"Fluence si to však nenechává líbit a dvoubodové vítězství Jettě vrací na poli užitečného zatížení, kde u atmosférické šestnáctistovky (81 kW) najdeme hodnotu rovných 500 litrů. "
Zvesti o slabšej kvalite som už čítal i inde a preto som čakal, ako Jettu zhodnotia na ACZ. A bohužiaľ neprekvapila. Možno je to dôsledok kompletizácie v Mexiku, ako sa píše v teste, podľa mňa to ale nie je iba týmto samotným faktom, ostatne aj Golf Variant sa robí v Mexiku. Skôr to vidím na primárne zameranie na US trh, kde ten očakávaný štandard je trochu nižší a upgrade pre Európu to všetko nezakryje. Škoda, Jetta je totiž mimoriadne elegantný malý sedan a pre toho, kto chce reprezentatívne (ak sa to v tejto triede dá tak označiť) auto klasických tvarov je to asi jediná voľba. Takto však Fluencu KO nedá. 8-s
nemyslím, že by sa cieľová skupina Fluence a Jetty veľmi prekrývala. Skor je zamyslenie, že za ten cenový rozdiel zjavne zákazník nedostáva rovnaký rozdiel v kvalite.... ;-\
Bohužel slabinou Jetty je místo jejího původu. Tento vůz na tom byl zřejmě ještě dobře, proti minulý týden testovanému u konkurence [odkaz] . Prosezený sedák řidiče, madlo dveří s plastovými otřepy atd.
Takže až zlepší oděvní závod Peréz svojí kvalitu, bude vše v pořádku.
Pro mě osobně trochu zklamání. Vzhledem k ceně 400t+ jsem u Jetty očekával, že by mohla být alternativou k levnějším a menším sedanům střední třídy (Laguna, Exeo), takhle ale nevidím moc důvodů proč nedat přednost Laguně.
Mistrovsky vybalancovaný model. Model však (v Evropě) logicky jen do počtu. Popularitu Jetty v Americe samozřejmě neze očekávat zde, kde ústřední karosářskou a velikostní variantou je kompaktní hatch-back. Chvalme Volkswagen, že nemyslí nutně jen na kompaktní eurodrzky, ale že cílí i na umírněnější evropské jezdce.
Jsou tací, kteří i v Evropě touží po sedanu, a to i v této třídě. Známe je, fluencáky... No, tak nyní přichází Volkswagen s variantou kompaktního sedanu. Volkswagen klasicky dokonale a bez kazu dávkuje údernost svého nového modelu. Není samozřejmě ambicí nadupat Jettu po šíbr a vytvořit tak pro menší lidi obdobu Passata. Nikoliv, ambicí je jistým sedanosním kompaktním jezdcům nabídnout pohlednou a důstojnou možnost, jak na letiště nejezdit výhradně s Alfrédem, současně pak vypadat jako opravdu akutální, stylový (kompaktní) sedanista.
Ve výrazu nedosahuje samozřejmě Fluence Jettě ani po výfuk, na tom se jistě shodneme všichni, a tedy pro toho, kdo chce kompaktní sedan je Jetta přirozenou volbou.
Pochvalme testéra za výbornou sdělnost ve vztahu ke Golfu, ano, tohle není nedostatek Jetty, to je modelová konfigurace, jak si jí představuje Vokswagen. A ten moc dobře ví, kdo jezdí Golfy a kdo jezdí Jetty, tak jako jistě všichni víme, kdo jezdí Fluence...
Snad jen jako volné pokračování testu by se slušelo doplnit poslední větu testu - ... to by pak ovšem Jetta byla prémiovýmj kompaktním sedanem.
Co ocenit na Jettě především, no s odkazem jak na firemní minulost, tak na konkurenci obecně to, že vypadá jako dospělý sedan, harmonie karoserie je v této třídě opravdu ojedinělá. Započteme-li pak světovou techniku, tvrdý plast ve dveřích jistě velkoryse promineme, ostatně než tu spuštíš palbu ze zálohy, podívej se napřed do vlastní garáže, abys jako měl při psaní ten správný balanc ;-)
A tebe skříplo okénko přes krk, když ses zamknul v autě a při vylézaní si ho zavřel? Takových 10 minut bez kyslíku se podepíše i na větších frajerech >:-[]
Pro mě je to jednoznačně krok vedle, zejména ve srovnání třeba s Borou, ale i s předchozí Jettou. Fluence bych do toho netahal. Tahle Jetta by měla brát zákazníky spíš Laguně.
