Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Praha zvýší jízdné v MHD: Koupíte měsíční jízdenku, nebo sednete do auta?

Jízdné v pražské MHD od července podraží. Základní jízdné bude stát 24, respektive 32 korun. Bude to znamenat úbytek aut z pražských ulic?
Zpět na článek
19. 5. 2011 10:28
19. 5. 2011 12:32
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 15:18
19. 5. 2011 19:57
19. 5. 2011 20:06
19. 5. 2011 20:17
20. 5. 2011 14:57
19. 5. 2011 10:42
neregistrovaný "reinbach"
19. 5. 2011 12:34
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 16:35
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 17:13
neregistrovaný "Hooonza"
20. 5. 2011 13:35
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 12:35
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 21:51
20. 5. 2011 23:36
Avatar - Katikakus
19. 5. 2011 10:28
Anketa
Chybi mi tam moznost - Jezdit casteji autem, protoze je to rychlejsi - MHD nema primy spoj tam kam potrebuji.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 12:32
Re: Anketa
Zkus si to v pracovní den v dobu, kdy lidi jedou z/do práce ;-) Např. dostat se autem z Petřin do Dejvic je v tuto dobu prakticky nemožné, a to jsou jenom 4 km. Nehledě na to, že tam nezaparkuješ ;-)
Avatar - Katikakus
19. 5. 2011 15:18
Re: Anketa
No tak to pochopitelne zalezi na lokalite. Ja to mam autem 15-20 min, MHD 50-55 - v dobe, kdy lide jezdi do prace a z prace. ;-)
Chapu, ze napr. jet autem pres reku je na hodne dlouho. Petriny-Dejvice jsou taky extrem, diky stavbe obchvatu je to jeste horsi nez predtim.
19. 5. 2011 19:57
Re: Anketa
Jojo, tohle je klasická nevýhoda MHD, víkendy, noc, ale i mimo špičku nemá časově MHD možnost se srovnávat s autem. Až mě to trochu mrzí, ale zase v Prazě to funguje poměrně dobře a spolehlivě. Nejhorší spoje jsou, co jsem svého času občas jezdil, Černý Most - Petrovice, večer je tam člověk za 15 minut a MHD klidně hodinka.
Avatar - Ronault.
19. 5. 2011 20:06
Re: Anketa
Každý druh má své plusy i mínusy, ale čas to je vždy o tom, co jde za trasu. Z periferie na periferii autem po obchvatu, jak jinak. Do centra MHD, není nutno řešit parkování
19. 5. 2011 20:17
Re: Anketa
Asi tak nějak, nicméně ty spoje jak si to nazval "z periferie na periferii" mě teda dost iritují, chtělo by to nějakou okružní trasu metra, ale toho se jen tak nedočkáme.
20. 5. 2011 14:57
Re: Anketa
Tohle taky nechápu, proč plánují další trasu metra skrz centrum, když je třeba spíše okruh. Taky nechápu, proč všechny vlaky jezdí do centra a tam končí, když do centra nejezdí nikdo, ale jenom tam přesedají. Já to mám do práce 30km a jezdím buď autem tak v 5:30, kdy jsem tam za půl hodiny, nebo tak v 7 na kole, kdy mne zácpa nezajímá, záleží ale na počasí, cesta mi pak trvá 1:15-1:30, tedy stejně jako MHD, která je ale narvaná (takže se tam stejně nedá nic dělat), většinou si nesednu, každou chvíli to nejede nebo má zpoždění, navíc když prší tak zmoknu, musím na zastávce čuchat smrad kuřáků a čadících dieslových autobusů. Prostě kultura cestování nulová. Do svých 30ti let jsem tak jezdil, ale už jim na to peču, MHD jedu jen občas do centra, to si koupím lístek, ale teď se budu už hodně rozmýšlet. Naštěstí tam v podstatě nepotřebuju, případně to řeší kurýr nebo pošta.
neregistrovaný "reinbach"
19. 5. 2011 10:42
S autem je problém
Prostě to tak je. Já autem po centru jezdit samozřejmě dál nebudu. Problém s parkováním, protože není kde, imrvére zácpy, člověk je tam kolikrát zasekanej věčnost a rozhodně nespálí míň než cenu litru benzínu, za kterou bude přestupní jízdenka. MHD nejezdím pravidelně, takže jízdenky si kupuju a i když mě zloději z Magistrátu ukrutně ser... a nechal bych je do utopení máčet v proutěném koši ve Vltavě, pořád je pro mě MHD pro centrum stokrát přijatelnější; i přes nepohodlí, špínu a teď v létě obzvláště rozpínavý smrad.
Rozbalit vlákno
20
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 12:34
Re: S autem je problém
Celkem pobaveně sleduju dennodenně z tramvaje, kolik lidí to baví stát hodiny v zácpách táhnoucích se od obzoru k obzoru... V anketě mi ale tahle možnost chybí - "jezdím MHD, protože autem to nejde"

