Novinky
Zde bude mít nástupce pandy hodně složitou situaci. Součastný panda nastavil laťku hodně vysoko a nástupce jí ted musí překonat, nebo se jí alespoň vyrovnat. Z přiložené fotky top zatím tak nevypadá, al uvidíme jak to bude dopravdy a naživo. Každopádně například Outdoorová verze vypadala opravdu výborně.
[odkaz]
[odkaz]
ta se pole mě vůbec nepovedla, na to ,,roztomilé'' autíčko mě ty plasty absolutně nesedí a nehodí se tam 8-s , ale to je otázka vkusu. 😉 Superb taky na špionážních snímcích vypadal...nic moc a v reálu je to opravdu povedené auto 😄
A mne sa to zatiaľ páči..veľmi zaujímavý bočný profil, najmä riešenie c- stĺpiku a nadväzujúceho okna :yes😒br />
Čisté nové uno sa mi príliš nepáči, má nápad a ako lowendovú ponuku by som ho prijal aj v európe. Ale z dizajnu novej pandy som zatiaľ nadšený, uvidíme keď to predstavia oficiálne plus fotky interiéru.
Čisté nové uno sa mi príliš nepáči, má nápad a ako lowendovú ponuku by som ho prijal aj v európe. Ale z dizajnu novej pandy som zatiaľ nadšený, uvidíme keď to predstavia oficiálne plus fotky interiéru.
tak hnusne portfolio a tak neskutočny bordel napriec triedami nema nikto :yes:
(a ja len dufam ze alfa pojde VW)
(a ja len dufam ze alfa pojde VW)
Můžeme se tady dohadovat jak je libo, ale to na fotce v titulku je pořád je představa grafika jednoho časopisu, žádná oficiální fotka. Takže klid, počkejme si na produkční verzi.
Ke sdílení platforem bych jen dodal, že stojí za to si pár těch aut projet a zjistit, jak velmi odlišný projev taková auta mohou mít. Např mezi Grande Puntem a Puntem Evo je v naladění podvozku skutečně velký rozdíl, o Bravu a Deltě ani nemluvě - tam je kromě jiného naladění velmi citelný i delší rozvor Lancie, přidávající na plavnosti a směrové stabilitě.
Ke sdílení platforem bych jen dodal, že stojí za to si pár těch aut projet a zjistit, jak velmi odlišný projev taková auta mohou mít. Např mezi Grande Puntem a Puntem Evo je v naladění podvozku skutečně velký rozdíl, o Bravu a Deltě ani nemluvě - tam je kromě jiného naladění velmi citelný i delší rozvor Lancie, přidávající na plavnosti a směrové stabilitě.
On už je velký rozdíl mezi naladěním běžného Brava a sportíka (podvozek, brzdy). Ale kvákači to nepochopí.. Oni to ještě respektují např. u Golfu, mkde Golf GTI je závodnička...oproti 1,2 TSI... Ale u jiných to nefunguje...
😄
😄
Patří do skupiny šílených aut jako Multipla,Soul,Ignis,Agila ;-\
Jestli bude nová Panda opravdu vypadat jak brazilský Uno, tak ať radši prodávaj ještě tak 10 let tuhle současnou. Ta je totiž narozdíl od tý brazilský obludy pořád pěkná, podle mě po pětikilu nejhezčí auto segmentu A. Brazilský trh je hodně nenáročný a možná jim tam auta jako Fiat Palio, nový Uno, VW Gol nebo o 1-2 generace starší Opely se znakem Chevroletu stačí, ale v Evropě to nemá šanci. Opravdu nevím, co si od tohodle kroku Fiat slibuje, ale s timhle jihoamerickym designem si může nová Panda o úspěchu současný generace nechat jen zdát. :-!
Jak už nám tady naši milí italomilci napsali, Fiat je prostě technologicky na dně, všechno špatně, už měl dávno zkrachovat.....
Důkazem této zaostalosti jsou jistě i jeho výsledky v anketě "Engine of the year 2011"😒br />
[odkaz]
Motorističtí e😜erti se asi zapomněli zeptat BeranaK na jeho sofistikované názory, protože jinak si nedovedu vysvětlit, že Twin-air 900ccm zvolili motorem roku 2011.