Proč? Jetta je konkurence Fluence se vším všudy. Jednodušší (ale ne tak moc jako Fluence), relativně levná (ale ne tak moc) a celkově nízkonákladová (ale ne tak násilně). Prostě VW ukazuje, že i levný relativně velký kompaktní sedan nemusí být nutně laciný krám jako Fluence. A ambicí Volkswagenu je snad konkurovat Laguně Passatem a ne Jettou a Octavii.
Jetta začíná cenama na 400t, tam Fluence končí a naopak začíná Laguna. Jetta je blíž Laguně i použitou technikou. Jetta a Fluence si na našem trhu konkurovat vůbec nebudou.
Jetta má sice delší rozvor, ale i tak je to stále nižší střední řída. Nechápej Jettu v rovině předchozí modelové minulosti, je zcela zřejmé, že Volkswagen sem instaluje Jettu svým způsobem okrajově, jako model (jak píši nahoře) do počtu. V podstatě však je to nejlepší nabídka, jakou lze v Evropě v daném subsegmentu mít, avšak pokud bychom chtěli uplatňovat klasická (skoroprémiová) volkswagenovská měřítka i na Jettu, pak Volkswagen nám vyslal signál, jak na tohle nahlížet.
Jde tedy o to, že Jetta nemá naplnit ambice terchnologicky nejvyspělejšího modelu dané třídy (tím je samozřejmě Golf) nýbrž uspokojit jezdce v této (popravdě uznejme) poměrně okrajové subtřídě.
Důležité je, že v bezpečnosti, v technice, tedy zejména v motorech, převodovkách není jezdec Jetty ochuzen, stále jede to nejlepší, co lze v Evropě mít. Výbavová zdrženlivost je pak zcela na místě. Avšak i tak lze Jettu dotvořit opravdu k obrazu svému.
A pak... ta kabina, no to je přece v rámci třídních možností absolutní trefa - styl styl styl, ergonomie, přehlednost, prostě kabina je přesně taková, jaká má u daného modelu být. Jen pro porovnání - [odkaz] 8-s:-)
Zde nemohu přitakat, Jetta je sedanem ve třídě nižší střední, přesně tak, jako Fluence. V podstatě každý z těch dvou dokonale vypovídá o tom, jak si která automobilka sedan v této třídě představuje. Nenech se mást nízkou cenou Renaultu, to je tu přece nejen u fluence notoricky známá věc. Ano, Volkswagen je v rámci mainstrreamu na špici, o tom není sporu, ale tu Lagunu bych ponechal jako konkurenci Passatovi.
A to, že v reálu asi bude i potenciální majitel Laguny přeci jen zvažovat i Jettu, to nechme jako důkaz modelového mistrovství Volkswagenu.
Tohle nepiš, svědčí to o tvé nevyzrálosti. Jetta se samozřejmě dostala svou překrásnou karoserií do hledáčku těch, co zvažují třeba i nejlevnější střední třídu, tedy lagunu, o tom nemusíš vůbec pochybovat. Samozřejmě, že takoví nejsou všichni, většina ví, co jim Jetta nabídne, jdou po kvalitě, stylu a nadčasovosti a berou samozřejmě Volkswagen. Ale že bys tu měl majitele jakéhokoliv auta označovat za hloupého, tos tedy nezvládl vůbec.
Hlúpy nie, ale neznalý určite. A takých je väčšina. Inak by nefungovala u predajcov "rozprávka" o tom, že konkurenciou Passatu je Octavia a Superb konkuruje Audi A6. ;-) A že sa s tým stretám dnes a denne... >:D
No s tými rozprávkami sa stretávaš nielen u predajcov, čo sú častokrát simplexnejší jedinci bez hlbších poznatkov, motivovaní iba predávať. Ale horšie je, že sa s obdobnými mýtmi stretávaš i tu, kde sa predsalen očakáva, že diskutujú ľudia s hlbším záujmom o autá a všetko okolo nich. Jednou z tých rozprávok je tá, ako je Jetta neporovnateľne kvalitnejšia ako Fluence, preto sa ani nedajú dať do jednej vety, tak sú odlišné. A pritom test hore jasne odhaľuje falošné mýty. ;-)
Důležité je se učit, já už například od minulého týdne vím, co je rozvor a co je rozchod :-) Jde to pomalu, ale učím se, ikdyž ze mě technik asi nikdy nebude... A zítra se jdu potkat s prodejcem, který fakt věděl... :-)
Nedávam "rovná sa", ale korigujem Tvoje výkriky v štýle, že je úplne nepatričné uvažovať o konkurenčnosti týchto modelov. Z hľadiska záujemcu o sedan nižšej strednej sú to plne substitučné statky. Fluence je priznane nízkonákladový model, avšak to na ňom v porovnaní s Meganom nijak nie je vidieť (interiér, plasty, spracovanie). Jetta sa tvári ako niečo viac, no v porovnaní so svojím technickým východiskom Golfom je na tom slabšie, a to v disciplíne, ktorou sa Volkswagen pýši a ktorou má prevyšovať mainstreanovú konkurenciu - v kvalite. Test ukázal, že ten argument v prípade Jetty pláva na vode.
