Nový Fiat Panda: Foto z výrobní linky
První snímky třetí generace Fiatu Panda, zveřejněné italským serverem Alvolante.it, ukazují nové miniauto na výrobní lince. Fotografie skeletu karoserie naznačují, že se nová Panda bude v mnohém podobat Fiatu Uno, určenému pro brazilský trh.
Panda je současným nejúspěšnějším minivozem, jen loni se jí na evropských trzích prodalo 236.323 exemplářů, a tak je logické, že se nová generace nebude svými tvary nijak výrazně lišit od té stávající.
Celkový tvar vysoké karoserie bude zachován, obě generace italského minivozu se budou podobat především z bočního pohledu. Také nová generace Pandy bude mít trojici bočních oken a vysoko umístěné, svisle postavené zadní světlomety. Třetí okno však bude zakulacené, zadní světla budou kratší a budou zřejmě součástí pátých dveří.
Mohutné podběhy kol vypadají prakticky totožně s Unem a přispějí ke sportovnějšímu vzhledu nové Pandy.
Zatímco současná generace Pandy vznikla spoluprácí studií Bertone a I.DE.A, tu novou tvořilo designérské oddělení Fiatu, Fiat Centro Stile.
Základem auta bude evoluce platformy, kterou používá jak současná generace Pandy, tak model 500 nebo brazilské Uno. Na stejném základu je ale také postaven Ford Ka a Lancia Ypsilon. Právě s Lancií bude zřejmě shodný rozvor auta, dlouhý 2.390 mm. Oproti současné Pandě by se tak jednalo o nárůst o 91 mm. Celková délka zřejmě vzroste z 3,5 m na 3,7 m.
Fiat doufá, že nová Panda získá pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Současná generace získala v tomto hodnocení jen tři hvězdičky.
Nabídka motorizací se nebude lišit od ostatních malých Fiatů a určitě zahrne turbodiesel 1,3 MultiJet II a benzinový dvouválec TwinAir. Nejlevnější alternativou pravděpodobně bude 1,2 8V, známý z aktuální Pandy.
Nová generace Pandy vstoupí na trh za obdobných podmínek jako ta současná v roce 2003. I v té době totiž prodeje Fiatu klesaly, nyní automobilka navíc čelí nízkému vytížení svých továren. Záchrana přišla právě až s Pandou, která se v kategorii miniaut rychle vyšvihla mezi neprodávanější automobily.
Nová Panda se má oficiálně představit na podzimním frankfurtském autosalonu, prodej začne v únoru 2012. Zatímco výroba současné generace probíhá v polských Tychách, ta nová se bude vyrábět v italské továrně Pomigliano d’Arco nedaleko Neapole, kde se dříve stavěly vozy značky Alfy Romeo.
Současná generace Fiatu Uno se s pětidveřovou karoserií prodává na brazilském trhu od loňského roku. Tu letos v březnu doplnila i třídveřová varianta. Fiat loni uvedl, že se Uno bude od roku 2012 prodávat i v Irsku. Tam se stane nástupcem Grande Punta, které se v Evropě stále nabízí jako levnější varianta k modernizovanému Puntu Evo.