Přitom díky Beranovi už dávno všichni víme, že: "Ukázkou jejich technologické vyspělosti budiž třeba dvouválcový motor 0,9 - povyk, nabubřelost a když se tento zázrak konečně objevil v autech a začali ho testovat, bublina splaskla......"
Je vidět, že komise byla při výběru zcela mimo, když mohlo zaznít napříkla😜 "Fiat has now produced one of the all-time great engines. Who would have thought that a two-cylinder unit could have won the International Engine of the Year title when we launched the Awards in 1999? Its triumph is a clear signal that less is more: people want low-emission, fuel-efficient yet powerful engines, and just two cylinders certainly seems to provide a comprehensive solution!" Dean Slavnich, editor of Engine Technology International and co-chairman of the International Engine of the Year Award.
Žijeme v době úpadku a temna a naštěstí jen díky pár osvíceným duším tady na auto.cz se můžeme dozvídat realitu o dnešním auto-světě. Čili nedbejte na výsledky primitivních anket a následujte kázání zdejších GURU >😁 :yes: :yes:
Důkazem této zaostalosti jsou jistě i jeho výsledky v anketě "Engine of the year 2011"😒br />
[odkaz]
Motorističtí e😜erti se asi zapomněli zeptat BeranaK na jeho sofistikované názory, protože jinak si nedovedu vysvětlit, že Twin-air 900ccm zvolili motorem roku 2011.
Přitom díky Beranovi už dávno všichni víme, že: "Ukázkou jejich technologické vyspělosti budiž třeba dvouválcový motor 0,9 - povyk, nabubřelost a když se tento zázrak konečně objevil v autech a začali ho testovat, bublina splaskla......"
Je vidět, že komise byla při výběru zcela mimo, když mohlo zaznít napříkla😜 "Fiat has now produced one of the all-time great engines. Who would have thought that a two-cylinder unit could have won the International Engine of the Year title when we launched the Awards in 1999? Its triumph is a clear signal that less is more: people want low-emission, fuel-efficient yet powerful engines, and just two cylinders certainly seems to provide a comprehensive solution!" Dean Slavnich, editor of Engine Technology International and co-chairman of the International Engine of the Year Award.
Žijeme v době úpadku a temna a naštěstí jen díky pár osvíceným duším tady na auto.cz se můžeme dozvídat realitu o dnešním auto-světě. Čili nedbejte na výsledky primitivních anket a následujte kázání zdejších GURU >😁 :yes: :yes:
Kvalitu motoru prověří hlavně čas... loni kraloval 1.4TSI s kompresorem a pak začly prvním kouskům praskat hlavy motorů... sice na tom VW zapracoval, ale stejně tyhle ankety berz s rezervou. A k těm skvělým motorům mi v současné nabídce Fiatu cbybí skvělý model, který by mě oslovil... zato Alfa válí, jestli se jim podaří dotáhnout 4C do sériové výroby ještě letos, tak to bude skvělé...
Člověče a já měl za to že Slavníkovce vyvraždili už v r. 995 (Kosme, Kosme, máš to nějak popletený). A oni se zatím jen přestěhovali do JůEsEJ a píšou nám tady bludy o motorech do sekaček. 😉
No tak ty výsledky nám dneska poskytnou určitě velmi výživnou debadu. Mistři slova a demagogie už určitě píší své statě.
je to jenom anketa, ale vzhledem k tomu, že zrovna tato bývala v minulosti tady na diskusích mohutně využívána k propagaci jistých značek, tak jsem fakt zvědavý, jak se s jejími letošními výsledky někteří vyrovnají..... 😉
a když už jsme u toho, proč si nepřipomenout jeden komentář k výsledkům z minulého roku😒br />
"Je mi jasný, že je to všechno opět uplacený, neb vyhrát měl tvůj strvačník ze tří áček, ale... upřímně, podle horních tabulek bys měl vybírat. Mě do toho netahej, já jsem rád že jedu rovně, ale ty tu věčně pěješ ódy, že ti jde o světový motory a tak podobně. No, tak nahoře to máš černý na bílým.