Ty ovšem posuzuješ rodné "výchozí" modely, ty porovnáš a z toho ti pak jhako vypadne závěr, že Jetta nenaplňuje představy? Iudexi, nemohu s touto dedukcí souhlasit. Obě dvě automobilky nakonfigurovaly svůj sedan do kompaktní třídy. Tedy jen tyto modely proti sobě postavme. A já tvrdím, že zejména s odkazem na design (!!), s odkazem na horní v textu zachycené jízdní vlastnosti, s ohledem na ergonomii za volantem, celkově koncipovanou kabinu a v neposlední řadě s ohledem na techniku (TSI, DSG) snad není vůbec co řešit.
Dizajn neriešim, tam nemám pochybnosti, motory a techniku detto. Čo ma trápi, je kvalitatívny pokles Jetty oproti štandardom Volkswagenu, skrátka povestná kvalita vypracovania VW dostala pri Jette na frak, a to je zlé.
Zobez si kupujúceho kompaktného sedanu, ktorý nemá dokonalý prehľad o dianí vo svete áut, len mu niečo utkvelo v pamäti o kvalite VW a šlendriánstve Francúzov. A teraz si sadne do Fluence a Jetty a povie si: kde je ten rozdiel v kvalite, za ktorý mám Volkswagenu zaplatiť o 3-4 tis. eur viac, ako za Renault? Jednoducho tam vidieť nie je.
Test nahoře zaznamenává kriticky jen vnitřní výplň dvěří zde na diskusi nelogicky pak tvrzeno, že loket není na měkkém. Jak koukám, je, jde tedy už jen o to, zjistit jak to naživo vypadá. Jinak ti chybí co? xenony?
Děkuji, od tebe to beru jako lichotky.
Ale co, jsem zvyklý, že tady se auta hodnotí trošku jiným pohledem. Octavia se srovnává se střední třídou, ačkoli je v ní místa jak v malém autě. Jetta je taky užovka. Ale jo, tady to budou brát, protože "to je přece VW". Třikrát radši Lagunu...
Jo a o označování za hloupé bych na tvém místě mlčel, neboť množství invektiv na adresu majitelů různých vozů už by nešlo spočítat. A pak, kdo nezvládá. >:D
Na adresu majitelů aut jsem tu nikdy nic negativního nenapsal, to si mě s někým pleteš. Naopak vždy tu umravňuji takové jako jsi ty.
Octavia se se střední nesrovnává, je to kompaktní liftback, který však výbavou, technikou a vnějšími rozměry karoserie stoijí na pomezí nižší třídy a střední třídy, obdobně jako VOLVO S40 V50
Ano musím ti zopakovat, že označovat majitele jakéhokoliv auta za hlupáka je vemi... hloupé.
GTI ale uznaj, plastove vyplne dvery nema ani moje studentske 9 rocne Clio, to sa neda ospravedlnit ani tvojou ´´vybavovou zdrzanlivostou´´ :no::no::no:
Nevím jak vypadá Jetta uvnitř, podívám se nahoru na snímky, ale pokud ceníš ten kus hadru na loketní opěře, tak s tím bych sem ani jako s trumfem snad nechodil ;-)
Takovej "kus hadru" se dava i do Toura. Ale kdyz srovnam Jettu napriklad se slepenymi Peugeoty, Citroeny aj. pro Cinu, tak je samozrejme uplne nekde jinde. To same pri srovnani s Fluencem, ale ten ma za malo penez opravdu slusnou vybavu, na coz vetsina mistnich slysi. Ale nechme taxikare, at to rozseknou. Bejvali ventari maji urcite duvod k premysleni.
Jistě, Jetta je přesně, střídmě a pro své kupce dokonale nakonfigurovaný model. Kde bylo potřeba (náprava) přitlačit poevropsku na pilu, Volkswagen přitlačil. V Evropě nemá Jetta konkurenci.
