Technika
Tak díkybohu ještě někdo myslí na řidiče a ne na servisy, doufejme, že to Japoncům vydrží.
Som zvedavý na spotrebu, ak to bude reálne v aute veľkosti mazda 2 žrať okolo 4 litre pri bežnej jazde tak gratulácie najvyššieho rangu :yes😒br />
Je dobré, že to niektorí výrobcovia skúšajú aj "inak".
Je dobré, že to niektorí výrobcovia skúšajú aj "inak".
Zajímalo by mě, co pánové z Hirošimy objíždějí? 😉
Ak sa ti 62 kW a 112 Nm zda malo v aute, ktore aj s vodicom vazi menej ako tonu a je urcene hlavne do mestskej premavky, tak sa nauc jazdit.
To byla otázka k autorovi článku. Přečtěte si článek pozorně, reagujete na něco, o čem jsem vůbec nepsal. 😉 Když pominu, že reagujete nesmyslně, tak zrovna patřím k lidem, který má rád malé motory.
Jsme moc rad, ze jetu nejaky jiny vyrobce co to zkousi i jinou cestou nez turbem ci hybridem.
Mazda potrebovala vlastni Know-How jako sul protoze, pro zivot automobilky neni mozne donekonecna si neco od nekoho pujcovat (v ramci technologie). A byt jen znackou na papire...
Pokud opravdu testy a normalni provoz prokazou tvrzeni vyrobce, tak Mazda bude konecne v pozici nejen zajistit svou pozici jiz v tak horkem konkurencnim prostredi, ale i poskytnou sve technologii jinemu vyrobci a stat na svych vlastnich ctyrech gumach.
:yes:
Mazda potrebovala vlastni Know-How jako sul protoze, pro zivot automobilky neni mozne donekonecna si neco od nekoho pujcovat (v ramci technologie). A byt jen znackou na papire...
Pokud opravdu testy a normalni provoz prokazou tvrzeni vyrobce, tak Mazda bude konecne v pozici nejen zajistit svou pozici jiz v tak horkem konkurencnim prostredi, ale i poskytnou sve technologii jinemu vyrobci a stat na svych vlastnich ctyrech gumach.
:yes:
... Ještě aby tenhle motor udělali s manuálem 😄 Když bude spotřeba 4,5l/100km budeme myslím všichni spokojeni a ještě si to řízení užijem 😄
S 12 let starou Fabii 1,9 SDI jezdim, kdyz chci, za 3,8 liru repkove nafty. Vyvijet benzinovy zazehovy motor s malym kompresnim pomerem a tim malou energetickou ucinnosti je jako vyvijet dnes cernobilou televizi s vakuovou obrazovkou. Tahle doba je nenavratne pryc, stejne jako doba parnich motoru. :-!
Az se zde doctu, ze Japonci vyvijeji diesel, ktery jezdi za 2,5 litru nafty, nebo 3kg LPG, potom teprve zpozornim.
Az se zde doctu, ze Japonci vyvijeji diesel, ktery jezdi za 2,5 litru nafty, nebo 3kg LPG, potom teprve zpozornim.
.
Ale je hezké mít pod pedálem potenciál turba, i když ho řidič nemusí nutně neustále využívat!
A jinak doufám nemáš ani jednu tendenci pochybovat o tom, že přeplňovaný motor "žere" více, než atmosférický. Jestli ano, vrať se na základní školu a zopakuj si hodiny fyziky. Energie se prostě nelíhne ani neztrácí.
A potenciál turba..... veř, že bys ho využíval. Mluvím z vlastní zkušenosti. A to už by potom byla spotřeba někde úplně jinde.
Jinak k těm hodinám fyziky - tam máš mezery asi spíš ty. U motoru vždy záleží na jeho obsahu, velký motor = velké tepelné ztráty. Díky turbu můžu udělat motor menší --> s menšími ztrátami, ale se stejným výkonem. Také využíváš motor v nižších otáčkách, což je výhodné, protože ztráty motoru rostou kvadraticky s otáčkami.
Ale čím menší motor, tím menší rozdíly. Když vezmu příklad z praxe, 1.2 TSI ve Fabii se vyrovná spotřebou 1.4 v Jazzu. To je prostě skutečnost. I kdyby Mazda použila své všemožné technologie, nepodařilo by se jí snížit nárůst spotřeby více než o litr. A věřte, že japonští technici jsou hodně chytří, kdyby to nebyla pravda, tak to turbo už tam mají. Ale další věc je, že pro městské využití by ten objem museli ještě zmenšit. To už je potom ale docela rizikové. Hlavně na výdrž.
Vůbec netvrdím, že to mají Japonci nezvládnutý, jen si myslím, že svoje vychytaný motory jistě oturbí, protože to má význam (i když, jak jsem psal, asi ne do M2).
Nicméně podle toho posledního odstavce mě zřejmě nechápeš vůbec. Chtěl sem říct, že nemá smysl dávat do základního motoru, kde jde především o spotřebu, turbo. To je prostě stupidita. Ale neznehodnocuju význam a prospěšnost turba. Právě nám jedno turbo stojí před barákem, kdybych pochyboval o jeho významu a užitečnosti, tak bych si ho nekoupil 😄
Ano, teplota turba při nesprávném zacházení může být problém. Klasický model je rychlé odstavení bez doběhu po velké zátěži, ale to jaksi platí pro všechny turbo motory. Ano, jde to řešit, ale výrobci to sériově nedělají. ;-\
Trochu mne mrzí, že opatření proti hlupákům, resp. lidem, kteří prostě nevědí, jak se k autu chovat jsou jednoduchá. Stačil by proměnlivý omezovač otáček (dle teploty oleje) a při vysoké teplotě oleje doběh olejového čerpadla i po vypnutí motoru.
Turbo ucinnost zvysuje, v tom souhlasim, ale neni zase tak dramaticke. Turbina neni pohanena odpadni energii, jak se to nekdy prezentuje, ale castecne zvysuje tlak ve vyfuku a motor kona vetsi cerpaci praci.
1,6 / 85kW, 151 Nm, 4,5l/100 km
1,8 / 103 kW, 180Nm, 5,2l/100 km
Vykon tedy v podstate standardni, u 1,6 o neco lepsi nez v nynejsi M3. No rekneme, ze ta spotreba v realu asi nebude tak skvela jako na papire, ale kdyby v prumeru 1,6 zrala kolem 5ti a 1,8 lehce pod 6,0 litru, tak by to bylo super.
.
P.S. Jinak fakt hrozně napsanej článek (četl jsem pouze ten odstavec o "krouťáku"), i když souhlasím s tím, že by se mělo používat výrazu točivý moment, ale to by do krátkého příspěvku tolik nesedlo...
Zrychlení = síla / hmotnost
síla = aktuální výkon x aktuální rychlost
aktuální výkon = aktuální točivý moment x aktuální otáčky 😉