nenapadá.
Faktem je, ze nejprodavanejsi strednetridni motorizace jsou diesely kolem 100 kW. Nekdo to ma na dvoulitru, oni maji 1.7ku. Trh ukaze, jestli jsou ceny prilis sebevedome, nebo uz Hyundai na to ma.
No nebude nakonec snad tak zle, je to přeci jen premiera, do Ameriky příjde v 2012? Motory budou přicházet postupně, i když je mi stále záhadou, proč začínaj v tomto případě od spoda.
Zatím jsem pro Eu dohledal celkem dost motorizací, které pokryjí řekl bych široký rozsah od 1.6 GDi 99 kW až po 2.4 GDi 150 kW, u dieselu je uváděn pozdější příchod dvoulitrů řady R. Bude i nějakej ten hybrid, ten si ale ještě počká. Nechme se ale překvapit.
Je jen otázka, jestli to Hyundai s Evropou myslí ve střední třídě vážně. U malých aut je jednoznačně vidět evropské zaměření. Ale je možné, že ve střední třídě upřednostní americký trh, kde se jim vede, a v Evropě budou daný model prodávat pouze doplňkově.
Malá auta, nižší střední, střední... to jsou v Evropě hodně našlapané segmenty. Zatímco od nižší střední dolu nakupují hodně rodiny, kterým se lze vetřít v oblibu nízkou cenou, střední třídu kupují hlavně firmy. Fleetové prodeje jsou v tomto segmentu klíčové a ceny jsou úplně někde jinde než ceníkové pro hoi polloi, takže cena není nutně ten rozhodující faktor. Je to tvrdý boj. Řada ostřílených automobilek, i těch evropských, v tom plave. Určitě hodně záleží na image, které Korejec nemá zrovna na rozdávání. Stačí se podívat na fleetové prodeje německé prémie (teď myslím celoevropské; u nás asi moc válet nebudou).
Evropská střední třída má svá specifika, která dělají prosazení v ní velmi finančně nákladným. Proto si myslím, že s touto generací Hyundai na evropskou střední třídu nezaútočí. Jinde ve světě zvedne prodeje více s menší námahou.
Souhlas! Řekl bych, že jde o jakési testování - mají (pravděpodobně) dobrý vůz, šelmovitý design a odbyt bohatě zajištěný (mimo Evropu). Takže, jestli (v Evropě) ročně prodají 5 000 ks za vyšší cenu nebo 50 000 ks za nižžší cenu, není pro tento průmyslový gigant až tak důležité. Může v tom být nějaký záměr - i dlouhodobý (třeba jen usilují o image - uvažují o luxusní značce Genessis... ale to je z jiného soudku).
To je otázka. Z jejich práce je vidět, že chtějí být globálním hráčem a u Hyundai cítím o hodně větší snahu být silným hráčem i v evropě než třeba u japonských automobilek. Pokud to tak je, tak už jen kvůli té image potřebují být v podvědomí v evropě velmi silné a určitým způsobem prestižní střední třídě.
Nepopírám, že si tímhle modelem mohou připravovat hřiště pro další generaci, tedy budovat image. Podle mě to tak je. Ale prosazení se ve střední třídě v Evropě (nebo i ve vyšších třídách) je skoro na desítky let. Během jedné nebo dvou generací ničeho převratného nedosáhnou.
ad Japonci: Japonci se podle mě už naučili, jak tvrdé podmínky panují v Evropě ve střední a výš, proto se zaměřují na ostatní trhy, které jim zajišťují relativně levný růst. Vem si takový Lexus IS. Zaměřený na Evropu, podle mě skvělé auto, ale nijak výrazně se neprosadilo (částečně určitě kvůli chybějícímu kombíku), takže nová generace bude při vší pravděpodobnosti zase orientovaná na Ameriku, nebo dneska Čínu.