Smrad registruji akorát občas v nočníkových spojích, když se do vozů jistá sorta lidí chodí vyspat. V létě to ale není tak tragické, protože venku není zima, takže je to netáhne do tepla.
Avatar - Katikakus
19. 5. 2011 15:20
Re: S autem je problém
V lete nastoupit do tramvaje nebo metra je celkem zazitek, jelikoz se mezi nami najde spousta lidi, kteri nemaji hygienicke navyky, prip. nemaji moznost se po praci osprchovat.
Avatar - Krispos
19. 5. 2011 18:44
Re: S autem je problém
Zvlast u spoluobcanu, co nemaj hygienicke navyky, ale pri vystupu maj tvoji penezenku...
Avatar - VDC
19. 5. 2011 21:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
19. 5. 2011 23:21
Re: S autem je problém
Trefa! :yes:
19. 5. 2011 16:19
Re: S autem je problém
Máš recht, nejvíc MHD kritizují lidé, kteří v něm ani jezdit neumí a ti, ačkoliv je benzím stojí mnohem víc než zdražená jízdenka (o roční jízdence ani nemluvím), tvrdí, jak jsou autem všude rychleji, jaké jsou v mhd zácpy a jak to tam strašně smrdí....když znáš navíc spoje, dostaneš se i mimo špičku na většinu míst rychleji než autem (nemluvím o okrajových částech Prahy - mám na mysli tu část, co je vymezena vnitřním pásmem) a když potřebuješ navštívit víc míst v centru čas ušetříš taky, protože se nemusíš přesunovat s autem, nebo se k němu vracet. Nicméně, ačkoliv mám auta rád a jezdím autem rád, mám pocit, že pro některé je ukázkou vyššího sociálního statusu, že by "sockou" nebo "lůzou" nikdy nejeli, protože to je pod jejich úroveň. A o zálibu v jízdě autem vůbec nejde. Fajn jsou i některé vlakové spoje, co patří k MHD, překvapila mně rychlost přesunu.

Ti, co se přesunují auty v zácpě po městě mně připomínají někoho, kdo rád běhá a běhal by po chodníku po Václaváku....
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 16:35
Re: S autem je problém
Jako auto beru občas taky, ale většinou jenom když např. pozdě večer nebo o víkendu potřebuju někam, kde to dopravou přecijen trvá dýl nebo je to z ruky (např. potřebuju převézt něco hmotnějšího či objemnějšího).

Fenomén "socky" se bohužel šíří čím dál tím víc a připadá mi, že je to typicky česká záležitost. Přijde mi, že ta doprava i ve špičce (velké obsazení) zdaleka není tak hrozná, jak zde někteří uvádějí (smrad). Co jsem byl ve Stuttgartu u Mercedesa, potkával jsem celkem často ráno na cestě do práce v rychlodráze poměrně vysoké šéfy různých oddělení. Viditelně neměli nejmenší problém s tím, že vlak je víceméně plně obsazen a že si pravděpodobně nesednou...

Sko v Praze je super, ale jenom na té páteřní síti, kde má relativně malé intervaly. V těch ostatních případech po započtení čekací doby zpravidla dosáhnu běžnou tramvají a busem cílového místa výrazně rychleji.
Avatar - Ronault.
19. 5. 2011 16:42
Re: S autem je problém
Nevím jak tam u vás v Práglu, ale u nás v Brně mě překvapuje, že docela málo lidí v létě jezdí na skutrech, většina je v autě a povětšinou v nějaké velké krávě, nějaká malá auta nefrčí. Já dokonce po Brně přes centrum chodím občas i jen pěšky, pokud je to to 3-4 km, tak se raději projdu, protože parkování je někdy za trest.
19. 5. 2011 17:05
Re: S autem je problém
Jo, přesně skútry skoro vůbec ne, to spíš na kolech, ale je to průser, protože je to samej kopec. A taky o zdraví, s velkou pompou jsme byli informování, že město (před loňskými volbami) vytvořilo další desítky kilometrů cyklostezek, což pojali tak, že normálních silnicích vymezili šipkami při okraji pruh pro cyklisty.