Tedy, nevím jak psaným slovem ocenit úspěch Volkswagenu, ale napíšu jedno - Volkswagen získal absolutní cenu za motor určenej pro nejširší vrstvy, za lidový motor, a to doslova. Za to zřetelné a upřímné - BRAVWO :yes😒br />
To ale musí být pocit, co, objednat si jednohgo golfíka s tímhle motorem. No dobře, a... proč to tedy neuděláš?"
:yes: :yes: :yes:
"Je mi jasný, že je to všechno opět uplacený, neb vyhrát měl tvůj strvačník ze tří áček, ale... upřímně, podle horních tabulek bys měl vybírat. Mě do toho netahej, já jsem rád že jedu rovně, ale ty tu věčně pěješ ódy, že ti jde o světový motory a tak podobně. No, tak nahoře to máš černý na bílým.
Tedy, nevím jak psaným slovem ocenit úspěch Volkswagenu, ale napíšu jedno - Volkswagen získal absolutní cenu za motor určenej pro nejširší vrstvy, za lidový motor, a to doslova. Za to zřetelné a upřímné - BRAVWO :yes😒br />
To ale musí být pocit, co, objednat si jednohgo golfíka s tímhle motorem. No dobře, a... proč to tedy neuděláš?"
:yes: :yes: :yes:
Nová generace auta by měla být ve všech směrech lepší než stará. Proč teda Fiat hodlá nahradit nadčasovou, stále hezkou Pandu touto socka příšerou z Brazílie?
Všiml jsem si zajímavé věci - všechny normální Fiaty, kde Fiat nezadal tvorbu designu externímu studiu, byly propadáky. A tak vznikla nová Panda: zbytečné masivní oblouky blatníků, obrovský předek, celkově divný vzhled, něco jako nové Bravo.
Fiat jako značku mám rád, ale to co předvádí poslední dobou, to je k pláči.
Všiml jsem si zajímavé věci - všechny normální Fiaty, kde Fiat nezadal tvorbu designu externímu studiu, byly propadáky. A tak vznikla nová Panda: zbytečné masivní oblouky blatníků, obrovský předek, celkově divný vzhled, něco jako nové Bravo.
Fiat jako značku mám rád, ale to co předvádí poslední dobou, to je k pláči.
No já Pandu chtěl hned od začátku. Už když Fiat ukázal koncept malého teréňáčku Simba, bylo mě jasné, že to bude nová Panda. Měl jsem tu starou a dodnes na ni vzpomínám jen v tom nejlepším. Pak přišel TPCA se svým úchvatným "Toyota" motorem a přes zvěsile buclaté tvary jsem si to koupil - Citroen C1. Ani jednou jsem nezalitoval, ale Panda na silnici mě vždy potěší. Ale toto? Proč to proboha natahujou, krom šíleného designu, na 3,7 m ????
Měl jsem jako první auto Malucha 3m na délku a to bylo příliš malý, nic se v tom neodvezlo. Panda dlouhá 3,4m byla ideál, pak Saxo 3,7 m, které nenabídlo, krom horšího parkování proti Pandě v prostoru vlastně vůbec nic, pak Cinquecento 3,2 m, to bylo rozměrově tak na hraně, takže se můj ideál ustavil skutečně na 3,4m délky, co má současná C1ka.
Proč o tom mluvím? Jen proto, že se i nová skvělá Panda začíná s nástupcem vzdalovat ideálním rozměrům malého vozítka. 3,4 m mělo krom TPCA i prostorově nadprůměrné Twingoo. S rozměry 3,7 m už o nástupce Pandy rozhodně zájem třeba já osobně neprojevím. A mimochodem podobnej nárůst zaznamenal i nástupce Twinga a jak vidět, s nadšením zákazníků se zrovna nepotýká.