Naživo vypadá velmi dobře (až na ta divná zadní světla), a narozdíl od Jetty je to oproti "plnohodnotnému" modelu bez ústupků v kvalitě nebo výbavě ... no a samozřejme také v ceně (nejlevnější model za 385 tisíc).
Holobyt? Neuhodil ses? Ta mistrovská balance, tím mám na mysli to zkvalitnění oproti americké verzi. Na druhé straně Volkswagen (správně) staví výbavou Jettu lehce pod Golfa. Prostě dokonalá konfigurace.
Tak se nám opět potvrdilo, že ve třídě sedanů postavených na nižší střední třídě nám určuje mantinely Renault.
Nedávno uveřejněný test Fluence to jen potvrzuje. Zatímco Fluence se s podobou kompromisních řešení popral se ctí, Jetta propadá na plné čáře. Volkswagen dobře věděl, proč to není Golf sedan.
Přitom opět nejasné bodové ohodnocení - hlavně prostor na zadních sedadlech - nohy:
FLUENCE
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
JETTA
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
já sem chodím hlavně kvůli němu, mně jsou autíčka dost jedno, ale tohle je fakt kousek..sleduju různý diskuze ale tohle je fakt unikát..no jestli je mu víc, než 15, má fakt slušnej problém.. >:D >:D .. i když asi to nebude zlej kluk, spíš nějakej chorobnej zoufalec..
Fluence hlavně na svou cenu vypadá přijatelně a vzhledem k ní mu člověk i leccos odpustí. Ale Jetta se úspory ani maskovat nesnaží a cena přitom odpovídá autu úplně jiné kvalitativní úrovně.
A co čekáš za tolik železa v 300 tisících??? jistěže je to i proti Jettě poznat, ale připadáte mi hošíci, jako byste nevěděli, že reálný cenový rozdíl je 25%. Pro ty s horší představivostí to je rozdíl, jako když jedeš na dovolenou ve 3 nebo ve 4.
To je pro leckteré lidi důvod jet do Chorvatska a ne na francouzskou rivieru.
Zde pozor, valí se tu jednosměrný názor, že Fluence je rovnocenným partnerem Jetty, nikoliv tedy, jak tvrdíš ty (a s čím souhlasím) že je ta nízká cena na Fluenci poznat.
Tady ti fanouškové Renaultu zvedaj palce a přitom tě evidentně nepochopili :-)
Bohužel u tvého favorita cena nízká není, ač by být měla, neb i přes onen rozdíl se VW ani nějak zvlášť úspory, včetně zpracování, maskovat nesnaží... Test je napsán vzhledem k diplomaticky řečeno ústupkům z především tebou vynášených předností velmi, velmi korektně.
Co by se dělo v diskuzi na adresu toho Renaulta v momentě i takto velkoryse vypíchnutých nedostatků, je zřejmé...
Diskuze Fluence x Jetta je absolutně nesmyslná, Jetta je zcela regulerním vozem kompaktní třídy, konkurentem jí je Focus sedan. Fluence je naproti tomu levným kompaktním sedanem, který se pohybuje na pomezí lowendu a mainstreamu. Vozem s pouze výškově seříditelným volantem, jízdními vlastnostmi na pomezí logana a vizáží loganu dokonale konkurující. Jetta má špičkový, jedinečný design, světovou techniku a jistou výbavovou logickou umírněnnost, která dokonale koresponduje s lidmi, kteří tyto vozy kupují. Přesně tomu také harmonizují ceny jednotlivých modelů.
Já chápu že fanoušci renaultu si můžou klávesnici ošoupat a pořád ne a ne zabrat, ale za to nekritizuj Volkswagen.
Pokud mi odepíšeš ve formě odstavce z prodejního letáku VW, tak máš pravdu, je to zbytečná diskuze ;-) . Nemá smysl, aby jsi zase kvůli obhajobě Jetty ošoupal tu svoji klávesnici...
Jetta je zcela regulerním vozem kompaktní třídy
x
Fluence je .. levným kompaktním sedanem ... na pomezí lowendu a mainstream
to už mluví samo za sebe ;-)
neboli regulérní kompakt je vůz, ze kterého je cítit levnost a snaha šetřit už při otevření dveří a naproti tomu vůz, který není "ořezaný na kost" je lowend. A to je REALITA >:D
Navíc Jetta má skvělý 1.2TSi, u kterého jsou silné stíny pochyb o spolehlivosti. Naproti tomu zastaralý 2.0 Renaultu, který je opravdu spolehlivý. Navíc po přestavbě 2.0 na LPG se může jít s náklady na provoz TDi vycpat.