Jinak v Brně jsem zažil největší zácpu v Česku, když jsem na světlech vyjížděl z boční ulice a šestkrát jsem měl zelenou a nebylo kam zajet. Ty auta ve dvou pruzích na hlavní se pohybovaly asi tak, že co světla - to dvě auta.

Brno bylo po roce 1970 systematicky braný u huby, jak to jen šlo a byla snaha jeho rozvoj omezit co nejvíc - do té doby bylo totiž větší než Bratislava. No a bylo "nemyslitelné", aby obě největší města republiky byla v české části federace. Svého času mně dojala snaha přesunout veletrhy do Blavy....Otec jednoho z mých brněnských přátel mi svého času vyprávěl (byl vodohospodář), jak na federální úrovni omezovali zkapacitnění zdrojů i rozvodů pitné vody, aby pod touhle záminkou nebylo možné rozšiřovat sídliště.

Brno by potřebovalo kromě jiného minimálně jednu linku metra. Když si vezmu velikostně srovnatelné Portugalsko (a ponekud chudší zemi, než jsme my...), tak Praha a Brno je jako Lisabon a Porto a v Portu se metro stavělo už před sedmi lety, když jsem tam naposled byl....Nerozumím ani otázce nádraží, připadá mně jako blok uprostřed města a přesun na kraj se mi zdál logický, ale nevím, to musíte vědět hlavně vy v Brně - novinářům a jejich paskvilům rozhodně nevěřím a o průzkumech veřejného mínění si myslím to samé, co Churchill - dá se věřit jenom těm, co si člověk zfalšuje sám.
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 17:13
Re: S autem je problém
No tak co zelená to dvě auta máš i tady v praze, a ani nemusí bejt zácpa. Průměrný řidič totiž řadí jedničku až když chvilku svítí zelená, a to ještě za podmínky, že auto před ním již křižovatku opustilo... Zatímco v západním Německu (na východě to nefunguje) padne zelená, a okamžitě se rozjede 20 aut najednou.
Avatar - Katikakus
19. 5. 2011 17:54
Re: S autem je problém
V Praze to neni tak hrozny - zkus si nekdy zajet do Plzne - plzenaci maji cas - prvni radi jednicku az kdyz je zelena, v poradi dalsi zaradi za jedna, az kdyz se auto pred nim pohne atd. Tam je to fakt co zelena to dve auta.
20. 5. 2011 11:31
Re: S autem je problém
No, to je další oblíbený nešvar - ale objektivně vzato, onen průměrný Němec najede autem ročně několikanásobně víc kilometrů, než průměrný Čech - je to dano i vývojem (jak píšeš stran nových spolkových zemí), prostě, praxe tady lidem stále ještě chybí a v kombinaci s předsudky a mentalitou i tohle je jeden z mnoha důvodů, proč to tady na silnicích vypadá tak, jak to vypadá. Jiný případ je, že třeba potřebuješ odbočit do sousedního pruhu v zácpě. U nás tě nikdo nepustí, ještě se řada řidičů snaží, abys tam nevjel. V Německu vyhodíš blinkr a pustí tě hned (zase především v těch starých spolkových zemích). Tady onen nešťastník zastaví pruh, ve kterém jede a zácpu zhoršuje. Jinak ale když přibrzdíš a někoho v týhle situaci pouštíš a ten člověk je tak vyplašenej (není na to zvyklej a v kombinaci s řidičským "neuměním" to ani ne zcela zvládne), že tam nevjede a nevjede a člověk zabrzdí dopravu i v tom svém pruhu...
neregistrovaný "Hooonza"
20. 5. 2011 13:35
Re: S autem je problém
Já se obávám, že to je mentalitou. S předsudky to nemá co dělat - to nejsou předsudky, ale jistojistá skutečnost.
20. 5. 2011 14:31
Re: S autem je problém
Asi máš pravdu. Mentalita. A je otázka, jestli odjakživa, nebo až teď, těch posledních sedmdesát let. Vychcánkové, co objíždějí vedlešími ulicemi, aby předjeli pár aut na sunoucí se hlavní jsou ti, co v podobné situaci nepustí nikoho, protože vycházejí z vlastní mentality. Já pouštím a nestuduju, odkud kdo přijel. Prostě tam odbočuje a teoreticky nemá šanci se tam dostat. A pak potřebuju odbočit já (jezdím k rodičům a odbočuju doleva na frekventovanou hlavní) a projede třeba sto aut a nepustí nikdo. Jenže tohle mně nepřesvědčí, abych se v podobný situaci choval stejně, spíš jsem o to vděčnější tomu, co mně nakonec pustí.....asi jsme blbej, ale i když to dělá většina, myslím si, že je to špatně a dělat to nebudu.
Avatar - Ronault.
19. 5. 2011 17:29
Re: S autem je problém
Dokonce jsem viděl před nedávnem za směšnou částku přestavěný skútr na LPG, to už musí mít naprosto směšné provozní náklady.