Motor 1.7 CRDi je především nízkoemisní, při výkonových parametrech srovnatelných s běžnou 2.0 turbodieselem. K nám se teď hlásí jeho dvě nižší výkonové verze, ale existuje také ve verzi 160 hp, když na to přijde. Moje spekulace je, že tímhle motorem si Hyundai chce pro Evropu (1) pojistit nízký emisní průměr, aby si později mohl dovolit do palety nasadit objemovější/výkonnější motory, (2) orientovat ho na klientelu, které bohatě stačí běžný standard dynamiky - čili rozjezd za nějakých 12 sec a udržování předpisových rychlostí při optimální spotřebě. Totéž víceméně platí o 1.6 GDI. Kdo Hyundai/Kiu sleduje, ví, že motorů mají hafo a že pro ně není problém namontovat do i40 třeba přeplňovanou 1.6 nebo dvoulitr GDI nebo i něco s větším objemem, případně nějaký CRDi z řady R. Čili - jak říkáš: účel strategie Hyudaie zatím nejasný. On ale Hyundai ani ještě žádnou strategii nevyhlásil, takže holt počkejme.
samozrejme v kategorii "jiz od" se renaultu neda a ani nevyplati konkurovat, ale vplne palbe za 750 tisic je to bezkonkurencni nabidka (za kterou jsem doted povazoval akcni enterprise, ktery ovsem zas tak plnou palbu nema), jinak receno, kdo chce za trictvrte mice koupit nejvetsi protihodnotu, nemel by hyundai ze sveho vyberu vynechat, kdo chce nejvetsi protihodnotu za pulmice, mel by zkusit jinou tridu
Tohle porovnávání ceníků spíše nechávám místním dětem, ale budiž, nemám rád to dětské blábolení, jak korejský křáp válcuje výbavou zavedené evropské produkci ve střední třídě. Tedy za stejných 800k máš v naftě a manuálu Passat Variat s tebou uvedenou výbavou, stačí?
Za 750.000 už chci lepší motor než 1.7 naftu, sorry... to raděj to Mondeo s 2.0TDCI 120kW a oželím nějaké to elektronické hejblátko. Za 725.000 je třeba taky C5 2.0HDI Exclusive 120kW, za 706.000 koupíš Insignii "Edice 20 let" s 2.0CDTI 118kW... Laguna je samozřejmě v plné palbě na 131kW s 4control... a mírně nad 800 už se dá koukat i na BMW nebo Audi s dvoulitrovou naftou přes 100kW.
Bezkonkurenční ta nabídka rozhodně není - zatím nemůžu hodnotit kvalitu jízdy ani interiéru, ale slabý motor (vzhledem k cenové kategorii) je pro mě velký handycap.
bude to zasadni hendikep i ve vztahu k hmotnosti ?
mj. ta 1,7 sebou nese i levnejsi pojistku...
jako nerikam, ze si ho utikam koupit, ale pridal bych ho na seznam toho, co chci videt
p.s. ten rencek je vazne levnejsi...a o dost
C5 po dovybaveni na stejnou uroven vyjde naopak draz...taky o dost
Pojistka není u nového auta tak zajímavá. Samozřejmě, spoustě lidí 100 kW vyhoví, ještě před takovými pěti lety to byl standard... ale já si potrpím na silnější motor.
Citroen si schválně zkusím dovybavit, ta Exclusive už je dost slušný základ.
Re: Je to bezpecnejsi nez superb a tak i docela levny
V čem je tohle auto, které zde ještě nikdo pořádně neřídil natož v něm boural. bezpečnější než Superb. To by mne opravdu zajímalo. A prosím explicitně.
...i40 vypadá skvěle,...možná interiér každému nemusi stopro sednout, ale jinak Ok,...já dám ale především o pocit jízdy a jak mi auto sedne do ruky,..po zkušenosti s ix35, to chce rozhodně vše vyzkoušet,...doufám že mi i40 překvapí a bude lepší :-| ,...jinak mne zatím překvapila jen cena, ...neprémierová značka by se v dnešní době měla chovat trochu slušněji :no:
Citace jen tak na okraj:
"Používáme ve firmě Hyundai a KIA a bez problémů
Auta to jsou držáky a provozní náklady oproti evropským vozů jsou výrazně nižší. Předtím jsme měli Oktávky a Mondea a Passaty a hlavně Passaty 2.TDI v automatu byly bídné. Oktávky byly drahé, ale dobře se prodávaly. Mondea byly propadáky. Drahé při pořízení a neprodejné za rozumnou cenu."
Osobní zkušenost toto potvrzuje.
Plus pro srovnání třeba se Superbem - jeho prodeje jsou zlomek produkce i40 (respektive dosavadní Sonaty - pochopitelně globálně). Čili Evropský trh je pro někoho Sahara a pro někoho pískoviště :-!