Ale stádo je stádo. Raději koupíme předražený, potenciálně problémový vůz s vyššími provozními náklady, protože nám to káže stádo.
Možná fluence je na hranici lowendu....ale kde je potom jetta když ji fluence poráží na celé čáře..??? 8-s tedy až na velikost odkládacích prostor pro pet láhev...zde musí renault uznat porážku...:-DDD
no a jestli z fluencu cítíš levnost, tak nechci raději cítit to co páchne z jetty......i stodvacítka a stodesítka měla ve dveřích koženku...zoufalejší auto než jetta neexistuje...to je evidentní
Výše zmíněným vozum jetta konkuruje jen tím že má 4 dveře a 4 kola, jinak jsou to nesrovnatelná auta
Radši maskovat, než se k nim otevřeně hlásit za cenu o sto tisíc vyšší. Já chápu, že VW-stádo si to vždycky nějak obhájí, ale je to přinejmenším k pobavení...
Nestává se to často, ale v tomto případě má největší duvod k radosti renault.....lepší reklamu pro fluence si nemohl přát, protože i některé nedostatky, které fluence nepochybně má budou velmi snadno zapomenuty pokud si potenciální kupující porovná fluence s jettou...řízení bude také méně přesné, semtam něco také zaskřípe...a tím jsme vyjmenovalito v čem se jetta ještě muže renaultu vyrovnat....dál nabídne flunce komfortnější jízdu, líbivější interiér atd...takže pokud se zákaznící nezraní na hlavě o tuhý plast ve výplni dveří až budou kolabovat z pohledu do ceníku tohoto německýho aprílu, otočí se a budou utíkat pro nový fluence.....
Bravo renault....kolik ste jim zaplatili?? :-)
čtyři sta tisíc za unylý sedánek bez koulí v základu? cca čtyři sta šedesát za testovanou verzi? klucí, neblbněte, začínáte bejt komičtější než čeští politici a to je co říct.. >:D
motory TSI trpí poruchami elektroniky, nadměrnou spotřebou oleje a tepelně exponovaný servomotorek waste-gate u 1.2 TSI taky evidentně nečeká v autě dlouhý život (14.11.2010 D-FENS)
Rubrika autobazar FABIA II
O motorech 1,2 tsi napsali
Velmi nadějný motor zatím předvádí spíše odvrácené stránky nové techniky,avšak výrobce to vytrvale řeší.Jeho problémy nejsou principiálního(jako u Htp),ale spíš dílčího rázu.Až se vyřeší,bude to nejlepší motor pro malé auto.Zatim bohužel platí nebrat.
Když přestala na této motorizaci kolabovat regulace turbodmychadel, tak začaly praskat jejich tělesa. K tomu se připojily problémy s přeskakováním ozubeného řetězu (natahuje jak galoše a přeskočí i když je ozubený) a zaklepávají se sací ventily.
[odkaz]
[odkaz]
Není všechno zlato, co se třpytí. Každý ať si udělá názor sám.
Jojo, spokojený majitel opravy českého srdce vyváží zlatem. :-) 25 000 km a motor je v háji, to jest dobré. Ale výrobce to intenzivně řeší - a Vy. co již tento motor máte, napínejte řetěz, napínejte, třeba se dočkáte řešení.
A redakce Auto.cz nechť i nadále vychvaluje tento motor.... :no:
Jestli sis nevšiml, hodnotí se jak ten který motor jede a jak se chová u nového/zánovního auta. O tom jak se chová po několika letech provozu za a) v testu asi těžko zjistíš a za b) se tím zabývají testy ojetin.
Podle mě je to skvělý motor, ale záleží do jského vozu je vsazen...ve fabii jistě problém nebude...ale duvodem proč trpí především v oktáviích je vyšší váha těchto vozů.....malý objem motoru a příliš přetížené turbodmychadlo, které je u takového auta jako je oktávie...pokud tedy někdo nejede vyloženě na spotřebu.....což jistě není snadné v této kombinaci... nadměrně namáhané prakticky trvale... plus málokdo dodrží nějaké dvě minuty volnoběhu pro ochlazení turba po každém zastavení...což v případě zrovna takovéhoto malého motoru a těžkého vozu je vhodné
Blbost. Octavia má lepší aerodynamiku a váhový rozdíl není nijak dramatický.