Nejsem rodilý brňák, jsem tu šestým rokem a autem po něm jezdím rokem třetím. Ale za ty tři roky mám i já pocit, že se doprava stále zlepšuje, se stavbou obchvatu to je lepší a lepší. Problémem jsou samozřejmě hodiny špičky, ale pokud to tu člověk dobře zná, tak ví kudy jet a kudy ne. Bohužel popojíždění po kolišti se vyhnout ve špičce moc nedá.

Metro nevím, možná by se jedna linka od severu k jihu chytla. Celkově brněnské MHD je velmi propracované a systém nočních rozjezdů považuju za jeden z nejlepších, me-li nejlepší v republice, za to by autor tohodle nápadu měl dostát nějaký řád prezidenta republiky.

Co se týče nádraží, tak bych jej nechal na svém místě. Je to prostě pro lidi jezdící vlakem přínosné přijet do centra. CO bych přesunul, to jsou veškeré budovy kolejových dep, odstavné kolejiště a nákladní části, prostě tohle do centra nepatří, dnes už ne. Mělo by tu zůstat jen nádraží a tím myslím budovu pro cestují a k němu vedoucí nejnutnější koleje. Navíc pro mnoho lidí z okolí je vlak díky tomu perfektní dopravní spoj z okolních obcí majících vlakovou zastávku.
20. 5. 2011 11:23
Re: S autem je problém
Já jseme jel do Brna jednou intercity vlakem a bylo to super, za dvě hodiny z Prahy do Brna, jenže vjezd do brněnského nádraží byl nejadnou děsný, vlak za Blanskem jel jako lokálka. A nástupiště do oblouku bylo taky podivné. Na druhou stranu, rychlovlaky moho jezdit na menší nádraží (v Praze jezdi přes nádraží Holešovice, které je na metru), zatímco to hlavní v centru slouží spíš regionální a "pomalejší" dopravě. Co máš napstou pravdu jsou ty pozemky, co mají dráhy v centrech obecně - přitom jsou to rozvojové plochy jako hrom a otázka je, kdo a hlavně za kolik je získá.....
Avatar - Ronault.
20. 5. 2011 17:28
Re: S autem je problém
Z Prahy do Brna je to dobrá cesta vlakem, rychlé, pohodlné, prostorné. Kdyby to bylo o něco málo levnější, tak daleko lákavější než celý Student Agency po drcající D1.
Za Blanskem by se to nevyřešilo ani pomocí nového nádraží, protože to by se přesouvalo jižně někde ke Komárovu, navíc asi jen o kilometr, takže nic.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
20. 5. 2011 13:48
Re: S autem je problém
Štatl se dá přeflusnout ;-) - a to je dobře! Kdo má zdravý nohy, zvládne v centru a okolí vyřídit vše potřebné zu fuS

V Práglu mají jednu velkou výhodu - bezplatné cestování pro děcka do 10 let (nově by mělo být dokonce do 15 let). U nás pouze do 6, což mi přijde dost úchylný a už mám vítr z toho, jak budu pagátům kupovat šalinkarty za několik tisíc :no:
19. 5. 2011 20:15
Re: S autem je problém
No zase tak jednostranně bych to neviděl, zvlášť "čichová stopa" je v teplých dnech častá a to myslím běžné lidi. Záleží to určitě na fyziologii každého jednotlivce, ale prostě to tam často páchne a v autě ne.
Nejsem militantním zastáncem toho či onoho způsobu, ale fakt je ten, že auto je většinou rychlejší a taky pohodlnější atd... Pochopím, že někdo nedá dopustit na metro, když jede do práce jenom jím a pak nazpátek každý den. Nicméně ne každý se takle dopravuje ve městě, dost lidí si prostě ráno vystojí tu frontu v autě i za cenu toho, že budou na místě o 5 minut později, ale zbytek dne mají větší flexibilitu a nakonec čas za celý den ušetří a ještě můžou něco odvézt.
Jinak za mě můžu říct, že jezdím většinou až po špičce, takže někam popojedu autem a pak v centru MHD. Člověk má svobodu v centru, může jít pěšky, ale zase pak nemusím někde čekat čtvrt hodiny na autobus. :yes:
19. 5. 2011 14:59
Re: S autem je problém
"MHD nejezdím pravidelně, takže jízdenky si kupuju..."