Měl jsem jako první auto Malucha 3m na délku a to bylo příliš malý, nic se v tom neodvezlo. Panda dlouhá 3,4m byla ideál, pak Saxo 3,7 m, které nenabídlo, krom horšího parkování proti Pandě v prostoru vlastně vůbec nic, pak Cinquecento 3,2 m, to bylo rozměrově tak na hraně, takže se můj ideál ustavil skutečně na 3,4m délky, co má současná C1ka.
Proč o tom mluvím? Jen proto, že se i nová skvělá Panda začíná s nástupcem vzdalovat ideálním rozměrům malého vozítka. 3,4 m mělo krom TPCA i prostorově nadprůměrné Twingoo. S rozměry 3,7 m už o nástupce Pandy rozhodně zájem třeba já osobně neprojevím. A mimochodem podobnej nárůst zaznamenal i nástupce Twinga a jak vidět, s nadšením zákazníků se zrovna nepotýká.
Totéž je vidět na spojení Chrysler/Lancia. Aby se potom někteří nedivili, až za tři roky vyjedou nové modely, že budu na těch stejných platformách sedět jen nové karoserie >😒]
Mimochodem, víceprvkovou nápravu vzadu má Giulietta a mít ji samozřejmě budou i všechny nové Alfy (s výjimkou Mita).... Stejnětak ji mají partně všechny Lancie od Delty nahoru....
Pokud chceš víceprvek dozadu do auta typu Panda nebo Punto, musíš holt jinam (a uprímně řečeno mě nanapadá kam....)
Zatiaľ si len prezentoval, že nemáš rád fiat, nič viac.
Co se týká oné technické a technologické pokrokovosti FIATu i s Lancii a AR dohromady, to že nemají na VW, Toyotu nebo i Hyundai/KIA je celkem zřetelný, ale koukaj se z dost uctivé a stále větší vzdálenosti na záda i Francouzům. Ukázkou jejich technologické vyspělosti budiž třeba dvouválcový motor 0,9 - povyk, nabubřelost a když se tento zázrak konečně objevil v autech a začali ho testovat, bublina splaskla......
No, hlavně že má FIAT takové ohnivé zastánce tady na AUTO.cz - ale podle toho, jak jsou na tom, je jim to platné asi jako mrtvýmu zimník. Když jsi tady psal, že FIAT vůbec není auto tvých snů, proč tedy komentuješ každý článek?
Já ze zlomyslnosti, jako reakci na výlevy vás, fiatofans u jiných článků a kdyb tohle nebylo, asi bych diskutoval s ostatními normálními u jiných článků...a co ty?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Volný překlad závěru😒br /> "Byl jsem skeptický. Dva válce - musí to opravdu být? Tři už jsou přece dost zlé. Nesmysl. Vysoce moderní dvouválec pasuje do Fiatu 500 perfektně. Může být, že v budoucnu budeme s dvouválci jezdit častěji."
Podle všech testů se zatím zdá, že ten motor má jednu zcela zásadní (a u auta jako Fiat 500 ještě důležtější) vlastnost: charakter. Je zábavný, je svůj, umí řidiče potěšit a odměnit. Což je u malých aut velmi, velmi vzácné.
Navíc Fiatama už roky jezdím, takže narozdíl od web-teoretiků, jejichž "nevlastní tchán před osmi lety měl Tipo, co se sypalo" mám s těmi auty hodně (a vždy velmi dobrých) zkušeností.
Jinak nebudu tady tvrdit, že Fiat je na špici technologického vývoje, ale za svoje motory (ať už T-jet nebo ještě více Multiair) se nemusí stydět a je jen otázka, jaké budou nové modely....
Přeji ti do života méně žluči a nezapomeň zase dnešní diskusi ukázat své holce, aby viděla, jakýho ma doma bejka, co každýho roznese >😁 :yes:
Je legrace, jak to, co píšeš na adresu druhých ve skutečnosti charakterizuje tebe samého. Mimochodem, zábavnost 500vky jsem poznal během cca 10 kilometrové jízdy, při v zásadě normální výšce 190 cm jsem se pomalu nevešel za volant a měl jsme pocit že jedu v okapotované motokáře. Asi jsi skutečně zábavné a charakterní auto nepoznal, ale to je nakonec tvůj problém. Jinak ti ty FIATy přeju, užívej si je - ono to už moc dlouho nebude....