Navíc on problém ve Fabiích jistě je. Zkrátka prosakují poměrně negativní ohlasy. Kdo má zájem, tak si to najde. Nebo jsem na to v jednom příspěvku odkazoval.
Neříkám, že ten motor někomu nemůže vydržet, ale pokud se objevují fatální selhání či časté opakující se závady, tak je to pro mě jednoznačně důvod nebrat.
A když to dokonce připouští i Svět motorů, kde každý srovnávací test vyhraje Škoda, tak to asi opravdu nebudou jen hospodské kecy.
Když je to pro tebe skvělý motor, tak to tě závady na 1.2TSi nechávají zcela v klidu?
Výborný motor...solidní nástup brzd...nezáludná spojka....a kapsy které pojmou velkou pet láhev...tot hlavní charakteristika a jediné vlastnosti, které lze u tohoto vozu vyzdvihnout...to je pusobivý... :-)))a to vše za zanedbatelných 400 tis....hihi no to je nejlepší vtip..:-D ještě že je na přední masce znáček W, jen díky němu se najde naivka, která se napálí. Holt jednoduchý design......jednoduché materiály...velké peníze..... pro jednoduché lidi.
Tak vidím že sme se konečně dočkali objektivního testu vozu této lidové značky. A jsem za to rád.
Výbava vozu je více než dobrá a ani cena není špatná, nicméně mně "baví," že GTI zde opomíjí to, že VW je zde brán jako etalon kvality (a co se zpracování interiérů týká, tomu skutečně tak je), nicméně z jeho argumentace vyplývá, že je to tak trochu "budgetovka" , a proto jí mezery v kvalitě interiéru jednoduše odpusťme-). Podle mne cena 400 t/Kč není nikterak strašná, na druhou stranu není zase tak malá, aby se chyby, (byť drobné), daly šmahem odpustit. Argumentace "s Golfem ho nesrovnávejme," prostě neobstojí, alespoň u mně ne. Srovnávat oba vozy lze, už jen proto, že vznikají na stejné podvozkové platformě PQ 35, (byť má Jetta delší rozvor). Jetta jako celek jistě nebude špatné auto, nicméně je otázkou, zda si raději nekoupit Golf, kde mezery ve zpracování interiéru prostě nejsou, navíc za 400 t/Kč bude výbava více než zajímavá, ne-li bohatší než u Jetty.
Jenže ono nejde jen o zpracovani. To šetřeni oproti Golfu je na vicero mistech. Jde o věci ktere nebyli v tomto testu ani odhaleny. Jetta je prostě VW nadhodnoceny lowend ktery lide opět zbašti.Podle testu je na tom co se tyče zpracovani lip i ten Fluence takže to je docela ostuda pro VW. Dokonce tu padlo že je to na urovni Focuse sedan což je podle mě pro něj uražka a cena Jetty by měla byt minimalně o 50tkč nižši.
Kdyby byla cena nastavena na 350t, byl by to ještě větší argument pro Golf a upřímně, i já bych se pro něj z této dvojice rozhodl. Jsem sice fanouškem sedanů, ale tohle auto u nás nebude ničím jiným než okrajovou záležitostí. Nicméně je smutné, že Volkswagen přistoupil (byť i v ČR) na to, aby to byla jakási omluva pro nižší kvalitu. Co se týká Amaroku, je to totéž.
Jetta je pro sedanisty, to mějme na vědomí. Tedy není dilema zda Golfa či Jettu, jsou jezdci Golfů a jezdci Jett. Je samozřejmě na oslavu VW, že Golfa drží jako jedničku třídy (jinak to ani nejde), a že umí nakonfigurovat sedana v této třídě přesně tak, jak si jezdci žádají.
V nižší střední sedanové je to nyní tak, že jsou zde dva zástupci na čelním místě, Jetta a Focus sedan, ten ovšem ztrácí na Jettě body za design, v tomhle to prostě Volkswagen opět střihnul doslovně "prémiově". Na opačném konci je pak Fluence, levný sedan od Renaultu. Je dobře, že tu je, Alfrédi mají své reálné cíle, a samozřejmě své cíle mají i Jettaři. Vzájemně se však dokonale míjí.
nech si vravi kto chce, co chce mne jeta celkom imponuje a vôbec ju nepovazujem za koncernovy nepodarok. vyvojari by boli sami proti sebe keby uviedli na trh nekvalitny vyrobok, nekorespondujuci so sucasnymi standartdnymi poziadavkami automobiloveho trhu navyse prepchatom kadejakymi znackami od vymyslu sveta. auto nesuce logo vw z principu nemôze byt nakvalitne. a ze v detaloch nedosahuje miestami na svojho mensieho brata golfa najnovsej generacie? dalsie testy a prax uzivatelov ukazu do akej miery su ospravedlnitelne, alebo nie.