To musí být hodně nepravidelně. Už při staré ceně se předplacené jízdné vyplatilo od 5 cest (tam a zpět, tedy 10 jízd) měsíčně. Já to řešil nákupem motorky a v zimě metrem. Prodrat se autem ve špičce na Malostranské náměstí bylo ukrutné.
neregistrovaný "Hooonza"
19. 5. 2011 12:35
roční
Mám roční jízdenku, mě tahle změna netrápí.
Rozbalit vlákno
0
19. 5. 2011 16:27
Proč musím mít u sebe drobné?
Můžu si koupit sms jízdenku, ne? Zdá se, že autor už pár let nejel v Praze sockou.
Rozbalit vlákno
3
19. 5. 2011 17:22
Re: Proč musím mít u sebe drobné?
Večerníčku, přečtěte si článek celý, prosím, než něco plácnete. SMSka má mimochodem také své nevýhody. Vám se nikdy nestalo, že vám chcípl mobil s jízdenkou? Mně ano - a jako na potvoru jsem si nepamatoval číslo, protože jsem měl novou kartu :-) A zda lze jízdenku nějak ověřit, mi nikdo ze zaměstnanců DPP nebyl schopen říci. Takže mě jízda na trase Třebonice - Dejvická stála 52 Kč. No, pořád lepší než litr, že :-)
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
20. 5. 2011 13:52
Re: Proč musím mít u sebe drobné?
A taky to chvilku trvá, než SMS dojde (nebo se potvrdí či co). Když jsem tuto vymoženost v Matičce stověžaté zkoušel, zažil jsem několik minut nepříjemné nejistoty...
23. 5. 2011 08:54
Re: Proč musím mít u sebe drobné?
Taky pravda. Dokud SMS nedojde, nesmí cestující nastoupit, protože jede vlastně načerno. Párkrát jsem to risknul, ale musel jsem, protože jsem se opět potřeboval dostat z Třebonic a tam jezdí bus jednou za hodinu. Naštěstí jsem se s kontrolním orgánem nesetkal a za chvíli se ozval spásný tón příchozí sms. Uffff :-)
Avatar - VDC
19. 5. 2011 21:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
20. 5. 2011 11:18
Autem to mám do práce 20 minut,
MHD 45 se třemi přestupy. Přesto jezdím v 80 procentech MHD, jelikož autem by se mi to příšerně prodražilo a navíc u práce pak stejně deset minut hledám místo na zaparkování.
Rozbalit vlákno
0
20. 5. 2011 23:36
Brno
Nevím jak v Praze, ale v Brně je to zdražování podobný. Jezdil jsem DPMB dlouho, ale už jsem s tím skončil. Život je příliš krátkej. Když jedu autem, trvá mi cesta 7 km tak 10-15 minut. MHD minimálně 30 minut, s čekáním a přestupy někdy i 45 a víc. 60 minut jízdenka stojí 22 Kč. K tomu otřesný hluk (hlavně v šalinách porsche), špinavá sedadla, umaštěné tyče, zápach z nemytých lidí, občas skupinka "mladíků", někdy dokonce chuťovka bezdomovec. V létě vedro jako v pekle, v zimě buď zima nebo přetopeno a zapařeno (zavřená všechna okna). V nových šalinách se není pořádně kde držet ani kde stát, všude úzké průchody. Kultura cestování prostě hrozná a za neúměrnou cenu.
Tak jezdím autem, na kole, na elektrokole, na motorce, mopedautem, podle počasí a nálady. Vždycky ve srovnání s MHD ušetřím čas i peníze a cesta je příjemnější. Přesedlat zpět bych byl ochotný jen v případě, že by jízdné bylo buď zdarma, nebo za nějakou rozumnou částku.
Rozbalit vlákno
0