Jinak co ten "motor roku 2011"? Debakl, co?
Motor roku je opravdu senzace, blahopřeju - hlavně ta obrovská konkurence, demagogie ti jde. No, co se dá od zapáleného a zaslepeného fandy FIAtu čekat, že. Takže (cituji) - celkem 76 odborných novinářů tvořilo porotu, která měla určit nejlepší nový motor roku 2011. Stal se jím nakonec dvouválcový agregát z dílen Fiatu o objemu 875 ccm, který také obstál v kategorii "Green" a vyhrál i mezi litrovými motory. Kolikpak těch dalších litrových motorů tam bylo? A kolik motorů bylo nových. Třeba i ty německé jsou jenom upravené starší - 1,4 TSI je stará několik let (mimochodem, začala se vyrábět v době, kdy v Turíně montovali jako největší zázrak do svých tehdy kladiv na Golfa sférickou 1,2 a 1,4, protože nic jiného ani neměli.
A zelenost daná malým objemem emisí už logicky vyplývá i z onoho malého objemu. Oslavovat vítězství, když soutěžím prakticky pouze sám je úsměvné, zábavné a taky trochu ubohé, ale v tomto případě to k FIATu už nějak tak tradičně patří.
Ale to další už se ti asi do krámu nehodí, co?
V dalších kategoriích podle objemu se dařilo německým automobilkám. Koncern Volkswagen byl oceněn za pohonné jednotky 1,4 TSI Twincharger a 2,5 TFSI, BMW za motor 1,6, 3,0 DI Twin-Turbo a 4,0 V8.
Motorem s nejlepším výkonem (pro pořádek) byl vyhlášen osmiválec 4,5 značky Ferrari.
A neméně zajímavé je užití těch motorů - onen přelomový italský zázrak se používá do jediného auta, té úžasné pětistovky, zatímco třeba ten 1,4 TSI do Pola, Golfu, Touranu, Fabie i jedničky audiny.
Jak jsem ti psal nahoře, snaž se, piš dál (studijní matroš seš dobrej) a hlavně si ten FIAT užívej a těš se z něj. Nicméně - začni si všímat korejských aut, to jsou totiž ta, co FIAT z Evropy brzy spláchnou. O Frantíky se nebojím, to je jiná liga než slunná Itálie, ale bejt v Turíně, potil by se mi zadek už teď.
Jinak já ten výsledek nepřeceňuju, nicméně mě pobavil v souvislosti s tím, že ještě ráno jsi tady agitoval, jaký je to propadák, že? 😉
Jinak gratuluji ke vzdělané přítelkyni. Studium internetových fanoušků (ať do aut, nebo sportovních) je jistě zajímavá kapitola a přeju jí při tom hodně objevů. Ještě se jí zeptej, co psychologie řídá o lidech, kteří na internet chodí jen provokovat, aniž by je probíraná problematika reálně zajímala.... (viz tvůj výrok nahoře, že reaguješ ze zlomyslnosti)
Problém Fiatu je jinde - příliš malá nabídka aut. Co má v nejprodávanějších třídách? Punto 2D/3D (konkurence nabízí i kombi), Bravo 5D hatchback (konkurence má 3D/5D/kombi/cross/coupe případně i cabrio) a Cromu v jedné verzi něco mezi MPV, hatchabackem a kombi (konkurence má liftback/hatchback/kombi/coupe). Nehledě na absenci ucelené nabídky MPV případně SUV. S tímto prostě image značky neudělá a prodeje tomu odpovídají. Marchione dělá základní chybu všech manažerů - opomíjí nabídku a snaží se prodávat imaginární auta. Měli by se inspirovat u Renaultu, techniku na to mají, motory taky a design taky. Mají ale debilní vedení a debilní odbory.
... možná s tím rozdílem, že Fox na tehdejší dobu alespoň nějak vypadal. Tohle Uno mi nějak nesedí.