Tak to máme: zatímco R F nebylo v podstatě vytknuto nic, VW J v podstatě vše.
Zatímco u F zaznělo zcela jednoznačně doporučení (s ohledem na poměr cena/kvalita/užitná hodnota) koupit, u této Holiny z Vlčího hrádku zcela jednoznačně zaznívá - rozpačitost. Tento předražený žebrák může nadchnout jen a jen opět naleštěného žebráka. O kom mluvím je zřejmé.
Jetta a Golf Variant se vyrábí v Mexiku a je to z nich cítit již při první setkání. Zvuk při dovírání dveří, zpracování uvnitř interiéru i zavazadelníku, dokonce loga na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru jsou občas nalepena s otočením i o 90 stupňů :-) Prostě nejsou to ti praví Volkswageni,jak je známe. Když přesednete s Golfu VI do Jetty, nebo Golfu VI Variant,budete si připadat,jako když přesednete do čínského plagiátu :-) Na druhou stranu když pak vyzkoušíte Fluence, Lineu, nebo Ceada,zjistíte, že na tom Jetta s Variantem nejsou zase tak zle ;-)
Jinak taková perlička: Všimněte si, že palubní deska u Jetty je na pravé straně uchycena níž, než na straně u řidiče. Na straně spolujezdce plynule navazuje na výplň dveří, u řidiče tvoří nevzhledný přesah. Při jízdě mě tahle dispozice vysloveně iritovala >:D
Tak jsem si řekl, že se na tu Jettu fakticky podívám. Potřebuji měnit auto ve firmě a podle nových standardů to musí být auto od koncernu.
No nic řekl jsem si – snad to rozdejchám… Pro správné koncernové naladění jsem si přečetl dávku GTIho příspěvků a s hlavou nafouklou jako mičuda jsem vyrazil.
Zastavím před dealerstvím VW a zaparkuju hned vedle předváděcí tmavě hnědé Jetty. Oni na mne snad čekají !! Vytáhnu prodejce ven, aby mi to auto jako pořádně ukázal. Při druhé větě se mne optal, jestli jsem s tou rejží jako přijel já – že jim stojím na místě pro předváděcí auta …
Uklidnil jsem ho, že jsem to tam dal schválně skrz to porovnávání …
Zatímco mi vypravoval o rozvoru a místu a všech těch fičurách, co v tom jsou jsem se uvelebil za volantem. Koukám kolem a pak se to stalo – zcela omámen bezchybnou koncernovou ergonomií interiéru jsem málem zapomněl, co chci dělat…
Tak hochu do toho řek jsem si a sundám z hlavy sluneční brýle a že je jako dám do tý schránky na stropě co je tam na brýle. Chybička se vloudila soudruzi co navrhovali tuhle věc asi měli k dispozici jen takový ten cvikr na nos a ne sluneční brýle. Sakra kam je budu dávat ???
No nenechal jsem se vyvést z rovnováhy takovou prkotinou. Říkám si – sakra GTI to přece musel myslet vážně – je to koncern – je to etalon !!!
Vylezl jsem tedy ven, sehnul se do rejže a za zoufalého pohledu prodejce jsem otevřel přihrádku pod rádiem a vyndal z ní 15 kusů CD v originálních krabičkách a hrnu se s tím do Jetty. Hoch mírně znejistěl … Hledám kam to strčím a jinam než do přihrádky před spolujezdcem se to nevešlo. No dobrá pokračujem. Znovu do rejže, odklopím loketní opěrku a vyndám 4 reflexní vesty, 3 velká balení TicTac, Držák navigaca, navigaci, škrabku na led, velké balení žvýkaček, houbu, jelenici a multifunkční nářadí a hrnu se stím do Jetty. Otevřu loketní opěrku a sakra – vejde se sem jedno balení TicTac a jedna vesta s velkým problémem. Kurnik kam dám ten zbytek ??? No pravda něco jsem, ještě dal do schránky před spolujezdce, ale ještě jsem toho měl dost na sedadle!! Borec jen nevěřícně zíral a tak mu říkám, že až vyndám ještě ty věci co mám v kastlíku v „rejži“ tak už to budem dávat u toho koncernu do kufru …
No neztrácel jsem víru v promyšlené koncernové vozy a nenápadně se přeplížil do Golfu. Bylo to ale úplně to samý !!!
Já si sakra to auto asi nekoupím. Zatím však nezoufám, počkám si co mi na to řekne velký guru GTI. Třeba mně vysvětlí, že jezdci na koncernových vozech nic z toho co mám já v autě přece nepotřebují neboť je dokonale ukájí bezchybná ergonomie a nejlepší materiály v interiéru.
A já chudák nevidějící za vrata svý vlastní garáže bych se spokojil s trapnými tvrdými plasty, jen kdyby mi z nich udělali v autě úložné prostory.
>:D:yes: ale je to tak jak píšeš. Řidič koncernu tyhle věci nepotřebuje.
4 vesty? proboha na co? vždyť v koncernu tě porucha nemůže potkat.
Cédéčka jsou přežitek. Dnes přeci posloucháš EmPé3.
Jelenice? Ve fauvé se prach neusazuje, skla nerosí ...
Sluneční brýle musíš mít pořád na hlavě, abys nebyl oslněn tím koncernovým zázrakem ;-)
Prodejce skutečně pobavil-). Nevím sice jakou japonskou značku vlastníte, ale 1000x radši půjdu do Hondy Civic a koupím 1.4 nebo 1.8 atmosféru místo pidimotůrku 1.2 s turbem. A že má Golf lepší (kvalitnější) interiér? No a co, zatímco vaše "rejže" bude mít najeto 250t s výměnami oleje, "skvělé" TSI bude po výměně turba.
Jo. Mam na Hondě 150 tis. a servis znam jen z výměn oleje, filtrů, destiček a kotoučů. Je to moje druhá Hondice a i u té minulé to bylo zrovna tak. Kdo nejezdil Hondí atmosfíru VVTI neví co je benzínovej motor....
No nevím nevím jestli GTI poradí,on sice pořád vychvaluje VW ale jezdí ve volvu... >:D >:D
On je totiž jen tabulkkový voyeur, ale sám se mi tu přiznal jednou že vubec VW neřídí....nicméně o výborné každodení použitelnosti tu básní stále....
Inu co k tomu dodat :-)))a ještě se tu najdou lidé co ho berou vážně :-)))
... ano, je to tak. A hlavně je Jetta uvnitř opravdu malinkatá. V pašíkovi toho praktického prostoru taky není zrovna na rozdávání. Ale ty se sakra pleteš, Jettzevčík Guru je jen takový fajny malý sedánek, od kterého se nic víc, než to, co nabízí, nemůže očekávat. A nezmění to ani místní žvatlal, ani školením nabuzený prodejce vw, který žije ve falešné představě, že prodává skoroaudi.... Další pravdou je, že pokud má nějaká automobilka právě tu ergonomii interiéru namakanou, tak je to ta Honda... :yes:
Zajímalo by mně jestli prodejce opravdu řekl něco ve stylu, "Uhněte s tou rejží." Já bych reagoval asi tak, že jsem změnil názor a nemám zájem. O autě potencionálního zákazníka si mohu myslet cokoli, ale mohu si to jen myslet, pokud budu reagovat jako prodejce, (reagoval-li opravdu tak), je to neprofesionální.
Kamarát hovorí kamarátovi "Motor je proste super , frčí , je svižný , tichý aj úsporný ... " Rovnaká situácia o 2 roky " Do * za opravu toho turba som vygrcal celé moje celoživotné úspory "
O 5 rokov po výmene turba sa ho kamarát pýta " Kde maš tú tvoju Jettu " A on odpovedá " Tá ... Tá už je asi mesiac na šrotovisku "
Tys toho po Evrope asi moc nenajezdil, ze? Jinak bys nemohl napast takovou pi.ovinu, ze na sestku by se dalo dojet z Motola do Parize.. Francouzske dalnice jsou rozporcovany systemem platidel (peage), u kterych vznikaji casto kolony. Nejsem idiot a chapu nadsazku, ale kdyz uz chces zvyraznit neco, co, snad, za zvyrazneni stoji, zvol si rozumnejsi priklad. Napr. z Prahy pres Plzen a Frankfurt az do Hamburgu. Kazdemu je asi jasne, ze si situace v provozu vyzada zpomaleni a tim i podrazeni, ale, TEORETICKY je jizda na sestku do Hamburgu bez podrazeni daleko pravdepodobnejsi, nez pres platidla do Parize. Sorry jako.